|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: HackerXP | Diterbitkan pada: 31 December 2012| Kategori: HackerXP,KOLUMNIS,Utama | 49 Comments »

Anti Lynas: Mogok Lapar Atau Berlagak Lapar? Kan Dah Kantoi…

Sedari awal lagi dah ramai yang menjangkakan kempen mogok lapar sebagai bantahan terhadap kilang pemprosesan bahan nadir bumi (rare earth) Lynas hanyalah satu propaganda politik yang mengarut tajaaan parti pembangkang yang tujuannya sekadar untuk menarik perhatian umum.

Malah sejak kempen ini diwar-warkan pada umum ramai yang agak meragui para pesertanya akan benar-benar sanggup berlapar 100 jam tanpa makan, sementelah lagi kempen berjalan kaki 300km dulu pun dilakukan secara bermuslihat untuk mengabui pandangan ramai.

Bila sahaja kempen mogok lapar ini bermula pada 27 Disember 2012 pun sudah menunjukkan tanda-tanda ia akan gagal apabila hanya sekitar 50 hingga 60 orang sahaja yang ‘membanjiri’ satu sudut Dataran Merdeka bertentangan dengan Bangunan Sultan Abdul Samad.

Semalam (30 Disember 2012) telah masuk hari ke-4 kempen mogok lapar berlangsung yang turut melibatkan beberapa orang peserta kanak-kanak. Kebetulannya angka 4 bagi masyarakat Cina bermaksud ‘si’ ataupun ‘mati’, satu angka yang dianggap suwey dan sial.

Menariknya mungkin dek kerana suwey dan sial itu agaknya, semalam jugalah para peserta mogok lapar pro PR itu telah kantoi apabila dilihat sedang mentekedarah (makan) di restoran dan hotel berdekatan. Kantoi makan ketika kempen mogok lapar baru masuk hari ke-4. Suwey betul. ha..ha..

Siap ada yang tapau makanan lagi untuk rakan-rakan yang kononnya sedang  mogok lapar. Kantoi yang amat memalukan.

 Mogok Lapar Anti Lynas - Kantoi 1

Mogok Lapar Anti Lynas - Kantoi 4

Dalam artikel sebelum ini di MyKMU.Net klik sini, ada dipaparkan beberapa gambar para peserta anti nadir bumi Lynas kantoi ketika sedang menggunakan beberapa gadget komunikasi yang komponen dalamannya diperbuat daripada elemen nadir bumi.Mogok Lapar Anti Rare Earth-7

Mereka bantah kilang rare earth tapi dalam diam mereka menyokong pula industri elektronik dan telekomunikasi yang menggunakan bahan elemen nadir bumi dengan menggunakan pelbagai gadget canggih seperti Ipad, Galaxy Tab dan Phone. Kantoi

Kali ini mereka kantoi menipu khalayak kononnya akan mogok lapar 100 jam tanpa sebutir nasi dan makanan, alih-alih yang terdedah pada umum sebenarnya para peserta hipokrit ini hanyalah berlagak lapar, satu sandiwara dan wayang untuk mencuri tumpuan umum ramai sahaja.

Apapun, tahniah kepada jurugambar dan wartawan MyNewsHub.My di atas pendedahan ini, baru terbuka mata ramai penyokong haprak PR. Baca berita di bawah yang dipetik dari portal MyNewsHub.My.

KUALA LUMPUR – Sebahagian daripada kumpulan 18 ‘pejuang alam sekitar sejati’ yang menganjurkan mogok lapar selama 100 jam bermula pukul 8 malam Khamis lalu hari ini dikesan makan tengahari di sebuah hotel dan beberapa restoran berhampiran Dataran
Merdeka.

Jurugambar kami berjaya mengesan perbuatan itu sebentar tadi yakni ketika mogok baru sahaja mencecah masuk ke 63 jam.

Menurut jurugambar berkenaan, peserta mogok pada awalnya memperlihatkan kepada orang ramai sekitar dataran bahawa mereka dalam keadaan yang sangat lemah. Bagaimanapun selepas beberapa ketika, seorang demi seorang mula hilang dari tempat mogok lapar terbabit.

Mengesyaki sesuatu, jurugambar Mynewshub mula menjejaki mereka secara senyap dan akhirnya berjaya menemukan sebahagian peserta yang makan dengan pantas di beberapa kawasan sekitar Dataran Merdeka.

Malah lebih memeranjatkan, sebahagian peserta yang dikatakan merupakan ahli DAP dilihat menerima bungkusan makanan yang dihantar kepada mereka.

Memetik kenyataan penganjur program berkenaan sebelum ini, Tan Woen Tian berkata, mogok lapar selama 100 jam itu sebagai protes terhadap beberapa isu alam sekitar dan kemasyarakatan.

Mogok lapar itu jelas beliau akan berakhir pada detik tengah malam Tahun Baru 2013. Pesertanya – yang juga akan terdiri daripada remaja dan pesara – hanya akan minum air botol sepanjang tempoh tersebut (petikan Malaysiakini).

Woen Tian berkali-kali menegaskan aspek hanya minum air berkenaan ketika sidang media pada malam pelancaran kempen itu. Beliau bagaimanapun sama sekali tidak menyentuh mengenai ‘aktiviti makan diam-diam’ seperti yang ditemui pihak kami hari ini.

Beliau juga tidak sekali pun mengatakan ia adalah kempen ‘sepatutnya lapar’ tetapi bertegas ia adalah mogok lapar selama 100 jam.

Anggota jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0, Wong Chin Huat yang sebelum ini bersemangat juga tidak kelihatan di Dataran Merdeka hari ini.

Selanjutnya baca di MyNewsHub, klik sini.

Mogok Lapar Anti Lynas - Kantoi 3

Update foto terbaru dari Keris7Lok

http://1.bp.blogspot.com/-I4nFXrOPjsk/UOEpSXEE0NI/AAAAAAAAMoU/Ip3YHUfowhM/s1600/IMG_0018.jpg

Ada 49 Comments setakat ini.

  • MenantuOrgFelda
    December 31st, 2012 at 2:06 PM

    kalau tak kena kencing tu bukan macai pakatanlah namanya

  • tengkudin
    December 31st, 2012 at 2:25 PM

    hehehe..last last kantoi KEBULUR!! ..korang ingat cina lahanat ni sanggup kebulur?? tak sampai 2 hari dah kebulur..hahahha

  • Sukun
    December 31st, 2012 at 2:39 PM

    Kalau dah namanya babi memang pelahap, mana boleh tahan berlapar. Sepatutnya ularmak PAS berilah tunjuk ajar dulu macam mana nak berpuasa ikut cara Islam kepada pendemo2 cina yang nak bermogok lapar itu

  • ElectroMagneticPulse
    December 31st, 2012 at 2:42 PM

    haha… pejuang alam sekitar konon…

    ppuuiii…

  • PASpartyNGOK
    December 31st, 2012 at 2:45 PM

    Rakyat Msia rakyat manja yang perut mereka sentiasa kenyang. Lewat makan 2 jam pun mereka sudah rasa bagaikan bencana besar menimpa. Keadaan ini tentunya berbeza dgn rakyat negara lain yang kekadang berlapar berhari2 kerana ketiadaan benda utk dimakan.

    Sebab itu bila disebut mogok lapar diMsia merupakan satu benda yang asing yang tak pernah berlaku sebelumnya. Akan datang kita tak tahu, kita tak boleh meramal masa depan sendiri.

    Suicide bomber yang sering kita dengar di negara bergolak saperti Iraq, Pakistan , India , Palestine dll … macam mana hidup mereka ?, latar belakang mereka ?

    Mereka tiap hari melihat pembunuhan. Keluarga mereka dibunuh, sedara mereka mati ditembak dan nyawa mereka hampir tak ada nilai yang tinggal. Atas sebab ini bagi mereka mati atau hidup tiada banyak beza. Yang islam bila diyakinkan bahawa mengebom diri sendiri utk bawak beberapa orang lain mati bersamanya adalah syahid, maka ini peluang mereka utk menjadi syuhadah… terus kesyurga yang dijanjikan Allah. Walau pun istilah ini tetap ada ruang utk diperbetulkan dari segi hukum samada mereka benar2 syuhadah dgn tindakan mengambil nyata sendiri.

    Kesimpulannya utk apa berlapar disebuah negara aman damai macam negara kita. Utk apa bom nyawa sendiri didalam penghidupan yang begitu baik disini ?

  • lynku
    December 31st, 2012 at 2:45 PM

    KALAU TAK MENIPU BUKAN CINA NAMANYA..
    KALAU TAK MENIPU RAKYAT BUKAN PAKATAN HARAM NAMANYA..
    NASIB MEREKA BAIK SEBAB MEMBUAT SEMAK KAT DATARAN MERDEKA. KALAU DI TEMPAT TEMAN DAH LAMA KENA BALING DENGAN SARANG TABUAN..

  • gambus
    December 31st, 2012 at 3:08 PM

    kalau dah buat kempen fitnah dan menipu macam anti Lynas … mogok lapar ni pun puak DAPigs ni nak menipu jugak hahaha kelakar

  • Mat Iwan
    December 31st, 2012 at 3:20 PM

    Nampak gaya BUJUK tengah sembunyi kerana KEMALUAN yang amat sangat…Sedang menunggu DALIL2 FASIK dari manusia bernama BUJUK aka MUNAFIK

  • bangKano
    December 31st, 2012 at 3:26 PM

    Ahhhhh….apa nak heran pada mogok lapaq tu…oghang cina memang kaki melahap 24 jam mana leh depa kebuloq beberapa jam. Pi tengok kalo ada makan free kat jamuan hari raya ka depavaali ka kong hee fat choy ka merry christmas ka lihat saja kaum cina ni mentedaghah begitu rakus & kemaruk. Siap tapau lagi bawak beg plastik untuk bawak balik. Dah la tu siap potong Q lagi nak ghebut makanan free tu. Depa tak perduli peruntukan & hak oghang lain janji tembolok & peghut depa sentiasa penuh.

    Bukan semua cina bersikap tamak tu cuma keturunan Sing Khek( pendatang baru ) dari China yang datang migrate kat Singapura & Malaya dulu. Depa ni golongan miskin & menderita berhijrah nak cari penghidupan baru di perantaun. Golongan ni dah bercucu cicit kat negagha ni semua hak pribumi ingin depa rebut kunun nak dapat hak yang sama ikut doktrin hak asasi. Puak puak haprak sengkek ni masih ramai dalam DAP la ni. Awasi puak puak depa ni silap silap nanti semua hak melayu dapat depa ghembat habih nanti keghana kealpaan oghang kita sendiri….!!!

  • bangKano
    December 31st, 2012 at 3:30 PM

    Oghang bebai macam pak lebai hampeh PAS saja yang sanggup mati keghana syahid ikut Amanat Hadi Awang tu….

  • bangKano
    December 31st, 2012 at 3:33 PM

    Lagu mana nak tarbiah kan kaum cina kapiaq ni sedang kan diri sendiri puak puak kunun ulama pun pahaman agama depa pun kelam kelibut….!!!

  • baba
    December 31st, 2012 at 3:35 PM

    mereka mogok untuk tidak mau lapar, tu yg pergi makan tu,hahahaha kantoi

  • raja kongkiak
    December 31st, 2012 at 4:01 PM

    Sebenaqnya, sebelum bengong-bengong tuh pi ke situ, taiko-taiko depa dah janji, WALAU PUN NAMA MOGOK LAPAQ, TAPI HANGPA TAK AKAN LAPAQ” sebab tosey, roti canai ayaq teh tarik akan di sediakan..hahaha Jadi yang pi bermogok tuhh semua yang memang tengah lapaq makan free hahahahaahhahahaah

  • PASpartyNGOK
    December 31st, 2012 at 5:33 PM

    Orang kita mudah taksub dan teruja pada guru. Dengan guru dilarang menderhaka, dilarang membantah. Hadi sudah pesan Ibrahim Libya diMemali bahawa Unmo kafir, polis jugak kafir. Lawan orang kafir boleh, kalau mati adalah syahid. Ibrahim Libya pun beri minum org dia air kolah masjid yang dijampi , kononnya mereka akan jadi kebal, tak jejas peluru. Itu apa yang berlaku di Memali. Mereka pun serang polis dgn pedang, parang, tombak. TAnnnnggg, tanngg polis tembak, 12 orang mati termasok Ibrahim sendiri. Ada polis yang menangis sambil berdoa dlm trak polis. POlis itu bukan menangis kerana takut mati, dia menangis berdoa utk elakkan dia dari terpaksa tembak bangsa dia sendiri pada hari itu. Dia tak sanggup, tapi mereka menembak kerana pertahan kan diri. Musa Hitam menteri berkenaan tahun itu, rasa terlalu bersalah atas apa yg berlaku. Itu lah kisah yg kita dengar.

  • fatahismi
    December 31st, 2012 at 5:42 PM

    Puasa itu menahan diri makan/minum dari fajar ke mahrib. Bodoh punya Cina ni. Kalau boleh minum air itu bukan puasa. Gunalah perkataan lain spt mogok lapar ke, bantah ke . Jgn sebut puasa,orang islam marah lorrr.

  • syaa
    December 31st, 2012 at 9:31 PM

    inilah contoh politik kotor yg dimainkan pembangkang/pakatan haram.

  • abe
    December 31st, 2012 at 9:59 PM

    100 jam untuk lapar tu sebenarnya tak memadai dengan cakap besar mereka.100 jam tu jumlah yang sikit.Apa kata kita suruh dia orang mogok lapar 100 hari terus lagi baik.Bukan apa kita patut sokong sebab secara tak langsung ekonomi dia orang kukuh kerana tak payah keluar belanja untuk 100 hari tak gitu pencacai pr yang bodoh?

  • NK
    December 31st, 2012 at 10:22 PM

    Penipu…awal, tengah dan akhir.
    Itu lah anti-Lynas group, pro-DAP group dan sebahagian pengikut2 buta dari geng PAS.

    Pun ramai rakyat Malaysia masih buta2 nak sokong geng2 Pembangkang itu.

    Bila nak bangun?

  • wmwi
    December 31st, 2012 at 11:04 PM

    Biarkan sahaja mereka mampos. Jangan layan.

    Mereka tu perlukan perhatian itu shj.

  • ku2
    December 31st, 2012 at 11:12 PM

    yang cina tu dah memang makan acam babi tak reti kenyang..yang org melayu nya tu..ada ati nak mogok lapar..ntah2 pusa pun tak pernah..kan baik buat posa sunat ke..dapat pahala..kalau buat mogok tak mau makan buatnya mampos kan dah jadi mati katak..bunuh diri..

  • ku2
    December 31st, 2012 at 11:17 PM

    lagi satu diorang ni dengki sangat dengan projek lynas ni bukan apa..diorang ni nak mintak keja situ tapi tak dapat..acamana nak mintak keja situ kalau yang puak Pas ada sijil sekolah pondok je..yang cina plak kebanyakannya tak ala baca( tak sekolah )sebab tu dia dengki..aku tau snagat dengan puak2 diorg ni..tanak bagi anak sekolah beul2..diantar kat pondok..bila besar di suruh intak keja tempat heavy mana boleh..agak kalau kilang lynas abik engineer kelulusan pondok mungkin budak2 PARTI AJARAN SESAT tu tak join buat himpunan karam..

  • tengkudin
    January 1st, 2013 at 12:12 AM

    satu lagi depa takut malaysia take over negara china yang selama ni pemproses dan nadir bumi ni….tu sebab cina cina lahanat ni dengki sebab lynas ni orang melayu punya..

  • hishamdn
    January 1st, 2013 at 2:03 AM

    ni citer pe? polis yg serang org kampung bukan sebaliknya. yg hang nak tipu tu kanak2 bulehla. ni org lama yg hidup zaman tu hang toksah la temberang. ni blog pro-umno yg smua pembacanya pro-umno gak hang gelembong depa percaya la.

  • hishamdn
    January 1st, 2013 at 2:07 AM

    mana tempat mike, teman nak g buat semak. nak tengok sanggup ke idak g amek sarang tebuan baling kat teman.

  • Anak Lenggong
    January 1st, 2013 at 10:18 AM

    Kan aku dah bagitahu 2 hari sudah..member aku ada lalu kat situ nak nengok ..tapi dia kata bungkusan makanan dan air bersepah kat situ..sekarang dah kantoi..weii mana bujuk,mm,moon lembu dah tak boleh nak cari isu kee..aku tau dioarang bertiga ni dok kat tepi jee..Bujuk,mm,moon..duit bantuan sekolah anak ko RM100/=kerajaan akan bagi padaselepas 15hb ni..duit BR1M lak pada Feb ni..yang nyata..muka puak ko yang memula dok kat depan muka pintu sekolah serta pejabat LHDN tu..yelaa puak ko ni kan kuli batak dah penyangak upahan..bila dapat upah ramai je yang muncul..sehingga sanggup tidur atas jalan serta bertempur dengan Polis.

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 11:09 AM

    Itu untuk 2-3 orang je, biasa la… orang Islam yg. berpuasa dari subuh hingga Maghrib pun berapa ramai kena tangkap tak puasa. Yg. Allah suruh pun ramai menipu, inikan pulak yg. sendiri buat. Macam AZAM TAHUN BARU jugak… berapa ramai yg. tunaikan AZAM tahun lepas?

  • anakbochek
    January 1st, 2013 at 12:53 PM

    Org Islam yg biasa berpuasa pun tak gila nak puasa 100 jam. Inikan pulak bangsa yg agama mereka tidal mewajibkan puasa, lagilah siksa. Puasa tapi minum air, apa ke jadahnya. Manusia boleh hidup beberapa hari tanpa makanan tapi dlm 2 hari je tanpa air. Sayang nyawa jugak puak2 ni.

  • raja kongkiak
    January 1st, 2013 at 5:55 PM

    Apa kena mengena puasa dengan mogok ?? ajaran LiPas dah masuk dalam penyokong pembangang!!!..3/4 masak punya bebudak LiPas nih payah laaaa

  • delta_source
    January 1st, 2013 at 6:09 PM

    Jadi kau mengakulah yang dorg tu menipu mogok lapar?

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 6:10 PM

    hehe..

  • hishamdn
    January 1st, 2013 at 7:44 PM

    aku nak jawab sikit. mogok lapar buleh makan sebab bukan puasa. mogok tu maknanya mereka cube bertahan selama yg buleh. dah tak buleh, makanlah. kira kalah le sipemogok tu. tak yah la nak kondem2 dah. yg dah menang sudah la. macam geng PR pun peh kitorang menang PRU13 nnt tu pun kita akan dok kat mana2 and celebrate sesama kita jue. bukan nak mengejek puak2 yg kalah mcm samseng umno wat.

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 9:40 PM

    bukan menipu tapi mengalah…
    Anak2 belajar puasa, ada yg. menipu dan ada yg. mengalah. Yg. menipu makan curi2, yg. mengalah mengaku tak tahan lapar/dahaga. Tapi dalam gambar aku tak tau diorang makan dah habis tempoh ke belum…

  • anakbochek
    January 1st, 2013 at 10:28 PM

    OK, OK betul la teori kau tu. Orang2 tu pulak mati syahid sebab nak menegakkan negara Islam dan kubur Ibrahim Libya tu jadi wangi walaupun sebenarnya orang tabur minyak wangi hari2. Lastly diorang semua tu mati sia2 sebab Hj Hadi kata tiada negara Islam dalam Quran. Pathetic la lu punya fikiran.

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 10:32 PM

    Tu saudara-saudara hang kita macam mana bujuk…depa mengalah ke…depa menipu ke ?? hehe..

  • anakbochek
    January 1st, 2013 at 10:34 PM

    Sebenarnya kami memang suka sangat nak kondem puak2 mogok lapar ni. Sayang nyawa lagi puak2 ni, ingat bila dah tak menjadi diorang nak bakar diri dengan minyak petrol macam sami Buddha masa zaman perang Vietnam dulu buat.

  • raplahjingaa
    January 1st, 2013 at 10:35 PM

    Hang ni lebih kuah drp nasi…depa tu kata depa nak mogok lapar 100 jam…dah kantoi makan cai macam hang pulak tiba-tiba muncul jadi hero…hehe

    Rakyaat dok pakat-pakat gelak besar tengok cai PAS cuba nak berlakon opera cina !!

  • anakbochek
    January 1st, 2013 at 10:35 PM

    Budak kecik kalau mngalah masa puasa biasanya dia akan mengaku kat mak ayah cakap dia tak puasa sebab tak larat. Tapi bebudak ni ada mengaku ke?

  • bujuk
    January 1st, 2013 at 10:49 PM

    2-3 orang dari 200-300 orang, kira berjaya la tu…

  • duluPas
    January 2nd, 2013 at 12:48 AM

    200-300 orang menyertai mogok lapar?

    Yang ini bukan mengalah, tapi jelas menipu fakta oleh Bujuk.

    Ada ke sampai 200 orang?

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 1:09 AM

    kalau dah nama ahli PAS seperti bujuk, mmg sah kuat menipu !!! 200 orang lepas tu kata yang makan 2-3 orang? hahaha aku tgk nasi bungkus oleh nyonya tu sampai berbungkus-bungkus bujuk , tu belum lagi yang hilang entah kemana bila malam menjelma hahahahaha … dah namanya anti-Lynas ni adalah penyebar fitnah , maka orang macam bujuk dan golongan penjual agama sendiri akan mempertahakan fitnah dan membuat fitnah lain pula .. mmg dasar golongan menipu dan pembelit agama laa orang PAS ni

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 1:11 AM

    kalau dah kaki penipu macam puak DAPigs ni , yang kau pulak yang nak jadi penyebar penipuan pulak .. bodoh betul orang Pakatan DAPigs ni , kuat menipu tak habis-habis .. lainkali jangan memandai-mandai namakan mogok lapar 100 hari oleh golongan anti-lynas yang bodoh tu

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 1:16 AM

    orang kampung pi percaya kat amanat golongan pelacur agama Hadi tu buat apa , yang aku pasti semua orang yang meninggal kat memali tu semuanya mati sia-sia , sebab apa ?? dalam buku jinggay takde lagi hudud malah hadi sendiri pun dah kata hudud tu hanya 0.0001% sahaja dalam Islam..

    Yang lebih best lagi ialah janda-janda memali tersebut telah digelar jalang oleh pemimpin PAS yang mencuri duit derma kepada mereka , sehingga hari ini waris memali tidak mendapat satu sen pun dari duit derma tu SEBAB dah kena curi habis oleh pemimpin PAS … hahahaha ini yang kau kata nak memperjuangkan Islam , bodoh dan jahil betul kau ni

  • Anonymas
    January 2nd, 2013 at 1:26 AM

    Keding nya yang bawah sekali tu. Aku rasa dia dah mogok lapar 200 hari sebelum bertapa di Dataran Merdeka. Macam mat pit je rupa

  • Anonymas
    January 2nd, 2013 at 1:33 AM

    Yang lawak gile, bujuk n de geng kata ‘bungkusan makanan memang dah ada kat situ…DBKL tak jaga kebersihan’

    Sekarang dah kantoi, nak salahkan siapa pulak? Pencacai DAP kata ‘itu orang upahan BN yang menyamar pakai baju LYNAS’. Pala hotak mung.

  • hishamdn
    January 2nd, 2013 at 10:12 AM

    tipu sesama sendiri lah lu! mamat dok makan baju kuning (pic #1) dgn yg baju biru (pic #2) tu kan org yg sama. sahle, kome gi upah org tu makan sambil suruh pakai baju anti-lynas. who are you people trying to kid?

  • hishamdn
    January 2nd, 2013 at 10:12 AM

    sorryy.. pic #3 yg baju biru

  • gambus
    January 2nd, 2013 at 2:25 PM

    tipikal bangang punya lembu DAPigs

  • Hamba Ar Rahman
    January 2nd, 2013 at 4:02 PM

    Hang toksah nak menipu kat sini…aku pun orang lama…gaya hang bercakap tu aja aku tau hang orang muda…hati masih panas..darah muda katakan…aku tengok hang balas komen kat bawah kepada Lynku…itu bukan cara orang lama jawab…orang lama…hati nya lebih lentur….lebih lembut…sebab dah lama hidup…dah melalui bermacam2 dugaan…maka lebih sabar…bila jawab soalan dan bercakap pun berhikmah…kalau main nak serang2 dan berapi tu sah sah orang muda….tapi kalau hang betul2 otai dan dah tua…ubah2 lah cara hang tu…kubur dah nak kata mari…tak payah ler kita nak berkasar dengan orang muda….kita orang tua…tunjukler contoh baik…wallaahua’lam….

  • raplahjingaa
    January 3rd, 2013 at 9:36 AM

    hehe…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.