Amanat Hadi Awang : Kesian Hadi… Terpaksa Jilat Ludahnya Balik…

Oleh: tengkudin (December 30th, 2012) [Blog Pilihan][7 Comments »]

hadi kaki jilat
Hadi terpaksa merayu, mintak nyawa nak masuk media perdana pasal nak jelaskan isu amanat tu…
PAS dan pakatan selalu kata, ceramah depa di hadiri oleh puluhan ribu rakyat, jadi jawab je la isu tu di padang-padang ceramah, kenapa nak pakai media arus perdana yang pernah korang boikot dulu…???
Sebenarnya itu menunjukan ceramah yang pas bangga selama nie di hadiri oleh ahli-ahli mereka sahaja dan tiap kali mereka berceramah di hadapan orang yang sama, rakyat tak kelapaq nak dengar ceramah pas, jadi bila isu amanat dajjal tu di mainkan, rakyat jelata nampak, hadilah punca sebenar perpecahan umat melayu/islam di malaysia nie…
Tu pasal hadi gelabah beruk nak pakai media perdana yang pernah dia boikot dulu….
http://darulehsantoday.blogspot.com/2012/12/kesian-hadi-terpaksa-jilat-ludahnya.html

PANASS!! Hadi Awang Minta LIVE 1 Jam, Rais Bagi LIVE 1 Jam!!

Dalam video dibawah, Hadi Awang meminta LIVE 1 jam keudara di TV untuk menjelaskan ‘Amanat Hadi Awang’ yang memecah-belahkan masyarakat Islam di Malaysia selama ini. Di ajukan soalan bertalu-talu mengenai amanat kufur tersebut. Hadi mencari alasan dengan menjawab dan mencabar Menteri Penerangan untuk memberikannya peluang LIVE di TV.

Akhirnya, Rais Yatim, Menteri Penerangan memberi peluang kepada Presiden Pas itu untuk bercakap di TV.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan diberi peluang memberi penjelasan mengenai amanatnya yang didakwa mengkafirkan Umno pada 1981, di Radio dan Televisyen Malaysia (RTM).

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata Abdul Hadi perlu memohon kepada kementerian mengenai saluran yang dipilihnya untuk memberi penjelasan itu.

“Pihak RTM boleh siarkan kenyataannya sekiranya kandungannya sesuai dan ada nilai berita. Tetapi pada masa yang sama, Abdul Hadi perlu memberi peluang kepada pihak lain memberi pandangan mereka kerana amanatnya ini telah dibuat pada 1981,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyaksikan raptai sambutan Rumah Terbuka Malaysia Krismas dan sambutan Tahun Baru 2013 di Dataran Merdeka di ibunegara hari ini. Sambutan itu dijadual diadakan pada 31 Disember.

Rais berkata pandangan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan mufti perlu diambil kira untuk mengetahui status amanat itu yang mengkafirkan Umno dari sudut akidah.

Apa macam Hadi, ada berani ka?

McTheory:
Hadi jual Rais beli.. cewahh..

http://kedahkekl.blogspot.com/2012/12/panass-hadi-awang-minta-live-1-jam-rais.html

Ada 7 Comments setakat ini.

  • nik aziz pukimak
    December 30th, 2012 at 12:32 PM

    hadi kodi pun pukimak mcm nik aziz. dua dua bodoh.

  • tengkudin
    December 30th, 2012 at 3:03 PM

    bodo dan bangang…

  • pemuda pas sejati
    December 31st, 2012 at 10:36 AM

    UMPORNO pengecut…ajak berdebat lari mcm pondan.takde telur.

  • affian7062@yahoo.com
    December 31st, 2012 at 6:48 PM

    Sbb tu dia nak jelaskan apa yg sebetulnya.bkn nak jilat balik tp nak terangkan kpd rakyat msia yg kbanyakan nya buta agama termasuk diri aku jgk.kita kena dgr kedua2 belah pihak.bg aku la,dh tiba masa islam bangkit smula.kita cuba bt perubahan.jika ia kearah kebaikan dan menjadikan negara islam yg unggul apa salahnya.jika sebaliknya kita pon ble bt rusuhan jgk kan..so bg sesuatu yg baru utk mengemudi negara..-parti cap ayam kampung

  • amtrr
    January 5th, 2013 at 11:23 PM

    Kalau hang dah terror pi la ajar kitab kat masjid. paling tak pun jadi khatib tanpa teks. pas tu jadi imam jumaat. ada berani??

  • Fikri
    January 21st, 2013 at 9:56 AM

    Masalahnya kenapa nak d tapis lagi oleh Rtm kandungannya.. kenapa tidak perlihat kn semua hujah2 nya..? biar rakyat nilai sendiri..

  • wak
    February 3rd, 2013 at 10:39 PM

    agame ape ko nih?

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.