Menu Utama

December, 2012

 

Perutusan Tahun Baru PM, Bukti BN Tidak Pernah Manipulasi Undi

SEBAK rasanya mendengar perutusan Tahun Baru yang disampaikan Perdana Menteri sebentar tadi.  Pelbagai ingatan dan amanat kepada rakyat Malaysia dari pemimpin nombor 1 negara itu dalam mendepani tahun baru 2013 ini disampaikan dengan gaya yang begitu santai, disamping tutur kata yang begitu baik dan lancar. Isi kandungan perutusan ini menunjukkan Perdana Menteri sebagai Ketua Kerajaan, pada bila-bila masa tidak pernah mengenepikan rakyat dalam proses pembangunan negara ini, walau apa yang dituduh pihak pembangkang terhadap beliau. Dalam masa yang sama, penulis terfikir juga, jika benarlah dakwaan pembangkang melalui NGO ciptaannya sepertiBaca Lagi


Undi UMNO Masuk Neraka: Azhar Idrus Ganti Nik Aziz/Hadi Awang?

UMUM tahu, Azhar Idrus ini penceramah agama yang tiada tauliah, tiada ijazah dan tiada kelayakan langsung untuk mengajar agama.  Sekolah pun di sekolah Inggeris, sekolah pondok pun tak pernah, Universiti Al Azhar apatah lagi.  Tapi sebab dia ada pengetahuan sikit (mungkin berguru) dan gemar ‘melawakkan agama’ sehingga buat orang ramai ketawa, maka jadilah dia popular. Antara lawak bodoh Azhar Idrus yang penulis pernah dengar ialah soalan kenapa orang perempuan tidak boleh masuk kawasan kubor, jawab Azhar Idrus sebab orang itu tak mati lagi!!!  Tak ke bodohnya lawak, sejak bila pulaBaca Lagi


Anti Lynas: Mogok Lapar Atau Berlagak Lapar? Kan Dah Kantoi…

Sedari awal lagi dah ramai yang menjangkakan kempen mogok lapar sebagai bantahan terhadap kilang pemprosesan bahan nadir bumi (rare earth) Lynas hanyalah satu propaganda politik yang mengarut tajaaan parti pembangkang yang tujuannya sekadar untuk menarik perhatian umum. Malah sejak kempen ini diwar-warkan pada umum ramai yang agak meragui para pesertanya akan benar-benar sanggup berlapar 100 jam tanpa makan, sementelah lagi kempen berjalan kaki 300km dulu pun dilakukan secara bermuslihat untuk mengabui pandangan ramai. Bila sahaja kempen mogok lapar ini bermula pada 27 Disember 2012 pun sudah menunjukkan tanda-tanda ia akanBaca Lagi


Hadi Tak Perlu 1 Jam, 3 Minit Sudah Memadai Baginya…

Setelah teruk didesak untuk menarik balik “amanat sesat” yang dilafazkan di depan puluhan ribu para penyokong PAS pada tahun 1981 dulu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi kini meminta satu jam dari media arus perdana untuk menjawab kontroversi yang dia timbulkan itu. Abdul Hadi berkata, dia mahu bersiaran secara langsung di RTM1, RTM2 dan TV3 selama satu jam di waktu perdana dengan alasan supaya kenyataannya tidak diputar belitkan oleh mana-mana media berkenaan. Kononnya, dengan memberi penjelasan selama satu jam itu dia akan mampu merungkai segala “dosa”nya dari tahun 1981 sehinggaBaca Lagi


HJ HADI GELABAH BEROK : JAWAPAN BODOH TARAF LONGKANG !

    Menurutnya, beliau hanya akan menyatakan pendiriannya sama ada menarik balik atau mempertahankan Amanat Haji Hadi sekiranya permintaan itu dipenuhi.   “Saya minta supaya diberi peluang sejam oleh RTM dan TV3 secara live (langsung). Saya percaya kalau jawab di sini akan diputar belit.   “Biar satu jam berikan pada saya untuk saya jelaskan, lepas itu baru masyarakat boleh menilai. Tak kira bila kerajaan nak beri, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan akan beri arahan,” katanya selepas melancarkan satu program Pas di Rusila dekat sini hari ini.   di atas adalahBaca Lagi


Agak-Agak Kenapa Anwar Minta Gugur 10 Nama Itu?

ADA banyak perkara yang dibangkitkan kebelakangan ini oleh juak-juak Anwar bagi mengalih isu terbesar mengenai tindakannya memohon kepada Mahkamah supaya 10 nama yang disenaraikan Datuk Nallakaruppan dalam kes saman Anwar terhadapnya. Kita perasan tu sebab taktik mengalihkan perhatian rakyat dari isu sebenar bukan baru pada Anwar, tapi dah kerap digunakan sehingga kita sendiri pun naik muak. Penulis sendiri pun agak pelik kenapa tidak ada macai pembangkang yang teringin bercerita hal ini.  Paling tidak, tanyalah kenapa Anwar yang konon-konon berani tahap gaban, pejuang rakyat dan apa segala itu, takut Nalla menyenaraikanBaca Lagi


Amanat Hadi Awang : Kesian Hadi… Terpaksa Jilat Ludahnya Balik…

Hadi terpaksa merayu, mintak nyawa nak masuk media perdana pasal nak jelaskan isu amanat tu… PAS dan pakatan selalu kata, ceramah depa di hadiri oleh puluhan ribu rakyat, jadi jawab je la isu tu di padang-padang ceramah, kenapa nak pakai media arus perdana yang pernah korang boikot dulu…??? Sebenarnya itu menunjukan ceramah yang pas bangga selama nie di hadiri oleh ahli-ahli mereka sahaja dan tiap kali mereka berceramah di hadapan orang yang sama, rakyat tak kelapaq nak dengar ceramah pas, jadi bila isu amanat dajjal tu di mainkan, rakyat jelataBaca Lagi


Ngeh, Ngeh, Apa Kaitan Syed Mokhtar Dalam Lu Punya Drama?

DAH tak dapat lagi ditahan-tahan sikap anti Melayu pemimpin DAP ini ya, sehingga bila nak mempertahankan diri dari tuduhan korup pun, Ngeh Koo Ham cuba mengaitkan perkara itu dengan jutawan Melayu, Tan Sri Syed Mokhtar Bukhari. Seolahnya, adalah menjadi satu kesalahan besar untuk orang Melayu jadi Jutawan. Ngeh hari ini dipetik media tempatan sebagai berkata, “Kalau hendak tanya dan belajar bagaimana dapat duit banyak, tanyalah mereka yang lebih berjaya seperti Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary dan billionair lain”. Apa hal pulak nama Syed Mokhtar terkait dalam kekorupan Ngeh menerima tanahBaca Lagi


Pemimpin Kanan Pakatan Rakyat Takut Sertai Himpunan Oren

  Tika ini kemarahan sebahagian rakyat Kelantan terhadap PAS sedang meluap-luap berikutan skandal tanah hutan balak seluas 10,526 ekar di Gua Musang yang kini telah menjadi hak milik pemimpin DAP dari Perak. Rupanya tak terdetik walau sezarah pun rasa bersalah dalam hati nurani pemimpin PAS sebaliknya dicubanya pula untuk mengalih perhatian ramai dengan mengadakan Himpunan Oren Selamatkan FELDA di Jalan Semarak, Kuala Lumpur. Kononnya usaha mengadakan himpunan ini salah satu tujuannya untuk menyelamatkan tanah peneroka FELDA yang didakwa akan tergadai berikutan penyenaraian FGVH di BSKL disamping menuntut pemecatan Tan SriBaca Lagi


PAS: CAKAP TAK SERUPA BIKIN


Threesome