|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 17 November 2012| Kategori: Adamyan,Utama | 173 Comments »

Doa Hancur UMNO: Bukti PAS Mengamalkan ‘Hatred Politics’

PENULIS sudah hilang nombor nak kira dah berapa kali PAS mengadakan solat hajat beramai-ramai mendoakan kehancuran UMNO dan BN.  Rasanya sejak Anwar dipecat pada 1998, PAS membuat aktiviti itu (solat hajat) hampir setiap tahun dan setiap kali itulah juga doanya tetap sama – UMNO hancur.

Bercakap pasal doa juga, Perdana Menteri sendiri tidak terlepas.  Nik Aziz pernah berdoa supaya Perdana Menteri pecah perut tapi yang nampak pada kita Perdana Menteri makin steady, Nik Aziz juga yang makin semput, jalan pun dah bertongkat dah.

Tun Mahathir yang lebih tua dari Nik Aziz pun tak jalan bertongkat atau kelihatan seuzur si tua kutuk itu.

Tapi yang penting, macam mana PAS doa pun, sepanjang waktu kita lihat, UMNO dan BN masih tetap teguh dan cemerlang, walaupun pada tahun terburuknya pada 2008, UMNO masih menang.  PAS?  Selama itu duduk di bawah sekali dalam kiraan kerusi di Dewan Rakyat, tidak setakat itu, dia berubah jadi balaci kepada DAP dan PKR, terutama DAP.

Jadi, adakah solat hajat dan doa terbaru PAS yang meminta kehancuran UMNO di Kota Bharu semalam sepatutnya mengejutkan kita?  Sudah tentu tidak.  Nak doa bukan kena keluar duit pun, dan PAS memang cukup handal manipulasi benda-benda yang tidak perlu keluar duit.

Penulis nak kata Allah swt tidak mengabulkan doa dalam sembahyang hajat PAS dan mengembalikan kekalahan itu kepada mereka, rasanya tidak berani, tapi dari apa yang berlaku sekarang, kita boleh nilaikan sendirilah.

Tapi yang lebih penting disini ialah untuk rakyat menilai kerja-kerja bodoh yang dibuat PAS. Menyalahgunakan solat hajat untuk mendoakan kehancuran saudara seagama Islam yang lain, kononnya kerana dizalimi (bukan sebab nak menang pilihanraya).

Sembahyang hajat ini sepatutnya minta perkara baik-baik, bukan minta perkara buruk berlaku ke atas saudara seagama sendiri.  Kalau bermusuh sekalipun, doakan minta supaya hati musuh tu terbuka ke jalan benar – kalau tersesat jalanlah.

Ini tidak, mintak dihancurkan terus, apa punya perangai tu?  Yahudi yang sedang enak seksa umat Palestin di Gaza pun PAS tidak mnta dihancurkan terus, mentang-mentanglah PAS pun ada share melahap sumbangan George Soros (sebut yahudi).

Dalam masa yang sama, inilah dia tembelang PAS yang sebenarnya.  Sarat dengan kebencian, sarat dengan hasad dan sarat dengan hasutan.  Kerja lain tidak ada, hasut ahli untuk membenci UMNO dengan begitu mendalam sekali, sehinggakan ada suami (PAS) yang menceraikan isteri (UMNO) semata-mata kerana berlainan fahaman politik.

Nampak sangat PAS adalah parti yang hanya tahu menganjurkan kepada kebencian melampau atau orang putih kata ‘hatred politics’.

Tidak hairan kenapa perangai ahli PAS yang ada ini semuanya hampir teruk dengan Taliban.  Hari-hari dah tanam dengan kebencian, hari-hari dah tanam dengan kemarahan, apa lagi yang kita harap orang-orang ini akan jadi, Talibanlah.

Anak Nik Aziz sendiri pun jadi militan pengganas, sanggup rompak bank atas nama Islam, walhal nak beli senjata untuk memerangi kerajaan.

Rakyat perlu menolak parti yang menganjurkan kepada politik kebencian semacam ini.  Kita nak hidup aman damai, bukan nak bergaduh atau berperang macam yang dilakukan PAS dah ahli-ahlinya.

Ada 173 Comments setakat ini.

  • syaa
    November 17th, 2012 at 9:32 PM

    betul betul zalim la pas ni.umno pun tak pernah mendoakan kehancuran org lain.allahuakbar..ya allah sesungguhnya engkau lebih tepat tilikan mu.pasti kau lebih tahu siapakah yg sebenarnya zalimmm.allahuakbar.

  • Fazli Yusof
    November 17th, 2012 at 9:37 PM

    Imam al-Barbahari berkata: “Apabila kamu melihat orang yang mendoakan keburukan bagi pemimpin/pemerintah, maka ketahuilah bahawa dia seorang pengikut hawa nafsu. Apabila kamu melihat orang yang mendoakan kebaikan bagi pemimpin, maka dia adalah pengikut sunnah, insya-Allah.” (Syarhus Sunnah)

  • nik aziz pukimak
    November 17th, 2012 at 9:46 PM

    laaa… ingatkan nik aziz je pukimak, rupanya satu keluarga dan keturunan. tsk, tsk, tsk.

  • StinGray
    November 17th, 2012 at 9:57 PM

    Tak pernah aku dengar DAP buat sembahyang dan doa cara depa untuk menghancurkan MCA, dan sebaliknya….tapi PAS sanggup buat semua tu kepada sesama agama dan bangsa semata-mata nak tunjuk kepada majikan depa yg depa ni khadam grade A..

    PAS lebih kapir dari DAP & MCA..Pop Nik lebih sial dari anak haram jadah zionis…

  • syaa
    November 17th, 2012 at 10:00 PM

    betul la stingray,pas la yg sebenarnya zalim

  • bujuk
    November 17th, 2012 at 10:24 PM

    masa untuk UMNO berkuasa makin SUNTUK. Kembalilah pada Islam(fitrah).. moga kita semua selamat dari murka Allah.
    UMNO tak perlu gelabah jika mereka ADIL dan BENAR dalam memperjuangkan Islam. Macam AES juga, orang yg. ikut peraturan tak perlu bimbang dengan undang2.

  • anakbochek
    November 17th, 2012 at 10:25 PM

    Perangai mereka ini mengingatkan kita kepada perangai komunis Korea Utara. Rakyat tidak dibenarkan untuk membaca berita dari luar i.e orang PAS diminta memboikot Utusan, Berita dan TV3.

    Rakyat Korea Utara juga disuapkan dengan propaganda komunis sepanjang hari i.e orang PAS disumbatkan dengan propaganda pemimpin mereka.

    Pemimpin Korea Utara ditampilkan sebagai kultus, gambar Kim Jong Il digantung di rumah, sekolah dsbnya. Di sini pula, gambar Mursyidul dan Presiden dijadikan sticker kereta, kalendar, t-shirt dan potret mereka menghiasi surau, masjid dan rumah.

    Gambar pemimpin Korea Utara sedang merasmi kilang, jumpa rakyat, makan nasi, minum air dan sedang melambai dijadikan bahan propaganda. Di sini gambar murshidul tengah makan nasi bungkus, sembahyang tengah hutan dan hirup kuah dari pinggan dijadikan bahan penghias blog.

    Di Korea Utara, rakyat di”brainwashed” Barat adalah adalah zalim dan buruk dimata mereka. Di sini UMNO/BN adalah zalim dan buruk di mata penganut PAS.

    Untuk menguatkan lagi perangai komunis mereka, ingat ucapan Mat Sabu yang menyokong komunis.

  • anakbochek
    November 17th, 2012 at 10:27 PM

    Hehehe… puak2 Pakatan jugak yang dok hasut rakyat jangan bayar saman AES. Cuba baca Haramkah tu. Kalau ikut undang2 apa yang nak takut kan.

  • org muda
    November 17th, 2012 at 10:29 PM

    Untuk orang pas yg extrem.. kena ingt pas bukan agama. Pas hanya parti politik.. parti pas juga menandatangani tak akan melaksanaka hudud . Parti pas juga mendoakan saudara seagama hancur… Pas seperti parti sesat.

  • Haji Lebai
    November 17th, 2012 at 10:40 PM

    Biarkanlah PAS buat beribu sembahyang hajat sekalipon Allah swt tak akan makbulkan doa mereka. UMNO/BN berjuang bukan untok menzalimi mana-mana pihak tapi perjuangan UMNO/BN adalah untok kesejahteraan dan kebajikan rakyat. Allah maha mengatahui dan Allah juga maha adil. Allah tak pandang pada serban putih dan janggut putih tapi hati yang suci dan iklas dalam perjuangan.

  • baba
    November 17th, 2012 at 10:49 PM

    ini la ajaran parti sesat .mereka ialah syaitan yg pakai serban

  • StinGray
    November 17th, 2012 at 11:02 PM

    bujuk si khadam DAP dah mai…islam itu PAS ke bujuk???…..

  • freemalaysiakini
    November 17th, 2012 at 11:02 PM

    Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

  • rita
    November 17th, 2012 at 11:06 PM

    kita semua ISLAM..bersatulah..jgn keji mengeji, hina menghina..ISLAM tak pernah ajar kita mcm tu…

  • Zizan
    November 17th, 2012 at 11:12 PM

    Doa mereka ini akan dimakbulkan secara terbalik dalam PRU 13 nanti di mana PAS akan kalah dengan teruk sehingga kehilangan Kelantan.Inilah dinamakan parti ajaran sesat. Nampak di TV3 tadi Nick Najis aka Bapak Syaitan sedang baca doa dari skrip yang telah ditulis,agaknya ditulis oleh Raja Liwat negara la tu.

  • nik aziz pukimak
    November 17th, 2012 at 11:27 PM

    pukimak kau la bujuk. dah la tu. balik mengucap. masuk balik islam. ingat, walaupun tiada paksaan dlm agama, moga kau balik la mengikut quran dan sunnah. tingga kan la PAS kafir harbi.
    PAS terlalu takut dgn bayangan kekalahan hingga doa bukan islam dan lebih kepada ajaran syaitan. kembali lah kepada islam, bujuk.

  • tengkudin
    November 17th, 2012 at 11:28 PM

    dulu depa PAS ni la yang buat satu stadium kat terengganu dulu mintak UMNO jatuh..tapi ALLAH BERSAMA UMNO..UMNO tetap utuh Dulu, Kini dan Selamanya akan perintah Malaysia

  • OrangPekan
    November 17th, 2012 at 11:39 PM

    PAS adalah ajaran sesat 1st class !!

  • raplahjingaa
    November 17th, 2012 at 11:40 PM

    Doa munafikun ?? sama jer taraf nya dengan doa orang kafir….

    aku ingat ke nak doakan kesejahteraan penduduk Palastine…rupanya doa supaya yahudi di berikan kejayaan…

    tengok sekor-sekor kat atas tu…atas kepala mereka bertenggek jin ifrit tersenyum riang.

  • mel
    November 18th, 2012 at 12:24 AM

    TGHA baru je cakap dia tak mau jadi PM walaupun sebahagian ahli akar umbi yang minta.

    TGHA tak nak jadi pasal kerusi PM adalah hak mutlak DSAI. Jikalau TGHA jadi PM akan disabojat oleh DAP dan PKR.

    Kalau anda semua buat survey di kedai kopitiam area cheras mcm taman midah, taman, bukit makhota, taman tasik permaisuri, area setapak mall tu semua anda akan dapati kebanyakkan cina mau DSAI daripada TGHA..kalau nak bagi PAS jugak mereka mintak Nizar (ada darah cina)

    Kalau kita tanya wakil DAP jadi PM..mereka akan jawab lagi bagus apabila orang melayu boleh terima 100% dan takmau ada itu bumiputra laa..semua sama maaaa

    So rumusannya apa? PAS itu penakut..takat berani dengan UMNO jer..

    Kedua- DSAI adalah pemilik tegar kerusi PM

    Ketiga- PAS memang balaci

    Keempat- DAP boleh letakkan wakil nya jadi PM

    Kelima- masuk Malaysiakini anda boleh lihat komen seperti dibawah

    1) Rakyat-in-grief – Abdul Hadi for PM?. With due respect to Abdul Hadi I would suggest that it is not a sound proposal for various reasons. PM material should be a person who is accepted by the majority of people (voters) and with some international standing and charisma. If PAS is moving in this direction they themselves will spoil the chance of PR entering Putrajaya. If those ulamas think that religious knowledge is enough qualification for the pm of a country they are mistaken. It shows that they cannot think above that level. We are not going to vote for creating an Islamic country, but a country for all malaysians of different ethnic and religious groups on the principles of democracy.

    2) Omega- IF PR took over putrajaya then Anwar Ibrahim will be the best because he is an all rounder. Not only is he respected at home, he is also widely recognised by the international community. We need someone with his experience to lay the foundation for a PR government so that future leaders from PR can have a smoother path.

    Heheheh ini lah dia perjuangan si bujuk..

  • Anak_Nogori
    November 18th, 2012 at 12:30 AM

    adik nik aziz jadi imam solat hajat mendoakan keburukkan sesama islam, saya ingat dibelakangnya harun din..rupanya tidak..
    Sambil buat solat hajat, sambil tu kutip sedekah….doakan keburukan pun kutip duit..parti paling celaka dlm dunia ni.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:41 AM

    marah benor aden…hehe

  • dugo
    November 18th, 2012 at 12:47 AM

    Gambar sebelah kanan sekali rakyat Malaysia atau Wakil Taliban?

    Apa yang dia mau? Apa yang dia sibuk hal politik Malaysia. Tapi kalo dia memang rakyat Malaysia dan ahli Pas, suka hati kaulah Taliban

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 2:52 AM

    hehe…

  • lyn
    November 18th, 2012 at 5:16 AM

    pas ala nik aziz kelantan memang buruk laku. perkauman orang kelantan dibawa dalam pas maka begitulah jadinya.

    kalau samdol pas nik aziz boleh doakan kehancuran umno bn..tak mustahil berjuta kali ganda orang islam di negara ini juga mendoakan kehancuran pas terutma mursamdoll nik aziz.

    yang nyata doa nik aziz dan kuncu kuncunya tak pernah dimakbul tuhan. doa nik aziz tak mampu membeli beratus ribu bendera pas dan jentera pru semewah 2008. sebaliknya sumber kewangan dari agen yahudi juga yang nik aziz harapkan dalam pru13 nanti.

    dari muda sampai tua bangka pon perangai tak berubah. sikap takbur, riak, bodoh sombong, tubuh kian bongkok, otak makin bengong, hati tambah busuk, mulut bau hapak dari budu tapi masih tamakkan kuasa politik sara hidup.

    Gajah mati tinggalkan belang.. samdol pas mati memecah tembelang..

  • syaa
    November 18th, 2012 at 7:55 AM

    inikah sifatnya ahli syurga?mendoakan kehancuran umat islam lain.manusia beginikah yg tuhan mahukan di dalam syurga?jahanamlah syurga dibuatnya nnti.pas parti ajaran sesat.pas betul betul zalim.

  • syaa
    November 18th, 2012 at 7:59 AM

    puak pas ni taksub babibuta pada poknik.taksub pada poknik ngalahkan taksub pada tuhan lagi.

  • syaa
    November 18th, 2012 at 8:14 AM

    hudud politik adalah ajaran pas,solat sunat hajat politik pun ajaran pas.

  • asba
    November 18th, 2012 at 9:32 AM

    PRU 13 ,AKU DOAKAN PARTI PAS JATUH TERSUNGKUR DAN MENGEMIS DAN MERAIH SIMPATI KAT DAP N PKR…JADI PARTI BALACI . AMIN..

  • sulaiman
    November 18th, 2012 at 9:48 AM

    haram jadah betol parti pas ni nama je islam sikit akal pun tak ada sanggop buat sembahyang hajat untok mehancurkan umno betol-betol bodoh. ..

  • Tubir
    November 18th, 2012 at 10:32 AM

    Parti pas adalah sebuah parti yang menyemai sikap pelampau dan penganas islam .Pas sungguh bijak mempergunakan islam untuk mendapatkan sokongan dari orang orang islam muda .Pas dan al arqam adalah satu acuan idologi “Pikat dan sekat”Pikat orang orang islam supaya simpati diatas perjuangan islam yang kononya misi utama merika .Disebalik semua itu pas dan al arqam menyesatkan pengikut dengan fatwa fatwa songsang agar pengikutnya taksub dan rela berkorban apa saja harta benda yang kununya untuk agama ,akan tetapi ianya adalah dan ternyata ianya disapu oleh ketua ketua yang rakus dengan penampilan bersarban dan berjangut lebat .Orang islam mudah tertipu oleh lakunan si ulamak ulamak ,tok guru dan ustaz yang berkepentingan kewanga dan bernafsu besar .INIlah parti islam semalaysia yang kita mesti tahu .Tidak akan masuk neraka jika kita umat islam menentang pas.Tetapi kita akan masuk neraka jika kita membiarkan pas terus menipu umat islam dimalaysia .Ulamak dan tuan guru pas mengamalkan dan menanamkan fahaman islam yang menurut tafsiran merika sendiri .

  • Manbelon
    November 18th, 2012 at 11:28 AM

    Pas pernah doakan untuk LGE!

  • melayu_islam
    November 18th, 2012 at 11:47 AM

    ai…salah ke mendoakan kehancuran sebuah kerajaan yg zalim pd rakyatnye…kerajaan yg tidak berlaku adil pada rakytnye… krajaan yg tidak menegakkan perintah Allah walhal mereka berkuasa…

    igtlah yg zalim tu x selamanye memerintah….Firaun yg hebat pon boleh tersungkur lemas dlm laut…

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 11:59 AM

    Depan Allah swt nanti..bila di tanya hang jawab la jawapan yang sama ok.

    hmmm…hang pandai juga sindir nik ajis rupanya…tak kan selamanya dia boleh memerintah….

    Kita dah tukar PM berapa kali dah…si tua kutuk tu rasa dia boleh memerintah kelantan selamanya….macam firaun, betul hang kata, silap-silap dia boleh tersungkur…tapi bukan dalam laut, dia akan tersungkur di atas darat, tak lama lagi dah…

  • abahlu
    November 18th, 2012 at 12:10 PM

    PAS lakhnattullah…

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 12:29 PM

    ya..ya..ya…
    Tapi UMNO cukup takut dengan HUDUD. Pelbagai dakyah d sebarkan.. kononnya tak adil, tak sesuai kerana pelbagai bangsa dan agama serta berbagai alasan.

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 12:31 PM

    Lenguh jari dah aku tulis… PAS bukan Islam, tapi PAS adalah pejuang Islam. Penegak Islam, tentera Islam…. sebab perlembagaan PAS adalah Quran dan HAdis.

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 12:34 PM

    Sebelum baca Quran kita baca Aauzubillahhiminasyaitanirrajim… doa minta lindung dari syaitan. Kita doa mintak Allah selamatkan kita dari orang kafir dan munafik. Doa adalah senjata orang mukmin…

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 12:36 PM

    Doa keselamatan pada mukmin kita doa setiap kali lepas solat, serta kita doakan juga Allah hancurkan yahudi dan nasara serta orang kafir dan munafiq yg.zalim.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:37 PM

    Doa senjata orang mukmin…tapi puak munafik berfikir pekara yang sama…walaupun menyedari mereka adalah munafikun….dan doa mereka menjadi setaraf dengan doa orang kafir…

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:39 PM

    Munafikun pada dasarnya mengakui mereka orang Islam…..

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 12:40 PM

    TGHA kata dia d ajar Islam.. tidak meminta2 jawatan. Tapi akan laksanakan tanggungjawab tersebut jika rakyat terbanyak memilihnya.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:41 PM

    Hudud PAS adalah gimmick politik…perlakuan ulamak akhir zaman…munafikun yang idam kan kuasa tanpa kecerdikan…..

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:44 PM

    Alhamdulillah….masih ada ruang untuk kita selamatkan PAS dari terus jauh ke dunia kejahilan…

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 12:45 PM

    PAS hanya doakan kehancuran pada musuh ISLAM. Kalau UMNO rasa mereka musuh Islam… nak buat camna.
    Dalam Islam d ajar setiap bantuan dan pengorbanan dalam menjayakan dan menegakkan Islam adalah Ibadat dan mereka tidak rugi malah beroleh keuntugan yg. lebih besar d dunia, lebih2 lagi d akhirat. Takkan ustaz umno tak pernah ajar kut. Tapi dalam umno kalau p ceramah politik dapat habuan bukan kena bagi sumbangan.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:47 PM

    Satu masa dulu si boroi tu juga kata…” UMNO KAFIR SEBAB BERKERJASAMA DENGAN ORANG KAFIR “…si boroi tu dah jadi macam burung tiong mabuk…

    Orang macam tu hang jangan percaya bujuk…dia menyesatkan.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:48 PM

    PAS akan doakan untuk sapa saja, asalkan mereka itu musuh Islam.

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 12:53 PM

    Ulamak2 dalam PAS adalah ulamak kotemporari masa dulu dan kini, mereka adalah bekas pensyarah, aktivis Islam yg. hebat dan memenuhi pentas forom agama seluruh negara. Apakah mereka yg. ramai ini jadi munafik kerana menyertai PAS. Apakah mereka yg. seluruh rakyat mengakui alim ini terlalu bodoh untuk menyertai PAS jaka PAS d landasan yg. salah dan sesat?
    Nama2 besar seperti Harun Din, Taib Azamudin,Ahmad Awang, Ust. Azhar, Ust.Zamri adalah antara nama2 besar pendokong Islam.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:54 PM

    PAS doa kan la apa pun, doa munafikun adalah setaraf dengan doa orang kafir….

    P/s/….aku tengok perut Najib dok macam tu jer…tak pecah pun. Tun sihat walafiat siap boleh tunggang kuda lagi seperti yang di sarankan rasul.

    Si tua tu….walaupun umurnya jauh lebih muda dari Tun…hidup dah bertongkat dagu…dah uzur.

    Pada yang melihat…beruntunglah…

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 12:56 PM

    Ulamak dalam PAS adalah ulamak akhir zaman…seperti yang di ceritakan rasul..

  • Santrang
    November 18th, 2012 at 1:00 PM

    Marilah kita doakan pemimpin-pemimpin PAS dan pengikut serta penyukung mereka kembali kejalan Allah S.W.T,telah terlalu banyak perbuatan, pengucapan dan penglahiran niat mereka yang jauh terpesong daripada perentah Allah,
    PAS dilihat telah terlalu lama libral seakan-akan sama dengan amalan syiah yang dianggap sesat dan terkeluar daripada ajaran islam,
    PAS juga dilihat berusaha menghapuskan hak-hak ketuanan melayu melalui usaha-usaha bersama PKR dan DAP melalui pengungkapan, perbuatan dan deklarasi sepanjang masa yang mereka pamerkan.
    Amat malang bangsa melayu inilah satu-satunya negara yang dimiliki oleh bangsa melayu, andai kata terlepas Malaysia seperti Singapore, bangsa melayu akan menjadi seperti Melayu Campa di Cambodja, bakal dihapus secara terancang seperti di Singapore.

  • bangKano
    November 18th, 2012 at 6:13 PM

    Hang ni memang baghal tahap A kot ? Dalam dunia ni undang undang & peraturan wajib di kena kan sesama manusia yang suka bikin onaq. Pasai apa ALLAH turun kan kitab kitab Taurat,Injil & Alquran ? Ni semata mata nak kawai manusia mesti patuh pada ajaran,nasihat & perentahNYA. Mana mana oghang yang engkaq akan dapat dosa dan di sumbat ke dalam neraka. Kitab kitab ALLAH ni seperti panduan & peraturan yang wajib di patuhi.

    Jadi undang undang buatan manusia di dunia sama la ngan kitabullah untuk mengawai & mengatuq aktiviti kehihupan manusia di bumi. Tu kan fitrah nama nya wahai bujuk..?

  • Mohd Taib Kamin
    November 18th, 2012 at 6:13 PM

    Insya-Allah, doa solat hajat politik PAS akan dikembilikan kepada PAS sepertimana Amanat Hadi Awang yang telah dikembalikan kepada PAS ketika Hadi Awang masih hidup lagi malah ketika Hadi Awang merupakan Presiden PAS.

    Kalau dahulu Hadi Awang mengkafirkan UMNO kerana UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC, kini PAS pula lebih kafir dari UMNO jika Amanat Hadi Awang diambil kira kerana PAS hari ini bukan sahaja bekerjasama dengan DAP (kafir harbi) tetapi rela menjadi kuda tungganagan DAP.

    Maka tidak mustahil sekiranya dalam PRU13 kelak Allah SWT ‘menghancurkan’ PAS sesuai dengan ‘permohonan doa politik’ mereka seperti mana yang terjadi keatas Amanat hadi Awang yang jelas terbukti telah kembali kepada PAS hari ini. Wallahualam.

  • bangKano
    November 18th, 2012 at 6:17 PM

    UMNO tak pernah takut tang laksana kan hudud tapi PAS pulak takut pada DAP & PKR sanggup abai kan HUDUD semata mata nak kekai kan dalam kuasa dunia dalam PR. Sampai la ni HUDUD tak jugak wujud kat Kelate walo pun PAS dah perentah selama 22 tahun. Sembang jerr lebeh..

    Napa jadi lagu tu bujuk sila jawab…?

  • bangKano
    November 18th, 2012 at 6:25 PM

    Porahhhh bujuk….. kata PAS ada la pejuang islam kunun tapi pasai apa la ni PAS dah tukaq dasaq ka Kebajikan pulak ? Kata tentera islam tapi depa asyik begulin gulin ataih jalan sambil pegang bendegha DAP. Ada lak pemimpin gila seks pi gulin ataih katil kat hotel ngan bini oghang apa cerita ? Ya la kot pemimpin tentera islam kunun bejuang berjihad nak tegak kan & masuk kan peliaq dalam bughit bukan muhrim.

    Tu berjihad ka ato berJAHAT bujuk ???

  • bangKano
    November 18th, 2012 at 6:28 PM

    Ko baca alQuran tapi tak paham apa makna nya jauh sekali tafsiran bujuk kan..kan..kan…?

  • bangKano
    November 18th, 2012 at 6:40 PM

    Alah cakap jerrr lebih tapi habuk pun tarak. Dulu Hadi Awang jadi MB Terengganun apa dah dia laksana kan untuk rakyat ? Aleh aleh PAS tergulin gulin di rampas semola oleh UMNO/BN. Tu sebab la ni penyokong PAS asyik suka gulin gulin ataih jalan sebab dah terkenan ngan kehaprakan PAS di Tengganu kiter dulu…….

    Sudah cukup sudah..setakat di sini saja biar kan aku pergi ( PAS la tu )…!!!!

  • bangKano
    November 18th, 2012 at 6:51 PM

    Ulama PAS bukan nya Ulama Kontemporari tapi Alahmak Temporari. Setakat ulama ayaq jampi,ularmak terompah,alahmak kelentong kunun isle tapi suka sle bugikh bini oghe… kah..kah…kah…!!!

    Alahmak PAS ni tunggu masa nak tegulin gulin ataih jalan keghana dah kecewa kalah teruk dalam PRU13… Tu la dia Alahmak Temporari yang hang dok agung agung kan selama ni bujuk…..!!!

  • bangKano
    November 18th, 2012 at 6:58 PM

    Tang mana hang kata pemimpin kerajaan la ni tak laksana kan perentah ALLAH ? Keraaan dah naik kan taraf ekonomi,penddikan & sosial bukan kah tu perentah dari ALLAH sebagai khalifah ?

    Aku agak hang ni tak berapa nak paham apa maksud ISLAM sebenaq nya…!!!

  • muaz PAS
    November 18th, 2012 at 7:14 PM

    PAS doa kehancuran UMNO dan BN bukannya doa menhancurkan pemimpin / umat islam .. orang UMNO ni dorok chetong.. cuba faham baik2 doa tuan guru tu

  • muaz PAS
    November 18th, 2012 at 7:16 PM

    hang cuba paham baik doa tu … Tuan guru doa kehancuran UMNO dan BN bukannya doa kehancura umat islam … LOL la hg ni

  • PASpartyNGOK
    November 18th, 2012 at 7:42 PM

    Sepatutnya semua ahli ahlul itu doakan Tok Guru dia supaya kuat kepala lutut, boleh berjalan sendiri tak payah pakai tongkat.

    Tun M yang umurnya lebih dari Tokki tu boleh berdiri berjam beri ucapan. Pasal apa ? Pasal Tun M tak pernah doakan orang lain hancur . Hati dia clear tak busuk .

  • raja kongkiak
    November 18th, 2012 at 7:48 PM

    Angan tak sudah laaa PAS nih yerrr….Macam mana pengikut dia boleh pujuk Hadi jadik PM pada hal dia sendiri pun ketaq nak sebut depan LKS,AI,LGE hahah. Wayang tongkoi dah start dah.. Belum pun p ke Putrajaya dahh nak rampas kuasa dari Anwar hahahaah hahahah…Lunchai,lunchaiii…apa kejadah laaaa engko orang nihhhh..

  • org muda
    November 18th, 2012 at 8:49 PM

    Haji hadi PAS tandatangani untuk tidak laksana hudud dengan PKR dan DAP pada 18 December 2009.. kepada Bujuk sila Comment …

  • syaa
    November 18th, 2012 at 9:05 PM

    hati busuk tu pas.makin dekat nak mati makin busuk hatinya.

  • Shah
    November 18th, 2012 at 9:34 PM

    Ini ahli PAS yang tiap tiap tahun menunaikan haji & umrah dan mendapat haji mabrur. Baca surah Yasin tiap tiap malam. Sembahyang hajat penuh stadium. Apabila jadi penceramah PAS dah mula membuat fitnah, mencarut, mengkafirkan & memburukan sesama sahabat Islam, membuat pembohongan, membiarkan Islam di hina semata inginkan kuasa politik. Apa kah ahli PAS akan masuk syurga walaupun dia bersama Allah?

  • Shah
    November 18th, 2012 at 9:35 PM

    Datuk Dr Haron Din sedih dengan keadaan umat Islam PAS yang sanggup mencaci Datuk Hassan Ali hanya kerana beliau mempertahan akidah umat Islam

  • mkm
    November 18th, 2012 at 9:45 PM

    Kalau Allah terima doa pengikut nik najis ni dah lama dah mereka memerintah malaysia. Allah maha berkuasa orang tua nyanyuk@pekak tu mana layak memerintah.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 11:31 PM

    Aku nak gelak pun ada nak nangis pun ada bila aku tengok cai-cai PAS berdoa…memalukan Islam, terjerit-jerit macam orang tak ada pedoman.

    Kita umat Islam satu dunia sekarang ni sedang meperbanyakan doa moga Allah swt melindungi penduduk Palastine dari kekajaman Yahudi….orang PAS kat Malaysia terlalak terlolong ” berdoa ” KO UMNO, UMNO KO, KO UMNO, UMNO KO..!!…ngalahkan ayah pin lagi.

    Ajaran karut marut yang nik ajis bawa balik dari India, akhirnya dipraktikan dengan amat baik dalam PAS.

    HIDUP PAS…HIDUP PAS !! hehe…

  • AHZAB AZIZ
    November 18th, 2012 at 11:39 PM

    DIDALAM UMNO ADA BANGSA MELAYU ,SIAM,KADAZAM,IBAN DAN JUGA KETURUNAN ASLI. MEREKA BUKAN BERAGAMA ISLAM. KEPADA SEMUA UMAT ISLAM, USAH LAH BERCAKAP ATAU BERBALAH DENGAN MANUSIA YANG BERBANGSA UMNO.BERDEBATLAH KAMU DENGAN UMAT ISLAM JIKA MAHU KEBENARAN. UMNO BUKANLAH JEMAAH ISLAM TETAPI PERSATUAN PERIBUMI DIMALAYSIA.[ASLI] IAITU PERTUBUHAN KEBANGSAAN ASLI BERSATU .[UONO].

  • Zarman
    November 18th, 2012 at 11:53 PM

    Hang percaya cakap hj hadi tu bujuk?

  • Zarman
    November 18th, 2012 at 11:56 PM

    Disini nampak dah pembohongan si bujuk, pas doa sebut nama umno dan BN, bukan musuh islam. Kalau org kata hang pembohong, bukan main lagi bela diri, bujuk.

  • Zarman
    November 19th, 2012 at 12:00 AM

    Ya dulu pas kafirkan umno sebab alasannya umno berkerjasama dgn kafir, tapi oleh kerana pas juga berkerjasama dgn kafir, malah harbi lagi, maka perkara tu dah tak jadi kafir. Kini pas kata umno tolak islam pulak… Esok2 bila pas betul2 tolak islam, maka dah tak jadi kafir pulak dah….. Apa jenis manusia dlm pas ni? (termasuk bujuk).

  • Zarman
    November 19th, 2012 at 12:08 AM

    Tak banyak dan tak hebat pun ulamak dlm pas… Mereka hanyalah alim dlm bab tertentu, mereka yang mcm ni bersepah dlm negara lain. Dlm jemaah tabliq yang pas dok hina tu pun berlambak org mcm Haron Din, malah lebih hebat lagi, cuma sifat tawadhu mereka tak sama dgn alim dlm pas. Maulana yang alim empat mazhab mana ada dlm pas? Jadi jgn suka dok megahkan puak2 hang bujuk, malulah sikit.

  • Zarman
    November 19th, 2012 at 12:17 AM

    Aku pun tengok macam video ayah pin layaknya. Cuma ayah pin tidak ada pengikut tegar dan tak masuk politik. Kalau ayah pin masuk politik, maka dia akan merosakkan umat sepertimana yang dibuat oleh pas, dan satu perkara yang penting ialah mereka tak boleh diganggu dan diambil tindakan macam yang dibuat terhadap alarqam dan ayah pin.

  • StinGray
    November 19th, 2012 at 1:30 AM

    bujuk…hang mintak doa dilindungi dari setan, tapi si tua kutuk lahabau tu terkinja-kinja nak berkawan dgn setan, asal dpt tengok Aljubs jadi PM…

  • StinGray
    November 19th, 2012 at 1:35 AM

    org yg bagi hang tau pakai seluar hang kata zalim…belum memerintah dah declare nak jadi khadam kapir laknat DAP, nk tengak kat islam apakejadah…tote Aljubs yg makin tegak ada le….

    patut la Allah tak izinkan puak khawarij caw malaya haramjadah ni perintah negara…

  • lyn
    November 19th, 2012 at 2:04 AM

    ulama taik kucing ler bujuk.. mereka tu bukan bodoh cuma bengong jer.. dah terlanjur perbuatan menjadi ahlul pas sampai mati, jadi terima jer lah diperbodohkan oleh nik aziz dan hadi sampai kemati..

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 2:07 AM

    Bukan MEGAH, tapi mengatakan PAS dan ulamak2 mempergunakan ISLAM untuk kepentingan diri adalah sungguh jijik. PAS tak pergunakan Islam untuk berkuasa sebaliknya ingin berkuasa untuk perjuangkan Islam. TGHA kata dia redha mati selepas Islam menang/berkuasa d M’sia. Dia tak berebut nak jadi PM.. kerana Islam mengajar tidak meminta2 jawatan, tapi Islam mengajar supaya bertanggungjawab bila d beri AMANAH.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 2:14 AM

    Tipu tu…
    TGHA dalam amanat dia masa muda2 dulu kata.. +- “kita tak perlu jadi kristian, yahudu, majusi untuk kafir… tapi memadai mengatakan Islam suku, politik suku” iaitu memisahkan politik dari agama. Kerana Islam mengajar bahawa POLITIK sebahagian dari AGAMA, begitu juga jual-beli dan seluruh kehidupan kita. Sentiasa ada halal-haram, syurga-neraka dan baik-buruk dalam Islam bagi setiap perkara yg. kita lakukan….

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 2:16 AM

    Selagi kata2 dia tidak menyimpang dari Quran dan hadis…

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 2:21 AM

    Sebab perlembagaan tak benarkan.. PAS tunggu UMNO yg. berkuasa d pusat untuk ubah perlembagaan yg. menghadkan hukuman mahkamah syariah.
    Mintak Najib batalkan surat TunM semasa jadi PM dulu… jika UMNO tak takut hudua atau sokong hudud. Jangan berbelit dengan pelbagai alasan..

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 2:26 AM

    munafikun hanya mengaku Islam bila menguntungkan dan menghina Islam bila rugi. Sebab itu siapa2 yg. ambil sebahagian ayat Quran dan menolak sebahagian yg. lain itu adalah munafik. Contohnya mereka menyuruh rakyat membayar zakat dengan pelbagai kempen tapi mereka menolak hukum Allah dengan pelbagai alasan.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 2:31 AM

    negara Islam adalah negara berkebajikan..
    Individu yg. bermasalah tidak boleh d letakkan d atas bahu persatuan atau agama individu tersebut. Sila faham..
    Dalam mana2 pertubuhan, organisasi, bangsa atau agama… ada individu yg. baik dan jahat. Persoalannya adakah pertubuhan atau organisasi tersebut membenarkan atau bersetuju dengan kejahatan/ keburukan individu dalam pertubuhan tersebut.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 2:35 AM

    boleh sebut perkataan doa tersebut…

  • umnototok
    November 19th, 2012 at 2:42 AM

    Islam PAS kulit aje???

  • Fazli Yusof
    November 19th, 2012 at 3:47 AM

    Laaaa Bujuk….sejak bila puak PAS boleh kata perlembagaan tak benarkan….sedangkan undang2 dari mahkamah pun korang boleh langgar macam babi sondol….apatah lagi perlembagaan kan…alaaaa…laksanakan jee….kah…kah…kah….

  • Fazli Yusof
    November 19th, 2012 at 3:49 AM

    Sapa yang tolak islam ni bujuk….dalam muktamar PAS pun…ucapan dasar presiden langsung tak sentuh hudud bujuk….kekekekeke…jangan sembang lebih laaa ngok

  • Fazli Yusof
    November 19th, 2012 at 3:50 AM

    Laaa…kalau dah negara islam ini negara kebajikan…jadi kerajaan UMNO/BN ni dah amalkan kebajikan sejak merdeka lagi bujuk….errr…lepas kerjasama ngan PKR dan DAP….baru sekarang ni ke PAS nampak kebajikan…heran aku…kekekekeke

  • Fazli Yusof
    November 19th, 2012 at 3:52 AM

    Juk…dalam quran dan hadis boleh tak kafirkan sesama islam….or doakan keburukan sesama islam…minta pencerahan ustaz bujuk…kekekeke

  • Dato k
    November 19th, 2012 at 8:15 AM

    ngra islam adalah ngra berkebajikan,.tpi ng berkebajikan bukan beerti ngra Islam

  • Anak Lenggong
    November 19th, 2012 at 8:38 AM

    Woii..Bujuk kalau kencing belum lurus dan cuma jadi pacacai dan barua cuma kerana nak menegakkan pemimpin ko tak payah laa buang je sikap jumud dan taksub ko tu..di muktamar ko jadi perwakilan ke..nak kata duduk kat tepi pintu pun muka ko takde

    1. Ko nak bercakap pasal Amanat Hadi..masa tu umur ko berapa..dok berbogel lagi ada laa..ni kalau ko nak tengok ayatnya:-

    “SAUDARA-SAUDARA SEKELIAN PERCAYALAH KITA MENENTANG UMNO BUKAN KERANA NAMANYA UMNO, KITA MENENTANG BARISAN NASIONAL BUKAN KERANA IA NAMA BARISAN NASIONAL, KITA MENENTANG DIA IALAH KERANA DIA MENGEKALKAN PERLEMBAGAAN PENJAJAH. MENGEKALKAN UNDANG2 PENJAJAH, MENGEKALKAN PERATURAN KAFIR, MENGEKAL PERATURAN INILAH, OLEH KERANA ITULAH KITA MENENTANG MEREKA. OLEH KERANA ITULAH KITA MENGHADAPI MEREKA, OLEH KERANA ITULAH KITA BERJUANG BERLAWAN DENGAN MEREKA. PERCAYALAH SAUDARA2 SEKELIAN, PERJUANGAN KITA ADALAH JIHAD, UCAPAN KITA ADALAH JIHAD, DERMA KITA ADALAH JIHAD DAN KALAU KITA BERLAWAN DENGAN PUOK-PUOK NI DAN KITA MATI KERANA JAYA BERLAWAN NI, MATI KITA ADALAH MATI SYAHID, MATI KITA ADALAH MATI ISLAM”

    2. Ni pulak ko tengok apa kata situa musang berjanggut yang ko sanjung terhadap saudara seislam ..seolah-olah Puak kalian terlebih islam daripada orang lain..UMNO tak pernah menolak islam tetapi menolak apa yang dibawakan oleh PAS sebab PAS sebuah parti politik bukannya pejuang islam. PAS menggunakan politik untuk membalas dendam..ianya sama dengan manusia lain yang maukan kekuasaan dan mengperkayakan diri pemimpin nya..islam hanyalah topeng untuk memperbodohkan penyokong nya sahaja.

    Kota Bharu: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat hari ini menggelarkan Umno sebagai murtad dan berkata PAS bertindak betul dengan mengadakan sembahyang hajat, mendoakan bala Allah untuk menghancurkan parti pemerintah itu.

    “Bila Umno buang Islam, maka Umno agama apa? Saya ulang lagi sekali, bila Umno tolak Islam dalam dasar hidup dia, maka agama apa yang Umno pakai? Bila Umno tolak Islam dalam dasar parti dia, maka Umno sama ada Kristian kah, Buddha kah atau tidak ada agama?.

    “Timbul masalah murtad…orang Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri memperlekeh Islam…Umno menolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam,” kata Nik Aziz pada sidang media selepas muktamar PAS.

    “(Jadi) tak salah lah,” kata beliau apabila ditanya sama ada bersetuju dengan sembahyang hajat yang dipimpin oleh adiknya, Nik Razi Nik Mat memohon bala Allah bagi menghancurkan Umno dan Barisan Nasional.

    Nik Aziz mendakwa Umno menolak Islam dan justeru PAS berhak untuk mengadakan sembahyang hajat sedemikian.

    “Bila Umno tolak Islam, tak kan nak biar?,” kata beliau.
    Sumber: Antara Pos

    2. Bujuk… selama ko hidup ko pernah ke dengar dan lihat Umno menghalang orang ramai dari mengucap, sembahyang, berpuasa , bayar zakat dan kerjakan haji. Pernahkan Pemimpin Umno mengeluarkan meminta ahli-ahlinya tinggalkan rukun iman dan hanya percaya kepada Presiden Umno atau pelembagaan Umno sahaja dan pernah ko dengar ke didalam perhimpunan, perjumpaan UMNO mendoakan kemusnahan terhadap saudara seislam.

    Bujuk selama ko hidup pernah ke ko dengar UMNO menghalang orang ramai mengamalkan dan berpegang kepada:-

    Rukun islam yang lima….

    Mengucap dua kalimah syahadah.
    Menunaikan solat fardu lima waktu
    Berpuasa pada bulan Ramadan
    Membayar zakat
    Mengerjakan ibadat haji

    Serta rukun iman…….

    Percaya kepada Allah
    Percaya kepada Nabi dan Rasul
    Percaya kepada Malaikat
    Percaya kepada Kitab
    Percaya kepada Hari Akhirat
    Percaya kepada Qada dan Qadar

  • anakbochek
    November 19th, 2012 at 8:47 AM

    Ulamak dalmm PAS memang ulamak kontemporari masa dulu dan kini dan mereka memang bekas pensyarah, aktivis Islam tapi itu dulu bro. Yang menguasai pentas sekarang ni bukannya ulamak tapi puak2 yang harapkan kopiah setinggi roti tisu tapi habuk pun tarak i.e Mahfuz, Mat Sabu, Salehuddin dan juga bukan Islam yang membaca surah Al Quran dengan tunggang langgang dan disambut dengan gembiranya oleh cai dan penganut PAS.

  • Anak Lenggong
    November 19th, 2012 at 8:49 AM

    bujuk says:
    Ulamak2 dalam PAS adalah ulamak kotemporari masa dulu dan kini, mereka adalah bekas pensyarah, aktivis Islam yg. hebat dan memenuhi pentas forom

    Jangan lupa pulak:-
    1. Ulamak PAS dah menjadi syaitan bisu apabila sesuatu kenyataan yang dikeluarkan oleh sahabat mereka sebantal mereka walaupun ianya melibatkan akidah.
    2. Terus menerus menipu penyokong dengan mengatakan DAP dan PKR bersetuju dengan HUDUD sedangkan PKR dan DAP menafikannya.

    Bujuk… adakah ini jugak ko kata Ulamak..Timbalan Presiden berkonsepkan syiah..merosakkan bini rakan sendiri..tak lupa juga naib presiden “din pudu raya” dan saorang mantan penjaga setor lulusan SRP…hebat2 tu ulamak PAS ni..

  • Anak Lenggong
    November 19th, 2012 at 8:58 AM

    bujuk says:
    Bukan MEGAH, tapi mengatakan PAS dan ulamak2 mempergunakan ISLAM untuk kepentingan diri adalah sungguh jijik. PAS tak pergunakan Islam untuk berkuasa sebaliknya ingin berkuasa untuk perjuangkan Islam. TGHA kata dia redha mati selepas Islam menang/berkuasa d M’sia. Dia tak berebut nak jadi PM.. kerana Islam mengajar tidak meminta2 jawatan, tapi Islam mengajar supaya bertanggungjawab bila d beri AMANAH.

    2:07 AM on November 19, 2012

    Ye ke ni bujuk..Dia cakap camtu sebab di belum berkuasa..tengok je nike ajis..sebahagian tanah di Pulau Melaka tu atas nama siapa..dia terus menunjukkan kesederhanaan hidup dia tetapi memperkayakan anak bini..tu yang kat kedah bila berkuasa apa yang tak di sambarnya..sehinggakan habis kawasan tadahan air di kikis..kat Perak lak dulu sebelum dapat perintah sekejap..Pesuruh jaya negeri dulu berhutang dgn bank dan diistiharkan bengrap..tetapi bila dapat pegang negeri sekejap abis semua hutang langsai dan dapat kehidupan mewah dalam sekelip mata.

  • hoodymack
    November 19th, 2012 at 9:37 AM

    butoh laaa lu…nama je melayu islam…tp perangai jahil abadi….tolong jawab soalan2 berikut :

    1. tang mana yg lu ckp kerajaan zalim pada rakyatnya?
    2. tang mana yg lu ckp kerajaan tak berlaku adil pada rakyatnya?

    kalu lu dpt jawab 2 soalan wa nih dgn fakta yg tepat, lu deserve my respect…tp wa tau ape saja jawapan yg keluar dari mulut lu pastinya adalah taik dan tak masuk akal…dasar pembangkang!!!moron

  • tengkudin
    November 19th, 2012 at 9:42 AM

  • mel
    November 19th, 2012 at 10:28 AM

    Udah ler PAS mmg jadi balaci DAP..saya nak tanya apakah Bujuk terbuka hati menyokong cina DAP jadi PM Malaysia kelak?

    Jawapannya depan kita didalam portal ini dia akan kata YA SAYA SETUJU..tapi nun jauh didalam hati si bujuk (Qareen) akan kata tidak mahu..

  • anakbochek
    November 19th, 2012 at 11:54 AM

    Biar hamba jawab untuk Bujuk. Bujuk akan kata “aku tak kisah bangsa apapun jadi PM Malaysia asalkan dia beragama Islam”.

  • anakbochek
    November 19th, 2012 at 12:07 PM

    Betul tu Bujuk, PAS bukan mempergunakan Islam untuk kepentingan diri, sebaliknya PAS telah “MENYALAHGUNAKAN” Islam itu sendiri untuk memenuhi nafsu politik mereka. Bukan setakat jijik lagi tapi dah tahap muntah hijau.

    Cai2 PAS bersorak gembira bila ada orang bukan Islam membaca ayat Quran dengan bacaan tunggang langgang kerena mereka tahu cai2 dan penganut2 PAS ni memang senang nak dipengaruh especially bila bagi ceramah ada bunyi2 Arab sikit. Baca sikit ayat Quran dan cai2 akan bersorak kata “orang bukan Islam sudah mula mendekati Islam”. Memang cai2 ni tak faham maksud tersirat. Bebal dari dulu kini dan selamanya.

  • anakbochek
    November 19th, 2012 at 12:12 PM

    Siapa musuh Islam yang PAS doakan tu Bujuk? Karpal yang suruh langkah mayat mereka kalau nak buat hudud atau sister Izzah yang menyokong Melayu Islam murtad atau peliwat tua yang menyokong pluralisme agama ataupun Ambiga yang menyokong LGBT?

  • raplahjingaa
    November 19th, 2012 at 12:18 PM

    Contohnya mereka mengunakan sebahagianv surah Al Baqarah dalam menghalalkan murtad .

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:19 PM

    setuju… tq.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:21 PM

    TGHA pernah jadi MB t’ganu… berapa banyak harta dia ada??

  • raplahjingaa
    November 19th, 2012 at 12:22 PM

    “SAUDARA-SAUDARA SEKELIAN PERCAYALAH KITA MENENTANG UMNO BUKAN KERANA NAMANYA UMNO, KITA MENENTANG BARISAN NASIONAL BUKAN KERANA IA NAMA BARISAN NASIONAL, KITA MENENTANG DIA IALAH KERANA DIA MENGEKALKAN PERLEMBAGAAN PENJAJAH. MENGEKALKAN UNDANG2 PENJAJAH, MENGEKALKAN PERATURAN KAFIR, MENGEKAL PERATURAN INILAH, OLEH KERANA ITULAH KITA MENENTANG MEREKA. OLEH KERANA ITULAH KITA MENGHADAPI MEREKA, OLEH KERANA ITULAH KITA BERJUANG BERLAWAN DENGAN MEREKA. PERCAYALAH SAUDARA2 SEKELIAN, PERJUANGAN KITA ADALAH JIHAD, UCAPAN KITA ADALAH JIHAD, DERMA KITA ADALAH JIHAD DAN KALAU KITA BERLAWAN DENGAN PUOK-PUOK NI DAN KITA MATI KERANA JAYA BERLAWAN NI, MATI KITA ADALAH MATI SYAHID, MATI KITA ADALAH MATI ISLAM”

    hehe…ada persamaan tak bujuk ?

  • anakbochek
    November 19th, 2012 at 12:24 PM

    Ya, betul tu Bujuk. Dan kerana mengikut amanat Hj Hadi maka mati katak je lah pengikut Ibrahim Libya semasa tragedi Memali. Lepas tu PAS sanggup kelentong kat pengikut2 kata kubur Ibrahim Libya wangi sedangkan kubur tersebut dicurahkan minyak wangi.

  • anakbochek
    November 19th, 2012 at 12:29 PM

    Bujuk juga akan rasa gembira yang teramat sangat bila bakal PM Malaysia bukan sahaja beragama Islam tetapi mempunyai citarasa yang luarbiasa i.e suka main buntut jantan jambu, suka main bini orang, suka main chinadoll dan kuat menipu. Peace Bujuk.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:38 PM

    Ahli PAS hanya doakan kehancuran UMNO yg. jauh tersasar dari ISLAM, bukan doakan kehancuran AHLI UMNO yg. ISLAM. PAS percaya bila UMNO hancur, umat islam akan kembali sedar bahawa mereka telah jauh tersesat bersama UMNO dan kembali kepada fitrah manusia iaitu bersama Islam.
    Ahli umno telas tersesat bila menyokong pemimpin UMNO yg. menolak hukum Allah. Ahli UMNO sebenarnya tidak menolak hudud, tapi d sebabkan pemimpin umno tolak hudud mereka telah bersubahat menolak hudud d sebabkan menyokong pemimpin umno yg. tolak hudud. Sebab itu PAS doakan kehancuran umno supaya ahli umno akan kembali kepada Islam. Seperti nabi Ibrahim musnahkan patung2 tuhan masyarakatnya apabila dakwahnya tidak d pedulikan. Bila melihat tuhan mereka musnah, mereka baru dapat berfikir bagaimana mereka begitu bodoh menjadikan tuhan yg. tak mampu menjaga diri sendiri untuk menjaga diri mereka dan kemudian beriman kepada Allah. Jadi UMNO perlu dihancurkan kerana ada segelintir ahli umno yg. merasakan hanya umno dapat bagi keamanan, bagi rezeki, bawa kemajuan dan sebagainya. Mereka meletakkan umno tempat bergantung dan bukan Allah. Sebab itu bila pemimpin umno tolak hudud yg. Allah perintahkan mereka amin kan semuanya.

  • raplahjingaa
    November 19th, 2012 at 12:41 PM

    Hang tau ke berapa banyak harta dia ada ? kalau bini pun dah ramai…sendiri mau ingat laaaa

  • lady_j
    November 19th, 2012 at 12:41 PM

    nak tanya penyokong pembangkang kat sini; pkr tu islam ke dasar perjuangan depa? so pkr ni murtad ke tak?

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:45 PM

    Ulamak PAS tegas… hingga hari ini ulamak PAS tetap dengan pendirian untuk laksanakan hudud(contohnya). D sebabkan negara kita demokrasi… iaitu pemimpinnya d pilih melalui undi, maka itu PAS masuk politik dan bertanding pilihanraya. D sebabkan untuk ubah perlembagaan untuk laksanakan hudud perlu ada majoriti, maka PAS perlu bergabung dengan PKR dan DAP supaya cita2 PAS mampu terlaksana.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:48 PM

    PAS d terajui majlis syura ulamak, semua keputusan d buat majlis syura bukan 1-2 orang yg. berjawatan AJK tertinggi atau Naib presiden… faham tu.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:50 PM

    mana ayat Quran atau hadis nabi yg. halang orang kafir baca ayat quran??? boleh tunjuk kat sini?

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:52 PM

    SEMUA yg. menyekat perlaksanaan perintah Allah dan menyuburkan larangan Allah.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:55 PM

    UMNO tu ISLAM ke???
    Cuba sebut aku d mana perkataan Islam yg. ada dalam UMNO?
    setau aku maksud UMNO tu United Malay Nation Organisation atau persatuan kebangsaan melayu bersatu. Mana ada perkataan Islam…

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 12:59 PM

    Jadi PAS lawan umno sebab umno tolak hukum Allah dan ambil hukum penjajah(barat/kristian). Jadi kat mana salah PAS? bukankah sebagai muslim kita kena perjuangkan hukum Allah dan bukannya perjuangkan undang2 penjajah???

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 1:04 PM

    Dulu kita lawan UMNO, sekarang PR lawan BN. Ada sedikit perbezaan tapi tak jejaskan matlamat atau tujuan. Niat kita tetap perjuangkan Islam.

  • Tasyahud
    November 19th, 2012 at 1:05 PM

    UMNO terangkum didalamnya ahli dan pemimpin. Maknanya doa tu adalah untuk pemimpin UMNO dan sekelian ahlinya.
    Dulu sebelum 1990 aku memang sangat percaya yang PAS akan melaksanakn Hudud apabila Nik Aziz memberi jaminan ia akan dilaksanakan walaupun bertentangan dengan perlembagaan persekutuan.
    Betul UMNO takut melaksanakan Hudud, mungkin kerana kurang ilmu. Jika PAS benar mereka boleh laksanakannya. Apa nak takut itu kan hukum Allah.
    Melainkan PAS juga takut seperti kata Hadi dalam Harakah..ulang dalam Harakah ye..negara Islam tak de dalam Islam.
    Ini ucapan beliau dalam muktamar tahun lalu. Ko pegi tak… aku ada kat sana.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 1:08 PM

    Pelik la korang ni… bila sentuh korang kata nak pru baru keluar isu hudud, tapi bila tak sentuh korang kata dah lari dari matlamat. Tanya hati masing2 la… apapun Ketua dewan Ulamak ada sebut isu HUDUD, begitu juga dengan perwakilan serta penggulungan oleh Presiden.

  • Tasyahud
    November 19th, 2012 at 1:08 PM

    Dengan 28 kerusi parlimen boleh ke Hudud PAS laksanakan. Yang pasti 3 orang pemimpin atasan melayu PKR dah keluar kenyataan tak akan dilaksanakan. Agak2 Karpal akan sokong 28 ahli parlimen ni ke?

  • Tasyahud
    November 19th, 2012 at 1:13 PM

    Rasa2nya tak kot. PKR tak, DAP pun tak. Sebab dalam doa tu ada sebut menuju Putrajaya. Jadi pegangan mereka sama. Betul tak Bujuk?

  • Hamba Ar Rahman
    November 19th, 2012 at 1:51 PM

    Aku sungguh pelik tengok PAS ni….dulu aku tak percaya sangat bila depa kata Nik Aziz doa pecah perut etc…tapi ni memang aku tengok sendiri dalam TV3 (tapi depa sure kata tu tipu kan…sebab TV3 punya saluran…lantaklah…depa boleh cakap macam2…aku lebih percaya apa aku nampak dan dengar…)tapi, moralnya ialah…bagaimana seorang yang dikhabarkan lebih kuat imannya, Islamnya, istiqamahnya…boleh berdoa sedemikian rupa…mengucap aku yang iman hanya sedikit ni…tak terlintas pun di fikiran orang2 biasa macam kita ni nak berdoa benda2 macam tu…hatta pada jiran yang buang sampah hari2 masuk longkang belakang rumah kita…sampai tersumbat…atau apa saja…kau nampak tak Rap..apa point aku nak cakap….golongan yang berdoa macam ni…hati mereka kelihatan sudah tidak suci….jadi…bagaimana nak tegakkan Islam…aku lihat cara tu…macam cara orang berfahaman Syiah…memecah belah…memusnah sesama Islam….rasulullah dulu tak pulak buat macam tu…so..ni jelas bukan sunnah…sepatutnya…depa doa yang baik2….janganlah bagi alasan sudah berdoa tapi tak berubah etc…kena keep on doa yang baik2…nabi Noh pun tak doakan isteri dan anaknya yang buruk…di akhir2 waktu dia tetap hulurkan tangan dan suruh depa mengaku tuhan..tak pulak dia doa supaya dua2 tu tenggelam…aku hilang respek sungguh…kalau takder sapa yang tegur cara macam tu….sah2 ramai dah orang hilang kepercayaan pada PAs ni…kepada Bujuk dan sesiapa seangkatan…tak payah lah jawab apa yang aku komen pada Rap ni…aku dah tahu jawapan hangpa…jadi tak payah tambah dosa dan subahat dengan depa yang berdoa benda2 macam tu kat sini…sekurang2nya…penyokong2 Umno ni mengaku juga bahawa Umno ni bukan semua betul…ada juga banyak kekurangan dan busuknya…jadi… cubalah perbaiki…belajar….tapi PAs ni…susah nak diajar…sebab semua dah mengaku pandai…lebih tahu agama dari orang lain…jadi…mana boleh di tarbiyah…orang biasa ni kurang ilmu…orang PAS lebih tahu…golongan ulamak…jadi mana boleh kena tegur…apa mereka buat, semua betul..hatta mendoakan keburukan juga…yang penyokong PAs pulak…sokong 100%…kalau salah pun sokong semua…biar Allah saja yang tentukan….sebb itu nanti…kita akan lihat berapa ramai yang muflis di akhirat….kita lihat berapa ramai yang kelihatan banyak amalan mereka…tapi senang2 jer amalan itu diberi kepada orang lain..sehingga diri menjadi muflis…wallahua’lam….

  • Hamba Ar Rahman
    November 19th, 2012 at 2:05 PM

    Kalau hang betul2 ikhlas nak perjuangkan Islam…dan nak faham apa itu erti zalim…sebelum hang komen macam2 dan spin merapu2 sampai aku pun dah naik pening baca spin hang…tak konsisten…janji nak menangkan PR jer…walaupun ada benda tak betul…hang pergi sign nama hang dekat mercy Malaysia tu…hang ikut depa…depa ada pasukan volunteer…hang boleh pilih mana satu hang nak..bukan lama pun..hang minta yang pergi 3 minggu..dia ada banyak…minggu, bulan dsbgnya…hang ikut depa pergi Palestin sana…tolong apa yang patut…lepas tu hang tengok sendiri dengan mata kepala hang..apa itu kezaliman…apa itu kekejaman…hang rasa sendiri…hayati sendiri…setakat komen di sini tentang Umno tak betul, zalim etc…tapi hang tak pernah join pun group2 volunteer macam tu…aku nak habaq kat hang…don’t waste your time…jenuh dah aku baca….

  • Anak Lenggong
    November 19th, 2012 at 3:00 PM

    Wahai Ahlul PAS, seburuk orang yang kamu kata kafir dan murtad, tetapi ia masih bina sekolah agama rakyat, dan di sekolah agama rakyat itulah kamu berpusu2
    berebut untuk hantar anak kamu untuk belajar untuk membentuk akhlak sebab kamu tak dapat membentuk akhlak anak kamu sendiri, seandainya tidak ada sekolah ini
    maka ramailah anak2 kamu akan jadi dajjal akhir zaman. Yang kamu kata sesat itulah yang masih bina masjid dimana kita tengok setiap waktu dan hari jumaat
    berpusu2 ahli mu datang berjemaah kerana cukup selesa menyembah tuhan mu, dan cukup selesa menggunakan mimbar untuk menyebar dakyah sesatmu, tanya lah diri
    mu masjid mana yang kamu bina yang boleh orang yang kamu kata sesat untuk tumpang solat. Dia jugalah yang kamu kata murtad membina maktab tahfiz dan
    memperjuangkan nasib anak2 mu yang mengajar dan tidak dibayar seada kelulusan yang ada. Jikalau, sesat dan murtad, janganlah kamu jejak sekolah, maktab,
    surau, masjid dan apa sahaja yang dibina oleh mereka ni mulai dari sekarang. Ada Berani ka?

  • melayu_islam
    November 19th, 2012 at 3:17 PM

    ko nk tahu jwpn…

    first…ko kne paham makna zalim tu dulu ye??? kalau ko igt zalim tu macam mak apak hang pukul hang sbb hang hang x pi sekolah saje..sampai bile2 hang x tahu dah lame krajaan amno tu menzalimi hang…beribu2 fakta boleh bag…buat ape ditulis kalau dah hati ko x mahu terima dan tetap mahu kata yang taik tu wangi…

    yg kedua..kalau mahu tahu kbykkan amno Bn tu x adil..hang p balik kampung..meyamar pembangkang..p declare dekat JKKK kampung tu and mintak bantuan konon hang tu susah..tgk dia bg x…

    atau kalau ko nk advandce lg buktinya…ko menyamar org besar amno…x pon ad kabel org besar amno..ko pi mintak tanah @ projek ape2 lah…ko tgk lulus ke x???…tu bru cth lg mudah2 saje tau…blm cite bab yg beso2 lg..

  • Anak Lenggong
    November 19th, 2012 at 3:28 PM

    Nak tanya Bujuk adakah ko lupa Ulama Islam terbilang seperti Dr Yusuf Al-Qardawi sendiri mengakui usaha kerajaan BN membangunkan Islam di negara ini.

    Begitu juga dengan tokoh ulama terkenal di Arab Saudi iaitu Sheikh Dr Abdullah Hamad Jalaly, Mufti Masjidil Haram Makkah Sheikh Dr Sulaiman Al Salumi dan Ketua Hakim Mahkamah Makkah Dr Saleh Darwish turut menyatakan perkara yang sama.

    Ketiga-tiga tokoh agama bersama dua lagi pemimpin Islam terkenal iaitu Penasihat Wasir TV Channel Sheikh Dr Abdul Rahim Mulazadah dan Pengerusi Al Maijd TV Dr Hammad Mohamad Al Ghammas turut memuji kerajaan BN Malaysia kerana berjaya mengukuhkan kedaulatan Islamiah apabila meletakkan Islam sebagai agama persekutuan walaupun rakyatnya berbilang kaum dan agama.

    Para ulama Arab Saudi itu juga kagum dengan kepimpinan kerajaan Malaysia yang memupuk hubungan baik antara ulama dan umarak dan mahukan negara Islam lain menjadikan Malaysia sebagai model negara Islam yang maju.

    Maka, berbohong mereka yang mendakwa bahawa kerajaan BN bertindak zalim dan membelakangi Islam!

    Dan kita jangan lupa tindakan kepimpinan PAS yang downgrade kan perjuangan mereka daripada ‘negara Islam’ ke ‘negara kebajikan’ padahal Islam itu lebih menyeluruh dan bukan sahaja melibatkan ‘kebajikan’ rakyat.

  • Hamba Ar Rahman
    November 19th, 2012 at 3:42 PM

    Dikhabarkan di sebuah negara yang aman damai dahulunya….tinggal satu golongan yang sangat mengidam untuk memerintah di negara tersebut yang aman dan makmur adanya…golongan ini sudah terlalu lama mengidam untuk menaiki takhta…tetapi hajat mereka tidak pernah kesampaian…bermacam2 cara telah dilakukan..tetapi malangnya hajat mereka masih belum lagi dikperkenankan oleh Allah s.w. Mereka ini diberitakan golongan yang sangat kuat ibadahnya…alim dalam soal agama dan akhiratnya…sangat kurang dan zuhud pula dalam duniawi nya…. mereka amat tegar dalam memperjuangkan agama dan sangat bercita2 untuk menukar kerajaan yang sedia ada kerana kononnya kerajaan tersebut sangat zalim dan menindas rakyat jelata…maka setelah tahun demi tahun…usaha mereka tetap tidak membuahkan hasil…suatu hari…seorang pegawai besar kerajaan telah dipecat jawatannya atas kesalahan moral yang tidak tergambar buruk perilakunya…maka bermulalah hikayat di mana pegawai yang telah dibuang ini berkelana serata negeri memohon simpati dan mencari pengaruh untuk mencuba merampas takhta yang kononnya milik nya……diberitakan juga si pacal ini berkelana hingga ke merata dunia juga adanya..memohon sokongan dan simpati….setelah itu dia menghimpun pula rakyat2 yang simpati padanya untuk mencari jalan menggulingkan pemerintah yang sedia ada…mulalah dia memasukkan jarum dan menjadi penglipur lara dan menceritakan keburukan2 pemerintah yang sedia ada… caranya itu didapati amatlah berkesan sehingga terkesan seantero negeri dan dapat pula mengajak golongan2 tertentu untuk menjadi sekutu kepada nya… salah satu golongan tersebut adalah golongan alim tadi dan golongan kapitan cina juga…si tukang karut merupakan manusia yang amat bijak…dia sangat rajin membaca dan memahami pelbagai strategi dan fahaman2 peperangan serta politik di dunia…jadi…kerana sangat memahaminya…dan bersekongkol pula dengan tentera luar…maka lebih mudahlah kerjanya untuk menggulingkan takhta yang sedia ada…maka dia telah menghantar balaci2 nya untuk memasukkan dakyah2 dan fahaman2 tersebut kepada golongan alim agama tadi..serta rakyat jelata….disebabkan golongan agama tadi sangat mengidam untuk naik takhta dan agak kurang cerdik pula dalam hal2 kenegaraan…maka amat mudahlah ketua2 mereka ini diperdaya hanya dengan cerita2 si tukang karut tadi…pada masa yang sama..dia juga berjaya mengapi-apikan ketua2 dan pegawai2 di dalam kumpulan agama tadi…sehingga hampir berpecah belah dan tidak setuju sesama mereka adanya…punyalah hebat si tukang karut ni…bukan sahaja dia berjaya memporak perandakan negara dan rakyat jelata…malah berjaya juga menggugat perjuangan asal golongan ahli agama tadi…kononnya…jika negara berjaya digulingkan masing2 akan mendapat laba…tetapi dengan syarat si tukang karut perlulah dilantik menjadi raja…pada mulanya..golongan agama ini teragak2 juga untuk menerima…kerana pada awalnya mereka sangat memperjuangkan agama dan hukum Islam….sebelum itu juga…tidak sudah2 mereka menyalahkan pemerintah yang ada kerana tidak menjalankan hukum agama sebenar…tetapi setelah bersekutu dengan si tukang karut dan kapitan cina…rupanya2 baru mereka tersedar bahawa negara ini ada pelbagai jenis rakyat jelata dan agak susah untuk melaksanakan hukuman tersebut…bagaimana hendak dikata…nasi sudah menjadi bubur…perjanjian buku berwarna sudah pun dimaterai..maka hendak tak hendak terpaksa mereka menggigit jari dan mengikut sahaja kata si kapitan Cina dan si tukang karut tadi…akhirnya mereka tidak mendapat apa2…begitulah cerita yang patik pernah dengar…cerita selanjutnya patik kena tunggu khabar berita…..

  • Hamba Ar Rahman
    November 19th, 2012 at 3:56 PM

    Umno tu ramai yang Islam…aku harap tak adalah sesapa sedara mara hang yang berkahwin dengan orang Umno…dunia ni kecik jer bro…kalau kita takbur sgt doakan orang..esok2 anak hang sibuk nak nikah anak orang Umno…mana tahunya….dah kalau jodoh dia…hang boleh halang kaa..masa tu..kalau betul2 doa tu menjadi..alamatnya dengan menantu2 hang pun jahanam sekali..point aku bukan nak mengata orang PAS…tapi berpada2 lah mendoakan keburukan untuk orang lain…bersopan lah sikit..kut ya marah pun…dalam berdoa juga ada adab…nak minta pun kena lah bersopan santun…takkan hang pi jumpa sedara hang kaya raya untuk minta tolong…hang habaq kat dia…bagi aku seribu…mesti hang minta elok2 kann…itu contoh laa..tak katalah hang minta macam tuu….

  • Hamba Ar Rahman
    November 19th, 2012 at 5:07 PM

    Biar aku tolong juga…tak kisahlah sapa2 pun jadi PM…kafir laknat kah…yahudi kah….asal bukan Umno…hehe

  • PASpartyNGOK
    November 19th, 2012 at 6:14 PM

    Sebagai muslim di negara ini tanpa mengira apa jenis politik yang mereka ‘sembah’ BOHONG jika sesiapa terus mengatakan yang mereka tertekan disini.

    Tekanan pasti ada jika pemerintah anti islam. Pemerintah enggan sebarkan syiar islam. Pemerintah nafikan hak orang Islam.

    Contoh mudah ialah negara kecik jiran kita. Tiada azan menggunakan loud speaker dimasjid, tiada perarakan agama, tiada cuti umum atas hal bersangkutan agama saperi nuzul alqur’an, awal muharam dsbgnya.

    Sungguh pun kita lihat masjid2 mereka aktif bergerak dgn aktibiti ceramah dan acara keagamaan lain. Tetapi ini semua tidak dilakukan dgn melampaui batasan yang dihadkan.

    Apakah sesiapa di Msia yang merasa kekangan utk beribadah? Yang malas beribadah ramai. yang malas kemajlis ilmu dimasjid ramai. Tekanan dari kerajaan adalah dakwaan palsu dan mustahil, malah galakan sentiasa diberi melalui pendakwah yang bebas berdakwah.

    Pemerintah sudah laku apa yang wajib mereka lakukan sebagai kerajaan islam. Apa lagi yang belum ? Hudud ? Dengan sebab tiada nya huduh Msia tidak boleh digelar sekular.

    Dengan mengharamkan Al Arqam dan manusia saperti ayah pin, ini wajib bukan kejam kerana mereka manusia sesat lagi menyesatkan.

  • raplahjingaa
    November 19th, 2012 at 7:36 PM

    Perjuangakan Islam ??? tolong la bujuk jangan malukan agama kami.

  • StinGray
    November 19th, 2012 at 8:32 PM

    contohnya penyokong LCBT, liwat dan murtad…

  • StinGray
    November 19th, 2012 at 8:35 PM

    ulama muktabar mengislamkan yg kafit…ularmak PASPISPUSS memurtadkan org islam…

  • raplahjingaa
    November 19th, 2012 at 8:36 PM

    ooooo..PAS tu hudud dan hudud tu PAS la yea ? yang lain hangpa tak tau la yea ?

  • akmal
    November 19th, 2012 at 9:17 PM

    pas dah jauh sesat dan menyimpang.klu ada penganut pas kat sini cepat2 lah bertaubat.

  • zumazore
    November 19th, 2012 at 9:50 PM

    masih tak sedar lagi mereka yang menyokong PAS ni.. senang cakap aku ialah CELAKO PAS!!!

  • zumazore
    November 19th, 2012 at 9:51 PM

    mereka adalah CELAKO

  • zumazore
    November 19th, 2012 at 9:56 PM

    MUSUH ISLAM ialah DAP bukanya UMNO. yang hang terbelit otak tu pe sal, nampaknya kau ngan PAS tu dah jauh terpesong.. nasihat aku TAUBATLAH ingat HUKUM ALLAH TAK MENGENAL PAS ATAU UMNO. Syahadah yang kita ucapkan itu tiada bezanya! taubatlah

  • Man Min
    November 19th, 2012 at 10:54 PM

    jadi yang membenarkan orang x mandi hadas juga adalah majlis syura ulamak…?? baru aku paham…

  • Man Min
    November 19th, 2012 at 10:59 PM

    bro doa utk kehancuran dan doa utk sruh org kembali kejalan yg benar adalah berbeza….

  • Man Min
    November 19th, 2012 at 11:01 PM

    DAP n PgayR…??jgn buat lawak bro….

  • Man Min
    November 19th, 2012 at 11:04 PM

    yg ckp hudud cme 0.001% bkn umno…

  • pasdaplaknat
    November 19th, 2012 at 11:18 PM

    (doa dari pembaca http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/)

    November 19, 2012 8:10 PM
    Anonymous said…

    Ya Allah..zaman apakah ini dimana manusia memperdagangkan Islam utk kekayaan dan kekuasaan?? Melalui tipu daya sihir kata2 untuk memukau manusia supaya berikan kuasa kpd mereka yakti Pakatan Rakyat LAKNATULLAH!

    Makhluk apakah yg Engkau biarkan bernyawa di atas muka bumi-Mu ini- penganut-penganut PAS Laknatullah yang semakin sesat dan jauh dr agama-MU. Adakah pertumpahan darah kepada mereka (PAS) dikira JIHAD melawan kesesatan kpd-Mu ya Allah. Merekalah pelampau2 yang merosakkan agama-Mu ya Allah!
    Hancurkan lah PAS Laknatullah sebelum mereka menghancurkan agama-Mu dgn topeng2 syaitan ini..

    Ya Allah..jika Engkau tidak hancurkan mereka di saat ini yakinlah mereka (penganut PAS Laknatullah) ini akan berkembang biak seperti serangga yang akan memamah agama-MU ini.. HANCURKAN LAH PAS – PARTI PENYESAT AGAMA-MU YA ALLAH!!

    AMINN..AMINN YA ALLAH.. SESUNGGUHNYA KAMI TIDAK MAMPU MELAWAN DAKYAH DAN TIPU DAYA MEREKA YANG MEMPERGUNAKAN ISLAM UNTUK MEROSAKKAN AQIDAH KEPADA-MU YA KAREEM!!

    HANCURKANLAH PENGANUT-PENGANUT DAN PARTI PAS LAKNATULLAH!!

    Semakin hari semakin mereka memecahbelahkan kami umat Muhammad dengan slogan2 MUNAFIK lagi PALSU wahai ALLAH TUHAN MAHA BERKUASA..

    HANCURKANLAH PENGANUT-PENGANUT DAN PARTI PAS LAKNATULLAH!!

    Jangan ENGKAU biarkan mereka bermaharajalela, diberikan kuasa kerana tenrnyata mereka khianat dan menipu agama-MU Ya ALLAH.. tidak ada day aupaya kami melainkan mengharapkan Qudrah MU YA MUTAKKABIR..YA ALLAH!!

    Selamatkanlah kami dari pada mereka Pakatan Ahzab Moden Pakatan Rakyat PAS Laknatullah!!

    HANCURKANLAH MEREKA DAN BALIKKAN LAH DOA2 MEREKA YANG MAHU MENGHANCURKAN UMAT ISLAM LAIN..AMINN..AMINN YA ALLAH!

    —————————————-

    AMEN..AMENN..AMEEN YA ROBB!! (sama-sama kita doa supaya mereka PAS lah yang hancur bersama Ahzab2 mereka..)

    Ingatlah.. satu doa dr pemimpin2 KHAWARIJ PAS Laknatullah akan datang beribu2 lagi doa2 senyap dari mukmin2 lain yang berdoa kehancuran PAS..

    Yakinlah Allah Ta’ala Maha Berkuasa membalasa segala yg buruk lagi menipu sert a menyesatkan manusia atas Nama Agama-NYA.
    PAS terlalu melampau dan wajib ditentang habis2an..

  • pasdaplaknat
    November 19th, 2012 at 11:37 PM

    Bujuk celaka, ko xhabis2 main stail HARAM punya hujah.. cabar mencabar mcm syaitan mencabar Tuhan suatu masa dulu. Org kafir permain2kan ayat Al-Quran utk tujuan menipu umat Islam apakah ko juga setuju dan mahu jd kufur?

  • pasdaplaknat
    November 19th, 2012 at 11:45 PM

    Biar kawan2 yg lain lihat dan rasai sendiri ‘kenikmatan tipu helah syaitan’ yg ada pada penulis PAS bernama BUJUK ini.

    Jika dikasari syaitan bertubuh manusia Bujuk ini ada yg ckp aku kasar atau tk ikut cara baik..tp dgn syaitan mana ada kaedah mulia..sbbtu Allah Rejam Syaitan dlm nereka..

    Jika kita jumpa seekor fe’el pencacai PAS (Bujuk) yg sgt JAHAT dan LIAT menipu helah begini, yakinlah terdapat BERIBU2 EKOR lagi diluar sana yg sedang jadi ANCAMAN buat generasi kita dr memahami Islam cara yg Allah dan Nabi wahyu dan sampaikan..

    Rasailah sendiri kepada semua pembaca yg mahu kenal siapa PAS, Bujuk itu ialah keadaan sebenar PAS.. terlalu BUSUK untuk kita terima sbg IKHWANUL MUSLIMIN dlm perjuangan menegakkan Islam.. kerana mereka sgt JAHAT dn hanya BERTUHAN kan PUAK (Parti PAS), dn siapa luar dr puak (parti jahat laknatullah ini) maka akan dikafirkan atau diperangi.. golongan ini adalah pewaris drpd KHAWARIJ yg muncul 1400 tahun dhulu di zaman Sahabat.

    PAS lebih bahaya dr DAP yg terang kafir dan PKR yg jahil dn xreti agamanya krn PAS melalui ejen2 syaitan bertopengya seperti BUJUK berupaya memutar belit hujah bersandarkan ‘wajah agama’ dlm mengelirukan manusia2 yg jahil supaya percaya dan ikut mereka..

    Inilah ujian Allah disebalik kesenangan nikmat zahir yg Allah turunkan kdp rakyat Malaysia. kita diuji dgn MUSUH yg cukup JAHAT dr kalangan kita..

    Mereka lama kelamaan akan jd seperti bangsa Arab Jahiliyyah akan berbunuh bunuhan bukan atas Syariat tp kerana Assobiyyah Puak/ Khawarij.

    kawan2 ‘nikmatilah’ sendiri kejahatan Bujuk sbg representasi seluruh jentera PAS Laknatullah..

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 11:55 PM

    Celakalah kamu kerana mengada-adakan apa yg. tidak. Semoga Allah hancurkan segala hasad dan busukhati kamu…

  • syaa
    November 19th, 2012 at 11:56 PM

    dia yg lol

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 11:57 PM

    Macam tak caya… tuan tulis camni. Tapi itulah manusia..

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 11:59 PM

    Berapa Isteri Rasulullah, tapi baginda adalah orang yg. paling sederhana. Isteri yg. lebih adalah rezeki yg. Allah tentukan…
    Lainlah kalau gundik lebih… yg. ni haram.

  • bujuk
    November 20th, 2012 at 12:00 AM

    Sebab tu umat Islam wajib sokong PAS supaya dapat majoriti dan boleh laksanakan Islam.

  • bujuk
    November 20th, 2012 at 12:08 AM

    Siapa yg. mainkan ayat quran memang kafir.. contohnya bila mereka kata hudud tak sesuai sekarang, ketinggalan zaman atau jumud.
    Adakah d katakan permainkan ayat quran.. bila d sebut Allah haramkan RIBA, RASUAH, ZALIM???

  • bujuk
    November 20th, 2012 at 12:13 AM

    Mereka samakan UMNO dengan batang tubuh mereka. Sebab tu bila UMNO perintah… semua harta k’jaan jadi harta pemimpin UMNO. Tapi dalam PAS berbeza… Harta negeri bukan harta parti… sebab tu bilik gerakan PAS dan tadika PASTI tak buat d dewan orang ramai. Tapi UMNO/KEMAS ambil dewan orang ramai jadi milik umno… ini contoh kezaliman umno.

  • bujuk
    November 20th, 2012 at 12:14 AM

    betul…

  • bujuk
    November 20th, 2012 at 12:28 AM

    PAS hulurkan tangan kepada semua muslimin/ muslimat untuk sama2 perjuangkan Islam. PAS hanya mahu bahtera UMNO hancur dan karam kerana banyak kesesatan yg. dah d bawa. Ramai muslim yg. keracunan kerana makanan yg. d hidangkan dalam bahtera umno bangkai dan najis.
    Apabila Nabi2 mohon Allah hancurkan suatu kaum, tentunya setelah mereka itu d beri peringatan tapi terus dengan kezaliman dan dosa. Maka tunggulah saat kehancuran tersebut…
    Kembalilah kepada fitrah, kepada Quran dan sunnah.

  • Hamba Ar Rahman
    November 20th, 2012 at 12:53 AM

    Kalau centu…antara kafir, penyokong yahudi dan Umno…hang pilih sapa…jangan berdalih Bujuk…confirm hang tak pilih Umno kan…jadi hang jangan pelik apa aku taip

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 10:04 AM

    Bro Raplah, patutla negeri bawah pemerintahan PAS tak maju2. Berpuluh tahun perintah negeri yang diperjuangkan hudud yang 0.0001% tu sahaja. Yang 99.9999% tu campak kat longkang. Tak penting pada pemimpin PAS.

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 11:26 AM

    Orang PAS ikut sunnah nabi tang bini lebih dan serban je. Tingkah laku dan akhlak nabi mana pernah diorang ikut.

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 11:30 AM

    Hehehe… jangan la marah Bujuk. Aku bukan mengada2kan cerita tapi bukti dah ada i.e video, testimoni, sumpah mubahalah dan penghakiman hakim. Tapi korang nak jugak peliwat tua tu diangkat jadi PM.

  • pasdaplaknat
    November 20th, 2012 at 2:40 PM

    Bodoh lagi sesat Bujuk.. Bahtera PAS ialah bahtera SYAITAN dan KEMUNAFIKAN… Nabi Muhammad Sollallahu Alaihiwasallam tidak doakan dan tunaikan tawaran Jibrail yg mahu membinasakan penduduk Thaif.. dan Nabi tidak pernah doakan kemusnahan sesama puak Muslimin..

    Manakala kaum2 Nabi sebelumnya ialah kaum yang MENENTANG ALLAH, Yakni tidak beriman dgn Allah..

    Ko beranikah hukumkan 3 juta ahli UMNO itu kafir dan tidak beriman sehingga layak terima doa binasa itu atau TUNGGULAH SAAT DOA ITU DIBALIKKAN kepada kaum PAS Khawarij Laknatullah Alaihh semula!!

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 4:11 PM

    Sekarang ni org bukan Islam gunakan ayat Quran untuk sedapkan ceramah mereka. Tak lama lagi mereka akan gunakan ayat dari Bible pulak masa ceramah dalam masjid. Seperti biasa, cai2 akan bertakbir tanda menerima pluralisme agama. Bujuk, Bujuk, kesucian Islam bakal tergadai bila PR memerintah.

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 4:32 PM

    Batul ke ada beribu bukti? Korang sendiri pun dah letih kami bagitau yang Anwar tu peliwat dan kaki betina tersohor. Tapi korang menzalimi diri korang sendiri untuk tetap menjilat Anwar. Apa nak buat kalau hati x mahu terima dan tetap mahu kata taik itu wangi.

    Melayu Islam macam kau yang sister Izzah suka untuk murtadkan.

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 4:42 PM

    Bujuk cover line nampak. Apa kurangnya dengan ahli PAS sendiri. Ahli PAS jelas tersesat bila menyokong pemimpin PR yang kaki liwat dan kaki chinadoll serta kaki main bini orang. Ahli PAS juga telah jauh tersesat bila cai2 yang beriya2 nakkan hudud tapi pemimpin mereka kata hudud cuma 0.0001% dan perlaksanaan hudud tak perlu tergesa2. Keutamaan sekarang bukannya hudud tapi jatuhkan UMNO. Tapi cai2 tetap menyokong pemimpin mereka walaupun dalam hati mereka sedar yang PAS telah jauh tersesat.

    Kami tidak pernah mendoakan kehancuran parti PAS tapi elok juga kalau PAS itu tiada kerana selepas itu baru cai2 PAS yang taksub dapat berfikir kembali yang PAS hanyalah parti politik yang menjaja Islam ke hulu ke hilir dan PAS juga tidak dapat menjanjikan syurga kepada penganutnya.

    PAS juga sebenarnya menolak hudud secara halus bila tuan presiden mengatakan hudud itu cuma 0.0001%. Tapi disebabkan rasa ultrataksub maka cai2 pun menerima bulat2 tanpa bertanya kenapa hudud itu 0.0001% sahaja.

    Bujuk oh Bujuk, PAS tetap ULTRABANGANG kerana cuba menjustifikasikan doa kehancuran mereka itu adalah betul.

  • bujuk
    November 20th, 2012 at 11:47 PM

    Syaitan tu UMNO/BN… rujuk kenyataan TunM.
    Nabi seorang yg. pemaaf… dalam isu ni Allah OFFER pada Nabi, maknanya Allah Izinkan dan bukannya Allah tegur atau tak suka. Begitu Allah lakukan pada kaum2 lain yg. melampaui batas d zaman nabi2 terdahulu.
    Aku tak kata ahli UMNO tu kafir.. tapi perbuatan pemimpin UMNO tolak perintah Allah(hudud) itu adalah KUFFUR. Jadi orang yg. menyokong orang yg. kufur.. hang jawab sendiri. Kita belajar siapa yg. tidak solat itu meruntuhkan agama.. apakah mereka yg. meruntuhkan agama itu muslim? Hanya Allah yg. lebih mengetahui, tapi tentunya kita akan solat supaya tidak d golongkan dalam mereka yg. meruntuhkan agama.

  • bujuk
    November 21st, 2012 at 12:01 AM

    Macamnilah…
    Apakah kita tak boleh report polis kalau anak kita curi harta kita, kalau si ayah rogol anak sendiri?? sebabnya satu keluarga?
    Adilkah jika harta kita d ambil, maruah kita d hina, agama kita d permainkan.. tapi bila kita berdoa, mengadu pada Allah supaya orang2 yg. zalim ini d hukum, kita d salahkan kerana doakan kemusnahan saudara seagama.
    Apakah mereka yg. zalim ni tak bersalah??

  • bujuk
    November 21st, 2012 at 12:07 AM

    Apakah rakyat muslim d Amerika, rusia, china, nyanmar haram hantar anak ke sekolah d sana? Apakah d negara2 kafir takda masjid/surau? Tanggungjawab k’jaan sediakan kemudahan asas pada rakyat tak bergantung pada agama. Apakah jika CSL belanja roti canai maka hang tak boleh kata dia KAFIR???

  • bujuk
    November 21st, 2012 at 12:11 AM

    Takkan hang sama tarafkan kafir, yahudi dengan umno. Ikut tafsiran Dr.Maza pilih yg. kurang mudharat… aku pilih umno.

  • bujuk
    November 21st, 2012 at 12:14 AM

    orang UMNO takda yg. bini lebih dan berserban ke???

  • bujuk
    November 21st, 2012 at 12:19 AM

    Aku katakan kamu tak faham undang2 dan perintah Allah dalam hudud. Allah perintahkan hudud pada mereka yg. berkuasa, hari ni PAS belum berkuasa dalam erti kata sebenarnya mampu merubah perlembagaan yg. terang menyekat perlaksanaan hukum hudud. Jadi tiada kewajipan tersebut pada PAS. Tapi kewajipan PAS sekarang berjuang hingga berkuasa…

  • bujuk
    November 21st, 2012 at 12:29 AM

    HAR kalau saudara hang bunuh anak hang, hang report polis atau diamkan je sebab dia saudara hang. Ini yg. PAS buat sekarang sebab UMNO dah inaya PAS dan tolak hukum Allah. UMNO jaga sekolah kebangsaan lebih dari jaga sekolah agaman. Umno jaga undang2 sivil lebih dari undang2 Islam. UMNO jaga kroni lebih dari jaga rakyat… zalimkah PAS mengadu pada Allah?

  • bujuk
    November 21st, 2012 at 12:33 AM

    UMNO berkuasa.. siapa nak zalimi dia, biasanya yg. berkuasa, berkedudukan dan berharta yg. menzalimi orang miskin, lemah.

  • aramjadah
    November 22nd, 2012 at 10:12 AM

    “Sembahyang hajat ini sepatutnya minta perkara baik-baik, bukan minta perkara buruk berlaku ke atas saudara seagama sendiri. Kalau bermusuh sekalipun, doakan minta supaya hati musuh tu terbuka ke jalan benar – kalau tersesat jalanlah.”

    pilih syaitan jadi pemimpin tu perkara baik rupanya patut la umno ni tak pernah baik sumer perangai macam aram sbb perasan diri tu bgus. memang wajib hari2 doa kan firaun melenium ni hancur.

  • langbuana
    November 25th, 2012 at 12:46 AM

    pas terapkan ideologi puak syiah di iran

  • Power Rangers
    December 14th, 2012 at 6:19 PM

    BUJUk..ko Islam kan..dok bejuang nak ISLAM..
    soalan aku sikit je..
    Ape bukti yg ko tu ISLAM..
    tolong jwap?

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.