|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: Che_Yan | Diterbitkan pada: 23 November 2012| Kategori: Che_Yan,RENCANA,Utama | 76 Comments »

Bila Tun Mahathir Berbicara, Impian Pakatan Rakyat Musnah.

 

Terus terang dikatakan, Tun Dr Mahathir Mohammad walaupun telah menjadi mantan Perdana Menteri Malaysia, tetap mempunyai karisma dan pengaruhnya yang tersendiri. Bapa Permodenan itu seringkali mengeluarkan buah fikirannya tentang isu-isu semasa yang berlaku di dalam Malaysia. Pendapatnya pula tidaklah selalu memihak kepada satu pihak sahaja, kerana beliau sangat berterus terang di dalam menyampaikan ideanya.

Kadang-kala ucapannya digunakan oleh pihak pembangkang untuk menghentam kerajaan. Terutamanya semasa pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi. Kritikan Tun Mahathir sentiasa tepat dan berisi, ini disambut baik oleh kedua-dua belah pihak kerana teguran yang diberikan ikhlas dari hati beliau sendiri. Namun begitu setelah Datuk Seri Najib memegang tampuk pemerintahan negara, Tun Dr Mahathir jarang mengeluarkan apa-apa kenyataan mengkritik kerajaan, cumanya beliau sering melemparkan kritikan keras kepada pihak pembangkang pula.

Baru-baru ini Tun Dr Mahathir Mohammad menyerang dasar kolaborasi di dalam Pakatan Pembangkang. Dengan menyatakan pakatan di antara pembangkang tidak berunsur perpaduan beliau juga menyelar penyatuan parti-parti pembangkang tanpa apa-apa perjanjian formal. Menurut beliau ini akan mendatangkan masalah sekiranya pakatan pembangkang diberikan kuasa untuk memerintah Malaysia.

Pandangan Tun Dr Mahathir Mohammad dalam isu ini sememangnya benar, ini kerana belum pun memerintah Malaysia pakatan tersebut sering bertelingkah di dalam isu-isu asas. Sehingga kini konsensus untuk siapa yang akan menerajui Malaysia sekiranya mereka menang masih lagi di dalam “proses” perbincangan.

PAS sibuk dengan sistem perundangan Islam acuan mereka, PKR pula masih lagi berpaksikan Anwar Ibrahim dan DAP tetap mahu orang Cina menjadi Perdana Menteri Malaysia. Sudah terang lagi bersuluh, satu pertelingkahan besar akan berlaku sekiranya pembangkang memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 nanti. Namun sehingga kini belum lagi ada usaha pihak Pakatan Rakyat untuk menjadikan mimpi haram mereka sebagai suatu kenyataan yang positif.

Bukan sahaja isu siapa yang bakal memimpin, isu berapa kerusi untuk diisi pun sudah menjadi pergaduhan besar. Sehingga kini, mereka masih lagi berkira-kira untuk memenangkan parti mereka sendiri dan bukannya pakatan yang mereka anggotai.
Apakah Malaysia akan terjerumus kedalam lembah kekecohan agama dan kaum sekiranya Pakatan Rakyat memerintah nanti? Itulah persoalan utama yang akan terus menjadi tanda tanya di minda para pengundi di Malaysia. Sekiranya perkara ini berlaku, sanggupkah rakyat Malaysia yang selama ini sudah dimanjakan dengan pelbagai kemudahan, berani untuk hidup di dalam keadaan darurat? Sanggupkah risiko diambil oleh rakyat Malaysia, hanya kerana mereka ingin menikmati janji-janji palsu yang telah ditabur berkoyan-koyan oleh agen-agen Pakatan Rakyat?

Walauapapun yang terjadi, kebenaran tetap kebenaran dan kebatilan tetap kebatilan. Sebagai seorang manusia yang berfikiran waras kita seharusnya dapat menilai secara terbuka yang manakah lebih baik untuk diri kita. Malaysia adalah sebuah negara Islam yang berpaksikan keterbukaan pemikiran dan konsep wassatiyyah (kesederhanaan). Secara ringkas, satu perkara tidak boleh lebih dari yang lain, ini kerana kesefahaman yang telah lama dibina ini boleh menjadi sebegitu rapuh sekiranya ideologi-ideologi yang salah meresapi akarnya.

Kenyataan yang dibuat oleh Tun Dr Mahathir sepatutnya dijadikan pedoman oleh setiap rakyat Malaysia yang mahukan keamanan dan kesejahteraan negaranya. Ia bukan bermotifkan politik, tetapi lebih kepada penghayatan realiti yang sering dilepas pandang oleh kita semua.

Ada 76 Comments setakat ini.

  • PASpartyNGOK
    November 23rd, 2012 at 11:41 AM

    Tun M dilihat mengkritik kerajaan zaman Pah Lah kerana Pak Lah berhak dikritik ketika itu. Pak Lah menganiaya orang yang melantiknya ketika itu.

    Tun M ‘teraniaya’ on day 2 selepas Pak Lah dilantiknya mengambil alih kerajaan oleh beliau sendiri.

    Hak Tun M dinafikan. Kerana apa ? Dan apa pulak kita mahu harapkan datang dari mantan yang dianiaya ?

    Tun M sudah tentu berfungsi sebagaimana beliau berfungsi sekarang diketika itu . Tun M tahu peranan beliau dan setelah berada diposisi itu selama 22 tahun, segala hal kerajaan dan apa yang perlu dibuat terhadap pihak pembangkang ada dibawah tapak tangan beliau.

    Cakap apa yang orang mahu cakap mengenai Tun M, beliau adalah penyumbang kearah kebaikan rakyat dan negara dulu, kini dan masa akan datang selagi hayatnya masih ada.

  • Anak Lenggong
    November 23rd, 2012 at 12:03 PM

    Pakatan pun haram tak didaftarkan. so nak maufakat camner, belum apa2 dah berebut nak jawatan sampai keluar la kabinet bayangan..kah kah kah..menang belum tentu dah berangan lebih lagi daripada mat jenin..yang penyokong PAS pulak terus menerus menjadi barua, pacacai, kuli batak dan budak upahan nuar dan keluarga kit siang..tapi yang sayang nya pemimpin mereka dah kata hudud dan negara islam bukan perjuangan mereka..si pacacai saperti moon, bujuk, mm, melayu islam dan paria nuetron berterusan kata PAS nak buat hudud ..

  • Moohyideeeeen
    November 23rd, 2012 at 12:21 PM

    La….yg bagi coverage pun media umno…. mesti la segala puji2an untuk pemimpin2 umno…

  • jebat
    November 23rd, 2012 at 1:05 PM

    ape beza dgn harakah mooo…

  • alfie60
    November 23rd, 2012 at 1:49 PM

    Dengan karisma nya juga anak dia Marina Mahathir menumpang untuk kepentangan agenda politik dan NGO dia. Si Marina ni sekongol dengan pihak pembangkang saperti Irene Fernandez,Anwar Ibrahim,Dr Asri,SIS,LGBT,BERSIH dan lain lain lagi.
    Bahang karisma Mahathir masih lagi kuat bila anak dia sendiri Marina sokong pembangkang dan sabotage BN SIAPA pun tak berani tegur dan kutuk dia.Dengan perlindungan ini dia berkongsi dengan musuh BN/UMNO sehingga mereka mula menawan 5 negeri. Si jalang ni adalah GUNTING dalam lipatan.

  • Mohd Taib Kamin
    November 23rd, 2012 at 3:21 PM

    Jika perbandingan umur dibuat antara TDM dengan Hadi Awang, Nik Aziz dan Anwar Ibrahim ternyata TDM jauh lebih tua dari mereka yang disebutkan. Tetapi jika dibandingkan pengalaman, pengetahwan, kredibiliti, moral, keterampilan, kejayaan, penghormatan dalam dan luar negara serta ketokohan sebagai pemimpin ternyata dan terbukti Tun Dr Mahathir Muhammad jauh meninggalkan Hadi Awang, Nik Aziz dan Anwar Ibrahim.

    Dalam masa 22 tahun menjadi PM Malaysia, TDM berjaya membawa Malaysia ketahap dunia. Dalam tempuh 23 tahun pula Nik Aziz menjadi MB Kelantan, terbukti Kelantan jauh ketinggalan dalam semua aspek. Hadi Awang pula pernah menjadi MB Terengganu selama satu penggal tetapi gagal mentadbir dengan baik dan akhirnya rakyat Terengganu menolak beliau. Anwar Ibrahim pula bergelumang dengan moral jijik disamping menjadi pengkhianat kepada orang Melayu, Agama Islam dan Negara.

    Menjelang PRU13, ketiga2 mereka amat terdesak, tertekan dan tersepit. Mereka cuba menggunakan apa juga cara untuk mendapatkan populariti. Namun semakin banyak pembohongan yang mereka lakukan semakin membuatkan rakyat semakin muak, mual dan jelak. Wallahualam.

  • mustaqim
    November 23rd, 2012 at 3:25 PM

    salam perkenalan che yan….

    saya baru terperasan artikel ini dan klik nama che yan….kuar lah list2 artikel…nampaknya anda aktif disini…kebanyakan artikel anda termasuk yg ini mmg menarik dibaca…tahniah….

    saya bukan baru disini..sejak 2006 sy pakai username amar dan selalu hantar artikel disini…..atas sbb sibuk sy dah jarang hantar sejak 2010…

    tuan2…arrtikel ini mmg bagus untuk org umno dan mykmu….tapi kalau dijadikan modal mendkati golongan atas pagar, penyokong pr dan golongan muda esp bukan melayu pendapat saya amat tidak sesuai….

    “Apakah Malaysia akan terjerumus kedalam lembah kekecohan agama dan kaum sekiranya Pakatan Rakyat memerintah nanti? Itulah persoalan utama yang akan terus menjadi tanda tanya di minda para pengundi di Malaysia. ”

    kita kena paham UMNO adalah kerajaan untuk 60 tahun justeru kita tidak berapa pandai berpolitik spt pembangkang….apa saja anda mahu gelar taktik mereka tidak penting tapi mereka berjaya…justeru dap pas adalah pembangkang paling berpengalaman lebih 30 tahun….bn baru nak belajar jadi pembangkang….

    saya berkata jangan gunakan taktik “menakut-nakutkan pengundi” kerana pembangkang lebih dulu menembak peluru ini…malaysiakini fb sosial dap dah lebih 4 tahun bercerita dan menanam yg umno gunakan isu 13mei untuk takutkan pengundi..

    3 bulan lepas sy pegi ke mesyuarat cawnagn lembah indah dan mendengar taklimat khas dato sohaimi kp selayang….mereka gunakan ayat lebih kurang dengan che yan…..PAS sudah jadi liberal…DAP berjaya menunjukkan pada org melayu yg mereka kononnya amik berat pasal islam justeru sy tidak pk ada orang mahu percaya akan ada rusuhan kaum kalau umno kalah walaupun iu yg didakwa anwar……

    tindakan ceramah umno menggunakan pendekatan ini hanya akan menjauhkan golongan dan undi cina, india, melayu atas pagar kepada BN…..untuk menangani kaedah politk pr dan anwar yg kata umno akan guna tentera perlu disambut umno dengan pulang buah keras dgn mengajak cina dan india jadi tentera khidmat untuk negara……

    maafkan saya umno…..hentikan propaganda rusuhan kaum akan berlaku jika pr menang pru 13…..berpolitiklah spt pembangkang dan sasarkan pada isu yg boleh mendekati golongan yg mengundi pr pada pru lepas…

    tq dan sorry panjang sgt…

  • mustaqim
    November 23rd, 2012 at 3:28 PM

    betul kata jebat tu moo…bila agaknya pas nak bg kita2 nie komen…kitorang pun undi pas juga walaupun ahli umno….takut ka harakah???

  • Moohyideeeeen
    November 23rd, 2012 at 3:35 PM

    La..hang tak tau ka..umno ada macam2 set ceramah. depan melayu macam lain, depan cina macam lain….?

    Ini politik sebelum ada internet, race based politik.

    Sekarang politik based on integrity, menegakkan syariat islam, healthy debate ..

  • Moohyideeeeen
    November 23rd, 2012 at 3:36 PM

    Firau hidup lagi lama dari Tun M, umur dia seratus tahun lebih…

  • raplahjingaa
    November 23rd, 2012 at 3:58 PM

    Tun Mahathir…di benci dan di musuhi oleh musuh Islam dari Israel hingga ke pelobi Yahudi di Washington, dari PAS hingga ke PAP…dan disenangi oleh negara-negara Islam sejagat.

    Cai PAS kita boleh baca mind set depa…kalau mempertahankan orang Melayu dan agama Islam di anggap racis…let it be !

    Bagi cai PAS…tak rasis bermakna menjual maruah bangsa, mengadai agama meruntuhkan madrasah, membina patung berhala…too bad…I am recist.

    Healthy debate ?? dengan puak yang melanggar undang-undang negara ? dengan puak yang gemarkan rusuhan ??

    hang sekolah mana dulu moooo ? SAP PAS ke ?

  • raplahjingaa
    November 23rd, 2012 at 3:59 PM

    hehe…mana hang dengar umur firaun seratus tahun lebih mooo ?

    opps ! entah lah…mungkin cucu cicit dan keturunan dia lebih mengetahui…

  • pariapa
    November 23rd, 2012 at 4:01 PM

    UMNO memang xkan berubah sampai ke mampos!!!

  • kukukambing
    November 23rd, 2012 at 4:06 PM

    Tun bila buka mulut bukan saja bulu roma balaci
    pakatan akan meremang tapi bulu anu mereka juga turut sama meremang

  • lady_j
    November 23rd, 2012 at 4:10 PM

    ada 1 lagi “firaun” yg bukan saja dulu kutuk tdm masa jadi pm kata keluar masuk spital berhenti sajalah, malah menipu kunun kalau tdm berhenti dia pun akan ikut berhenti terus, tapi sampai la ni masih pegang kuasa wpun dia sendiri skrg ulang alik masuk spital.

  • baba
    November 23rd, 2012 at 4:24 PM

    heran tun dah pencen 9tahun dah, pakatan masih dok sebut2 nama dia lagi……hebat.

  • Moohyideeeeen
    November 23rd, 2012 at 4:35 PM

    Ada jugak org bukan Islam yg menentang zionis. Ini termasuk jugak dgn isu kemanusiaan dan sejagat. On this issue, aku adalah selari dgn Tun M.

  • Pak Long
    November 23rd, 2012 at 4:38 PM

    Bro Rap…, jangan buang masa melayan si Mooooooooooooooooo yang tarafnya sama ngan Mak Lampir ketiak bau bacin di Ampang tu. Bila dia penat nanti berhenti sendirilah dia tu. Namum begitu kita kena terima yang dia ni memang ‘kow-kow’ pencacai PR. Hak dia memangkah PR begitu juga hak kita memangkah BN. We are living in a democratic country. Let’s focus on this coming GE. Kalau Tok Jib nak buat PRU dalam masa 4 bulan (March 2013), ini bermakna kita ada tinggal cuma lebih kurang 120 hari saja lagi atau lebih kurang 2880 jam saja lagi. Lebih baik kita fokuskan atau tumpukan usaha, tenaga dalam sesi penerangan kepada pengundi2 untuk menentukan BN akan menang selesa melebihi majoriti 2/3. Insyaallah.

  • Anak Lenggong
    November 23rd, 2012 at 4:39 PM

    Dulu sibuk nike ajis suruh Tun bersara..bila dah ditunaikan sehingga 2 penganti..situa musang berjanggut tu masih lagi maukan jawata ..nak bawak sampai mati takut elaun tak dapat ke..ataupun takut kena sepak dik penyokong sediri bila terserempak dijalanan..maklum lah orang tua dah nyanyuk..

  • neutron
    November 23rd, 2012 at 4:44 PM

    Kah..kah… Itu sebab Najib satu macam kerbau kena tarik hidung oleh Madey…. segala rasia bawah tapak tangan Madey juga… KJ menang tarak jawatan.. anak Madey kalah TM??? kah..kah..

  • neutron
    November 23rd, 2012 at 4:48 PM

    Otak UMNGOK…seks..seks… maki hamun…seks..seks.. maki…

  • Wong Pin Ter
    November 23rd, 2012 at 6:09 PM

    Yang ini bukan firaun . Yang ini MALAUN.

  • freemalaysiakini
    November 23rd, 2012 at 6:38 PM

    Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

  • HeroTamil
    November 23rd, 2012 at 7:10 PM

    ketua sayap tidak di lantik tidak menjadi menteri adalah perkara biasa, malahan melantik ketua sayap adalah bermula di zaman Tun Mahathir,

    Namun, semasa Pak lah, tidak melantik Rafidah Aziz menjadi Menteri, pada romabakan menteri kabinet 2008 (walaupun Rafidah Aziz berjaya mempertahankan kerusi Parlimen)…
    malahan Sharizat merupakan Timabalan ketua wanita, tewas PRU 2008 telah di lantik menjadi menteri……

    Mukhriz di lantik bukan atas kapasiti ahli Pemuda UMNO pun, lagi pun dia menang kerusi Parlimen PRU 2008..so apa masalah?

  • raplahjingaa
    November 23rd, 2012 at 7:47 PM

    Hahahahah…dey lama hang cuti deepavali..kampung hang kat Bhopal amacam ?

  • bangKano
    November 23rd, 2012 at 8:27 PM

    Apa hang ingat Firaun ka yang hidup lama beratus ratus tahun…? Nabi Ibrahim jugak dah hidup sampai umuq lebih seratus tahun. Beliau tak pun nyanyuk macam kelaku Pok Nik gedebe tu…!!!

  • Topup
    November 23rd, 2012 at 10:19 PM

    Tun M ..terbaekkk

  • raplahjingaa
    November 23rd, 2012 at 11:23 PM

    bukan apa pak long…moooo ni hanya sekadar hiburan…kejab moooo, kejab mm, kejab mohyiden…ali baba bujang lapok dalam satu badan !!

  • Tasyahud
    November 24th, 2012 at 2:22 AM

    Sekurang2nya naiknya mukhriz setelah turunnya Tun Mahathir. PR kalu boleh semuanya mesti berkerabat kata orang Pahang. PKR – Laki, bini, anak, PAS – anak beranak dan DAP pun sama, nasib baik cucu masih muda dan dah ada scandal, kalau tak mungkin dah jadi Adun kat Penang atau Melaka.

  • Tasyahud
    November 24th, 2012 at 2:24 AM

    Itu UMNO zaman Anuwar. Sekarang dah bawak ke PKR pulak.

  • Tasyahud
    November 24th, 2012 at 2:26 AM

    9 tahun yang menyaksikan apa yang pembangkang kata waktu tu kena ke muka mereka balik. Tu yang pencacai PR banyak melalut dan meroyan dalam blog ni.

  • lyn
    November 24th, 2012 at 2:52 AM

    nabi nick lamo mati doh. yang tuo kelate tu hanya jelmaan iblis.. seekor syaitan yang bertopengkan tubuh badan pok nik..

  • bujuk
    November 24th, 2012 at 9:19 AM

    TunM marah/kritik TunA sebab TunA tak ikut cakap dia. Batal projek keretapi ke China dan jambatan Bengkok.. antaranya. Apatah lagi bila anak dia kalah jawatan ketua Pemuda. Beliau sanggup keluar UMNO untuk bagi tekanan pada TunA. TunM adalah lambang pegkhianatan UMNO yg. meyebabkan BN tak dapat pertahankan 2/3 pru12.

  • bujuk
    November 24th, 2012 at 9:24 AM

    Sayangnya PM dan Presiden UMNO sekarang Najib yg. jauh d tinggalkan TGHA,TGNA dan AI. Apakata himpunan Agong UMNO anti korang cadangkan TunM jadi Presiden UMNO semula kalau nak menang PRU13.

  • bujuk
    November 24th, 2012 at 9:44 AM

    hahaha…. siapa yg. sebut TunM jika bukan pencacai UMNO. Mereka lupa PM adalah Najib da bukan TunM yg. dah jadi sejarah. Kita cabar laa… kalau UMNO masih nak agongkan TunM lantik semula dia jadi Presiden UMNO. TunM hanya kuat d luar PARTI. Dia akan d kerunyok jika kembali ke dalam parti.

  • Hamba Ar Rahman
    November 24th, 2012 at 9:59 AM

    Tapi PR memang suka pada Tun A berbanding Tun M…sebab Tun A tak buat kerja apa…tidur saja…dan jangan lupa Tun A berjasa kepada DSAI…kerana keluarkan DSAI…

  • Hamba Ar Rahman
    November 24th, 2012 at 10:01 AM

    Nabi Nuh pun hidup sehingga 950 tahun berdakwah…tak sampai 60 orang jer beriman…tak pulak dia mendoakan bukan2 pada kaumnya…

  • Hamba Ar Rahman
    November 24th, 2012 at 10:03 AM

    Cerita lama nak dikenang buat apa Bujuk…memang you all akan cadang macam2…tapi percayalah…kalau Tun M dipilih…lagi sedap korang buat fitnah macam2..orang tua lah apalah…kau tak lah kut…kau tak pernah fitnah orang kan..hehe

  • raplahjingaa
    November 24th, 2012 at 10:04 AM

    Sipnosis hang tu bujuk..cara cai PAS bersembang kat kedai kopi…bersembang nak sedapkan hati, nak penuhi tuntutan dendam yang tak tercapai.

    hmmm…tiba-tiba Tun pulak jadi pengkianat UMNO, Pengkianat negara.

    bujuk…bujuk..buih la hang ni.

  • raplahjingaa
    November 24th, 2012 at 10:48 AM

    hmmmm…bujuk-bujuk…marah sangat hang kat Tun, lain macam jer aku tengok…dia ada buat aniaya kat hang kot ?

  • anakbochek
    November 24th, 2012 at 11:46 AM

    Tun M seorang yang berprinsip. Semasa persaraannya dia dah cakap yang dia akan terus menulis dan mengkritik. Beliau juga menyatakan tidak akan aktif sebagai politician selepas persaraannya. Kita tabik dengannya kerana beliau “walk the talk”.

    Tak macam “tua kutuk tak sedar diri” tu, dulu beria2 kata “kalau Tun M letak jawatan hari ni, besok saya pun letak jawatan MB”. Tapi sampai sekarang ni masih kemaruk nak jadi MB atas alasan kepimpinan PAS masih memerlukan dia. Piiirahhh…

  • anakbochek
    November 24th, 2012 at 11:48 AM

    So, whats the problem?

  • anakbochek
    November 24th, 2012 at 11:52 AM

    Otak orang PR, asal ceramah je “TAKBIRRRR!!!” tapi bila malam jilat burit bini orang. Yang sorang lagi buat motivasi lah, zikir lah, nasyid dan macam2 lagi nak tunjuk betapa Islamiknya dia tapi tak dapat nak kawal nafsu bagi “KAUNSELING” pukul 3 pagi pada bini orang. Pathetic la neutron.

  • anakbochek
    November 24th, 2012 at 11:53 AM

    Antara sifat munafik macam tu lah. Bila bercakap dia bohong.

  • bujuk
    November 24th, 2012 at 12:46 PM

    Kalau hanya pada aku, aku maafkan… tapi kalau pada Agama, bangsa dan negara.. tak boleh maafkan selagi tak berubah dan d ubah.

  • bujuk
    November 24th, 2012 at 12:56 PM

    Zaman TunA, TunM bertanding nak jadi perwakilan…. maka tersebutlah cerita setiap ahli d sogok rm300 dlm. sampul surat bila TunM gagal jadi wakil ke PAU. Tu bab bertanding jadi perwakilan… d sebabkan ini… sejak itu TunA tak boleh hidup senang dan sentiasa d kritik oleh TunM sampai turun tahkta. Kalau bukan politik apakah namanya ini… menaikkan dan menjatuhkan orang politik?
    Kita boleh terima TunM tak ganggu politik jika dia hanya kritik dasar2 k’jaan dan negara tapi bila dia kritik Individu dan pemimpin… maknanya dia sedang berpolitik. Contoh mereka yg. pencen politik yg. d segani ialah Lee Lam Tye. Dia tak kritik mana2 individu samada k’jaan / pembangkang bila bersara. Tapi terus dengan kerja AMAL..

  • bujuk
    November 24th, 2012 at 1:06 PM

    PAS suka pada TunA sebelum dia jadi PM kerana IMEJ Mr.Clean dan cucu ulamak.

  • bujuk
    November 24th, 2012 at 1:10 PM

    Hang tanyalah pada pemimpin2 tertinggi UMNO. BN kalah teruk sebahagiannya adalah sebab TunM kritik UMNO/TunA. Sebab tu sekarang D.Najib jadi BONEKA TunM… malah kenyataan TunM lebih d angkat dari kenyataan Najib. Dalam mykmu pun sama. Korang lebih sanjung TunM berbanding Najib.

  • raplahjingaa
    November 24th, 2012 at 4:44 PM

    hehe…bujuk-bujuk…

  • raplahjingaa
    November 24th, 2012 at 4:47 PM

    hahahaahha….Ikut teori hang, keputusan PRU 12 yang lepas di sebabkan oleh Tun la yea ?

    Nampaknya keputusan PRU 13 nanti…hangpa akan berkubur la yea ? sebab Tun pun sokong Najib

  • PASpartyNGOK
    November 24th, 2012 at 7:58 PM

    Bila diamanahkan, dia khianat
    Bila berbalah, dia besar2kan
    Bila berjanji dia mungkir…

    Sifat siapa serupa ini. macam PKR lah pulak.

  • Gullit
    November 25th, 2012 at 1:08 AM

    tun dr m pemimpin pandang hadapan.. sesuatu idea yg dilemparkan amat pratikal bila tiba masa..

  • Zarman
    November 25th, 2012 at 2:05 AM

    Toksah dok selindunglah bujuk…. Bukan hang je yg suka, dua tiga ekor pas kat taman aku nipun suka kan tun A, sebab dia banyak bg kerusi kat PR… He he he mcmlah orang tak tau…

  • Zarman
    November 25th, 2012 at 2:08 AM

    Ha ha ha! Kantoi hang bujuk, kebanganggang hang ni tak sudah2 bujuk…

  • Che_Yan
    November 25th, 2012 at 11:02 AM

    Salam Saudara Mustaqim,
    Terima Kasih diatas maklum balas Saudara kepada artikel yang saya tulis ini. Setiap artikel yang saya tulis di MYKMU adalah artikel yang ditulis dari minda dan hati saya. Apa yang saya rasakan sesuai dan amat perlu difahamkan oleh orang-orang politik dan yang minat politik di Malaysia.

    Buat pengetahuan Saudara Mustaqim, saya bukanlah ahli UMNO atau menganut apa-apa anutan politik. Cumanya saya diantara majoriti rakyat Malaysia yang masih percaya UMNO dan BN sahaja yang layak memerintah Malaysia (buat masa sekaranglah, masa akan datang kita tak tahu).

    Saudara Mustaqim, artikel saya selari dengan apa yang berlaku di luar sana. Minta maaf sekiranya saya tidak setuju dengan pendapat saudara bahawa artikel yang sama serumpun dengan artikel saya ini tidak boleh digunakan untuk mendekati golongan atas pagar, pengundi Muda dan bukan Melayu.

    Saya cadangkan saudara boleh lah bercampur gaul dengan orang ramai dahulu sebelum menuduh artikel saya tidak relevan. Rakyat Malaysia MUDAH lupa, tugas saya sebagai seorang insan adalah untuk mengingatkan sahaja. Perkara pasal “Kekacauan Kaum” ini dibincangkan secara meluas. Ketakutan orang Melayu jelas, dan kerisauan orang bukan Melayu juga jelas. Saya menulis bukan untuk menang Pilihanraya tetapi untuk orang Melayu dan Islam…

    Saya harap saudara tidak buta sejarah, bagaimana 13 May berlaku dan siapa pelakunya. Kita harus sentiasa mengingatkan anak-anak muda dan golongan bukan Melayu tentang perkara sebenar yang terjadi. Mungkin saudara perlu baca artikel saya yang berjudul “Kenapa Perlu Takut Dengan Tanda Putera”?

    Saudara Mustaqim, saya bukanlah seorang pakar sejarah, tetapi mengkaji Sejarah. Saya bukan pakar ilmu tapi saya pakar mencari ilmu. Dari pengamatan saya orang-orang UMNO sekarang telah menjadi bacul, sehinggakan apabila bercakap pasal Islam dan Melayu terus mereka takut di cop sebagai rasist. UMNO terlalu takut untuk memberitahu dunia tentang kejahatan Pakatan Rakyat.
    Kenapa jadi begini? Saya tidak tahu.

    Tahniah buat Saudara yang telah bersama UMNO dan berkebolehan untuk berjumpa orang-orang kuat UMNO seperti Dato” Shuhaimi Shahadan dan sebagainya. Tetapi Saudara tidak boleh menyamakan sama sekali apa yang saya katakan sama dengan apa yang beliau katakan. Ini kerana saya bercakap atas kapasiti sebagai rakyat dan pengundi (sekali lagi saya tegaskan saya bukan ahli UMNO). Saya bukanlah seorang Ketua Pemuda UMNO yang mempunyai kereta berjela-jela, kontrak berjuta-juta, pusat pengajian tinggi sendiri, dan rumah cantik-cantik. Pada pendapat saya sesetengah pemimpin UMNO terlalu menonjol dengan perkara-perkara yang jelik, sehingga kita nak perjuangkan apa yang patut diperjuangkan pun jadi jelek sebab mulut yang menyebutnya kotor dan jelek.

    Jadinya bagi insan yang masih sayangkan Agamanya, Bangsanya dan Negaranya, adalah menjadi hak saya untuk mengingatkan seluruh umat Muhammad di Malaysia supaya sedar apa yang bakal terjadi sekiranya pilihan kita salah selepas PRU-13 nanti. Terima Kasih MYKMU kerana memberi peluang agar pendapat Che_Yan akan terus dipaparkan dan dibaca oleh orang UMNO dan Bukan UMNO.

    Wallahualam.

  • bujuk
    November 25th, 2012 at 10:15 PM

    Hanya sebahagian(takkan tak reti baca). Tapi tu pru12, PRU13 lain… rakyat dah benar2 berubah. Prof. Dr.Amri pun kata UMNO hanya selesa 120 kerusi… tu taraf prof. UMNO, untuk meyakinkan rakyat supaya terus bagi sokongan pada BN. Dalam keadaan TunM support penuh Najib, sebab anak2 dia dah d beri tempat dalam k’jaan dan bisnes. kalau TunM kritik… mau kalah teruk BN pada PRU13.

  • bujuk
    November 25th, 2012 at 10:19 PM

    Bukan org. PAS saja suka, seluruh rakyat pada PRU11(2004) sokong paklah hingga TunM kata tak elok untuk negara jika k’jaan terlalu dominasi.(TunM cemburu bila TunA dapat majoriti lebih besar dari beliau).

  • bujuk
    November 25th, 2012 at 10:21 PM

    Tak salah… Siapa dalam UMNO yg. berani lawan TunM? Najib kena pilih samada kekal jawatan PM atau jatuh macam TunA.

  • bujuk
    November 25th, 2012 at 10:23 PM

    P la… tengok pemimpin dalam Bahagian dan cawangan UMNO. Bukan anak-beranak ke?

  • ezmanshah
    November 26th, 2012 at 12:22 PM

    kalau dah bangang mcm ko ni cakap apa pun x guna.. kalau nak tgk kt bahagian dan cawangan pas, pkr dan dap pun berlambak anak beranak!

  • ezmanshah
    November 26th, 2012 at 12:25 PM

    yg berani lawan nuar pulak sape? ketua umum ada dalam perlembagaan parti? kalau jubur pun boleh disodok, apa lagi undang2 parti!

  • ezmanshah
    November 26th, 2012 at 12:26 PM

    siapa yg cakap dollah tu asset pembangkang? sebelum ke selepas dollah jadi pm? bingai la ko ni…

  • ezmanshah
    November 26th, 2012 at 12:28 PM

    bujuk, anwar bagi upah sodok ko je hari ni? hahahaaha

  • ezmanshah
    November 26th, 2012 at 12:29 PM

    Nik Najis tu ibarat najis dalam Shit!~

  • ezmanshah
    November 26th, 2012 at 12:31 PM

    Anwar adalah Isreal dan Amerika, tak gitu?

  • ezmanshah
    November 26th, 2012 at 12:32 PM

    ko g tanya nuar berahi tu masa di nak lawan tun ghafar…

  • bujuk
    November 26th, 2012 at 2:38 PM

    Dia memang strategis politik.. apa masalah hang?

  • bujuk
    November 26th, 2012 at 2:40 PM

    so…. kanapa nak mengata orang kalau sendiri yg. LEBIH???

  • bajuk
    November 27th, 2012 at 10:44 PM

    p la tengok pemimpin teringgi pr kerabat anwar + kerabat lim

  • bajuk
    November 27th, 2012 at 10:46 PM

    P la TM kritik untuk kepentingan negara,PR kritik utk kepentingan peliwat dan nik aziz tua kutuk tu

  • bajuk
    November 27th, 2012 at 10:48 PM

    prof mana pun dia bukan tau semua dlm hati rakyat malaysia,tengok ceramah pembangkang mana ada ramai org dengar.

  • bujuk
    November 28th, 2012 at 3:17 AM

    Kan ramai yg. lawan… tu yg. jadi MP BEBAS tu semua lawan Anwar bila Anwar tak jaga kepentingan mereka.

  • PASpartyNGOK
    November 29th, 2012 at 10:04 PM

    Tun M senentiasa digeruni musuh kerana ketajaman mindanya, kerana kebijaksanaan wawasannya. Hingga kini keupayaan Tun M mengkritik segala kepincangan pembangkang amat digusarkan oleh mereka.

    Dan kita percaya Tun M teruuuuuuuuuus digeruni lawan sepanjang hayat nya.

  • nsr
    December 23rd, 2012 at 2:59 PM

    ko gebang sal agama, bangsa dan negara ikut acuan israel eh bujuk?

  • nsr
    December 23rd, 2012 at 3:00 PM

    kami sayang tun!

  • takbai
    December 26th, 2012 at 7:59 PM

    bujuk says:
    Dia memang strategis politik.. apa masalah hang?

    nuar berahi menonjol sebagai strategis politik dan juga strategis main belakang. cakap utara ‘pungkok’ la bodo…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.