|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 18 November 2012| Kategori: Adamyan,Utama | 31 Comments »

Perang Israel-Hamas: Nak Ingatkan, Pelindung Keselamatan Israel Ada Sini

KONFLIK di Semenanjung Barat melibatkan pasukan tentera Israel dan Hamas, dijangka bertukar menjadi perang pada bila-bila masa dari sekarang sebaik ribuan askar Israel yang berkumpul di sempadan Gaza-Israel, menyeberang masuk.

Sudah tentu, sebagai rakyat Malaysia, kita perlu menyokong Israel dalam konflik ini kerana yang disebut-sebut ‘bakal’ menjadi Perdana Menteri, Kohen (paderi dalam bahasa Hebrew) Anwar Ibrahim sudah tercatat dalam sejarah sebagai salah seorang pelindung keselamatan Israel yang tersohor di dunia.

Kita kena banggalah, sebab bukan calang-calang orang boleh dapat pengiktirafan yang sebegitu tinggi dari puak yahudi ini, dalam sejarah Malaysia, Anwar jadi yang pertama dan mungkin terakhir mendapat pengiktirafan tersebut.

Ingat mudah ke nak dapat gelaran itu? Setakat cium kaki yahudi belum tentu dapat tau, dia kena lebih dari itu.  Tak silap penulis, Anwar kena jilat satu badan (lama sikit kat punggong), barulah dapat pengiktirafan tersebut dan faedah-faedah lain yang berkaitan dengannya.

Maka itu penulis sedikit hairan dengan susah payah orang kita berdemo depan Kedutaan Amerika Syarikat membantah kezaliman Israel di Gaza, sedangkan di Segambut Dalam ada ‘kedutaan’ tidak rasmi merangkap rumah pelindung keselamatan  Israel di negara kita ini.

Apa kita tak berdemo disitu, bakar patung mukanya dan baling batu bagi menunjukkan bantahan?  Lagipun, bukankah Anwar menyokong demonstrasi ganas atas nama menentang ketidakadilan?  Jadi kita buktikan di rumahnya, sebab dia menyokong pihak yang ganas (Israel) dan meminggirkan pihak yang ditindas (Palestin).

Tak adil tu.

Agaknya sekarang apa kata Anwar?  Hamas yang didakwanya dulu menyokong polisi melindungi keselamatan Israel, kini di ambang berperang dengan negara King David tersebut.  Kalau Hamas mendokong keselamatan Israel macam yang didakwa Anwar, bagaimana pulak hari ini dia nak berperang dengan Israel?

Ini masalah bila berurusan dengan penipu, ayat main petik ikut sedap mulut asal sahaja fund luar masuk.

PAS pun begitu juga.  Sejak terima dana dari yahudi ni kan, ada peluang buat solat hajat beramai-ramai pun dia tidak tergamak mintak doakan keselamatan umat Islam Palestin di Gaza dan kehancuran Zionis di Israel.  Sebaliknya, UMNO yang jadi subjek, betullah bebal puak berketayap putih kelat hijau ni.

Gamaknya dah beribu ahli PAS yang bersepai ditembak dengan kereta kebal oleh kerajaan BN di Malaysia ni, atau ada kereta pemimpin PAS yang ditembak dengan peluru berpandu oleh pesawat dron ALUDRA milik Angkatan Tentera Malaysia macam di Gaza sana, sehinggakan beria-ia benar pemimpin PAS nak mengangap kerajaan BN zalim.

Rakyat Malaysia, terutamanya orang Islam, perlu tanya diri sendiri.  Selama mana dan sehingga bila nak dibodohkan puak-puak ini?  Anwar sanggup keluar kenyataan jadi pelindung keselamatan Israel bukan tidak bersebab.  Dana yahudi yang diterima Anwar dari Open Institute Society (OIS) melalui NGO haram yang ditubuhkannya, adalah ‘sebab’ yang penulis sebutkan di atas.

Takkanlah yahudi nak bagi Anwar duit begitu saja, mesti ada harga.

Maksud sebagai pelindung keselamatan Yahudi ini besar maknanya.  Contohnya, kalau semua negara Islam diminta menghantar tentera untuk menentang pendudukan Israel di Palestin, Malaysia dibawah pimpinan Anwar akan mengambil pendirian berkecuali, itu maksudnya dan itulah komitmennya.

Anak Kecil, Mangsa Kezaliman Yahudi Yang Keselamatannya Mahu Dilindungi Anwar

Ada 31 Comments setakat ini.

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 1:38 PM

    Akui hairan apasal Israel beria-ia benar nak kan anwar jadi PM Malaysia….apasal ek ??

  • ayh_chor
    November 18th, 2012 at 3:47 PM

    kalo bung nuwar jd PM ade la gak satu2 nye Negara Islam yg menyokong israel tuh..

  • sungai_siput
    November 18th, 2012 at 4:37 PM

    sorry adamyan, memang kerajaan BN sangat zalim pada PAS

    setiap kali permulaan ramadhan dan di waktu sahur yg hening

    kerajaaan BN mengarah kan kereta kebal ATM menembak dan meletup kan rumah2 ahlul2 PAS

    setiap tahun pagi raya , raya aidilfitri dan juga aidiladha, askar2 di arah kan menyerbu ke masjid2 PAS dan menembak matyi ahlul2 PAS yg beribadat

    banyak kali juga di waktu subuh , komando ATM menyerbu dan membunuh tok imam tok imam PAS , mayat2 tok imam di lumur dengan najis khinzir dan di balut dengan kulit khinzir dan di tanam begitu sahaja tanpa ahlul keluarga PAS sempat menatap jenazah2 ahlul2 PAS yg di bunuh itu

    rumah2 ahlul PAS di robohkan, ahlul2 PAS di halau keluar oleh komando ATM setiap kali depa menyambut perayaan aildilfitri

    di majlis akad nikah ahlul PAS pula , komando ATM yg di arah kan oleh kerajaan BN menembak mati sesiapa sahaja yg cuba berceramah menghasaut melawan kerajaan BN yg zalim, ramai juga yg hilang begitu sahaja sehingga ke hari ini…

    koando yg di hantar oleh kerajaan BN juga bertanggungjawab menembak mati imam2 ahlul PAS semasa mereka beribadah

    khutbah di baca oleh imam ahlul PAS dengan perasaan takut kerana ada nya askar2 yg berdiri sebelah mimbar mengacu kan senjata pada Imam yg membaca khutbah jumaat

    jadi adamyan , memang patut ahli PAS merusuh da mempertahan kan maruah dan agama mereka

    dan memang patut juga solat hajat di buat oleh ahlul PAS supaya Tuhan menimpakan bala kepada kerajaan BN yg lebih zalim dari yahudi ini

    oleh kerana zalim nya kerajaan BN ini, maka memang lah layak ahlul PAS menyokong segala usaha usaha yg perlu bagi mempertahan kan kedaulatan wilayah israel seperti yg di sarankan oleh en. anwar ibrahim

    sekian adamyan harap maklum

  • Mohd Taib Kamin
    November 18th, 2012 at 6:34 PM

    Malaysia adalah satu-satunya negara Islam yang paling konsistan dalam isu Palastin. Dalam masa yang sama Malaysia yang hari ini diperintah oleh BN yang bertunjangkan UMNO dilihat sebagai amat sukar untuk ‘ditembusi’ kerana amat ‘kebal’ dan teguh pegangan Islam.
    Israel dan Yahudi mendapat ‘nafas’ baru kerana ‘berjaya’ merekrut Anwar Ibrahim sebagai ‘agen’ mereka. Anwar Ibrahim mula menjadi agen Israel dan yahudi ketika Anwar Ibrahim masih lagi berada dalam kerajaan. Ketika itu segala ‘kegiatan’ Anwar Ibrahim dijalankan secara amat berhati-hati. Yang menyebabkan Anwar tersungkur ialah moral jijiknya.

    Apabila Anwar Ibrahim sudah tidak lagi berada dalam Kerajaan, maka Israel dan Yahudi terpaksa menggunakan kaedah lain seperti plurarisma, liberalisma, LGBT. Segalanya dilakukan atas nama ‘kebebasan’. Tujuannya dalah satu iaitu untuk mlemahkan Islam di Malaysia. Jika Islam lemah bermakna Melayu akan lemah dan jika Melayu lemah mudahlah mereka ‘menakluk’ Malaysia.

    ‘Pelaburan’ yang Israel dan yahudi buat bukanlah sedikit. Setiap pelaburan mesti menjanjikan pulangan. Anwar Ibrahim dalam anagan2nya untuk menjadi PM Malaysia pula terlalu banyak ‘berhutang’ dengan Israel dan Yahudi, maka tidak hairan jika Anwar Ibrahim secara terbuka memberi sokongan kepada Israel.

    Apa pun selagi UMNO kuat, ikhlas dalam perjuangan maka Israel tidak mungkin dapat ‘menakluk’ Malaysia. Wallahualam.

  • anakbochek
    November 18th, 2012 at 6:44 PM

    Zalim sungguh rupanya kerajaan BN ni. Patutla pejuang PAS terpaksa berjuang di alam maya sahaja. Mcm cerita Matrix la pulak.

  • cik kelisa
    November 18th, 2012 at 8:30 PM

    ish3x sungguh kejam dan zalim sekali….

  • tengkudin
    November 18th, 2012 at 8:45 PM

  • bujuk
    November 18th, 2012 at 11:10 PM

    Doa aku atas pejuang2 palestin, semoga roh2 mereka diangkat oleh Allah d tempat para syuhada. Sedih dan pilu melihat saudara2 d palestin yg. berlawan tampa senjata kecuali doa. Moga Allah hancurkan Israel dengan lebih hebat dari kehancuran yg. mereka timpakan pada palestin. Wahai pemimpin2 Islam, pemimpin2 OIC gunakanlah segala kuasa dan pemikiran kamu untuk membantu saudara kita d palestin. Buatlah ancaman paling keras keatas Israel dan sekutu Amerikanya atau negara Islam seluruhnya sekat segala aktiviti ekonomi mereka hingga lumpuh. Kita memang lemah jika sendiri, tapi pastinya kuat dan hebat jika bersama d bawah panji2 Islam, panji2 Allah.

  • PASpartyNGOK
    November 18th, 2012 at 11:22 PM

    Assalam Alaikum. Pemimpin Hizbullah Syed Hasan Nasrallah minta semua muslim untuk baca surah Al-Baqarah ayat 26-27 dan surah Yunus ayat 85,86,88 malam ini.

    Tolong sebarkan, agar israel hancur. (Termasok semua pendukungnya) Forward kepada seluruh umat islam. Saudara seagama kita telah dikepong tunggu masa untuk disembelih. Keadaan amat dahsyat. Itu saja jihad kita. Mintak tolong sangat2 kepada sahabat2 sebarkan kepada seramai mungkin dan amalkan segera.

    Amiinn..

  • raplahjingaa
    November 18th, 2012 at 11:57 PM

    Pejuang Hisbullah dikatakan sedang menyusup masuk ke sana dengan senjata berat dan kelengkapan perang. Pertempuran sengit akan berlaku jika Askar Israel menyeberangi sempadan, rakyaat Palastine sekali akan di himpit malapetaka.

    Waktu ini hampir 40,000 askar Israel sedang berkumpul di sempadan menunggu arahan dari Tel Aviv. So sama-sama lah kita berdoa untuk keselamatan warga Palastine.

  • lyn
    November 19th, 2012 at 2:08 AM

    bijak bijak…

  • lyn
    November 19th, 2012 at 2:16 AM

    nasib baik nik aziz dan hadi sempat megelak..kalau tidak bersepai tulang rusuknya kena tembak meriam buluh atm… fatwa haramkah yang terbaru “haram bg undi pada pakatan haram dalam pru13 nanti”

  • Moohyideeeeen
    November 19th, 2012 at 8:47 AM

    Pelindung israel??? Yg kasi APCO RM76 juta tu ker???

  • anakbochek
    November 19th, 2012 at 8:51 AM

    Wah Mooh, bila cerita pasal Israel terus panas. Ada darah Yahudi ke Mooh? Kat mana tu, belah mak, ayah, atuk, nenek atau ada moyang yang pernah kena asap masa perang dunia dulu. Hehehe… jangan marah Mooh.

  • sungai_siput
    November 19th, 2012 at 9:08 AM

    mooh….

    buktikan APCO yahudi punya…..

    apasal la hang ni suka buat fitnah

    itu hari aku buktikan APCO bukan yahudi punya… hang lari menyorok berhari hari tak masuk sini

    dah jadi makanan hang agak nya sebar fitnah sana sini

    hang nak aku buktikan ka lagi hari ni???

    apa lah punya besar kaki penipu kau ni moooh

  • sungai_siput
    November 19th, 2012 at 9:09 AM

    bukan bro

    mooh ni yahudi yg bagi makan dia sekeluarga, kena lah balas budi yahudi

  • tengkudin
    November 19th, 2012 at 9:30 AM

  • NORLIN BINTI ARSHAD
    November 19th, 2012 at 9:30 AM

    Satu lagi jangan lupa dengan ‘kekejaman’ BN pada malam solat hajat mereka di Stadium Sultan Muhamad ke 1V, Kota Bahru.
    Tidak nampakkah semua mayat mayat bergelimpangan di dalam stadium akibat tembakan M16 ATM. Darah mengalir bagaikan arus sungai yang deras.
    Lebih mengerikan imannya ‘dibunuh’ dan digantung di tiang gol sambil darah menetes netes keluar!

  • Anak Lenggong
    November 19th, 2012 at 9:48 AM

    Najib telah sudah mengarahkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz membentangkan usul mengecam kekejaman Israel di Dewan Rakyat esok.

    Usul berkenaan antaranya akan menggesa Dewan Rakyat untuk mengambil ketetapan seperti berikut:

    l. Mengecam sekeras-kerasnya serangan ketenteraan Israel ke atas wilayah Palestin di Gaza sehingga mengakibatkan kehilangan nyawa rakyat awam Palestin.

    2. Menggesa Majlis Keselamatan PBB membuat ketetapan supaya Israel menghentikan serta-merta serangan ketenteraan ke atas wilayah Palestin di Gaza melalui gencatan senjata.

    3. Menggesa Perhimpunan Agung PBB mengadakan Sesi Tergempar Khas Perhimpunan Agung di bawah Resolusi 377A(V) jika Majlis Keselamatan PBB gagal menjalankan tanggungjawabnya.

    4. Menzahirkan sokongan padu rakyat Malaysia kepada perjuangan rakyat Palestin ke arah mewujudkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat.

    5. Mengambil keputusan untuk menyampaikan resolusi ini kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen yang berkenaan, khasnya Kongres Amerika Syarikat, Parlimen Britain dan Parlimen Kesatuan Eropah.

    Sebagai sebuah negara kecil hanya ini sahaja yang dapat kerajaan BN lakukan disamping menganjurkan kutipan derma untuk mangsa keganasan Israel..PAS..Anuar lakukan pe..berdoa untuk kemusnahan kaum sebangsa dan seagama boleh dilakukan demi untuk melempiaskan rasa dengki..tetapi doakan untuk keselamatan rakyat Palestin yang ditindas oleh Israel tak terlintas pun malah Nuar tetap mengagungkan israel.

  • hoodymack
    November 19th, 2012 at 10:19 AM

    masuk dahhhh budak bangang bebal abadi nih….memanjang jeee salah tajuk…..oiii babi….patut laaa lu ni bengap..mungkin lebih bengap dari si mahfuz tu…agak2 upsr pun tak lepas….asik lari topik jeee….shame on u moo

  • abahlu
    November 19th, 2012 at 10:57 AM

    PAS memang munafik…nik ajis dan sekutunya wajar di besarakan drp politik supaya ayat2 longkang dan ayat yg mengelirukan umat islam tiada lagi dimalaysia ini…mamposla kou nik ajis dan anuar ibrahim lahnattullah..

  • melayu_islam
    November 19th, 2012 at 2:59 PM

    amno2…bile didoakan spye mampus, melenting2 marah..walhal yg didoakan amno mampus itu sbb mau ketidakadilan, penipuan, kezaliman yg dilakukan amno tu hancur…

    padhal puak2 amno mcm abahlu ni hari2 duk wirid spye kematian org lain spye memudahkan puak2 syaitan masih lagi melakukan kerosakan, kezaliman,penipuan, salahguna kuasa, rompakan kpd rakyat…

  • Hamba Ar Rahman
    November 19th, 2012 at 5:48 PM

    Aku pun duk nunggu sampai laa ni..dia ingat kita semua dah lupa kut…senang2 nak kena perdaya macam tuu…

  • PASpartyNGOK
    November 19th, 2012 at 5:58 PM

    Kau dizalimi ke ? Yang aku tahu zaman jepun dulu saja ada cerita rakyat dipaksa minum air sabun lalu ditekan perut dengan papan atas perut. Di ikat dan dibelasah. Dipancung leher atas tuduhan jadi tali barut kerana menentang mereka.

    Lepas jepun keluar , British handled sampai Merdeka tak pulak kita dengar ada rakyat dizalimi. Siapa yang pukul kau ? Kalau betul2 ada beritahu kita orang, boleh kita ramai2 tolong . Kita ada law tak macam zaman jepun, law ditangan tentera jepun saja.

  • raplahjingaa
    November 19th, 2012 at 7:34 PM

    alaaaa…doa PAS, terjerit terlolong macam siamang doa amende macam tu ??

    Hindu Bali pun tak berdoa macam tu….buat malu agama je, ajaran karut marut nik ajis bawa balik dari India yang tu yang hangpa dok ikut.

  • sungai_siput
    November 19th, 2012 at 8:13 PM

    lari lagi moooh ni bro…..

    suka sangat cerita bohong pasai apco konon ada hubungan dgn yahudi

    yg pelik nya pemimpin umno apasal tido dak counter balik… aku pun heran la dgn depa tuh….

    rakyat ada yg cerdik boleh tapis bohong geng PKR ni, ada jugak rakyat yg kurang cerdik dok terima jer kelentong PKR pasai kunun APCO yahudi punya…..

  • syaa
    November 19th, 2012 at 11:43 PM

    mcm mana la kau blh hidup bahagia kat malaysia ni?klu malaysia ni zalim kau dah lama mampus anak beranak.melayu isle ni bodoh.maksud zalim pun tak tau.halau dia duduk myanmar jer.kat sana baru dia tau zalim tu camna.jadi pelarian la kau.

  • bujuk
    November 19th, 2012 at 11:50 PM

    UNTUK ISU PALESTIN NI, AKU HARAP SANGAT SELURUH UMAT ISLAM (YG. MENGAKU ISLAM) DAPAT ELAK DARI MEMPOLITIKKANNYA. KESENGSARAAN DAN PENDERITAAN SERTA UJIAN YG. SAUDARA KITA D PALESTIN TERIMA SEPATUTNYA MENGINSAFKAN KITA SUPAYA TERUS BERGANTUNG PADA ALLAH. SAMA2LAH KITA DOAKAN SAUDARA KITA D PALESTIN TABAH DAN SABAR SERTA BERSEMANGAT TERUSKAN PERJUANGAN ISLAM. SERTA DOAKAN KEHANCURAN ISRAEL LAKNATULAAH DAN KUNCUNYA AMERIKA. SAMA2LAH KITA DOAKAN DAN SOLAT HAJAT SAUDARA KITA SENTIASA MENDAPAT BANTUAN ALLAH DAN PEJUANG PALESTIN MATI SYAHID.

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 10:00 AM

    Definisi zalim pada melayu islam ialah bila kenyataan sokongan sister Izzah membenarkan Melayu Islam murtad telah dikritik hebat. Begitu juga bila papa hebat mengatakan yang seks ditempat tertutup dengan sesiapa sahaja adalah hek peribadi juga dikritik hebat. Zalim sungguh kerajaan Malaysia ni.

  • Anonymas
    November 20th, 2012 at 2:58 PM

    “…rupa-rupanya saya bermimpi ketika main game Battlefield 3.”

  • anakbochek
    November 20th, 2012 at 4:51 PM

    Di Kelantan sekarang ada patung Buddha yang lebih tinggi dari kubah masjid dan kalau bung Anwar jadi PM di Kelantan juga akan ada rumah ibadah Yahudi yang terbesar di Asia Tenggara. Shalom…

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.