|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 17 September 2012| Kategori: Adamyan,Utama | 71 Comments »

Kerjasama PAS-DAP Lebih Haram Dari Sumbang Mahram

STATUS hubungan PAS-DAP masih menjadi tanda tanya banyak pihak setelah Majlis Syura Ulama PAS baru-baru ini memutuskan bahawa mantan Timbalan Presiden parti itu, Nasharudin Mat Isa yang terlibat dalam konflik dengan Karpal Singh, Pengerusi Kebangsaan DAP berhubung tuduhan anti Islam dan anti hudud, kekal sebagai ahli PAS.

Kenapa kita kata tanda tanya?  Sebab sekarang kita tahu bahawa DAP adalah parti anti Islam seperti yang disebutkan Nasha dan diperakui sendiri oleh Majlis Syura Ulama, tapi aneh PAS masih meneruskan kerjasama dengan parti berlambangkan roket tersebut.

Majlis SyuraUlama tau – yang paling tinggi dalam organisasi PAS, bukan lajnah-lajnah biasa yang macam haram jadah ni.

Secara tidak langsung PAS sekarang secara rasmi mengakui bahawa DAP memang anti Islam, anti hudud dan segala macam anti yang menjadi teras perjuangan parti berlambangkan bulan tersebut.  Dah kalau Majlis Syura sendiri yang cakap, takkan nak nafi lagi?

Penulis dan ramai ahli UMNO sebenarnya sudah lama ‘kagum’ dengan pemimpin dan balaci PAS yang boleh buat selamba dalam hal kerjasama dengan DAP walaupun secara jelas dan terang parti itu tolak Islam dan hudud – alasan sama yang diberikan PAS kenapa orang Islam perlu menolak UMNO.

Setiap kali percanggahan tersebut dibangkitkan, PAS pasti ada alasan yang lebih kepada menunjukkan kebodohan daripada menjelaskan kewajaran kerjasama tersebut.

Tapi berapa lama sangat keselambaan itu boleh bertahan?  Ibarat orang terkincit dalam seluarlah, lama-lama busuknya terbau juga kalau tak dibersihkan dengan segera.

Sebetulnya UMNO halangan PAS untuk berkuasa sebagai kerajaan di negara ini.

Oleh yang demikian, macam mana sekalipun UMNO mesti ditentang walaupun pada setiap masa kelihatan alasan PAS menolak UMNO semakin hari semakin bercanggah antara satu sama lain.

Itu saja alasan, mana ada lain – kuasa, kuasa dan kuasa.  Mana ada cerita akhirat, cerita pahala, cerita dosa, bohong saja semua tu.

Rakyat Malaysia dah tak sabar nak tengok kepura-puraan 2 parti politik berlainan idealogi ini akan bertahan sampai mana dan sampai bila.  Rasanya setelah Anwar masuk ke dalam nanti, semuanya akan berakhir, silap-silap PAS merangkak minta nyawa nak kerjasama dengan UMNO.

Tak percaya?  Sama-sama tunggu.

Ada 71 Comments setakat ini.

  • syaa
    September 16th, 2012 at 11:16 PM

    Pas bersekongkol dgn kafir anti islam boleh pulak?cilako punya parti ajaran sesat.buang la imej islam tu,kuat menipu rakyat jer.Tapi puak pas ni takkan boleh tipu tuhan yg esa. cilako Pas.

  • PASpartyNGOK
    September 17th, 2012 at 11:48 AM

    SePAtah kata Hadi ‘ kita tak kira apa asalkan kita dapat ke PUTra Jaya ‘

    Mereka tahu sapa DAP, apa DAP , untuk apa DAP disitu. MEReka tahu sapa PKR dan penasihatnya.

    Kalau HADI baca komen aku ni aku harap HADi dapat kontek aku. Aku nak sewakan sebuah bas utk dia dan member dia pergi ke PUTra Jaya. All expenses paid for. Dia teringin sangat nak kesana, jadi aku boleh sponsor.

    Yang PAsti dia boleh pergi melawat saja ala CUti Cuti Msia. Lebih pada itu dia tak AKan merasa. HAdi kena sedar diri.

  • Santrang
    September 17th, 2012 at 12:55 PM

    Perlu di ingat,PAS ditubuh berasaskan rasa kecewa ahli UMNO yang gagal mengejar cita-cita peribadi ( Peringkat Pusat ) diawal penubuhannya, dan ianya di lanjutkan lagi di peringkat Negeri dan Kawasan sejak awal penubuhannya oleh mereka yang kecewa mengejar cita-cita peribadi juga dalam berpolitik, rasa kecewa bermacam-macam dari kategeri kampung, kawasan negeri dan persekutuan, mereka semua menghasut mereka-mereka yang singkat fikiran menjadi penyukong mereka,walau bagaimana ianya baik bagi mengjmbang kuasa politik UMNO, tapi buruknya jika ianya dihala untok menghancur UMNO dan bangsa melayu.

  • Hamba Ar Rahman
    September 17th, 2012 at 1:38 PM

    Kalau kita lihat sejarah Umno dan PAs…memang dapat difahami kenapa PAS sangat memerangi dan membenci Umno…ini disebabkan dendam kesumat yang telah lama tertanam dan berakar umbi…kita juga perlu akui bahawa Umno pernah mengecewakan PAs…dan oleh itu, mereka merasa sangat tertipu…perumpamaannya boleh lah diibarat seperti Palestin yang ditindas oleh Israel…malangnya…PAs bukan Palestin…dan Umno bukan Israel…dua2 pun dari kelompok dan rumpun yang sama…syahadah yang sama, kiblat yang sama…mungkin dari segi zahir ada perbezaan…dari segi batiniah..hanya Allah yang tentukan keikhlasan dalam hati…dalam apa konteks sekalipun..kedua2 kelompok adalah dari agama dan bangsa yang sama…jadi wajarlah kedua puak ini berusaha mencari jalan tengah untuk membuang yang keruh dan mengambil yang jernih…dan bukan hanya melapah dendam dan kebencian yang tidak berkesudahan..sesungguhnya orang mukmin itu bersaudara…dan jika bersaudara, sudah tentu tidak akan putus airnya jika dicincang sekalipun…dalam satu keluarga sudah pasti ada yang bagus dan ada yang tidak..tetapi kita tidak disuruh membuang atau memulau ahlinya…kita digalakkan berbaik2 dan cuba membaiki apa yang boleh diperbaiki…berdakwah setakat termampu…dalam hal ini…saya melihat PAS perlu berusaha keras mendakwahkan Umno dengan cara yang betul dan adil…PAS perlu bertindak seperti abang sulung yang bijak menasihati adik2 kerana dari mata kasar kita nampak Pas lebih Islamik (maaf jika kenyataan ini menyinggung mana2 pihak)…dan bukannya membenci, menjatuhkan atau cuba memusnahkan adik sendiri…walaupun ada dendam dan kebencian mendalam…lagi pula, jika benar mereka lebih Islamik..tentu mereka lebih arif cara yang dituntut oleh Islam…wallahua’lam…

  • ElectroMagneticPulse
    September 17th, 2012 at 1:52 PM

    nak share kat bebudak PAS bia diorang sedar siket.. tpi cam lari tajuk siket kot..hehehe :

    Kenyataan Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS, Dr Mariah Mahmud yang juga Ahli Parlimen Kota Raja bahawa pemimpin muslimat PAS akan mengisi kuota 30% kerusi yang ditandingi oleh PAS dalam PRU 13 nanti agak menarik untuk diulas.

    Ini kerana ia mengingatkan kita kepada beberapa fatwa flip flop halal dan haram dari Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat berkaitan isu kaum hawa yang agak kontroversi pada dekad 90-an dulu.

    Antaranya termasuklah kecamannya terhadap pemimpin Wanita UMNO yang menjadi wakil rakyat dan menteri konon golongan hawa tidak layak menjadi pemimpin atas sebab peranan tersebut hanya boleh dilaksanakan oleh kaum Adam sahaja.

    Rentetan dari situ, bertahun-tahun jugalah Ketua Wanita Wanita tika itu, Datuk Seri Rafidah Aziz yang juga adalah Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri telah dijadikan punching beg oleh pengikut PAS termasuklah memperbesarkan keharaman dari segi aurat suara.

    Namun ketika negara mengharungi PRU 10 tahun 1999, penyokong PAS tiba-tiba terpinga-pinga bila senario sudah berubah dan mereka terpaksa pula menelan kahak sendiri setelah diarah menyokong isteri kepada Anwar Ibrahim yang bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh.

    Sejak itu, kecaman terhadap Datuk Seri Rafidah mula berkurangan mungkin kerana penyokong PAS sudah menyedari betapa loyanya menjilat semula ludah Nik Aziz dan kahak sendiri.

    Dalam dekad 90-an juga, Nik Aziz juga pernah mencetuskan kontroversi dengan melarang qariah dari negeri itu menyertai Tilawah Al-Quran atas alasan untuk jaga aurat suara serta disebabkan Nik Aziz “berpendapat rakyat Kelantan pada masa itu masih tidak memahami Islam dengan mendalam”.

    Bagaimanapun baru beberapa bulan lalu, kekangan terhadap qariah dari Kelantan dengarnya terpaksa ditarik semula setelah suara desakan para qariah dan orang ramai semakin menyakitkan halwa telinga Nik Aziz.

    Selain larangan dan ‘fatwa flip flop’ tersebut, isu wanita tidak diharamkan dari berhias dan bergincu di luar rumah juga pernah tersembur dari mulut Nik Aziz, juga dalam dekad itu dan turut mengundang kontroversi.

    Selain turut mengundang kontroversi ia juga kekal diingati ramai orang sebagai lawak jenaka paling unik tambah-tambah lagi bila ramai rakyat Kelantan yang pernah terserempak dengan isteri dan anak Nik Aziz yang dilihat merah bibirnya sewaktu mereka berada di luar rumah.

    Mungkin Nik Aziz boleh beralasan merah gincu di bibir isteri dan anak perempuannya bukanlah hasil calitan gincu tapi hanya sekadar calitan warna dari cat pagar rumah yang berbaki.

    Apapun inilah realitinya yang menuntut kita berfikir sejuta kali sebelum mencerna atau menerima tiap bait kata yang keluar dari mulut busuk seorang politikus yang memperalatkan dalil atau hujah agama demi kepentingan politik kepartian.

    Dalam pada itu, kini juga kita berpeluang melihat dengan mata kepala sendiri gelagat beberapa artis wanita yang baru ‘bertaubat alaPAS’ galak memberi ceramah politik di depan khalayak ramai dalam keadaan berhias sakan dan bibirnya pula merah dengan gincu.

    Nampak gayanya soal aurat suara pun sudah tidak timbul apatah lagi isu berhias dan bergincu di luar rumah. Tidak pula timbul keharaman aurat suara seorang perempuan. Barangkali fatwa lama sudah expired agaknya.

    Disamping itu, dulu pernah juga Nik Aziz menyarankan kaum wanita yang cantik supaya tidak bekerja untuk mengelakkan maksiat kononnya.

    Kini, ia juga sudah tidak kedengaran sebaliknya makin ramai pula wanita comel lote badan bergetah yang mengisi kekosongan jawatan di Pejabat MB Kota Darul Naim.

    Mungkin juga Muslimat PAS yang sekarang ini ada yang jadi YB tak termasuk dalam kategori cantik dan comel, barangkali sebab itulah bebas bekerja sebagai wakil rakyat dan exco negeri.

    Dan barangkali semua bakal calon yang akan memenuhi kuota 30% PAS itu pun termasuk dalam kategori buruk macam Mak Lampir PKR, itu pasal masing-masing diberi kebenaran dan ditawarkan peluang merasai pengalaman bertanding pilihanraya.

    Hakikatnya, walau apapun alasan dan jenis larangan serta fatwa halal haram keluar dari mulut Nik Aziz dan pemimpin PAS yang lain, rumusan mudahnya semua akan berakhir dengan flip flop mengikut kemahuan politik parti.

    Haram bila PAS gagal memanfaatkannya, kini halal untuk PAS dan sekutu bila dirasakan menguntungkan, esok pula?… makruh agaknya.

  • ElectroMagneticPulse
    September 17th, 2012 at 1:56 PM

    buang la yang keruh, ambil lah yang jernih…

    kalau PAS nak besatu dgn UMNO, pintu sentiasa dibuka… jgn sebab dendam..kerjasama dgn kafir diterima, tpi kerjasama dgn sesame islam ditolak dan ditentang…

    aku suka ayat ni… “jika benar mereka lebih Islamik..tentu mereka lebih arif cara yang dituntut oleh Islam…wallahua’lam…”..

    fikir2kn lah yop..

  • selamber
    September 17th, 2012 at 1:57 PM

    hehe..buat penat je ckp panjang2 bro..tak kan dihiraukannya pun pendapat yg bro ckp ni..matlamat diorang (PAS) ialah tetap nak menjahanamkan Umno..tak kira la dgn cara yg halal ke atau yg haram..dgn syaitan pun diorang snggup bersaudara..hmmm..bodoh PAS

  • selamber
    September 17th, 2012 at 2:01 PM

    hmm..pas..pas..

  • Hamba Ar Rahman
    September 17th, 2012 at 4:07 PM

    Perlu diingat…lebih ramai majoriti yang senyap…daripada minoriti yang bising…kita mencuba menyampaikan apa yang terdaya…diharap majoriti senyap ini adalah golongan yang berilmu dan berhemah…serta mempunyai hati yang bersih dan telus..seterusnya membuat pilihan yang paling tepat..(walaupun bukan yang terbaik)..sesuai dengan cabaran dan polemik yang terpaksa dilalui oleh generasi cyber dan cucu cicit melayu moden…

  • Mahathir_terkutok
    September 17th, 2012 at 4:26 PM

    mahathir terkutok ?

    testing..testing

  • Jack
    September 17th, 2012 at 5:39 PM

    Memang pas berpakat dengan Dap adalah sesuatu yang amat menjengkelkan, tetapi membandingkan dengan sumbang mahram adalah tidak betul. Adakah ini bermakna sumbang mahram lebih halal berbanding pakatan haram? Jangan bagi peluang mereka bermain dengan tajuk ini.

  • neutron
    September 17th, 2012 at 5:54 PM

    SETAN cam tu le… yang penting UMNGOK untung… halal haram belakang kira… walau pun MALAIKAT baik , undilah SETAN SETAN UMNGOK sebab lama dah kenal… kah..kah… MAdey kata… DAH LAMA DAH…. kah..kah

  • StinGray
    September 17th, 2012 at 8:01 PM

    Gabungan Haram Jadah..kerjasama PAS-DAP bagaikan bersetubuhan antara Anjing & Babi…

  • StinGray
    September 17th, 2012 at 8:17 PM

    Majoriti pengundi senyap perlu diperjelaskan hakikat sebenar agar mereka tidak menjadi pengundi totok PAS yg berdendam tidak bertempat…

    Hakikatnya UMNO tidak pernah mengecewakan PAS, tetapi PAS yg bernafsu besar dan berdusta pada perjanjian yg telah termeterai…PAS kecewa bkn kerana ditipu oleh UMNO, tetapi kecewa yg membawa dendam kerana perancangan halus mereka utk menguasai UMNO tidak berjaya…

    Keislaman bukan dilihat dari kopiah dan serban yg diikat berbelit-belit dikepala..Islamik apakebenda kalau dari dulu lagi menghalalkan darah sesama islam…islamik dari sudut mana kalau berusaha nak menggulingkan kerajaan yg diperintah oleh org islam dgn alasan yg sekarang ini mereka juga lakukan perkara yg sama….islamik sungguh ke kalau sembahyang dan sembelihan org islam lain dipertikaikan…

    PAS bukan agama atau mahzab yg boleh dipandang islamik atau sebaliknya, PAS hanya sebuah parti politik yg pendaftarannya sama dgn DAP,PKR,MCM,MIC dan UMNO…PAS hanya parti politik yg bertopengkan kopiah putih untuk mengaburi mata umat2 islam dinegara ini, demi utk merebut kuasa utk menjadi YB, MB dan seterusnya menjadi PM…

  • StinGray
    September 17th, 2012 at 8:22 PM

    jangan mudah terkeliru dgn NAMPAK ISLAMIK dgn BERJIWA ISLAMIK…

  • raplahjingaa
    September 17th, 2012 at 8:49 PM

    aneee…dah renew permit ke belum ? aku dengar imegresen nak buat operasi besar-besaran hantar orang macam hang balik chennai.

  • raplahjingaa
    September 17th, 2012 at 10:08 PM

    Itu la pasal…PAS dah keliru antara pejuangan Islam dalam membentuk siasah dengan perjuangan untuk mendapat kuasa memerintah..akhirnya kedua-duanya gagal.

    Yang di kejar tak dapat yang di kendung berciciran, sokongan rakyaat semakin lama semakin menipis, strategi rojak cum pak turut PAS aknhirnya memakan diri.

    Percaturan terdesak yang terakhir hanyalah menghambur fitnah segenap alam…terima kasih atas kemajuan IT negara, walaupun jauh di pendalaman fitnah-fitnah PAS dapat kita tangkis dengan hanya menggunakan keyboard, dan terselamat lah rakyaat pendalaman dari mempercayai fitnah-fitnah ini.

    Islam buakn pada jubah yang meleret mencecah tanah, ataupun serban yang sebesar kuali ( paderi kristian orthodoks juga berpakaian begini ) tetapi Islam bermula dengan hati yang bersih dan suci juga perbuatan dan pertuturan yang berhemah, ada kita lihat qualiti begini pada pemimpin PAS..mungkin ada sorang dua, yang selebihnya…hanyalah pelakon-pelakon murahan yang ingin di lihat islamik…tapi failed !!

  • bujuk
    September 17th, 2012 at 10:20 PM

    Penulis mungakui Majlis syura terdiri dari alim ulamak tapimasih pertikai keputusan majlis syura. Kalau dah Ust.Nasha tak d hukum, maknanya dia tak bersalah. Ia juga menunjukkan mereka setuju Karpal sing bersalah. Mereka tak putus hubungan dengan DAP kerana, DAP tak bersalah atas keangkuhan Karpal sing dan menganggap ini isu peribadi. Berbeza sekiranya DAP mengulas isu itu melalui setiausaha Agong nya yg. merupakan individu paling berkuasa dalam DAP. Tapi LGE, LKS dan Tan Seng Giau kata HUDUD adalah hak umat Islam untuk mengamalkannya. Ada Najib berani kata seperti pemimpin2 DAP ni kata, pada MCA dan MIC?

  • bujuk
    September 17th, 2012 at 10:23 PM

    Iyolahhh.. MCA dan MIC tu tak kafir pada UMNO. Kata mantan Mufti perlis, UMNO guna penimbang yg. berbeza dalam menghukum.

  • bujuk
    September 17th, 2012 at 10:33 PM

    Sedardiri la bro..
    Apakah Datuk kepada Paklah ko kata ada cita2 peribadi. Ini orang yg. letak tarikh keramat 31 ogos 1957. Korang yakin dan percaya pada dia sebagai orang yg. benar dan ulamak, seperti percayanya pembesar Quraish pada Muhammad untuk menjadi hakim siapa yg. meletakkan batu Hajarul Aswad. Tapi bila Muhammad bawa agama Allah dan meninggalkan agama nenekmoyang, mereka dustakan Muhammad.

  • melayu_islam
    September 17th, 2012 at 10:40 PM

    Kah3..macha,jgn kta itu mcm..depa manyak skt ati bila dgelar setan dikenali..depa cuma krg ajr sja..x ada mau hurmat sama wurang alim yg tara stuju sama amno la..pnulis kasi gempak sja..suma worang thu..itu amno juga sumbang mhram sama mca.. mca punya bos itu dvdporn star yg trg2 anti islam depa juga tahu..depa juga thu macha..itu KS sama CSL tara stuju sama islam cuma prbdi..bkn suma mca dap itu mcm…wokey ar…

  • bujuk
    September 17th, 2012 at 10:40 PM

    Tuan.. faktanya hari ni ramai suami orang bersekedudukan dengan isteri orang d tempat kerja.
    TGNA hanya bagi cadangan pada mereka yg. telah selesa hidupnya walaupun tak bekerja. Maknanya suami lebih dari berkemampuan menanggung keluarga. Dunia ni takkan habis d kejar, tapi bagaimana sosial anak2. Akhlak mereka, agama mereka, pelajaran mereka jika Ibu juga seperti bapa, keluar pagi dan balik malam?

  • raplahjingaa
    September 17th, 2012 at 11:53 PM

    Bujuk buka mukadimah nak spin…hehe

  • azam
    September 17th, 2012 at 11:55 PM

    dengor le ckp orang mane yang ko suke.ko tunggu je la bile mufti perlis tu kutuk pas misti ko kutuk gilebabinye die

  • azam
    September 17th, 2012 at 11:59 PM

    bedegaq2 ckp.sket2 banding zaman nabi,sampaikan guan eng pun dah mcm omar.kalu ikut takpe gak.tu yang susah ckp dgn org pakai topeng zoro ni.silap sket…zasss

  • raplahjingaa
    September 17th, 2012 at 11:59 PM

    PAS di keluarkan dari UMNO kerana kerakusan nik ajis bekas cikgu tadika kemas tu dalam mencorakakn pembangunan kelantan berpaksikan pembangunan kawasan balak..ianya juga di tentang oleh datuk Asri yang aklhirnya keluar dari PAS lalu membentuk HAMIM.

  • raplahjingaa
    September 18th, 2012 at 12:00 AM

    pujuk diri sendiri ? carry on…hehe

  • raplahjingaa
    September 18th, 2012 at 12:05 AM

    hmmm…nik ajis keluar awal..katanya aircond sejuk sangat…tapi semua orang tau…dia angin satu badan sebab nasha tak di adili dan seterusnya di pecat.

    Majlis syura tahu…kalau di pecat nasha alamat akan besar la impactnya seperti pemecatan hassan ali…ndak pulak jika nasha buat road show…alamat lingkup lah PAS.

    Pukulah hassan ali…sakitya amat terasa oleh PAS !

    Apa pun kita tunggu episode karpal saman nasha nanti……

  • raplahjingaa
    September 18th, 2012 at 12:08 AM

    hehe…kata 30% calun PAS nanti adalah perempuan….dulu nik ajis kata haram…la ni boleh pulak !

    Hangpa ni Islam jenis apa ?

  • azam
    September 18th, 2012 at 12:08 AM

    ble bg faktanye broo

  • azam
    September 18th, 2012 at 12:10 AM

    islamofobia

  • azam
    September 18th, 2012 at 12:38 AM

    hehehehe nama pun politik.dah btol ape lak takleh kutuknye.kengkurang kitaorang ni takde ngutuk bende fitnah.kalu dah btol depan mata cam nuar dok balun amoi cine tu..misti la kite kutuk kann.masa buat ko igt, dah kene kutuk jgn mareee.standard totok pas ko ni

  • akuantiPAKATAN
    September 18th, 2012 at 9:15 AM

    Bukannya aircond sejuk sangat tapi aircond tak cukup power nak sejukkan hati yang panas membara.

  • akuantiPAKATAN
    September 18th, 2012 at 9:23 AM

    Apa signifikannya haram jadah DAP berkata HUDUD adalah hak umat Islam untuk mengamalkannya. Hanya dengar teriakan takbir dari lebai2 PAS tanpa mereka sedari yang mereka sudah digula2kan oleh DAP. Kenapa PAS hanya ingin menguatkuasakan hukum hudud kepada orang Islam sahaja? Mena perginya keadilan untuk semua. Jika PAS sudah melabelkan diri mereka “PAS for all” kenapa hukum hudud hendak dibeza2kan.

    “PAS for all” sudah jelas membayangkan kerakusan PAS dalam berpolitik. Kalau PAS benar2 Islamik kenapa tidak bawa cogankata “Islam for all”?

    Najib bukan tidak berani berkata seperti pemimpin haramjadah DAP tetapi Najib tidak mahu beretorika hanya untuk menyedapkan hati orang2 Islam. PR sahaja yang suka berretorik dan bermanifestasi. Tidak pada orang BN.

    Majlis syura PAS sekarang ni tidak lebih dari bubur asyura sahaja. Lembik dan tidak bermaya.

  • baba
    September 18th, 2012 at 9:33 AM

    nak kata sumbang mahram tak boleh pasal tak ada sangkut paut tali pesaudaraan pun, ni lebih kepada perbuatan zina.

  • melayu_islam
    September 18th, 2012 at 10:08 AM

    ai…bkn knyataan ke???x dpt trima knyataan ke??haha

  • bujuk
    September 18th, 2012 at 11:39 AM

    Tuan.. KEADILAN pada umat Islam pun UMNO tak mampu bagi, macamana nak bagi keadilan pada semua? Hukum HUDUD wajib pada UMAT ISLAM bukan pada orang KAFIR. Malah zaman nabi juga HUDUD pada umat Islam, manakala agama lain ikut apa yg. ada dalam kitab mereka. Masalahnya hari ini kitab orang kafir hari ini ialah lordreid yg. UMNO gubal dengan penjajah. Maka siapa yg. nak d salahkan?
    Yakinlah bila HUDUD d laksanakan, kebaikan dan pengajarannya akan membuat orang kafir setuju menerima HUDUD sebagai undang2 dan hukuman terbaik.
    Apakah tuan tidak yakin dengan kebijaksanaan Allah dalam mentadbir?

  • bujuk
    September 18th, 2012 at 11:50 AM

    Pergilah belajar dalami ilmu Islam. Wanita bekerja bukan HARAM qatai(kekal) seperti makan babi dan minum arak.(itupun masih ada kelonggaran dalam masa2 tertentu). Wanita bekerja ni hukum asalnya HARUS, ia jadi HARAM bila membahayakan diri dan maruah mereka. Tapi jadi wajib pulak, bila tiada sumber pendapatan lain jika tak bekerja. Kerana Islam larang dari meminta2. Tapi mestilah sesuai dengan peribadi wanita…
    Sama juga dengan suara wanita, kalau menyanyi mendayu2 hingga timbul fitnah HARAM, tapi kalau bagi ceramah curah ilmu mendidik masyarakat takkan HARAM jugak. Janganlah kita mencari salah tampa usul periksa. Hukum Islam tu betul, tapi hati kitalah yg. buat jadi tak betul.

  • bujuk
    September 18th, 2012 at 11:52 AM

    Dah beberapa kali isu ni masuk TV di bincang oleh pakar2. Malah ditulis dalam akhbar2..

  • bujuk
    September 18th, 2012 at 11:55 AM

    Nabi adalah contoh bandingan, siapa lagi kita nak banding jika bukan contoh terbaik yg. Allah kurniakan sebagai rahmat sekelian alam..?

  • bujuk
    September 18th, 2012 at 11:58 AM

    Maaf, saya tak kutuk alim ulamak.. tapi kalau berbeza pendapat, tu biasa.

  • fatah
    September 18th, 2012 at 12:05 PM

    Siapakah parasit dalam PAS? NIK AZIZ ler… kerjaa dia gila kuasa jadi MB, pecat orang dan sokong Anwar.. sebab duit masyuk ler tu.

  • Anak_Nogori
    September 18th, 2012 at 12:59 PM

    Saya sudah hidup sejak tunku lagi jadi PM…saya tak nampak jalan macam mana PAS dan UMNO boleh bersatu semula selagi ada manusia yg bernama Nik Aziz yg tuhannya mencarut dan sanggup berkawan dgn syaitan dari berkawan dgn UMNO sebangsa seagama dgnnya.

    Tunggu lah sampai ALLAH swt mencabut nyawanya..masa itu insya_allah UMNO dan PAS boleh bersatu semula, itu pun bersyarat gak kalau Nasaruddin jadi presiden PAS bukannya MAD SAPU BINI ORANG atau Mahfus yg dah lah bodoh, sombong plak.

  • Hamba Ar Rahman
    September 18th, 2012 at 3:04 PM

    Marilah kita sama2 bertafakur sejenak dan menghayati semula lirik ini..

    Anak kecil main api
    Terbakar hatinya yang sepi
    Airmata darah bercampur keringat
    Bumi dipijak milik orang

    Nenek moyang kaya raya
    Tergadai seluruh harta benda
    Akibat sengketa sesama kita
    Cinta lenyap di arus zaman

    Indahnya bumi kita ini
    Warisan berkurun lamanya
    Hasil mengalir ke tangan yang lain
    Pribumi merintis sendiri

    Masa depan sungguh kelam
    Kan lenyap peristiwa semalam
    Tertutup hati terkunci mati
    Maruah peribadi dah hilang

    Kini kita cuma tinggal kuasa
    Yang akan menentukan bangsa
    Bersatulah hati bersama berbakti
    Pulih kembali harga diri

    Kita sudah tiada masa
    Majulah dengan maha perkasa
    Janganlah terlalai teruskan usaha
    Melayu kan gagah di Nusantara

  • PASpartyNGOK
    September 18th, 2012 at 8:49 PM

    Untuk sdr Hamba ar Rahman yang melihat PAS lebih Islamic , maaf kita cakapkan TAK Ada apa yang membuat PAS lebih Islamic selain dari pakaian mereka, jubah dan ketayap. Pun begitu pakaian masih jadi sesuatu yang subjektif kerana kita maseh ada ruang membahaskan apakah pakaian orang islam yang sebenarnya? Kerana kita hanya sebenarnya dimintak menutup aurat tanpa mengatakan bertali leher dan berkot tidak aqda ketika bersolat.

    Pada kita tidak Islamic pada ummah yang berprasangka tinggi, tidak islamic pada ummah yang menolak initiatif perpaduan dari pihak lain. Juga tidak islamic pada mereka yang memaki hamun, mencarut, memfitnah dan mengkafirkan muslim yang lain.

    Atas alasan itu dimana islamicnya PAS lebih dari orang lain ?

  • pasdaplaknat
    September 18th, 2012 at 11:42 PM

    kalau hang kutuk org hanga kata ‘berbeza pendapat’ ye? cerdiknya hnag menipu.. Anjing2 kwn2 hang dlm PAS gelar mufti sbg anjing tu ‘berbeza pndpat’? syaitan beraja di hati ko nmpaknya..

  • pasdaplaknat
    September 18th, 2012 at 11:43 PM

    kalau dh berdendam mcm tu pun nmpak sgt dh xbetul xIslamik.. buang je PAS dr senarai pilihan umat Islam.. syaitan berlambak dlm tu.

  • pasdaplaknat
    September 18th, 2012 at 11:52 PM

    Kawan2 cuba tgk stail bujuk nk ‘troll’..semakin senget dan sewel.. apa kena mengena Datuk Pak Lah pulak dgn cita2 peribadi looser PAS tu?

    Ko ni sakit mental ke bujuk? Ko dh mati akal ke atau dh nk mati ni luar biasa pelik ko buat bandingan yg xsekufu? Ko paham tak ni.. Datuk Pak Lah Sheikh Abdullah Fahim tu org warak, dia mulia bkn mcm Pok Nik atau Mat Sabu terhina tu. Jd org mulia yg dan disanjung kewarakannnya memilih tarik 31 Ogos sbg tarikh merdeka itu satu petunjuk bahawa UMNO tu betul dgn Islam.

    PAS pilih kaki betina, kaki penipu sbg bakal pemimpin itu mmg terang2lah tolak sunnah keperibadian Nabi Solallahu Alaihi wasallam.. sbb Nabi diangkat krn sifat Al-AMIN- Amanah, Fathonah, PAS pula angkat siapa yg pandai ckp bohong, WAJA jadi PAJERO. Komunis pejuang negara??

  • pasdaplaknat
    September 18th, 2012 at 11:54 PM

    Tu lah aku kata hang dn PAS ni MUNAFIQ. Bermuka2 asalkan ken adgn selera jahat rejim PAS. Bila org lain buat dihukum HARAM berjela2. Tp bila puak hang berzina pun padam senyap sunyi..hipokrit! redho dgn maksiat mcm sama buat maksiat.. hng tau dk??

  • pasdaplaknat
    September 18th, 2012 at 11:55 PM

    Dgr lah si pebohong ni tulis!

  • pasdaplaknat
    September 18th, 2012 at 11:58 PM

    Syaitan ialah pujaan org PAS krn mereka yg samakan diri dgn syaitan bila Pok Nik sendiri menawar diri utk jd sahabat syaitan.. bro raplah.. counter attact macai2 ni guna syaitan sbb mereka PANASS kalau kita kutuk2 syaitan.. sahabt2 mereka tu..

  • pasdaplaknat
    September 18th, 2012 at 11:59 PM

    syaitan suruh mereka jgn tolak Anwar wpun apa dosa Anwar.. sbb mereka patuh pd syaitan.. kalau patuh pd Allah lama dh mereka hukum dan buang Anwar..

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 12:02 AM

    Aku yakin dgn kitab Allah dan janji2 Allah, dgn hukum2 Allah tp bukan dgn org MUNAFIQ mcm hang dan Parti Anutan Sesat-PAS. Org mcm hang ni lebih hina dari bangkai binatang sbb hang hidup bernyawa tp hati hang jahat dn penuh tipu daya. HUDUD bg hang ialah alat utk tumbangkan UMNO.

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 12:05 AM

    Sbb apa PAS sennag bersatu dgn DAP dr bersatu dgn sesama Islam spt UMNO? Itulah petunjuk yg Allah nk tunjukkn pd kita semua yg MAHU BERFIKIR.. bawah itulah ‘FITRAH KOTOR’ PAS. Melacorkan diri utk kutip dan jilat lendir2 dunia yg xjnjikan apa2 pun.. asalkan nafsu mereka puas. nafsu besar mereka ialah utk tumbangkan UMNO!

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 12:07 AM

    Jika benar PAS itu betul2 dambakan Islam tertegak pasti mereka yg akan pujuk UMNO, dekati UMNO, beritahu dan muzakarah berkali2 dgn UMNO supaya bersatulah umat Muhamamd ini utk sama2 kita tegakkan DAULAH ISLAMIYYAH. Daulah yg ditadbir dgn penuh keharmonian Islam, dgn syariat2 yg Allah turunkan dgn penuh KEIMANAN.. bukan dgn KEBODOHAN dan KEANGKUHAN!!

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 12:10 AM

    Bila kita ckp dari celah mana mereka boleh tegak HUDUD dgn melacor diri dgn DAP..cpt2 mereka cari MCA..rekalah seribu satu cerita pulak supaya dpt tutup tipu helah mereka.. jd ini apa? smpai bila nk tegak Islam ni? baik hapuskan sj PAS dr duk main ‘polis sentry’ dgn rakyat!! PAS MUNAFIQ

  • melayu_islam
    September 19th, 2012 at 9:47 AM

    ala laknat…syaitan yg TGNA nk kwn tu pon syaitan yg mahu bantu islam(ade ke??)….x kan x tahu..bkn setan dikenali yg Tun M ko duk sebut tu..

  • Hamba Ar Rahman
    September 19th, 2012 at 11:32 AM

    Ya…saya mengatakan mereka nampak lebih Islamik kerana majoriti ahlinya dilihat mengikut sunnah rasulullah (dari segi berpakaian, solat dan lain2)…Walau bagaimanapun saya tidak nafikan ujian yang sangat besar yang Allah beri kepada golongan ahli agama, ulamak dan seangkatan dengannya…iaitu ujian terhadap hati dan rohnya… ujian untuk mencapai keikhlasan…Kerana itulah sangat sukar untuk mencapai maqam IKHLAS ini…hanya orang2 yang terpilih dan benar2 bersih hati dan rohnya sahaja yang mampu mencapai tahap ini dan seterusnya mendapat redha Allah…wallahu’alam

  • bujuk
    September 19th, 2012 at 2:10 PM

    Habis siapa pulak yg. tubuhkan PAS?

  • bujuk
    September 19th, 2012 at 2:13 PM

    Kalau orang lain yg. hina apasal aku pulak yg. ko marah? Hang p la marah pada depa. Apa kalau hang mencarut, aku boleh maki hamun mak hang? tentu tak sesuaikan….

  • akuantiPAKATAN
    September 19th, 2012 at 5:07 PM

    Syaitan bantu Islam? Wauu… ilmu baru ni. Aku rasa baik kau tukar kau punya nick dari “melayu_islam” ke “melayu_kapir” je. Bongok.

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 6:38 PM

    Apakah hang lupa hang juga pernah kutuk alim ulamak? Hang nk kutuk mak bapak org itu sndiri tanggunglah dosa lah sbb hang tahu jgk kan apa hukum. Cuma tkpyahlah teruskan lakonan ‘talam dua muka’ sekejap pinjam topeng agama, sekejap pakai topeng Yahudi. Malu lah sama.

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 6:39 PM

    PAS ditubuhkan dgn restu British sbg alat perosak perpaduan umat Islam. Bila perpaduan rosak jgn haraplah Islam dpt ditegakkan.

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 6:41 PM

    makin lama makin lingkup asas Aqidah macai2 PR ni.. takut aku nk beri komen dh.

  • pasdaplaknat
    September 19th, 2012 at 6:43 PM

    Aku rasa hang yg kena belajar agama bg betul dulu. Tinggalkan kesesatan PAS, hentikan pergi ceramah2 FASIQ + MUNAFIQ PAS tu.. ye..

  • azam
    September 19th, 2012 at 9:19 PM

    maaf, saya tak kutuk alim ulamak tp saya terminate trus kalu berbeza pendapat..huahahaha

  • azam
    September 19th, 2012 at 9:22 PM

    mane punye suratkhaba ko bace,tv mane yg ko tgk, sape pakar2 tu,nik ajis ker.hidup mati ko ni tak abis2 nak menipu

  • bujuk
    September 20th, 2012 at 9:02 AM

    Apa yg.TGNA cakap tu betul.. tapi biasalah, UMNO/Utusan hanya ambil sedikit dari ucapan dan spin jadikan apa yg. TGNA cakap tu salah d sisi Islam. Sebab tu asyik kena saman je..

  • bujuk
    September 20th, 2012 at 9:03 AM

    siapa…?

  • bujuk
    September 20th, 2012 at 9:47 AM

    Selagi UMNO berpegang pada paksi BANGSA dan bukan Tali ALLAH(Al-quran dan Sunnah). Rasanya mustahil untuk PAS kembali bersama UMNO.

  • bujuk
    September 20th, 2012 at 9:49 AM

    buktikan bro… siapa ulamak yg. aku hina?

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.