|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: HackerXP | Diterbitkan pada: 28 August 2012| Kategori: HackerXP,KOLUMNIS,Utama | 21 Comments »

‘Tokong’ Punya Pasal Mansor Dipaksa Ucap Selamat Tinggal

Sah lagi sahih Dr Mansor Othman yang sekarang ini adalah Timbalan Ketua Menteri I (TKM I) Pulau Pinang kini terpaksa melalui hari-hari gelap dek kerana sikap derhakanya terhadap ‘tokong’ DAP yang sekarang ini adalah bos besarnya di negeri itu.

Impak dari keceluparannya menghentam dan mengkritik kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dengan pelbagai gelaran sinis dan penuh sindiran semasa pertemuan bersama beberapa pemimpin PKR negeri, nampak gayanya kini DAP sudah meminta ‘korban’ sebagai jalan penyelesaian.

Pantang sungguh bagi DAP bilamana pemimpin utama mereka diperlekehkan dan dikritik sedemikian rupa apatah lagi bila terdedah perancangan sulit PKR untuk menikam belakang DAP dalam PRU akan datang.

Dengan kapasiti Dr Mansor sebagai Pengerusi PKR negeri pastinya perancangan sedemikian rupa mempunyai hubung kait secara langsung dengan Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum PKR. Mana mungkin Dr Mansor sesuka hati memandai merancang konspirasi yang bertentangan dengan semangat kerjasama antara parti dalam pakatan pembangkang.

Mahu tidak mahu, Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum PKR terpaksa juga mengikut tuntutan DAP yang mahu tindakan segera untuk memperbetulkan keadaan dilakukan termasuklah menimbang calon baru sebagai reserve untuk  jawatan TKM I yang sekarang sedang disandang oleh Mansor.

Kesan pendedahan minit mesyuarat (transkrip perbualan) tersebut bukan sahaja menyebabkan keraguan semakin mendalam dikalangan pemimpin DAP malah jurang kepercayaan penyokong pakatan pembangkang terhadap PKR juga semakin melebar.

Mansor: We hope not happen..kita pun tau dap tak strong.. Guan eng macam tokong u know..to the chinese… U cannot deny that..he is just like a tokong… Itu yg buat die org sombng,,,very2 angkuh and arrogant.. Get ourselves stronger.. Every seat kita target nak bertanding..kene ada orang… Stock ready candidates for areas nak bertanding.

Sekalipun selepas tersebarnya transkrip itu, Mansor masih cuba berdolak dalik termasuklah cuba menggambarkan gelaran tokong yang ditujukan pada Lim adalah bermaksud satu pujian, tapi alasan tersebut tidak mampu menutup hakikat pandangan negatifnya terhadap pemimpin DAP itu.

Lagipun setakat berpeluk tangan sambil tersengih selepas sidang akhbar sewaktu menjelaskan isu ini tempohari, tidakpun berupaya menyingkirkan dendam dan amarah yang sudah terbuku di hati ‘tokong’ DAP. Setakat berlakon untuk seketika bukan satu masalah untuk dilakukan, tapi amarah dalam hati perlu juga dilangsaikan.

Berdasarkan  perkembangan terbaru ini, Mansor bukan sahaja bakal kehilangan jawatan TKM I, ada kemungkinan masa depannya untuk berpaut pada mana-mana kerusi DUN atau Parlimen di Pulau Pinang dalam PRU akan datang juga semakin kelam.

Sia-sialah jawabnya kesungguhan Mansor menjalankan beban tugasan yang diarahkan oleh Anwar dalam usaha untuk mengukuhkan kedudukan PKR di negeri tersebut. Lain yang diharap lain pula yang jadinya.

Dengan keadaan sekarang yang kian tersepit diantara keangkuhan ‘si tokong’ dan keutamaan Anwar untuk mengembalikan semula jurang kepercayaan dengan DAP, tidak dapat tidak Mansor terpaksa juga dengan berat hati mengungkapkan ucapan selamat tinggal.

Sementara menanti PRU 13 menjelang, minggu-minggu terakhir ini tentunya agak sentimental untuk dilalui oleh Mansor kerana selepas ini sekiranya Penang masih lagi dikuasai pakatan pembangkang tentunya tiada peluang untuk dirinya menikmati keempukan kerusi TKM I.

Ada 21 Comments setakat ini.

  • yon76er
    August 28th, 2012 at 3:53 PM

    Mereka nie bukan sekarang mcm tuuu.memang dari mula pembentukan PR sememangnya RAPUH…Dek kerna sikap SiJuburi yg berangan2 nak jadi PM(kononnya lah) ke tiga2 Parti nie berlakon @ hiPORKrit sesama sendiri utk kepentingan diri sendiri…mcm Boss serupalah anak buah dia..Depan bolih Cium Molot tapi dibelakang baik nya cucuk sesama sendiri.. Yang penting sekarang 3 negeri yg mereka TIPU masa PRU12 dulu kenalah sedar dan jangan ditipu lagi olih Parti hiPORKrit nie… satu2 TEMBELANG dah mula nak pecah.

  • pasdaplaknat
    August 28th, 2012 at 4:09 PM

    Disebalk kebodohan dan kebebalan macai pencacai PAS memuja muji ‘tokong’ sekor ni, sehinggakan khutbah Jumaat pun dirosakkan,skrg Allah Ta’ala tunjukkan satu persatu siapa DAP.

    Masih buta kayu lagikan umat Islam yng menyokong agenda kafir harbi DAP ini melalui penghambaan PAS?

  • yeop
    August 28th, 2012 at 4:19 PM

    elok la tu.. dalam DAP ada “tokong”, dalam PKR pulak ada “gereja”. PAS maintain “kuil” ambiga.

  • raplahjingaa
    August 28th, 2012 at 4:35 PM

    Hmmm…orang melayu beragama Islam terpaksa swing dan memuji guan eng sebagai tokong…sedangkan kita orang Islam tahu tokong atau berhala adalah se syirik-syirik kejadian !!

    celako ! celako ! celako !

  • pasdaplaknat
    August 28th, 2012 at 4:36 PM

    PAS suka kuil dr masjid. Sbbtu kt Kelantan ada Kuil Besar, tp xde masjid besar yg dibina melainkan masjid yg dibina zaman UMNO. Mantain menipu pencacai mereka.

  • PASpartyNGOK
    August 28th, 2012 at 4:40 PM

    Melayu yang masih bekerja dengan tokong itu merupakan melayu tak tidak jelas dengan asal usul mereka atau spesis tak sedar diri ditahap tinggi.

    Pakatan ini sebagaimana yang kita boleh nampak adalah sejenis pakatan yang bunuh membunuh, tikam menikam dan menderhaka antara satu sama lain bila peluang untuk itu terbuka nagi mereka lakukan.

    Ini bukan pakatan yang ada dalam BN antara MCA dan MIc. Mereka terlalu jauh untuk mencapai tahap kesefahaman yang ada didalam BN. Ini jenis pakatan atau alliance yang carca marba, asal boleh, pakai pukui saja.

  • pasdaplaknat
    August 28th, 2012 at 4:56 PM

    Elok tanya Pork Nik cmne status’tokong’ dlm PAS ni. jenuh pulak si tua bebal tu nk pusing nnt..

  • freemalaysiakini
    August 28th, 2012 at 9:32 PM

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  • PASpartyNGOK
    August 28th, 2012 at 10:20 PM

    Asalnya tokong itu tujuan menghina. Tapi bila diconfront dia pun spin dengan mengatakan itu satu pujian.

    Kita tak rasa dia memuji. Kerana tokong bermaana patung atau berhala yang tak bergerak keras macam batu dan tidak punyai perasaan.

  • Joned
    August 28th, 2012 at 11:30 PM

    mansor othman baru dikata anak jantan ada teloq kalau dia berani pengaruh ramasamy tag-team sama2 kritik kata CM guan eng patut kena tukar sebab bongkak & tamak kuasa

  • niel
    August 29th, 2012 at 3:21 AM

    komunis mane leh lawan ketua.. kalau zaman darurat dulu..kepala masor dah bersepai kena tembak…

  • pasdaplaknat
    August 29th, 2012 at 3:27 AM

    Sama jg dgn PAS, macai mana boleh lawan ‘tok sami’, nnt kena pecat mcm Hasan Ali. hahaha.. PAS Laknatullah.. punca org Melayu keliru pd agama. hingga DAP dan Komunis pun ditatang mcm wira..

  • pasdaplaknat
    August 29th, 2012 at 3:30 AM

    BERITA PANAS : Pemimpin Parti Pembangkang Pahang terlibat sumbang Mahrah sehingga melahirkan anak luar nikah?

    Punoh2.. kerja Allah Ta’ala, balasan Allah!

    JERANTUT – Seorang pemimpin kanan sebuah parti dan anak lelakinya ditahan bagi membantu siasatan berhubung satu kes sumbang mahram. Timbalan Ketua Polis Daerah Jerantut DSP Zakaria Kasim berkata, pemimpin bersama anak lelakinya yang berusia 14 tahun ditahan reman pada 22 Ogos lalu bagi membantu siasatan apabila anak perempuannya yang berumur 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki.
    Zakaria berkata, anak perempuan suspek dikatakan melahirkan seorang bayi lelaki tiga hari lalu di sebuah pusat bersalin swasta di Kajang, Selangor. “Polis juga telah mengambil sampel DNA kedua-dua suspek yang dibuat di Hospital Jerantut untuk siasatan lanjut. “Bagaimanapun, suspek dan anak lelakinya dibebaskan dengan jaminan polis semalam, sementara menunggu keputusan DNA yang dijangka diketahui dalam tempoh seminggu,” kata Zakaria.
    Suspek pernah bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-12 tetapi tewas kepada lawannya dalam pilihan raya itu. Menurut sumber lain, kejadian tersebut terbongkar apabila jururawat di pusat perubatan berkenaan membuat laporan polis akibat curiga dengan keadaan remaja perempuan tersebut yang bersalin tanpa kehadiran suami.

  • raplahjingaa
    August 29th, 2012 at 1:07 PM

    Antara satu sebab Najib melambatkan sikit PRU 13…akan terbongkar banyak lagi ” kemalangan ” pakatan dan di pertontonkan kepada rakyaat… alhamdulillah semakin ramai yang menolak pembangkang.

  • raplahjingaa
    August 29th, 2012 at 5:54 PM

    Orang melayu walau pandai mana pun, masuk jer pembangkang….terus jadi bodoh ! apasal haaa ?

  • StinGray
    August 29th, 2012 at 8:29 PM

    pasal..over dose air selipar si tua kutuk…

  • PASpartyNGOK
    August 29th, 2012 at 10:39 PM

    Kalau PRU diadakan sekarang BN akan menang cemerlang. Tapi kalau dilengahkan 2, 3 bulan lagi pun pasti akan lebih cemerlang.

    Kita seronok temgok PM yang kuat kerja, terus bekerja keras cara orang bersantai. PM sentiasa dilihat relax dan bersahaja.
    disebelah sana kita lihat satu puak lagi keloh kesah, mendidih dan macam nak putus akal. Lama2 mereka harus mati dalam stress.

  • OrangPekan
    August 30th, 2012 at 8:59 AM

    Hidup UMNO, hidup BN..hancurlah PR !!

  • PASpartyNGOK
    August 30th, 2012 at 11:09 AM

    Amin, Amin, Amin. Aku orang Kuantan.

  • pasdaplaknat
    August 30th, 2012 at 12:35 PM

    AMIN AMIN AMIN!

  • pasdaplaknat
    August 30th, 2012 at 12:38 PM

    Insya Allah, kalau kita bergaul dgn macai2 PR pun ayat2 mereka bencikan Najib dan UMNO lebih kepada FITNAH, DENGKI dan PERSEPSI. Mereka cuba pujuk hati mereka mengatakan UMNO itu rasuah, UMNO itu tolak HUDUD sdngkan mereka yg buat jenayah2 itu.

    Alhamdulillah PM kita tenang dan istiqamah buat kerja siang malam. Org yg berkerja ni Allah berkati dr asyik bercakap, bohong tipu sana sini cm Pork Nik dan ANwar.

    Mereka PR amat sakit hati dgn PM dan BN sehingga dgn angkuhnya anak Lim Kit Sial mendabik dada sombong bahawa BN akan lenyap selepas PRU13 ini.

    Insya Allah berkat doa rakyat yg cintakan keamanan dan negara BN akan kukuh memeritah dgn kebaikan dan kebijaksanaan, yg akan MUSNAH LENYAP ialah Pakatan Rakyat@Penipu Rakyat!AMIN!

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.