Menu Utama

Sebetulnya Kafir Saman Hudud, Bukan Karpal Saman Nasha

nasha_karpal

NAMPAK di atas kertas memang Karpal Singh menyaman Nasharudin Mat Isa, sebab dalam prosedur Mahkamah yang tersurat di Malaysia, saman adalah antara orang dengan orang.  Kalau entiti sekalipun (pertubuhan, syarikat), masih lagi diwakili orang.

Tak pernah penulis dengan beruk atau siamang menyaman sesiapa.

Tapi yang tersirat dalam kes ini sebenarnya ialah kafir menyaman hudud.  Malah kalau nak diikutkan, kes ini lebih teruk lagi jika nak dibandingkan dengan tindakan  Zaid Ibrahim (atas kapasiti peribadi), menyaman kerajaan PAS Terengganu kerana meluluskan draf enakmen hudud.

Sekurang-kurangnya Zaid masih mengaku beragama Islam!!

Ada kata kes Zaid itu membabitkan UMNO, tapi kita semua tahulah UMNO tidak terlibat dan lebih lagi bila Zaid terbukti sebagai musuh dalam selimut yang ditugaskan Anwar untuk menjahamankan UMNO dari dalam – sebelum dia sendiri dikencingkan oleh Anwar kerana cuba mencabar Azmin dalam pemilihan Nasional PKR 2010..

Anyway, lupakanlah yang itu, hari ini bukan tujuannya penulis nak bercerita tentang Zaid sebab saman itu dibatalkan sebaik Zaid menyertai PKR dulu.

Penulis lebih berminat menunggu respon orang PAS dalam soal Karpal menyaman Nasha ini.  Respon orang PKR tidak usah ditanya kerana mereka sudah declare menyokong DAP dalam menentang hudud.

Inilah masanya tuan-tuan, terutama kalangan pengundi atas pagar untuk sama-sama mengukur setakat mana ikhlasnya perjuangan orang PAS dalam memperjuangkan hudud ini.  Kami orang UMNO dah lama tahu niat sebenar PAS perjuang hudud untuk dapat undi, bukan betul-betul nak laksanakan sebagai undang-undang.

Percayalah, selepas ini PAS akan dibahagi kepada 2 bahagian.  Satu yang menyokong Karpal kerana terpedaya dengan kesepakatan palsu dalam Pakatan Rakyat (biasa disebut Pakatan haram), manakala satu lagi yang sokong hudud tak kira apa, walapun mereka tidak menyokong Nasharudin.

Dari situ kita lihatlah siapa ikan bilis dan siapa bapak iblis, Karpal atau Nasha.

Penulis juga percaya, akan banyak pekung  hipkorasi yang terdedah di sana sini, yang pura-pura masuk PAS untuk perjuang Islam, akan terserlah warnanya, begitu juga yang masuk PAS kerana betul-betul nak perjuang Islam, juga akan menyerlahkan warna sebenar masing-masing.

Mana-mana satupun UMNO dan BN akan untung.  Kalau dalam keadaan sekarang pun kita mendahului dari banyak segi, timbul saman hudud ini, lagilah meletak kita di hadapan sekali.  Dari sasaran 2/3 kerusi Parlimen, penulis yakin UMNO akan menghampiri pencapaian 2004, kalaupun tidak menyamai.

Melebihi tu mungkin sedikit sukar, dilihat dari kecenderungan cina untuk bersatu dengan DAP bagi menguasai hal ehwal pentadbiran negara pula setelah bidang ekonomi dikuasai mereka buat sekian lama.

Tapi DAP (sebut cina) berani bertanding berapa kerusi sangat?

Benarlah kata Karpal dulu, Pakatan harami tidak akan ke Putrajaya disebabkan oleh isu hudud ini.  Memanglah betul, pasal dia puncanya – dengan menyaman Nasha






235 Komen to Sebetulnya Kafir Saman Hudud, Bukan Karpal Saman Nasha

  1. alfie60 says:

    Dalam kesibukan isu ini DAP akan mengguna MCA untuk berjuang untuk mereka dengan cara proxy. MCA akan kata isu ni akan menyinggong perasaan mereka juga tapi UMNO mesti jangan takut tentang kehilangan majority undi Cina MCA sebab dalam pilihanraya lepas mereka TELAH pun berpaling tadah dengan mengundi PKR/DAP dan tak kan reverse pilihan mereka. UMNO should not be afraid of loosing something that is ALREADY GONE-Chinese voters. Perpaduan orang melayu/muslim yang mustahak di masa ni jika BN mahu memang. Dengan berkembali berkuasa orang Melayu baru orang cina mahu berunding dengan kita.

  2. MenantuOrgFelda says:

    Umnotak perlu terbabit apa2,mca pun tak perlu terbabit apa2…ini 2 ekor beruk berlawan sama sendiri, lantak ke dia..

  3. bujuk says:

    Aku sokong bawak P mahkamah supaya kebenaran m’sia seperti yg. TunM bangga istiharkan tu diterima/tidak. Ada ke tidak dokumen negara islam yg.TunM istiharkan. Kalau ada, secara logic HUDUD takda sebab tak boleh d laksanakan. MCA kena terima hudud, begitu juga DAP dan UMNO. Kalau m’sia negara sekular.. maka PM kena istihar m’sia negara Islam sekali lagi. Tu pun kalau Najib BERANI lah.

    • raplahjingaa says:

      Dalam hal ni..aku rasa bujuk akan menyokong karpal sink…kerana dah termakan dek konsep malaysia malaysian…

      dulu masa DAP pertikai hak bimiputera…puak ni pun sama jugak, suruh hapuskan konon tak islamik…tapi bila anak depa tak dapat masuk u sebab pass pun cukup-cukup makan….depa kata pulak UMNO tak tolong melayu !

      Bila DAP kecoh minta dibenarkan pengunaan nama Allah di gereja..puak-puak ni jugak sokong kata nama Allah telah di gunakan kafir sebelum zaman Islam lagi…

      Bila DAP haram kan maulidul rasul…puak-puak ni jugak sokong kata zaman nabi tak ada pun maulidul rasul..

      Bila DAP bantah laugan azan subuh puak-puak ni jugak sokong kata kalau ianya memudaratkan tak payah lah di laungkan…hmmmm

      Bila orang Buddha buat patung buddha tidur yang terbesar di kelantan…puak-puak ni jugak kata…itu kebebasan agama..

      Bila Hassan Ali pergi serbu gereja yang sedang memurtadkan orang Islam…puak-puak ni juga berduyun-duyun pi minta maaf kat paderi tu dan menyalah kan UMNO ! paderi tu tak salah !!

      Bila kita nak bincangkan hal murtad sesama Islam..puak-puak ni jugak kata jangan terlibat…tu hal UMNO, pulak dah !!

      Pendek kata…apa saja DAP kata puak-puak ni akan setuju, kerana otak PAS adalah DAP !! sebab puak PAS…tak berotak !!

      • bujuk says:

        Aku tak sokong karpal sing tapi aku sokong benda ni d putuskan oleh mahkamah supaya rakyat jelas M’sia sebuah negara ISLAM atau SEKULAR.

        • Fazli Yusof says:

          Ehhh bujuk…kenapa nak tunggu mahkamah….bukan kita kita sebagai orang islam wajib pertahankan agama kita ke….nak hudud…tapi draf pun tak buat….kucar kacir antara hudud kelantan dan terengganu….pasal tu aku nak habaq kat hang bujuk….sokong islam anda selamat….sokong PAS anda sesat…kekekeke

          • bujuk says:

            Hang sekolah ke tidak..
            Rukun negara “KEDAULATAN UNDANG-UNDANG” hang nak letak mana. Inilah namanya taat pada pemerintah, bukannya taat tu tak boleh ada pendapat yg. berbeza. tak boleh ada parti berbeza..

          • Fazli Yusof says:

            Laaaa…sejak bila hangpa semua taat pada pemerintah….semua hangpa nak bangkang walaupun benda baik….kalau hang dah tau sangat bab “kedaulatan undang2” tu….apasal celaka ‘BERSIH’ tu boleh hangpa buat…..puihhh

          • bujuk says:

            BERSIH tak langgar undang2.. sebab tu masuk mahkamah, LEPAS.

          • Fazli Yusof says:

            Hehehe…Bersih tak langgar undang2….bukan ke mahkamah buat larangan berhimpun di sekitar Dataran merdeka…..tapi hangpa langgar jugak kan…kan…kan…kekekeke

          • raplahjingaa says:

            Bujuk…teringat aku pada kenyataa aji adi….” negara Islam tak ada dalam Al-Quraan “….nak kira macam mana tu ?

            bukan aku kata bujuk…aji adi yang kata !!

          • StinGray says:

            bujuk….Undang2 mana yg boleh lompat2 atas kereta polis mcm beruk…undang2 Pok Nik siamang ke??

          • Chephang says:

            Akhirnya bujuk dibungkus bersama2 pendapat sekularnya spt nasik lemak 30 sen.. Heheheheh
            Tulah bujuk, ko x bleh menang selagi ko dok dgn pakatan haram, nama pun haram, mana ada kejayaan dlm perkara haram……

          • bujuk says:

            Yg. salah tu peserta bersih yg. terlebih bersemangat. Orang dah suruh bersurai, masih tak sedar. Aku tak back-up orang yg. buat salah laku. Aku hanya sokong himpunan bukan rusuhan.

          • Fazli Yusof says:

            Juk….peserta yang salah…ooooo…..bersih tak salah…oooo….aku tak paham la bujuk…..bukan ke 2-2 sama ke….kekeke…kasi putar bujuk….

          • bujuk says:

            Peserta bersih 250k, yg. buat onar tak sampai 1%, tu pun antaranya anggota POLIS. tunggu siasatan diraja.. Hanif omar.

          • Fazli Yusof says:

            Huiiiyooo…250k tu….kah…kah…kah…..mimpi indah ke bro…alaaaa…takpe laaa….250k pun takpe laa….tapi sikit sangat tu bro…apa kata hang letak 100 juta beruk Bersih pi demo kat Dataran…hehehehe

          • StinGray says:

            bujuk…masa himpunan BERSIHT tu hang tak pi pun…dok rumah kena masak utk bini, mana hang tau 250k yg datang…hang percaya dgn cerita dari besi ke???….munafik la hang ni bujuk….baru dua hari raya dah berduyun setan lepak kat kepala hang….

          • raplahjingaa says:

            Hang silap bujuk peserta bersih seperti kata anwar 300,000 orang..tu kata anwar ! Al Jazerra, BBC and CNN kata 30,00 orang, aku kata dalam 25,000 jer maximum !

    • jinkun says:

      kenyataan n ajis pasal umno sibuk ngan kebangsaan dan melayu dlm harakahdaily menunjukkan pemimpin pas mmg bodoh tahap bangang. n ajis srh cr nabi melayu psl nabi muhammad org arab, so dia suruh cr nabi melayu jgn cr nabi arab. Ternyata n ajis bodoh kerana melayu dan arab tu adalah bangsa. Nabi Muhammad pn ada bangsa jugak. N ajis bukan bangsa melayu….kalu org trg ckp n ajis ni bangsa natang beruk…bengong.

  4. bujuk says:

    TunM ajak PAS sertai UMNO/BN untuk laksanakan HUDUD. Sedangkan beliau yg. menghalang perlaksanaan hudud dulu?
    Apakah ini HIDAYAH atau HELAH bila melihat UMNO dah NAZAK. Rasanya kalau benar iklas, UMNO boleh mulakan dengan negeri yg. UMNO perintah dulu, seperti johor dan pahang.

    • sungai _siput says:

      punya lah PAS beriya nak buat hudud, la ni kau spin suruh UMNO buat kat johor pulak….

      article 14 hudud ganu pasai boleh liwat bini tu macam mana bujuk???

    • raplahjingaa says:

      Itu la aku kata kat hang bujuk…bila kita tinggalkan fitnah, pembohongan, sifat hasad dengki dan kembali ke cara Islam sedikit demi sedikit, kuatkan perpaduan ummah kita akan sampai ke situ jugak…kearah umat Islam yang beriman dan di segani.

      Dari situ banyak pintu yang kita boleh buka…hudud adalah salah satu daripanya…walaupun akan mengambil masa yang lama, kalau kita mulai sekarang aku rasa at least 30-50 tahun lagi kita boleh sampai ke situ, tapi hudud Islam la bujuk…bukan hudud PAS !

      Tun adalah pemimpin yang berwawasan…yang berpandangan jauh, di bawah kepimpinan beliau…penerapan nilai-nilai Islam di laksanakan…hang ingat untuk apa ? tu la hang bujuk…kerajaan buat pembangunan hang pi duduk bawah sarban nik ajis, jadi hang tak nampak ni semua !!

      • bujuk says:

        Aku kenal lama dah UMNO ni, biasanya cakap lain niat lain. Seperti aku kata UMNO paling berkuasa d M’sia hari ni.. tampa PAS, UMNO boleh laksanakan HUDUD jika mahu. Kalau tak mampu dlm. negara, buat dalam negeri dulu. Kalau tidak keluarkan surat, batal ugutan PM ke-4 supaya T’ganu yg. dah sedia enakmen hudud laksanakan penguatkuasaan. Atau boleh minta K’tan laksanakan dulu, jika UMNO bimbang hudud tak mampu d laksanakan oleh t’ganu.

        • Fazli Yusof says:

          Hehehe…bujuk kenal lama UMNO ke….cakap lain niat lain….tapi bukan ke UMNO sekarang ni motto dia janji ditepati…hehehe….ala Bujuk….buat je hudud….buat apa nak salahkan umno….tanpa umno pun…adakah PAS mampu laksanakan hudud bersama DAP ngan PKR….sengal bertingkat la lu bujuk…

          • bujuk says:

            Hudud Allah perintahkan pada orang(pemimpin Islam) yg. berkuasa. Hari ni, PAS belum d beri kuasa untuk melaksanakan hudud. Aku bagi contoh.. kalau kita berkuasa dalam rumah/keluarga kita, Allah tak wajibkan kita laksanakan hudud/ hukum hudud dalam keluarga kita jika ahli keluarga kita lakukan kesalahan hudud. Yg. wajib laksanakan perintah hudud ini adalah ketua NEGARA.

          • Fazli Yusof says:

            Betul gak yek bujuk….sampai la ni aku dok tunggu hudud dari kerajaan islam mesir….errr…mesir negara islam kan…kan…kan….kekekeke….aku rasa wajib dulu sediakan kemudahan asas untuk rakyat…tingkatkan pendapatan perkapita rakyat….tempat tinggal dan infranstruktur dulu…baru boleh cerita bagaimana nak laksanakan hudud….sengal

          • Fazli Yusof says:

            Errr bujuk….memang hudud dari perintah ALLAH….tapi kita boleh terima kan Qada dan Qadar ALLAH….nak buat macam mana….mana la tau kan…atas qada dan qadar aLLAH juga nanti hudud boleh dilaksanakan satu hari nanti…tapi seperti kata tun m lah…bukan hudud PAS…tapi hudud ALLAH….kekeke….errr lagi satu….bukan PAS belum diberi kuasa untuk laksanakan hudud…..tapi dah ALLAH tak izinkan PAS memerintah…nak buat macam mana kan bujuk….apa orang islam pegang….percaya pada qada dan qadar kan…salah satu rukun iman kita…kalau tak percaya…macam mana tu bujuk…hehehe

          • bujuk says:

            Janganlah kamu permain-mainkan Kada dan Kadar Allah sebagai perisai untuk kamu melengah atau menolak perintah Allah. Apakah kamu nak salahkan Allah yg. bagi kamu sakit tangan untuk kamu tak SOLAT?
            Atau kamu salahkan kada & Kadar Allah untuk tak puasa? UMNO sekarang berada d puncak kuasa, bukan nya jadi pengikut. Atau UMNO rasa HUDUD adalah janji PAS, jadi biar PAS yg. laksanakan. UMNO tak pernah janji… Allah takkan hisab HUDUD pada UMNO?

          • Fazli Yusof says:

            Siapa yang main main perintah ALLAH bujuk…dah kita ni manusia….semua ada ketentuan…serupa juga yang lain lain…samada pada benda…binatang…atau negara….semuanya ada Qada dan Qadar…..benda hudud bukan boleh dibawak main macam pemimpin PAS lakukan…mereka hudud modal untuk politik…lepas habis politik…senyap le tu…kekeke

          • tengkudin says:

            ye la…bujuk..buat je…contoh kat kelantan dan kedah tu..PAS pegang kat situ…..buat je…hehehehe..kalau berani la dengan OKU Kapal sink tu la…heheheh

      • StinGray says:

        bujuk…kalau TUN tak halang HududPAS dulu dah lama bini2 lebai kulup kena buasir….

  5. bujuk says:

    Masuk Utusan online.. nampaknya Kak Ros belum d beri hidayah untuk menutup aurat walaupun baru balik dari MEKAH. Najib juga tak mampu mengubah walaupun dah jumpa mata dengan Ulamak Mekah.

    • raplahjingaa says:

      Alaaa bujuk biar lah kat dia…bukan hang dapat dosa pun, mungkin belum di beri hidayah…macam jugak lebai kulup hang, pi Mekah dah banyak kali dah…orang nu sponser orang ni sponser..dia kata laa, bukan aku, tapi orang yang sponser tu dapat projek papantanda kat kelantan.

      Balik mai hati dia tetap busuk jugak bujuk…pantang dia dengar perkataan penyatuan ummah…dia jadi macam cacing kepanasan. Lepas tu dia meroyan tak ketahuan punca, itu haram, ini haram…alaaa bujuk bukan hang tak tau.

      • bujuk says:

        Aku ingat hang nak support aku..

        • Umnoover says:

          Balik2 isu tudung dan obses nak orang bertudung sebagai syarat penerimaan agama.
          Walaupun bertudung adalah wajib jangan biarkan ianya menjadi satu sebab keangkuhan dan kesombongan engkau. Sesungguhnya rahmat Allah meliputi segala yang meliputi langit dan bumi.

          • bujuk says:

            Rasanya aku tak hina kakros, sekadar menyata rasa. Tapi yg. hang terasa sangat apasal? ada aku kata pasal saudara dan adik-beradik ko ke?

          • Fazli Yusof says:

            Memang ko tak hina….tapi ko jatuhkan air muka dia…apa kata cara paling berkesan kan….ko inbox dia ke…or message dia ke….janji tak post sampai menyebabkan orang lain ingat yang bukan bukan…boleh kan…kekekeke

          • bujuk says:

            Itu langkah baik.. tapi aku lebih selesa nasihat terbuka sebab boleh nasihat pada semua yg. belum tutup Aurat secara tak langsung.

          • Fazli Yusof says:

            Langkah baik pada ko…tapi tak molek kan…serupa gak kalau ada orang posting gambar bini ko tak bertudung (contohlah)….lepas tu nasihat terbuka macam apa yang ko buat….ko rasa malu ke…atau ko rasa bodo…kekeke

          • bujuk says:

            Berbeza bro.. orang siar tampa Izin dengan Arahan siarkan gambar untuk publisiti.

          • Fazli Yusof says:

            Apa beza bujuk…hang nak nasihat orang pun kena ada adab…..tapi hang ni jenis mana tau adab….busuk orang je ko nampak…busuk ko sendiri…ada ko muhasabah ke….

        • Fazli Yusof says:

          Alaaa bujuk…syaitan macam hang mana boleh sapport….tu haaa….hang tentang dulu DAP yang nak halang hudud PAS tu dulu…..hehehe

          • bujuk says:

            Aku tak tentang DAP, tapi aku tentang semua yg. menentang Islam, terutama Karpal Sing yg. tak faham2 pasal Islam walaupun dah tinggal m’sia puluhan tahun. Aku banyak kali kata, kalau Karpal nak suruh langkah mayat dia untuk laksanakan hudud, aku sanggup. Dalam isu ni, aku bersama ust.Nasha.. yg. kata ‘menolak sebahagian dari Islam adalah menolak Islam’. Ini yg. Ustaz2 ajar kita dan itulah juga Quran sebut. Jadi UMNO jangan jadi sama macam Karpal Sing..

          • Fazli Yusof says:

            Errr…bujuk….aku tanya jer….hang rasa hang yakin ke kalau PR memerintah….si LKS dgn LGE tu nak negara islam….errr…hang yakin ke….aku rasa kalau DAP boleh terima islam….kenapa masa si OKU dok melalak tentang hudud…pemimpin DAP yang lain diam seribu kata…..errr…hang yakin ke…kekeke….jilat bujuk bontot DAP…jangan tak jilat….kekeke

          • bujuk says:

            Setau aku LGE, LKS dan TSGiau, telah faham dan dapat terima bahawa HUDUD adalah sebahagian dari Islam. Mereka hanya tolak hudud d laksanakan pada mereka kerana mereka bukan Islam. Berbeza dengan karpal, mungkin sebab takut nanti tak boleh cari makan sebab dia peguam. Malah majlis peguam muslim ada dengar tak benarkan bukan muslim jadi peguam syariah, walaupun ada perbezaan pendapat dalam isu ni.
            DAP d ketuai orang KAFIR, tentulah tolak Islam. Tapi HIDAYAH Allah siapa yg. tahu.. kalau UMAR yg. SAMSENG Allah berkuasa lembutkan hati terima Islam.

          • Fazli Yusof says:

            Hehehe…ko berdasarkan ayat ‘setau aku’…..macam tu je ke….hehehe….hudud bukan untuk semua ke bujuk…mana boleh orang islam je kene…orang kafir tak kene….kan kita majority islam kan….hehehe….ko masih bersandarkan hudud PAS lagi ke sengal….aku bukan apa….sebab aku nampak jelas betapa jilatnya ko dengan si kafir tu…siap pertahan kan tu….kekeke….mana boleh bersandarkan peguam itu ini tak boleh cari makan….hudud tetap hudud…Hudud for All…bukan PAS for ALL….bodo

          • Fazli Yusof says:

            Bujuk…kalau ayat ‘setau aku’ tu boleh dijadikan sandaran la kan…maknanya ko pun sendiri tak yakin yang hudud boleh dilaksanakan jika PR memerintah…kekekek

          • bujuk says:

            Terpulang..
            Ayat kamu yg. diakhiri dengan ketawa perli itu menunjukkan sikap tak acuh dan tak serius kamu terhadap persoalan ini. Aku memang bukan pakar Quran dan Hadis yg. mampu berhujah sejelas mungkin, tapi itulah yg. mampu aku kata. Moga Allah tahu apa yg. hambanya ingin sampaikan.

          • Fazli Yusof says:

            Laaa bujuk…salah ke aku ketawa…..aku ketawa sebab mengenangkan kebodohan para pemimpin serta ahli2 PAS yang sejak mula sampai akhir asyik dipermainkan oleh DAP……aku tak gelak pada agama aku…aku gelak dengan kebodohan hangpa yang lebih dungu dari keldai….errr…emo nampak juk…kekeke

      • StinGray says:

        bujuk…jgn sibuk bini org punye aurat…hang jaga bini hang sudah la…takut2 dpn hang jea dia jaga aurat, belakang hang dia beraksi sakan…menjadi idola banggla…

    • tengkudin says:

      yang bergelumang dengan bini orang dalam koc keretapi pun lagi tak tutup aurat..habis terbogel semuana…alaaa…sapa tu..adun pas selinsing kan??.hehehehhe

    • akuantiPAKATAN says:

      Dlm rukun Islam dan rukun Iman tidak ada cerita tentang tudung. Bukan kita tanggung dosa bila Rosmah tidak bertudung. Laki dia yg tanggung.

      Dari kita membebel dan buat gossip mcm ni elok kita doakan dia. Abby Abadi pun dh jd ustazah lepas bertudung. Hidup dia sebelum bertudung lg parah dr Rosmah.

  6. MenantuOrgFelda says:

    Isu ni tak kena mengena dengan kenyataan tum m..tun m banyak bagu statement sinikal, org umno pun ramai tak faham ini pulak macai pakatan haram…he has nothing to do with this, ini pasal kapirsaman hudud dan setakat yg aku nampak macai sokong kapir…huhuhu

  7. PASpartyNGOK says:

    Bila karpal istihar nak ‘pukul’ anak buah nya bernama Nasha, Nik Ajis dan Hadi jadi kecut perut dan termasok kedalam telor mereka, tak berani bersuara. Lebih lebih lagi anak buah mereka itu bukan anak kesayangan mereka lagi . Ini kerana beliau itu sudah mula tunjukkan unsur unsur derhaka.

    Karpal, LKS, LGE, Nuar nyawa bagi Nik Ajis dan Hadi. Apa yang diarahkan oleh kafir harbi itu, akan dijawab oleh Hadi dan Nik Ajis ” Yes Sir, OK Sir, Sure Sir, no problem sir, anything for you sir, will do sir.”

    Saperti kita tahu pas sebuah parti kampong yang hanya mampu menjadi langau, tak lebih dari itu. Tetiba pas diberi harapan , dijanjikan bukit dan gunung. Alangkah membazirnya jika perluang ini mereka lepaskan sedangkan mereka sudah melangkah begitu jauh membuang segalanya termasok islam dalam slogan mereka. Mereka sudah buang orang yang serong dan tidak mengikut kata saperti Hasan Ali. Mereka tidak mampu gostan tetapi perlu terus kedepan kerana hidung m,ereka sudah terbau kuasa yang dijanjikan.

    Apa pulak nasib Nasha bila diancam untuk dibelasah ini. Atas nama agama kita tak rasa Nasha akan ditinggal sendirian oleh sesiapa maka Nasha tidak perlu gusar melawan kafir itu .

  8. Anak Lenggong says:

    Bujuk tak payah la ko nak pusing sana..pusing sini..apa yang nyata sekarang ni apakan perjuangan sebenar pemimpin ko..ko sebagai penyokong tak perlu lebih kuah daripada sudu..terima lah hakikat sebenarnya..bahawa hudud dan pemerintahan secara islam telah jauh daripada jangkauan pemimpin ko..cuma ko dan penyokong jumud sahaja yang tak mau menerima kenyataan.

    • bujuk says:

      Aku sokong hudud selamanya, sebab ia adalah perintah Allah. Sekiranya UMNO bentangkan d parlimen undang2 hudud aku juga akan sokong tampa belah-bagi. Hakikatnya itu adalah perintah Allah.

      • pasdaplaknat says:

        Hang bukan sokong hudud tp hang sokong puak syaitan bertopeng manusia yg perguna dan mengubah HUDUD utk pilihanraya!

        Kalau hang taat perintah Allah bukan tunggu HUDUD tegak baru nk beriman, dr sekecil2 perkara pun dah wajib taat… hang puak MUNAFIK!

      • Fazli Yusof says:

        Aku pun sokong hudud jugak bujuk…tapi nak tanya je…hang sokong hudud PAS ke…atau hudud ISLAM….aku tanya jer…kekekeke

        • bujuk says:

          Setau aku HUDUD hanya ada dalam Islam, tiada dalam agama lain. Tentang perbezaan, dlm. solat pun ada beza. Ada yg. baca qunut dan tidak. Ada yg. tambah saiidina masa selawat. Puasa pun sama, ada kata kena niat tiap2 hari, ada pula kata cukup sekadar niat sekali untuk sebulan. Wudhuk juga ada berbeza pendapat tentang sentuh suami/isteri. Tapi itu tidak sebabkan kita tak SOLAT, PUASA DAN BERWUDHUK. Ikutlah imam2 kita yg. berhujah bersandarkan hadis dan Quran.

          • Fazli Yusof says:

            Hehehe…’setau aku’ lagi….kah…kah…kah…..aku pun boleh jugak buat ayat bujuk…errrr…setau aku hang memang bodo…kekekeke….Hudud memang dalam islam…tapi jika dilaksanakan di Malaysia….mereka wajib kene ikut undang2 yang telah ditetapkan….mana boleh dia ikut…yang lain tak ikut…hang mana punya hudud yang hang pakai ni….

          • Chephang says:

            Maksud kau pas tu satu agama kah bujuk?

          • jinkun says:

            hudud yg betul boleh liwat isteri ke bujuk???? HUDUD PAS ‘setau aku’ takpe, tak salah. Yg Tun M dan UMNO ttentang adalah HUDUD PAS. Ko sokong yg mana? Kalau HUDUD PAS ko memang sesat…sama cam pas, PARTI AJARAN SESAT. ISLAM mgharamkan liwat isteri…agama PAS xsalah. kahkahkah…bengong.

          • bujuk says:

            ketawalah sepuasnya..
            Moga Allah tunjukkan jalan kebenaran.

          • Fazli Yusof says:

            Alaaa juk…ketawa kat ko pasal bodoh….termakan dengan janji hudud ciptaan PAS hangpa tu…jelas tak…kah…kah…kah……opssss…tergelak pulak

          • jinkun says:

            Allah dah tunjuk kebenaranNya yg mana PAS cuma peralatkan agamaNYa utk kepentingan politik,cuma cai cam bujuk je yg tak dapat terima kebenaran. Masih lg sokong membabi buta. Kita yg diberikan akal fikiran yg waras perlu berfikir mn yg betul n mn yg salah. Kalau Pas salah harus perbetulkan dn kalau Umno salah pn cmtu gak.Jgn jd pak turut cm bujuk. Jgn pulak salah org nampak di mata, salah sendiri kata org lain tak betul.

      • StinGray says:

        Aku pun sokong hudud jugak bujuk…tapi bukan hudud PASPISPUS yg diperintah Pok Nik….

  9. Anak Lenggong says:

    Setelah menjadi keldai tunggangan DAP dan PKR untuk sekian lama, pemimpin PAS masih tidak mengerti dan faham bahawa mereka sebenarnya telah dipergunakan untuk menjayakan agenda liberalisme, pluralisme serta penghapusan kepentingan dan hak-hak Melayu di negara ini.

    Sentiasa sahaja PAS akan mempertahankan kedua-dua sekutunya dalam Pakatan Rakyat apabila mereka diserang tetapi adalah parti itu benar-benar faham apa yang mereka cuba pertahankan…?

    Takkan pemimpin PAS seperti Abdul Hadi Awang dan Nik Aziz Nik Mat begitu bodoh dan bebal sehingga tidak dapat membaca perancangan DAP dan PKR yang akan menyisihkan masa depan Islam dan Melayu sekiranya mereka berkuasa?

    Dalam isu fatwa haram mengundi dan menyokong DAP yang dikeluarkan oleh Tuan Guru Abdullah Sama’ah, PAS begitu beria-iya mempertahankan DAP.

    Pernahkan kita lihat DAP melakukan perkara yang sama mempertahankan PAS dalam mana-mana isu selama ini?

    Yang kita dengar hanya amaran demi amaran dari DAP jika PAS masih berkeras untuk menegakkan Negara Islam serta melaksanakan Hukum Hudud.

    Akhirnya PAS kecundang di gelanggang sendiri – Negara Islam bertukar menjadi Negara Berkebajikan dan Hukum Hudud terus lenyap sekali daripada agenda Pakatan Rakyat.

    Kalaulah DAP iklhas menyokong PAS mengapa parti cauvinis Cina itu selama ini tidak pernah mahu duduk semeja dengan PAS bagi berdialog atau berbincang mengenai Hukum Hudud atau Negara Islam?

    Ini membuktikan DAP tidak berminat langsung untuk mengkaji mengenai Islam dan ini telah ditegaskan puluhan kali oleh pemimpinnya, yang dungu hanya PAS.

    Dituduh pula Umno menolak Hukum Hudud sementara DAP hanya sekadar menentangnya.

    Sekali lagi pemimpin jumud PAS tidak tahu membezakan antara maksud perkataan tolak dan tentang.

    Tolak maknanya tidak menerima manakala tentang pula membawa erti melawan atau menyanggah.

    Walaupun kedua-dua istilah membayangkan maksud yang hampir sama, ‘menentang’ adalah lebih kuat maksudnya daripada ‘menolak’.

    Justeru, Umno hanya ‘menolak’ Hukum Hudud bukan kerana parti Melayu itu ‘menentang’ hukum Allah swt tetapi tidak menerima pendekatan dan cara ianya mahu dilaksanakan oleh PAS.

    Berlainan dengan DAP yang bukan setakat menentang Hukum Hudud malah menghina hukum Allah serta memperlekehkannya.

    Pelik sekali Abdul Hadi selaku Presiden PAS membuat perbandingan dengan mengatakan perlembagaan parti itu mempunyai peraturan untuk memecat mana-mana ahli yang meminum arak dan memakan babi, sesuatunya yang dikatakan tidak ada dalam Umno.

    Bagi PAS kalau ahli minum arak dan makan babi amat merbahaya tetapi jika pemimpin PAS balun RM50 juta wang caruman ahli dalam Kohilal tidak mengapa atau berkhalwat dengan isteri orang dan kemudian mengahwininya bila-bila masa pun boleh dihalalkan, malah boleh dipilih sebagai Timbalan Presiden!

    Sebab itu Nik Aziz boleh keluarkan pelbagai fatwa sesat seperti pangkah PAS masuk syurga atau hatta boleh bersekutu dengan syaitan sekalipun kalau syaitan boleh beri kemenangan kepada parti itu atau Abdul Hadi boleh keluar fatwa mengkafirkan ahli Umno!

    Mungkin PAS terlepas pandang melihat sikap sebuah parti Islam bernama Parti Keadilan dan Pembangunan, AKP yang kini berkuasa di Turki di bawah Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan.

    Erdogan seperti semua maklum adalah penyokong kuat Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan seringkali memberi dana besar kepada PKR untuk menjalankan aktivitinya.

    AKP pula adalah sebuah parti Islam liberal yang tidak peduli atau ‘angkat pot’ samada anggota parti atau wakil rakyatnya kaki botol, taik judi atau kaki perempuan.

    Bagi DAP dan PKR, hak kesamarataan dan kebebasan beragama semua penganut mana-mana agama atau kepercayaan di negara ini menjadi tunggak dan prinsip perjuangan Pakatan Rakyat.

    Bagi Anwar dan Karpal Singh, PAS perlu keluar daripada Pakatan Rakyat jika terus bermimpi mengenai Hukum Hudud dan Negara Islam.

    Bagi Umno, keadaan realiti masyarakat majmuk di Malaysia hendaklah dijadikan asas dalam menggubal hukum syariah sedemikian rupa.

    PAS mengganggap Malaysia seperti juga mana-mana negara Arab seperti Arab Saudi, Pakistan atau Sudan yang melaksanakan Hukum Hudud.

    Lihat sahaja dalam kes Sudan yang memperkenalkan undang-undang syariah sejak tahun 1983 oleh presiden ketika itu, Ja’afar Numeiri.

    Pergolakan terus berlaku disebabkan sebahagian rakyatnya yang beragama Kristian dan animis (pemuja elemen alam seperti pokok, batu dan sebagainya) menentang pelaksanaan hukum tersebut bukan kerana faktor agama tetapi kerana Islam telah dipergunakan oleh pemimpin negara itu untuk tujuan politik peribadi.

    Akhirnya Sudan, sebuah negara Islam dan mempunyai keluasan terbesar di benua Afrika, berpecah dan kehilangan wilayah selatan (kini sebuah negara merdeka di panggil Sudan Selatan) yang amat jaya dengan minyak.

    Adakah di Sudan, Islam menang dan syiar agama itu menjadi semakin kukuh dan kuat serta umat Islam menjadi lebih maju dan kaya setelah pelaksanaan Hukum Hudud ala Ja’afar Numeiri?

    • bujuk says:

      Laksanakanlah hudud.. jangan cerita banyak. Pusing sana-sini, tapi sebenarnya seperti ko kata UMNO tolak hudud… PAS tak paksa terima hudud yg. PAS draf, UMNO boleh buat sendiri. Tapi dah 55 tahun Muslim tunggu… lagi berapa lama da?

      • Umnoover says:

        Cakap senang siapa pun boleh cakap.
        Sokongnya tidak kalau ada gerakan nak majukan Islam. Bila kerajaan tak buat kondem pulak.

        Ingat strategi perlaksanaan 2-3 hari aje boleh buat buat ke.

        Cakap macam tin kosong tak habis2. Yang pas beria2 nak hudud – tak nampak pun orang cina dap atau mca faham hudud tu amenda. Tandanya usha tak efektif, so jangan nak kritik orang lain, cermin diri sendiri dulu..

        • bujuk says:

          Cina MCA dan DAP tak faham sebab dari dulu UMNO memang tak suka mereka faham, UMNO tanamkan hudud tu susah dan zalim. Kena potong tangan, sebat dan rejam supaya mereka tak sokong PAS. Inilah fahaman yg. pemimpin UMNO tanam dulu. Bila PAS kata nak buat pada orang Islam saja UMNO jaja pula kata umat islam nanti ketinggalan kerana takda tangan nak bersaing dengan orang kafir. Inikah pemimpin yg. korang kata nakkan Islam dan hudud?
          Kita tak cerita pasal 2-3 hari, tapi umno perintah m’sia dah 54 tahun…

          • Fazli Yusof says:

            Hehehe…UMNO jugak yang kene….kesian bujuk….kekeke

          • jinkun says:

            mmg umno perintah dah lama, dulu pas pn join sekali. oleh kerana tamak haloba pas tarik diri. klau dr dulu dalam kerajaan aku rasa hudud dah lama terlaksana kt malaysia ni. pasal nak jd juara agama pas sanggup mengkafirkn org umno, kononnya pas lah yg memperjuangkan agama. Konon je la.

      • pasdaplaknat says:

        Cuba tgk bujuk mengelupur xde isu dh dia main habis2an isu HUDUD.
        Dia bengap dan jahil dia igt perintah HUDUD Islam itu sewenang2 boleh buat sehingga boleh silap2 boleh datang fitnah pd agama pula.

        Ini nafsu penipu bujuk yg sengaja main HUDUD itu kaburkan dan tutup isu besar PAS yg akan kalah tk lama lagi.. AMIN!

      • Fazli Yusof says:

        Bujuk…sapa yang pusing sapa ni bujuk….PAS yang janji nak laksanakan hudud….buat la….ni dah berapa puluh ribu dah ayam jantan kat terengganu dah berkokok….aku rasa dah siap buat rendang dah pun…tak jugak laksanakan….kerajaan ada ke berjanji nak buat hudud….cuma kerajaan kata hudud pada masa ni tidak sesuai….itu bermakna bukan kerajaan tolak….mungkin dilain masa kerajaan akan memikirkan tentang perlaksanaan hudud pada satu hari nanti…insya ALLAH….tapi hudud islam la yek…bukan hudud PAS…kekekeke

        • bujuk says:

          PAS dah luluskan dalam DUN k’tan dan t’ganu. Kuatkuasa oleh mahkamah, polis dan penjara. Semua tu d kawal k’jaan persekutuan. Hang sembang apa?

          • Fazli Yusof says:

            Laaaa….tunggu mahkamah lagi…redah je bujuk…jangan takut ngan mahkamah….mahkamah bukan boleh buat apa pun….sedangkan mahkamah kata himpunan bersih tak boleh buat pun hangpa boleh langgar perintah mahkamah….kekekekeke….errr bujuk….hang sembang apa bujuk…kekekeke

          • Fazli Yusof says:

            Errr…betul ke PAS dah luluskan bujuk….errrr…draf perlaksanaan hudud PAS kelantan dan terengganu tu dah siap….errr…jawatankuasa hudud pun tak buat lagi….mau sembang lebeh la lu bujuk…kekekeke…munafiq PAS

          • StinGray says:

            Apa yg hang gebang pasal hudud ni bujuk…asal dkt PRU jea puak2 hangpa menyalak pasal hudud,lepas 1 saat pusat undian ditutup, memang atau kalah hukum hudud ditutup jugak sekali…bila mai PRU menyalak balik pasal hudud, lepas tu senyap balik bila lepas PRU…

            Sekali dua PRU rakyat percaya lah dgn taktik gampang hangpa nk menang…tapi la ni rakyat dah muak dgn taktik sundal hangpa permainkan hukum Allah….pasal tu la Allah tunjukkan la ni, puak kapir permainkan parti sial hangpa tu….tu pun tak sedar lagi ke…bodoh la hang ni bujuk…

          • bujuk says:

            Rasanya sejak aku sertai mykmu, tajuk hudud tak pernah senyap.

          • Fazli Yusof says:

            Sejak bila hang ‘rasa’ bujuk…hehehe….hudud takkan senyap selagi pemimpin PAS hangpa tu dok canang hudud….tapi juk….don’t worry lah…maybe lepas pilihanraya nanti…hilang la hudud pas tu…ok sayang…kah…kah…kah…..

  10. atas pagar says:

    nampak gaya tn guru hj.hadi perlu tarik balik amanahnya yang kafirkan UMNO baru hudud dapat jalan

  11. patuk says:

    Puak puak umno ni bkn boleh hujah ilmiah wahai saudara bujuk pemimpin depa kaki songlap duit rakyat la kita minta umno keluar dari bn dulu lps tu kita bincang ada mau ka umno sila istihar umnoi keluar dari bn dulu yg parti komponen ad a 30 lebih tu jng minta kita tak bersama dgn dap ja kita juga minta umno jng bersama dgn parti komponen bn woi bangang bloger umno p habaq kat pemimpin hampa mcm aku sebut d atas tu kot hampa kucing kurap ja kot

    • bujuk says:

      Takpa kita fahamkan dulu.. nabi dulu berdakwah bukan 1-2 hari. Bukan mudah nak tinggalkan amalan tok-nenek mereka, apatah lagi dah rasa sedapnya.

      • StinGray says:

        tu nabi bujuk…bukan PASPISPUS…..PAS cuma sebuah parti politik serpihan umno, yg diketuai la ni oleh seorang bekas guru kemas yg belajar dgn puak militan di india….

  12. patuk says:

    Awat mca mic pppp lg apa lg parti yg bkn dari kalangan melayu islam dlm kompenan bn ni mau islam ka mau hudud ka mca terang2 kata yb johor hilang akal ok bloger umno kata parti tu terima perlembagaan ugama rasmi islam dap pun terima mcm tu juga.umno nak dakwah bkn islam dlm bn haaa jng harap la takutkan bkn islam lg ada siap bgtau lg kalau pas perintah konek kena potong tu la umno pas walaupun dap tak suka hudud tp usaha dakwah berjalan dgn tubuhnya dhpp sebai ahli bersekutu hahaa umno kalau teringin sgt nak buat hudud minta nasha masuk umno lpstu istihar negara msia adalah. Negara islam bleh mcmtu heheh nasha

  13. patuk says:

    Kul 10 pagi umno istihar keluar bn dan perlembagaan dan dasar Perjuangan kpd menegakan negara islam kul 1015 pg pas akan d bubarkan dan kita masuk umno plk

    • StinGray says:

      mcm janji Pork Nik masa cabar TUN letak jawatan jea dulu….emmmm…tapi sampai la ni si tua kutuk paling laknat di msia tu masih kemaruk nak memerintah lagi….bodoh punye PASPISPUSSY ni…

  14. patuk says:

    Minta pas jng besekongkol dgn dap yg umno seketol dlm bn dgn parti yg bkn islam tu apa hal mca tu terang2 tolak hudud.dlm bn pakai satu lambang plk tu hehe penin2 umno ni

  15. Nadim says:

    Dulu puak Pas hentam Mahathir kerana dikatakan menentang Hudud.. Sekarang Mahathir dah ajak laksana hudud, disoal pulak kenapa dulu tak nak laksana, tua nyanyuklah dan macam2 lagi.. Apa yang ada dalam hati dan perut org Pas ni tak tau lah.. Yang nyata baunya sangat busuk

    • bujuk says:

      Hari TunM bukan berkuasa macam dulu.. siapa TunM sekarang yg. boleh arahkan UMNO laksanakan HUDUD? sedangkan panas lagi kata2 Najib(PM/Presiden UMNO) “selagi UMNO/BN memerintah m’sia HUDUD takkan d laksanakan”. Apakah memang DASAR Presiden UMNO, bila dah takda KUASA baru nak ajak pada KEBAIKAN. Masa BERKUASA orang ajak, dia TOLAK dan PERMAINKAN.
      Kalau betul UMNO iklas buat dulu d T’ganu yg. PAS dah luluskan d DUN, atau benarkan HUDUD d k’tan.

      • tengkudin says:

        laaa.masa PAs pegang terengganu 1999 pun PAS tak buat..apa tu..hadi boroi kata..0.0001% je hudud dalam islam..dan paling aku tak leh lupa..sebelum ayam berkokok sebelum subuh…hudud akan terlaksana..last last..hamPAS tak bbuat…baru la terpk nak anto wakil pi arab buat kajian pasal hudud..waduh waduhhh!!!…

        • Fazli Yusof says:

          Hehehe…depa mana boleh buat bro…dah karpal kata jangan buat…depa tak boleh la buat…kalau langgar jugak…tak pasal 2 kene cepuk dengan si oku tu…kekeke

          • StinGray says:

            Alaaa…puak PAS ni nak sgt buat hudud bkn pasal taat pada perintah Allah pun…depa cuma kemaruk nak halalkan pungkok bini depa jea….

        • bujuk says:

          Maksud PAS berkuasa d PUSAT dan boleh ubah perlembagaan. Jangan samakan kuasa negeri dengan negara. Kuasa ketua kampong dengan ketua keluarga pun dah berbeza.

          • Fazli Yusof says:

            Oooo…macam tu maksud ko bujuk….errr berkuasa di pusat…baru boleh laksanakan hudud….errr…aku tanya je….DAP nak tak….PKR nak tak….kekekeke

          • bujuk says:

            Yg. penting PAS nak, bila nak ada usaha dan jalan yg. Allah akan tunjukkan. Berjaya/tidak itu Allah yg. tentukan. Sebagai hamba kita hanya berusaha dan bertawakkal.

          • Fazli Yusof says:

            Ooooo…ye ke bujuk….PAS nak hudud masa bila…..masa pilihanraya je kan…perasan tak….lepas pilihanraya….hudud pun takde…dalam kitab jinggay sendiri tidak tertulis pun berkenaan hudud dan negara islam….lagi pun negara islam ciptaan hangpa tu…hangpa dah buang jauh jauh….ini realiti bujuk….hang percaya dak…kekekekeke

          • bujuk says:

            Kalau sekadar PRU, takda enekmen hudud k’tan dan t’ganu. Korang lupa agaknya Zaid Ibrahim masa dalam UMNO saman k’jaan k’tan dulu.

          • Fazli Yusof says:

            Laaaa….kalau zaid halang guna mahkamah….kenapa nak laksana hudud masih takut pada mahkamah…hehehe…redah jer…jangan takut pada undang2….pasal hangpa semua puak PAS mana pernah patuh pada undang2…kekekeke….errrr…Zaid masuk PKR dia terik balik bro…sebab nak berkerjasama la konon….last2 kene main sama nuar….lagi bahalol…kekekeke

          • bujuk says:

            Mana boleh redah…
            HUDUD dilaksanakan oleh PEMERINTAH(k’jaan). Bukan masalah takut siapa2.. Walaupun kita nak laksanakan Islam mesti ikut perlembagaan. Rasanya dah berulang x cerita.

          • Fazli Yusof says:

            Laaaa…apa lak pemerintah….dah hangpa kata hangpa boleh laksanakan….kenapa pemerintah jugak yang kena….punya la dok gebang seolah olah hudud depa punya…dan hanya depa sahaja boleh laksanakan…la ni….kerajaan pulak jadi kambing hitam….dashyat permainan ko bujuk…kekeke

          • bujuk says:

            Sebab tu PAS masuk PRU dan nak jadi PEMERINTAH, baru boleh laksanakan HUDUD.

          • Fazli Yusof says:

            Err…PAS masuk PRU agak agak dengan keadaan dia parti ko tu…boleh ke laksanakan hudud….aku rasa macam susah je….ialah kan….60 kerusi je dia tanding…itu pun kalau menang semua….kalau kalah teruk…macam mana lak tu…hehehe

  16. PASpartyNGOK says:

    Mekah dan madinah memang tempat umat islam mensuci diri. Apa tidaknya dengan fazilat / pahala beribadah yang boleh kita dapat setelah solat di masjid nabi dan masjid haram. Dengan ganjaran 1000 kali bersolat dikedua masjid itu, dengan buat qada’ 3 hari berturut turut semua 5 waktu sudah hampir cover semua solat kita yang tertinggal dan terponteng. Kecuali kita tinggal solah 25 tahun dari saat kita akhir baliq. Pun kita boleh cober dengan buat bersungguh singguhu 15 hari berturut turut. Sementelah kita kenasa cuma untuk satu tujuan ye ini untuk kemasjid sebagai yang paling utama, bukan untuk shopping.

    Kedua kita boleh cukur botak rambut selepas selesai bertahlul. Gugur rambut kita ditanah suci umpama gugur semua dosa. Bayangkan lah.

    TEmpat mustajab doa dibanyak tempat termasok mu’tazam (pintu kaabah) semua ini membuka peluang untuk kita berdoa dan mensuci diri.

    Soalannya kenapa ada yang ke Mekah saban tahun buat haji atau umrah bila balik hati masih berkarat , mulut masih celupar.

    Jawabnya mudah… mereka mungkin pergi bukan pakai duit hasil simpanan dari usaha titik peluh sendiri tapi di sponsor, diderma, disedekah atau ditaja.

    Wallah hualamu sawaf.

  17. Nadim says:

    Dulu puak Pas hentam Mahathir kerana dikatakan menentang Hudud.. Sekarang Mahathir dah ajak laksana hudud, disindir, dimaki dan disoal pulak kenapa dulu tak nak laksana, tua nyanyuklah dan macam2 lagi..

    Sekarang karpal terang2 menentang dan PKR tak keluar satu haram statement pun yang menyokong. Anwar senyap seribu bahasa. Sam AMK pulak siap defend DAP lagi.

    Boleh lagi puak Pas nak berlembut dan masih berharap mereka akan berubah. Apa punya buta perut la Pas ni. Maruah pas kalau tak dirogol, paling tidak dah diromen semahunya oleh puak2 tu. Aku yang bukan penyokong Pas tetapi sebagai sebangsa dan seagama ni pun malu dengan dayusnya Pas.

    Sudah2 lah tu Pas. Pakat dengan Umno molek2 berbincang balik dari mula pasal hudud ni. Ambil masa dan jgn gopoh hal ni. Jgn bergaduh siapa yg kena masuk siapa. Masing2 dgn parti masing2 pun tak apa. Yang penting kita jgn bergaduh pasal hudud ni. Mulakan duduk semeja dulu bincang elok2 dan tanpa letak syarat apa2.

    Kalau inipun Pas dan penyokongnya terus menentang, menyindir dan mengata dan masih lagi nak tolerate dan peluk Dap dan Pkr, apa ada dalam hati dan perut org Pas ni tak tau lah.. Yang nyata baunya akan sangat busuk

    • PASpartyNGOK says:

      Yang nyata impian ini tidak akan berlaku selagi duduknya Nik Ajis disitu.

      Orang tua ini telalu tinggi egonya, terlalu keras hati bongkaknya dan amatlah dalam dendam kesumat dia.

      Kita nampak hadi walau pun sama tahap bengapnya , tapi nampak lebih relax dan bersedia. Tidak Nik Ajis yang terlalu kurang tahap sedar diri nya.

    • bujuk says:

      Hang suruh Najib yg. cakap nak laksanakan hudud, bukan TunM yg. takda kuasa habuk dlm. UMNO dan k’jaan.

      • Nadim says:

        Tengok pada perkembangan semasa dipuak Umno, tak mustahil That one in the making saudara bujuk…

        • bujuk says:

          Aku raikan kebaikan InsyaAllah…

          • Fazli Yusof says:

            Tapi PAS tak pernah baik pun….boleh pulak ko raikan ye bujuk…hehehe

          • Nadim says:

            Strateginya adalah lebih mudah jika PAS mulakan dengan kenyataan Mahathir atau bersama beliau kemukakan atau desak Najib untu bincang dan laksana hudud daripada..

            Betul ke cara dengan melekeh dan menyoal mahathir tak ada kuasa dalam kerajaan tu. jangan silap, mahathir ini makhluk yang istimewa dan masih ada pengaruh. paklah pun dia boleh goncang dahulu.

            Soalnya, puak PAS ni ikhlas ke nak bawak hudud ataupun ke putrajaya lebih penting ?

          • Fazli Yusof says:

            Ishhhh…depa Putrajaya no 1 dulu…dah dapat Putrajaya…baru boleh bincang nak hudud atau tidak….kalau depa boleh la…kekeke

          • bujuk says:

            UMNO buatlah dulu seperti kata Ketua pemuda PAS.

          • Fazli Yusof says:

            Hehehe….tak boleh tunaikan…suruh orang lain buat…dasar munafiq….bukan ke ayam berkokok esok pagi….hudud akan dilaksanakan….errrr…macam mana ni bujuk…kekekeke

          • bujuk says:

            PAS nak buat UMNO halang, sekarang korang kata UMNO nak buat.. PAS dah silakan dan sokong, apa lagi?

          • Fazli Yusof says:

            PAs nak buat…UMNO halang….bila umno halang pun…hangpa tetap jugak nak buat….tapi aku ada sikit heran lah bro….DAP halang je…terus hudud hangpa masuk dalam buku….kira DAP kesayangan hangpa tu lagi power la dari umno yek…kah…kah…kah….

          • StinGray says:

            bila masa PAS nak buat UMNO halang!!!!…PAS cuma temberang org2 kampung jea pasal hudud ni…kalau bini org pun pi angkut dlm hotel, apakejadah nak sembang pasal hudud….kalau mulut bau longkang mengakfirkan org islam lain, apekesial nak gebang pasal hudud….definasi ISLAM pun tak paham, apeketolol nak sembang pasal hudud….

            Perpaduan pun ditentang ada hati nak citer pasal hukum hudud yg diperintah perlaksanannya untuk keadilan semua…..kah kah kah…bahalul punye PAS…

          • bujuk says:

            TunM pun ngaku… hampa ni sokong HUDUD ke tidak. Baik jadi kafir cam karpal sing senang, sah2 kafir. Ni ngaku Islam, tapi tolak hudud.

          • Fazli Yusof says:

            Ehhh…hang silap ni bujuk…sapa kata kami tolak hudud…..kami nak hudud islam…bukan hudud PAS…Tun M pun cakap macam tu….berapa kali nak cakap…bahalol

          • bujuk says:

            54 tahun.. mana hudud Islam yg. umno persembahkan pada muslim d m’sia?
            Najib kata takkan laksanakan hudud, bukan takkan laksanakan hudud PAS. Apa kata Najib umumkan sekali lagi UMNO takkan laksanakan hudud PAS, tapi UMNO akan laksanakan HUDUD sebenar. Minta PM umumkan benda ni.. tengok melompat ke tidak MCA.

          • Fazli Yusof says:

            Hehehe…bujuk…PAS nak hudud….biar PAS la buat….ni pun dah tak dengar dah kata nak laksanakan hudud….kenapa juk…takut kat jin toncit singh kaa….kekeke

    • Nadim says:

      Saja nak tanya..

      1. Apa pendapat dan pendirian saudara bujuk dan pendokong PAS lain melihat kepada sikap Bro anwar yang tidak menyatakan sokongan terbuka kepada PAS dalam kemelut dengan DAP ni?

      2. Apa pendapat dan pendirian saudara bujuk dan pendokong PAS lain kepada kenyataan terbuka Sam AMK yang mempertahankan pendirian DAP dan mengingatkan PAS agar rujuk balik kepada dasar yang disepakati bersama oleh PAS dalam buku jingga yang tiada mengandungi dasar Negara Islam dan Hukum Hudud?

      3. Tidakkah saudara bujuk dan pendokong PAS lain sedar akan perubahan dan sikap keterbukaan UMNO dalam hal hudud ini ? bukankah molek sekiranya tanda2 yang ada ini disambut dan dirai dahulu sebelum dimaki, disindir dan dikata macam2?

      4. Saya menyeru agar PAS dan UMNO duduk semeja berbincang fokus kepada hal hudud ni sahaja tanpa melibatkan soal PAS masuk UMNO dan sebaliknya. Adakah saudara bujuk dan pendokong PAS lain boleh menyokong saranan saya ini??

      4 soalan ni saja…harap saudara bujuk dan pendokong PAS lain boleh respond point by point agar kita tak lari dari fokus perbahasan.

      • bujuk says:

        Saya dah baca link tuan dan yakin keiklasan tuan dalam perjuangan menegakkan hudud.
        1. Saya jawab atas kapasiti individu Islam dan bukan parti. Saya sokong sepenuhnya cita2 menegakkan hudud d m’sia kerana yakin ia boleh menyelesaikan masalah jenayah dan murtad umat islam. Pasal DSAI, kita sedia maklum dia ahli politik yg. berusaha menjadi PM. Dia akan pengaruhi siapa saja untuk citanya. Dia bijak berdiplomasi dengan semua orang.
        2. PAS tidak terikat dengan buku jingga, seperti kata Ust.Azizan ‘buku jingga bukan Quran’ yg. mesti dipatuhi seluruhnya dan tak boleh d tambah baik. Buku jingga cita2 dan janji PR, Hudud adalah janji PAS.
        3.PAS dah sokong hudud yg. YB UMNO johor nak laksanakan. TGNA dan ketua pemuda mengalu-alukan. Tapi UMNO tak sambut dengan sepatutnya. UMNO tak sokong cadangan ahli mereka dan pemimpin tertinggi UMNO ambil sikap berdiam diri. Begitu juga jurucakap UMNO (tunM) mintak PAS berpadu dengan UMNO untuk laksanakan HUDUD setelah tak berkuasa. Tiada pemimpin UMNO yg. berkuasa menyambut gesaan ini dan membiarkan PAS menjawab tampa panduan yg. SAH dan d percayai.
        4. Saya menyokong penuh segala usaha untuk menegakkan hukum Islam d m’sia. Dan pendapat saya, majlis raja2 adalah tempat paling sesuai dan tidak akan d pertikaikan sebarang keputusan.
        Terima kasih.

        • jinkun says:

          kata bujuk….seperti kata Ust.Azizan ‘buku jingga bukan Quran’ yg. mesti dipatuhi seluruhnya dan tak boleh d tambah baik. Buku jingga cita2 dan janji PR, Hudud adalah janji PAS……tapi ust azizan kata dia tak kan laksanakan hudud di Kedah. Maknanya pemimpin PAS sendiri menolak hukum hudud. Macam mana lak bujuk????

  18. bujuk says:

    Aku cabar tarik semula kata2 “TAKKAN LAKSANAKAN HUDUD SELAGI UMNO/BN PERINTAH M’SIA”. kerana kata2 itu lambang keANGKOHAN makhluk pada Allah yg. menentukan segala sesuatu. Perkataan itu juga lambang kebencian UMNO pada HUDUD. Aku bertanggungjawab atas tulisan aku.

    • Fazli Yusof says:

      Laaaa…..apa kata mulai sekarang…ko langkah mayat karpal dulu….kekekeke

      • tengkudin says:

        hehehehe….mana dia berani..pijak semut pun tak berani…ayam yang patut berkokok sebelum subuh pun dia tka berani nak langkah! heheheh

        • Fazli Yusof says:

          Betul tu bro Tengkudin….dia berani pada yang sesama islam jek…yang kafir telur dia masuk dalam kerandut….hehehe

      • bujuk says:

        Sekarang ni k’jaan belum benarkan perlaksanaan hudud. Kena benarkan dulu, bila nak laksanakan Karpal halang.. baru boleh berlaku. Hang nak tangkap orang yg. cakap nak mencuri tapi belum curi mana boleh. Bila dia curi, ada bukti baru boleh tangkap.

        • Fazli Yusof says:

          Bukti apa yang nak mengesahkan seseorang itu mencuri….cctv….dna…hangpa terima tak…aku takut jadi ‘besi’ je…kakakakaka

          • bujuk says:

            Takkan tukar tajuk pulak..

          • Fazli Yusof says:

            Ehhh…tukar tajuk….bukan ke hukum qarinah tu salah satu dari hudud kan….berdasarkan pada bukti bukti seperti Dna…cctv dan sebagainya kan….bukan 4 saksi je…hehehe

          • bujuk says:

            Qiranah memang bukti selain 4 saksi adil. Kes Saiful, mahkamah jelas kata bukti DNA telah d usik, siapa usik? kenapa usik? tak siasatkan. CCTV.. kalau betul boleh dakwa, gambar memang tak jelas dan fizikal juga berbeza. Tapi boleh cuba dakwa…

          • Fazli Yusof says:

            Laaaa…Dna kalau kene usik…buat la sekali lagi….suruh kak jijah yang amikkan Dna bang non tu…kan ke bini dia pun doktor…susah sangat ke…hehehehe…Errrr…betul ke cctv tak jelas dan gambar kabur…tapi kan juk…pakar korea dan us dah sahkan 99.99% video tu tulen juk….cuma perut bang non tak boroi….perut makhluk serupa bang non je buncit sikit…hehehehe

        • jinkun says:

          kerajaan belum benarkan psl takde pn permintaan kat parlimen. setau aku kalau nak laksanakan undang2 kena bahas kt parlimen dulu. hadi awang tak bawa usul hudud ke parlimen lg camne nak benarkan?

        • Chephang says:

          Pandai pulak hang bujuk… Tak bleh tangkap ye? Habis hudud belum laksana, yang hang dan pemimpin pas dok sibuk kata umno tolak tu, hudud dah laksanakan ka? Bukan tu saja, baru dok cakap nak laksana, pas dah siap kafirkan umno…. Bejadah punya parti

    • StinGray says:

      sudah la bujuk…hang sibuk nak cabar org lain…kalau hang bukan bapuk tua, hang pi la bakar kita suci jingga hangpa tu…ada ke kitab bangsat tu tulis pasal nak laksanakan hudud???….ada tak kitab sesat hangpa tu mention pasal nak tubuh negara islam….

      Kitab celaka yg dijunjung oleh Hadi, Anwar & Karpal tu ada lambang kecintaan pada HUDUD ke???…

      • Chephang says:

        He he he betul tu stinGray… Bujuk dok sembang disini seolah2 pemimpin haram dia tu dah ready nak laksana, dia tak tau yang pemimpin haram dia tu hanya gila kuasa, tak lebih dari kuasa di putrajaya. Cakap apa hang bujuk pasal hudud? Hang tak malu kah? Dalam buku jinggay tak ada hudud, dalam perlembagaan pas pun tak ada… Dok bising nak buat hudud kat sini… Macam siallll sibuk pulak dok pertikai umno tolak hudud… Hilang akal apa…

    • bujuk says:

      Susah ke nak tarik semula keangkuhan tu..

      • Fazli Yusof says:

        Senang le jugak….apa kata tarik semula amanat haji hadey yang kafirkan orang umno tu…settle….kekekekeke

        • bujuk says:

          Amanat yg. kata TGHA tuduh UMNO kafir hanya mainan utusan, seperti Ust.Nasha kata pada karpal sing “tolak hudud bermakna tolak islam”. Tolak Islam.. kafir la, sebab Islam itu SYUMUL, lengkap.

          • Fazli Yusof says:

            Laaaa…apa pulak mainan nya bujuk….pasal amanat tula dah ada sembahyang 2 imam…laki bini bercerai….sembelihan orang umno haram….hang ni baru terlepas dalam gua kot….hehehe…..errrr….tolak hudud bermakna tolak islam……tapi kalau tolak PAS tu bukan makna tolak islam kan…kan…kan….aku tanya jer…sebab PAS bukan islam….kekekeke

          • bujuk says:

            Itu mereka yg. salah faham.. bukan semua orang PAS buat camtu. tapi itulah propaganda Utusan/umno. Apakah semua masjib ada berlaku solat 2 imam, apakah semua suami/isteri berlainan parti bercerai, apakah semua kenduri ahli umno d boikot? tak perlu angkat kisah terpencil jadi senjata politik.

          • Fazli Yusof says:

            Alaaa bujuk…jangan la dok menafikan…benda yang kecil…lama lama boleh besar bro….cuba muhasabah diri…ni tidak…lagi2 propaganda utusan/umno/dan tv3…..sampai bila hangpa semua puak2 toghut pas nak takut dengan bayang2 juk…sampai bila….rentikan le dari menyalahkan orang lain…naik jelak aku dengan PAS….semakin menyampah la bujuk…kah…kah…kah….

          • bujuk says:

            Tak nafikan… tapi berpijak la pada kenyataan. Berapa % perkara tersebut berlaku.. adakah itu sebab utama atau memang ada sebab2 lain sebelumnya. Contoh perceraian.. mustahil bercerai hanya sebab berlainan parti, melainkan memang banyak masalah peribadi lain sebelumnya. Seperti kes yg. terbaru 1-2 bulan lepas.

          • Fazli Yusof says:

            Tak kisah la samada kecil atau besar…yang pastinya amanat dia berkesan sejak zaman berzaman…hehehe

          • jinkun says:

            hang ni mmg celaka la bujuk, sial, haramjadah…babi. dah terang amanat hadi mengkafirkan UMNO hang boleh spin kata mainan utusan???? mmg ko ni munafik la bujuk. Aku org Terengganu, aku tau la keadaan di negeri trg akibat amanat celaka tu. HAji hadi pn haramjadah gak…kata UMNO kafir pasal berpakat ngan MCA< MIC last sekali PAS bgabng ngan DAP kapir harbi tu macam mana lak? sial!!!!!!

  19. tengkudin says:

    laaaa.Tun Mahathir pun dah cabar nik ajis soh buat segera kat Kelantan cepat2 kan?? tunggu apa lagi nik ajis tua kutuk.???

    dulu kata Tun Mahathir halang..sekarang Tun Mahathir dah tak jadi PM..takkan takut kot?

    Takut allah ke atau takut Kapal Sink OKU tu?? hehehhe

    • bujuk says:

      Cakap besar setelah takda kuasa…

      • Fazli Yusof says:

        Ishhhh…..parti yang tak berkuasa…tapi berjanji itu ini dan bercakap besar pun ada gak bujuk…..kekekekeke

        • bujuk says:

          Kita nak NIKAH pun berjanji juga dengan Tok KADI. Belum nikah lagi..
          Janji tak salah, tak tunaikan janji walupun mampu baru bersalah.

          • Fazli Yusof says:

            Ishyyy….betul tu bujuk….tak baik berjanji walaupun tau diri tu tak mampu…orang kata angan angan mat jenin…kekekeke…tak macam kerajaan bujuk…depa berjanji sebab depa mampu…depa akan tunaikan….aku sendiri dah merasa produk dari kerajaan….best kan kerajaan….semua tertunai…kah…kah…kah…..errr…BN tak janji bulan dan bintang tau…kekeke

          • bujuk says:

            PAS janji pada umat Islam apa yg. Allah perintahkan.. salah ke?

          • Fazli Yusof says:

            Allah perintahkan kalau kita berjanji…kita mesti tunaikan kan…errr….orang munafiqun je pandai berjanji…tapi tak tunaikan…kekekeke

          • bujuk says:

            Ya.. tapi Allah juga maha mengetahui usaha dan kuasa yg. dia bagi pada seseorang. Allah tak suruh seorang ANAK paksa AYAH dia SOLAT.. contohnya, walaupun solat tu wajib.

          • Fazli Yusof says:

            Ya…Allah maha mengetahui betapa hudud yang dibawa PAS hanya pada musim pilihanraya…hehehe

          • bujuk says:

            Berapa x nak ulang hudud pru da?

          • Fazli Yusof says:

            Hang tanya la pemimpin hang bujuk…kenapa masa pilihanraya je hudud ni timbul…ngok…

          • Chephang says:

            Fazli, bujuk ni mempertahan pas dan pemimpin pas macam nak rak hanya satu sebab…. Bila islam diganding dgn parti pas, jadi pas tu islam, islam tu pas. Begitulah kuatnya dakyah pemimpin pas kpd pengikutnya. Jadi jika islam tiada cacat cela dan perlu dipertahan, maka dgn sendiri pas juga tiada cacat cela termasuk pemimpinnya yang perlu dipertahan.
            Adalah menjadi tgjwb kita untuk mengeluarkan org mcm bujuk, mooo dll keluar dari cengkaman dakyah yang sesat ini.

  20. StinGray says:

    Yang peliknya Mat2 Lebai Takbir pun dok sokong puak2 kapiaq tu…ini kah yg dikata oleh puak2 depa Agama dan Politik tidak boleh dipisahkan…..

  21. Raja kongkiak says:

    Kerana karpal, umat Pas benci ustaz Nasharuddin. Takut kepada DAP Pas buang nasharuddin. Pas kata TAKUTTTTTTT dekat dap looooooooooooooorrrr….

  22. Anak Lenggong says:

    Ye ke draf hudud dah dibuat tetapi kenapa pula beberapa bulan dulu anak nike ajis mengatakan bahawa satu jawatankuasa telah ditubuhkan untuk membuat kajian berkenaan dengan perlaksanaan/draf hukum hudud..tapi sekarang ni sudah senyap..dah diketuk leh benggali karpal..terus terdiam kut..

  23. Anak Lenggong says:

    Pak lobai PAS sekarang ni lebih pentingkan kuasa..kekayaan dan melunaskan rasa dengki kepada sesama sebangsa dan seagama..pada mereka hudud dah tak penting..sebab itu lah pabila Nasharuddin menyanggah Karpal, semua pak lobai PAS marah..takut sangat hilang member sebantal..nanti hajat nak kaya dan berkuasa tak tercapai pulak tanpa bantuan daripada undi DAP sedangkan Nasharuddin berada diatas landasan yang sebenarnya.

    Hudud sekarang ini cuma dimainkan didepan penyokong PAS sahaja bagi meraih undi..

    • bujuk says:

      Kalau Ust.Nasha diatas landasan yg. betul, sokonglah HUDUD dan laksanakan. Jangan berdolak-dalik. Punca perselisihan karpal dengan Ust.Nasha pun isu hudud juga.

      • Fazli Yusof says:

        Laaaa…hang suruh kita semua sokong hudud….tapi hang tak suruh pun pemimpin PAS hangpa tu jangan hentan Ustaz Nasa….kekekeke

      • Fazli Yusof says:

        Errrr juk…punca perselisihan karpal dan Ustaz Nasa pasal hudud kan…errrr…perselisihan antara PAS dan ustaz Nasa tu betul jugak ke….aku dengar ada ahli PAS dok maki dia….errr….dia salah ke sebab ikut Najib pi umrah….kekekeke

        • bujuk says:

          Itu isu pengkhianatan dia pada parti. Ahli PAS ikut Presiden UMNO tampa kebenaran PAS, jadi BEBAS lah senang. Dalam mana2 persatuan mesti ada peraturan.. kalau langgar peraturan, khianat la namanya.

          • Fazli Yusof says:

            Errr…juk…nak gi umrah tu nak kene minta kebenaran babi nik ajis ke….wah wah wah…besar sungguh kuasa parti…melebihi kuasa ALLAH la pulak…kekekekeke…errr…peraturan parti ke penting…atau peraturan Allah ke penting….sebab aku nampak…ko dah makon tersasar dari perjuangan islam…kekekeke….ehhhh….kat tanah suci pun nak kira parti jugak ke…hehehe

          • bujuk says:

            Ada aku sebut nak pergi umrah kena mintak kebenaran TGNA atau PAS?
            Aku kata nak ikut Presiden UMNO kena mintak kebenaran PAS. Jelas ko nak pusing cerita kan.
            Peraturan PARTI tak sepenting peraturan Allah, tapi dalam JEMAAH kena patuh KETUA atau MUFARAKAH.

          • Fazli Yusof says:

            Ehhh…dia nak pi umrah…lantak dia la nak ikut sapa pun…hehehe…yang pasti…dia pi sana bukan atas dasar parti….dia pi sana atas dasar dia orang islam…bongok..

          • bujuk says:

            Sebab tu kita mintak dia mufarakah kalau rasa Imam dah salah, mana boleh niat jadi makmum tapi imam masih sujud dia dah bagi salam.

          • Fazli Yusof says:

            hang jangan samakan jadi imam/makmum ni atas dasar setia pada parti…yang pasti…imam/makmum ni berkiblatkan ALLAH….menyembah tuhan yang satu…bukan sembah Parti PAs hangpa tu…..kan aku dah jelaskan….sesiapa pun boleh pergi umrah selagi dia islam….yang hang lebihkan kepentingan parti tu pasaipa….hang gila kaa….orang nak beribadat pun nak kene minta restu parti atau tuan guru hangpa ka….sah hang gila laaa bujuk…

          • bujuk says:

            Masalahnya Ust.Nasha kata PAS salah.. kenapa masih nak ikut PAS. Kalau dia rasa UMNO betul, berkiblatkan Islam ikut UMNO la. Kalau 2-2 tak betul BEBAS ikut Ibrahim Ali.

          • Fazli Yusof says:

            Juk…apa kene mengena pergi umrah dengan dasar kepada parti….kan aku dah cakap…sesiapa pun nak gi umrah…tak kira politik atau kaum selagi dia islam….semua boleh pergi…lain la hang…nak pi umrah atau haji…mesti hang kene mintak izin tok guru hang dulu kan…ialah…mana tau orang yang bawak hang pergi haji tu orang umno…kekeke

          • Chephang says:

            Mufarakah dlm solat bukan bererti menolak imam tu sebagai imam untuk solat yang lain bujuk. Hang nak tunjuk pandai atau nak spin pun bagi berpadalah. Ni bila ust nasha tak ikut kata ketua, nak suruh dia keluar terus… Kalau aku kat pas memang ada ciri khawarij hang terima dak?
            Ciri khawarij ialh taksub pada ketua, siapa yg berbeza pandangan maka ia terkeluar dan dituduh kafir. Bertaubatlah bujuk….

  24. Anak Lenggong says:

    Cuba kalian cari tang mana silapnya kata-kata Nasharuddin sehingga membuatkan Pak Lobai PAS marah sangat..adakah disebabkan beliau meminta pemimpin PAS menjelaskan perjuangan sebenar…

    Saya kekal dengan pandangan saya bahawa Karpal Singh bukan hanya sekadar anti hudud tetapi anti-Islam.

    Sebagai seorang peguam yang lama, dia tahu apa itu substantive law dan apa itu procedural law. Pelaksanaan hudud memerlukan kepada standard of proof yang cukup tinggi untuk boleh dilaksanakan, ada kesalahan yang memerlukan tahap pembuktian ke taraf beyond any shadow of doubt iaitu tahap pembuktian yang maksimum, sebelum boleh ia dilaksanakan, tetapi dia menolak semua itu hanya kerana ia adalah undang-undang Islam.

    Berapa kali sudah dia mengungkapkan bahawa pelaksanaan sistem perundangan Islam is over my dead body menunjukkan dia sanggup mati untuk pertahankan pendiriannya, maka saya juga sanggup melakukan apa saja at whatever cost untuk pertahankan agama saya.

    Terpulanglah kepada mana pihak yang mungkin kerana percaturan politik akan mendiamkan diri seperti syaitan-syaitan bisu yang sering diungkap oleh pimpinan, insya-Allah saya tidak akan biarkan mana-mana pihak sewenang-wenangnya menghina agama saya.

    Pas harus lebih tegas menyatakan pendiriannya dalam hal ini kerana sokongan yang diberikan oleh masyarakat umum kepada Pas adalah kerana perjuangannya untuk menegakkan syariah Allah SWT namun dalam isu hudud yang diserang dan dikecam oleh Karpal Singh ini, masih ramai yang tertunggu apa sikap Pas terhadap Karpal Singh.

    Adakah tahaluf siyasi yang sedang diamalkan oleh Pas turut membolehkan kesepakatan dengan mereka yang menolak dan memerangi Islam. Harapan saya adalah apabila penjelasan dibuat oleh pimpinan tertinggi Pas kepada masyarakat umum, maka akan terjawablah kekaburan yang ada pada masyarakat umum.

    Pemimpin Pas mungkin sudah faham, ahli Pas juga mungkin sudah mengerti tetapi masyarakat umum masih menanti penjelasan. Pas tidak akan menang hanya dengan undi daripada ahlinya sahaja.

  25. Nadim says:

    Salam saudara bujuk,

    Saya menanti respond sadara kepada 4 soalan yang diutarakan pada 10.43am.

    Kalau saudara pejuang islam tulen, saya kira saudara bersedia dan sudi berkongsi ilmu dan kefahaman saudara..

    Saya menanti…

    • Fazli Yusof says:

      Dia perjuang hudud PAS je Nadim….hang paham kan…kekekekeke

    • StinGray says:

      mana sang bujuk ni…aku pun tunggu jugak apa dia nak temberang dgn 4 soalan hang nadim….

      bujuk tu bukan pejuang islam bro, dia ni petualang islam yg belajar isim dgn si militan tua kutuk….

    • bujuk says:

      Itu perangkap, bukan soalan.
      Aku jelas, selagi ikut Islam aku sokong, jika berbeza dengan Islam aku tentang walaupun namanya TGNA atau TGHA.

      • Fazli Yusof says:

        hehehe…ko sakit ke bujuk…kesiannn….gi la berdebat ngan si Nadim tu….dia tanya 4 je soalan…bukan banyak pun….biar terperangkap pada masa sekarang….jangan terperangkap masa yang akan datang….terlajak perahu boleh undur…terlajak undi….sesal kemudian hari…kekekekeke

      • jinkun says:

        pigi dah bujuk….nik ajis kata Allah pn mencarut tu mcm mana lak…ikut islam ke tu??? sampai la duk sokong n ajis tua kutuk tak sedar diri dah nak mampus….

  26. Nadim says:

    Dan untuk berlaku adil…saudara boleh kemukakan 4 soalan kepada saya setelah saudara respon persoalan saya itu..

    Baru seronok kita berlawan hujjah… Penghujungnya, kita semua hendak mendapat pemahaman yang lebih baik untuk diri kita juga

    • bujuk says:

      Tiada gunanya berhujah berulang2. Tiada maknanya setelah faham kemudian taknak memahami. Beberapa orang d sini bukan berhujah tapi permainkan hujah. Apa gunanya bila persoalan hudud d katakan hudud PAS. Apa gunanya setiap perkara yg. sama2 tau tapi masih menafikan dan tak terima kebenaran.
      Seperti isu berkawan dengan syaitan, 0.0001% hudud aku dah berulang kali jawab, tapi masih d mainkan. Aku tanya pasal kenyataan Najib “UMNO/BN takkan laksanakan hudud selagi memerintah”, ini kenyataan takbur dan lawan perintah Allah tapi korang akan jawab benda lain.
      Aku yakin korang faham perintah hudud yg. Allah turunkan. Tak perlu sokong PAS, tapi sokonglah cadangan hudud yg. PAS bawa. Sedangkan TGNA boleh sokong YB johor nak buat hudud lebih dulu dari k’tan.

      • Fazli Yusof says:

        Hehehe…macam mana nak sokong hudud….hudud yang dicanang PAS cuma time pilihanraya jer…lepas habis election…hudud pun berkubur la…sama jugak dengan negara islam…pun berkubur jugak….pemimpin hangpa yang dok permainkan hudud…cuma cai macam hang je dok mati matian cerita pasal hudud PAS ni…hehehe

        • bujuk says:

          UMNO boleh canang hudud lepas PRU kalau mahu. Jangan salahkan masa..

          • Fazli Yusof says:

            UMNO tak pandai nak temberang janji….hehehe..pandai pulak hang kata jangan salahkan masa….la ni hangpa tak dapat laksanakan hudud…hangpa dok salahkan umno boleh pulak…dasar munafiq bujuk…

          • bujuk says:

            Sebab UMNO juga Islam, dan UMNO kata mereka tuan dalam BN. Jadi UMNO hanya perlu turunkan titah, semua parti akan tunduk kerana UMNO tuan.
            PAS akur, takda kuasa untuk ubah perlembagaan bagi memberi jalan perlaksanaan hudud. Sebab tu PAS teruskan dalam PRU untuk berkuasa, seterusnya melaksanakan hudud.

          • Fazli Yusof says:

            Oooo….pandai pulak kata UMNO tuan segala parti…..habis tu…apa lagi…jom la kita kuatkan lagi parti umno….hang sertai la umno…lagi kuat parti umno…sebab dari tutur kata hang…aku yakin yang hang tak yakin pada pas untuk laksanakan hudud…kekekeke

          • bujuk says:

            Aku tak kata UMNO tuan/kuat, aku hanya ulang kenyataan orang UMNO. Aku tak layak ikut UMNO, tak sesuai jiwa aku dengan UMNO. Apatah lagi Presiden dia berani kata ‘selagi UMNO/BN berkuasa HUDUD tidak akan dilaksanakan’. Aku taknak tempah neraka, menyokong kenyataan camni.

          • raplahjingaa says:

            hmmm…jiwa hang memang tak sesuai dengan UMNO bujuk….follower and the leader…banyak bezanya…

          • Fazli Yusof says:

            Hehehe…juk….jiwa tak sesuai ke…atau hang kene sakit jiwa…kekeke

  27. Nadim says:

    Tak pa lah sekiranya saudara bujuk tak nak jawap soalan saya dan menganggap ianya perangkap.

    Walau bagaimanapun, saya mohon saudara bujuk baca link dibawah ini bagi saudara memahami pendirian dan harapan saya.

    http://25precinct.wordpress.com/2011/09/25/speaking-my-thoughts-1/

    Saya juga seperti saudara mahukan hudud terlaksana tetapi saya LEBIH mahukan agar saudara sesama islam hidup tanpa sengketa dinegara ini.

    • bujuk says:

      Nadim.. saya pernah lontarkan perkara HUDUD di bawa ke Majlis Raja2 untuk d putuskan . Tiada siapa yg. akan berani menentang titah perintah YDPA dan Raja2 kerana mereka boleh d tuduh menentang YDPA dan d hukum bunuh seperti Al-Maunah. Sementelah YDPA ketua negara dan Raja2 adalah ketua Agama Islam. Persoalannya kenapa Raja2, Mufti2, MB2 dan PM tidak langsung gunakan majlis raja2 untuk laksanakan perintah Allah ini d bumi M’sia. Sedangkan Sultan Brunei dah minta muftinya kaji dan laksanakan hudud. UMNO dan PAS tak perlu bertelagah soal hudud seperti DAP dan MCA tak pernah bertelagah dalam persoalan kaum cina dan menentang negara Islam. Tiada siapa akan mengangkat muka jika UMNO dan PAS bersatu menegakkan HUDUD d m’sia.

      • Nadim says:

        Thats why saya telah katakan, sudah tiba masanya kita jangan mengungkit cerita lama dan pandang kehadapan. Jangan kira hudud siapa. jangan diikut sangat kehendak TGNA dan parasit2 PAS. Stand up macam ustaz Nasha.

        Bila UMNO dah nampak sikap keterbukaannya, saya mengharapkan PAS menyambutnya. Ini tidak.

        Saya menjadi hampa dan marah dengan PAS kerana berterusan dengan sikap degil dan menolak perpaduan. Kerana itu saya lontarkan soalan pertama dan kedua untuk saudara bujuk menjawapnya.

        Now, saya berani buat satu kesimpulan iaitu PAS lebih cenderung kepada dendam politik dan kuasa daripada hudud dan perpaduan islam itu sendiri.

      • Nadim says:

        Untuk itu juga, sudah tiba masanya pendokong PAS bersama ustaz nasha mendesak kepimpinan agar mengusul kepada UMNO untuk diwujudkan permuafakatan dibawah majlis Raja2 bagi berbincang mengenai hudud ini. Kan TDM dan bagi signal tu. Make sure kali ini suara tsb dilaungkan selantang lantangnya.

        Sudah2 lah bergaduh.waimma TGNA dan TGHA menentang, suara2 dibawah ini perlu memperlihatkan mereka tidak dapat bersetuju dengan keduanya pada kali ini. Alasan yang dikemukakan oleh hardcore PAS sebelum ini berlapik dan beralas keputusan jamaah dan syura. Nasha dan hasan ali dikeji kerana membelakangkan keputusan jamaah. Now, keputusan jamaah yang lebih utama atau tunjuk hadis dan quran yang utama dalam konteks perpaduan ini?

  28. Anak_Nogori says:

    Bujuk.

    1. Dap tentang hudud dan anti islam.
    2. Mca/Mic tentang hudud.
    3. Pkr tentang hudud.
    4. PBS tentang hudud.
    5. UMNO dikatakan tentang hudud.
    6. Tinggai PAS yg nak laksanakan hudud walaupun PAS tak menentang hudud dimasukkan didalam buku jingga dan walaupun Hadi Awang terang2 menyebut tiada negara islam dlm Al-Quran yg ada hanyalah negara kebajikan.

    7. Persoalannya bujuk…kalau dah semua parti lawan dan kawan PAS menentang hudud, macam mana PAS nak laksanakan hudud??.

    8.Sila bujuk..rasanya semua nak tahu ni.

    • bujuk says:

      Aku nak tanya no.5 tu betul ke tidak?
      Aku nak bagitau PAS tak terikat dengan parti lain bila ambil keputusan nak laksanakan HUDUD. PAS nak laksanakan hudud sebab ia perintah Allah.. dan yakin tentang kebenaran Allah walaupun sekelian makhluk d bumi dan langit menolaknya. Ini pegangan ISLAM..

      • Anak_Nogori says:

        aku takkan jawap soalan no 5 ko tu..ktn kalau aku jawap tidak, ko takkan terima..jadi aku pulangkan pada ko utk membuat kesimpulan sendiri..kalau kesimpulan ko tu benar, maka ada balasan disana nanti..tapi kalau tidak, pun ada balasan yg paling azab diakhirat nanti..itu janji Allah swt…aku yakin dan percaya…so terpulang lah pada..surga dan neraka ko sendiri.

        Kalau betul PAS terikat dgn parti lain kenapa husam musa pernah buat statement, persetujuan rakan2 dlm pakatan diperlukan sekiranya PAS nak laksanaksn hudud….dan kalau ko yakin hudud itu, perintah ALLAH SWT..kenapa PAS tak laksanakan diKELANTAN?…kan prof Aziz Bari cakap negeri boleh laksanakan hudud krn agama dipegang oleh ketua agama disetiap negeri?

        Camner plak tu bujuk?

        • bujuk says:

          That Y aku tak suka jawap.. sebab akan meleret dan ulang semula soalan yg. dah d bincangkan panjang lebar.
          Husam AHLI PAS, itu kenyataan politik. Tampa sokongan rakan pakatan, perlembagaan tak boleh ubah.
          PAS tak laksanakan hudud d k’tan sebab TunM dan perlembagaan menghalang hasrat tersebut.
          Prof.Aziz Bari bukan ketua HAKIM NEGARA atau PEGUAM NEGARA. Dia pensyarah UIA dulu. Dia takda kuasa dalam mentafsir perlembagaan. Lain kalau PM yg. kata macam tu dalam Parlimen.

          • Anak_Nogori says:

            see..cuba bujuk baca balik jawapan bujuk yg begitu yakin PAS tidak terikat dgn parti lain bila ambil keputusan utk laksanakan hudud..tak kontras ke dgn jawapan bujuk yg ini?…satu masa tak perlukan parti lain, satu masa plak ko cakap tanpa sokongan rakan pakatan perlembagaan tidak boleh diubah utk laksanakan hudud..mana satu ni bujuk??.

            Bujuk bujuk….tetapkan pendirian tu..jangan sat cakap ini, sat lagi cakap bende yg lain plak..cakap agama cakap politik sebaik2nya berlandaskan agama, baru selamat dunia akhirat.

            Sekarang nampak tak bujuk kekangan sebenarnya bukan sebenarnya UMNO tolak hudud, tapi kekangan sebenar adalah perlembagaan negara yg memerlukan kelulusan 2/3 sidang dewan tu..lama dah UMNO duk sebut bende yg ko cakap tu, tapi PAS tetap gak cakap UMNO ni tolak HUDUD?.

            Dan cuba ko buat kajian sedikit, amik masa ko sikit utk membuat kajian…boleh ke Pakatan Haram tu dapat 2/3 kerusi parlimen tu???..kalau dapat agak2 berapa kerusi PAS dan berapa kerusi DAP dan PKR dapat?…katalah dapat…agak2 ko lah MP2 DAP dan PKR tu sokong ke diparlimen kalau usul hudud ni dibentangkan?…cuba ko fikirkan dan jawap dgn ikhlas tanpa dipengaruhi sentimen politik..mudah2an ko akan jumpa.

          • Fazli Yusof says:

            Alaaa Anak Nogori….sat lagi dia akan pusing pulak…mesti dia kata kenapa UMNO taknak laksanakan hudud….dan dia akan cakap yang UMNO ni ketua parti…macam tu la pendirian yang tak berapa ada dalam diri si bujuk tu…hehehe

          • Anak_Nogori says:

            alah fadli…umno sama lah macam pas..utk melaksanakan hudud bukan macam makan kacang putih spt yg pas sangka dulu…banyak perkara yg perlu diperhalusi dulu…UMNO hanya ada 75 kerusi lebih kurang..tonggang terbalik pun tak dapat 2/3 kerusi parlimen tu..sebab tu kita perlu cari jalan bagaimana utk dapatkan 2/3 tu..selagi tak dapat, tak yahlah duk menyalak hudud kehulu hudud kehilir macam dilakukan selama ini oleh PAS kalau negeri sendiri perintah pun tak mampu PAS laksanakan, malah PAS sendiri pun hanya mampu bertanding tak sampai pun 70 kerusi parlimen,macam mana nak yakinkan org lain PAS mampu laksanakan hudud..buat malu je.

      • jinkun says:

        PAs nak hudud tapi bila hadi awang berpakat ngan PKR dan DAP takde pn usul negara islam dan hudud dimasukkan dalam buku jingga (kitab suci jingga). Siapa PAS nak desak UMNO buat hudud sedangkan pas sendiri tak nak Hudud…yg PAS nak hanya kuasa (PUTRAJAYA). Itu namanya mempersendakan Hukum Allah.

      • Chephang says:

        Bujuk.. Di Tahiland kenapa umat islam disana tak laksana hudud? Mesti hang jawab… Sebab bukan islam yang memerintah, atau kerana tak cukup kerusi islam, atau umat islam sedikit. Kalau ikut fatwa hanglah… Hudud bukan kerana sikit ke banyak, soalnya perintah Allah… Wajib kena buat. Cakap macam baru lepas bertaubat.
        Hakikatnya najib jawab tu bersebab… Sebabnya umno memang tak ada upaya buat masa ini untuk laksana hudud… Tak cukup majoriti 2/3, kalau tak campur mca/mic. Allah tak beratkan kpd hambanya jika hambanya tiada daya upaya.
        Hang ni mengaji dgn ahli sunnah ke dgn golongan khawarij bujuk?

  29. StinGray says:

    Matinya ibrahim lybia kerana hasutan bencikan pemerintahan bersama golongan bukan islam….tapi puak2 yg dahulunya bencikan bukan islam, sekarang ni bermatian mempertahankan bukan islam DAP hingga ketitisan darah terakhir pulak…

    Hina sungguh PAS…munafik sungguh PAS…sesat sungguh PAS….PAS harus dimusnahkan dari bumi Malaysia ini secepat mungkin dengan apa cara sekali pun…PAS adalah dajjal yg menjadi ancaman kepada umat islam…

    Masa utk bertoleransi dgn PAS sudah berakhir…tiada lagi simpati utk PAS…PAS harus dimusanahkan dgn cara yg paling hina….

    • Nadim says:

      Sebahagian saya bersetuju dengan saudara StinGray. Walau bagaimanapun saya masih mengharapkan sesuatu keajaiban terjadi agar kita tidak perlu sampai ketahap itu.

      Kita perlu akui bahawa PAS juga penting dan ada sumbangannya. Ada penyokongnya. Ada hujjahnya yang betul juga. Biarlah kebencian kita kepada sesuatu itu dapat diatasi dengan rasa sabar dan tawakkal. Saya juga tidak mahu berputus asa untuk mengharapkan PAS sedar dan mampu berubah.

      Saya berdoa agar kita orang melayu dan islam tidak kira pro UMNO atau PAS ini dapat mendesak dan menyedarkan pemimpin kita agar dapat duduk semeja bermesyuarah. Duri dalam daging kepada perpaduan kita adalah hudud. Marilah kita fokus kepada perkara ini sahaja dahulu. Kita fikirkan jalan tengahnya.

      Saya sertakan link dibawah ini agar saudara memahami dari mana datangnya saya ini.

      http://25precinct.wordpress.com/2011/09/25/speaking-my-thoughts-1/

      Saya percaya that we should not highlighted our differences more significantly than our simmilarities.

    • raplahjingaa says:

      Bila nak dekat PRU 12 dulu…lagu yang sama jagak PAS mainkan…hudud, hudud, hudud…bila rakyaat memberi undi protes pada BN dan pembangkang walaupun kalah, mendapat lebihan kerusi…mana pergi cerita hudud ??????

      Nizar siap nak buat laporan polis pada sesiapa yang melaungkan negara Islam dalam DUN Perak !

      Hilang Islam jadi kebajikan…macam-macam dalih PAS keluarkan demi nak menjarakkan diri dari Hudud !

      Hudud hanya 0.0001% drp Islam kata aji adi.
      Kalau payah tak perlulah kita laksanakan kata nik ajis.

      Kenapa masa tu cai-cai PAS tak bantah ???

      Ni nak dekat PRU 13, cerita hudud mai balik…sebab PAS dah tak ada modal lain ! nak cerita pasal pembangunan, PAS tak bawa apa-apa pembangunan…nak cerita pasal..pertolongan kepada rakyaat..cai PAS sendiri pun PAS tak boleh nak tolong !!

      so…apa lagi modal yang ada ? hudud je lah…

  30. @helmetbiru, says:

    ada hampir 130 ahli parlimen beragama Islam. ahli parlimen kafir ada lebih kurang 90 lebih je. beranikah YB2 ini bentang rang undang undang Islam(hudud) walaupun tak ada 2/3 majoriti. buat dulu lepas tu keputusan berjaya atau tidak terpulanglah. sekurang2 nya Anda YB2 beragama Islam dah berusaha. asyik bergaduh je tak jadi apa2 pun. Kalau anda YB YB tak berani? letak aje jawatan. kasi beruk beruk jadi YB. sebab korang sama ja cm beruk takdak nilai kemanusiaan di sisi Islam

  31. StinGray says:

    Sudah lebih 50 tahun umat Melayu di negara ini berpecah, kerana dendam kesumat pemimpin PAS pada umat Melayu Islam yg tidak sealiran dengan mereka, sehinggalah yg paling tragis terjadinya peristiwa memali…silaturahim antara insan musnah angkara PAS…kekeluargaan hancur kerana PAS….hukum hakam sering berubah-ubah kerana dendam PAS…

    Seperti yang semua sedia maklum, parti pembangkang amat perlu di dalam sesebuah negara bagi tujuan ‘check & balance’ pada isu2 dalaman dan luaran negara….tapi adakah PAS berwajah & bersifat sedemikian…mereka lebih rela negara ini hancur dan Islam dipandang hina oleh pihak lain bagi memuaskan dendam politik dan kuasa yg mereka kejar…

    Memang benar bukan yang dianggap salah tu semuanya salah dan yang benar itu semuanya benar, tetapi apa yg benar dilakukan oleh kerajaan semua nya salah di mata PAS…sehingga tema hari kemerdekaan ” janji ditepati ” pun disangkal….dalam Islam apakah dosa lafaz ” janji ditetapi ” tersebut…

    PAS masih menganggap orang2 UMNO ini kafir, jijik dan hina, walaupun tidak dinyatakan secara jelas sekarang ini, contohnya menjadi satu dosa yang paling besar bagi PAS bilamana ada di antara pemimpin mereka yang duduk atau berdiri bersebelahan dengan pemerintah negara…lihat nasib Hasan Ali, dan yang terbaru Ustz Nasha….

    Bagi PAS hanya mereka sahaja yang layak bercakap soal agama Islam, akhlak, Al-Quran dan Hadis, sedangkan agama Islam yang Allah SWT turunkan adalah untuk umat sejagat…firman dan Hadis di konar baring oleh pihak mereka demi untuk menghalalkan cara dan secara langsung cuba menafikan pengetahuan agama Islam dari pihak lain…ulama dan mufti yang diiktiraf oleh kerajaan digelar anjing sekiranya kenyataan mereka tidak sebulu dengan nada politik mereka..

    Berbicara soal muzakarah, perbincangan, perundingan bagi membentuk perpaduan ummah, ternyata ia nya bertukar menjadi penghinaan pada UMNO, walaupun acap kali cuba direalisasikan oleh pemimpin UMNO…alasannya mereka terlalu mudah…. UMNO penipu, tidak boleh dipercayai, sekadar taktik politik, UMNO sudah lemah dan pelbagai alasan penolakan yang tidak harus dikeluarkan dari mulut2 pemimpin yang konon2nya mengamalkan sunah Rasulullah….adakah Rasulullah membenci perpaduan???…

    UMNO dan PAS ditubuhkan dengan kaedah yang sama, iaitu perlu dimulai dengan pendaftaran sebagai sebuah parti politik…pentadbir sesebuah parti politik pula adalah dari golongan manusia, bukannya dari golong malaikat ataupun para rasul dan nabi yang bersifat maksum…dengan lain perkataan UMNO dipimpin oleh manusia yang tidak 100% sempurna dalam segala aspek…begitu juga dengan PAS, tetapi mereka ‘ PAS ‘ tidak dapat menerima kenyataan tersebut, bagi mereka hanya pihak mereka sahaja yang betul….yang buruk datangnya dari UMNO, yang baik datangnya dari PAS, itulah pegangan politik mereka yang amat merbahaya dan menjadi onak dalam membentuk keadilan dan kesejahteraan rakyat di negara ini..

    Virus penyakit kalau dibiarkan akan merebak dan akan memusnahkan apa jua jasad yang disinggahinya, tiada jalan lain selain daripada memusnahkan virus tersebut sehingga ke akar umbi dengan apa cara sekali pun….PEMBANGKANG PERLU DALAM SESEBUAH NEGARA, TETAPI BUKAN PEMBANGKANG YANG MEMBANGKANG APA JUA YANG DILIHAT, DIDENGAR, DILAKSANAKAN, DICADANGKAN OLEH SESEBUAH PEMERINTAH YANG DIPILIH OLEH MAJORITI RAKYAT…..MUSTAHIL NEGARA KITA INI AKAN AMAN SEKIRANYA MEMILIKI SEBUAH PARTI PEMBANGKANG YANG SEDEMIKIAN RUPA…..

    PAS PERLU DIKUBURKAN BUAT SELAMA-LAMANYA, KERANA PRINSIP PERJUANGAN PARTI YANG MENGHALAKAN CARA DEMI MENGEJAR CITA2 AMAT MERBAHAYA, DAN JIKA DIBIARKAN IA NYA PASTI AKAN MENGGAGALKAN KEHARMONIAN DAN KEDAMAIAN SESEBUAH NEGARA.

  32. @helmetbiru, says:

    hey hey awak ceriter apa ni. dah 50 tahun dah merdeka. MCA yang memerintah malaysia yang hang duk kata PAS APE HAL. duk kutuk PAS Pe hal. biar la pas nak laksanakan hudud. itu cita cita pas sejak dulu. walau pun hudud nampak mustahil dilaksanakan di malaysia tapi sekurang2 nya ada cita cita, esok di akhirat terlepas dari ́pertanyaan dan balasan ALLAH. berbeza dengan UMNO bila MCA duk tentang hudud Umno diam tk terkata. ikot cam lembu di cucuk hidung. ha ha ha malunye orang dah pakai roket hangpa duk cium keris lagi. takdak kemajuan. buat malu kat palestin je

    • raplahjingaa says:

      Cita-cita ? hehe…cita-cita PAS nak melingkupkan agama jer..ada cita-cita lain ke ?

      ni aku nak tanya hang…apa yang PAS dah buat untuk agama Islam kat malaysia ni ? hang tak payah bagi banyak sebab susah hang nak cari, hang bagi kat aku satu jer…

      aku minta satu jer….aku tunggu ni

      • @helmetbiru, says:

        saudara kata pas pelingkup agama. buktikan tang mana bahagian agama yg dilingkupkan pas. adakah ahli pas bakar quran, bakar masjid. kalau takdak bukti ambik pisau kerat lidah kamu kasi anjing makan. 56 tahun merdeka. Umno sebagai ketua dlm kerajaan gagal tegakkan Islam. nak cari golongan tahfiz dlm umno? sory to say bro. haram

        • Anak_Nogori says:

          tipikal punya PAS???org tanya dia..dia tanya org balik…masa kamu amik spm dulu..macam tu ke ko jawap soalan?.

          Apa plak PAS bukan pelingkup agama…hari ni nak negara islam..besok kata negara islam tak ada dlm alquran yg ada negara kebajikan…hari ni kata kawan ngan mca tu kapir dan haram, besok kawan dgn dap parti kapir harbi tu halal plak.

          Nabi tak pernah beritahu undi parti itu masuk surga..tapi nabi PAS kata undi PAS masuk syurga..itu bukan namanya pelingkup agama ka?.

          • jinkun says:

            tambah sikit….pas kata allah mencarut, islam benarkan demonstrasi, solat n haji tu demonstrasi..demonstrasi kepala butuh dia.

        • raplahjingaa says:

          helmet biru..hang akai ada ka ? yang hangpa pi solat dalam masjid lepas tu bawa imam sendiri…bukan melingkupkan agama ke ? imam masjid tengah kusyuk…tiba-tiba mai lagi satu imam di sebelah dia !

          akai hang ada ka ?

          • @helmetbiru, says:

            ni ko citer masjid maner ni. mana tau imam tu terkentut ke tapi dia tak sedar sebab khyusuk sangat. tapi imam gantian lagi satu perasan. pastu dia ambil alih. ada masaalah ke? orang yang meninggalkan solatlah yang meruntuhkan agama dia. kesian encik raplah akai terlebih sgt. akai ko takdak nilai pun. tak membina langsung. sorry to say

    • Anak_Nogori says:

      engko pun apa cerita..dia cerita pasal kebodohan melantun lantun PAS??tentulah dia kutuk PAS???yg ko tetiba cerita pasal MCA lepas tu kutuk UMNO plak pehalnya??.

      Bukan engko cakap umno tolak hudud ke???..kalau dah UMNO tolak hudud..apa barang UMNO nak bising plak?…ko betul ke tak betul ni?.

      Lain PAS….hudud kehulu hudud kehilir berpuluh2 tahun..karpal sorang pun tak leh handle..kata dlm pr tu PAS dominen…dominen kununnnn…hahahahaaha.

  33. hairie says:

    kesian tgk puak mykmu ni..ish,ish..dhla xder fakta,ajak berhujah tk pandai,org bg fakta dipermainkan plak fakta tu..nasib baik aku tkder parti,tp aku dh tau nk pangkah yg mana..

    • StinGray says:

      apa fuckta yg hang ada???…tempek la kat sini, boleh kita sama2 fucktakan…setakat jenguk2 mcm tapir masuk kampung, toksah nak sibuk la….pedulik apa hang ada parti ke tak??..

      • @helmetbiru, says:

        najib pernah berkata negara akan huru hara jika laksanakan hudud.

        • raplahjingaa says:

          mana tak huru hara…pagi jumaat semua isteri hangpa muka kelat, nak bantah hangpa buka sek 14, hukum hudud hangpa !
          mau tak mau…diam je la makcik-makcik tu !

          • @helmetbiru, says:

            kamu dah mempersenda hudud encik raplah. mempersenda hudud bleh jatuh murtad. amat sedih jika semalam kamu islam tapi sejak tadi kamu dah terkeluar dari Islam. bertaubatlah. hudud semua dari ALLAH kau siapa nak mempersenda wahai raplah

  34. @helmetbiru, says:

    sorry ek umat melayu tak berpecah. yang ber pecah pemimpin melayu. rakyat biasa hidup cam biasa je. ko pas ke ko umno ke nak berperang time kempen PRU je. tu idealogi masing masing. soal hudud tu bukanlah mainan yg boleh di persenda. silap cakap bleh murtad. soal nak laksanakan tu tugas pemimpin, kita rakyat biasa kewajipan kita bila time nak pilih pemimpin pada PRU nanti. ko silap ko jawap sendiri di akhirat. quran ada, hadis ada, ulama ada kalo sesat juga ?kubur masing masing.

Leave a Reply