|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 15 August 2012| Kategori: Adamyan,Utama | 43 Comments »

PAS Patut Dengar Nasihat Nasharudin

BULETIN Utama semalam dan semua media arus perdana hari ini menyiarkan kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa yang menggesa parti tersebut keluar dari Pakatan Rakyat (biasa disebut Pakatan haram) kerana tindakan DAP yang menolak hukum hudud.

Well YB, baru tahu ke atau “sejak dua menjak” ini saja perasan yang DAP menolak hudud?

DAP memang tolak hudud, dari dulu pun, tapi PAS lebih sial lagi kerana sanggup mengenepikan hudud demi nak bekerjasama dengan DAP dalam Pakatan haram yang dipimpin dan dimiliki sepenuhnya oleh Anwar Ibrahim.

Lagipun, penyertaan PAS dalam Pakatan inipun ibarat pakat kenduri kahwin, tak rasmi. Dah pakatan itu sendiri pun memang haram, tak berdaftar, mana ada proses rasmi seperti mana yang biasa di kalangan pertubuhan berdaftar yang lain.  Pagi nak masuk, petang nak keluar pun boleh, takde masalah.

Cuma sekarang PAS perlu ‘kekal’ dalam Pakatan sebab nak tipu penyokong dan rakyat Malaysia ini kononnya parti pembangkang utama di Malaysia ini bersatu padu, hakikatnya DAP mimpi equal for all, PAS mimpi hudud dan negara Islam, manakala Anwar pulak mimpi jantan jambu dan pelacur China.

Pendek kata, lain-lain matlamat dan maksud.  Hasratnya cuma nak tumbangkan BN, apa yang lain difikirkan kemudian.

Penipuan ini perlu diteruskan sebab Anwar nak rakyat percaya pembangkang cukup bagus untuk tumbangkan BN yang rasmi hujung rambut sampai hujung kaki, sehinggakan bertanding pun pakai lambang yang satu juga.

Padahal, mana ada bersepakat, nampak saja macam itu tapi wayang.

Kita tahu Nasharudin Mat Isa bersungguh dari dulu mahu PAS ‘keluar’ Pakatan haram kerana DAP dan agendanya tidak selari dengan perjuangan PAS.

Bila itu tidak jalan, Nasharudin cuba cara lain termasuk mencadangkan kerajaan perpaduan dengan UMNO.  Tapi kerana pengaruh Anwar dalam PAS itu kuat, maka kesungguhan Nasharudin tidak dipedulikan, malah ditolak pula dia lagi dari jawatan Timbalan Presiden untuk digantikan dengan orang yang tak bermoral seperti Mat Sabu.

Sekarang nampaknya Nasharudin himpit-himpit PM, ada apa-apa ke?

Mana-mana satupun ini adalah kemenangan moral kepada BN dan UMNO.  Biar padan dengan muka PAS, itu hari bukan lagi menyanjung dan menjunjung ahli Parlimen BN yang melompat, sekarang bila ahli Parlimen PAS pulak nak melompat masuk UMNO, apa rasa?

Ada 43 Comments setakat ini.

  • Megat Alam Gempita
    August 15th, 2012 at 10:43 AM

    PAS nak laksanakan hudud…adakah mereka berani kemukakan kembali usul menegakkan hudud di Persidangan DUN di Kelantan dan Kedah akan datang? Teman nak tengok PAS masih adakah lagi telur jantannya?

  • pasdaplaknat
    August 15th, 2012 at 11:03 AM

    ‘Maqasid syariah’ PAS ialah membela pencacai mereka wpun buat dosa maksiat wpun kafir harbi. Janji puak sekutu mereka.

    SO jgn haraplah bangsa Munafik PAS ini yg akan sempurnakan Syariat Islam dan Negara Islam. Penipu besar!

  • tengkudin
    August 15th, 2012 at 11:18 AM

    masa nizar pegang perak dulu pun nizar lembu siap sound kat sapa sapa yang sebut pasal hudud..kalau tak repot polis akan sampai..hahahhaha

    dan Tun M pun kata dan cabar PAS Kelantan soh buat kat kelantan ..dulu sibok kata pasal Tun M ada..hudud tak leh buat..

    ini semua drama PAS DAP je ni..

  • Anak_Nogori
    August 15th, 2012 at 11:31 AM

    Puas dah pemimpin2 berbagai2 lapisan mencadangkan kpd PAS supaya keluar dari PAKATAN HARAM tu dgn bergerak sendiri supaya dapat menjaga maruah dan berpegang pada prinsip, tapi pemimpin2 PAS buat pekak badak dan rela dijadikan kuda tunggangan, rela dijadikan barua, rela meletakkan diri mereka ditapak kaki kapir harbi tu, rela menjadi manusia paling dayus…saya mula berfikir kenapa kita mesti amik kisah?..biar lah mereka sendiri yg sanggup diperlakukan sedemikian rupa dan menjadi manusia paling hina dimuka bumi ini.

  • pasdaplaknat
    August 15th, 2012 at 12:07 PM

    Hari ini sekali lagi Ust Nasha yg dlm ‘buangan’ PAS tu nasehatkan PAS keluar dr Pakatan Kafir. Mengamuk sakan lah Bng Nuar Omega ada ulat tgh kacau daun.. game plan dia nk jd PM wpn seminit hahaha..

  • yeop
    August 15th, 2012 at 12:10 PM

    sape la yg publish gambar ni..? hgpa ni x kasi can la pada macai2 Pas. depa x sempat lagi nak buat frame gambar lajim ukin jumpa pok nik aritu, hgpa dh siarkan gambar nasharuddin dgn najib pulak.

    kok ye pun, tunggula macai2 ni sume dh gantung gambar lajim ukin kt rumah masing2… (depa kata tsunami di sabah. hat ni tsunami mana pulak?.hehe)

  • Anak Lenggong
    August 15th, 2012 at 12:13 PM

    PAS sekarang ni umpama saekor kura2..berani menonjolkan kepala dan bersuara tetapi pabila disergah oleh DAP terus menikus…

    Yang nak tergelaknya..dah terang2 DAP dan Karpal Singh menemplak dan menghina PAS…pak lobai2 ni terus senyap sunyi..mana ilang nya ustaz2 didalam PAS yang akan menyinga pabila dikecam oleh kaum sebangsa yang cuba menyedarkan mereka..mana taib azamuddin..harun din ataupun ismail kamus..semuanya sudah ilang suara..

  • freemalaysiakini
    August 15th, 2012 at 12:29 PM

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 12:53 PM

    hmmmm…nasharuddin di gantikan dengan mat sabu…dan cai-cai PAS kata itu untuk kepentingan Islam !

    hahahahahahahahah…hahahahaah…hik ! hik ! hik !

  • azam
    August 15th, 2012 at 6:51 PM

    berita fitnah tak payah lah sebar2kan biar free skalipun

  • pasdaplaknat
    August 15th, 2012 at 7:00 PM

    hahaha puak PAS dgn PR tgh berbangga dgn ‘kekatakan’ Lajim, bengang la tgk2 DS Najib jumpa Mufti MAsjidil Haram.. rosak lagi plan mereka..

  • pasdaplaknat
    August 15th, 2012 at 7:03 PM

    bro Ust Nasha dlm buangan tu..xde nilai bg cai2 PAS. depa puak PAS tgh dok syok jilat kaki Artis dn Abby tu skrg ni..usung si minah bebal tu merata2..

  • Raja Kongkiak
    August 15th, 2012 at 7:12 PM

    Kaum kerabat parti tak cukup makan semua pakat dok pikiaq cari jalan macam mana nak tunjai kepala us Nasharudin. Lepas depa tau Tok najib bawak dia pi mekah,jumpa ulamak dan OIC, ramai yang dok garu kepala. ramai yang buat meeting tergempaq bawah pokok mambu dan dok buat carta “apa agenda yang ustaz Nashasuddin dok ada”.Depa reka pikiaq sampai lagu tuh.

    Tak dan nak masuk waktu i’syaak, kaum pecacai tukang promo berita palsu pun ramai merangka plan strategi macam mana nak lawan Nashruddin..Laaaaaa..sampai macam tuh sekali depa pikiaq.

    Bulan posa, orang buat benda elok, pikiaq perkara yang terbaik untuk umat islam puak Pas dok pikiaq macam mana nak buat fitnah dan tahana kat orang lain.

    Apa nak jadi…Tok guru depa pun takut semacam. Dah macam lepas kena semboq dengan racun serangga laa pulak. Takut dekat Nasharuddin dan semacam takut gempa bumi melanda Parti Pas. Kacau dan takut sungguh..haaaaa..

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 7:53 PM

    Tu la pasal….mat sabu pun dah pandai guna perfume la ni…dressing pun kalau hangpa perasan dah lain sikit….

  • rosmah altantuya
    August 15th, 2012 at 8:05 PM

    dgn nasaruddin pulak kali ni …

    hari tu dgn jamil khir ….

    tak apa lah nasaruddin ada rumah besar kat taman mahkota ….

  • rosmah altantuya
    August 15th, 2012 at 8:08 PM

    tujuan utam UMNO sekarang untuk…

    memecahkan pakatan rakyat ….dah dekat PRU 13 ni..

    habis tu apa bezanya UMNO dalam nya ada MIC dan MCA????

  • rosmah altantuya
    August 15th, 2012 at 8:09 PM

    nasaruddin nak bertanding atas tiket UMNO ke kali ni….

  • rosmah altantuya
    August 15th, 2012 at 8:12 PM

    nasaruddin tak ada jawatan dalam PAS lagi..

    nak tompang UMNO pulak …

    bukan senang nak bayar banglo besar kat taman mahkota

  • rosmah altantuya
    August 15th, 2012 at 8:28 PM

    sapa nasaruddin nak dengar nasihat dia….

  • raplahjingaa
    August 15th, 2012 at 8:58 PM

    hehe…dia ada rumah besar yang hang pi dengki tu apasal ? hang tu cuba rajin berusaha, jangan dok harapkan kerajaan suap nasi masuk mulut hang hari-hari, hang pun boleh ada rumah besar.

  • PASpartyNGOK
    August 15th, 2012 at 11:48 PM

    Nasharudin telah dibukak pintu hatinya. Nasharudin sudah diberi hidayah.Bila mendapat hidayah manusia sedar betapa sesianya perjuangan yang lampau yang memang melampau.

    Nasharudin mengikut jejak sabahat lain yang menerima hidayah lebih dulu darinya. ZulNordin, ezam, Anuar, Roslan, zaharin, dan ramai lagi adalah antara manusia terpilih yang dianugerahkan hidayah.

    Manusia dihitung bagaimana ending nya tidak bagaimana corak masa lampaunya. Allah tidak menyoal ‘ kenapa baru sekarang, tidak dari dulu lagi’.Allah menyoal pada ending yang terpesong dan manusia bakal dihukum.

  • Anak_Nogori
    August 16th, 2012 at 12:49 AM

    nasihat diberi itu tanggongjawap dia, terpulang pada yg diberi nasihat nak dengar atau tidak..soalnya…tanggongjawap dia dah lepas dari soaljawap disana nanti.

  • StinGray
    August 16th, 2012 at 1:50 AM

    hang tertekan ka???….apa nak buat…dah nasib PAS, makin lama org makin menyampah….

  • addam usman
    August 16th, 2012 at 5:27 AM

    Hudud ni hanya permainan mulut PAS aje Megat, dah berapa lama benda ni tak jadi-jadi, macam-macam dia nak buat tapi apa yang nampak. Sekarang ni tukar pulak kepada dasar parti kebajikan, betullah tu setiap kali ceramah dan pilihanraya, mereka mintak kebajikan dari ahli dan penyokongnya… baguslah macam tu kan…

  • yeop
    August 16th, 2012 at 5:55 AM

    aku tgk trend skg ni, apa yg puak2 pas n pkr kutuk umno, last2 balik pada depa balik.. tu pun x depa sedar2 lagi..kesian pulak kt depa ni..hmm

  • Pejuang IMR
    August 16th, 2012 at 7:54 AM

    Demi Negara Kebajikan PAS (Negara Islam Tak Boleh Sebut Lebih-lebih Sekarang Ni Takut kena Belasah Pulak Nanti)

    Oleh itu kita akan pertingkatkan lagi tahap hubungan akrab sedia ada dengan DAP & PKR agar ia lebih harmonis dan romantis. Bila dah menang pilihanrya nanti kita dengan mudahnya laksanakanlah Negara Islam dan Hudud ala kita. Dia Tak Setuju, Itu Dia Punya Pasal.
    Mudah kan?, Logik kan? Ust. Nasharudin ni bebal betul lah tak faham strategi mudah macam ni susah sangat nak paham. Eloklah keluar je dari PAS.

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 10:33 AM

    alamak ya ka.. mengamuk pulak Normah/ Mah kalau tau Bng Mat dia ‘berubah’.. hehe

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 10:34 AM

    pecah kepala pulak ‘think-tank’ PAS + PR nk mereka cipta cerita utk pejatuhkan Ust Nasha.. Punoh2 PAS

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 10:39 AM

    kesian.. Ust Nasha xbuat salah apapun disisi Allah dan Rasul-NYA, malah beliau berada ditempat suci mulia bersama para2 pewaris Nabi, bersama dgn pemimpin negara, malah beliau cukup matang dan berjiwa besar dlm soal kesatuan ummah.

    Tapi mengapa beliau dihina dlm Haprakah smlm? Adakah Ust Nasha lebih ‘berdosa’ dr si Badigol yg ‘kaunseling’ bini org dlm Hotel kul 3 pg? atau lebih jijk dr kepala munafik yg hilang jam omega dek krn sibuk dgn awek China?

    Beliau juga tidak meniru Lajim si katak lompat pun, tp gerangan apakah beliau dilayan begitu?

    Kesimpulannya sgt jelas PAS mmg telah sesat dan rosak. Saksikanlah zalimnya dictatorship yg diamalkn oleh PAS!

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 10:41 AM

    Insya Allah moga kekal Hidayah buat Ust Nasha. Xperlu dia join UMNO sebaliknya cukup bergerak sbg ilmuan Islam yg adil dan mampu membentuk kuasa ketiga yg bakal meranapkan Pakatan Haram Munafik!

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 11:41 AM

    Ust.Nasha boleh nasihat PAS dalam mesyuarat PAS yg. dia jarang2 datang, bukan dalam media UMNO. Atau dia nak ikut jejak Hassan Ali. UMNO tak payah ajar PAS, kalau IKLAS UMNO kena keluar BN dulu atau buang MCA yg. lebih teruk tolak Islam dan Hudud berbanding DAP. Dalam DAP hanya KARPAL yg. jelas menolak HUDUD, sedang LKS, LGE dan Tan Seng Giaw dapat memahami hudud adalah sebahagian dari Islam. Tapi dalam MCA keseluruhannya kerana Presiden dan ketua sayap wanita dan pemuda sama2 tolak HUDUD.

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 11:46 AM

    Ust.Nasya masuk UMNO akan jadi macam Nakhaei, jadi pengarah Jakim atau Perkim dan seumpamanya. Nak jadi YB atau MT jauh sangat.. sebab UMNO tak suka ULAMAK. UMNO hanya pergunakan ULAMAK untuk nampak ISLAM, tapi nasihat dan tunjukajar Ulamak depa tolak. Bekas Mufti Johor dan Mufti Perak boleh buat apa, selain mengangguk apa yg. UMNO buat.

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 11:50 AM

    Nasihat yg. baik boleh d timbangkan, tapi nasihat AHLI PAS d rumah UMNO adalah muslihat politik yg. mesti d selidik dan perlu berhati2.

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 12:11 PM

    hmmm….sejak bila hang bercakap bagi pihak UMNO bujuk ?

    UMNO tak suka ulamak ?? kalau takat pakai sarban lepas tu berkesidai di depan markas PAS…asar pun terlepas, ulamak PAS macam tu memang kami tak suka !

    PAS yang aku tau memang tak suka ulamak Islam…hangpa dengan ulamak PAS hangpa jer….dan ulamak PAS dah tentu bukan ulamak Islam.

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 12:13 PM

    Bagoih la tu bujuk…tu la aku kat ustaz PAS yang ada akal sikit..akan meninggalkann PAS..walaupun sebelum ni terpaksa bersumpah..tinggalkan PAS kena ceraikan isteri !!

    hmmm…so..so low class !!

  • akuantiPAKATAN
    August 16th, 2012 at 2:27 PM

    “LKS, LGE dan Tan Seng Giaw dapat memahami hudud?” Aku setuju dengan Bujuk, “MEMAHAMI”.

    Namun begitu, ‘mamahami” dan “menerima” adalah 2 perkara yang bebeza. Karpal pun memahami hudud dan Karpal memang menolak hudud. Full stop.

    Perlu juga diingat, kenyataan Karpal bukan kenyataan peribadi, sebaliknya kenyataan mewakili DAP. So cerita2 “LKS, LGE dan Tan Seng Giaw dapat memahami hudud” adalah kenyataan untuk menyedapkan hati orang2 PAS yang akal pendek sahaja.

  • Raja Kongkiak
    August 16th, 2012 at 4:45 PM

    Ustaz Nasha baru buat penampilan lagu tuhh pun alim-ulamak tok guru peacacai tukang canang cerita piang pun dah gelabah bewak. Belom pun dia buat drama lain sekit. Hahahahahaha…mau habis satu pas malaya susah hati. kalau dah tak heran dengan beliau,apa pasal sampai ke dalam surau pun nak bincang pasai ustaz yang penuh cool nih. Aiseyy mennn…lagu tuh punya gempaq punnn orang Pas dan terasa macam kena penampaq!!

  • demi negara
    August 16th, 2012 at 5:38 PM

    sng macam ni la kalau betul pas ni parti ajaran islam…

    mai habaq sat… adakah islam suruh umat dia berpecah belah???
    cth:sembahyang 2 imam yang berlaku sekarang ni disebabkan sapa?
    adakah islam suruh umat dia memaki hamun menfitnah mencaci mencerca??
    nak tanya dulu nabi pernah caci orang ke?fitnah orang ke? JAWAPAN DIA TIDAK SEBAB AKHLAK NABI TAK MACAM TU NABI SOPAN SANTUN AKHLAK MULIA NI YANG PATUT DI CONTOHI!

    siapa yang mula mengkafirkan orang islam lain kalau bukan PAS??? sehingga darah nya halal dibunuh!! sedangkan orang islam tu mengucap syahadah!!! ini bukan pegangan ahli sunnah waljamaah!!ini pegangan SYIAH!!!

  • Kajang pak malau
    August 16th, 2012 at 10:17 PM

    Apa sebab PAS kena dengar cakap Nasar?

    Sebab DAP tolak hudup? Jika ye PAS nak kawan dengan siapa?

    MCA tolak hudud. MIC pun…

    UMNO pun tolak hudud dengan dalih…

    kalau ikut nasihat hang ni PAS kontang kanting sorang soranglah jawabnya.

  • raplahjingaa
    August 17th, 2012 at 9:16 AM

    hmmmm…ooooo PAS tak boleh kesunyian la yea pak maun, masaalahnya bila PAS berkawan dengan orang, PAS selalu kena buli di perbodohkan, baik keseorangna kalau macam tu.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 12:10 PM

    Ya… aku faham kalau orang KAFIR tolak HUDUD, yg. aku tak faham orang UMNO tolak HUDUD. Seperti PM kata takkan laksanakan hudud selagi UMNO/BN perintah M’sia.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 12:11 PM

    Sebab dia masih MP PAS. Kalau dah keluar.. orang tak heran.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 12:12 PM

    Cabar UMNO keluar BN dulu.. kalau hebat sangat.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.