|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com
Editor: HackerXP | Diterbitkan pada: 15 August 2012| Kategori: HackerXP,KOLUMNIS,Utama | 90 Comments »

Nik Aziz Diktator Yang Bencikan Perpaduan Tapi Meraikan Perpecahan Ummah

Hanya disebabkan sekeping gambar yang menyejukkan mata memandang dan sepatutnya ditafsirkan sebagai gambaran erat silaturahim diantara dua Hamba Allah yang berbeda politik akhirnya mencetuskan pula keluh kesah dan amarah dari seketul hati yang mungkin sekian lama sudah hitam berkarat.

Gambar yang penulis maksudkan itu memaparkan kemesraan dua pemimpin, Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak dan Nasharuddin Mat Isa yang kedua-duanya datang dari dua parti yang sekian lama bermusuhan tapi dilihat berbual mesra bersama dua orang ulama dari Arab Saudi.

Menariknya, peristiwa itu berlangsung dalam bulan Ramadhan yang mulia dan kebetulan kemesraan itu dirakamkan di Kota Suci dn_02_1Mekah tempat di mana seluruh umat Islam dari pelbagai ras bangsa dan keturunan mempereratkan tali silaturahim.

Namun peliknya dari bumi Kelantan yang terkenal dengan jolokan Serambi Mekah, ada seketul hati yang tentunya semakin kelam tiba-tiba menghamburkan kemarahan setelah melihat sahaja kemesraan dua tokoh tersebut.

Hati yang kelam dan kelihatan sebati hitam legam itu tentunya milik Nik Abdul Aziz Nik Mat, seorang politikus yang berselindung disebalik gelaran ‘tok guru pekeliling’ yang telah 22 tahun menikmati puncak kuasa di negeri Kelantan.

Sekalipun demikian lamanya merasa empuk kerusi MB dan semakin tenggelam dalam halusinasi sendiri kerana masih menjadi tumpuan pemimpin parti, dirinya masih lagi mahu terus menongkat langit dek kerana gerunnya dengan untung rugi nasib sendiri sekiranya terhumban dari puncak kuasa sebagai Menteri Besar & Mursyidul Am PAS.

Saat di bulan mulia Ramadhan Al Mubarak yang di dalamnya terkandung satu malam yang nikmat pahalanya seperti beribadat seribu bulan dan sudah termaktub dalam Al-Quran segala jenis syaitan, iblis dan jin telah dibelenggu berterusan selama sebulan, namun Nik Aziz tidak semena-mena mengesahkan pada khalayak yang hatinya tetap hitam dan nafsu amarahnya sukar untuk dikekang.

Orang tua-tua kata, terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya. Nik Aziz sudahpun meluahkan amarah yang terbuku http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/c3.0.403.403/p403x403/580086_10150244255499945_2050147_n.jpgdalam dirinya dan memang tak salahlah untuk penulis muktamadkan yang seketul hati milik Nik Aziz terbukti sudah hitam legam membenci persaudaraan dan tidak kekok meraikan perpecahan.

“Pelik apa, kalau (Datuk Mohd) Asri (Muda) yang berpuluh tahun menjadi Presiden Pas boleh masuk UMNO, jadi Nasharudin juga akan turut berbuat demikian,” katanya di sini, hari ini…

…Nik Abdul Aziz juga berkata adalah lebih baik bagi Nasharudin meninggalkan Pas daripada menimbulkan masalah kepada parti. – BERNAMA (Utusan Malaysia)

Malang sungguh bagi umat Islam kerana di bulan yang mulia ini terpaksa menyaksikan sikap buruk laku seorang pemimpin yang selama ini dia kerap dipotretkan oleh PAS sebagai ‘lebai terulung’ di seluruh jagat alam.

Sepatutnya bagi seorang yang dilabelkan sebagai ulamak bukan begini caranya menunjuk ajar anak buahnya sekalipun mungkin agaknya tetap menjadi satu kesalahan besar yang melanggar polisi dan dasar PAS bilamana wujud pertemuan mesra pemimpinnya dengan pemimpin UMNO walaupun ia berlangsung di Kota Suci Mekah.

Biasanya seseorang pemimpin parti politik hanya diberi amaran, paling keras diberi surat tunjuk sebab hanya jika menyertai program kepartian pihak lawan dan hanya akan dipecat bila terbukti wujud hasrat derhaka pada parti sendiri.http://1.bp.blogspot.com/_0-ofWXrqWY8/Sjh4XpvsbEI/AAAAAAAAAwo/pq1vTakpCD0/s400/keratan-sinar-12jun.gif

Rasanya belum pernah dalam sejarah dunia politik bumi ini, seorang pemimpin parti politik di kutuk caci dan diperlekahkan maruahnya sebagaimana yang terjadi pada Nasharudin hanya semata-mata turut kelihatan sama dalam rombongan bersama PM di Tanah Suci Mekah.

Dan pula, dalam keadaan iblis, syaitan dan jin masih terbelenggu dan tidak dapat meluahkan amarah serta kekecewaan melihat akrab sillaturahim sesama umat Nabi Muhammad s.a.w, Nik Aziz pula seakan telah mengambil alih tugasan iblis dan syaitan apabila marah sakan melihat keeratan hubungan bekas Timbalan Presiden PAS dengan Perdana Menteri di Kota Suci Mekah.

Barangkali ini petunjuk atau bayangan tanda akibat kata-kata dusta dan celupar Nik Aziz suatu ketika dulu yang pernah menyatakan kesanggupannya bersahabat dengan syaitan semasa di awal-awal usahanya membersihkan imej harbi DAP di mata penyokong bawahannya.

Lagipun, sebelum ini sudah acapkali Nik Aziz menonjolkan dirinya sebagai politikus yang anti pada kesatuan umat apabila pernah http://3.bp.blogspot.com/_1EE8QOTRYhM/TD4WyJpulTI/AAAAAAAABWA/J2ZVO9SqQUo/s1600/kerajaan+perpaduan1.jpgmendalangi gerakan untuk menggagalkan usaha menyatukan orang Melayu Islam melalui Kerajaan Perpaduan (UG).

Manakala beberapa bulan lepas, Nik Aziz jugalah merintis kepada pembatalan muzakarah antara UMNO dan PAS yang ideanya dicetuskan oleh Presiden PAS, Hadi Awang.

Tapi gara-gara kelancangan mulut Nik Aziz tampil dengan pelbagai syarat yang penuh muslihat akhirnya Hadi terpaksa beralah dan rosaklah sekali lagi usaha ke arah penyatuan umat Islam di Malaysia ini.

Melihat pada tindak tanduk luar tabie yang ditonjolkan oleh Nik Aziz sejak beberapa tahun kebelakangan ini, sahihlah agak layak untuk ditabalkan saja dirinya sebagai diktator yang amat benci pada perpaduan ummah di masa yang sama agak gemar melihat umat Islam terus bertelagah.

Ada 90 Comments setakat ini.

  • kukukambing
    August 16th, 2012 at 12:36 AM

    Semua umat islam dah tahu dah mur SAMDOL PAS ni bukan lah ulama sebalik nya
    dia hanyalah guru agama KEMAS yang mengangkat diri nya seterusnya menyamar sebagai tok guru.Cuma sebahgian penganut ajaran PAS dan sebahgian rakyat Kelantan yang masih di perbodohkan oleh bekas guru agama KEMAS ni konon nya sebagai ulama bahkan ada yang mengangkat nya sebagai wali.Seadangkan sepanjang dia memerintah kelantan habis tanah melayu tergadai pada cina yang lebih malang lagi ada yang tergadai kat cina SINGAPORK.

  • Anak_Nogori
    August 16th, 2012 at 12:44 AM

    Pelik….mengapa Nik Aziz tak arahkan badan displin PAS bersidang dan pecat saja Nasarudin ni spt mana berlaku pada Hassan Ali..Hassan Ali dipecat pun sebab menyusahkan PAS jugak..kenapa seorang ulamak seorang tok guru spt Nik Aziz ni buat kerja double standard??….ke dia dah mulai takut?.

  • mamu
    August 16th, 2012 at 12:54 AM

    Mesti hati kecil ahli ahli musyrikin Pas dan golongan anwar akan bernanah hati dan keluar lendir yang amat busuk dari bangkai dari hati mereka bila mereka lihat gambar dan artikel ni..

  • Jeff
    August 16th, 2012 at 1:33 AM

    kalu da hati tu hitam, nak buat lagu mana. namapun najis..da tentulah membusuk hingga ketulang sum-sum. Takkan ngakunya dia. Mu buat lagu manapun itu le dia.. Sbb nasha ni dulu tak sempat minum air basuhan kaki ni najis, jadi hati dia tu blum cukup hitam. maka apa yang Allah tunjuk tu dia masih nampak jalan arah mana nak tuju..Allahu Akbar. Apa nak jadi lah si ajis ni. Tak sudah2 merapu,,nyanyuk apa?! Dulupun dia kata mahathir tu da lama sangat kat atas, da elok letak jawatan. Ni, da berapa tahun mahathir letak jawatan tapi, dia masih lagi menungkat langit..ko mati mata terbeliak nanti, bkan saja tak sempat ke putrajaya bahkan tak sempat nak mengucap. na’uzubillah…

  • StinGray
    August 16th, 2012 at 1:33 AM

    Syaitan mana yg suka kan perpaduan bro hacker oiii???….

    Diktator apekejadah org tua kutuk tu…langgau selambe jea urung dia…

    Nakal la hang ni Najib…hancur luluh hati si tua kedaung tu tengok hang dgn Ust. Nasharuddin bermesraan menjelang Aidil Fitri…bagus la hang punye physiology…

  • Chephang
    August 16th, 2012 at 1:35 AM

    Kalau bersatu itu adalah suruhan agama, mendatangkan pahala, maka berpecah dan bersengketa pula adalah ajakan iblis, mendapat kemurkaan Allah serta berdosa. Maka jelaslah disini pas dan pemimpinnya mengajak umat kpd yang lagha, ajakan untuk umat memusuhi saranan agama…. Dimanakah yang kata pejuang islamnya pas itu?
    Makin jelas dahbterbuka pekung pas ini.

  • alfie60
    August 16th, 2012 at 2:07 AM

    Its an open secret that boleh kata SEMUA Cina dah tak sokong BN/UMNO termasuk cina MCA dan Gerakan. Last election mereka dah lemahkan BN/UMNO. Kita tahu cina MCA macam dari Melaka yang sokong Bersih secara terang terang. Jadi UMNO tak perlu mengharap sokongan orang Cina tapi PERLU menyatu balik orang Melayu/Muslim dulu.
    Kenyataan Lim Kit Siang filem Tanda Putra doesnt unite but divide adalah satu helah . WE ARE ALREADY DIVIDED since the last election jadi apa UMNO perlu takut to that statement. Kit Siang takut filem ni akan menakutkan orang Cina untuk undi balik BN dan mereka akan hilang kuasa yang mereka perolehi melalui perpecahan bangsa.

    This coming election will be base NOT on how strong the Chinese support they have which they already got in the last election BUT how much WEAKER are the malay support BN will loose so that they can stay in power. PKR/DAP dependency on PAS and Nik Aziz to divide the Malays further is very crucial.Kita jangan terlalu sensitive kepada suara MCA/Gerakan yang tersinggong kerana mereka adalah the secret DAP voters masa last election. UMNO kena kembali kuat baru Cina hormat kita balik which is ‘back to basic’ semasa waktu Merdeka dahulu.
    Hasrat busuk Nik Aziz should be highlighted everyday.

  • korokstabang
    August 16th, 2012 at 3:39 AM

    pope nik punya komen jelas nampak dia sudah ketaq lutut, apa tidak nya nasha bekas setiausaha agung pas & bekas timbalan pesiden pas bukan kicik punya post dalam pas yang dia penah pegang malah skang dia masih lagi MP bachok

    jika setitik kencing campur dalam air akan jadi najis lah air, jika setitik arak campur dalam air akan jadi haram lah air, kalau setitik kencing dan setitik arak campur dalam air akan jadi apa pula pada air ?

    jika pkr dan dap campur pas… apa sudah jadi pas

    muehhhhhahahahahahahaah

  • niel
    August 16th, 2012 at 5:00 AM

    n.ajis ibarat sekor iblis yg kerjanya asyik menghasud umat islam aka syaitan yang suke merupa rupa disebalik jubah lusuh.. sedarlah wahai manusia bahawa iblis dan syaitan itu adalah musuh yang nyata..wajib diperangi dimana jua…

  • niel
    August 16th, 2012 at 5:02 AM

    nik aziz kena tunggu arahan pengarah porn star dulu…

  • niel
    August 16th, 2012 at 5:07 AM

    cine komunis memang tak sokong bn sejak darurat lagi…yang sokong bn hanyalah cina yang ada kepentingan dgn kerajaan jer..

  • Anak Jantan
    August 16th, 2012 at 8:08 AM

    Ye betul tu…..kalau ada kepentingan je mereka sokong…..sama je macam kakitangan kerajaan bangsa cina….terus terang katakan mereka ni tak kan sokong kerajaan walaupun mereka dapat gaji bonus dan apa2 lagi faedah…..itu yang aku nampak….melayu pun ada jugak sokong pr terang2 lagi melalak sana sini…tapi bonus faedah ambil je….muka tak de maruah….

  • tengkudin
    August 16th, 2012 at 9:01 AM

    serban dia pun dah nak terbang beb!!! sampai sound cam tu sekali…tak tahan tengok akrabnya nasaruddin dengan PM Kita…hehehehee…

    kalau 3 ekor syaitan ni bercampur..jadi TAKE BEERRR!!! HEHEHE

  • mRsTURDY
    August 16th, 2012 at 9:17 AM

    “MARAH” ITU SIFAT SYAITAN! “MEMANG SAYA MARAH”, kata orang tua itu. Maknanya orang tua itu berkata “Memang saya “bersifat syaitan”!

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 10:28 AM

    Makin punoh lah Pok Nik dari hari demi hari. Pemuja2 tegarnya spt pesis bujuk tetap utuh menyokong. Kasihan Pok Nik dikelilingi oleh spesis2 macai yg merosakkannya tnpa sedar dgn puji dan pujanya wpun merapu, merepek dan sesat.

    Pada usia mcm tu Pok Nik seharusnya undur dr politik, tumpu kerja dakwah, itulah yg boleh memulihkan maruah diri!

  • jijan
    August 16th, 2012 at 10:33 AM

    Hasaan Ali lain sbb Kritik Nuar Gay….tu yg kena pecat terus. Terima arahan dari Nuar Gay & Azmin. Nasa ni jumpa najib jer….tkda kena mengena ngan Nuar Gay…

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 10:53 AM

    Aku nampak.. bukan cina yg. ada kepentingan je yg. sokong BN, termasuk juga India, peribumi, pendatang haram dan Melayu yg. sokong BN ‘mostly’ ada kepentingan.

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 10:58 AM

    Tapi dalam PR masih ada ‘separet’. Kami bertanding atas bendera sendiri. Kalau dalam satu kontena tu, ada 3 bekas yg. asing. PAS akan bertanding atas tiket PAS, begitu juga DAP dan PKR. Tak seperti UMNO,MCA,MIC,Gerakan dan belasan parti m’sia timur semuanya bertanding atas bendera sama iaitu BN. Jadi parti yg. campur kencing dan arak itu ialah BN yg. jadi haramjadah.

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 11:08 AM

    Salah tu tuan… ada benda yg. kita kena MARAH, orang yg. tak tau marah adalah DAYUS. Apakah bila MCA kata hudud ketinggalan kita tak marah tu maknanya SABAR dan ALLAH suka?
    Sebenarnya TGNA tak marah Ust.Nasa temukan Najib dengan Ulamak. Tapi dia MARAH sebab Ust.Nasa dah jadi balaci untuk tunjukkan Ulamak mekah hormat Najib semalam kata ‘HUDUD TAKKAN D LAKSANAKAN’ hari ini depan ulamak kata ‘M’SIA SEBUAH NEGARA ISLAM CONTOH’ dan Ust.Nasa adalah perantaranya. Patutkah seorang PM mengaku negara islam contoh tapi tidak akan melaksanakan HUDUD selagi memerintah?
    Selain itu, Ust.Nasa sebagai MP PAS selayaknya minta RESTU PAS sebelum menyertai rombongan Presiden UMNO. Kerana Ust.Nasa tak berpengalaman seperti TGNA yg. selalu d permainkan UMNO.

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 11:11 AM

    Aku akan buat yg. sama seperti TGNA kerana Ust.Nasa tak sedar dia sedang dpergunakan UMNO. Aku mintak Ust.Nasa jawab satu jeee… “apa pandangan dia terhadap janji Najib pada CSL, takkan laksanakan HUDUD selagi memerintah M’sia”.

  • bujuk
    August 16th, 2012 at 11:15 AM

    Siapalah Najib nak jumpa Ulamak MEKAH tampa Ust.Nasharudin… UMNO takda wakil boleh temukan Najib dengan Ulamak Mekah ke?

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 11:32 AM

    Kasihan hang bujuk, terpaksa ‘mengemis’ dan hina diri PAS utk dapatkan sokongan basi. Hang merepek bukan sikit lagi tp dh meroyan kronik krn politik PAS.

    Hang baca baliklah semua tulisan hang..kroniknya pemikiran hang. Cukuplah. xdk untung apa hang ikut jejak langkah si tua sesat sakit jiwa tu. Tidak berdosa lg hang lawan org tua derhaka tu dn tinggalkan PAS! Allah dh tunjukkan sgt banyak CASH-PAID!

    Aku xmau komen apa lg atas isu ini. Terkedu aku dgn ayat2 hang.. terkedu aku krn dlm masa Rahmat Allah mencurah2 dlm Ramadhan Al-Mubarak ini hang antar aorg yg Allah tidak pilih untuk kembali pd jalan fitrah..

    Lihatlah dan muhasabahlah kerosakan hati dan akal hang bujuk. Typing hang sgt byk menuju syirik Khofi dan Jaali..
    cuma aku doakan jika hang pjng umur Allah balikkan hang ke jalan benar, jika hang xdpt hidayah juga xdk apa yg boleh dibuat krn tgjwb kami dh lepas dh utk betulkan hang.

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 11:35 AM

    Hang kasihan kan diri hang dulu. Cukuplah merapu dan byk menyesatkan diri hang sndiri bujuk. Mlm 27 Ramadhan dh berlalu semalam, sudah cukup untuk jernihkan hati2 yg kotor. Tp hang tetap dgn jiwa sakit dan kotor.

    Mainlah byk2 HUDUD.. aku yakin banda yg hang main ni akan makan diri. Hukum Allah jgn dibuat main jika kiti tiada kudrat utk laksana. Buatlah apa yg termampu dan mohon ampun dr Allah atas lemah diri. dn itulah yg terbaik DS Najib berada di Makkatul Mukarramh di bulan Mulia ni. Tp pemimpin2 hang sebok meroyan politk, tgh kira berapa ekor katak lg yg perlu ‘dipujuk’.. Allahu Akbar.. takutnya balasan Allah!

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 11:40 AM

    Bujuk, jiwa hang dh parah bujuk. Aku nasihat hang ikhlas, jika hang teruskan dgn merepek mcm ni aku rasa kesan buruk pd hang sndiri. Cukup2lah menfitnah itu dan ini untuk tutup aib puak hang bujuk. Ayat hang dh tiada nilai lg untuk diperdebatkan.

    Lebih baiklah hang jumpa Ust Nasha dn minta ampun pdnya, sekurang2nya Allah pilih dia berada di Tanah Haram ketika ini. Dan jgn syirikan ibadah pd Allah dgn parti PAS. Bahaya sgt cara otak hang fikir bujuk. Sampai nk ke Mekah pun kena mintak ‘restu’ PAS?
    Apaesal teruk sgt taksub ko bujuk?
    Heii ko ada Tuhan tak?
    YA Allah.. aku bersyukur dipisahkan dr puak sesat PAS ini!!

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 11:47 AM

    Bujuk2.. siapa hang yg tentukan hala tuju PAS sedangkan macai2 besar DAP PKR Anwar yg ada dlm PAS berkuasa letak yg Bathil ke depan dr yang HAQ?

    Insya Allah aku yakin, apa yg akan fikirkan akan jd betul. Prestasi jiwa merosot bujuk dan pasti akan terus merosot jika hang tk kembali ke pd jalan yg benar.

    Cukup2lah dgn taksub pelampau politik PAS yg dh keterlaluan. Apa juga hujah hang utk sedapkan hati, dgn fitnah tuduh UMNO itu ini tidak boleh mengubah apa2 kerosakan dan sesat PAS. Hang hanyalah macai low minded yg tiada upaya diri utk keluar dr kejahilan.

  • pasdaplaknat
    August 16th, 2012 at 11:54 AM

    Kasihan hang.. hang hanya sibuk nmpak Cina dgn BN dr sudut negatif. Tp hang lupa Cina kafir melalui DAP dan PKR sedang rosakkan segala2nya yg tinggal berbaki pd PAS. Cukup pantas dn cepat PAS dirosakkan!

    Dulu PAS ada ‘modal’ HUDUD, tp skrg modal itu xboleh pakai lagi-Cina DAP pijak2, dulu PAS ada modal ‘Melayu’ tp skrg PAS xboleh sebut Melayu lg krn Cina juga. Dulu PAS boleh ‘tenyeh’ UMNO dgn fitnah Murtad tp krn Cina Kafir jgklah senyap sunyi bila isu murtad dan akidah timbul..!! so?

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 1:19 PM

    hmmmm…bujuk-bujuk itu adalah kemestian, aku sdab berjuta-juta lagi orang melayu menyokong UMNO sebab kami ada kepentingan…

    kepentingan untuk melihat agama Islam dan bangsa melayu terus bertapak di bumi ini, kepentingan untuk melihat anak cucu kami di masa depan tak menjadi hamba di negara sendiri.

    siapa lagi yang boleh di harapkan untuk menjaga agama Islam dan bangsa melayu di malaysia ni…kecuali UMNO ? tak ada bujuk.

    Nak harapkan PKR ? menggalakan kan kehancuran islam boleh lah.

    Nak harapkan PAS ? apa yang PAS tahu tentang Islam ?

    so hanya UMNO saja yang tinggal…memang kami ada kepentingan, hang tak puas hati…ada aku kesah ?

  • Anak Lenggong
    August 16th, 2012 at 1:23 PM

    bujuk says:
    Siapalah Najib nak jumpa Ulamak MEKAH tampa Ust.Nasharudin… UMNO takda wakil boleh temukan Najib dengan Ulamak Mekah ke?

    kepala hotak ko la bujuk…dari sumber mana ko tau yang nasharudin yang menemukan Najib dengan para ulamak tu..woii..mangkuk..tak payah laa nak dengar kelentong haramkah ataupun blog kaum ko..setakat tengok gambar dah buat berbagai-bagai cerita..

  • Jack
    August 16th, 2012 at 1:31 PM

    Ini lah bukti nyata bujuk ni bodoh, dan mak bapak yang lahir kan dia pun malang.

    DS Najib pergi Mekah atas undangan pemerintah Saudi, bukan sebab Nasha!!!! Paham tak???
    Eeeiiii!!!! Bodoh nya dia ni!!!

    Yang Nik Ajis tu pulak marah sangat sebab tak ajak dia jumpa ulamak Mekah. Sebab dia berasa diri dia ulamak.

  • Anak_Nogori
    August 16th, 2012 at 2:17 PM

    Bujuk2..kalau hang tengok program tv alhijrah dimana ustad nasa dan fuad hasan dari jasa sebelum ni, jelas lihat ustad nasa lebih pentingkan kesatuan umat islam diMalaysia ini dari menjaga kepentingan parti ko yg dah sesat jauh tu..dari situ pun kita dah lihat hala tuju dia, malah sebelum itu pun beliau dilihat berada didlm program2 jati Hassan Ali..takkan Hadi, Nik Aziz, Mad Sapu bini orang tu, Mahfus, Salahudin dan Ketua Pemuda ko tutak nampak???.

    Dan aku paling hairan bila Nik Aziz dan yg lain2 tu minta Nasa keluar dari PAS, kenapa tak lakukan spt mana berlaku pada Hassan Ali???..ko ada jawapannya ke bujuk?.

  • akuantiPAKATAN
    August 16th, 2012 at 2:17 PM

    Najib ke Mekah atas undangan kerajaan Saudi bro. Hamba percaya atas dasar 1Malaysia dan 1Agama dengan Nasha maka Najib ajak Nasha join sekali.

    Nasha pulak terima ajakan Najib tanpa apa2 prasangka sebab Najib memang ikhlas mengajak. Yang sawan ialah Pok Nik di Kelantan. Poor old chap.

  • pangkah lagi
    August 16th, 2012 at 2:26 PM

    Lantak dia lah

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 3:07 PM

    Hassan ali di pancung PAS atas arahan imam mahadi pakatan….sebelum hassan ali goncang parasit anwar dalam PAS lebih baik dia di pecat.

    nik ajis….dia dari muda sampai tua akai letak kat lutut…hidup dia hanya untuk dipergunakan syaitan !!

  • pangkah lagi
    August 16th, 2012 at 3:45 PM

    Alhamdulillah di bulan yg mulia ni ustaz nasa telah terbuka hatinya.Di harap lebih ramai lagi ulamak2 mangkuk pas ikut jejak beliau.Hitam berkaratnya hati pok nik ni

  • Anak_Nogori
    August 16th, 2012 at 5:13 PM

    so..harap kali ni imam mahadi tu arahkan nik aziz pecat je ustad nasa ni sebab ada dengar ustad nasa takkan keluar dari PAS??.

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 6:53 PM

    kalau UMNO nak sangat Nasa tu ambil lah …

    Ramai lagi pemimpin2 PAS yang berwibawa …

    demi duit dan segala2 nya …. samggup meninggalkan perjuangan ….

    ialah manbayar rumah kat taman mahkota dengan taman tun husin onn berapa sebulan????

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 6:55 PM

    terbuka hati letak jawatan MP ….

    boleh buat PRU cepat sikit …

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 6:58 PM

    “ustad nasa lebih pentingkan kesatuan umat islam diMalaysia”……

    jangan mudah tertipu ….

    jangan jadi Hassan Ali …. Melayu, Islam Raja …..

    suruh lah nasa buat road show ……

    UMNO akan membeli seorang demi seorang pemimpin PAS ….

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 7:06 PM

    macam mana pulak pulau singapura tunku (bapa kemerdekaan) bagi free kat china singapork???

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 7:09 PM

    perkara ini ada jawatankuasa lah bro …

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 7:11 PM

    masa PAS tinggal 2 kerusi ….

    UMNO tak ajak pun ….masuk kerajaan perpaduan….

    kenapa sekarang ni UMNO terheggeh2 ajak PAS masuk UMNO…

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 7:14 PM

    Hasrat busuk Nik Aziz should be highlighted everyday…… does it increase your vote????

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 7:20 PM

    YTL, Genting, Berjaya , Maxis, Property developer ramai China …..

    mereka menyumbang dana PRU

  • rosmah altantuya
    August 16th, 2012 at 7:22 PM

    yg bagi china kaya pun pemimpin melayu …

    bagi projek dapat komisyen ….

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 7:23 PM

    hang paham ke apa yang hang tulis ni c4 ? mana hang copy paste mai ayat tu ?

    hehe…

  • alfie60
    August 16th, 2012 at 7:26 PM

    Tapi kebanyakan perkerja mereka yang Cina tak sokong BN/UMNO. Kita pun tahu wang agihan kerajaan pun mereka ambil tanpa mengundi BN

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 8:11 PM

    elok la tu dia tinggalkan perjuangan yahudi….hang bila lagi ? tapi hang masuk parti mana pun tak memberi apa-apa kesan pun pada parti tu…cuma kena tambah nasi lagi sebungkus jer…hehe

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 8:15 PM

    Pemimpin PAS ? jual lelong 5 orang seikat pun sapa pun tak nak beli…alih-alih DAP kot beli…bagi makan rumput cukup-cukup buat keldai bawa bendera roket pi mai-pi mai.

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 8:17 PM

    sebab UMNO tau PAS nak tinggal 2 kerusi lagi…hehe

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 8:20 PM

    ok la tu tak kan nik ajis sorang jer nak kaya…guan eng pun nak kaya jugak.

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 8:21 PM

    memang pun..jawatan kuasa bertindak DAP/PKR…PAS cai jer tunggu arahan…alaaa macam la hang tak tau.

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 9:03 PM

    Macam jugak hangpa nak bagi malaysia free kat china DAP.

  • raplahjingaa
    August 16th, 2012 at 9:04 PM

    hehe..

  • bangKano
    August 16th, 2012 at 10:10 PM

    Dari dulu aku dok kata PAS ada la parti pemuhung besaq cuma nok dapat kuasa perentah negara senang la ulama haprak nampak waraq pelekoh khazanah rakyat.

    Pok Nik,Hadi Awang dll ada la tok tok lebai kaki kelentong jerr perihal agama,pentadbiran negara & manusia hampeh depa seduit pun depa tak tau semua…!!!

  • bangKano
    August 16th, 2012 at 10:14 PM

    Yes…slowly and surely effective measures must taken drastically..

  • jebat
    August 16th, 2012 at 10:25 PM

    ha..haa..ha..

  • ku2
    August 16th, 2012 at 10:28 PM

    sapa kata umno tak pernah ajak..cuma setan nama kicky najis tu yang lebih suka bersatu ngan babi2 dalam pakatan..ko apa tau ko bodoh tak tau berita sebenar..yang ko tau cuma berita bohong dari ceramah pas dan haramkah..bodo la ko …

  • ku2
    August 16th, 2012 at 10:33 PM

    yang bagi cina kurang aja pun melayu..melaayu yang dah gila macam pemimpin2 pakatan rakyat..

  • Anak_Nogori
    August 16th, 2012 at 11:48 PM

    Ustad nasa cakap dia tak nak masuk umno mahupun keluar dari PAS??apa PAS boleh buat??.

    Jadi duri dlm daging lah..padan lah ngan PAS yg dah jauh sesat tu.

  • PASpartyNGOK
    August 16th, 2012 at 11:54 PM

    Cuba kita bayangkan sikit satu perkara negatif. Dengan kekurang ajaran cina DAP sekarang setelah mendapat sikit tenaga , tercetusnya lagi apa yang pernah berlaku pada Mei 1969. Mana tahu selepas berjaya menghalau melayu Pulau Pinang nafsu DAP memuncak dan rasa terlalu kuat untuk menghalau semua Melayu dari bumi yang memang kepunyaan Melayu ini.

    Jika terjadi lagi kita tak merasa gusar selagi POlis DIraja dan Askar Melayu Diraja tidak ditukar nama. DiRaja bermaana Melayu kerana tak ada raja cina disini. Cina tak akan mampu kumpul senjata mengatasi kedua pasukan diRAja itu untuk menumpaskan Melayu.

    Melayu kita rasa masih boleh terbangkan parang sebagaimana pernah berlaku ditahun itu.

    TETapi dipihak manakah agaknya pencacai Pakatan haram pas, pkr dan melayu dalam dap sendiri? Adakah mereka akan melawan melayu setru mereka atau sanggup memancong leher kekasih mereka dalam dap .

    Bunyinya negatif, tapi dalam hati agak bersemnagat jugak memikir untuk berlakunya lagi. Sekurang kurang mereka akan belajar satu pelajaran baru bahawa melayu satu bangsa pantang dicabar.

  • masukdepanbelakang
    August 17th, 2012 at 2:14 AM

    Tegakkan Islam dengan membunuh melayu, itu adalah falsafah baru PAS. Takbirrr.

  • Pasdaplaknat
    August 17th, 2012 at 3:12 AM

    Ya tak ye kn, inilah kerja Allah Ta’ala dlm menghukum PAS! didatangkan org dr kalangan mereka sendiri yg memecahbelahkan mereka. UMNO hanya perlu tumpu pd kerja untuk rakyat dn pengukuhan parti, syabas DS Najib!

  • Pasdaplaknat
    August 17th, 2012 at 3:19 AM

    Tapi yg plg bahaya dn ditakuti ialah MELAYU LUPA DIRI yg berfikiran sekular mcm Anwar yg akn jd pengkhianat dn musuh pd Melayu juga jika berlaku tragedi tsebut!
    Melayu pengkhianat skrg ni sudah byk, spesis seperti Nizar Lambai, tnpa rasa segan silu akn rela jd keldai kafir DAP dn musuh Islam!

    Yg terkini pun Nizar sbg contoh terus menerus ‘memakai’ baju DAP dgn membuat kutukan demi kutukan gila pd hal yg berkait dgn Melayu dn Negara. Terkini Jalur Gemilang dipanggil Jalur Malang oleh Nizar. Adakah spesis munafik mcm Nizar ini boleh dipercayai jika berlaku tragedi?

  • alfie60
    August 17th, 2012 at 3:19 AM

    No but in should decrease PKR and PAS votes ;-)

  • Pasdaplaknat
    August 17th, 2012 at 3:21 AM

    Hehehe panasss berdesupp C4 kena bakor!! Keldai PR

  • Pasdaplaknat
    August 17th, 2012 at 3:23 AM

    Hati Pope Nik bkn berkarat lg..tpsudah BUSUK BERNANAH BERULAT!!

    Allahyarham M.Rajoli pelakon dulu bila pakai serban jubah lbh bersih wajah dn watak dr Pope Nik, rupe wpn hmpir sama

  • Anak Lenggong
    August 17th, 2012 at 7:53 AM

    bujuk says:
    Salah tu tuan… ada benda yg. kita kena MARAH, orang yg. tak tau marah adalah DAYUS. Apakah bila MCA kata hudud ketinggalan kita tak marah tu maknanya SABAR dan ALLAH suka?

    ooo….rupanya melayu PAS ni DAYUS LAA…saperti mana kata bujuk..sebab takde sape dikalangan pemimpin dan ahli Pas yang berani bersuara pabila mereka dikutuk dan dihina oleh karpal singh mengenai hudud…rupanya Pas ni berani dengan kaum sebangsa dan seagama je..tapi pabila dengan nuar brahi pakar liwat dan sikapir DAP..Melayu Pas hanya sebagai saekor kura-kura..menjengokkan kepala dan berani bersuara tetapi pabila ditegur akan terus memasukkan kepala kedalam cengkerang nya…

    TQ ..BUJUK SEBAB KO MENDEDAHKAN TENTANG KEBACULAN PUAK KO SENDIRI…

  • pangkah lagi
    August 17th, 2012 at 9:59 AM

    suruh anuar dulu letak.Ada berani?

  • no way
    August 17th, 2012 at 2:25 PM

    org islam bersatu x kira fahaman politik.inilah masalah pas.
    bn pilihan saya.from sabah.

  • mamu
    August 17th, 2012 at 2:51 PM

    Lepas PRU 13 ni suruh Pas bubar sahaja lah parti dia ni, orang melayu Islam pun cukup benci dengan Pas ni.

  • mamu
    August 17th, 2012 at 3:01 PM

    Hati hang ni cukup parah dan bernanah bujuk, kesian kat hang lah, Allah masih hijab lagi dari kebenaran, hang ni layak di panggil buta pekak dan bisu..

  • mamu
    August 17th, 2012 at 3:02 PM

    C4 bangkai

  • PASpartyNGOK
    August 17th, 2012 at 7:06 PM

    Pas kaum munafiqin. Pas memiliki 4 sifat lengkap bagi melayakan mereka digelar munafiq.

    Bila bercakap dia berbohong
    Bila diamanahkan dia belot
    Bila berjanji dia mungkir
    Bila berselisih faham dia meroyan
    enggan berdamai.

    Lengkap tak ?

  • Pasdaplaknat
    August 18th, 2012 at 1:19 AM

    Soheh lengkap tuan!! PAS lengkap MUNAFIK tulen!

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:35 AM

    Hello.. TGNA dan TGHA serta pemimpin lain dah jawab KARPAL. PAS akan laksanakan HUDUD samada KARPAL setuju atau tidak. Itu adalah HAK ISLAM, pemimpin DAP yg. lain seperti LKS, LGE dan T.Seng Giaw faham. So… ada mana2 pemimpin UMNO yg. sanggah CSL? atau setuju “SELAGI UMNO/BN PELRINTAH TIADA HUDUD D M’SIA”.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:38 AM

    Hang baca la ulasan ust.Nasha.. dulu. PM p mekah sebab sidang OIC tapi jumpa ulamak tu ust.Nasha yg. uruskan.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:41 AM

    Ini kenyataan PM, hang nak nafikan bagi pihak najib ke? Aku tuntut Najib tarik semula kenyataan tersebut sebagai seorang Islam.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:42 AM

    Hang nafikan dulu, kenyataan Najib tu..

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:45 AM

    Itu kenyataan nya… atau hang boleh temukan ulamak tersebut dengan najib?

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:46 AM

    Dari ulasan Ust.Nasha.. dalam utusan.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:48 AM

    Pernahkah Ust.Nasha.. d temuramah seperti DHA selepas tinggalkan PAS masa dia jadi SU dan Tim.Presiden PAS dulu?
    Orang politik, boleh baca lenggok orang politik. Hari ni, DHA dah tak laku d TV dan media UMNO.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:50 AM

    Kalau nak sangat jadi BALACI UMNO, takpa nanti PAS boleh pecat dia.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 11:51 AM

    Ini semua perancangan Najib/UPCO untuk pecahkan PAS.

  • mamu
    August 19th, 2012 at 12:14 PM

    hang boleh nafi yg nik aziz kata boleh bersahabatdengan iblis, hadi wangga kata hudud cuma 0.0001% dalam quran, corak pentadbiran untuk sesebuah negara tak perlu rujuk dalam quran, kena tanya DAP dulu klu nak buat hudud di kedah, Pas nak robohkan madrasah, gagal sediakan air bersih di kelantan sehingga sukara orang melayu Islam nak berwudhuk, hang boleh tak nafikan afaal musyrikin ni bujuk???

  • mamu
    August 19th, 2012 at 12:17 PM

    otak dan cara hang berfikir ni lagi memberikan keuntungan kepada UMNO dan Bn.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 2:25 PM

    TGNA kata “akan berkawan dengan syaitan” bila UMNO tanya kenapa kawan dengan DAP. Dia perli wartawan tersebut sebab UMNO pun berkawan dengan MCA dan MIC.
    Hadi kata hudud hanya 0.0001%, tapi pemerintah WAJIB melaksanakannya. Memerintah tak perlu rujuk Quran..? hang ambik kenyataan siapa?
    HUDUD, tanya DAP bukan mintak persetujuaan DAP. Kalau cukup korom untuk laksanakan hudud dan ubah perlembagaan, PAS akan laksanakan. Itu asas undang2 kita. Tapi kalau PAS berkuasa sendirian takda masalah laksanakan Islam keseluruhannya.
    PAS tak robohkan madrasah, tapi tukar atau bina baru. Isu air k’tan bukan masalah, hang boleh buktikan ada umat Islam k’tan tak solat sebab takda air atau kena tayamum sebab takda air? Air paip IsnyaAllah akan d beri bila K’jaan pusat lunaskan hutang ROYALTI nanti. Ini jawapannya.. bukan penafian.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 2:31 PM

    Apakah semua orang yg. pergi MEKAH tu baik2 belaka dan suci dari segala dosa?
    Aku cabar tarik semula kata2 “TAKKAN LAKSANAKAN HUDUD SELAGI UMNO/BN PERINTAH M’SIA”. kerana kata2 itu lambang keANGKOHAN makhluk pada Allah yg. menentukan segala sesuatu. Perkataan itu juga lambang kebencian UMNO pada HUDUD. Aku bertanggungjawab atas tulisan aku.

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 2:35 PM

    Kamu tak dapat nafikan hujah aku…
    PAS bertanding kerusi UMNO. Kalau semua kerusi UMNO sekarang dapat pada PAS, siapa yg. jadi tuan besar dalam PR?

  • bujuk
    August 19th, 2012 at 2:38 PM

    Hang nak harapkan UMNO yg. presiden dia kata “TAKKAN LAKSANAKAN HUDUD SELAGI MEMERINTAH” UNTUK JAGA ISLAM.. MIMPI LA.

  • Nadim
    August 21st, 2012 at 2:47 PM

    Test

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.