Tema Merdeka: Pakat Yang Tidak Sepakat

Oleh: Adamyan (August 9th, 2012) [Adamyan,Utama][46 Comments »]

sipa tiru siapa

SUDAH banyak diperkatakan tentang kecelaruan dalam kepimpinan Pakatan haram mengenai isu yang sepatutnya kecil ini.  Penulis tidak bercadang untuk mengulang perkara tersebut, sebaliknya penulis nak menyentuh dari segi keboleh percayaan Pakatan yang sebenarnya tidak berpakat ini.

Paling mengeletek hati, toksah kata perbezaan di Selangor dan Pulau Pinang, 2 negeri yang diperintah PAS pun boleh berbeza-beza tema.  Apa maksudnya tu?  PAS Kedah pulak tergamak meniru latarbelakang tema “Janji Ditepati” sebagai latar kepada tema kemerdekaan negeri tersebut “Terus Berbakti”.

Lawak.

Walaupun Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali dalam Sinar Harian hari ini kata negeri-negeri Pakatan akan guna satu tema yang dipersetujui sebelum ini iaitu Sebangsa, Senegara dan Sejiwa (Lagu Kumpulan Spring), tapi itu hanya cakap nak menyedapkan hati para penyokong dibawah yang mula gusar dengan perkembangan di 4 negeri ini dalam soal tema hari kemerdekaan.

Mana tak gusar, baru cerita tema hari merdeka, dah sorang pandang Madagascar, sorang pandang Tanzania, sorang pandang Romania dan seumpamanyalah.

Penulis katakan begitu, kerana DAP Pulau Pinang dah keluar kenyataan tetap dengan keputusan nak menggunakan tema sendiri.  Penulis yakin begitu juga halnya dengan Kedah dan Kelantan, cuma tak keluar suratkhabar saja lagi.

Sangka macai dibawah, bila Pakatan haram mula mempertikaikan tema hari kebangsaan nasional (55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati), rakyat secara majoriti berada di belakang mereka, tapi sebaliknya yang berlaku, isu tema ini mula memakan diri balik.

UMNO, BN dan Perdana Menteri takde kesan apa pun, mereka pulak sebaliknya yang jelas berpecah belah.

Paling penulis kagum, macai PAS bersungguh benar jadi bodo usung bendera DAP ke hulu ke hilir nak menunjukkan perpaduan PAS, DAP dan PKR.  Apa sekali pemimpin di atas peduli pun tidak, DAP dengan DAP, PKR dengan PKR dan PAS dengan PAS.

Tema hari kebangsaan ini sebagai contoh.

Ingat ya tuan-tuan, ini baru isu kecil, di depan ini (kalau puak ini menang), akan ada lebih banyak cabaran seperti pembentukan kabinet, portfolio Kementerian dan sebagainya, semua ini lebih rumit dan mencabar dari soal tema hari kebangsaan.

Kalau ini pun tak  boleh nak bersepakat, apa cerita yang lain.

Toksahlah digantung harapan kepada orang-orang ini lagi.  Perjuangan mereka setakat nak meletakkan Anwar sebagai Perdana Menteri dan kemudian memperalatkannya mengikut kehendak masing-masing, lebih lagi DAP.

Mana ada peduli soal rakyat.

Ada 46 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    August 9th, 2012 at 8:51 PM

    hehehe…tema pun dah tak sepakat..ada hati nak perintah malaysia puak pakatan haram ni..
    hehehe

  • mell
    August 9th, 2012 at 9:38 PM

    Politik malaysia terus panas membara. Mungkin akan kembali reda lpas pilihanraya. siapakah betul-siapa yang salah? jawapan ilmiah dari sudut psikologi.

  • raplahjingaa
    August 9th, 2012 at 10:00 PM

    Sebenarnya depa saja buat kecoh…nak alihkan perhatian rakyaat dari isu TALAM, PKNS, PASIR, KUIN, UNISEL, BAYAN BAY, TRINITY, LADANG RAKYAAT….akai jenoh depa ni aku dah faham sangat..Berbillion ketirisan wang rakyaat…depa ingat depa boleh tutup dengan daun ke ?

  • abe
    August 9th, 2012 at 10:10 PM

    Tak sabar nak tunggu PRU 13 sebab nak ajar puak-puak ni.Diberi kuasa kerjanya songlap duit rakyat je, lepas tu hari-hari tipu orang.Tanah bawah lombong pun dia orang beli.Kalau menang lagi pru 13 nanti sohih tanah kat bulan pulak dibelinya sebab nak selesaikan hutang kroni mereka.

  • pasdaplaknat
    August 9th, 2012 at 10:33 PM

    Sokong2 100%

  • mm
    August 9th, 2012 at 11:13 PM

    La…. Nampak sgt berita spin. Wartawan tak pernah interview wakil PR untuk seek clarification.

    Mula2 masing negeri ada tema masing2..lepas bila kemudian mereka berjumpa, baru mereka setuju guna satu tema. Skg ni ada satu tema.

    Ada masalah???

  • baba
    August 10th, 2012 at 12:10 AM

    tema pun tukar byk kali, mcm ni ke nak perintah negara,sudahlah. jahanam malaysia kalau pakatan perintah. ada 3 cara nak kena ikut, 3 nakhoda, satu kapal….pasti tenggelam.

  • Chephang
    August 10th, 2012 at 12:19 AM

    Mana yang umno nya? Kau telan lah bulat2 kelentong sipenipu tu? Dia tu pun anak didik si ketua penipu tu lah jugak.

  • StinGray
    August 10th, 2012 at 12:59 AM

    Kesepakatan yang membawa kepada kelaknatan..

  • StinGray
    August 10th, 2012 at 1:05 AM

    hehehe…bkn wartawan tak mau tanya wakil Pakatan Haram…malah boss Pakatan Haram pun wartawan pernah tanya for seek clarification….tapi baru wartawan tanya pasal jam tangan berjenama Omega, dah meroyan merah padam muka Boss hangpa…kenapa yea????….kesian wartawan tu kan mangkuk mangkal…

  • omega
    August 10th, 2012 at 1:36 AM

    sepakat melahap hak rakyat.

  • korokstabang
    August 10th, 2012 at 4:25 AM

    SHAH ALAM 3 Julai.

    Bangunan asrama Unisel juga hanya menerima sijil selamat diduduki (CF) selepas Pakatan Rakyat mentadbir Selangor, katanya.

    http://www.keadilandaily.com/mb-sngor-dedah-laporan-kewangan-unisel-ogos/

    Apa punya gebang lah mamat pakatan haram jadah nih sekali dia kata ada cf bila isu penyelewengan unisel meletup tup tup plak dia kata tadak cf, apa laa punya bangang mamat ni manusia ka kaldai

    muehhhhahahahahahahaha

  • tengkudin
    August 10th, 2012 at 7:41 AM

    lepas tu dia cakap NEXT QUESTION??? hehehe…

    bosss omega tu pun buat muka bodo..hahahah

  • Moohyideeeeen
    August 10th, 2012 at 8:20 AM

    Waktu umno bangunan diduduki tanpa CF. apa lagi, suruh la student saman Unisel. ada berani?

    Berani kerana benar!

  • Moohyideeeeen
    August 10th, 2012 at 8:20 AM

    umno parti yg kian karam………..

  • Moohyideeeeen
    August 10th, 2012 at 11:06 AM

    Dalam lama dah unisel ni beroperasi…waktu mula2 duduk dulu bawah PR ke..??

    Maksud dia org BN belasah jer tak ikut undang2..

  • akuantiPAKATAN
    August 10th, 2012 at 11:44 AM

    Apahal cerita student Unisel bro? Sekarang cerita tema Merdeka la. Penat posa ke bro?

  • rosm
    August 10th, 2012 at 1:04 PM

    BUKTIKAN YANG NEGERI PAKATAN GUNA TEMA BERBEZA?

    LATEST CONSENSUS SEMUA NEGERI PAKATAN BERSETUJU DENGAN 1 TEMA.

    BUKAN MCM UMNO CIPTA TEMA MCM NAK KEMPEN PRU PULAK LEPAS TU CIPLAK LAGU GEREJA LAGI. LOGO PUN MCM BANNER PULAK TU.

    RAIS..RAIS..PENING KEPALA NAJIB

  • rosm
    August 10th, 2012 at 1:08 PM

    BERBILLON TU MAKSUDNYA KES PERWAJA,PKFZ DAN LEMBU KE?

    HEHE

  • rosm
    August 10th, 2012 at 1:11 PM

    SETAHU AKU BELUM ADA LAGI YB PAKATAN YANG DIBUKTIKAN BERSALAH DENGAN RASUAH DI MAHKAMAH.

    KALAU CAKAP PASAL YB BN DARI DAHULU HINGGA SKG.. KATA MAHATHIR ‘UMNO BUSUK SAMPAI KE USUS’

  • rosm
    August 10th, 2012 at 1:16 PM

    TEMA,LAGU DAN LOGO UMNO UNTUK MERDEKA KALI INI ADALAH YANG TERBURUK SEPANJANG MASA. KAT YOUTUBE DAH PECAH WORLD REKOD UNLIKE.

  • Moohyideeeeen
    August 10th, 2012 at 2:58 PM

    Yang menyedihkan umno/BN (kerana niat asal nak kasi kroni:

    “tan sri khalid kata, negeri selangor akan mengambil alih syarikat air keseluruhannya sekurang2nya awal bulan depan….”

    pehhhhh….terlalu handal tan sri khalid nih!!!

    meleleh le air liur muhyiddin & span

    kahkahkah

    langat2 dlm igauan….

    terima kasih kpd menteri besor selangor kerana menyelamatkan rakyat!!!

  • korokstabang
    August 10th, 2012 at 3:15 PM

    slangor ada duit kaa mau bayaq, syabas bilang kalau mau beli 70% syer dia bayaq RM14 Billion cakap banyak pun tak guna.

    Unisel pun utang 200 Juta tak mampu bayaq sampai duit yuran plajar pun tibai, skang mai gebang mau beli syabas beli guna air kangkang pekah kaaa

    muehhhhahahahahahahaha

  • korokstabang
    August 10th, 2012 at 3:19 PM

    sikit hal punya cf pun gagap tak leh nak setel camna nak amik putra jaya

    muehhhahahahahahaha

  • pangkah lagi
    August 10th, 2012 at 3:29 PM

    Tolong rakyat apekejadahnya.mana satu anak syarikat kerejaan negeri yg untung?Yayasan selangor,PKNS,Unisel semua melingkup.kalau ambek syabas alamat melingkup la.Rakyat semakin menderita diperintah kerejaan zalim pakatan

  • freemalaysiakini
    August 10th, 2012 at 3:40 PM

    Sebangsa Senegara Sejiwa

    layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

  • mamu
    August 10th, 2012 at 9:50 PM

    wei mangkok Rosm, busuk bangkai gajah hang tak payah nak sorok, sebab dia memang berbau, kalau 4 negeri pun tak seragamkan polisi macam mana bak tadbir negara???? pas punya hudud kelantan dan terangganu pun tak tele, ko saja yang buta perut…

  • mamu
    August 10th, 2012 at 9:52 PM

    Itu lah menunjukan orang dalam BN bila buat salah akan tetap di kenakan hukuman, bukan di bela lagi macam peminpin ko tu, macam anwar liwat dan zina, mat sabu zina, badrul dan banyak lagi, semua di bela habis habisan, nampak sangat tuduhan korang pada UMNO assibiyah kemabali kepada hangpa semua, sebab ko memang bodoh….

  • mamu
    August 10th, 2012 at 9:54 PM

    Khalid gagap pun taik todi, pirahhh, kau apa tahu…

  • raplahjingaa
    August 10th, 2012 at 10:20 PM

    Betul tak aku kata…..nak tutup dengan daun !….silap la bro

  • raplahjingaa
    August 10th, 2012 at 10:22 PM

    lepas tu tanya wartawan pulak ” berapa UMNO bayar “….macam tu tak payah tanya laaa

  • ku2
    August 10th, 2012 at 10:55 PM

    diorg mmg bodo makan taik..tau nak menyalak je macam anjing..yelah kawan ngan anjing DAP..perangai jadi anjing jugak..menyalak je taunya..lepas tu g makan taik sama2..sebab tu bodoh tahap babi..

  • ku2
    August 10th, 2012 at 11:03 PM

    boss pakatan memang pakar sebut perkataan NEXT..sebab tak abis2 ngan NEXT masaalah dia tu…

  • buana
    August 11th, 2012 at 2:06 AM

    Aku bangsa melayu. Bukannya sebangsa dgn cina india semua tu. Kalau tema sewarganegara aku boleh terima. Ini tema pakatan haram sebenarnya SEBANGSAT, SENEGARA SAKIT JIWA..habis semua melayu bingai dlm pakatan haram sokong..paling bangang puak pas..terang2 allah menjadikan manusia ni berbagai2 bangsa..tiba2 jadi sebangsa! Tujuan allah menjadikan manusia ni supaya seAgama(islam)..menyembah tuhan yg esa dan menjadikan manusia berbagai2 bangsa supaya berkenalan antara satu sama lain. Tapi melayu2 bingai dlm pakatan haram, ni pun x boleh nak pikir.. Ya allah selamatkanlah negaraku Malaysia ni dari diperintah oleh orang2 yg dungu yg berjuang atas landasan kebencian..

  • tengkudin
    August 11th, 2012 at 9:34 AM

  • raplahjingaa
    August 11th, 2012 at 10:37 AM

    moooo….aku dok tunggu source hang yang malaysia berhutang RM 160 billion…cepat laaa

  • raplahjingaa
    August 11th, 2012 at 2:53 PM

    lagu pun hangpa boleh bergaduh antara lebai kulup, cina tongsan dan keling mabuk !!

    hmmmmm…ada hati nak pimpin negara !! dah macam 3 stooges aku tengok.

  • raplahjingaa
    August 11th, 2012 at 2:58 PM

    oooo..ya ke ?? alaaa kami tak kesah sangat pasal lagu ni, rakyaat malaysia bukan macam mat indon nak gaduh-gaduh pasal lagu.

    Lain la macam puak hangpa…pasal lagu pun nak jadikan isu, tu dah kira desprado tu…

  • Alyabu
    August 11th, 2012 at 6:35 PM

    Sampai tema hari kemerdekaan pun nak digunakan sebagai bahan kempen UMNO/BN..teruk betul menteri tua Rais Yatim..sebenarnya menteri tua kutuk ni dah tak kreatif lagi..jikalau nak jek PM tu janganlah macam jek kereta..jek sampai terbalik..Najib selalu bercakap pasal transformasi..rakyat akan tengok jika Rais Yatim bertanding lagi di Jelebu ini bermakna tidak ada transformasi dalam pemilihan calun..kenapa UMNO tak kreatif macam PR agar boleh disenangi generasi muda..kalau menteri UMNO/BN bersikap memperbodohkan rakyat macam menteri tua ni..UMNO memang patut pun tidak laku lagi sampai bila2..

  • raplahjingaa
    August 11th, 2012 at 6:52 PM

    setahu hang ? hehe…hang bukan nya tau apa pun…

  • mamu
    August 11th, 2012 at 8:27 PM

    Depa ni cuma sehaluan untuk tumbangkan kerajaan yang rakyat pilih atas qada dan qadar Allah, sebab tu atas kuasa Allah ideologi merka yang amat berbeza langit dan bumi, Sebab tu mereka pun kena rekrut lagi satu puak yang sehaluan dengan mereka, iaitu puak penjenayah yang melakukan jenayah, yang sehaluannya ialah meraka anti pihak keselamatan (Polis)…

  • mamu
    August 11th, 2012 at 8:36 PM

    Iusnya , kenapa puak hangpa takut sangat denagan isu slogan tu??? itu hak kerajaan lah nak letak slogan apa pun, atau hangpa tak yakin lagi dengan kredibaliti pakatan haram lagi ka??? kata pakatan haram semakin kuat??? jadi kenapa nak takut dengan slogan baik tu, apa masalahnya??? kata pakatan haram cukup kuat sangat dah, rakyat tak mau lagi dngan BN, buat apa pun rakyat dah tak mau dah, alhai Alyabu tuh…

  • mRsTURDY
    August 12th, 2012 at 8:31 AM

    TAK LAYAK KEDAH NAK PAKAI TEMA “TERUS BERBAKTI”. Apa yg telah diperbaktikan kpd rakyat oleh Kerajaan Kedah, dengan kenaikan harga air dan denda berlipatkali ganda ke atas kesalahan tak pamerkan kupon parking kereta? Dgn jalan berlubang penyebab kemalangan dan sampah menimbun membusuk? Yg berbakti kpd rakyat Kedah sebenarkan adalah Kakitangan kerajaan Persekutuan. Tapi malangnya sumbangan Kakitangan Persekutuan tidak mendapat pengiktirafan. Sejak dua tahun ini hampir tiada pingat PJK dan PCK dianugerahkan kpd calon2 dari Jabatan-Jabatan Persekutuan.

  • rosmah altantuya
    August 12th, 2012 at 2:09 PM

    Seorang lelaki datang menemui Najib Presiden UMNO dan Pengerusi BN dan bertanya:

    “Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik-baiknya?”

    Najib menjawab: “Rosmah kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    Najib menjawab: “Rosmah kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    Najib menjawab: “Rosmah kamu.” Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”

    Najib menjawab: “UMNO dan BN.”

  • ZARMAN
    August 13th, 2012 at 9:51 AM

    yang aku sakit hati tu. geng kcs asyik perabih duit ke oversea tiap2 tahun makan angin. kerja tak mcm mana pun.
    awal2 dulu MB ada pertikai jugak, tapi puak2 kcs tu memberontak, akhirnya terpaksalah bagi jugak pi makan angin.

  • chephang
    August 13th, 2012 at 10:02 AM

    kesiannn tak makan ubat lagi nih… maklumlah bulan posa.

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.