|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: Jamilisa | Diterbitkan pada: 13 July 2012| Kategori: RENCANA | 12 Comments »

SYURGA PAS TAK LAKU BUAT JANJI BARU.

 

PAS makin terdesak selepas bancian yang dibuat oleh Lujnah Politik mereka maka sekali lagi janji manifesto diolah bagi menarik sokongan orang muda terutama pengundi baru. Jika dulu PAS berani menjanjikan undi PAS dapat pahala, undi PAS dapat keredaan Allah dan berbagai lagi, maka semakin hampir PRU maka mereka semakin menggelabah.

PAS gementar bilamana sokongan kaum Melayu semakin beralih arah kepada UMNO/BN atas kejayaan tranformasi yang diusahakan oleh DS Najib serta seluruh kepimpinan BN. Dengan menjanjikan 12 pekara dalam manifesto terbaru mereka keluaran Pas Kawasan Shah Alam mereka mula memainkan semula isu keupayaan bangsa, yakni bangsa Melayu yang mula melihat PAS hanyalah kaki temberang.

Tak faham atau sengaja buat bodoh maka PAS mencanagkan 1. Malaysia Baru yang meengangkat Mertabat Kaum Melayu berpaksikan Islam”. Apakah selama ini PAS yang siang malam menketakedarah serta merasa nikmat pembangunan yang dibawa oleh UMNO telah berjaya mengangkat dan memertabatkan kaum melayu serta agama islam di Malaysia. Takkanlah Ir Khalid Samad yang pernah belajar hingga ke universiti bukan dari kaum melayu yang mendapat ihsan dari ihlam serta dasar ekonomi baru. Beliau pernah bertugas di Petronas dan tidakkah itu juga hasil usaha UMNO/BN.

Saya lihat pekara ke 2 dalam janji baru mereka “Mempertahankan Kedaulatan Raja-Raja Melayu, Kepentingan bangsa Melayu dan Bumiputera” memang kelakar. Apa kisahnya Yob, yang dok baring atas  jalan dan mengata Raja-Raja Melayu tu bukankah dari kalangan penganut Agama PAS. Yan dok lawan Polis dan serang Polis sampai mati katak pun PAS dok jaja mati syahid sedangkan POLIS yang menjaga keamanan negara dan bernaung dibawah kuasa Yang Di Pertuan Agong. Tak lawan Raja ka tu?

Rasa malas nak ulas panjang pembohongan siri terbaru puak PAS ni, tapi melihat pekara ke 8 janji mereka mendatangkan  rasa loya dan geli geleman. “No 8. Menampilkan Kepimpinan Melayu yang bersih di semua peringkat.”.. Woi, Ir Sengal dan ketua protestan Shah Alam, kepimpinan bersih memang senang nak cakap tapi kepimpinan yang ada dalam PAS serta PR yang lain taklah bersih dan lebih teruk. Kepimpinan yang memasukan anunya kedalam lubang dubur lelaki bersihkah?. Yang mengorat dan projek isteri orang kat Hotel Perdana, di Kuta Bahru tu molek ka?. Yang bagi counseling jam 3pagi ngan isteri orang sampai kantoi bersih sangat ka?. Jawabla Pak Lebai.

Dalam sokong DAP dan PKR di Perak pimpinan PAS kawasan sampai turut berdemo mintak kerajaan Negeri Perak batalkan pembinaan Sekolah Agama Rakyat masih tak Nampak. Takkan Ir Khalid duduk bawah tempurung, jika di Shah Alam nak pertahankan sekolah agama, PAS di Ipoh Perak nak runtuh sekolah agama. Apakah agama islam kat shah alam berlainan kalimah syahadahnya dengan pas kat perak. Janganlah berjanji dan buat manifesto baru yang macam tak cukup akal sebab dikalangan pengundi muda yang ramai mendaftar hari ini telah sedar akan pembohongan PAS, baik PAS shah alam mahupun PAS seluruh Malaysia.

 

Mereka dapat maklumat melalui internet dan yang masih lagi nak sokong Pas pun kebanyakannya bekas pelajar tadika pasti. Mereka nie dah diasuh dari kecil untuk melihat semua pekara yang dibuat oleh Kerajaan UMNO/BN sebagai salah belaka. Hati yang dah kelam dari kecil dan dok makan benda yang tak halal ( sebab kufur nikmat ) maka akan menjadi pengikut totok dan sanggup jadi kaldai asalkan Nik Aziz atau Hadi Awang dinobatkan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Itupun jika menang dan hanya layak untuk Jawatan Timbalan Perdana Menteri yang jaga adat istiadat dan kebudayaan Melayu sahaja.

Pelawok…pelawok..pelawok.

Ada 12 Comments setakat ini.

  • tengkudin
    July 13th, 2012 at 9:12 PM

    hahaha..itulah PAS!!! jadi SESUMPAH SETAN!!…macam macam ada dalam PAS!!! sokong komunis..sokong israel..sokong peliwat..sokong chinadoll sokong KRISTIAN…last last PAS jadi TAKEBEER!!!

  • Jeffry
    July 13th, 2012 at 9:20 PM

    KEHKEHKEH JANJI KITAR SEMULA MAINAN PASRAEL!..ADOIYAIIII >XD

  • Kerisjentayu
    July 13th, 2012 at 10:04 PM

    Memang banyak janji yang dibuat untuk pru13,,yang dah ada pun belum tertunai,,tambah tambah Khalid gereja wal malaun

  • nik aziz pukimak
    July 13th, 2012 at 11:14 PM

    nak laku camne,
    syurga pas kan syurga pukimak

  • Jabalnur
    July 13th, 2012 at 11:15 PM

    Aikk!! tu Assobiyah tu… PAS! PAS! PAS! MAka terbukjti juga akhirnya PAS adalah sebuah parti politik dibawah sistem demokrasi yang di asakan olih Yunani lebih kurang 2000 tahun lalu. Bukanlah PAS itu parti yang menentukan syorga dan neraka seseorang insan

    Dan dengan itu terbukti juga kelemahan sistem demokrasi seperti yang di bincangkan disini:

  • tengkudin
    July 14th, 2012 at 8:50 AM

    PAS janji kitar semula…janji KOSONG..!!!!! camne KOSONGNYA PAS sekarnag…hehehe

  • arizmaya
    July 15th, 2012 at 1:23 PM

    Tengok logo Pas pun dah tau… a big zero

  • zumazore
    July 15th, 2012 at 5:51 PM

    no idea! is zero

  • omega
    July 16th, 2012 at 12:06 AM

    Janji pas yang benar2 terlaksana hanyalah menggugurkan negara islam dan ganti dengan negara kebajikan.

    Selain dari itu semuanya temberang

  • KerisJentayu
    July 18th, 2012 at 7:35 AM

    Sertai PAS kerana Islam menjadi perbualan hanggat di beberapa buah blog ternakan pembangkang di kandang babi mega Selangor beberapa hari ini.
    Dalam HARAMKAHjadah akhbar sapu jubor DAP juga ada menyiarkan artikal yang membicarakan kemasukan bekas penaja umno Bahagian Kuala Krau yang dikenali sebagai Nawi Mat Deris berusia 70 tahun.

    Kata Nawi Mat Deris ,saya tinggalkan Umno untuk menyertai parti yang memperjuangkan Islam seperti yang dikehendaki Allah dan Rasul.
    Katanya lagi,PAS jika menang dan memerintah akan memperkenalkan dasar-dasar Islam berpandukan al-Quran dan sunnah berbeza dengan Umno yang memerintah lebih 50 tahun dengan dasar kebangasaan dan secular.

    Siapa tak kenal dengan perjuangan PAS selama ini.asyik-asyik dok laungkan dasar Islam,asyik-asyik dok laungkan hudud, dan apa yang PAS bawa adalah lebih baik dari umno .tapi Umno tak kafirkan orang Islam.

    Ni dia yang PAS bawa sehingga berbalah bertengkar segala manusia dikampung aku dan lain-lain kampong dikelantan.

    PAS pernah berhujah tidak boleh lantik bukan Islam sebagai pemimpin,dengan membawa dalil ayat quran surah Ali Imran ayat 28(sila rujuk quran)

    Dalam ayat yang dimaksudkan ada menyentuh soal memilih pemimpin yang bermaksud “Tidak sayugia orang mukmin mengangkat orang kafir sebagai pemimpin dengan meninggalkan orang mukmin”

    Memang benar dan tidak dinafikan bahawa ayat tersebut mengariskan panduan kepada orang-orang Islam bagaimana untuk memilih pemimpin.

    Maka para penceramah PAS kehulu kehilir berceramah untuk member peringatan jika ada calon pilihan raya yang bertanding terdiri dari calon Islam bertanding dengan orang bukan Islam pilihan wajib diberikan kepada calon beragama Islam.

    Sememangnya diketahui umum oleh rakyat Malaysia,bahawa calon bukan Islam adalah dari parti komponan Barisan Nasional dan PAS pula bukannya calon malah penyokong dari kalangan bukan Islam pun tidak ada kedengaran ketika itu.

    Dengan dakyah yang dibawa oleh PAS pada masa itu , sehingga ada dikalangan penyokongnya yang berani mengatakan haram jika memberi undi pada calon bukan Islam,,

    Dalam ceramah-ceramah diseluruh pelusuk kampong,PAS melalui penceramahnya telah memberi syarahan tentang ayat 28 surah Ali Imran ‘Barang siapa melakukan demekian(Mengangkat orang bukan Islam sebagai pemimpin)maka ia bukan dari golongan Allah”,

    Itulah yang disyarahkan disetiap detik ,disetiap hari dalam sesi mencari penyokong untuk mendapat kedudukan dalam politik tanah air.

    Tidak dinafikan,memang ramai umat Islam di Malaysia terutamanya dinegeri-negeri pantai timur yang terpengaruh dengan hujah –hujah yang dilontar oleh para penceramah PAS pada waktu itu.

    Siapa tidak terpengaruh,jika sesiapa orang Islam yang memberi undi pada calon bukan Islam ia boleh mencacatkan akidah malah ia juga bukan dari golongan Allah. Penulis rasa para pembaca artikel ini boleh memahami apa maksud “Bukan dari golongan Allah”.

    Dan tak hairanlah jika dikatakan, antara penyebab orang-orang yang menyokong umno dikafirkan kerana member i undi pada calon wakil rakyat yang bukan Islam.

    Antara hujah yang menakutkkan dilontar oleh penceramah PAS pada waktu itu”Nah!..Kalau bukan dari golongan Allah,golongan siapa lagi? Lontaran hujah inilah yang membuat para pendengar ceramah PAS terpenggaruh.

    Para penceramah PAS berani melontar hujah sebegitu rupa, kerana Umno yang bukan sekadar melantik orang bukan Islam selaku pemimpin malah bersengkongkol dalam memerintah Negara.
    Lagipun PAS memahami pemimpin yang dimaksudkan oleh ayat 28 surah Ali Imran termasuklah yang menduduki kerusi dewan rakyat dan Dewan Undangan Negeri.

    Allah maha berkuasa diatas segala sesuatu,pada 1995 PAS telah bersengkongkol dengan DAP walaupun tidak begitu rasmi sebagaimana sekarang.

    Manakala pada tahun 1999 PAS telah membentuk kereja sama yang rasmi dan sangat akrab dengan DAP,manakala ayat 28 surah Ali Imran yang sering dijadikan dalil untuk menguatkan Politik PAS tidak lagi berbunyi.

    Persoalanya apakah ayat tersebut hanya turun untuk orang Umno dan apabila PAS telah melakukan sebagai mana yang dilakukan oleh Umno ayat‘Barang siapa melakukan demekian(Mengangkat orang bukan Islam sebagai pemimpin)maka ia bukan dari golongan Allah”, telah tertolak,atau dengan erti kata lain,haram untuk orang lain dan halal untuk kamu.

  • siamang gagap
    August 4th, 2012 at 1:45 AM

    pas hanylah melukut di tepi gantang. Ibarat hidung tak mancung pipi pula tersorong-sorong

  • Mat sapu
    August 8th, 2012 at 1:18 PM

    Parti Ajaran Sesat mmg mcm tu…tak leh nak tolong lagi

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.