|Laman Utama| MyKMU Forum | MyKMU WebTV | MyKMU Mobile Apps | MyKMU Mobile Site | MyKMU RSS Feed| MYKMU E-MEL: mykmunet@gmail.com

Editor: Adamyan | Diterbitkan pada: 7 June 2012| Kategori: Adamyan,Utama | 43 Comments »

Azmin Tanya, Kenapa Sekarang, Bukan 17 Tahun Dulu? Jawabnya…

REAKSI orang yang berdosa memang begitulah, gelabah tak tentu arah bila ada kesalahannya yang diungkit walaupun dah berzaman duduk diam dalam stor fail Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).  Penulis rujuk pada sidang media Azmin petang tadi berhubung kes rasuah dan hal-hal lain berkaitannya.

Azmin dalam sidang media sama membangkitkan persoalan, kenapa tidak 17 tahun dulu, kenapa sekarang?  Pada penulis inilah soalan paling bangang pernah keluar dari mulut Azmin sepanjang masa mengenali dia (dia tak kenal penulis).

Azmin banyak sebut benda bodoh sepanjang masa sejak 1998 tapi rasanya inilah yang terbodoh sekali.

Tidakkah Azmin menyemak pendedahan Raja Petra Kamarudin (RPK) yang membawa kepada siasatan semula?  Bukankah disebutkan disitu bahawa bekas Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) pada waktu itu telah diarahkan oleh Anwar untuk menutup kesnya?

Kalau BPR ketika itu sudah diarahkan Anwar (merangkap Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan) supaya kes itu ditutup, mana nak ada siasatan lanjut apatah lagi pendakwaan dan dakwaan?

Diringkaskan, Azmin tidak didakwa atau dikenakan apa-apa tindakan 17 tahun dulu sebab Anwar arahkan BPR supaya menutup kesnya.  Faham ke sekarang?  Mudah macam itu pun tak boleh faham?

Sebetulnya, Azmin bukan bodoh atau tak faham, tapi sebab dia ni sombong. Dia buat apa dia tak fikir-fikir dulu, sebab dia tau, apa pun terjadi, Anwar ada disitu mempertahankannya, secara senyap atau secara terang.  Maklum, ‘penyimpan mohor’lah katakan.

Tapi Azmin lupa, Anwar belum Perdana Menteri lagi, baru mimpi saja nak ke situ.  Paling kuat Anwar boleh buat pun ialah menyediakan peguam yang terer-terer untuk putar belit kesnya sehingga dibuang.  Paling tidak pun, kenal pasti siapa pendakwanya nanti dan tut tut tut tut kawtim tut tut, silap-silap dapat jadi peguam belanya pulak.

Ini Malaysia, apa pun boleh jadi.

Lagipun soal 17 tahun atau berapa tahun sekalipun, bukanlah satu isu.  Sebab Anwar dah sebut, kalau dia jadi Perdana Menteri dia akan bongkar semua penyelewengan yang kononnya dilakukan UMNO sejak 39 tahun memerintah negara ini (tolak 17 tahun dia memegang pelbagai jawatan dalam UMNO dan kerajaan sebab yang itu tak kira, tak aci, nanti dia pun sekali tersangkut).

Itu Anwar, Lim Kit Siang pulak nak bongkar ‘kesalahan’ Tun Dr. Mahathir sepanjang 22 tahun jadi Perdana Menteri?  22 tahun jadi Perdana Menteri dicampur 9 tahun sejak bersara, itu menjadikan ‘kesalahan’ Tun Mahathir yang kononnya nak dibongkar Kit Siang ni berusia lebih 30 tahun!!

Kenapa Azmin taknak komen yang itu?  Sebab itu Anwar dan Ki Siang, sama-sama jadi komrad dalam Pakatan haram?  Sebab itu ke?

Sudahlah Min, berhentilah mengarut.  Kau fikir kau siapa, you are nothing.  Sebab p*p*k bini kau Anwar bedal, itu saja yang buat kau berada di tempat kau sekarang.  Kalau tak, silap-silap kau pun separuh lelaki separuh perempuan macam darah daging kau seorang tu.

Ada 43 Comments setakat ini.

  • omega
    June 7th, 2012 at 12:41 AM

    asmin boleh diumpamakan sebagai bapa ayam.

  • BLACK
    June 7th, 2012 at 12:53 AM

    pengara bpr masa itu tak mengaku pulak di arah kan oleh anwar supaya tutup kes.mana yg betul ni.

  • StinGray
    June 7th, 2012 at 1:49 AM

    kalau bab dosa atau kesalahan…sampai padang masyhar pun valid lagi…dia ingat menipu dan rasuah tu mcm beli ikan sardin tin ke??…ada due date…WTF la min….

  • Jokiden
    June 7th, 2012 at 2:06 AM

    Bersepah kes dalam negara ini yang di bawa ke mahkamah walaupun orang itu telah lama bersara. Itupun Azmin ni tak faham dan buek-buek tanyo pulak. Ish..ish siap buek PC laie.. loyo den..

  • aziz pukimak
    June 7th, 2012 at 7:09 AM

    tu la, assmin ni memang pukimak

  • tengkudin
    June 7th, 2012 at 7:15 AM

    Anak tanggang Moden..dah kayo rayo…gelabah sakan la..bini pun bagi orang jadi ayam…

    ferrari merah tu mana la dapat duit tu ye….hasil bagi bini kat orang ke assmin??? hehehehe… kalau katil pun dah makan puluh ribu..inikan pulak keter ferrari…

    takkan jual aisskrim kat bilik air je dah kayo rayo..hehehe

  • Jeffry
    June 7th, 2012 at 7:20 AM

    TANGGANG DULU MEGAH DGN KAPAL LAYAR..TANGGANG MODEN BANGGA DENGAN FERRARI MERAH..KEHKEHKEHKEH

  • Bulan Empat
    June 7th, 2012 at 7:45 AM

    Ferrari atau kapal layar, SiTenggang tetap Tenggang. Tenggang terkenal derhaka dan sipenderhaka akan disumpah . Sumpahan ibu menterbalikkan dunia.

    Orang tak kesah apa Tenggang sudah buat, apa dia niat nak buat. Tapi Tenggang yang seekor ini menyusah umat lain. Kesombongan dia menjolokkan mata. Dia menggigit tangan orang yang suap makan kedalam mulut dia . Dia sedekah bini dia untuk mentor dia pakai, berapa kerap kita tak tahu.

    Manusia pelik dua tiga orang ini sering buat kerja pelik yang orang lain tak buat.

    Golongan laknatullah tak boleh memimpin kerana merekalah yang perlu dipimpin. Mereka seharusnya membenarkan diri mereka dipimpin dengan membuang segala impian untuk memimpin.

  • Delta Source
    June 7th, 2012 at 8:42 AM

    Betul tu.

  • Mohd Taib Kamin
    June 7th, 2012 at 11:06 AM

    Bagi saya, soalan Azmin Ali itu bukan sahaja bodoh tetapi menjadikan jerat yang dipasang untuk mengenakan orang lain tetapi telah menjerat diri Azmin sendiri. Pertama: Azmin secara tidak langsung mengesahkan dakwaan tersebut adalah benar.Soal jangka waktu samaada 17 tahun atau 70 tahun bukan menjadi isu. Isu sebenarnya ialah BENAR atau TIDAK dakwaan tersebut. Kedua: Azmin sendiri ‘mengakui’ bahawa Anwar Ibrahim terlibat secara langsung untuk menghentikan siasatan dan pendakwaan terhadap Azmin. Ketiga: Membuktikan betapa ‘rapat dan akrabnya’ Azmin dan Anwar.

    Kalau dakwan tersebut adalah ‘fitnah’ perkara paling mudah untuk membersihkan namanya ialah menyaman pihak2 yang menyebarkan ‘fitnah’ tersebut.

    Kekalutan Azmin hari ini akan berterusan sampai bila2. Azmin lupa bahawa kebaikan atau keburukan sebesar zarah pun pasti akan dihitung di akhirat kelak.

  • raplahjingaa
    June 7th, 2012 at 1:55 PM

    Tu la asmin, orang dah dok cakap dah kat hang, jangan jadi anak derhaka, hang tanya la lebai-lebai PAS, anak derhaka ni balasan Allah akan sampai kat dunia ni jugak…hang rasuah hang terima la akibatnya.

    hang tok sah la pusing merata alam, rakyaat bukan bodoh, hang bukan ada kerja apa pun…cai-cai PAS busuk-busuk depa pun jaga parking dapat la jugak duit sikit, hang tu apa pun tak dak…rumah merata-rata, saham juta-juta…mana mai tu semua asmin oii ?

  • Anak Lenggong
    June 7th, 2012 at 3:26 PM

    Dah terbukti anuar menggunakan segala kuasa yang ada pada nya untuk menutup segala kes ini terbukti yang dia diperap dipenjara Sg. Buluh diatas kesalahan menyalahgunakan kuasanya mengarahkan pihak polis mengugut saksi2 pendakwaan kes liwat kali pertama dulu…so siazmin madu nuar apa yang nak dinafikan lagi..ngape takut sangat dengan kes ko ni..kalau didapati tak bersalah dalam pendakwaan…kan ko akan bebas..orang kata berani kerana benar..takut keranan salah.

  • raja kongkiak
    June 7th, 2012 at 3:43 PM

    suruh dia pi tanya madu dia awat dok jaga dia 17 tahun dulu…

  • antibelit04
    June 7th, 2012 at 3:57 PM

    Alahai……sama jugalah…dulu umno kan main kau puji…sekarang asal semua tak kena?..tak gitu?

  • iPas
    June 7th, 2012 at 6:41 PM

    berita ‘kedarah duit rakyat’ yg ternow…terkini.. terbaru…. bukan yg 17 atau 170 tahun yg lalu
    kes Ah Jib Gor… tengah panas…. berasap2.. bukannya kes yg ambil dlm peti sejuk.. keh..keh..keh…

    ku doa kan semuaga Ah Jib Gor selamat. kih..kih..kih

    from mongolia with love… to france with scopene… and now to Malta with money…. kah..kah..kah…

    http://greenboc.blogspot.com/2012/06/panas-kisah-najib-altantuya-scorpene.html

    ps : sori I no spek inglis…..

  • iPas
    June 7th, 2012 at 6:46 PM

    lagi dan lagi…. kisah Ah Jib Gor , kisah scorpene, kisah Tuya, kisah kedarah duit rakyat

    kah..kah..kah..kah..kah….kah….

    http://alditta.blogspot.com/2012/06/sale-of-defence-secrets-no-comments.html

  • iPas
    June 7th, 2012 at 6:49 PM

    lagi2 berita Ah Jib Gor. amboi famous nya … keh..keh..keh…

    7/06/12
    Pembelian Scorpene Malaysia: Ahli Parlimen Malta akui perunding kewangan Perancis disiasat
    (Oleh Asia Sentinel)
    Skandal kapal selam Scorpene Malaysia nampaknya telah melebar ke kepulauan Mediterranean Malta, di mana seorang anggota parlimen pembangkangnya mendakwa bahawa perunding kewangan yang berpangkalan di Malta milik Perancis, sedang disiasat kerana peranannya dalam pembelian kontroversi dua kapal selam itu pada berharga AS$1 (RM3.1 bilion) oleh kerajaan Malaysia.

    http://batuvskayu.blogspot.com/2012/06/pembelian-scorpene-malaysia-ahli.html

  • iPas
    June 7th, 2012 at 6:54 PM

    dan lagi…dan lagi. Ah Jib Gor dah jadi superstar… keh..keh..keh..

    Skandal Scorpene merebak ke Malta

    * Asia Sentinel
    * 11:03AM Jun 7 2012

    Skandal kapal selam Scorpene Malaysia nampaknya telah melebar ke kepulauan Mediterranean Malta, di mana seorang anggota parlimen pembangkangnya mendakwa bahawa perunding kewangan yang berpangkalan di Malta milik Perancis, sedang disiasat kerana peranannya dalam pembelian kontroversi dua kapal selam itu pada berharga AS$1 (RM3.1 bilion) oleh kerajaan Malaysia.

    http://www.malaysiakini.com/news/200154

  • iPas
    June 7th, 2012 at 6:56 PM

    amboi … famous nya Ah Jib Gor…. kah..kah..kah…..

    Scandal Scorpene timbul di Malta pula…

    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/

  • iPas
    June 7th, 2012 at 6:58 PM

    cerita fitnah berkenaan Ah Jib Gor…. kih..kih..kih..

    KAPAL SELAM: WARTAWAN ANTRABANGSA DEDAH PERTEMUAN NAJIN- ALTATUYA DI PARIS – keadilan daily

    Sesuatu keputusan yang dibuat di Paris bulan lepas bermakna bahawa salah satu episod yang paling sensasi di rantau ini akan timbul kembali dengan sepenuh hati.

    Ia bermula belasan tahun yang lalu apabila Najib Razak memegang portfolio pertahanan dan mengarahkan dua kapal selam Scorpene dari pembuat kapal Perancis, DCNS, kira-kira AS $ 400 juta setiap satu.

    http://tukartiub.blogspot.com/2012/06/telh-sah-dan-terbukti-najib-jumpa.html

  • iPas
    June 7th, 2012 at 7:04 PM

    woi… kenapa cita Azmin tak famous macam cita Ah Jib Gor… kih..kih..kih

    Azmin pun nok famous juga. Keh…keh..keh….

  • Bulan Empat
    June 7th, 2012 at 7:04 PM

    Kapal selam mak bapak kau, bodoh macam baghal.

    Ko orang panggil tokoh pembangkang berkenaan dtg sini suruh dia jadi pemerhati PRU. Dengan Yusuf Qhardawi sekali.

    Ini satu theory yang mansuia bengap pun tak akan percaya.

  • iPas
    June 7th, 2012 at 7:09 PM

    opp sori …kapal tak leh selam….. kih..kih..kih…

    apa pulak kaitan dgn pemerhati PRU dgn kes Scorpene ???? kes scorpene di france
    PRU di malaysia..???? koh..koh..koh…

  • Lan
    June 7th, 2012 at 7:29 PM

    Anwar arahkan BPR tutup kes.., maka BPR pun berhenti siasat.. : itu yang aku faham.

    Dari perkembangan terbaru ini, aku cadangkan:

    1. Sambung siasatan kat Azmin

    2. Siasat apa sebab Anwar suruh berhenti siasat dulu

    3. Siasat bekas KP BPR tu, kenapa dia ikut arahan Anwar membuta tuli, sedangkan ia melibatkan kepentingan awam (bukan duit Anwar)

  • Antihipokrit
    June 7th, 2012 at 8:17 PM

    PENYOKONG PKR CUBA ALIH TOPIK DI SINI.KESIAN.
    #KALAU NAJIB BETUL TERLIBAT,ITU HAK TUBUH BADAN DIA YG URUSKAN.DRPD ASYIK TUDUH-MENUDUH,HUJUNG2 DIRI SENDIRI YANG MALU.KUAT MENGENAKAN ORANG TAPI DIRI SENDIRI TIDAK SEDAR UNDANG2 MAU IKUT KEHENDAK DIA.
    COPY PASTE BUKAN MAIN GIRANG.ENTAH BETUL ENTAH TIDAK.PENILAIAN PIHAK YG BENAR PERLU ADIL KAWAN.
    JANGAN SIBUK MENYALAHKAN ORG AKHIRNYA LUPA BERSYUKUR KAWAN.
    SAYA SENDIRI WALAUPUN TAK DAFTAR MANA2 PARTI POLITIK ADA PENILAIAN SENDIRI:tak perlu tukar kerajaan,malahan perlu ditambah lagi majoriti!DULU X UNDI DAN TAK PERGI MENGUNDI LANGSUNG SEBAB INGAT BN PASTI MENANG PUNYA..TAPI SEKARANG..UNDI BN..MINGGU DEPAN KALAU PRU DIUMUMKAN ALANGKAH BAGUSNYA.

  • iPas
    June 7th, 2012 at 8:36 PM

    bukan alih topik broo… sekadar bertukar2 kes…. kih..kih..kih…
    bertukar2 maklumat katakan.. kita patut baca semua… lepas tu kita buat
    perbandingan… tak percaya tak apa… tak ada orang paksa….

    keh..keh..keh…

    kenapa ya… Ah Jib Gor lambat umun PRU… ??? kalu umun sekarang BeeEnd confirm
    menang !!!! apa takut BeeEnd kan kuat… duit banyak… ada tv1,2,3 hingga 100 kih..kih..kih…
    surat khabar ada, polis, tentera, fru, sprm, spr…macam2 ada. tak kan takut lagi

    PR apa ada…. taik kuda pun tak ada …kah..kah..kah… confirm lingkup !!!

  • iPas
    June 7th, 2012 at 8:38 PM

    aku pun setuju bro.. siasat azmin sampai lubang kubur…
    lepas tu Ah Jib Gor jgn siasat…sebab fitnah PR…. kih..kih..kih…

  • raplahjingaa
    June 7th, 2012 at 9:08 PM

    Apa lagi yang depa ada, cerita fitnah harakah buat tempat bergantung…lagi tak reput lagi tu la depa bergantung…

    Good they re in defensive mode.

  • Bulan Empat
    June 7th, 2012 at 10:01 PM

    Puak jahanam yang bukak mata saja buat maksiat, bergerak saja buat maksiat. Jamban tempat orang melepas isi perut, kosongkan pundi air najis… si belangak ini buat tempat lepas nafsu. No class ketahap siul. macam tak ada tempat lain.

    Lepas itu dia terpaksa jaja dusta dia sana sini mintak seluruh dunia percaya. Sebab itu kita cakap ” you tell 1000 lies to cover 1 lie.

    Apa tidaknya, kita kena berbohong banyak kali hanya untuk menutup pembohongan yang satu.

    Ini lah dia Anwar dan Azmin. Manusia laknat yang nabi tak mengaku umat.

  • Sesumpah
    June 7th, 2012 at 10:21 PM

    Baguslah ipas…ko panjang2kanlah fitnah ke atas najib tu. Semua org dah tau yg sumber asal fitnah najib & tuya tu adalah berasal dari cerita dongeng RPK. Skrg dah melarat ke kisah scorpene pulak. Dalam cerita reka2an ni bole pulak diorg kaitkan tuya ngn scorpene. Pelik sungguh aku. Prinsip diaorg ialah apapun boleh asalkan dpt kaitkan najib.

  • Kajang pak malau
    June 7th, 2012 at 10:26 PM

    Kecewa saya kalau ada pejawat awan macam ini…

    Kalau benar Anwar yang suruh hentikan siasatan terhadap Azmin dan BPR pun hentikannya… malang bagi Malaysia…

    Sepatutnya Ketua BPR disiasat kerana tidak menjalankan tugas dengan betul… mana boleh dia dengar arahan Anwar…

  • iPas
    June 7th, 2012 at 10:46 PM

    betul lah bro…dlm harakah semua nya cerita fitnah je bro…
    dalam surat kabar utusex, berita hairan, tv3 suku cerita semua nya benar…

    tak kan rakyat percaya kepada berita fitnah dlm harakah, rakyat tentu percaya
    berita dlm utusex, tv3 suku.. kan..kan.. tentu rakyat sokong BeeEnd

    kih..kih..kih..

  • iPas
    June 7th, 2012 at 10:55 PM

    la…ada lagi cita Ah Jib Gor… kih..kih..kih..

    Kemudian, ia telah didedahkan di Parlimen Malaysia bahawa “komisen” bagi kontrak sub adalah 114 juta euro, atau kira-kira $ 160 juta pada masa itu.

    Wang itu dibayar ke dalam akaun bank KL Perimekar, sebuah syarikat yang ditubuhkan oleh Razak sejurus sebelum kontrak telah ditandatangani dan yang tidak mempunyai rekod mengendalikan pemerolehan pertahanan.

    Ia adalah dikatakan bahawa $ 160 juta telah berpecah antara Razak, Najib Altantuya dan tokoh-tokoh lain dalam Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu, parti dominan dalam Barisan Nasional yang memerintah Malaysia.

    Berdasarkan dakwaan ini, polis Perancis menyerbu pejabat DCNS dan merampas sebuah timbunan dokumen yang menunjukkan bayaran rasuah besar-besaran.

    Bulan lepas, selepas memeriksa dokumen, Hakim Roger Le Loire mengarahkan penyiasatan jenayah yang akan dilancarkan.

    Ia hampir pasti akan melibatkan sepina pemfailan untuk kedua-dua Razak dan Perdana Menteri Najib Altantuya untuk hadir di mahkamah.

    bla..bla..bla… kih..kih..kih…

    http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2012/06/skandal-scorpene-wartawan-bongkar.html

    baca…jgn tak baca.. sekadar bertukar maklumat. keh..keh..keh..

  • mopiko
    June 7th, 2012 at 11:16 PM

    kalau 17tahun dulu habislah lelaki sejati di kerjakan……

  • StinGray
    June 8th, 2012 at 7:26 AM

    sapa ckp tak bleh selam…kat lautan dalam shamsidar dia dah menyelam, kat muara saipul pun dia dah selam…yg paling glamour sekali masa dia selam kat lautan chinadoll selatan…membuak air laut tu….baikkk punye selam….perhhh

  • StinGray
    June 8th, 2012 at 7:31 AM

    mcm nk tagih simpati jea…mengelupur tak tentu arah banjingan sekoq ni….dah tak sanggup sgt jd pembangkang paling tua dlm sejarah dunia la tu????….

  • raplahjingaa
    June 8th, 2012 at 1:07 PM

    hehe…

  • raplahjingaa
    June 8th, 2012 at 1:09 PM

    dah tak tinggal banyak tempat depa bergantung harapan…biar la kat depa, nanti kita pakat-pakat bawa anak buah pi melawat depa…sedekah pisang sikit.

  • raplahjingaa
    June 8th, 2012 at 1:11 PM

    Malau hang jangan kecewa…nanti lama kelamaan hang jadi murung…bukan hang tak tau perangai anwar…hang ni

  • Chephang
    June 8th, 2012 at 6:50 PM

    Lama dia tak kena lancap dlm tandas kot?

  • Chephang
    June 8th, 2012 at 6:57 PM

    Toksah hang dok spin, toksah hang dok menipu kat sinilah Lipas..”….. Semua entiti pembangkang adalah penipu, samaada bloggernya, suaramnya, majlis peguamnya, bersihnya dan termasuklah engkau dan kwn2 kau. Dah terang nyata pr adalah penipu rakyat. Chehhhh buat2 ketawa lah konon, tapi dlm hati tu sakit tak terkira dgn segala pembongkaran yang dibuat oleh bloggers BN.

  • Chephang
    June 8th, 2012 at 7:06 PM

    Bukan bertukar maklumat tu, silappp bertukar fitnah… Orang pas mana ada cakap cerita benar, semuanya fitnah dan bohong.
    Malas aku nak layan beruk pr sekor ni… Bukan ada pekdah, menyemak ja kat sini.

  • bujuk
    June 9th, 2012 at 12:55 PM

    Apa yg. aku faham dari artikel ni.. semua pegawai awam bertindak ikut kata2 ketua atau menteri bukan sebab tanggungjawab pada negara. Jadi atas alasan tersebut.. aku katakan d sini perkara ini berbangkit bukan sebab ada rasuah atau salahguna kuasa pada Azmin tapi sebab pegawai telah d arah oleh menteri untuk buka fail semula. Perintah menteri umpama perintah NABI pada pegawai awam. Wajib d turut walau tiada bersebab..

Apa Pendapat Anda ?, Komen disini!

© MYKMU.NET. All Rights Reserved. Sign up for entries RSS and for the comments RSS.

Powered by WordPress. MyKMU.NeT theme by Jebon.