Menu Utama

Tanggang Moden: ‘Luahan’ Azmin Tak Jawab Soalan

HATI ibu yang terluka, hanya layak diucap oleh ibu tersebut sahaja.  Tidak ada sesiapa di dalam dunia yang boleh menyatakan bagi pihak ibu tersebut bagaimana dan sedalam mana hatinya terluka.

Tidak ada kuasa di dalam dunia, tidak ada skrip yang boleh dicipta sehingga ke tahap menyamai luahan hati seorang ibu yang terluka.

Apa yang diucapkan oleh ibu kepada Azmin Ali (pornstar negara terbaru), Hajah Che Tom seperti disiarkan Buletin Utama pada Jumaat, adalah luahan hati ikhlas tanpa dipaksa untuk kita semua rakyat memahami jiwa Azmin ini yang telah dibeli sepenuhnya oleh Anwar.

Kalau boleh diputar masa kebelakang, mungkin Azmin mahu Anwar yang mengandung dan melahirkannya, bukan ibunya sekarang.

Sebagai seorang anak yang masih mempunyai ibu, penulis kurang senang dengan cara Azmin menjawab luahan hati ibunya itu seperti yang disiarkan hampir semua portal berita pembangkang hari ini.

Azmin tidak sedar yang dia bercakap hampir semua benda tapi tidak menjawab isu-isu penting yang menjadikan dia sekarang dilihat sebagai anak derhaka.

Antara lain kenapa tidak menjengok ibunya walaupun ketika orang tua itu terlantar di hospital, sakit.

Bukannya Azmin jadi ahli parlimen di UK atau Amerika Syarikat, dekat Gombak itu sahaja ha.  Nak jengok mak sendiri kat Hulu Klang pun takkan tak sempat?  Kenapa penulis rasa macam tak masuk akal?

Itu satu hal, satu hal yang lain, Azmin memperlekehkan luahan hati ibunya itu dengan mengaitkannya dengan UMNO.  Azmin mungkinlah tak beranak, dia mana tau perasaan ibu. Kalaulah Azmin tahu, rata-rata wanita dan ibu di Malaysia ini sekarang semuanya sedang membenci Azmin kerana biadap dengan ibunya.

Termasuklah seolah-olahnya mengatakan luahan hati ibunya itu adalah skrip ciptaan UMNO.  Rendah sangatkan nilai perasaan ibu kau tu min sampaikan semua pun nak dikaitkan dengan UMNO?

Sebaliknya pula penulis boleh katakan, kenyataan Azmin hari ini adalah skrip ciptaan Anwar Ibrahim!!  Hang nak kata apa Azmin?

Penulis nak jelaskan kepada Azmin, berapa banyak wang dan kuasa yang Anwar boleh beri kepada kau, tak satu pun yang boleh menggantikan ibumu itu.  Adik beradik kau yang lain begitu juga.  Jahat macam mana pun, tetap darah daging sendiri yang tidak boleh dipilih-pilih atau ditukar ganti.

Berbeza dengan Anwar atau ketua for that matter.

Tidak ada dalam sejarah peradaban manusia, ada individu yang menjual kasih sayang ibunya demi cinta kepada duit dan kuasa.  Kalau nak dimasukkan dalam sejarah, Azmin mungkinlah yang pertama.






84 Komen to Tanggang Moden: ‘Luahan’ Azmin Tak Jawab Soalan

  1. yon76er says:

    Nak kata bodoh , taklah berapa pandai budak Azmin nie…bila ditanya soalan napa tak balik tegok Mak ko??..dia dgn POYO dan ala Muka Bintang PORNO Terbaharu Malaysia bolih menjawab”””Pilihan Raya dah dekat””””kwang..kwang…kwang…

  2. randomsee says:

    hahahahaha…azmin duk salahkan UMNO lagi…tak habis2 dia ni

    http://www.freemalaysiakini2.com/?p=28274

  3. Anak Lenggong says:

    Aikk…tak jumpa mak pun salahkan umno jugak kee..yang hairan nya apa sahaja kejadian yang berlaku terhadap diri pembangkang semua nya salah umno..adakah umno yang mengawal mereka ni semua..

  4. tengkudin says:

    assmin ooo asmmin…jangan nanti ko ganti batu caves tu dengan muka ko bila jadi batu..heheheheh

  5. bujuk says:

    Media UMNO terlalu busuk hingga sanggup bawak Mak Tom dalam membenarkan fitnah. Kalau isunya keluarga biarlah mereka selesaikan bukan jadi batu api. Kalau isunya dosa, mintalah bertaubat dan bukan d AIB kan. Jika isunya politik bertandinglah seperti anak jantan jangan d guna fitnah yg. jijik.

    • Mohd Tasyahud says:

      Salam Tuan,
      JANTAN:
      Jantankah Anuwar apabila beliau memegang suatu jawatan yang tidak akan dipertandingkan dalam PKR?
      Jantankah Azmin apabila kertas pengundian di cabang beliau lebih daripada kehadiran korum mesyuarat cabang tersebut?
      Mungkin juga akan kurangnya jantan Azmin apabila beliau menyahut seruan Wan Azizah supaya beliau menjengok ibu beliau.
      AIB:
      Tidakkah aib kisah pemimpin UMNO dibongkar walaupun pemimpin tersebut telah meletakkan jawatan? Tidak seperti Anuwar dan Azmin.
      Tidakkah aib kisah Ziana Zain dikeluarkan yang belum tentu kesahihannya? Bukti tidak mungkin dapat dihapuskan kalau anak Jantan.
      Atau mungkin aib hanya pada pemimpin pembangkang tetapi tidak kepada pemimpin UMNO.
      Wallahualam.

      • StinGray says:

        bujuk bodoh dan sesat…jgn hang memperlekehkan hati seorang ibu…ibu kandung hang sanggup ke buat kerja2 upah ni nak malu kan hang…hang ni anak kutip tepi jalan ke????…

        sebelum ni bkn main lg…asal bg contoh jea ambil iktibar pasal keluarga, tanggungjawab seorang ibu lah…tanggungjawab bapa dan anak lah…bila kena kat muka puak sendiri mcm mulut jubur ayam hang menuduh betapa bodohnya ibu org lain….

        mungkin mak hang sorang jea kat muka bumi ni yg nak anak dia rosak berkawan dgn peliwat dan penzina…hang la manusia paling bangang kat dunia ni sekarang…anak kutip yg tak tau perasaan ibu sebenar….

        • raplahjingaa says:

          Bujuk dah jauh tersesat dari landasan kenyataan….hanya kerana terlalu taksub kepada manusia.

          Bujuk…bujuk…

        • bujuk says:

          Seorang Ibu tak sanggup jatuhkan maruah anak dia, tapi UMNO sanggup.

          • StinGray says:

            nak selamatkan anak dgn nak jatuhkan maruah anak pun tak tau beza….berapa la dah hang jadi bapak ni….bodoh la komen hang ni…

          • raplahjingaa says:

            sting….aku dah agak dah hang nak kata macam tu kat bujuk….hehe

            hai…bujuk, bujuk apala nasib hang.

          • StinGray says:

            pelik la bro dgn si bujuk ni….kalau tak de Che Tom tu takde la si assmin tu…yg bujuk tak puas hati sgt dgn dia apa hal…anak dia..suka dia laa…mcm la si bujuk ni yg mengandungkan assmin plak…

          • fabregaz says:

            tu bukan mak dia kan bujuk?tu pelanduk dua serupa upahan umno mcm jgk pelakon video chinadoll dan aiskrim assmin?pandai betul umno cari pelakon2 yg muka sebijik2 mcm anwar,assmin dan mak dia..tp tak jumpa plk pelakon muka mcm nik aziz hadi LKS LGE?

      • bujuk says:

        Itu isu PKR, apa hak UMNO nak campur tangan. Ingat TunM kata perwakilan kubang pasu d bayar rm300 supaya tak undi dia? ingat KuLI kata ada surat dari Putrajaya tidak benarkan bahagian calonkan nama dia. UMNO tak layak nak pertikaikan parti lain kerana kebusukan dalam UMNO lebih teruk lagi. Aku tak kata PKR bagus, tapi lebih baik dari UMNO.
        Isu pemimpin korang tidak d angkat oleh pemimpin PR, tapi isu pemimpin PR diangkat oleh PM dan d siar d dada2 akhbar. Busuk sungguh mainan politik kalian.

        • jebat says:

          bujuk..apakah politik pas,pkr,dap tidak busuk?? jgn pandai menilai pihak lawan shj sedangkan diri sendiri terpalit najis..tanyalah anwar..apakah kata2 dia benar belaka??saifuddin nasution?mat sabu?dan ramai lagi bujuk..cuba la sedar sikit..

          • bujuk says:

            Jika najis apa isunya… libatkan rakyat dan negara atau sekadar isu peribadi? aku bantah semua perkara fitnah/umpatan yg. melibatkan peribadi yg. tiada kaitan langsung dengan rakyat dan negara. Seperti isu CSL dulu…

          • raplahjingaa says:

            alaaaa….bujuk hang bantah apa saja yang kena kat batang hidung hangpa….fitnah seranah puak hang sampai ke dalam masjid, hang tak bantah pulak…

            hang ni…lalang sungguh.

          • StinGray says:

            bukan lalang biasa bujuk ni bro…dia ni lalang organik….sihat sungguh kelalangan dia…

      • asmin says:

        Jantankah asmin bila isteri sendiri dikongsi bersama orang lain..
        Jantankah asmin bila anak yang dikandung isteri sendiri benih orang lain…

        hee.hee

    • P164 says:

      Pemimpin ko buat hal, semua salah UMNO. Abaikan tanggunjwp pada ibu bukan perkara yang boleh dibuat main-main. Hati ibu tidak akan tersentuh kecuali memang anaknya telah menderhakai. Berfikir lah secara waras. Esok bini ko bersalin pn salahkan UMNO.

      • bujuk says:

        Kalau Azmin tak jumpa ibu dia kenapa mintak Mak Tom ulas isu video lucah? Aku tak percaya cerita media UMNO yg. selalu berbohong. Menambah2 cerita untuk rosakkan nama baik orang. Kalau tuan orang tua, adakah semua anak tuan ziarah tuan setiap bulan? Jangan menipu diri sendiri…

        • jebat says:

          bukan ko sorang je bujuk yg tak percaya media arus perdana malah hampir kesemuanya balaci dan pencacai pakatan haram tak nak percaya..aku tak hairan kerana kebenaran itu menyakitkan.. kata2 keluar dari mulut seorang ibu lahir dari hatinya..ko cuba utk manampakkan azmin seorang yg taat,patuh dan kasih kepada ibunya..walau hakikatnya ibu azmin yg lebih mengetahui..

          • bujuk says:

            tapi bukan dari mulut Mak Tom, nampak sangat dah d skripkan. Setidak2 oleh Umi Hafilda… takda Ibu yg. sanggup tuduh anak dia buat jahat. Ibu penagih dadah pun akan lindungi perbuatan anak dia. Inikan pulak anak dia seorang YB. Jangan mengarut la… biasa seorang ibu akan nasihat anak dia, bukan malukan maruah anak dia. Seorang ibu sanggup d hina untuk pertahankan anak dia, bukannya menghina maruah anak dia.

          • jebat says:

            dah di skripkan? ha…ha..kesian mak tom kene hafal skrip org lain..

          • StinGray says:

            bujuk ngok…yg si assmin tak balik jengok ibu dia selama 9 bln tu pun umno punye keje ke???…umno suruh assmin derhaka ke???..

            bujuk..ibu ayam jea yg sorokkan kesalahan anak dia…hang ni pentingkan maruah assmin dari maruah ibu dia…ada ke seorang ibu sanggup diupah utk malukan anak sendiri…

            mak dia tak tuduh pun, memang betul anak dia tak jenggok2 dia..hang mana tau, hang bkn darah daging dia, hang darah daging anwar…

            agama mana yg hang belajar ni bujuk, seorang ibu perlu pertahankan seorang anak yg dah sesat segalanya…ibu mana yg sanggup lihat anak sendiri jual bini utk kuasa dan wang…

            anak yg tak bermaruah, ibu pulak disalahkan…..suka hati dia la nk ckp apa pun, tu anak dia, yg hang kalut nak protect jantan dayus tu apekejadah bujuk….pi jaga mak hang elok2 jgn jd mcm si tanggang moden tu….

          • raplahjingaa says:

            Bujuk…

            Aku dok tunggu jugak kot-kot hang nak bawa keluar hadis-hadis yang menghalalkan perbuatan azmin terhadap ibunya..atau pun cerita-cerita zaman nabi dulu dulu ka…

            alaaa…bujuk bawa keluar la…lama tak dengar hang cerita kisah nabi-nabi

          • StinGray says:

            bro rap…jgn dia keluar citer nabi baru kat kelantan tu dah…takut aku dia punya hadis….

    • apanama says:

      tutuh coffee boty salah umno, bantai china doll salah umno, kasik aiskrim salah umno, ni mak menangis pun salah umno? mmg fobia betul korang dgn umno ni sampai hal peribadi pun nak kaitkan dgn umno. banyak sgt taik dalam otak korang ni… tak mustahil anak kencing atas tilam pun salah umno jugak, anjing berak dpn rumah pun sama, mak bapak mati pun salah umno.. aiseh otak mana tarok bai?

  6. Mohd Tasyahud says:

    Menurut sahabat saya yang sama2 ke surau dan sangat tegar kepercayaannya kepada PAS, menyatakan bahawa sidang akhbar itu telah dirancang dengan teliti oleh UMNO. Malah skrip yang di ucapkan dengan baik oleh Mak Tom juga adalah sebahagian daripada skrip yang di olah oleh UMNO.

    Hebat sungguh UMNO sehingga perjalanan hidup Azmin yang tidak menjengok ibunya juga adalah hasil kerja UMNO. Mungkin kata keji Azmin kepada Ummi dan kakak beliau juga adalah skrip yang disediakan UMNO. HEBAT!

    Wallahualam.

    • bujuk says:

      Tak jumpa lagi seorang Ibu boleh masuk TV semata2 anak dia tak jumpa dia tak sampai setahun. Walaupun aku tak setuju Azmin tak ziarah ibu dia dalam tempoh tersebut, tapi menggunakan madia TV untuk cerita macam ni amat memalukan. UMNO tak perlu menyorok… tampa UMNO Mak Tom takkan dapat masuk TV semata2 nak cerita Azmin tak balik rumah.

      • jebat says:

        tak salah Mak Tom masuk TV. Boleh dijadikan teladan kpd kita bagaimana perasaan seorang ibu terhadap anak yg hanyut dlm kemewahan dan dosa maksiat.. aku insaf bujuk melihat apa yg terjadi kpd keluarga azmin ali..bertambah kasih aku kpd ibu dan ayah..

        • bujuk says:

          Memang tak salah, tapi amat memualkan untuk ceritakan keburukan keluarga kepada 1 malaysia. Tak tergamak aku rasanya… takda orang yg. sanggup tunjuk aib keluarga pada orang luar. Umpama meludah ke langit, jatuh d muka sendiri.

          • StinGray says:

            kalau tak masuk TV, hang pun tak kan tulis yg “Walaupun aku tak setuju Azmin tak ziarah ibu dia dalam tempoh tersebut”…sekarang hang tau kan dia dah lama tak ziarah mak dia….hang tau dari TV kan….

          • raplahjingaa says:

            hehe..

          • bujuk says:

            Stigray.. aku tak tau la kalau hang bangga mak hang masuk TV cerita aib keluarga untuk 1 m’sia tau. Aku teringat cerita Nabi Ibrahim ziarah anak dia Ismail, tapi Nabi Ismail takda rumah. Dia tanya pada Isteri Ismail kehidupan dia, maka Isteri Ismail ceritakan kehidupan yg. susah dan mencerca Nabi Ismail maka Nabi Ibrahim pesan pada Isteri Ismail supaya tukar pintu rumah(ceraikan isterinya). Walaupun Mak Tom bukan Isteri tapi Ibu Azmin, tapi dia adalah Isteri Pak Ali(bapak Azmin).Moral cerita adalah Isteri/ibu yg. baik tidak menceritakan AIB keluarga pada orang luar.

  7. bobman says:

    si ibu lebih mengenali anaknya, tiada ibu yg akan mengkhianat dan mengfitnah anak kandungnya sendiri, si ibu hanya ingin menyelamatkan anaknya dari tersesat bersama anwar dan pengikutnya…

    • tengkudin says:

      betul tu…sejahat jahat anaknya walaupun melakukan kegiatan tak bermoral tapi dia tetap terima sebagai anak…hati mak mana tak hancur bila anak lelaki jadi cam tu..nak harap anak sorang lagi yang pondan tu….parah dah..hehehe

    • bujuk says:

      seorang ibu takkan mengkhinati anak dia, tapi UMNO akan sanggup buat apa saja untuk khianati musuhnya.

      • jebat says:

        aku kesian tengok balaci mcm ko ni bujuk nak kaitkan dgn umno.. petanda awal pakatan haram nak lingkup..

        • bujuk says:

          aku lebih kasian pada korang… pikir sendiri la, boleh tak Mak ko masuk TV mengadu ko tak balik dah setahun kalau ko bukan musuh UMNO?

          • jebat says:

            tak dak hal bujuk..sebab tu mcm2 segmen keluarga diwujudkan..kalau mak ko nak masuk tv pun boleh utk buat jejak kasih..

          • bujuk says:

            aku caya kata hang.. hahhaha.

          • StinGray says:

            nak banyak ibu/bapa keluar kat TV cari anak yg tak balik2…ni la akibat baca haramkah jea…..sempit btul akai hang..

      • asmin says:

        hanya ada satu ketua umum saja yang sanggup tibai isteri pengikut tegar dan lepas tu salahkan umno kerana isteri pengikut tegar telah menggoda nafsu dia.

        salah umno tu

  8. neutron says:

    Pada AZMIN.. pergilah jengok ibu… dan pada kita orang luar sudah sudah le tu membincangkan hal keluarga AZMIN tanpa kita mengetahui hal sebenarnya… Pada penerbit TV3… etika kewartawanan anda sangat menjijikkan…

    • StinGray says:

      deyy tambi…pasal etika penerbit TV3 yg hang kata menjijikkan tu la yang buat hang nasihatkan si assmin tu pi jengok ibu dia…porahhhh…..

    • bujuk says:

      setuju bro… mereka langsung tiada etika kewartawanan. Demi politik semua maruah sanggup d gadai..

  9. Bulan Empat says:

    Dengar kabar Ostaz Badrul Amin sudah baca kutbah jumaat. Dia dikatakan baca kutbah di masjid Taman Ehsan. Tak tahu pulak samaada dia terus imamkan solat jumaat slepas turun mimbar. Ameen.

    Apa nak pelik, dia hanya ditangkap khalwat. Semasa ditangkap mereka berpakaian lengkap. (tapi yang dalam toilet buat kerja tu lengkap jugak dressing ye tak) Wallahu alam.

    Pada Ostaz Badrul dia dikira OK. Alangkan Boss dia dengan video 22 minit dengan doll pun bebas kesana kemari jual minyak + belerang. Jual bohong dengan temberang.

    2nd boss dia pun siap dengan video (cuma besi) pun nampak OK saja.

    Maklumnya dia hidup di-fast lane dikelilingi oleh pakar pakar dalam hal ehwal kemaksiatan. Yang tak takut tuhan. Apa susah, UMNO kan ada. Tuduh UMNO saja lah. TUUUUUUUUUUUiiiiiiiiiih. Busuk punya kaki.

    • bujuk says:

      Insaf la bro… hang nampak ka. Jangan nanti fitnah balik pada hang, waktu tu tak guna menyesal.

      • jebat says:

        ha..ha..bila tuduh najib bunuh altantuya tak fikir dosa pahala.. dasar balaci pakatan haram memnag mcm tu..

        • bujuk says:

          Mana bukti aku tuduh camtu.. semua orang tau bukan Najib bunuh tapi pegawai khas beliau. Itu kata mahkamah..

          • jebat says:

            mana bukti ko mahkamah kata mcm tu..

          • raplahjingaa says:

            Hangpa toksah la dok tanya bukti kat bujuk ni….dia cakap mana ada bukti…dia main ikut hentam dia je….adik beradik c5 bukan hangpa tak tau.

          • bujuk says:

            Habis si Sairul dan Azilah (pegawai polis khas yg. iring Najib) tu d jatuh hukum gantung sebab apa? edar dadah ke..

          • raplahjingaa says:

            Bila pulak depa tu jadi pegawai khas najib ?…hang ni bujuk dok baca harakah lagi ke ?

          • bujuk says:

            Ok.. apa tugas Sairul dan Azilah yg. tulis dalam Utusan.

          • raplahjingaa says:

            Utusan atau mana-mana publication pun tak menulis mereka tu pegawai khas Najib…yang tulis fitnah macam tu, harakah jer…bukan hang tak tau.

          • bujuk says:

            mula la nak menipu… nanti aku goggle utusan kes altantunya, jangan hang tak ngaku pulak nanti.

          • bujuk says:

            09/03/2012 2:40pm

            Oleh NORLIZAH ABAS

            PUTRAJAYA 9 Mac – Mahkamah Rayuan di sini hari ini menetapkan 27 dan 28 Ogos depan bagi mendengar rayuan Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar atas hukuman mati kerana membunuh Altantuya Shaariibuu. – UTUSAN
            Percaya kut…

          • bujuk says:

            10/9/2008
            …..Beliau menyampaikan hujah di akhir kes pendakwaan ke atas dua anggota Unit Tindakan Khas (UTK) Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Cif Inspektor Azilah Hadri, 32, dan Koperal Sirul Azhar Umar, 36, yang didakwa membunuh Altantuya.

            Dalam kes itu, Abdul Razak, 48, didakwa bersubahat dengan Azilah dan Sirul Azhar dalam pembunuhan wanita Mongolia berusia 28 tahun itu di pejabatnya di Kuala Lumpur pada 18 Oktober 2006.
            cukup kut.. ka nak lagi..

      • asmin says:

        selama nie nik aziz nampak ka monggolia main ngan najib sampai dia tak halang pengikut totok fitnah najib. Dia tak pernah larang pun pengikut dia kata siang malam tentang najib, ada dia kisah.

        Sudahla bujuk, bila kena ais krim maka baru ingat moral la, dosa la, bab aib orang tak perah pula tua kutuk lahanat nak tegur perangai anak buah. Ulamak angkat sendiri saja berperangai macam tu, orang lain semua haram belaka… kroni sendiri halal pulak dah. go to hell la nik aziz

  10. Anak Lenggong says:

    Lari daripada tajuk sikit sebab nak tunjuk bukti nyata pemimpin PR cuma tau membuat fitnah dan menipu:-

    1. Saifuddin Nasution, terang-terang memfitnah Timbalan SPR dengan tuduhan bahawa beliau adalah ahli UMNO!..
    Wan Ahmad Wan Omar, ahli Umno cawangan Kubang Bunggor, Pasir Mas, yang menjadi perhatian ekoran pendedahan isu keahlian Umno oleh Setiausaha Agung PKR baru-baru ini, sebenarnya bukan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)!

    Dan oleh itu, dia melahirkan simpati dengan Datuk Wan Ahmad Wan Omar. Menurut Wan Ahmad, dia perlu menjelaskan hal sebenar setelah nombor kad pengenalannya 490101-03-5179 disebut Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sebagai milik Timbalan Pengerusi SPR.

    Saifuddin mengaitkan nombor kad pengenalan lelaki itu sebagai dakwaan bahawa Datuk Wan Ahmad ahli Umno Cawangan Kubang Bunggor, Pasir Mas.

    “Sebenarnya, ahli Umno Cawangan Kubang Bunggor adalah saya, dan nombor kad pengenalan itu milik saya,” kata Wan Ahmad, peniaga kedai makan yang ditemui Sinar Harian, semalam. Wan Ahmad berkata, meskipun kenyataan Saifuddin tidaklah menjejaskan dirinya, namun dia berasa simpati kepada Datuk Wan Ahmad yang dituduh ahli Umno hanya sebab nama sama dengannya.

    • StinGray says:

      maklum dgn citer tu Anak Lenggong…tu la sifat semulajadi puak2 haram yg bercita-cita nak perintah negara ni…Allah dah buktikan dgn bermacam-macam bukti pasal kejahatan dorang ni…tapi sebab dah byk sgt minum ayaq selipar pok nik gamaknya..tu yg bebal dan taksub sampai ujung nyawa…

    • raplahjingaa says:

      Tu yang pak malau kajang…percaya hidup-hidup tu…hehe

    • tengkudin says:

      dia tak sedo ..si saifudin tu pendatang kod 71..hehehe

  11. Moooohyideen says:

    UMNO…belaja-belaja lah jadi pembangkang yg baik mulai sekarang….

    • StinGray says:

      hehehe…mooo2…dah lebih 50 tahu dah hangpa ni dok beranggan jea….mooo..mak hang apa khabar, dia marah lagi kat hang tak….hang jgn melawan tau….ibu kena dihormati dan disayangi selalu….aku percaya hang ni sayang kat mak hang…ikut ckp mak hang yea….

    • raplahjingaa says:

      hehe…moooo dok pujuk diri sendiri…tu la mooo la ni hidup hang jadi tak tenteram…tak ketahuan, mak hang kata jangan dok jadi cai pakatan haram….hang melawan..la ni apa jadi kat hang ?

      cakap sorang-sorang, dok berangan hang jadi menteri kat putrajaya…

      dah la mooo…balik la ke pangkal jalan, dengar la nasihat mak hang, depa lebih tau moooo….hang apa pun tak tau !

    • mat says:

      Moo ni anak org umno rupanya.. mak hang dah buat jalan yang lurus kedepan.. apasal hang bengkok ke belakang MOOO.. naya la ..

      • Mooohyideen says:

        Jalan yg lurus adalah as per al quran dan al hadith/sunnah…

        • StinGray says:

          betul hang ckp tu moooo…tapi la ni jalan yg lurus tu dah dibengkokkan oleh si anu bengkok…..

          • raplahjingaa says:

            …dan orang macam hang mooo…aku cukup hairan, jalan yang benar lagi lurus ada di depan mata hang…tapi hang pi jugak lompat ke jalan yang bengkok…

            Tu la yang mak hang marah sangat kat hang mooo….susah payah dia bagi hang pelajaran, bila dah besar hang letak otak hang kat lutut…mooo..mooo

  12. terpikiqa says:

    Buat camna…PAS dah bagi tau Azmin,,,,SYORGA AZMIN ADA KAT TELUR ANWAR…BUKAN BAWAK TAPAK KAKI IBU DIA….semakin kuat Azmin garu telur anwar, semakin dekat Azmin dengan SYORGA ciptaan PAS

  13. Din says:

    Ko ingat jawatan YB yang sepenggal ni bagus sangat ke?

    Sedarlah sikit mamat..

    Esok ko jatuh, muflis, diludah orang, anak derhaka dll kat dunia dah nampak bunga-bunga pembalasan.

    Kat akhirat kote hang akan bercakap walupun mulut hang menipu..

    • terpikiqa says:

      PAS kata kat Azmin….”TAK APE AZMIN….KAT AKHIRAT KARPAL CACAT PUN BOLEH JADI KITA PUNYA LOYAR”….Azmin pasti lagi percaya yang Karpal akan tolong dia akhirat nanti

  14. Mooohyideen says:

    UMNO dah di tahap sakhratul maut..

    tak pa…11-13 May 2012, umno nak berhimpun, tida larangan…parti lain tak buleh..

    Demokrasi ala umno…

    • raplahjingaa says:

      Bukan tak boleh berhimpun mooo, bagi kebenaran kat hangpa….hangpa pi kutip semua beruk-beruk dari hutan simpan, hangpa bawa masuk KL. Hang tau saja lah perangai beruk moooo..

      Bukan boleh tengok yang elok sikit…dia kerja nak bagi lingkup !

    • StinGray says:

      berhimpun dgn aman majlis fatwa benarkan…jgn himpun mcm berok kena belacan jea yg tak boleh ni mooo…

      kalau hang ada masa hang pi la 11-13 may ni….hang jgn risau depa tak hilang akal macam puak BERSIH tu berdemohomo…..

      • bujuk says:

        Iaaa ke…
        Jumpa dengan Cikgu Bard. d bukit aman pun tak boleh kawal diri. Jumpa wakil PKR d Putrajaya pun tak boleh kawal diri jugak. Selamat… konon. Dalam kumpulan sendiri boleh la…

  15. bujuk says:

    Aku ikuti luahan rasa Mak Tom…
    1.dia marah Azmin sebab marahkan Umi balik hari raya.
    2.Azmin tak jenguk dan bagi duit belanja.
    3. Azmin tak ngaku darah daging kecuali Anwar.(aku tak tau betul Azmin cakap camtu.. tapi akal waras aku menolak)
    4.Suruh Azmin sumpah laknat.(Ini racun..)
    5.Mintak Azmin balik bersyarat.. bertaubat dan tinggalkan keadilan.(ini isu sebenar Azmin tak balik).
    Kesimpulannya, Azmin tak balik sebab sekarang Umi dah ambik alih tugas Azmin jaga mak dia. Pastilah Azmin tak boleh terima Umi yg. tak habis2 fitnahkan dia dan keluarga dia. Aku tak tau kalau ada orang yg. boleh tinggal sebumbung dengan orang yg. fitnah Isteri dia berzina dengan orang lain.
    Lagi satu tentu sebab Mak Tom mintak Azmin tinggalkan Keadilan, atau jangan balik. Kalau kamu yakin perjuangan kamu benar, apakah kamu akan padamkan perjuangan tersebut semata2 kerana nak jumpa Mak Kamu? Dalam Islam Ibu adalah segalanya… mentaati ibu adalah perkara terpenting selepas Allah dan Rasul. Sekarang yg. perlu d halusi adalah perjuangan Keadilan, adakah perintah Allah dan Rasul. Kalau ya… Azmin benar, tapi kalau tidak Azmin salah.
    Sebagai ibu rasanya adalah tidak adil untuk memaksa anak taat pada perintah yg. bukan kewajipan. Adakah kita sanggup berhenti kerja semata2 nak jaga Ibu kita… ini adalah sifat terbaik, tapi berapa ramai yg. mampu. Adakah kita mampu hidup susah/miskin kerana nak jaga Ibu. Mampukah kita jaga ibu kita dengan baik,jika kita miskin…. satu perkara lagi. Lihat dari pakaian dan eksaseri Mak Tom, citarasa dia tinggi… kalau Azmin miskin apakah dia akan terima Azmin?
    Jadi aku nasihatkan Azmin balik lah walaupun Mak Tom akan marah dia dan halau dia sebab masih setia dengan Keadilan. Dan pada Mak Tom janganlah termakan racun UMNO yg.hendak memporak perandakan keluarga Mak Tom. Dulu Mak Tom ok je Azmin jadi YB, kenapa sejak Umi jaga dia sikap berubah… jadi sendiri faham peranan Umi.

    • raplahjingaa says:

      hahahahha…..bujuk-bujuk banyak hang punya kesimpulan nak pebetul anak derhaka.

      Tu la aku kata hang ni lalang.

Leave a Reply

Threesome