Menu Utama

Seronok Tengok Muka Ambiga “Gabra” Berdepan Brader Jual Burger…

Saya tersengih-sengih apabila mendapat tahu ada peniaga di Jalan Tunku Abdul Rahman yang marah sangat pada Ambiga sehingga membuka gerai burger di depan rumah Pengerusi Bershit itu.

Meskipun gerai itu hanya dibuka selama lebih kurang dua jam, rasanya peniaga itu puas hati kerana berjaya memalukan Ambiga.

Saya berpendapat, peniaga itu bertujuan untuk memberi peluang Ambiga merasai bagaimana suasana apabila premis dan privasinya diganggu dengan sengaja oleh pihak yang tidak bertanggungjawab sepertinya.

Selain dapat memberikan pengalaman “berharga” itu kepada Ambiga, peniaga gerai burger itu berjaya memalukan kawan baik Anwar, Pak Samad Janggut dan Marina Mahathir itu.

Syabas saya ucapkan kepada “brader” tersebut dan saya mengharapkan agar lebih ramai lagi peniaga yang akan mengikut jejak langkahnya esok dan pada hari-hari seterusnya. Kalau buat macam pasar malam, lagi cantik..!

Bila media tulis bahawa para peniaga di kawasan yang dihuru-harakan Bershit dan Pakatan Haram itu marah pada mereka, ramai yang tak percaya. Sekarang?

Sebelum ini, Ambiga telah menyebabkan para peniaga di sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman, Masjid India, Masjid Jamek dan premis perniagaan di sekitarnya rugi berjuta-juta ringgit.

Ketika himpunan Bershit dan Bershit 2.0 dilakukan dulu, para peniaga di kawasan tersebut pernah mengadu kepada DBKL dan media tentang kerugian yang mereka alami.

Setiap kali Ambiga membawa “geng-geng kuning”nya dan Pakatan Haram membawa penyokong-penyokong yang berjaya ditipu mereka, para peniaga di sekitar kawasan itu terpaksa tutup kedai dan tidak beroperasi seharian.

Siapa nak bayar ganti rugi kepada para peniaga itu? Takkanlah kerajaan pula yang harus membayar?

Sebelum ini, beberapa peniaga di kawasan yang dihuru-harakan Pakatnan Haram dan Ambiga itu malas untuk menunjukkan protes. Maklumlah, orang “business”.

Mereka risau kalau-kalau pelanggan mereka yang menyebelahi pembangkang tidak lagi mahu masuk ke kedai mereka. Takut nanti protes mereka itu dianggap sebagai menyokong BN pula.

Dan pada himpunan Bershit 3.0 kali ini, saya difahamkan bahawa mereka tidak lagi dapat menahan sabar. Biarlah mereka dituduh sebagai penyokong BN sekali ini.

Lagipun, memang mereka sudah beralih kepada BN setelah melihat perilaku “beruk-beruk” Pakatan Haram merosakkan perniagaan mereka.

Hakikatnya, perkara ini tidak disedari oleh Pakatan Haram dan Ambiga yang konon-kononnya rakyat serta para peniaga di Jalan TAR, Masjid India dan Masjid Jamek semuanya “orang-orang mereka”!

Padahal, para peniaga dan rakyat rasa nak “muntah” bila mendengar pembohongan yang dilakukan oleh Pakatan Haram dan Ambiga itu.

Tak mengapalah. Kalau Pakatan Haram tak sedar pun dan masih “syok sendiri” pun, saya tak kisah. Kalau nak anjurkan Bershit 4.0, 5.0 dan hingga 1000.0 pun saya alu-alukan. Dan kita lihat siapa yang kena maki dengan rakyat nanti…






42 Komen to Seronok Tengok Muka Ambiga “Gabra” Berdepan Brader Jual Burger…

  1. omega says:

    Jawapan ambiga protes depan rumah dia menunjukkan tindakan tidak matang dan menggangu privasi beliau dan jiran2. Punyalah bebal dan tolol si ambiga, dari dulu lagi rakyat tak suka cara dan tindakan dia yang menggangu privasi peniaga kecil, tapi beruk ini tetap jugak menyusahkan hidup orang lain. Bila kena kemaluan beliau baru dia sedar orang dan marah. Bebal punya ex presiden Bar Council.

    • Mohd Tasyahud says:

      Mungkin beliau merasakan berkumpul beramai dihadapan kedai atau kawasan peniaga kecil dan membuat provokasi tu tidak mengganggu privasi. Malah menurut kata YB Teo yang baru2 ini menghadiahkan Al Quran kepada sebuah surau mengatakan perhimpunan ini dapat membantu melariskan jualan peniaga kecil di kawasan sekitar Dataran Merdeka.

      Oleh itu saya mencadangkan untuk Bershit 4 dan Bershit 5 patut diadakan di Petaling Street dan Jalan Bukit Bintang. Mesti peniaga dikawasan tersebut mengalu-alukan.

      Wallahualam.

    • pandipory says:

      cikgu skolah penah cakap.. kalau tak pandai menipu dan cakap putar belit bukan loyar namanya.. patut ler ada loyar memang kerjanya suka cakap putar belit..sebiji macam perangai ular..hehehe

  2. C5 says:

    apa lagi rasuah yang najib nak bagi

  3. najib butuh says:

    kena kepada semua rakyat malaysia…

    baru BN menang

  4. tengkudin says:

    hahahaha…lepas ni soh pelacor meniaga depan rumaah di sebagai tanda sokongan kat ambigaseks ni..sbab pelacor dengan maknyah penyokong tegar BERSHIT ni..hehehe

  5. StinGray says:

    ptg ni aku nk pi beli burger kat situ laa…kasi meriah lg….

  6. StinGray says:

    Selamat Menyambut Ulang Tahun Yg ke 66 UMNO..semoga pemerintahan yang ditunjangi UMNO diberkati Allah SWT, dan dilindungi dari musuh2 durjana agar rakyat negara ini terus bermasyarakat dalam kemakmuran..amin…

  7. lidi says:

    Ha…mcm ni la bagus..patutnya..bro burger ajak ramai2 meniaga depan umah dia..umah nuar ker si janggut ker..biar dia rasakan apa yg org lain rasa…umah dia besar tentu byk duitkan…so takat tergangu 2 jam apa hal sgt…lain la..peniaga kat jln tar rugi byk…rasa kan puak setan ni…next time dia nak buat bwrshit 4 5 6 7 8 yg ke juta kali pun tak per….dia buat jln tar…kita buat dpn umah dia….bagus33

    • pandipory says:

      ajak nyah, les , mat stim, mat rempit ramai2 lepak kat depan rumah dia..tak kan dia tak pelawa masuk kot. depa tu kan sumer penyokong tegar ambiga ngok..jgn lupa sila duduk bershit ramai2 yer..

  8. Mohd Tasyahud says:

    Salam,
    Tuan2 perhatikan rumah ambiga. Memang benarlah kata beliau akan perlunya diadakan pilihanraya yang bersih. Tersangatlah “daif”nya rumah tersebut serta kereta beliau yang telah “uzur” diparkir dihadapan rumah beliau.

    Tidak menghairankan kerana beliau bukanlah seorang yang pandai bersyukur malah tidak percaya pun akan ke Esa-an Allah. Tuhan sendiripun kepercayaan beliaupun boleh dikutuk.

    Cuma yang menghairankan adalah insan2 muslim yang tersangat “mukmin” yang tidak tahu bersyukur dengan nikmat Allah malah sentiasa menganggap bahawa kehidupan di Malaysia ini tersangatlah daifnya, dalam serba kekurangan dan yang kaya dan senang hanyalah orang2 kerajaan dan penyokong2nya sahaja. Persoalannya adakah ini realiti kehidupan di Malaysia.

    Jika benar manusia “mukmin” seperti bujuk, c5 dan lainnya berkemungkinan besar tidak akan mampu menulis diblog ini.

    Wallahualam.

  9. kulaan says:

    Kepada penyokong KMU di sini, korang tak perasan ke depa(penyokong pembangkang) suka atau sering divert daripada isu asal pada mana-mana artikel. Jangan layan sangat depa ni.

    Kita cadangkan, apa kata ramai-ramai kita pergi buat demo kat rumah-rumah mamat-mamat yang buat demo hari tu, terutama yang pijak kereta dan terajang polis tu.

  10. berahim anwa says:

    Tabik spring kat abang burger . Tapi satu tak cukup . Kena ada banyak lagi gerai yg mesti dibuka depan rumah “mangkok” ni. Biar dia rasa rimas bila privasi di ganggu. Dia nak hidup senang lenang .Hidup Peniaga melayu diganggu. Syabas / Tahniah / Bravo untuk tindakan ini. Teruskan ..Teruskannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

  11. randomsee says:

    ambiga marah ooooo…tau pun, selama ini tadak plak perusuh kuning nak ambil tahu hal ehwal privasi orang lain ketika merusuh….

  12. orang kampung says:

    padan muka ambigay, berambus dari malaysia lagi bagus….menyusahkan rakyat aje..

  13. ENAL says:

    KEMPEN MEMBELI BURGER DIRUMAH AMBIGA.

    RAKYAT DISEKITAR KUALA LUMPUR DIANJURKAN DATANG KE PERKARANGAN RUMAH AMBIGA DAN SAMA-SAMA MEMBELI BURGER SEBAGAI TANDA SOKONGAN ANDA. JOM PETENG NI RAMAI..RAMAI KITA SERBU WARONG BURGER…SEBARKAN MAKLUMAT INI KE RAKAN-RAKAN WARGA KL. SMS KEPADA KAWAN-KAWAN SEGERA

  14. politikar says:

    idup hotmama marina ….idup hotmama marina ….idup hotmama marina ….. belahlah bikmama rosmah ….belahlah bikmama rosmah belahlah bikmama rosmah

  15. OrangPekan says:

    Aku bukan orang Felda pun, aku tumpang gembira dan sokong BN. They deserve it. Kat rumah Ambiga tu, tinggalkan sampah sekali.Hee…hee

  16. Santrang says:

    Aku sarankan pada Riduan Abdullah (Ikhlas), tolong anjurkan aktiviti pasar lambak dirumah ambiga, anwar, pak samad jangut pada masa akan datang bila program berseh 4, 5 Dan selanjutnya dibuat, mere a menyemak kat KL kita menyemak kat rumah mereka, baru adil.

  17. raja kongkiak says:

    Nuar punya kelupoq dalam bilik dia masa tengok berita orang UMNO dok berhimpun di Bukit Jalil. Dulu dia meghoyan sakan bila tengok presiden UMNO bercakap di atas podium di PWTC..alahai kaldai-kaldai Nuar pun punya laaaaa mamai nak masuk dalam PWTC….esok tobat puak-puak tu kalut carik surat habaq sebab nak baca dan tengok gambaq hahahaa sembang saja lebih..

  18. takbai says:

    ambigay tanya brader jual burger tu ” apasal ini hotdog banyak kecik ‘s’ size, kasi itu XXL punya bolih”.

  19. 1111Trg says:

    AMBIGA? KITA MELAYU MAAFKAN SJ DIA. DIA BUKAN MELAYU. DIA PERLU DIBERI KEISTIMEWAAN SEBAB DIA BUKAN MELAYU. BUKANKAH KITA LANI BEREBUT-REBUT NAK DAPATKA UNDI MEREKA? MAAFKAN DIA, DIA BUKAN MELAYU!

  20. Rights To Demonstrate Vs. Privacy Vs. Business

    We would never really know whether S.Ambiga is confused, stupid or just a hypocrite. She somehow took herself as the true fighter for human rights and how she is denying the rights of other people to do business and assemble in front of her house.

    Ambiga went berserk when 20 business owners from the Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), who suffered loss due to Bersih 3.0 who wanted to get compensation from her began to operate their business in front of her house.

    Her excuse was that they had violated her privacy rights. She even described them as crooks.

    It is true that Ambiga has her rights to privacy, but she has to remember that these small business owners also have their rights to look for business wherever they like. Besides, didn’t she showed examples that everyone could assemble anywhere they want including business places, even though it could threaten others’ rights in making money.

    And she was also the person who said that everyone has the rights to trespass and break the law all they like.

    It is a bit weird on the fact that these business people were described as crooks when they didn’t even cause any damage to Ambiga’s property unlike her followers when they destroyed a police cars and injure police officers during BERSIH 3.0.

    Ambiga cannot be mad if those businessmen make any mess around her house because that is their right, just like how BERSIH 3.0 had the rights to cover Kuala Lumpur in garbage back in April 28.

    In this case, Ambiga should remember that at least she and her neighbours did not suffer any loss. Nothing much really happened.

    These business people suffered even more than she did during BERSIH 3.0 and their loss was not small. That did not include their loss back during BERSIH 2.0 that is still yet to be compensated by Ambiga.
    Didn’t she realize that these small business owners are actually the people that she wants to defend through her BERSIH agenda?

    Thus, why call them crooks just because they wanted to fight for their rights that was taken away by Ambiga?

    So, it is not wring if we say that Ambiga and BERSIH has never really symbolize the voice of people but they symbolize those who support the opposition.

    If Ambiga really want to fight for rakyat’s rights, she would never throw her tantrum to those business owners. Instead, she would face them, apologize and promise that she would do her best to help them as best as she could.

    But, it was clear that Ambiga would never really do all that. Proof? She did not take any responsibility when her rioters were arrested or injured. She simply did not care about any of them.

    So there you go, it is proven that Ambiga us truly a hypocrite and a traitor to the nation. Whatever it is, we would like to thank those business owners who managed to reveal the true face of Ambiga.

  21. AkuAnakMalaysia says:

    UMNO tak berani lawan seperti jantan…tidak mahu lawan secara adil dan secara sah. Tuntutan Bersih pun takut Kerana takut kalah pilihanraya nanti. Tuntutan Bersih bukannya melampau tetapi cuma sekadar nak adil sikit dan mahu kerajaan yang sah. Mynamar yang selama ini langsung tidak berdemokrasi Dan zalim telahpun memberikan ruang kepada pembangkang berhujah selama 20 min di arus perdana.

  22. akmal says:

    ambiga sial patut di ajar .patut nya buat gerai lagi banyak kat situ .biar dia tau susah ke tidak klu org berbuat sesuka hati atas dasar kebebasan.

  23. aji says:

    aku nak jual tosai sekali tak payah ambigot pegi beli jauh2….kalau sebelum ini aku suka jga dgn PR,tapi bila nampak pengkhianat2 negara ini buat kacau….meluat aku kat PR ni klu bleh undi BN 100 kali aku tambah lagi 200 kali.MARI RAMAI2 KITA NYAHKAN INI PR SHIT.

  24. Ambiga tak makan daging. Lain kali jual burger sayur je… atau burger ikan, baru dia suka.

  25. Tok Wan says:

    Ayoh!Mari kita semua ajar Pakatan Haram ini semasa PRU13 yang akan datang. Satu cara aje nak ajar dia orang ni.”We teach them and punish them at the Ballot Box”. Rampas semula Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan.

  26. Tok Wan says:

    Ayoh! Mari kita ajar Pakatan Haram ni semasa PRU13 nanti. “We teach them and punish them at the Ballot Box”

  27. tengkudin says:

    Peniaga burger boleh berniaga depan rumah Ambiga: Polis

    2012/05/14

    KUALA LUMPUR: Polis tidak akan mengambil tindakan terhadap sekumpulan peniaga termasuk yang menjual burger di depan rumah Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga di Bukit Damansara baru-baru ini, kerana mereka melakukannya di tempat awam.

    Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar, berkata peniaga boleh berhimpun dan berniaga di depan rumah ketua badan bukan kerajaan (NGO) itu, selagi mereka tidak mengganggu ketenteraman awam.
    “Di bawah Akta Perhimpunan Aman 2011 (APA) semua orang boleh berhimpun asalkan memberi notis dan maklumkan kepada polis di mana boleh berhimpun.
    “Mereka (peniaga) berniaga di depan rumah dia (Ambiga) dan mereka buat di ‘public space’, mereka tidak menganggu orang awam…jadi tidak menjadi kesalahan, kecuali jika mereka menimbulkan kekacauan baru kita boleh mengambil tindakan,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

    Khalid yang ditemui selepas melancarkan kempen derma darah peringkat polis kontinjen Kuala Lumpur, ditanya sama ada polis akan bertindak terhadap laporan polis yang dibuat Ambiga pada 10 Mei lalu, susulan tindakan sekumpulan peniaga berhimpun dan berniaga di hadapan rumahnya.

    Kumpulan peniaga itu termasuk seorang yang bertindak membuka gerai burger, dilapor berbuat demikian sebagai tanda marah selepas mengalami kerugian susulan perhimpunan bertukar ganas yang dianjurkan NGO pimpinan Ambiga di ibu kota pada 28 April lalu.

    Mengulas lanjut, Khalid turut mencadangkan agar Ambiga mengambil tindakan saman terhadap peniaga burger terbabit jika tindakannya mengganggu privasi. – BERNAMA

Leave a Reply