Menu Utama

Rayuan Supaya PAS Tidak Dilumpuhkan Atau DiMusnahkan…

Baru-baru ini, bekas Menteri Penerangan Malaysia, Tan Sri Zainuddin Maidin atau lebih dikenali sebagai Zam telah menggesa agar PAS dilumpuhkan dan dimusnahkan dari dunia politik di negara ini.

Kenyataan itu sudah tentu akan dipandang sinis oleh para pemimpin PAS yang hidup mati mereka dihambakan kepada parti politik itu.

Namun, saya ada pandangan peribadi saya yang tersendiri untuk mengulas mengenai kenyataan Tan Sri Zam itu.

Sebenarnya, saya tidak bersetuju dengan kenyataan Tan Sri Zam itu untuk melumpuhkan dan memusnahkan PAS dari landskap politik negara ini. Kewujudan PAS amat-amat diperlukan di negara ini.

Pada saya, PAS perlu terus hidup di negara ini kerana parti itu adalah model paling penting untuk ditunjukkan kepada rakyat sebagai contoh parti yang mempergunakan “Islam” sebagai modal politik dan meraih sokongan.

PAS juga perlu wujud di negara ini sebagai simbol parti yang mencemar nama baik Islam dengan fatwa-fatwa karut marut dan kenyataan-kenyataan para pemimpinnya yang bertentangan dari ajaran Islam sebenar.

Bayangkan, jika PAS tidak wujud lagi..siapakah yang akan berani mengeluarkan fatwa karut dan memperjuangkan Syiah secara halus di Malaysia?

Lagipun, PAS merupakan satu-satunya parti politik yang mampu menjamin tiket ke syurga kepada para penyokong, ahli dan para pengundinya.

Bayangkan jika tidak ada PAS, siapakah yang akan menjamin dan memberikan tiket ke syurga kepada umat Islam?

PAS begitu penting sekali untuk menjamin umat Islam di negara ini dijamin syurga. Tanpa PAS, dikhuariti para penyokong parti itu yang sanggup tidur di atas jalan, memaki hamun, selak kain dan mencarut akan kehilangan “tiket” tersebut! Zam boleh kasi “tiket”?

Selain itu, PAS sememangnya diperlukan sebagai model terbaik untuk dijadikan contoh parti yang memecah belahlah umat Islam di negara ini.

Sebenarnya, jika PAS dimusnahkan dan seluruh umat Islam di negara ini bersatu menyertai UMNO, maka Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim (Melayu murtad!) pastinya akan marah kerana mereka tak dapat cari makan…

Untuk memastikan salah seorang dari kafir harbi atau agen Yahudi itu menjadi Perdana Menteri, maka PAS perlu ada bagi mengelak umat Islam di negara ini bersatu. Lagipun, mereka yang berkiblatkan “syaitan” itu memang suka kalau umat Islam berpecah…

Sehubungan itu, saya merayu kepada veteran UMNO, Tan Sri Zainudin Maidin, agar tidak menarik balik gesaannya itu.

Tanpa PAS di negara ini, mustahil untuk “syaitan-syaitan” itu bermaharajalela di negara ini. Lagipun, PAS rela diri mereka diperkuda dan diliwat oleh “syaitan-syaitan” itu. Walau penyokong mereka lari meninggalkan parti pun sekali, PAS rela dikeldaikan “syaitan”…






55 Komen to Rayuan Supaya PAS Tidak Dilumpuhkan Atau DiMusnahkan…

  1. Cfu says:

    Tak setuju. Bagi aku PAS patut dimusnahkan sebab kewujudannya hanyalah untuk mempermainkan Islam. Selagi wujud PAS makin banyaklah kesesatan yg akan dialami umat Islam di Malaysia.

  2. StinGray says:

    Takde faedahnya simpan Parti Ajaran Sesat (PAS) kat bumi ni….penuh pulak org malaysia kat neraka nanti…..

  3. Azman Fi says:

    Ini kita panggil bomereng… Baling dan kena batang hidungnya sendiri.Satu olahan yg amat baik dan berkesan.Hanya ini saja yg dapat membodohkan PAS dan penyokong2nya.. Hehehehe LOL.

  4. Zahari says:

    Sudah cukup kah Islam anda semua maka anda katakan PAS tu sesat. Pemimpin kita dari mantan Tun Dr M, Tun Abdullah, PM yang kita sayangi jadi pemimpin Islam tetapi gagal utk minta isteri sendiri memakai tudung. Patutnya kita semua berdoa agar semua pemimpin Islam kita dapat beri contoh yang baik termasuklah ketua agama kita sendiri. Kenapa pemimpin kita seperti TPM boleh dapat isteri yang pakai tudung sedangkan ketuanya tak boleh beri contoh. Kalau perkara basic ni kita tak dapat tunjukkan, mana kita nak letakkan benda benda lain. Kita yang memerintah kenalah beri contoh yang baik dulu.

    • bujuk says:

      Ini sekadar pandangan peribadi aku..
      Sejak 6 PM m’sia belum ada yg. bertudung, jadi TPM(Muhyidin) jangan mimpi nak jadi PM begitu juga Zahid. Yg. ada peluang cerah Hishamudin sebab Isteri dia tak bertudung. PakLah pun tak mampu tudungkan Isteri dia masa jadi PM, cuma lepas pencen baru @ nak pencen baru pakai tudung. Aku tak tau apakah ini syarat nak jadi Presiden UMNO dan PM M’sia. Tapi itulah fakta dan kenyataanya.. kecuali kita UBAH landskap politik tanahair. ALLAHHUAKBAR.

      • yon76er says:

        Kamu bercerita bercontohkan PM yg raayat pilih…Apa ugama mereka??? kamu ugama apa bujuk??….kamu lagi sangup menerima Org yg bukan Islam menjadi Pemimpin kamu walaupon ada dikalangan Parti kamu yg berugama Islam….jangan beranggapan BURUK jika yg x bertudung x Islamik..belum tentu lagi yg berjubah, berjanggut, bertudung Lingkup semua tuu begitu Islamik…mukin lebih Islamik dari segi Permakaian sahaja tapi tak semestinya Lahiriah nya begitu Islamak…tapi kata2 dari mulut mereka langsung x menunjukkan mereka org ISLAM….

        • bujuk says:

          Bro… arak tu haram, sah tak boleh minum. Air susu tu halal, tapi kalau curi haram jugak. Tak tutup aurat tu haram, tak kira baik hati ke tidak.. tutup aurat tu wajib, tapi bergantung pada niat dia kerana Allah atau menunjuk.
          Jadi sebagai umat Islam yg. baik kita minum air susu yg. d beli dan pakai tudung kerana Allah baru selamat. Tapi kalau kita minum arak dan buka aurat, kita kata hati aku baik… boleh masuk syurga ke? umpama kafir yg. suka tolong orang.. boleh masuk syurga ke?

      • mudimkg says:

        yang bertudung kak jah..tapi malang sekali anwar memang tak layak jd pm malaysia..sebab dia kaki jubor depan belakang..tak kira betina atau jantan…sapu bersih semua. nanti habis pak menteri dan mak menteri kabinetnya kena jubor.. memang benar anwar adalah anugerah tuhan sebagai seorang peliwat tegar..

  5. Zizan says:

    PAS hanya menjadi tukang basuh berak DAP and tukang melancap untuk Anwar.Jadi elok diharamkan.

  6. goblok says:

    hanya org yg bengong saje yg terpedaya cakap2 penyokong mykmuni..hujah tak masuk akal..hampeh..

  7. Bujang Senang says:

    Hidup PAS..selama lamanya..kuburkan UMNO parti jahil…selamatkan umatnya…dari UMNO yang terkenal dengan porno seks, fitnah, rasuah..

    • StinGray says:

      BS…bila hang nak citer pasal hudud ni..lamanya aku tunggu…..jgn la lari mcm jantan bacul……

      • raplahjingaa says:

        Bagi aku PAS tak payahlah dimusnahkan sepenuhnya…biar tinggal sikit-sikit, supaya senang kita buat contoh, tunjukkan pada anak cucu….yang manusia boleh jadi bodoh tahap tepu bila otak yang dikurniakan tidak kita guna…

        maka akan ujudlah peribahasa melayu….
        ” Bodoh macam PAS “…hehe

        • pasdaplaknat says:

          hehehe correct2..
          PAS boleh dijadikan ‘monumen’ ingatan buat masa akan datang betapa org2 bodoh bodoh sombong yg diperbodohkan oleh org kafir dan org2 sesat.

    • yon76er says:

      Bujang Senang yg buat adegan dlm PORNO dgn CinaDoll tuuu sapa ???? org UMNO??? Tak ker SiNuar Zombie….ko pi selamatkan Boss ko dulu baru nak cerita nak selamatkan umat 1 malaysia nie…

  8. Bujang Senang says:

    Syaitan – syaitan yang dimaksudkan tu UMNO, mca Dan mic ker…correct, correct…correct

    • jebat says:

      KARPAL SIGH DAN AMBIGA NAK LETAK MANA?

      • pasdaplaknat says:

        manusia2 yg jahil lagi taksub pd perjuangan sesat PAS dn sekutu2 laknatullahnya itu akan jadi buta hati.. AMbiga dan segala penyokong2 mereka yg ada itu bukan menyokong agenda Islam atau pun agenda fitrah manusia.

        mereka menumpang sekaki hanya untuk melumpuhkan UMNO BN, tetapi arah tujuan mereka lain, mereka mahukan negara Malaysia yg ultra liberal-human thinking based, pluralism, free sexual minded, pd kata lain cuba ‘meng-amerika-kan atau mem-eropah-kan Malaysia ini dan seisinya bila kuasa mereka tercapai.

        tapi puak2 PAS ni buta kayu..kalau bencikan UMNO sekalipun usahlah bentukan pasukan ‘AHZAB’ dengan kafir jahanam tu.. nanti masa depan lagi rumit bila ‘termakan’ budi org sesat!

    • fatah says:

      Ni pun satu lagi kerja gila Dukes.. sokong ajer laer Pas tu dilumpuhkan..jgn banyak cakap politi lagi..ptuiiihh

  9. raplahjingaa says:

    syaitan bukan ke kawan nik ajis ? kawan baik tu…

  10. goblok says:

    penyokong mykmu buatla hujah yg maasuk akal sikit ..hampeh

  11. spana hidup says:

    Bagi aku pula pas hendaklah dipimpin oleh ulama dan bukan pemimpin2 yg ada skg. Pandangan ulama tentang hal ehwal Islam boleh diterima pakai sekiranya pas dipimpin oleh ulama bukan syiah supaya menjadi check and balance pada kerajaan. tetapi yg dok ada hari ni dlm pas elok la di kuburkan. Pas yang ada jati diri adalah yg bergerak sendirian dan boleh menerima pendapat org lain kiranya ianya menguntungkan Islam dan melayu..

    • bujuk says:

      Orang jahil memang cakap camtu… p cari ulama paling hang percaya d m’sia, tanya dia pasal Ilmu dan Zuhudnya TGNA berbandiang diri dia sendiri. Baru hang dapat bezakan… kalau Harun Din, Ismail kamus,Ust.Azhar, Ust.Don, Ust.Zamri yg. famous pun tunduk hormat.. siapalah ulama besar yg. lain?

      • raplahjingaa says:

        nik ajis hang kata ulamak ?? tu la kebenakkan utama hangpa !!

        minta maaf banyak-banyak bagi aku nik ajis adalah sekutu syaitan yang nyata !!

      • zizane says:

        Hati dah hitam..cakap apa pun dia dok sokong yg mungkar juga…jangan buang masa Bujuk untuk menerangkan dgn orang2 mcm ni…kita tahu lebih ramai yg condong ke PAKATAN. UMNO akan terkubur…

  12. iUmNgok says:

    hidup parti “United Majusi Namrud Organization”…….

    hidup dlm neraka..!!!! kih..kih..kih..

  13. pasdaplaknat says:

    Off topic.

    BUKTI PAS BACUL DAN HAMBA DAP-TIADA PEMBELAAN BUAT PENGHIJRAHAN MELAYU PULAU PINANG!!

    GEORGETOWN: UMNO Pulau Pinang menyifatkan pendedahan bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Dr Mohammad Fairus Khairuddin, mengenai lebih 18,000 orang Melayu negeri ini berhijrah sebagai bukti baru DAP memang berniat mengabaikan golongan itu.

    Sementara itu, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, Teng Chang Yeow, turut mengakui tiada projek perumahan kos rendah dilaksanakan sepanjang empat tahun pemerintahan kerajaan DAP Pulau Pinang.

    Katanya, kerajaan pakatan pembangkang yang tidak mempunyai dasar perumahan untuk menampung golongan berpendapatan rendah menyebabkan golongan itu tidak mampu menampung kos hidup yang tinggi di bahagian pulau dan Seberang Prai.

    “Kerajaan BN dulu menetapkan dasar pemaju perlu membina rumah kos sederhana berharga antara RM45,000 hingga RM72,000 mengikut zon ditetapkan,” katanya.

    • bujuk says:

      Tak payah penang la… kawasan BANDAR seperti kuantan,Ipoh,JB,Seremban pun sama. Kuasa beli orang melayu rendah sebab UMNO selalu bagi tongkat…

  14. pasdaplaknat says:

    PAS WAJIB dimusnahkan dan dibubarkan kerana ia menyesatkan umat ISLAM

    Dalam hukum Islam, mana2 yang menjadi ‘racun’ dan perosak pada kefahaman dan syariat Islam wajib dihapuskan!

    Cuma dalam konteks skrg, ‘melumpuhkan’ atau ‘memusnahkan’ PAS mesti dilakukan dengan method yang bijak.. kerana ANJING-ANJING GANAS lagi TAKSUB yg diternak PAS sekian puluh tahun tidak akan berdiam diri malah akan membaham sesiap sahaja yang mahu memusnahkan sarang mereka.

    Biar mereka sendiri musnah dengan kapal rosak itu. Yakni, kecilkan pengaruh mereka, fahamkan rakyat dengan cara Islam yang betul dan pengamalan yang betul, Insya Allah PAS akan MAMPOS dan lenyap.

    Punca PAS masih didokon kerana label ‘ISLAM’ dan kelemahan kerajaan BN dari segi penerapan nilai Islam secara menyeluruh. Kerajaan BN memang melaksanakan agenda umat Islam, tetapi belum menyeluruh dan sampai tajam kepada setiap rakyat, fokus agenda BN masih lagi bab keperluan humaniti- iaitu taraf hidup, wang dan sosio budaya.

    Bab yg lebih halus-iatu mengenal agama secara menyeluruh-sehingga berjaya mengurangkan salah tanggapan agama, mengurangkan penglibat anak2 Islam dengan maksiat-itu tidak digerakkan pun secara RASMI.

    Jadi rakyat yg cintakan Islam masih letak ‘harapan’ pada pihak lain, tk lain tak bukan yg siang malam ‘menyalak’ tak henti pasal Isle (bukan Islam pun)-iatu PAS.

    JAdi, selagi mana lompong ini tidak diisi sepenuhnya oleh kerajaan, PAS akan sentiasa ‘hidup’ dan ‘popular’ lantaran rakyat jahil pada agama, jadi sesiap yang pandai ‘berlakon’ dengan imej agama, rakyat yang jahil tadi akan terpaut hati..konon itulah cara Islam..

    Jadi, label ISLAM pada parti itulah racun perosak yang telah membutakan hati2 org jahil, yg akhirnya percaya pada PAS wpun PAS terlah terkeluar dr landasan Islam.

  15. yon76er says:

    Modal PAS + Nicky sebelum PRU13. Nak On balik bab Hudud x jalan, war2 kan Muzakarah xda yg nak layan…..Apa lagi yekk lepas nie?????

  16. iUmNgok says:

    saya sayang najib… kih..kih..kih..

  17. botak says:

    pas sudah ilang pengaruh dan kuasa sekarang, bak sampah hanyut di sg kelantan.
    apa ada pada nama jika hanya membawa porak peranda dan celaka..celaka..celaka.
    makin hari semakin sesat umat islam jadinya, angkara insan yang durjana..
    parti pas didominasi oleh orang kelantan,sebab itu cakap pon bercelaru,pelik ternyata menipu..
    ada baik nya pas ditukar kepada pak (parti anok kelate) nik aziz jd presiden seumur hidup..bila mati ganti anak cucu.. itu lebih baik dari terus jadi juara pembohong menyesatkan umat islam di negara ini. tunggu apa lagi, nak memerintah negara memang tak mampu. bila bubar nanti, pandai2 lah pemimpin pas cari makan dgn pengalaman menipu yg sedia ada,,pas takbur orang melayu dah meluat sangat2,,

  18. pasdaplaknat says:

    Org PAS meluat dgn PAS..akulah org pertama kot dr mereka..

    sbbtu macai2 PAS yg hadir kt sini..jangan BOHONG akulah.. aku sebahagian dari mereka dulunya..ckp byk tkmau la tp dlm kepala aku ni buleh buat tesis dh le nk citer busuk perjuangan PAS!

  19. mohdnasir says:

    Bila kena marah dengan kapal singki nak tutup malu timbul pula hal muzakarah dengan UMNO lepas tu bersyarat pulak.
    apa nak malu bila tuan sudah marah.

  20. kajol says:

    Pas wajib di musnahkan dan di bubar.tak betul tu sepatutnya umno yg wajib di musnahkan dan di bubar selepas pru baru betul..ha.ha.ha

  21. Bulan Empat says:

    Rakyat Kelantan memasyhurkan dikir barat. Dalam kumpulan dikir barat mereka ada seorang tukang karut dan yang lain nya tukang turut atau pak turut yang menambah bisingkan dikir itu.

    Kita percaya PAS lahir diKelantan. PAS membudayakan trend ala dikir barat . Tukang karutnya tak lain tak bukan adalah Nik Ajis. Dia merapu, mengarut dan merepek dari muda sampai ketua tanpa jemu jemu.

    Yang kejemuan dan naik jelak serta muak ialah pak turut. Maka sebab itu kita sering dapati pak turut given up separuh jalan lalu menukar haluan.

    Demikianlah seterusnya.

  22. bujuk says:

    Aku teringat si Zam ni dulu kata akan sifarkan undi PAS/PR. Last2 dia yg. kecundang d MERBUK.

  23. ludkadir says:

    Kepad bujuk, renungkanlah diri kami? kenapa plak kamu letak nama bujuk mcm specis anwar jer…lebih kurang bunyinya jubok!!!!! jgm marah nnti kene lelong!!! hehehe

Leave a Reply