Menu Utama

Penyenaraian FGVH: Sudah-Sudahlah Tu Rafizi

RAMAI yang tidak tahu bahawa semua pembohongan mengenai penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGVH) ini adalah dimulakan dan diarahkan oleh Anwar Ibrahim, tapi dengan menggunakan Mazlan Aliman dan PAS sebagai kulit.

PAS mana ada otak nak fikir soal saham, soal penyenaraian semua ni, dia tau ukur dosa pahala orang lain saja dan kemudian tentukan siapa masuk syurga dan siapa masuk neraka.

Hal-hal komersial dan korporat ini, tidak ada yang mahir dalam PAS, mahir dalam erti kata menjadikannya satu isu sensasi di peringkat nasional.  Maka itu digunakan PAS yang kebetulan ada ‘tokoh’ generasi kedua Felda seperti Mazlan Aliman untuk diperalatkan.

Hakikat yang sebenarnya, semua ground work dibuat oleh Anwar dan balaci gay boynya seperti Rafizi, Mazlan Aliman hanya menjalankannya sahaja.  Mazlan Aliman sendiri bukan ada otak walaupun bergelar peguam.

Peguam zaman hari ini, tahu sajalah.

Sebab itu bila kerajaan berjaya melunaskan janji memberi durian runtuh dan akan datang durian gugur kepada lebih 100 ribu orang peneroka, Pakatan haram cepat-cepat menyingkirkan Mazlan Aliman dan menggantikannya dengan Rafizi dan Wong Chen dari PKR dengan isu yang lebih kompleks pula.

Tidak ada lagi ANAK, yang ada sekarang hanya ‘anak ikan’ Anwar, si Rafizi untuk meneruskan pembohongan mengenai FGVH ini.

Tapi kesilapan Anwar ialah, Rafizi sendiri pun sudah hilang kredebiliti dalam banyak hal bila isu NFC yang dijuarainya rupanya berdasarkan maklumat dari bekas pekerja bank yang curang kepada majikannya dan menyalahi Akta Bank dan Institusi Kewangan (BAFIA).

Apatah lagi bila isu NFC ini hanya berjaya menyebabkan Datuk Seri Shahrizat (yang menjadi sasaran), meletakkan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat, tapi masih mengekalkan jawatan sebagai Ketua Wanita UMNO – musuh sebenar PKR.

Terbaru…

Dikala ramai peneroka sudah mula menerima durian runtuh yang dijanjikan Perdana Menteri secara berperingkat, Rafizi cuba menegakkan benang yang basah dengan membangkitkan soal tentangan 65% pengurus kanan Felda terhadap kejayaan penyenaraian FGHV ini.

Soalnya sekarang siapa dia 65% itu?

Main sebut angka saja tapi orangnya siapa?  Jelasnya, semua ini hanya auta Rafizi sahaja untuk menggagalkan penyenaraian FGVH.

Sebab Rafizi tahu sudah ramai peneroka Felda yang hilang keyakinan dengan Pakatan haram setelah melihat sendiri bagaimana rakan mereka di Felda Kemahang dan 8 peneroka yang mengemukakan injuksi menghalang mesyuarat agung luar biasa KPF Februari lepas, ditipu hidup-hidup oleh PAS dan Mazlan Aliman.

Dalam kes Felda Kemahang, peneroka terbabit ditipu oleh peguam yang mewakili mereka sebanyak 50% dari keseluruhan RM 11 juta yang diputuskan Mahkamah kepada mereka, manakala 8 peneroka tebabit menghadapi risiko membayar lebih RM 1 juta ringgit kepada KPF lanjutan dari pembatalan mesyuarat tersebut.

Itu belum lagi sebilangan peneroka yang gagal mendapat durian runtuh kerana enggan menandatangani borang yang disediakan oleh pihak Felda kerana angkara hasutan Mazlan Aliman, sekali lagi.

Semua ini yang menyebabkan masyarakat bertambah meluat dan hilang keyakinan kepada Pakatan haram sehinggakan apa pun yang keluar dari mulut pemimpin Pakatan haram mengenai Felda sekarang ini, hanya akan dijawab dengan ludah sahaja.






11 Komen to Penyenaraian FGVH: Sudah-Sudahlah Tu Rafizi

  1. Seeker says:

    Baru je tanda tangan dia dah dapat tahu 65% gagal. Perrgh….. Nanti kalau untung banyak, hang kata, patut jauh lagi banyak untung tu.

    • sungai_siput says:

      itu angka rafizi main hamtam jer tu

      kunun2 kalu lebih 50 peratus tu da di kira majoriti lah..

      rafizi pikir punya pikir berapa % nak letak, last2 dapat idea kelentong 65%

      rafizi berapa % kau dapat setup company luar supply barge ke petronas carigali????

      ahli UMNO tak sama dgn professional yg menyokong UMNO tau rafizi

      depa malas jer nak kecau periuk nasi kau…

      agak2 lah berpolitik tu

    • selamber says:

      betul la bro seeker..dah banyak perkara seumpama tu terjadi..apa saja perancangan kerajaan bukan main bermati2an diorang menentang tapi bila dah nampak hasilnya lepas tu bermati2an la pulak diorang berebut2 nak jadikan hak milik diorang..macam beruk..hehe..dah hafal dah taktik kotor diorang nih..

  2. StinGray says:

    Kajian bulan oktober tahun lepas baru nak bukak sekarang ke??…dah basi la bonggok…apa ke punye tolol si bapok PKR ni…org dah tak percaya hang la bodoh…hang sembang la ape pun…

  3. bobman says:

    formulanya macam ini..
    kejayaan felda bermakna kejayaan BN, undi untuk BN….
    kegagalan felda bermakna kegagalan BN, tiada undi untuk BN….

    PR nak felda gagal/berjaya???
    BN nak felda gagal/berjaya???

  4. iPas says:

    wahai peneroka… kau lepuk balik durian runtuh tu kat kepala Najib….
    berserta dgn dengan ucapan manja….”haramjadah”

    kah..kah..kah…

    • sungai_siput says:

      kepala kau peneroka tak lepuk dah cukup baik

    • Jack says:

      Apa pulak dah dapat rezeki nak lepuk balik kat kepala orang yang hulurkan rezeki tu??? Mana kau belajar macam tu? Memang bodoh giler puak2 pas ni. Mak bapak ko ajar macam tu ke?

  5. G2 says:

    Kesian tul org tu..apa malang mak bapak dia dapat anak macam iPas. Aku anak peneroka..kau tak puas hati ke?

Leave a Reply