Menu Utama

Pendidikan Percuma Celah Kangkang Anwar

Sah! Yuran pengajian Kolej Universiti Insaniah (KUIN) milik kerajaan negeri Kedah akan mencanak naik. Perkara ini dah pun diumumkan oleh Menteri Besar Pas Kedah, Dato’ Seri Azizan Abdul Razak.

Kenaikan yang bukan sedikit. Dulu cuma RM60 per jam kredit, sekarang bermula Julai nanti akan jadi RM200 bagi setiap jam kredit matapelajaran. Alasannya untuk tampung kos pentadbiran yang meningkat.

Baru saja bulan lepas geng-geng pembangkang menghasut pelajar IPT supaya berdemo supaya dimansuhkan pinjaman PTPTN dan digantikan dengan pendidikan percuma siap bercampur gaul jantan betina sepanjang malam semasa cubaan menawan Dataran Merdeka. Sekarang apa jadi?

Terbukti ianya adalah propaganda sekadar untuk mengumpan undi dan janji pembangkang untuk menyediakan pendidikan percuma hanyalah omong kosong yang tak berpijak di bumi nyata.

Ini yang dikatakan bercakap dan berjanji lebih mudah berbanding realiti semasa. Tapi perkara sebegini tak pernah diambil kisah oleh pemimpin pembangkang terutama sekali Anwar Ibrahim.

Waktu berjanji, lembut lidah dari gigi bulan bintang semua nak dipersembahkan pada rakyat demi nak mengejar kuasa dan undi. Walhal segala janji yang Anwar dan pemimpin pembangkang lain seringkali sebut dalam ceramah politik mereka semuanya main taram ikut suka mulut tanpa fikir panjang.

Kelantan yang dah 22 tahun dikuasai Pas pun tak mampu nak bagi pendidikan percuma untuk kanak-kanak Pra Sekolah, Unisel kelolaan kerajaan PKR Selangor pun hingga kini masih menggunakan khidmat PTPTN untuk kebaikan pelajarnya, ada hati nak menjanjikan pendidikan serba percuma.

Tadika PASTI punya yuran untuk setahun pun lebih mahal daripada yuran tadika KEMAS malah lebih mahal daripada yuran pengajian dua semester di UiTM. Manakala Yayasan Selangor pula sampai ke peringkat menutup pusat kemahiran yang disediakan untuk pelajar miskin dan melupuskan asrama pelajar, lagi nak cerita pasal pendidikan percuma?

Nak makan minum bersama pemimpin pembangkang pun siap kena bayar table lagi kemudian waktu dengar ceramah politik mereka, tin milo dan uncang duit di usung untuk mengepau duit rakyat, layakkah untuk pemimpin pembangkang sembang bagai nak rak konon mampu memberi pendidikan percuma?

Elok-elok PTPTN berjaya membantu para pelajar kurang kemampuan untuk melanjutkan pelajaran kemudian diberi lagi keistimewaan convert pinjaman menjadi biasiswa kepada pelajar lulusan ijazah yang berjaya mencapai pointer 3.8 ke atas, suka-suka hati pembangkang pula nak dihapuskan PTPTN.

Agak-agak lepas ini, geng mahasewel pembangkang yang diketuai Adam Adli tak teringin ke buat demo depan Pejabat MB Kedah sambil berkhemah siang malam di sana bersama awek masing-masing untuk menuntut pembatalan kenaikan yuran KUIN?

Pendidikan percuma konon. Percuma kot celah kangkang Anwar ya la kot.






12 Komen to Pendidikan Percuma Celah Kangkang Anwar

  1. tengkudin says:

    hahahaha…..yang percuma kat Anwar hanyala stor kunyit dengan anu china doll je..hehehe

    • Bulan Empat says:

      Kedua dua free bagi Anwar. Stor kunyit memang free. China doll dibiayai kawan kerana Anwar dikatakan tak pernah bayar untuk makanan syahwat dia. Lepas balun dia pakai seluar dan bla. Kawan millionaire dia yang bayar.

      Ini kerana Anwar berjalan tak bawak cash dalam poket. Credit card tak boleh pakai pasal doll tak bawak mesin swap credit card.

    • C5 says:

      stor mani rosmah juga sedap ..

      tanya najib

  2. baba says:

    tu la bila kerja nak bangkang saja, senang dibuat, itu tak kena ini tak kena, kelentong sana kelentong sini dan bila kena tadbir sesebuah organisasi atau negeri baru mereka tau apa itu tugas dan tanggungjawab pentadbir.
    sepatutnya KUIN ni dah bagi pendidikan percuma dah.takkan tak mampu kot pakatan rakyat?

  3. C5 says:

    celah kangkang rosmah lagi bagus…

    lobang rosmah lagi beso…..

    • Jack says:

      Lobang mak ko lagi sedap C5. Tak caya tanya bapak ko.

      • AM says:

        bapak dia mana tahu. bapak dia sakit tulang belakang tu yang tak leh TIBAI mak dia. tanya la badrolamin dan mat sabu, mereka adil dalam memberikan jawapan.

  4. Jebat says:

    Insan yg baik hanya keluar daripada mulutnya perkataan yg baik-baik.

    Cerminlah diri duhai C5, Nik Aziz, Hadi, Namewee, Anwar, Azmin dll.

  5. syaa says:

    tak habis habis nak menipuuu.habuk pun tarak.Parti Kencing Rakyat.

  6. […] Yuran pengajian KUIN di Kedah pun mencanak naik, peminjam wang pendidikan Pulau Pinang di buru hingga lubang cacing, […]

  7. […] batalkan sajalah semula atas alasan masalah kewangan macam alasan kolej pendidikan Kedah yang baru dinaikkan yuran sebelum […]

Leave a Reply

Threesome