Menu Utama

Pecat Kerana Skandal Seks, Singapura Dah Ada, Kita Bila?

MUNGKIN ramai yang tidak berminat dengan pilihanraya kecil yang diadakan di Singapura baru-baru ini.  Penulis sendiri pun asalnya tak berminat nak beri perhatian kepada isu tersebut, tapi setelah dimaklumkan bahawa ia bermula dengan pemecatan Ahli Parlimen kawasan tersebut kerana skandal seks, penulis mula membuka mata.

Walaupun penulis agak sinikal dengan Singapore ini dalam banyak hal, tapi kalau ada hal-hal yang menguntungkan itu, elok juga kita ceduk dari mereka.  Sebab itu buat beberapa kali dari yang banyak, ejaan Singapore ini betul, kalau tidak Singapork saja.

Yang penting disini ialah, lihat saja di negara yang terletak dihujung Semenanjung Malaysia ini.  Walaupun kecil dan didominasi keluarga Kuan Yew untuk zaman berzaman, ia masih lagi mempunyai sedikit maruah untuk dipertahankan – Ahli Parlimen yang ada skandal seks yang akan dipecat kalau enggan meletak jawatan.

Itulah yang sebenarnya berlaku kepada Yaw Shin Leong, Ahli Parlimen bagi kawasan Hougang dari Workers Party yang dipecat kerana enggan menjelaskan skandal seksnya dengan seorang ahli politik wanita dari sebuah parti pembangkang di sana.  Tidak ada bukti video, yang ada hanya cakap-cakap tapi kerana enggan beri penjelasan, maka dia dipecat.

Menariknya, Workers Party masih menang dalam pilihanraya kecil tersebut, walaupun yang menentang tu dari parti pemerintah sendiri, PAP.

Kalau nak disamakan dengan keadaan di Malaysia ini, kita sepatutnya malu kerana kita ada masalah yang sama juga, membabitkan ahli parlimen dari parti pembangkang juga, tapi jangan kata dipecat, individu tersebut diangkat setinggi-tingginya lagi dalam partinya sendiri dan pakatan  haram yang dipimpinnya.

Walhal semua yang diperlukan ada.  Gambar, video, apa lagi?

Tapi ada segelintir dari kita yang membutakan mata dan memekakkan telinga kepada kebenaran ini, sebaliknya memilih untuk bergelumang sekali dengan kemungkaran dan kemaksiatan yang dilakukan pemimpin tersebut.

Lebih memalukan bila yang terlibat di Singapore itu cina, bukan Islam pun.  Tapi atas intergriti dan kredebiliti, Ahli Parlimen tersebut tetap dipecat dan piliihanraya kecil diadakan.  Itu baru betul, bukan pertahan mati-matian walaupun jelas kesalahannya.

Tak lama lagi ada Ahli Parlimen merangkap Ketua Menteri yang bakal terkait dengan skandal yang lebih kurang sama macam yang melibatkan Yaw Shin Leong.  Ciri-cirinya semua sama dan hampir tepat – cina dan sudah beristeri.  Adakah kita akan melihat perkara sama di Singapore itu berlaku di sini?

Mintak maaflah.

Nak-nak pulak parti yang dikuasai Ahli Parlimen itu dimonopoli sepenuhnya oleh keluarganya sendiri.  Itu baru bercakap tentang ayahnya dan isterinya, yang sepupu sepapat, bau-bau bacang dan sebagainya, tak kira lagi tu.  Kalau kira, mau penuh parti itu dengan kaum keluarganya.






16 Komen to Pecat Kerana Skandal Seks, Singapura Dah Ada, Kita Bila?

  1. raplahjingaa says:

    Alaaa apa nak kisah father segala father nick ajis boleh mengampunkan mereka…dan mereka jadi bersih seperti bayi yang baru lahir !

  2. Bulan Empat says:

    Anwar jugak pernah dipecat kerana skandal seksnya tapi dia bawak pemecatannya kejalanan dan diheboh seluruh dunia dengan teori konspirasi keatas dirinya.

    Sehinggalah dia disumbat kedalam bersama mata lebamnya.

    Kita tak dengar pulak menteri Spore itu berarak melalui tambak Johor protest tentang pemecatan nya kerana dia sedar tentang moral values sesaorang manusia yang perlu ada.

    Perkataan konspirasi, fitnah, niat jahat sudah dipinjam oleh Anwar ketahap maksima sehingga perkataan itu sendiri hilang value.

    Anwar dengan kejahatannya, cacai dia dengan ketotolan mereka kerana mempercayai Anwar.

  3. aziz pukimak says:

    kalau geng PAS ada skandal seks, senang je, nik aziz gila, boleh terbang ke langit dan mintak ampun kan umat nik aziz.
    syurga celah pantat ni, nik aziz dengar pun steam.

  4. TGNAnjing says:

    “surga” ditangan nik ajis.

  5. melayu_islam says:

    semoga Allah melaknat penulis kerana mengajak berlakunya fitnah dan forumer yg sewenang2nye menghina org alim…harap org kt luar yg baca ni ni sedar..sokong amno…x bermakna ape2 lg…x de bende yg boleh dipertahankan dgn amno…semakin rosak akhlak generasi muda…x sokong PR x pe…jgn sokong org kerosakan akhlak yg dibawa amno….

    Jatuhlah amno next GE…semoga gemilang islam, mlaysia tanpa amno….

    ABU!ABU!ABU!selamatkan Malaysia dr kaum jahiliah….

    • takbai says:

      sokong PAS sama dengan menggadai Islam kat DAP. manusia yang di anggap seperti nabi tapi perangai lebih teruk dari anjing kurap adalah manusia berserban yg di gelar wali selipar jamban nik najis.

      akan lingkup PAS bersama PKR yang berjuang untuk menegakkan liwat.

      Jahanam PAS yang menghalalkan sex bebas.
      ” isu Elizabeth Wong ”
      Jahanam PAS yang menghalalkan arak.
      ” isu takut kepada Ronnie Liu”
      Jahanam PAS yang galakkan LGBT.
      ” isu sokongan kepada Ambiga ”

      Apa benar PAS nak tegakkan Islam?
      cakap je, dulu kini dan selamanya.

      • raplahjingaa says:

        Minta izin tambah sikit bro takbai..

        Jahanam PAS yang menyekutukan Allah
        ” isu pengunaan nama Allah ”

        Jahanam PAS yang tidak amanah.
        ” isu wang derma memali ”

        Jahanam PAS yang jatuh syirik
        ” isu nizar dan coloknya ”

        Jahanam PAS yang menipu agama
        ” isu undi PAS masuk syurga “

        • StinGray says:

          nak up sikit lg boleh…..

          Jahanam PAS menggalakkan Rusuhan
          ” isu Bershit3 ”

          Jahanam PAS menghalalkan darah sesama islam.
          ” isu Amanat Hardy ”

          Jahanam PAS kerana mempersendakan Hudud
          ” isu buku jingga ”

          Jahanam PAS yang menolak perpaduan
          ” isu Muzakarah ”

          Jahanam PAS yang sayangkan kekotoran
          ” isu air karat kelantan ”

          Jahanam PAS yg cuba menghalalkan rasuah
          ” isu pok nik & hajinya”

    • StinGray says:

      yang guna nick – najib#### tu hang tak nak nasihat sekali ke???…suka ya amat yea……bila kena kat puak hang dan2 fitnah&menghina……khawarij2….

      • syaa says:

        ha ha klu maksiat yg agama pas buat halal kot..bukan puak dia buat maksiat pas berkokok sana sini bantah,klu puak dia buat maksiat dia diam diam,setuju kot.siap pertahankan lgi..menipu jer puak agama pas ni.

    • Kublai Khan says:

      err melayu_islam?? betul ka ni?? sebab org islam tak akan mendoakan kehancuran untuk orang islam yang lain…melainkan melayu_PAS saja yang akan melakukan doa-doa sedemikian….kaum jahiliah??? sebelum nak cakap tu cerminler muka sendiri dulu.

  6. Bulan Empat says:

    Cerita kapal selam ini sudah bertahun kita tunggu untuk tengok bukti penyelewengan dan pendakwaan yang telah dibuat oleh pihak yang bersangkutan. Tetapi sampai hari ini pun belum dapat tengok apa apa lagi.

    Yang kita dapat tengok dan baca hari hari ialah cerita salah laku seks, makan aircream Konekto dalam kereta, photofit penyundalan dan YANG TERBARU tentang Azmin dan harta dia.

    Yang pegang bukti skandal scorpene itu selama ini tolonglah serahkan pada pihak berwajib kerana pakai cakap saja budak 2 tahun pun boleh bercakap. Bila diminta bukti tak bolih beri.

    Tuan tuan perlu cepat bertindak. Bila Anwar dan Azmin sudah masok penjara nanti pasal dihukum atas salah laku mereka , sudah agak terlewat.

  7. djray says:

    BN buat statement guna fakta. Geng PR ni cara cakap style tepi tingkap. mmg low class! x de bukti tapi membebel cam beruk.. bila tengok bkti dari BN depa kata fitnah plak.. mmg geng PR jenis samdol!

  8. Santrang says:

    Sokong UMNO merdeka hasilnya, Sokong UMNO meningkat penguasaan orang melayu dalam politik ,ekonomi, keagamaan , pendidikan, sokong UMNO akan mengangkat mertabat melayu secara jangka panjang dulu kini dan selama-lamanya, Tapi sokong Pakatan Rakyat,akan meleburkan kuasa politik melayu,meranapkan kuasa ekonomi melayu hingga ketahap peminta sedekah akhirnya,melacurkan agama islam demi kedudukan dan pangkat,membangun kilang fitnah terbesar di dunia bagi mendapat kuasa. maka lupuskan saja PR pada P/R Umom ke 13 akan datang.

  9. Ma'thur Al Fijar says:

    Inilah bahana DEMOKRASI.

    Inilah bencana daripada sistem DEMOKRASI.

    Lihatlah kesan SISTEM NEGARA DEMOKRASI yang kalian sanjung!

    Kalian saling fitnah memfitnah. Saling mencaci maki. Saling tuduh menuduh. beristighfarlah. Bertenang. Sabar. Bertaubatlah. Sesungguhnya Allah sentiasa menerima taubat hamba2nya.

    Sistem negara DEMOKRASI adalah termasuk dalam sistem2 buatan manusia dimana manusia ( muslim dan non muslim ) sebagai penentu dan pembuat undang-undang mahupun hukum tanpa menarik hukum dari hukum syara’. PERLEMBAGAAN adalah datangnya dari manusia juga..yang dibawa oleh LORD REID..dan digunapakai sebagai sumber rujukan untuk menggubal undang2.

    Sistem negara islam ( KHILAFAH ) adalah hasil dari kesepakatan sahabat2 Rasulullah S.A.W..yang mengikut Sunnah Rasulullah S.A.W membina sebuah pemerintahan islam yang menggunakan HUKUM SYARA’ ( dari AL QURAN dan HADIS ) sebagai sumber hukum tanpa melibatkan non muslim sebagai pembesar/penguasa/pemerintah. Non muslim ( kafir zimmiy sahaja ) dibenarkan tinggal malah dilindungi di dalam negara islam ( DAULAH KHILAFAH ) oleh Khalifah.

    SEDARKANLAH DIRI KALIAN BAHAWA KITA TIADA KHALIFAH MAHUPUN SEBUAH NEGARA ISLAM SETELAH TUMBANGNYA KERAJAAN ISLAM PADA 1924 LALU. Negara kononnya islam sekarang ini hanyalah PEMIMPIN YANG BERAGAMA ISLAM tanpa menggunakan Al Quran – Hadis – Ijmak sahabat, malah menggunakan perlembagaan yang dibawa oleh si Lord Reid ( kafir harbi – patut ditentang )sebagai sumber hukum. ASTAGHFIRULLAH !

    Itulah antara punca2 yang menyebabkan UMAT ISLAM tidak lagi menganggap sesama mereka adalah SAUDARA. caci maki, bunuh membunuh, fitnah memfitnah, bergaduh sesama sendiri.

    kajilah kalian sendiri apa itu SEKULAR? LIBERAL? PLURALISME? ASABIYYAH atau NASIONALIS? itulah sedikit antara senjata2 kafir Harbi memusnahkan kita YAAA MUSLIMIN!! BANGKIT! BERSATULAH! BERUSAHALAH! bantulah diri kalian supaya Allah membantu kita semua..
    HAI YA’ALAL FALAHH !!!

    http://www.mykhilafah.com/

  10. Ma'thur Al Fijar says:

    Dipetik daripada surah AL MAIDAH –

    ” Dan Kami turunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, untuk mengesahkan benarnya Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan sebelumnya dan untuk memelihara serta mengawasinya. Maka jalankanlah hukum di antara mereka (Ahli Kitab) itu dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kepadamu), dan janganlah engkau mengikut kehendak hawa nafsu mereka (dengan menyeleweng) dari apa yang telah datang kepadamu dari kebenaran. Bagi tiap-tiap umat yang ada di antara kamu, Kami jadikan (tetapkan) suatu Syariat dan jalan ugama (yang wajib diikuti oleh masing-masing). Dan kalau Allah menghendaki nescaya Ia menjadikan kamu satu umat (yang bersatu dalam ugama yang satu), tetapi Ia hendak menguji kamu (dalam menjalankan) apa yang telah disampaikan kepada kamu. Oleh itu berlumba-lumbalah kamu membuat kebaikan (beriman dan beramal soleh). Kepada Allah jualah tempat kembali kamu semuanya, maka Ia akan memberitahu kamu apa yang kamu berselisihan padanya. ” (48).

    ” Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik. ” (49)

    ” Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum jahiliyah? Padahal – kepada orang-orang yang penuh keyakinan – tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah. ” (50)

Leave a Reply

Threesome