Menu Utama

Padanlah Kes Liwat Kalah, Ketua Pendakwaan Ada Kawtim Dengan Anwar?

TAK tahulah apa strategi Anwar pakai apabila melantik bekas ketua pendakwaan kes liwatnya , Datuk Yusof Zainal Abidin sebagai peguam yang mewakilinya dalam kes Bersih ini.

Pada yang tak tahu, ini kali kedua Anwar buat tindakan hampir serupa, kali pertama dengan melantik Karpal Singh sebagai peguam bela dalam kes liwat sama, walhal Karpal Singh jugalah yang mula-mula menuduhnya sebagai peliwat pada 1997.

Memang perjalanan kes liwat antara Anwar dengan Saiful Bukhari ini semacam ada tidak kena dari mula.  Nampak macam ada kelemahan ketara di pihak pendakwaan bila tidak langsung membantah puluhan penangguhan yang dipohon oleh Anwar.

Sehingga menyebabkan kes mudah macam ini pun berlarutan hampir 3 tahun.

Sepanjang masa itulah, berkoyan-koyan, kalau tak bertan-tan sumpah seranah macai Pakatan haram dilempar kepada Yusof yang mengetuai pendakwaan Anwar ketika itu, tapi penyudahnya orang itu jugaklah diambil Anwar untuk mewakilinya dalam kes Bersih ini.  Macam dah takde peguam lain ya.

Apa jadi dengan macai yang disebutkan di atas?  Korang berlumba-lumbalah jilat balik ludah yang dulu di halakan kepada Yusof.  Jangan salahkan orang lain, salahkan Anwar dan diri sendiri kerana menyokong Anwar.

Penulis rasa, Peguam Negara wajib bagi penjelasan dalam hal ini.  Adakah ketirisan berlaku di pihak pendakwaan sepanjang kes Anwar berjalan, dilihat dari pendirian yang diambil Yusof sekarang dengan membela Anwar pula.

Kalau ada ketirisan, pastikan sama ada wujud sogokan atau wang yang terlibat.  Sekarang ni sudah semacam ada trend di Malaysia ini, etika dan profesionalisme tidak dipedulikan demi kepentingan politik kepartian.  Dan Anwar memang diketahui punya sumber yang hampir tidak terbatas untuk merealisasikan perkara tersebut.

Dalam kes NFC saja cukup.  Kerani bank pun diperalatkan untuk menyampaikan dokumen sulit akaun pelanggan kepada PKR dan kemudiannya dijadikan isu politik yang tidak berkesudahan.

Dan kini peguam dan  Jabatan Peguam Negara pula.






69 Komen to Padanlah Kes Liwat Kalah, Ketua Pendakwaan Ada Kawtim Dengan Anwar?

  1. tengkudin says:

    no wonder la….AG??? dia pun tak leh harap…

    saiful jugak yang jadi mangsa…bersabar ye saiful..Allah Maha berkuasa..muka nuaq pun aku tengok pun seri pun dah takder..cam zombi pulak aku tengok..hehehe

    • bujuk says:

      Macamana pulak orang yg. korang sanjung dulu… tetiba korang nak sumpah seranah? Allah maha kuasa, DIA akan tunjukkan kebenaran kepada siapa yg. DIA mahu. Untunglah mereka yg. akhir kalamnya beriman dan mendapat HIDAYAH.

      • jagat says:

        “Macamana pulak orang yg. korang sanjung dulu… tetiba korang nak sumpah seranah? Allah maha kuasa, DIA akan tunjukkan kebenaran kepada siapa yg. DIA mahu. Untunglah mereka yg. akhir kalamnya beriman dan mendapat HIDAYAH” mcm Dato’ Hassan Ali ka…ludah hg kena btg idung sndiri…

        • bujuk says:

          Kami tak sumpah seranah Hasan Ali.. dia yg. sumpah seranah PAS. Berbeza tu dro.. ada dengar TGNA dan TGHA sumpah DHA? takda kan..

  2. Bujang Senang says:

    Bodoh punya Saiful..tak Tahu erti malu. Takper la.. Banknya banyak duit disogok oleh UMNO untuk membunuh karier Anwar. Entah siapa peremuan yang malang dan sudi bernikah sama dia. Saiful jantan tak malu.

    • selamber says:

      ala..ko tengok la bos ko si nuar tu..lagi tak tahu malu..jijah bini dia lagi la takde kemaluan kot berlakikan jalang yang balun jantan betina hehe..ketua mcmtu ke yg korang sanjung2..malu la…maluuuuuu

    • StinGray says:

      kesian jijah…dapat laki bernafsu binatang….

    • BlackBelt7676 says:

      Aku rasa kau ni memang dah bengap kerana ketaksuban pada Anuwar Al-Juburi Al-Liwati, Muka tak tau malu, Saiful lelaki bermaruah, kalau tak kerana dia sampai sekarang keturunan aku tak tau yang Lelaki Y ni kaki Juburi dan balun bini orang. Sedih bercampur gembira aku tengok kau dan geng bengap lain diperbodohkan…engkau sekolah habis tak?….memang bodoh…

    • sinchan says:

      Saiful memang bangang. Sebab tu masuk universiti pun kantoi. Yang percaya pada drama dia 10 kali bangang.

      • Anong says:

        Anwar pun college dropout jugak. Dan dia ambik semua budak2 kolej nak jadi ‘pembantu’ dia EHEMMMMMMMMM

        Ya betul. Mat Sabu pernah sebut bende ni dalam ceramah

  3. Bujang Senang says:

    UMNO betul betul desperate nak bunuh karier politik Anwar. Nak saman dia ke mahkamah untuk menghalang Anwar bertanding dari plilihanraya.cukuplah UMNO.. Kanak kanak pun tahu motif desperado UMNO.

    • zassss says:

      Namakan kanak-kanak itu? Adakah kanak-kanak itu engkau sendiri? Aku rasa ‘ya’, sebab pemikiran dan cara kau becakap memang macam kanak-kanak!

    • StinGray says:

      siapa suruh jadi ketua perusuh…sendiri buat sendiri tanggung laa…

    • raplahjingaa says:

      Bankrap minda ? eh…bukan tu ke bekas pesuruh jaya PAS selangor lebelkan PAS…bankrap dan korup minda…bukan orang lain kata, orang kuat PAS selangor tuu….

    • yon76er says:

      Desperador……Boss Kaki Jantan ko lah yg desperador sekarang beb….Dah x tau apa nak buat..Habis2 pi luar negara melalak memburukkan Negara sendiri..Buat kecoh dlm negara tak menjadi..kena saman dan hadir diMahkamah nanti….Nuar ko sewa bilik ajerlah dekat2 Jln Duta tuu kan mudah nak turun nak mahkamah nanti..macai2 yg JAMBU2 yg nak turut sama pon blh teman ko ..

  4. Bujang Senang says:

    UMNO dah ketandusan idea..dah lah bangkrap moral, bangkrap idea, bangkrap negara… Insaflah UMNO.

    • Mat Ajeez says:

      Bujang Bodoh Piang . Yang jadi beruk Jantan mengarahkan orang merusuh itu anwar -yang jadi batu api itu anwar-yang menggalakkan orang melanggarkan perintah mahkamah itu anwar .
      Apalah kau ni Bodo sangat …. apa ada kena mengena dengan Ameno ??

      Bila bontot dah kena getah ..nak salahkan orang lain pulak??

      Aku bukan sokong Ameno . Tapi aku benci sikap Jalang Tua ni yang tak berang bertanggungjawab ….

    • selamber says:

      UMNO menginsafi yang Tanah Melayu wajib dipertahankan dari anasir2 luar (israel/yahudi) & dalam (anwar & kuncu2nya)yang hendak menjahanamkan negara..agma & bangsa..pakatan haram yg tak insaf2…apa la nak jadi dgn melayu2 talibarut nih..

      • Bujang Senang says:

        Apa buktinya yang Anwar nak jahanamkan negara? Sejak jadi ketua pembangkang, siapa yang lebih menjahanamkan negara. Laporan ketua audit negara melaporkan yang negeri PR menguruskan kewangan lebih baik dan tidak banyak hutang berbanding dengan negara yang ditadbir oleh UMNO. Laporan juga mengatakan Malaysia Ada hutang deficit hampir 500 billion Kerana ketirisan dalam kebocoran, rasuah Dan sebagainya.

        • StinGray says:

          BS…kalau hang nk bukti sgt….cuba pi tonggeng pungkok hang dpn dia, kasi lentik sikit tau…..lpas tu pi check doktor cpt2 ada tak ape2 dlm sarung kunyit hang…..cuba la dulu yea…mesti hang dpt bukti…..

          • jebat says:

            ye la..video tak boleh jadi saksi kan..

          • chephang says:

            He he he, bagus stingray, itulah jawapan yang patut diberikan untuk menambah kebekuan otak org macam BS tu. jangan jawab cara ilmiah, puak-2 ni macam sakai, patut jawapan sakai yang kita kena beri.

          • melayu_islam says:

            sbb x de modal nk jwb…sbb tu otak korang pnh dgn jwpan lucah..bile jwb dgn fakta…korang bls dgn mrapu lebey..dh bleh tgk tahap pemikiran korang…org makin maju kedepan.. korang masih terhegeh2 nk ikut cre lame…

            kalu cenggini prangai..makin jauh org mude nk ikut amno…org mude skrg makin terbuka dgn islam…mau kembalikan islam…Amno???sendiri jawab ler..

          • StinGray says:

            org muda pun tak suka PM malaysia ni kaki liwat…org muda pun benci dgn LGBT….org muda pun tolak org yg derhaka pada ibu…..org muda pun benci jantan yg angkut bini org…..tak tau la org muda puak hangpa ni……

            guna nama melayu, guna nama islam perangai mcm yahudi mabuk….

            kalau nk sgt fakta cuba tanye mat sabu, ape benda yg dok tersekat kat tekak dia…..tanye dia lagi siapa yg bg gelaran Aljuburi tu…..nak lg fakta ke??…kalau nk request lagi kat aku yea….

          • melayu_islam says:

            yeke…knpe tiap kali program pas…ramai gol mude ramai yg ikt skrg ni ye..nk2 ceramah Ust.Azhar…mesti sesat…
            hairan ye…depa tu x jijik ke ade kwan PKR pelucah sperti korang dakwa tu… dieorg x pcaye ke berite akhbar media talibarut amno tu…

            pd akula la kn…depa lebey jijik rasuah dan prangai joli sakan pemimpin amno kot…buat ape2 pon…bile ajak org mude je x brpae nk join je amno…kenape yek??? konfius aku???

            mknenye x berkesan la media baru amno mcm mykemu ni…makin menjauhkan gol mude dgn amno..x de cth atau sumber yg tepat yg boleh dipercayai utk diikuti…kalau nk bce ayat maki yg power2 boleh le layan..tu je…

            sbb tu makin ramai generasi baru say…..

            ABU, ABU, ABU…

          • jebat says:

            ABAI..ABAI..KARPAL..AMBIGA..ANWAR ALJUB..PEMIMPIN MASA DEPAN PAKATAN HARAM..LGBT..

          • StinGray says:

            hang bkn tak tau, yg ostart azhar tu pelawak agama….org2 jahil ni memang suka berhibur dgn lawak jenaka…..suatu masa nanti jgn terkejut bila agama dijadikan bahan lawak untuk menjadi juara raja lawak…..depa ni dapat ilham dari ostart sewel tu la…

    • ku2 says:

      ko tu yang bangkrup segalanya di rodok si nuar nafsu babi..

    • Bulan Empat says:

      Komen semacam ini membuat Anwar rasa diri dia suci macam Imam Mahadi. Maka siperlaku mungkar akan terus bermaharajalela. Meliwat boleh, main pelacur boleh, main bini member boleh.

      Ko pun kena liwat oleh Anwar ke. Padan lah…

    • yon76er says:

      Bukan susah nak Hancurkan siNuar nie tapi klu UMNO naklah. Tapi itu bkn Priority kita. Banyak perkara yg lebih mustahak lg Penting drp SiNuar ZOMBI ………Issue yg ada sekarang nie pon dah cukup buat dia MEROYANG didalam dan diLuar negara sekarang…Korang macai2 dia masih tak sedar2 drp KEBODOHAN diri sendiri mempercayai siZOMBI nie.

    • Anong says:

      PR dah bangkrap janji. Janji bulan bintang tengok2 kantoi tak dapat buat. “Eh kita nak janji ape pulak ye? Aaaaa….PTPTN? Ha, cantek jugak tu!”

      Janji tahun 2008 diberakkan dan di flush dalam lobang taik

  5. Ikhlas Menjawab says:

    UMNO atau Anwar yang desperate nak bertanding PRU 13?

  6. Ikhlas Menjawab says:

    PR (terutamanya PKR) tak usah cerita lah pasal moral! Geli lah rasa nyer!

    Bangkrap idea, bangkrap negara?

    Ko dok Malaysia yg mana ni? Bos ko tu yg nak bangkrapkan negara!

    • tengkudin says:

      aku lagi geli geleman…dengan aljuburi..teringat CIFUT! eeeiii

    • zumazore says:

      betul laa… aku sokong ko. cerita pasal moral konon tapi sendiri cermin diri sendiri laaa (PKR).. kalau pondan mungkin akan sokong al-juburi kut!

  7. Shah says:

    Air mani Anuar di jumpai dalam dubur Saiful pun boleh lepas

  8. StinGray says:

    Berapa juta le Datuk Yusof Zainal Abidin ni masyuukkk….kesian hang sipul….takpe sipul, Allah maha mengetahui…si laknat tu mungkin lepas di dunia…di akhirat belum tentu….

    Pandai hang Aljub…buta2 hang bg dosa free kat macai2 hang….ada yg tidoq tepi jalan mcm kutu rayau…….ada yg nak robohkan penjara……tup tup????…

    Mahkamah Rakyat konon….pirahhhhh

    • selamber says:

      ha’a..kata rakyat yang jadi hakim..hehe..hampehhh!!

    • bujuk says:

      Takkan korang nak tuduh bekas PENDAKWA KANAN pun terima rasuah? Baik dia tarik diri awal2 kalau boleh d rasuah. Ini semua jati diri dan prinsip… sebab tu dari dulu lagi dia nak letak jawatan, ada sesuatu yg. tak kena dengan k’jaan yg. dia tak boleh terima. Tapi sebagai kakitangan k’jaan dia kena PATUH.

  9. Cfu says:

    Memang rasa macam ada sesuatu yg tak kena. Agaknya kes Saifulpun adalah perancangan Anwar. Anwar yg mengarahkan Saiful buat laporan polis yg dia kena liwat.Lepas tu suruh Saiful bersumpah. Tak tau la kot kot lepas ni Saiful diarahkan oleh Anwar dan mengatakan yg kes liwatnya ciptaan UMNO pula. Tak mustahil benda ni terjadi yg diciptakan oleh orang bernama Anwar. Bukanlah bermaksud aku tidak mahu menyebelahi Saiful tapi bimbang kalau semua kes ni hanyalah ciptaan Anwar untuk mengkaburi mata kita.

    • yon76er says:

      Tak mustahil Bro…SiZombie nie blh buat mcm2, janji jadi PM…tapi PM negara Zombie boleh laaaa……..

    • bujuk says:

      habis semua 1 dunia Anwar punya perancangan… hebat. Jadi ketua pembangkang pun boleh kuasai semua jabatan k’jaan. Camni baik suruh Najib letak jawatan… takda kredibiliti bila Saiful boleh tipu najib.

      • zassss says:

        yang Anwar tu asyik cakap dan tuduh segala yg berlaku pada dia KONSPIRASI UMNO/BN apahal? Agaknya, Anwar lahir kat dunia ni pun satu konspirasi ye? Konspirasi UMNO supaya mak pak dia kawin, konspirasi UMNO supaya depa main sehingga lahirkan Anwar. Kalau diikutkan sangat teori konspirasi Anwar tu, mau gugur iman dibuatnya!

  10. randomsee says:

    hahahahhaha…aku cuma bersangka baik sahajalah…..

    tapi memandangkan kes pendakwaan anwar yang bertangguh tak henti2 sampai anak baru lahir pun dah pandai berlari….ini menunjukkan ada sesuatu yang tak kena..

    teringat bagaimana kes hubungan intim saiful dan salah seorang anggota pendakwa yang di kecohkan dahulu…

    apa2pun telah terbukti, kerajaan sekarang sebenarnya disabotaj oleh kakitangannya sendiri

    • bujuk says:

      Jelas PM tak mampu kawal K’JAAN, gelap masa depan BN nak berkuasa lagi lepas PRU13.

      • zassss says:

        bila org kjaan sokong PM hang dok kata PM kuku besila, bagi rasuahla, kena kontrol segala macam. Bila pegawai dan pesara kerajaan buat hal kau kata PM tak mampu kawal kjaan.

        Tak ada satu pun yang betul tentang PM dan kerajaan pada mata engkau ye?

        Apa yg berlaku menunjukkan demokrasi subur kat Msia. Semua orang boleh membuat pilihan sendiri.

  11. tengkudin says:

    nak buat camne…mesti aljuburi dah jolok kat lawyer ni..apa apa pun..semoga saiful beroleh kemenangan yang mutlak..aljuburi pun bukan lama sangat pun hidup dia..muka dah macam mayat hidup je..

  12. mudimkg says:

    peguam negara ada lagi ker?? majoriti orang melayu nak tau gak.. kalau ada cer citer ape koje nyer…

  13. bujuk says:

    Tamparan hebat pada K’jaan… dengan perkhabaran Datuk Yusuf jadi peguam bela Anwar maka terduduklah segala panglima UMNO dan pasukan pendakwaan k’jaan. Mereka kalah sebelum berjuang.. Apakah selama ini D.Yusuf mendakwa kerana menjalankan tugas/arahan pihak atasan atau mendakwa kerana tegakkan keadilan. Bayaran adalah satu perkara, tapi jati diri dan keadilan untuk orang seperti D.Yusuf adalah maruah mereka. Aku rasa PM k’jaan tak perlulah buang masa lagi kerana Rakyat telah dapat BUKTI yg. TERANG dan NYATA apa sebenarnya yg. berlaku d MAHKAMAH.

    • Antihipokrit says:

      RAKYAT?elok saja kau cakap.
      kalau namanya sdh letak jawatan jadi pendakwa,apa mau heran?ADA KAU HERAN KARPAL JADI PEGUAM DIA?ADA KAU HERAN MAT SABU SOKONG DIA?
      #SORRY LA.PARTI KAMU NI KUAT BETUL MAIN PERSEPSI!PRU SARAWAK DULU HEBOH BOLEH MENANG!KAU BOLEH JAWAB!SAYA YG BELUM JOIN MANA2 PARTI PUN MELUAT DENGAN KOMEN KAU DI SINI!KAU INI SIAPA MAU WAKILI RAKYAT?CAKAPLAH UNTUK DIRI KAU SENDIRI DAN PENYOKONG TOTOK KAMU.

      • bujuk says:

        Kecuali ko dan penyokong UMNO/BN… boleh cengitu?
        Bila sebut rakyat, maknanya sebahagian penduduk m’sia la… PM pun sebut rakyat sokong dia walaupun bukan 100% sokong.

        • zassss says:

          woi bujuk bodo…. memang najib boleh sebut rakyat sokong dia, nama pun wakil rakyat dan perdana menteri. Dia ahli parlimen yang dipilih rakyat dan ahli2 parlimen lain mewakili rakyat yang majiriti mereka telah bersetuju pm mengetuai mereka. 100% atau kurang bukan isu.

          hang setakat wakil diri hang boleh la. awat, masa mengundi nanti hang tolong pangkah untuk pengundi2 lain ka?

          Hang kata “Aku rasa PM k’jaan tak perlulah buang masa lagi kerana Rakyat telah dapat BUKTI yg. TERANG dan NYATA apa sebenarnya yg. berlaku d MAHKAMAH.”

          Ptuiiii! Muka tak malu, sapa suruh hang cakap bagi pihak aku?

          • bujuk says:

            Aku cakap bg pihak aku, keluarga aku, jiran2 aku, sahabat-handai aku… apasal salah? dakwalah d mahkamah kalau salah, nanti aku mintak D.Yusuf zainalabidin jadi loyar aku… berani?

  14. Wong Pin Ter says:

    Anwar Ibrahim berhak untuk memilih sesiapa menjadi peguam belanya biar pun dia pernah menjadi pendakwa bagi kes yang lain terhadap Anwar. Tetapi Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) dan beberapa pihak berkaitan tidak berhak untuk diwakili oleh peguam syarie Zainul Rijal dalam kes qazaf Anwar. Inilah keadilan undang-undang versi Anwar Ibrahim. Bekas Ketua Hakim Negara dilihat bergambar semasa percutian dengan ahli perniagaan tertentu dianggap sebagai tiada kebebasan badan kehakiman. Bekas ketua pendakwa raya yang pernah mendakwa seseorang tertuduh di mahkamah dan kalah di dalam kes tersebut dan sengaja melambatkan usaha rayuan ke mahkamah lebih tinggi dan seterusnya menjadi peguam bela kepada tertuduh tersebut untuk kes yang lain tidak patut timbul apa-apa persepsi. Anda fikir dan anda nilaikan sendiri.

  15. Azman Fi says:

    Salam …
    Benarkah Anwar terperangkap lagi.? Nampaknya Anwar sememangnya sudah digelap.Tak nampak sudah,dgn kata lain buta.Dengan prinsip tegas yg ditunjukkan oleh Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden,saya yakin Datuk MOhd Yusof akan tersenyum sinis melihat gelagat dan keletah Anwar anak Pak Brahim berpencak dan bersilat. Datuk M Yusof meletakkan dirinya sebagai Peguam yg bebas dan Profasional.Ini juga satu peluang Anak Melayu muka baru untuk ditarung atau diletakkan ditempat tinggi sebaris dgn Peguam Ternama Terkemuka.Ini jg satu landasan, tempat latihan juga praktikal Peguam membina Jatidiri.Saya percaya sebagai umat islam yg beriman, ramai pengamal Guaman yg benar2 jujur untuk meneggakkan Keadilan. Siapa saja boleh untuk dapatkan perkhidmatannya. Kerana pegangannya Bebas dan Profasional
    Dapat nanti kita perhatikan bagaimana dia berhujah,atas fakta apa yg kau menyatakan kau tak bersalah dalam Mahkamah Seksyen diatas tuduhan menyertai protes jalanan di Dataran Merdeka.Bersih 3.0.Macam mana proses pembuktian yg nak dibuktikan.Tranfomasi Negara,sememangnya memerlukan Peguam yg benar2 hebat.Pada pandangan Kerajaan dan umum berpendapat,jelas Anwar bersalah. Larangan juga notis semua sudah dikeluarkan, perintah sudah berjalan. Ramai mahukan Anwar didakwa. Ini lah Episodnya.Kredibiliti Siapa.Peel Anwar akan lebih disedari.Siapa Anwar yg sebenarnya. Datuk M Yusof juga jgn lupa,Rakyat juga sedang memerhatikan, Adakah dia nya ini BOLEH PAKAI..

    • bujuk says:

      Ikut UMNO semua yg. tak sealiran pendapat presiden semua tak terpakai… kan. Siapa berani engkar perintah Najib sekarang dalam UMNO? Tinggal Rosmah sorang je.. Yg. ni Najib yg. takut pulak (agaknya).

  16. Gullit says:

    Masyukkkkk bro.. Anwar sponser china doll haha

  17. Anong says:

    Aku bagi masa 6 bulan/setahun, dan dia akan tinggalkan nuar jugak macam peguam syariah kes qazafnya YB Zul Nordin.

    Disebabkan Nuaq ni pandai mengencang, apa pun tak buat…

Leave a Reply

Threesome