Menu Utama

Orang Muda Nekad Kuburkan PR Di Selangor

beliaselangor2xxAcapkali Anwar Ibrahim, Hadi Awang, Khalid Ibrahim, Nik Aziz dan lain-lain pemimpin pembangkang gemar bermain kata mendakwa rakyat bersama mereka dan orang muda sudah beralih arah menyokong pembangkang untuk menumbangkan kerajaan Narisan Nasional (BN).

Itu biasalah, bab dakwa dakwi dan sebarkan propaganda membesarkan diri sendiri dah sememangnya menjadi darah daging pembangkang sejak sekian lama semata-mata untuk mengabui mata penyokong totok yang saban hari disumbat dengan harapan palsu.

Zaman sekarang orang muda bukan lagi mudah terpedaya dengan propaganda murahan yang menjanjikan langit dan bintang, dah makin ramai yang cerdik dan bijak.

Dek kerana kebijaksanaan golongan muda itulah banyak program anjuran pembangkang gagal mendapat sambutan.

beliaselangor1xxMisalnya yang terbaru Konvensyen Belia Selangor 2012 anjuran kerajaan PKR Selangor yang diadakan di Seksyen 7, Shah Alam sejak pagi sampai ke petang jumlah peserta yang hadir boleh dikira dengan jari.

Menurut laporan Agendadaily & Sel13.com, Anwar Ibrahim yang sepatutnya merasmikan konvesnyen tersebut pun tak sanggup tayang batang hidungnya dek kerana malu dan takut menjadi bahan gelak tawa di kemudian hari.

Mana tak malunya kalau sasaran kehadiran sekitar 30,000 orang belia namun yang hadir hanya lebih kurang 100 orang sahaja tentu sahaja menjadi bahan ketawa orang ramai.

Walaupun lokasi tersebut begitu dekat dengan Universiti Teknologi Mara (UiTM) selain dikelilingi dengan rumah flet dan rumah teres yang didiami ramai mahasiswa UiTM, namun sedikitpun tidak menguja dan menarik perhatian mereka untuk memeriahkan majlis konsvensyen belia yang di war-warkan oleh pembangkang sebagai lebih hebat dari Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya.

Malah aura Anwar ibrahim yang selama ini digendang di palu kononnya dekat dengan hati nurani pelajar IPT nyata hanya omong kosong, mana tidaknya kalau dah majlis yang menampilkannya sebagai tukang rasmi pun tiada orang nak datang raikannya.

Standard Ketua pembangkang patutnya paling cikai 5,000 orang menghadiri majlisnya, kalau dah hanya 100 orang saja yang sanggup dengar temberangnya, itu tandanya dah menopaus.

Jauh berbeza dengan Himpunan Jutaan Belia 2012 yang diadakan di Putrajaya sejak 23 Mei lepas, sambutan yang diterima amat menggalakkan. Ratusan ribu orang orang muda, remaja dan masyarakat datang memeriahkannya.

beliaselangor5xxDalam jangka waktu lima hari (23 – 27 Mei) dianggarkan lebih sejuta orang berulang alik ke himpunan anjuran Kerajaan Pusat yang dikelolakan oleh Kementerian Belia & Sukan, satu kejayaan terbesar yang pernah dicapai berbanding hanya sekitar 500,000 orang sahaja semasa himpunan Jutaan Belia 2011.

Malang bagi pembangkang kerana bukan sahaja gagal menandingi kehebatan himpunan jutaan belia anjuran Kerajaan Pusat, malah kegagalan program anjuran kerajaan negeri Selangor itu juga memberi satu petanda jelas majoriti orang muda sekarang terbukti menolak polisi dan dasar celaru yang diperjuangkan oleh pembangkang.

PRU ke 13 yang hanya tinggal beberapa bulan dari sekarang tentunya akan menjadi satu mimpi ngeri untuk Anwar dan pakatan pembangkang yang dipimpinnya. Orang muda dah tunjukkan signal penolakkan terhadap gaya kepimpinan Anwar, jadinya tentu sahaja pilihanraya akan datang bakal menjadi kubur besar untuk Anwar dan pembangkang.

Dulu-dulu bolehlah Anwar kelentong orang ramai dengan ucapan dan janji bombastik, sekarang silap besarlah. Setakat mampu berjanji itu ini tapi bila masuk bab praktikalnya asyik gagal saja, masuk angin keluar asap sajalah jawabnya.






71 Komen to Orang Muda Nekad Kuburkan PR Di Selangor

  1. najibutuh says:

    org muda yang membayar balik PTPTN tu …

    macam mana?

  2. selamber says:

    Siapa la yg organise event mcmni..kesian..tengah dok sibuk ada event besar kat putrajaya diorng pulak sibuk nak buat event jugak..hehe..lain kali cari la tarikh yg lain ke..kan keje BODOH namanya tu..hehe

    • yon76er says:

      MB dah lah gagap pas tuu ada Penasihat yg BODOH bin BEGAP…yg dia tahu MENYONDOL PUKI POMPUAN DAN JANTAN poyo burit…

  3. selamber says:

    Nak peringatkan lagi sekali kat rakyat selangor sila baca kat bawah ni….:

    1) Membuka tabung permulaan RM100 bagi setiap anak kelahiran Selangor

    2) Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri @ Tadika

    3) Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah

    4) Memberi hadiah RM1,000 kepada setiap anak Selangor yang mendapat tawaran ke universiti

    5) Memberi bantuan dan biasiswa pelajaran untuk anak Selangor

    6) Memberi bantuan kepada anak-anak muda untuk mendirikan rumah tangga

    7) Membuka pusat-pusat sukan mini dan rekreasi bagi belia

    8) Mencarum takaful bernilai RM2,500 untuk warga emas, orang kurang upaya dan anak yatim

    9) Memberi elaun ibu tunggal yang layak

    10) Memberi elaun khas suri rumah yang memilih untuk menjaga sepenuh masa anak-anak kecil mereka

    11) Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri

    12) Mewujudkan institusi menyelaraskan hal-ehwal agama selain Islam

    Inilah janji2 kerajaan PKR Selangor..negeri kebajiakan la katakan..kalau la dapat ditunaikan segala janji2 ni alangkah bahgianya rakyat selangor..tp nilai la balik apa yg dijanjikan..tertunai ke?..apa sudah jadi??

    • selendangbiru says:

      Janji jer pandai tp bodoh nak tunaikan tak reti…..bodoh punya Pakatan sampah sarap….zero minded!

      • sungai_siput says:

        nak tunai macam mana bro

        mula2 ada budget, alih2 duit kena babas dgn cina komunis DAP

        nak tegur …takut pulak dgn bapak komunis ronnie liu tu… nasib lah badan rakyat selangor

    • yon76er says:

      Aku pon blh JANJI lebih dari itu masa MENGULA2 kan raayat yg masa tuu PM kita lemah/Lembik…tapi now sorry lah . raayat dah ada PM yg tahu dan bertindak atas keperluan Raayat. So bye, sayornara blh belahlah PR diSelangor. Pi dok Pulau Babi , tu pon klu org CINA sana nak terima dan tlg mereka bela BABI……

  4. selamber says:

    Memang patut dikuburkan PR kat selangor ni..ingt balik kes YBK untuk mendirikan UITM SERENDAH..yg ditolak oleh Khalid Berahim & kuncu2nya..kenapa ditolak sbb Kalid & kuncu2nya tak diterima utk menjadi pengerusi & ahli majlis trtinggi dlm YBK..bayangkan la..jangan la fikir kerajaan pimpinan PKR (Khalid) ni bersih..jgn la kata tak zalim..jgn la kata tiada korup..hmmm..

    • Bulan Empat says:

      Mereka semua ini hidup atas keringat orang lain. Hidup dibawah redup pokok yang ditanam dan dijaga oleh orang lain. Menumpang makmor diatas kemakmoran yang dipupuk oleh orang lain.

      Mereka mengentam balik pun atas modal yang diberi orang.

      Apa bakti mereka ? Apa sumbangan mereka teutama Anwar semasa dulu ? Sekarang lagi lah langsong tak ada. Yang ada cuma kemusnahan. Dan bayang bayang bencana yang lebih besar memang sudah nampak pun.

      Kita ajak semua untuk insaf dan sedar. Kalau kita dimarah kawan sendiri bolih tahan lagi. Kalau Yang Satu itu marah, tiada upaya kita untuk menahan .

      • raplahjingaa says:

        Take my words…Shah Alam akan menjadi diantara kawasan pertama yang terpaksa di kembalikan pakatan haram kepada UMNO selepas PRU13 nanti…

        Orang Shah Alam…they learned their lesson well !!

    • yon76er says:

      Pasal dok degar Penasihat kaki Puki & buntut jantan tuu yg jadi mcm tuuuu… Bila kata Gagap marah tapi bukan gagap ajer tapi Bodoh dan Benggap tapau sekali…

  5. P164 says:

    Selamat berkubur PR….

  6. KerisJentayu says:

    Jangan lupa panggil imam syiah baca talkin jika pakatan rompak mampus,,dan jangan lupa bakar lilin….

  7. umnototok says:

    Kuburkan bersama2 dengan batang pisang..tanam tak payah dalam2 pun tak apa, sebab pisang bengkok nanti nak tumbuh atas kubur biar jadi ‘batu nisan’…. celako..celako..celako..

  8. StinGray says:

    isshhh…sapa kata tak ramai yg pi konvensyen tu….mata kita jea yg tak nampak…..

    kalau ikut sumber terkini Pok Nik & Harakah….tak kurang dari 2 juta ahli kelab Sahabat Syaitan 666 yg pi enjoy kat konvensyen tu….kita jea yg tak perasan…jgn la malukan puak2 depa….

  9. jebat says:

    dari mata kasar memang nampak banyak kerusi dan meja je..tp bg org yg ilmunya tinggi boleh nampak geng2 iblis dan syaitan duk bersidang…

  10. Bulan Empat says:

    Semua rakyat sebenarnya sudah tidak sabar menunggu hari mengundi PRU 13. Tak sabar untuk raikan kemenangan dan tak sabar untuk mengubur kaum yang mati.

    Dalam pertandingan pastinya satu kalah dan satu lagi menang. Yang menang akan terus hidup dan yang mati dikuburkan. Jadi kita memang tak sabar nak tengok yang mati dikuburkan. Setelah dikuburkan tamatlah segala huruhara yang mengganggu minda kita sejak 4 tahun lepas.

    Rakyat sudah penat, muak dan jemu dengan politik serupa ini. Tapi Kita tak penat untuk bantu gali lubang untuk yang kalah terjun kedalamnya nanti.

    • raplahjingaa says:

      hmmm…tapi pakatan haram ni selalu behaving as a sore looser, rusuhan bersih..even foreign newsreel pun kata antara 20,000-25,000 orang, anwar dengan muka tak malu confident jer kata 300,000 orang.

      Sumber-sumber dalaman PKR telah membentangkan tindak tanduk yang mereka akan lakukan bila di tolak rakyaat nanti…mereka akan merusuh dan melaungkan konspirasi SPR dan kerajaan akibat kekalahan mereka itu, walaupun kenyataannya rakyaat sendiri yang menolak mereka.

      Ini adalah peluang terakhir anwar untuk menjadi PM, kegagalan kali ni bermakna dia akan menghabiskan hari tuanya dengan sejuta penasaran.

      So dia akan melakukan apa saja, walaupun di luar norma-norma perundangan.

  11. yon76er says:

    Tapi korang perasan tak sejak kebelakangan nie bila siNuar & kuncu2 dia buat Ceramah dia akan Provok raayat buat kecoh dan Demo kecil2lan dikawasan tersebut. Supaya keaadaan menjadi PANAS sana sini…So kita yg bertamadun nie supaya berhati2 jgn terikut rentak Provokasi Sialan SiNuar & Kuncu2 dia…Modal Kelentong dah x laku sana sini, so buat cara Sialan utk modal PRU13 nti……

  12. matahati says:

    eh…apasal bila aku tengok gambar kat atas tu…nampak ramai la pulak…ada yg bertaring…ada yg berekor…ada yg bertanduk…ishhhh kompius la pulak.

  13. iPas says:

    kalu Ah Jib Gor bubar parlimen esok…. bulan depan Selangor grenti tumbang….
    kih..kih..kih….

    sweet dreams umNgok….sweet dreams

  14. raplahjingaa says:

    La ni macam ni lah…disebabkan simpat aku kat pakatan haram….aku rela mereka x kan jumlah yang hadir tu dengan 10…menjadikan seribu orang….aku rela !!

  15. iPas says:

    mahkamah Perancis juga merekodkan satu dokumen sebagai ‘Doc C4’
    keh..keh..keh…

    ps : jaga2 mahkamah perancis…. jgn main2 dgn Ah Jib Gor
    kena C4 baru tahu… kih..kih..kih…

    • 888 says:

      Ko pegi tak Konvensyen Belia Selangor 2012? hehehe

    • sungai_siput says:

      dari 2008 sampai la ni…..

      da basi lah cerita tu pada rakyat..PR dah takdak modal

      kesian

      • raplahjingaa says:

        hehe….kesian kat depa, buat perhimpunan belia… kat shah alam penduduk 800,000, yang pi 100 orang jer..tu pun include tukang pasang khemah, pakcik guard, pekerja MPSA dan mat sabu…

        mana depa tak risau…tu la kalau kuat menipu lama-lama rakyaat meluat

        hik ! hik ! hik !

      • iPas says:

        mahkamah malaysia hak mutlak Ah Jib Gor…. cerita hok panas berasap pun
        jadi basi….. tapi mahkamah perancis ..cerita hok basi habis pun dia orang panas
        balik.. takut apa bro.. Ah Jib Gor tak bersalah… kan..kan..kan…

        kalu tak bersalah takut apa.. kan..kan..

        keh..keh..keh…

      • yon76er says:

        Mamat iPas..ko cita apa nie????

    • StinGray says:

      mahkamah perancis la…doc C4 la…imuniti la….tak tentu arah dah berok sekoq ni…..awat yg hang gabra sgt ni…..dah terasa bahang nak pelingkop ke???…minum ayaq kosong byk2 yea….

  16. StinGray says:

    keadilandaily….hehehehe….puak peliwat jea baca & percaya….tenat dah LiPas ni…

    • selamber says:

      Kes MURTAD di Selangor..mcmna?..kesian Hassan Ali kene pecat hehe..PAS jdi la pulak Parti Adat & Sukan hehe…Sultan pun ditipunya..hmmm Khalid..Khalid..mcmni cara memimpin sorang MB…menjahanamkan Institusi Islam

      • selamber says:

        Kes Eli Wong??..hehe..panasss bro..gambar X pun dah bersepah hehe..

        • selamber says:

          Ape?..sapa kata Selangor negeri SAMPAH??…cuba buktikan jgn senang2 nuat tohmahan je..punya la Ronie liew bersusuah payah membeli lori2 sampah dgn bilangan yg bnyk & berjuta2 nilainya..dengan DUIT RAKYAT tu..banyak cantik!!..kalau kerajaan buat sikit2 duit rakyat..sikit2 duit rakyat…ckp tak serupa bikin PR nih!!…KUBURKAN PR SELANGOR Je..hehe

          • selamber says:

            Tender?..Projek?..Direct Nego?…Rasuah?..Kroni?..Hehe takyah la kencing..tiada kurangnya drpd apa yg diorang(PR) kata kat kerajaan BN..malah lebih teruk pun…

          • selamber says:

            Terbaru..Pengerusi Syabas kata Selangor akan menghadapi krisis bekalan air bersih dlm jgnka masa 2 tahun lagi..MB Khalid kata empangan banyak air lg & mencukupi…hehe..masalahnya LOJI RAWATAN AIR sekarang sudah berada ditahap pengeluaran maksima..bermakna bekalan air bersih dah tak cukup..tp Khalid kata air di empangan banyak lagi..hehe waduh2 macamni ke tahap pemerintahan Selangor.

            Ya Allah..selamatkanlah negeri selangor dari pemimpin2 yg tak pandai memimpin Ini..jauhkan lah dari malapetaka & ancaman kejahatan musuh2 Islam..& peliharalah N.Selangor ini agar sentiasa aman & makmur…amiiiiiinnn

          • iPas says:

            Najib bakal lenyapkan 105,382 ekar Tanah Rezab Melayu

            Apabila Felda Global Venture (FGV) disenaraikan, sebanyak 105,382 ekar tanah rezab Melayu bakal tergadai kerana selepas itu sesiapa sahaja berhak untuk membelinya.

            Ini kerana, perjanjian pajakan tanah di antara Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGV) dan FELDA bertarikh 1 November 2011 memberikan kuasa dan hak milik kepada FGV untuk mengusahakan tanah-tanah yang kini dimiliki oleh FELDA mengikut syarat-syarat perjanjian.

            Sejumlah 847,362 ekar tanah yang kini diuruskan oleh Felda Plantations Sdn Bhd terlibat di dalam urusan pajakan ini, yang menjadi syarat utama proses penyenaraian FGV ke Bursa.

            Tanpa tanah-tanah ini, penyenaraian tersebut akan gagal.

            bla..bla..bla. kah..kah..kah..

          • raplahjingaa says:

            ooooo…macam kerajaan PAS kedah dah ambil tanah rezab melayu bagi kat cina buat perkuburan mewah ? macam tu ke dol ?

          • syaa says:

            apa la pas ni,kata org jer pandai..tau tau tanah melayu pas dah bagi kat cina.jahanam.

          • Bulan Empat says:

            aNDA menilai dengan cara yang salah. Penialian anda berbau pembangkang. Apa yang sebenarnya adalah berbeza.

            Jangan salah tembak broder nanti tertembak perut sendiri

  17. Kajang pak malau says:

    As-salam

    Jika benar bagai dikata, kita berhak bergembira. Rakyat telah sedar. PR bukan lagi masalah, Anwar akan jadi cerita penghiburlara. Siapa nak bawa pisang ke masjid jumaat nanti. Syukur. Sila maklum kerana khuatir terlebih banyak pula. Eloklah kita agih-agihkan ke Masjid lain.

    Bolehlah kita lena sikit. Tenang sedikit kepala hotak ni. Tak perlu lagi susah payah pasang bendera. Tak perlulah gangu ceramah dia orang, tak perlulah kereban ayam cari telur busuk. Tak perlulah baling batu.. takut nanti terkena anak kekawan. Silap-silap kena kepala ipar sendiri.. Cukuplah..cukup confirm PR lingkup!!!

    Dulu kita kata kat PAS pasal pasang bendera ni. Betul PAS dulu memang kedepan tang naikan bendera ni. Masa tu kita relak dan gelak-gelak je .. kerja cari maut… panjat pokok pasang bendera. kalau jatuh… InnaliLah.

    Rasanya cukuplah bendera kita tu dah banyak dah… jangan PAS yang ketawakan kita pula.. kata dulang paku serepeh… kata mereka.

    • yon76er says:

      Aku ingat lepas PRU13 bkn dia nie ker yg nak daftar kat Hospital Bahagia….sapa ?????? siNuar laaa…bolih jatuh x siuman bila terdudok , tergolek Dog bila kalah nti.

      • StinGray says:

        bro malau…propaganda mabuk brandy ape yg hang merapu ni….bwk2 bertenang…jgn push sgt otak hang tu….giler nanti…berehat yea…

      • Kajang pak malau says:

        Bro

        saya tak kesah siapa menang bro, saya macam ni juga. UMNO menang atau kalah insyaAllah sama je. Cuba ilhat UMNO kalah di Selangor, tak ada kesan apa-apa kepada saya. Kalau UMNO tawan selangor kembali pun saya tak untung dan tak rugi apa-apa.

        Lainlah kalau saya cari makan dengan projek UMNO …

    • raplahjingaa says:

      Alahai si malau…malau…malau…hang demam ke apa ?

  18. selamber says:

    Kes YAyasn SElangor…amacam?..hehe

  19. selamber says:

    Isu pasir selangor..umpama paku dulang peku serpih mengata org tp PR lagi lebih…jubor pun dikorek inikan cuma pasir…hehe

  20. selamber says:

    Apa??..kerajaan PKR membawa keuntungan besar kpd PKPS???….hehe..cerita sebenarnya…Noh Omar dah jelaskan pun..jgn nak kencing la…hehe..kuburkan je PR selangor

  21. selamber says:

    uitm…satu2nya universiti yg org melayu perlu pertahankan…itu pun dikacaunya oleh puak2 PR nih..!!..celako..celako..celako

  22. […] post: Orang Muda Nekad Kuburkan PR Di Selangor Tweet TAGS » features, hackerxp, kolumnis, mykmu, shahalamkini, tunjebat, […]

  23. djray says:

    nak tau sgt apa hukum bayar hutang di mata pembangkang? how can u teach the youth hutang leh dilupuskn gitu saja? apa pembangkang ajar belia jadi kurang ajar? agaknya bajet dah habis kat bersih 3 dulu.. bagus la.. lain kali bila dah diajar upah baru org dtg.. x upah x mai ler tu.. ahak ahak ahak..

  24. iPas says:

    Kerajaan Najib masih lemah, kata Dr M
    Oleh Shannon Teoh
    May 28, 2012

    KUALA LUMPUR, 28 Mei — Tun Dr Mahathir Mohamad telah memberi amaran kepada Datuk Seri Najib Razak bahawa beliau masih lagi memimpin kerajaan yang lemah, mengulangi pendirian supaya pilihan raya ditangguhkan sehingga selesai bulan puasa yang akan tamat pada Ogos.

    Bekas perdana menteri itu dipetik Bloomberg dalam satu temuramah khas berkata, perdana menteri perlu menangguhkan rancangan untuk mengadakan pilihan raya yang mesti dilakukan dalam masa setahun.

    “Apabila lemah, beliau perlu berhadapan dengan kritikan. Tapi bila berhadapan dengan masalah ini, apa pun yang dibuat tidak akan cukup,” kata bekas pemimpin Barisan Nasional (BN) ini, dan menambah, Najib mewarisi perikatan yang lemah, yang mana memenangi pilihan raya 2008 dengan nisbah yang paling kecil sejak Merdeka.

    bla..bla..bla… keh..keh..keh…

  25. iPas says:

    MARAN, 29 Mei

    Kehadiran Anwar ke Maran malam itu juga telah disambut oleh kehadiran begitu ramai penyokong UMNO BN termasuk Ahli Parlimen Maran dari Barisan Nasional (BN) sendiri iaitu Dato’ Hj. Ismail Mutalib dan beberapa orang kanannya. Beliau dipercayai telah mendengar ceramah Anwar sejak dari awal hingga ke akhirnya. Kehadiran beliau tidak disedari oleh orang ramai kerana dia berpakaian tidak formal pada malam itu.

    bla..bla..bla. kih..kih..kih..

  26. Anak Lenggong says:

    Mana nak ada orang ..dijemput untuk bagi ceramah pulak budak bangang yang masih beringus..belajar pun belum tentu lulus lagi..suruh buat kecuh boleh laa..

  27. baba says:

    mengikut sumber yg boleh dipercayai 60k mengahdiri himpunan belia selangor cuma tak boleh tgk dgn mata kasar saja sebab diorg tu jin.

  28. bujuk says:

    Apa kesah… himpunan sujuta belia d putrajaya bukannya boleh mengundi pun. banyak budak sekolah tak cukup umur. Datang d taja, makan d belanja. Gah himpunan ini d tutup dengan tragedi ngeri pertikaman lidah antara menteri, penganjur dan pihak berkuasa permotoran. UMNO sanggup gadaikan nyawa rakyat semata2 untuk UNDI PRU13. Kepada belia2, fikirkan apakah anda semua nak pemimpin yg. tak menghargai sokongan anda dengan menggadai nyawa anda. Terpulang… anda semua bijak dan berhak memilih.

  29. mat ali says:

    dah pinjam bayar sajalah.nak percuma minta sama nik ajjiss hang tu..dah bodoh,sombong pula..!

Leave a Reply