Menu Utama

Nurul Izzah Patut Bertanggungjawab Atas Insiden Samseng Di Kawasannya

Saya terbaca mengenai insiden baling telur dan batu ketika ceramah Ummi Hafilda dan Anwar Ibrahim berlangsung serentak dalam kawasan yang jaraknya hanya sekitar 100 meter dari kedudukan pentas masing-masing.

Kecoh juga insiden itu di mana dilaporkan bahawa penyokong kedua-dua belah pihak mengalami kecederaan. Malah melihat gaya gambar mangsa penyokong PKR yang terkena balingan batu di Malaysiakini, lelaki itu bagaikan sudah “nyawa-nyawa ikan”!

Saya cepat menghubungi rakan-rakan wartawan di Utusan, Berita Harian, UMNO Online, Malaysiakini, Harakah dan beberapa media lain untuk mendapatkan maklumat mengenainya secara adil.

Seperti selalu, Anwar akan menyalahkan UMNO dalam hal ini dan atas insiden itu dia telah menjerit memaki hamun, “Pemuda UMNO sial! Pemuda UMNO sial!”, secara spontan di pentas ceramah tersebut.

Dan sepertimana selalu, para editor Malaysiakini, Harakah dan beberapa media pembangkang menyiarkan berita yang menyalahkan UMNO dan berhari-hari menyiarkan gambar “lelaki yang hampir mati” yang dilontar batu…

Manakala sehingga kini, tiada tuduhan dari pihak UMNO mahupun Pemuda UMNO terhadap pihak PKR atau Pakatan Haram mengenai insiden tersebut. Yang diminta oleh UMNO hanyalah supaya pihak pembangkang hentikan segala tuduhan mereka yang tidak punya sebarang bukti itu.

Pada saya, sama ada UMNO atau Pakatan Haram, tiada sesiapa pun punya bukti kukuh terhadap insiden yang berlaku. Sehingga kini, tiada sebarang bukti yang menunjukkan insiden itu dilakukan oleh pihak UMNO mahupun Pakatan Haram.

Sebenarnya, jika dilihat dari sejarah pertembungan ceramah di antara Ummi Hafilda dan Anwar bukanlah satu perkara baru dan ia telah berlaku sebelum ini di beberapa siri ceramah politik ketika PRK mahupun pilihanraya negeri Sarawak sebelum ini.

Namun yang peliknya, tiada pula sebarang kekecohan yang membabitkan kejadian membaling objek keras, batu, telur dan sebagainya sebelum ini. Tapi mengapa kali ini ia berlaku di kawasan Lembah Pantai, atau lebih tepat lagi PARLIMEN YANG DIWAKILI NURUL IZZAH..!!!

Dalam hal ini, selalunya polis pun agak payah untuk menyiasat tentang siapa yang baling batu atau sebagainya kerana tiada mata yang melihat dalangnya. Mungkin penyokong PKR dan mungkin penyokong UMNO dan mungkin orang yang diupah. Tiada siapa yang tahu.

Namun, memandangkan ia kawasan Nurul Izzah, maka Nurul Izzah lah “tuan rumah”nya. Ummi dan penyokong UMNO pada saya hanyalah “tetamu”. Selalunya, “tuan rumah” lebih faham dan tahu tentang situasi atau selok belok kawasan yang diwakilinya, kan?

Misalnya, saya berkunjung ke rumah musuh saya. Kemudian, oleh kerana bencikan saya, musuh saya dalam diam menyuruh anaknya membaling mainannya ke arah saya dan dia sendiri, dengan niat mahu membuat saya tidak selesa dan mahu saya segera tinggalkan rumah mereka. Mungkin juga, kan?

Pada saya, tidak mustahil juga puak-puak PKR sendiri yang mengupah mana-mana pihak untuk bertindak samseng membaling telur dan batu ke arah pendengar ceramah Ummi dan Anwar. Mungkin!

Mungkin juga, penyokong PKR sengaja mengupah orang-orangnya membaling telur dan batu ke arah pendengar ceramah Anwar sendiri dan kemudiaannya menuduh Pemuda UMNO yang kononnya samseng dan bertanggungjawab dalam insiden tersebut. Siapa tahu, kan?

Jadi, pada saya, “tuan rumah”lah yang sepatutnya bertanggungjawab atas apa yang berlaku di dalam kawasan “jajahan”nya dan bukan “tetamu”. Apalah sangat yang “tetamu” tahu tentang “rumah orang”…kan?






103 Komen to Nurul Izzah Patut Bertanggungjawab Atas Insiden Samseng Di Kawasannya

  1. stongkol says:

    menurut sumber dari pihak umno penyokong pr sengaja mencederakan diri sendiri..lepas tu pihak umno yg di persalahkan…

    • selamber says:

      itu la taktik kotor diorng..dah faham sangat dah

    • bujuk says:

      ko belajar dari TunM yg. kata Anwar cederakan diri sendiri dalam sel masa kena pukul dengan Rahim Nor ka?

      • raplahjingaa says:

        bukan dia belajar dari budak PAS yang kononnya kena parang…bila suruh report tak nak, last sekali kantoi, action jer lebih ! alaaaa….bujuk hang jangan dok buat-buat lupa.

        Buktikan hang bukan buih !! hehe

      • yon76er says:

        Anak Haram Jadah siBujuk nie , klu Penyokong UMNO yg cedera pon dia akan kata Org UMNO puyo kojo….dah biasa kita dgr Gebang siAnak Haram Jadah nie…

      • mat usap loyar says:

        rahim pukol lebam di mate..
        tapi kalau nuar pukol sembilan bulan busong kat perut..

  2. KerisJentayu says:

    Tuan rumah yang bernama PKR tak akan bertanggungjawab,,tuan rumah yng bernama PKR ini kebiasaanya suka mencari kesalahan org lain dari merungkai, mengapa,kenapa,sebab apa pekara tersebut berlaku,,inilah sikap PKR sejak dari telur dikenali sebagai parti politik yang suka menunding jari pada pihak lain,,sedangkan dia sendiri taik yang busuk belum dibersihkan..

  3. Cfu says:

    Biasalah PKR. Semua kejahatan yg mereka cipta sendiri akan menuduh UMNO. Penzinaan dengan China Doll pun dia tuduh UMNO, makan aiskerim pun tuduh UMNO.

  4. politikar says:

    biasalah 3line pantai dalam lembu nfc punya support ….umno cheras pun kena hantam … ini pula pantai dalam …. kahkahkah
    lembu sarkas bila masuk politik mcm nilahhh
    alim mim nun wau = sarkas

    • selamber says:

      daripada UNIT AMAL PAS..bodoh2 je kene lembu dgn bos korang (DAP & PKR)..opsss..buat rusuhan pun keje amal jugak kan..lupa pulak..dapat pahla tu..jihad..hehehe..(jihad konon pehhh!!)

    • raplahjingaa says:

      lembu sarkas ? hehe…dah kat 60 tahun dah lembu sarkas memerintah negara…yang dok kempunan tu…apa ye ??

    • yon76er says:

      Dah Bapk ko , Boss ko , sinuar yg ajor korang jadi samseng kampong…budak2 tuu apa depa kira..janji masukkkkk…tak betul bujuk@ahj..

  5. Kajang pak malau says:

    Kalau saya tanya penyokong UMNO di KMU mana satu yang lebih risaukan saudara

    Risau melayu hilang kuasa politik atau UMNO kalah selepas PRU13

    Mana satu yang suadara paling risaukan?

    • selamber says:

      Pertamanya UMNO (BN) perlu memenangi PRU akan datang ni..sbb untuk memastikan kesinambungan kuasa politik orang melayu tidak akan hilang & demi memartabatkan Islam seterusnya bangsa & negara..kenapa? sbb UMNO adalah dominan disamping memastikn parti komponen yg lain juga tidak ketinggalan..ko faham ke saudara KPM…

    • Kajang pak malau says:

      Nampaknya seorang pun tidak menjawap soalan itu… Anda risuakan UMNO kalah atau Melayu hilang kuasa politik?

      Soalan mudah je..

      Yang lulus darjah 6 pun rasanya boleh faham… yang SPM gred tiga (sistem gred lama) pastilah boleh…

  6. stongkol says:

    cuba bayangkan jikalau umno jadi pembangkang.dah hilang kuasa di peringkat pusat jd pembangkang dah biasa dgn kesenangan dan kemewahan..tiba 2 sumber kemewahan hilang….

    • bujuk says:

      Jadi macam Dr.Khir Toyo… camana?

      • raplahjingaa says:

        laaaa…tu la lumrah, yang hilang kuasa tapi masih kaya raya, cuma imam mahadi pakatan haram jer…alaaa bujuk hang ni, saja buat-buat tak tau…hmmmm

        • KerisJentayu says:

          Kesian,,,puak puak pakatan rosak,,dok dengki dengan kekayaan orang lain,,,sedangkan celah kakang sendiri berlendir,,,,hanyir spt longkang najis,,pigilahhhh

    • raplahjingaa says:

      laaaaa…bayangkan…bayangkan…bayangkan…bayang-bayang tak main la bro, kita pijak di bumi yang nyata !! dah 60 tahun dah macam tu…

      bayang-bayang ni kerja hangpa…kabinet bayangan…menteri bayangan…bayang..bayang..bayang…alahai

    • StinGray says:

      hang tengah berangan ke stongkol…jgn jadi Mat Jenin sudah….kedebabbbb jatuh ke bumi….

  7. stongkol says:

    pening nak jawab.pr dah biasa susah tak heran.

    • manbulu says:

      umno ke pkr ke pas ke – semua tu tak boleh pakai- kelabu asap aje

    • selamber says:

      ala xperlukawap pun tak akan merubah apa2 keadaan pun..korang yg saje buat2 pening buat2 soalan..hehe

    • StinGray says:

      aikkk….pakai ferari pun hang ckp susah…rumah berjuta ringgit pun susah gak…nipis sungguh akai hang ni stongkol….

      • KerisJentayu says:

        kih kih,,,susah kerana suka cari susah,,,apakah itu namanya susah,,,yng ada hanya suka menyusah,,,

    • omega says:

      biasa susah sebelum dapat… bila dah ada kuasa sebabb tu jadi pelahap. PRU 13 rakyat akan humban pas dengan pkr sekali… elok la masuk lubuk najis. Masa tu tua lahanat akan terbeliak mata.

  8. Bulan Empat says:

    Nik Ajis dikabarkan rasa terlalu kesal. Kesal dengan perbuatan/tingkah laku sesetengah orang Islam yang sanggup tonggeng buntut pada orang. Alangkah tidak Islamic kerana tonggeng buntut dilarang keras oleh Islam. Islam galakkan berjabat salam , berdepan bukan tonggeng.

    Tentunya tonggeng yang dimaksudkan ialah tonggeng kearah rumah ambigo oleh pesara ATM tempoh hari.

    Nik Ajis lupa sebenarnya yang sekutu dia pantang tengok orang tonggeng, terus tala. Nabi pun tak mengaku umat. Cis cis cis.

  9. stongkol says:

    ramai tok guru dlm pas hang suka no dgn nik aziz.harun din ada tuan guru man ada ramai lg tak mau citer ha…

    • raplahjingaa says:

      Harun Din ? hehe…cerita sat kat sini sejak kebelakangan ni apa statement yang harun din keluarkan untuk PAS ?

      Ramai tok guru dalam PAS ? tok guru apa yang ada dalam PAS ? cerita mai sat…hang ni lawak laaa

      • iPas says:

        puak mykmu nin jenis taik bawah tempurung… tak tahu dunia luar…asik hidu
        bau taik dlm tempurung je….

        … Harun Din berehat la… baru lepas bedah jantung la….

        • selamber says:

          hehe..ko ni suka sangat citer pasal taik ko tu..memang ko ni muka taik la..

          kan dah bg tahu tadi oleh raplahjingga memang Ust Harun Din tak ada kuar apa2 statement..kalau sbb dia tak sihat pun betul la dia ckp..tak salah apa pun..hehe

        • StinGray says:

          berehat dari menyokong TokGaru…

          • raplahjingaa says:

            Depa lupa harun din marah sangat bila puak PAS terutamanya tua kutuk nik ajis menyokong pengunaan nama Allah sebagai tuhan orang kafir.

            Siapa harun Din kata kufur sesiapa yang menyamakan Allah dengan cara begitu.

            sejah hari tu…Harun Din jarang di lihat bersekongkol dengan PAS.

            bro…orang-orang PAS yang ada otak sikit-sikit pun perasan benda ni.

        • Pasdaplaknat says:

          iPAS…sape sbnrnya yg taksub bodoh dn tk tahu dunia sebenar? Masih jd hamba kebodohan..jd balaci org2 yg busuk dn buruk akhlaknya.. Ko ckp ibarat ludah ke muka sendiri..sedar diri lah bro..memalukan je tksedar diri!

      • mustaqim says:

        ramai …tok guru sesat….so buat penat tangan aku type panjang pasal tok guru pas…halalpas haramorglain

        • mustaqim says:

          harun din yg paling aku pelik…anak kita demam batuk sikit toksah g klinik…kena tegur je tue…lau org sakit jantung sume xyah g hospital…kita ikhtiar dan yakin kuasa ALLAH..kena jantung dia…nun terbang luar negara bedah…aduuuiiiyaiii

  10. Santrang says:

    Ini perancangan jangka panjang pakatan rakyat yang tidak berdaftar,akan ada lebih banyak ceramah seperti ini sebelum PRU 13,jika sokongan banyak pada pr insiden seperti ini tak akan berulang, tapi jika berpihak pada BN dan UMNO akan berulang kembali lakunan ini untok meraih simpati,lakunan ini sudah basilah pr.

  11. noryn says:

    jgn jd bodo mcm rafizi…cabar org debat,tp bg fakta pun x btoi…stakat ckp ja….org bisu pon bleh debat…ngaji ja MCKK,tp bodo(mcm al juburi gak)

  12. selamber says:

    Nurul Izzah??..hehe..apa jasa dia untuk rakyat?…

  13. djray says:

    betul ke anwar sebut pemuda UMNO sial di atas pentas? klu ada rakaman lagi best, haha.. itu lah sebenarnya the real pemimpin setan.. dlm dirinya itu penuh dgn sel-sel syaitan yg multiply every second.. klu org biasa je yg maki hamun x heran la kan.. mmg setan tu la yg mengajar rakyat jadi kurang ajar! dah bertahun bila depa buat kasar dgn umno, umno buat buta je.. skg melayu umno pun dah hilang sabar kot.. the whole malaysia skg ni sedang diberi training jadi biadap oleh si sial tu.

  14. djray says:

    mmg ada rakaman he says ‘orang umno celaka’ that :
    http://my.news.yahoo.com/video/lagi-ceramah-pakatan-jadi-sasaran-000000248.html

    • KerisJentayu says:

      yang celaka pihak umno dikira,,yang celaka dari puak puak pukir R Adakah syurga,,,,

      • pasdaplaknat says:

        Dlm dunia ni UMNO sje lah yg salah.. PR buat jahat mcm mana pun tetap ‘suci’..??

        kalau mereka perintah Malaysia (mohon Allah jauhkan), penjara2 akan penuh dgn org UMNO lah kot..

  15. stongkol says:

    ramainya peminat ust azhar idrus semasa bagi kuliah… penyokong umno kan ramai bagi canla ust dalam umno buat kuliah..penyokong mykmu bolela dengar sekali..

    • selamber says:

      Azhar Idrus tu bukannya ustaz..tp dia raja lawak..selebriti je..takkan dah asik dengar lawak2 dia pun tak faham2 lg..lawak bodo pulak tu

    • StinGray says:

      Ramai yg datang utk dengar kuliah ke, atau ramai yg dtg untuk dgr lawak….beza tu…..

      harap2 ASTRO ambik la dia jadi juri tetap MahaRaja Lawak tahun dpn…..

    • Pasdaplaknat says:

      Kita jgn dagangkan agama melalui bersaing kuliah ilmu agama pulak… utk cari populariti dn politik parti!! Kuliah adalah majlis ilmu majlis para malaikat..yg tujuannya utk membaiki diri, menambah ilmu, sbg tuntutan frdhu umat, utk ta’abud diri pd Allah, tawadhuk sesama mkhluk..

      Tp kalu buat ceramah yg buat hya kekuatannya pd lawak bodoh..gelak ketawa..hina menghina org lain…tunggulah saat kehinaan dr Allah!!

  16. stongkol says:

    bole takda masaalah.penyokong mykmu masukla bertanding sekali.ha.ha

    • selamber says:

      apa ko merepek ni..

    • Pasdaplaknat says:

      NAN TANYE??JAM OMEGA MILIK ANWAR BRAHI TU ADA KT MANA??
      hahaha…mampus nk jwb jijah…

      • iPas says:

        aku pun nak tanya ??… C4 milik Najib tu sapa yg ambil dan letupkan..???

        keh..keh..keh..

        • raplahjingaa says:

          alaaaa….hang ni buih laaa ! hang pi la tanya mahkamah, mahkamah yang sama yang bebaskan kan anwar dari kes liwat !

          hang rasa mahkamah tu adil tak ? hehe

          • bujuk says:

            Dah tanya kat mahkamah.. dia cakap, syyy.. jangan bagitau orang tau, menteri pertahanan dengan bini dia punya kerja. Tak boleh umum kat mahkamah, nanti kena tribunal. Hehhhehhh

        • Pasdaplaknat says:

          iPAS ngok..apa kaitan C4 dgn najib?? C4 tu bukan sebiji je dlm malaysia.. bukan najib pakai ditengkuk atau ditangannya..so ape yg ko nk bohong ni??Atau itulah propaganda jahat PR yg takut Najib?

          Sedangkan jam omega Anwar itu pula hanya satu2nya yg katakan special design, jd ke mana jam itu selepas berjumpa dgn china doll..itu sgt jelas bukan? Bodohlah ko lwn hujah

  17. politikar says:

    kahkahkah …. dengan hindu kapiaq ambiga umno beranilaaa ….cuba dengan nallakaruppan umno takut menikus …biaq nallakarupan fitnah orang melayu …..

    • raplahjingaa says:

      aiiik ? bukan anwar yang menikus dengan nalla ke ?

      hang ni pusing 360 darjah….typical cai PAS !

      • StinGray says:

        Dah tak keruan berok2 cai ni…bahang terpelingkopnya Pakatan Haram dah kacau sistem saraf badan depa….giler jugak depa ni aku rasa…

        • Pasdaplaknat says:

          Macai sekor ni hujah psl ape ni..meroyan sungguh..bknkah PR dan PAS yg suka fitnah..nape buat2 warak plak..munafiknyer macai PR

  18. Melayu Tulin says:

    apa2 pun kita kena pegang fatwa Ustaz hadi awang video tu hanya besi tak bo;leh jadi bukti jadi tak ada makna nya nurul izzah serah video insiden tu kat polis krn tak boleh jadi bukti.

  19. […] the original post: Nurul Izzah Patut Bertanggungjawab Atas Insiden Samseng Di Kawasannya Tweet TAGS » dukeofmontecristo, features, mykmu, utama POSTED IN » […]

  20. Anak Lenggong says:

    kah kah kah..nurul izah kata bukti video ada..ehmm..percaya pulak dia dengan video..kalau camtu baik dia ajak mak dia tonton video papa dia tengah tibai amoi tu…tanya kat mak dia kote bengkok tu sama dengan papa punya kee..tentu wan azizah kenal kote laki dia…

  21. pasdaplaknat says:

    Meroyan jdnya mak dgn anak bile tgk video bapak mereka Anwar beraksi..
    Jam Omega papa ada dimana mama..?? hehehe..

  22. raja kongkiak says:

    Hehehehahaahhihihihi…..kak wan pun gelabah,izzzah pun gambra yang seronok Nuar jugak, sebab boleh balaun depan belakang, omega dah jadi mentega.

Leave a Reply

Threesome