Menu Utama

Nukilan Buat Para Peserta Bershit 3.0 Yang Cedera

Selesai himpunan Bershit 3.0 di Dataran Merdeka baru-baru ini, maka ramailah budak-budak upahan Pakatan Haram yang tampil menunjukkan kecederaan yang mereka alami meminta simpati rakyat dan cuba menyalahkan pihak berkuasa yang kononnya berlaku ganas kepada mereka.

Ada yang lebam dan berdarah di bahagian mata kanannya akibat terkena kelongsong peluru gas pemedih mata yang ditembak ke beberapa lokasi mereka berkumpul. Ada yang mengaku bengkak teruk di bahagian dada, kaki, tangan, badan, kepala dan “otak”!

Dalam akal masing-masing, tiada lain yang mereka mahu tunjuk melainkan keganasan pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) terhadap rakyat Malaysia dan seolah-olah pihak berkuasa itu menghalang perjuangan suci murni mereka bersama Ambiga…

Pada saya, hanya orang lemah dan malas berfikir sahaja yang akan kasihan serta terpengaruh dengan kisah-kisah “air mata” mereka. Setelah teruk dibelasah pihak berkuasa, mereka kononnya mengadu nasib kepada rakyat…

Persoalannya, apakah benar PDRM zalim kepada rakyat? Apakah rakyat yang sedang bahagia dan bersantai di rumah dan berkelah di tepi pantai pada 28 April lalu turut dibelasah seperti peserta himpunan Bershit 3.0?

Pokoknya, sudah tentu ada sebab puak-puak Bershit itu dibelasah pasukan FRU..! Mana ada pasukan anti-rusuhan dalam dunia yang menangkis huru-hara dengan taktik lemah lembut bersenjatakan bantal empuk! Itu standardlah…

PDRM tidak akan sekali-kali bertindak tanpa sebab. PDRM juga pada saya tidak akan sekali-kali memukul orang awam jika tiada alasan yang munasabah. Seperti di sekolah, seorang guru takkan marah atau tarik telinga muridnya jika anak muridnya itu tidak melakukan sebarang kesalahan.

Rasanya, saya tidak perlu menghuraikan mengapa pasukan FRU membelasah puak-puak pelampau Bershit 3.0 itu. Kita semua boleh lihat sendiri bagaimana ‘beruk-beruk liar’ itu bertindak ganas terhadap pihak berkuasa di dalam Youtube dan siaran televisyen. Semua itu fakta jelas.

Pada saya, sekiranya puak-puak yang mengadu dibelasah polis itu tidak mahu sakit, usahlah cuba menyertai sebarang himpunan anjuran puak-puak pembangkang. Belum pernah ada dalam sejarah Malaysia yang menunjukkan demo anjuran mereka yang tidak berakhir dengan keganasan terancang!

Bermula dengan demo mahasiswa yang dipimpin Anwar pada sekitar tahun 70’an dahulu hingga Bershit 3.0, belum pernah situasinya berlangsung dalam keadaan aman damai. Anwarlah dalang disebalik huru-hara dan keganasan apabila membakar emosi mereka untuk memberontak melakukan perbuatan yang melampaui batas.

Siapa yang mendorong puak-puak Bershit menyerang kenderaan polis yang terbabas di depan Sogo? Siapa pula yang membelasah anggota polis di dalam kenderaan tersebut? Siapa pula yang membakar perasaan mereka yang menterbalikkan kenderaan itu?

Siapa pula yang menghangatkan api kemarahan peserta Bershit untuk menjahanamkan sebuah motosikal berkuasa tinggi milik polis trafik? Siapa pula yang memarakkan keganasan sehingga anggota trafik itu koma dibelasah oleh “beruk-beruk”berpakaian kuning itu?

Berdasarkan keganasan itu, tak payahlah mengadu pada Harakah, Malaysiakini, Malaysian Insider dan media internet pro-Pakatan Haram yang lain. ‘Muntah’ pula nanti rakyat membaca cerita-cerita ‘air mata’ yang cuba menagih simpati rakyat itu.

Untuk mereka-mereka yang tercedera di himpunan Bershit kerana dibelasah polis, rakyat sebenarnya bertepuk tangan dan menunjukkan tanda “thumb up!” kepada pihak PDRM. Rakyat mengiktiraf kehebatan PDRM membendung huru-hara budak-budak hingusan itu.

Menurut rakyat, “kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai”, “kalau takut dibelasah FRU, jangan sertai Bershit la bingai!”, itu pantun peribahasa “berlapik” untuk mereka-mereka yang mengadu macam budak-budak kecil itu.

Justeru, saya menasihatkan supaya usahlah gunakan strategi mengadu dibelasah polis lagi. Nanti rakyat lagi menyampah pada kalian semua. Gunakanlah taktik lain. Taktik itu sudah lapuk dan ketinggalan zaman. Sudah tidak laku….






125 Komen to Nukilan Buat Para Peserta Bershit 3.0 Yang Cedera

  1. StinGray says:

    kenapa laa tak kena belasah dua2 mata dia…..tuhan bg mata pun tak reti nk hargai……padan muka hang….tu baru balasan kat dunia…akhirat jwb la sendiri yea…

  2. penyokongketuanan says:

    Tak sakit cari sakit, bila dah sakit ngadu pulak macam budak hingusan. Tak nak sakit duduk rumah laa!

    Beribu-ribu yang lain tak sakit pun. Kalau polis zalim tentu semua sakit.

    Yang duduk diam bersantai kat tepi jalan tak kena sakit pun.

    Yang duduk rumah lagi tak sakit.

    Entah-entah mereka ni sama-sama ikut balun polis sampai setengah mati, pasal tu kena mata lebam, balasan Allah agaknya.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • bujuk says:

      Sakit ke tidak itu Allah yg. bagi, redhalah dan bersabar insyaAllah ada ganjaran d sisinya. Setidak2nya kifarah dosa2 kita. Tapi kalau tuan kata duduk d rumah tak sakit itu penipu namanya. Ada orang sakit jatuh tangga, jatuh bilik air, duduk rumah pun kena pukul jugak kalau suami/ayah panas baran sebab tak dapat pukul peserta bersih dia pukul anak isteri… pun ada jugak. Tapi kalau sakit sebab berjuang, rasanya berbaloi…

      • selamber says:

        hehe…perjuangan yg BODOH..

      • Hero Tamil says:

        kalau dah berbaloi…redho jer lah…tak payah nak ngadu cari simpati…

        kalau dah kifarah…redho jer lah…ucapkan terima kasih…apa nak ngadu ngadu pulak…huahahahahahahah

        padan muka!!

      • StinGray says:

        tu namanya menyakiti diri sendiri…tuhan melarang kita menyakiti diri sendiri…dan hukumnya berdosa …sama la jugak mcm bunuh diri…Allah tak redha….jgn putar belit hukum dan menghalalkan cara la ngok…..

        • bujuk says:

          Mana sama dengan bunuh diri bro.. apa guna Allah suruh berjihad? Selagi kamu lakukan perkara yg. benar atau fitrah seperti memperjuangkan sistem pilihanraya yg. adil dan bersih kerana Allah, jihad la tu..
          Seperti kita menentang kezaliman, penipuan, rasuah, kecurian takkan sia-sia pulak. Yg. sia2 ialah orang yg. menyokong kezaliman, penipuan, fitnah dan kejahatan. Walaupun selamat dan aman d rumah tetap dalam kerugian seperti dalam surah ‘wal asri’ tu… Allah bersumpah manusia dalam kerugian kecuali yg. beriman dan beramal soleh serta berpesan dengan kebenaran dan kesabaran. (bersih ni maknanya berpesan dengan kebenaran dan sabarlah dengan dugaan yg. kecil ni).

          • StinGray says:

            berjihad pala hotak hang….tak adil pala hotak hang….20tahun lebih pok nik jadi MB hang kata sistem piliharaya tak adil…selangor jatuh pada puak hangpa hang ckp tak adil……jgn keliru diantara taksub dan keadilan……

            beriman tengkorak hang bertakbir dalam sari perempuan hindu tu…..kalau guru2 pondok kat kelantan kata berish tu kotor sapa hang bujuk…..hang ni cuma cacai yg buta agama kerana taksub dgn si tua giler tu…

          • bujuk says:

            Hang faham tak maksud adil?
            Sekarang timbul isu IC pendatang untuk PRU. Dulu d sabah ingat tak hakim suruh buat PRK sebab wujud pengundi tak sah taraf. Kalau hang p sabah adalah biasa orang luar(filipina dan indonesia) jadi rakyat sabah dan mengundi. Semua rakyat sabah tahu hal penipuan undi ni. D semenanjung dah beberapa kali PAS tangkap pengundi yg. mengundi orang yg. dah mati, tapi lepas sebab hakim bagi alasan apakah undi tersebut mampu menukar kemenangan. Permasalahannya wujud pengundi hantu ni dan SPR juga setuju tapi tak buat apa2. Itu belum kira pengundi yg. d pindahkan tampa pengetahuan pengundi dan belbagai kerenah SPR untuk menyusahkan pengundi. 2004 ingat lagi bagaimana SPR negeri selangor mempunyai daftar undi berbeza dengan daftar undi SPR pusat. Apakah ini semua tak d sengajakan? apakah pengarah SPR negeri terlalu naif dalam hal tersebut?
            Berapa ramai guru2 pondok yg. cakap macam tu dan berapa ramai pulak yg. menyertai BERSIH 3.0?

          • StinGray says:

            hang ingat perkataan ADIL tu dikhaskan utk puak2 hang aje ke???…dah berapa kali SPR jelaskan semua isu2 tu secara terbuka, tp puak2 hangpa tak mau percaya…dah berapa byk SPR ikut ckp puak2 hangpa, itu pun tak adil lagi…

            sebenarnya bkn keadilan yg hangpa cari, tapi kuasa utk ke putrajaya…bila kuasa menjadi idaman yg betul pun boleh jadi salah…hang langsung tak percaya dgn perancangan Allah, yg hang nampak strategi ambiga dan Anwar…mustahil kalau SPR menipu pok nik dapat merasa jd MB selama 20 tahun…..adakah kemenangan di selangor, kedah dan penang puak2 hangpa menggunakan pengundi hantu utk menang….

            aku tak pernah mengundi pembangkang walaupun aku bkn ahli mana2 parti, adakah aku jugak digelar pengundi hantu, sebab tak menundi pembangkang…benda yg bersifat subjektif mana boleh ditukar kepada objektif…hang kena terima realiti bkn semua org suka BN, dan bukan semua org suka PR, tetapi dikala ini ramai yg memilih BN…..dalam keluarga dan kawan2 hang pun mungkin ada yg tak suka dgn hang, adakah perlu hang menuduh ni semua angkara jahat orang lain pada hang….manusia ada kelemahan dan kelebihan….so jgn paksa org suka dgn kita….bercakap pasal demokrasi tapi berjiwa diktator…pirahhhh

          • bujuk says:

            hang tak jawapun fakta aku…
            hang meraban kawan tak suka buat apa. Aku tak cerita pasal orang suka ke tak.. yg. aku kata IC pendatang untuk mengundi. Orang mati hidup balik p ngundi jugak. Hang jawap benda ni…
            Masalah kalah menang memang dah Allah tentukan tapi menipu untuk menang yg. kami tak suka.

          • StinGray says:

            aku nak pahamkan hang, bukan semua org suka dgn Pakatan Haram hangpa tu….so terima la kekalahan dgn hati terbuka, toksah nak merapu salahkan org lain….paham tak…

          • Anuar Isap PELE says:

            Berjihad kejadahnya..kalau berjihad kerna mahu tegakkn benang yang basah,baik xpyah..kalau malaysia ni dapat kat anuar,jwbnya…main ppuan,HALAL,main bontot,HALAL..subahanallah..PIKIR2KN wahai BERSHSIT 3.0..jangan nak menyusahkan diri sendiri kerana berebut API NERAKA..OK BRO!!!

          • Fazli Yusof says:

            Bujuk….aku cuma teringat masa PRU lepas….pemimpin pemimpin PAS dari Kelantan kata ada berpuluh puluh bas masuk ke Kelantan dan menuduh BN membawa masuk pengundi hantu…..tapi bila lepas pilihanraya….PAS menang besar di Kelantan….ko rasa yang menangkan Kelantan tu pengundi hantu ke….sebab pemimpin hang kata masa sebelum mengundi yang BN bawak pengundi hantu….aku nak cuba pahamkan diri aku yang memang betul kata ko….Kelantan menang kat PAS sebab BN bawak pengundi hantu….hang paham tak cerita aku ni bujuk….hang percaya tak cerita aku ni bujuk….dan hang akui tak cerita aku ni bujuk!!!!!

          • andi says:

            bujuk jihad tu ada caranya…turun dengan syarat anda telah bebas dengan dunia secara amnya bukan ko dapat upah ko sanggup turun dari kelantan kedah perlis ke kl makan tanggung berak cangkung….menentang kezaliman pada kedua2 pihak bukan tutup mata bila kezaliman,penipuan dan rasuah berlaku pada kalangan anda..cakap bia serupa bikin

            ko cukup benci rasuah, zalim dan penipu tapi dalam ko membenci orang lain tu tu peyokong anugerah tuhan mana moral hancus…

          • bujuk says:

            PAS boleh terima tak semua orang sokong/ suka.. tapi penipuan dalam pilihanraya adalah sangat tak bermaruah.
            Kat kelantan pru12 memang UMNO sediakan BAS utk. studen balik mengundi, sayangnya studen tu dah tak bodoh macam dulu2. Mereka balik naik BAS UMNO tapi undi PAS. Rasanya pru13 umno dah tak taja bas lagi… rakyat k’tan nampaknya patuh benar pada TGNA yg. kata bagi gula kacau, bagi kain pakai bagi duit ambik tapi undilah BULAN.
            Andi.. boleh hang sahkan dulu2 masa nabi pergi berperang semua umat islam yg. miskin tinggal keluarga macam tu saja atau ada jaminan dari orang kaya Islam yg. akan jaga keluarga mereka sekiranya syahid, setidak2nya ada makanan untuk keluarga d rumah sebelum mereka keluar berjuang. Tu tentera2 kita yg. pergi berjuang apakah mereka syahid/ tidak jika berjuang pertahankan negara kerana Allah. sedang mereka dapat gaji dan elaun…? Ikut cakap hang mereka bukan jihad, habis apa?

      • pandipory says:

        orang berjuang bawak senjata..beruk kuning berjuang bawak telo.. laen kali kalau ada peluang demo bawak parang kontot yer, kena tembak mampos syahid terus pos ke syurga ciptaan nik aziz..
        balik rumah suruh nik aziz tuam telor kat mate tue.. cakap kat pok nik ” ayam telor kat bontot tapi beruk kuning telor kat mate” aduhhhh!!!!!

        • bujuk says:

          sebab kami buat himpunan AMAN, kalau bawat senjata itu namanya rusuhan. Nampak bezanya tak?

        • penyokongketuanan says:

          Tu yang hayun kayu dalam video tu orang Umno lah agaknya.

          Hahahah

          Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

          • bujuk says:

            Sorang berdua… adalah yg. tak faham maksud perhimpunan AMAN. Biasa la kalau dah ratus ribu yg. turun..

      • OrangPekan says:

        Kifarah dosa..kah kah kah… menambahkan dosa adalah.Dosa besar lagi pulak. Tapi takpa, Pok Nik ularmak terompah (kata Aljuburi)boleh ampunkan dan masuk syurga terus.
        Berbaloi lah, buat jahat kena pukul..bodoh.

  3. HackerXP says:

    sapa yang dakwa kena kelongsong kat bijik mata nampak sangat tahap penglihatan tu lebih rabun dari mata ayam.

    punyalah besar kelongsong tu dgn halaju sederhana siap bersama asap meluru ke depan, yang hangpa pi tadah mata buat apa?

    2 bijik kelongsong pemedih mata terbang menghala ke arah aku selamber saja aku mengelak sambil rakam video, sempoi je.

    • bujuk says:

      Jangan sombong… nanti Allah uji tak baru tau.

      • selamber says:

        ingt Allah ye..masa buat rusuhan ada diorg ingt Allah ke..

        • bujuk says:

          Ada sebab tu ko ada dengar laungan Allahhuakbar..

          • Fazli Yusof says:

            Allahuakhbar untuk orang berperang melawan kafir….bukan guna Allahuakhbar untuk mendokong orang kafir….bodo la bujuk,…

          • Wowowow says:

            Allahhuakbar itu dilaungkan demi menentang kepimpinan yang kotor

          • bujuk says:

            siapa dokong kafir? kami dokong bersih kerana Allah.

          • penyokongketuanan says:

            Belum tentu lagi.

            Ramai dukung bersih kerana hasutan pemimpin. Ada yang datang kerana dapat duit. Ada yang solat pakai kasut, ramai tapi tak berjemaah. Ada yang solat tapi ada pompuan kangkang kat belakang dgn seluar pendek.

            Dan yang paling buruk perangai, yang hayun kon dan macam-macam pada anggota keselamatan yang menjaga keamanan.

            Itu belum kira lagi maki hamun, sumpah seranah, gelaran anjing, dan macam-macam lagi.

            Itu yang belasah polis dan wartawan tu kerana Allah jugalah ya?

            Hahaha

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

          • bujuk says:

            Yg. tu ahli DAP, diorang tak faham pasal Islam, Ahli PAS tak buat camtu. Tapi dalam UMNO tu yg. memimpin pun pakai tudung nampak jambul macamana…?

      • Hero Tamil says:

        Yep ..Memang ALlah uji kerajaan dgn Pembangang Pakatan rakyat yang sanggup jadi lembu dan anjing Anwar dan AMbiga.

      • StinGray says:

        Allah dah uji hangpa dah, tapi masih sesat mcm dulu jugak….sombong bodoh la kera kuning ni…

  4. tengkudin says:

    hahahaha..padan muka berokshit ni..hehehehe

    kalau nak lagi.meh aku pulak pelangkong kepala ko…hehee

  5. Cfu says:

    Padan muka. Dok elok-elok cari penyakit. Kalau aku jadi polis, semua peserta tu aku bom sampai mampus. Dapat pahala juga sebab kita memerangi orang-orang PR yg zalim apatah lagi Ambiga kafir & Aljuburi yg Allah swt laknat.

  6. syaa says:

    perhimpunan haram bersih ni sebenarnya perhimpunan haram syaitan-syaitan laknatullah.diri sendiri pun kotor dengan dosa.

  7. selamber says:

    lerrrr…cedera je..tak dapat la mati syahid lg..hehe..

  8. zainol56 says:

    Kalau saya polis pun dah tentu saya belasah puak tu lagi terok. Dah lah kena tinggal anak isteri kena bertugas untuk cari rezeki,dimaki hamun dan dihina dipanggil anjing dan berbagai lagiseperti tak ada maruah dan harga diri.Saya pun manusia biasa yg mempunyai perasaan.Jadi fikirlah sendiri siapa yang instigate siapa?

    • bujuk says:

      Agaknya polis yg. berfikiran macam ko kut yg. kena belasah dengan pendemo tu..

      • zainol56 says:

        Orang yg mcm kau yg tak tahu menghormati undang undang memang elok kena belasah.

        • bujuk says:

          ok… aku setuju siapa yg. tak patuh undang2 kena hukum. Tapi perhimpunan ni Hishamudin(KDN) dah benarkan.

          • StinGray says:

            benarkan cara aman, bukan macam berok mabuk candu……hang tengok dgn kepala lutut hang ke bujuk…..tu la…lain kali pi la tengok sendiri, ni duduk ketakutan dlm rumah, bila dah abih bg komen mcm hero keling…pirahhhh

          • bujuk says:

            Perhimpunan AMAN jika polis tak ganggu dan provoke… ini laporan wartawan antarabangsa yg. tiada kepentingan dalam negara kita.

          • StinGray says:

            sapa yg jemput wartawan tu…Agung ke Aljuburi…cukup2 la nk belit tu bujuk, rakyat dah menyampah sgt dgn ideologi puak2 hangpa ni….

          • bujuk says:

            wartawan buat ulasan kena jemput ke? hang belajar mana.

          • StinGray says:

            ikut perkembangan dan fakta la bujuk, jgn dok sembang dkt kedai kopi dgn lebai2 kulup tongkat ali jea…

          • pandipory says:

            benarkan perhimpunan aman duduk makan nasi bungkus jer bukan rusuhan bahalol.. orang tua janggut panjang pon lari lintang pukang sampai kempunan nak bersajak kat dtaran merdeka… bodoh punya orang tua.. ntah2 dah terberak dalam seluar kott..

          • bujuk says:

            Fakta, tengok utube la.. belum habis bersih dah ada. Bukan tunggu 2-3 hari baru keluar selepas edit mana yg. patut.

          • penyokongketuanan says:

            Faktanya,

            Semua jalan ok je sampai petang. Bila kena hasut dengan setan 3 ekor baru jadi kecoh. Dari malam sampai petang tak de apa pun. Kalau memang polis diarah untuk berkasar, takkan tunggu sampai ramai baru nak bertindak? Itu bodoh namanya.

            Setan tu yang provoke kerana nak tunjuk kononnya polis ganas, walhal cuma mempertahankan diri aje.

            Yang mula-mula serbu pun baju merah. Hang pakai baju apa masa tu?

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

          • bujuk says:

            So… tangkaplah penghasut dan yg. bersalah, melalak buat apa. Setau aku dalam 49 nama tu takda DSAI dan Azmin atau Ambiga.

    • azhar says:

      memang layak digelar anjing kalau hanya mengikut perintah tuannya sehingga hilang sifat kemanusiaan.

      Kena tinggal keluarga tu mmg dah lumrah dalam pekerjaan

  9. alfie60 says:

    Apa pun si Khalid Ismath terror juga dengan kekacauwan dia buat,polis sampai la pun tak tangkap dia,UiTM pun tak buang dia. Sapa yang Anwar beri sokong kepada mereka Polis memang TAKUT nak sentuh depa. Macam ni sapa tak mahu jadi barua Anwar,semua polis takut kat depa.

    MEmang Power Anwar punya supporters,Yes you all have proof to be UNTOUCHABLE by the polis. Caya la!

  10. abe says:

    memang patut pun kena macam tu,bodoh tak bertempat,cerdik tak mahu diajar.Kalau dah tau menda tu bahaya yang dok gi tadah mata tu apa ke jadahnya bahalol punya orang.Padan muka.

  11. Repomen says:

    melayu2 yg menyertai bershit tu,sedaq dak berapa kerat aje org cina dengan org India,yg byk sekali org melayu,sbs org melayu sendiri nak mengligkup kan org Melayu! kalau perasan aku! haramjadah pengikut Ambiga Syaitan mata satu tu,Anuwar Aljuburi,nak Msia ni! jadi Singapore kut,jgn mimpi lah org Melayu nak berjawatan tinggi jadi balaci boleh! kalau dah jadi mcm singapore Guan Eng dgn kuncu2 nya tak pandang lah melayu ni! bodoh-bodoh oiii!…

  12. pasdaplaknat says:

    Semoga Allah melaknat puak2 bersih 1.0, Bersih 2.0,Bersih 3.0 @BERSHIT dunia akhirat!
    puak2 inilah musuh Allah Ta’ala

    • azhar says:

      Semoga perjuangan yang tuan yakini membantu di akhirat kelak

    • bujuk says:

      Allah suka bersih… kan bersih tu separuh dari IMAN.

      • selamber says:

        apabenda bersih..makin kotor KL dibuatnya..baik korang bwk penyapu g sapu jalan2 kat KL tu gotong royong dah tentu dpt pahla..BANGANG

        • bujuk says:

          penyapu2 ni serah pada Khir Toyo, dia mulakan budaya hadiah penyapu pada pegawai k’jaan.

          • StinGray says:

            setakat tu jea la akai syiah hang…

          • bujuk says:

            itu faktanya…

          • StinGray says:

            fakta ke auta..takde kena mengena pun dgn khir…

          • bujuk says:

            sebab takda kena-mengenalah jawatan ketua pembangkang d DUN selongor pun tak dapat.

          • StinGray says:

            org citer pasal bersih, hang merapu pasal DUN selangor…hang dah mati akal ke…dia kalah pun pasal hangpa pakai pengundi hantu….SPR tak adil…

          • bujuk says:

            Jawapan camtu pun dah cukup untuk hang. Cerita betul pun hang bukan caya…

          • StinGray says:

            so hang ngaku la hang menipu…lebai kulup mana bleh menipu bujuk…opsss…lupa plak, yg hang dah ada tiket ke syurga…tiket hang ada expire date tak bujuk…

          • bujuk says:

            Cerita penyapu tu betul, yg. tak betul(bukan menipu) ialah aku spin luar dari bersih… heheh.

      • StinGray says:

        putih lambang bersih, sebab tu pakaian ihram dan kain kafan warna putih…bukan kuning….bersih kuning tu lambang IMAN LGBT amalan hang…

        • bujuk says:

          Ko maksudkan pakaian raja2 melayu tu lambang LGBT jugak ke..?

          • StinGray says:

            sama ke kuning diraja dgn kuning GAY baju hangpa tu……hang ada raja ke bujuk…sejak bila hang amik berat pasal raja2 ni….hang tau tak POLIS tu dibawah naungan sapa…..hangpa maki polis sbg anjing, sama dgn hangpa maki raja/agung…..pirahhh berok kuning…

          • bujuk says:

            maksud hang warna d raja tu warna GAY?
            Aku tak maki polis atau sesiapa, kalau orang lain yg. maki hang jangan nak tuduh aku pulak, tak baik tau..

          • StinGray says:

            bujuk…toksah nak putar belit lagi…sapa yg tak tau sifat khawarij/syiah hang….baca dan paham yg aku tulis dgn otak, bukan dgn lutut…gebang dari belakang berani la hang….suruh turun pi demohomo tak berani….pejuang dayus la hang ni….takut mati katak ke??

          • bujuk says:

            Aku dah buktikan bukan dayus bila aku dah pergi bersih 2.0. Bersih 3.o aku tak pergi sebabnya Hishammudin dah bagi greenlight, so aku ingat tak trill. Lagi satu aku baru sampai dari outstation pagi tu. Harap hang puas hati..

          • StinGray says:

            hisham bg greenlight duduk dan bebel…bukan berlari dan merusuh…tak abih2 hang nk salahkan org lain….

            mcm mana hang kata takde trill…sedangkan kawan2 berok kuning hang dok pakat pi ramai2….sbg org kuat PAS, hang tak dapat maklumat ke???..tak kan pok nik tak hello2 kat hang….atau hang tak pi sebab pok nik tak bank-in kat hang ke????….hang jgn la berkira sgt dgn org tua tu….hang kan dok kat s.alam…bkn jauh sgt pun….

          • bujuk says:

            Itulah tujuan kami ke sana, tapi kenapa halang kami duduk d dataran? tak perlu pusing2 la, dulu najib kata bagi stadium tapi bila bersih setuju tak boleh pulak stadium merdeka, sedangkan sebelum tu tak sebut pun… kan penipu tu.

          • StinGray says:

            bila masa hang pi bujuk…kalau ayat kami tu termasuk hang….menipu lagi lebai kulup ni…berapa tiket pok nik bg hang ni bujuk…

          • bujuk says:

            Tengok soalan la bro…
            bila hang masukkan aku dalam group bersih, so aku jawab bagi pihak mereka. Tapi kalau hang kata aku menipu atas sebab sebut kami… i don’t care.

      • OrangPekan says:

        Betui,Allah suka bersih.Tapi hang dan puak-puak hang tu kotoq, sehabis habis kotoq.

  13. bujuk says:

    Kepada yg. cedera semasa himpunan bersih kerana perjuangkan pilihanraya yg. adil dan bersih , bersabarlah kerana perjuangan memerlukan pengorbanan. D tempat lain lebih teruk dugaan yg. Allah bagi, d syria beratus yg. meninggal dan berbulan mereka berjuang. Allah belum izinkan kemenangan, tapi selagi kita berjuang kerana Allah janggan bimbang kerana Allah balas setiap pengorbanan kita. Yakin…lah.

    • selamber says:

      BODOH…berjuang dgn kafir yg menegakkn LGBT dapat pahla ke?..mati syahid ke?..adusss..miskin punya bujuk..

      • StinGray says:

        fuyoooo….berjuang bersama pejuang LGBT…berjuang bersama pengamal liwat adalah pengorbanan……apa nama agama baru hang ni bujuk????…..sesat melarat dah berok kuning takut bini ni….

        Kalau betul suatu pengorbanan yg diredha kenapa hang sendiri tak turun hari tu…bini suruh basuh jamban ke??…..tak nak mati syahid ke atau hang takut mati katak???…temberang jea lebih hang ni bujuk……dah la munafik dayus plak….

        • bujuk says:

          Aku tak jumpa satu bina pun yg. menyatakan sokong LGBT dalam himpunan tersebut. Adakah kerana kamu suka Najib maka kamu setuju semua perkara buruk yg. Rosmah buat? jangan ngarut… la.

          • StinGray says:

            hang dok celah bini hang masa tu, mana hang tau….lain kali pi la, jgn jd dayus…dok kat rumah tp gebang mcm pendekar…..

          • bujuk says:

            maklumat d hujung jari, gunalah kemudahan yg. ada. Untuk pengetahuan hang yg. duduk rumah dan dayus tapi berlagak pendekar tu nama dia Ibrahim Ali, bukan aku.

          • StinGray says:

            oooo…percaya plak dgn teknologi terkini…pasal maklumat dihujung jari la satu dunia nampak belalai anwar tu….hang percaya tak dgn maklumat dihujung jari hang tu????….

          • bujuk says:

            pusing2 hang bawak cerita Anwar, kalau betul dia salah dakwa la. Dari dulu lagi nak dakwa sampai la ni.. nampak sangat fitnah dan penipu.

          • StinGray says:

            oooo pasal dia geng hang, maklumat d hujung jari hang tak berfungsi…bila pihak lain hang pakai dan percaya maklumat dihujung jari hang…..apa2 pun aku berjaya buktikan hang ni munafik dan kaki spin mentah…

          • truthseeker says:

            Gila bujuk ni.. 24 hours online. Org comment jer reply. Kau tak tido ker bujuk. Pok Nik beri berapa henggit kat kau suruh monitor MYKMU ni?

          • bujuk says:

            Ada akal fikir la… mana yg. betul mana yg. fitnah. Kalau dari sumber yg. berbeza dalam masa yg. sama, live lagi takkan tak caya. Tapi kalau tah bila punya video, dan buat sidang akhbar dengan orang yg. memang tak boleh d percayai kerana kefasikannya. Takkan nak terima jugak…

  14. zainol56 says:

    Puak yg tk tahu hormat undang undang memang padan kena belasah.

  15. syaa says:

    slogan jer bersih,hakikatnya hati kotor,politik kotor,perjuangan kotor,petualang bangsa.tuhan maha mengetahui siapa yang benar bersihnya dan siapa yang tipu.cakap banyak pun tak guna.tuhan akan laknat penipu.

  16. umnototok says:

    Padan muka, buat orang tak apa, kena diri sendiri baru tahu….biasalah dalam perjuangan…. itu pun tak masuk bab MATI lagi……..

  17. Tasyahud Akhir says:

    Tuan Bujuk berkata:
    “Kepada yg. cedera semasa himpunan bersih kerana perjuangkan pilihanraya yg. adil dan bersih , bersabarlah kerana perjuangan memerlukan pengorbanan. D tempat lain lebih teruk dugaan yg. Allah bagi, d syria beratus yg. meninggal dan berbulan mereka berjuang. Allah belum izinkan kemenangan, tapi selagi kita berjuang kerana Allah janggan bimbang kerana Allah balas setiap pengorbanan kita. Yakin…lah.”
    Persoalannya:
    1. Adakah perjuangan bersih ini jihad fi-sabilillah
    2. Jika YA tolong sebutkan Hadis dan ayat Al-Quran yang membenarkan kejadian seperti bersih 3.0 sebab Hj Hadi dan TGNA tidak juga menyatakannya dalam fatwa mereka
    3. Jika YA adakah persekongkolan bersama2 perjuangan Ambiga untuk membenarkan LGBT di Malaysia adalah sebahagian jihad Bersih 3.0
    4. Jika YA adakah merosakkan harta benda awam dan mencederakan sesama Islam juga adalah sebahagian jihad yang digalakkan Islam
    5. Perjuangan di Syria mungkin berpunca daripada pihak berkuasa kerajaan yang membunuh sesuka hati tanpa halangan. Oleh itu berapa ramaikah peserta demo Bersih 3.0 yang telah terbunuh kerana kekejaman polis yang tidak berperikemanusian yang menyebabkan jihad dikatakan perlu?
    Maaf tuan, saya mungkin jahil dalam hal perjuangan bersih ini. Akan tetapi sandaran kepada nas Al-Quran dan Hadis2 sahih perlu bagi meyakinkan saya bahawa Bersih adalah pejuangan suci yang sama tarafnya dengan jihad fi-sabilillah.
    Wallahualam.

    • bujuk says:

      Sebelum tu baca dulu apa tuntutan bersih. Apakah tuntutan tersebut bawak kerosakan pada negara atau untuk kebaikan negara. Segala yg. baik adalah pahala jika d lakukan… betul.

      • StinGray says:

        Jangan baca saja apa yg dituntut, tapi siasat la perkara yg dituntut tu adakah benar 100%…baik ke membuat tuntutan kalau perkara yg dituntut tidak benar….

        Kenapa berharap kepada kafir laknat yg memusuhi islam secara terbuka utk mencari kebenaran untuk hangpa semua…..dimana benarnya musuh2 islam ni….bujuk….berikan cuma satu Nas/Hadith yg menjelaskan org2 kafir membawa kebenaran dimuka bumi ini…..

        nama jea parti Islam, tapi menggunakan penasihat dari mahkluk yg menyokong amalan murtad dan LGBT utk mencari kebenaran….mana kewarasan dan iman hangpa…..sial betul puak2 hangpa ni….

        • bujuk says:

          Tentulah benar kalu tidak kenapa lepas bersih 2.0 k’jaan tubuhkan jawatan kuasa kabinet untuk kaji sistem pilihanraya. Masalahnya masih tak memenuhi tuntutan bersih… sekadar wayang cina. Sebab tu ada bersih 3.0 dan mungkin bersih 4.0 akan datang.
          Bab penasihat kafir ni aku tuntut nyahkan UPCO dulu. Lagipun PAS bukan sokong Ambiga tapi sokong BERSIH, tak kira lah siapa kepalanya. lagipun A.Samad Said adalah pengerusi bersama..

          • StinGray says:

            bujuk….dlm islam dah sgt jelas tentang halal dan haram ni…hang bg alasan apa pun, faktanya puak2 pejuang islam hangpa menggunakan kafir laknat yg memusuhi islam utk mencari kebenaran…..hang tak mampu menjawab soalan, yg hang mampu cuma merapu…ingat bujuk pak samad tak mampu menukar hukum yg Allah telah maktubkan…

            Apa mulianya disisi agama konon2nya mencari kebenaran tetapi menzahirkan kemungkaran…..hang ingat agama ni ikut logik akal hang dgn pok nik aje ke….

          • bujuk says:

            Yg. mungkar hukum la bro.. apa masalah. Masa sambut merdeka dan tahun baru takda maksiat ke? so orang yg. buat maksiat tangkap khalwat la.. tapi sambutan tahun baru d teruskan setiap tahun kan. Takkan sebab sorang berdua buat salah hang nak salahkan semua sekali. pimpinan bersih dah suruh polis siasat dan dakwa mereka yg. bersalah kan. malah sanggup bagi bukti video dan gambar… itu maknanya pemimpin bersih bertanggungjawab.

          • StinGray says:

            dah tangkap dah yg berkhalwat dan berzina tu, tapi hangpa semua tentang, sebab video tak boleh jadi saksi….tp yg peliknya camera/video puak hangpa masa berish tu hangpa percaya pulak….

          • bujuk says:

            Tangkap buat apa, dakwalah kalau salah.. peguam negara tidur ka, gaji buta ka…

        • jefri says:

          Sting,,,kau jangan layan si ikan BUJUK nih,,naik emnyampah aku,,,cakap tak paham bahasa,,kau ni bujian kee,,,

  18. Mooohyideen says:

    Bila tertegakknya R sbg government nanti kat Federal, nanti barulah rakyat akan tahu maksud perjuangan ini. At least ini lah wira yg layak mendapat penghargaan bukan org2 macam AC Mizal dan artis2 lain.

    Akan terbukaklah ‘a can of worms’ nanti dan kita akan dapat menyaksikan kebejatan yg dibuat oleh pemimpin2 umno dan sekutu mereka yg selama ini di sembunyikan dan di ‘spin’kan ke arah DSAI.

    Akan tertegakknya syariat islam dan hanya bukan Istam tertegak di atas nama sahaja.

    Inshaaalah !

    • talking head says:

      Moo,

      Please elaborate “Akan tertegakknya syariat islam dan hanya bukan Istam tertegak di atas nama sahaja”.

      I’m waiting.

    • OrangPekan says:

      “Can of worms and can of shit” dari pakatan dah banyak terbuka dan masih banyak dan sedang dibuka. Tunggulah. Soon the rakyat will know siapa dia pakatan atau fuckatan.
      Kalau PAS dah drop shot negara Islam,macam mana nak tegak syariat Islam….

  19. StinGray says:

    moooo…bukan inshaaalah….tp Insya-Allah….bkn Istam tp Islam…hati2 kalau menulis nama Allah…

    Tak payah tunggu kat Faderal…kat selangor pun rakyat dah tahu maksud perjuangan songsang hangpa…pi gosok gigi dulu la moooo….merapu jea pagi2 ni….

  20. syaa says:

    perjuangan kotor pun dorang kata bersih.nak wat camne,yang menyokong tu sumenya hati kotor.pakatan haram pun penuh dengan kekotoran.bersihkan hati sendiri dan parti sendiri dulu.

  21. wan zalnidzam b. wan md hashim says:

    zam says

    Kelemahan orang melayu ialah malas berfikir dgn fikiran yang waras, taksub kpd seseorang pemimpin, mudah percaya kpd pembohongan, tidak percaya perkara benar jika diberirahu oleh orang yang tidak disukai, suka mendengar keburukkan drp kebaikan. Sebab itulah keadaan sekarang persepsi mendominasi negara ini yang akhirnya negara ini akan menjadi hancur terlepas ketangan orang yang tida bertanggung jawab seperti berlaku di zaman Hitler di Jerman dan Raja Nero di Rom. Melayu akan menjadi hamba di negara sendiri.

  22. umnototok says:

    Barulah clear siMooooo….lembu seorang pejuang kearah negara Republik…..
    Patut pun… dia bukan Melayu, tidak Beraja, so tak payahlah kita nak sebut pasal ketuanan Melayu kah atau apa2 perjuangan yang melibatkan perjuangan orang2 Melayu memperoleh kemerdekaan dari Orang Putih dsb…
    Memang sampai bila pun kita tetap berbeza….

  23. Tasyahud Akhir says:

    Tuan Moo kata:
    ” Bila tertegakknya R sbg government nanti kat Federal, nanti barulah rakyat akan tahu maksud perjuangan ini ”
    dan seterusnya…
    “Akan tertegakknya syariat islam dan hanya bukan Istam tertegak di atas nama sahaja”

    Sebagai rakyat dan bekas pendemo Reformasi 1998, saya telah pun dapat mengagak apakah perjuangan yang tuan maksudkan walaupun Pakatan belum menjadi Federal Government KECUALI mereka yang dengan sengaja membutakan mata dan hati seperti mana saya lebih 10 tahun dahulu.

    Akan tertegakkah Islam jika perkara yang telah dan akan berlaku selepas PRU 13 ini?

    Jika berlaku revolusi rakyat keseluruhannya seperti mana yang telah berlaku di Iran pada 1979, saya boleh mengatakan YA.

    Jika melalui pilihanraya seperti sekarang, berani saya katakan TIDAK. Fikirkanlah dengan hati yang terbuka Tuan Moo, bagaimana Islam akan tertegak jika majoriti kerusi parlimen adalah dikuasai oleh DAP dan PKR. Saya rasa tuan pun tahu bahawa kerusi yang akan dipertandingkan oleh PAS hanya lebih kurang 30% daripada keseluruhan kerusi parlimen dan selebihnya adalah kerusi DAP dan PKR. Adakah Anuwar yang menjadi PM pada waktu itu akan menegakkan Islam?

    Jawapan saya sekarang adalah TIDAK.

    Jika tuan benar2 mengikuti pergerakkan Anuwar tuan akan faham maksud saya. Jangan baca media UMNO, media arus perdana atau sebagainya yang tuan anggap berat sebelah. Tetatpi tuan buatlah kajian sendiri berlandaskan apa yang tuan perhati, dengar dan baca dan jika berkesempatan kaji jugalah perubahan yang berlaku kepada kepimpinan PAS dari zaman Yusof Rawa sehingga ke Hadi Awang.

    Wallahualam.

    • bujuk says:

      Aku yakin HUDUD insyaAllah akan d laksanakan setidak2nya d k’tan dan t’ganu kerana telah ada enekmen hudud d sana sebelum PR berkuasa d putrajaya. LGE dah sebut masa debat dengan CSL hudud adalah amalan umat Islam jika halang umat Islam amalkan Islam bermakna agama lain juga tak boleh amalkan agama/budaya mereka d m’sia. Hudud seterusnya akan d percayai oleh semua bila terbukti keberkesanan undang2 hudud dalam mencegah jenayah, InsyaAllah.

  24. OrangPekan says:

    Aku bersetuju dengan Tasyahud Akhir. Tapi malangnya masih ramai tak dapat melihat seperti ini kerana taksub semata mata.

  25. wanzack says:

    wahai penyokong Anwar Ibrahim ingatlah anda akan jadi keldai akhirnya. Anda semua buta mata, Anwar itu kaki penipu no.1 & drama king. Tengok 16 september habuk pun tarak, Kg Pala konon nak kekal tapi akhirnya diranapkan. PAS lagi bodoh jadi kuda tunggangan DAP. Dulu nak negara Islam, lepas itu negara kebajikan. Dulu kata UMNO kafir kerana kerjasama dengan bukan Islam dan tak laksana hukum hudud. Nah sekarang mereka lagi kafir dari UMNO…Bodoh sesiapa jadi penyokong PAS/PKR

  26. Bulan Empat says:

    Dalam persilatan tumbukan lawan ditepis dengan penumbuk, sepakan ditepis dengan penyepak. Masa belajar silat tepis dipanggil buang.

    Jadi simamat bermata bengkak ini tentunya bengkak bila penumbuk dia dibuang oleh mangsa dia.

    Standard lah. Ko ganas, tentunya bengkak macam itu tak jadi hal.

    Buat macam aku, tengok ko orang dalam TV saja, penat tidak, muka pun tak bengkak.

  27. orang kampung says:

    biar mampos babi2 baju kuning termasuk batu api2 dan pemimpin mereka….gila nak berkuasa…

  28. kor says:

    tak larat aku nak pikir ape dalam kepala otak berok baju kuning ni…langsung tak de substance

  29. Rose says:

    Bab IC, bukan saja PTI d Sabah dan Sarawak yg pakai IC org yg sda meninggal atau IC org yg hilang… Ada jg PTI dari China dan India yg guna IC berkaitan… Terlihat didepan mata, IC yg dimiliki oleh individu berbangsa China yg diperiksa di JPJ tanpa gambar… Ramai jg mrk yg tau berbahasa Melayu… Mrk duluan yg buat sbb itu mrk tahu ada pengundi hantu… Dgn penambahbaikan yg dijanjikan oleh SPR dgn memeriksa IC menggunakan jari tersangatlah wajar semasa PRU 13 nanti… Jk pihak kerajaan, pembangkang dan NGO sda buat kajian dan cadangan utk penambahbaikan kenapa perlu BERSIH lg…??? Mmg kalian menyokong huru hara utk burukkan negara… Apa2pun, setuju dgn pendapat ramai,jk SPR ndak adil knp KELANTAN, KEDAH, PENANG & SELANGOR jadi negeri PEMBANGKANG semasa PRU 12 lepas???

  30. Anak Lenggong says:

    Kalau mampos terus lagi elok…anak sape laa ni yang tak cukup dapat ajaran mak bapak..so tak payah nak menyusahkan orang..sial punya orang datang dari luar buat perangai kat KL sampai aku nak pegi keje pun susah..Kalau nak main politik sangat ngape tak buat dekat stadium yang telah ditawarkan..ngape terus menyusahkan rakyat lain yang tak mau terlibat..ni laa bangang nya melayu yang jadi barua..dengan upah seratus dua dah sanggup menjadi kuli batak..pegi laa ngadu kat keling ambiga dan nuar tu..mintak pampasan..Nak tunjuk terorr la konon tapi tak sedar jadi manusia paling bodoh

    • bujuk says:

      Bersih 2.0 nak buat kat stadium.. tak boleh jugak. Jangan serlahkan sikap munafik tu…. rakyat dah tak caya. Lain kali bila cakap buat, jangan menipu sekarang orang dah tak caya lagi.

      • Nik Aziz says:

        Bujuk, hang kata pergi bersih adalah berjuang kerana Allah. Kalau PR menang pilihanraya apa yg pertama PAS nak buat?

  31. Anak Lenggong says:

    Hanya penyokong bodoh PAS sahaja yang masih mengatakan PAS berjuang kearah negara islam..sedangkan pemimpin mereka sendiri sudah menolak dan menafikannya..HJ. Hadi didalam muktamar tahun sudah dikota baru mengatakan Hudud bukan lagi perjuangan PAS. PAS sekarang kearah negara berkebajikan hudud hanya lah 00.001 didalam perjuangan PAS..Begitu juga dengan Azizan menyatakan PAS tidak lagi berjuang kerah negara islam..malah X-Menteri besar Perak Si Nizar didalam persidangan dewan negeri Perak mencabar Tajul Rosli supaya menunjukkan kepadanya ayat dan surah mana didalam alquran menyuruh pemerintah menguatkuasakan hukum hudud..

    So..disini jelas bahawa pemimpin PAS cuma menggunakan agama..cara berpakaian sebagai topeng untuk mengabui mata penyokong mereka sahaja..sebenarnya tujuan mereka hanyalah untuk melempiaskan rasa dengki terhadap sesama bangsa dan agama..maukan kekayaan dan kuasa..contoh lihat sahaja bagaimana kehidupan dan harta pemimpin PAS sekarang..kat Kedah disebabkan tamakkan kuasa dan harta bergaduh sesama sendiri sebab nak komisyen dan kontarak..nik ajis bagi kekayaan kepada anak menantu serta kroni..so sama jee..

  32. john.labu says:

    yg dok layan si bujuk tu wat per??? berlori fakta pun kalau longgok depan dia, dia tak ambik kisah punnnn…harap mata je celik…pintu hati dia dah buta…

Leave a Reply

Threesome