Menu Utama

Nizar Cabut: Propaganda PAS Tidak Menjadi

Hari ini Harakah begitu giat memainkan isu yang kononnya menonjolkan ‘keberanian’ Nizar Jamaludin (ex MB meroyan Perak) menceroboh masuk ke ceramah UMNO.  Sudahlah menceroboh, duduk di depan pulak tu.

Tidak cukup dengan itu, Nizar mendakwa di dalam Twitternya (yang kemudian disebar-sebarkan senatero dunia), yang kononnya kehadiran dia menyebabkan si penceramah terdiam/terkedu, terus tukar topik kepada Anwar dan Ambiga, dan sebagainya

Yang kemudian disahut sambung menyambung dengan pujian-pujian ke atas Nizar, dengan kata-kata yang loya penulis nak dedahkan disini.  nanti boleh google sendirilah ya.

Sebelum penulis teruskan, kira orang UMNO ni baik jugalah ya, dapat juga monyet PAS macam Nizar ini boleh keluar masuk dalam ceramah UMNO dengan selamat.  Kalau orang UMNO terjah masuk ceramah PAS ni, mau keluar jadi mayat, maklumlah, orang PAS bukan ada tamadun.

Balik pada cerita tadi.

Malang bagi Nizar dan penganut PAS, tapi tak sempat pun pembohongan Nizar dan Harakah itu berpanjangan, video dibawah ini yang menunjukkan dengan jelas apa yang berlaku malam itu pula keluar, seterusnya menelanjangkan Nizar tanpa sempat menarik seluar semula pun.

Penjelasan.

Hakikatnya ketika Nizar datang, tayangan video sesi perbahasan berhubung isu ancak (yang didakwa perbuatan syirik yang dilakukan Menteri Besar Perak) di Dewan Undangan Negeri Perak sedang ditayangkan, sudah tentulah penceramah itu diam (memberi laluan kepada tayangan video berjalan).

Tapi sebaik tayangan video selesai, tidak pula penceramah itu diam, malah terus menghamun Nizar tanpa kasihan sehingga membuatkan Nizar cabut lari dengan sendirinya sambil disorak oleh hadirin yang datang.

Dia datang pun kena sorak juga.

Ini adalah taktik dan teknik biasa propaganda pembangkang.  Dia hanya bergantung kepada pendekatan seumpama itu (pembohongan/cerita separuh benar) untuk mendapatkan sokongan dari dungu-dungu belaannya di alam maya ini.

Sekali lagi penulis tegaskan, penceramah UMNO tidak terkedu atau pun diam seperti mana yang didakwa Nizar dan media pembelit partinya, Harakah.  Kita semua lihat sendiri, bukan bertambah diam, tapi bertambah hebat penceramah tersebut mengutuknya.

Ini entah berapa kali Nizar kantoi pun kita tidak tahu.

Itu hari dalam isu surat sokongan pembukaan sebuah syarikat yang didakwa boleh mencemarkan alam sekitar pun begitu juga, rupanya semasa dia Menteri Besar pun, dia ada mengeluarkan surat sokongan ke atas syarikat tersebut.

Silap-silap dalam kes yang ini kang, bagi menutup ‘kemaluannya’ mahu juga Nizar mendakwa bahawa bukan dia yang datang malam itu, sebaliknya polis dari Cawangan Khas (SB) yang menyamar sebagai dia.

Dalam dunia PAS yang haru biru dan cacamarba ini, semua perkara ini tidak mustahil berlaku sama sekali.






101 Komen to Nizar Cabut: Propaganda PAS Tidak Menjadi

  1. Bulan Empat says:

    Manusia laknat serupa ini hanya sekadar mampu bergantung kepada talian hanyat yang hanya tinggal sedikit dengan membohong, menipu, membelit, memanipulasi, menafi dan macam macam me.. lagi.

    Nizar dengan Anwar senasib, seperahu atau boleh juga dikatakan sebakul. Sampah berdua ini share something in common ye ini kemaruk. Sorang kemaruk nak jadi PM sementara sorang lagi kemaruk jawatan MB nya yang dikebas orang.

    Maka mereka bertekad untuk dapat jawatan at all cost walau dgn cara apa sekali pun. Hukum Allah, qada’ dan qadar Allah bukan perkara yang harus diberserahkan lagi kerana hukum Allah bagi mereka boleh dikelek dan hukum manusia dijunjung.

    Sebab itu Nizar boleh bersidang bawah pokok sementara Anwar boleh hantar orang untuk kepung wakil BN diTaiwan guna dirasuahkan untuk masok ke kem mereka.

    Dalam sessi lain mereka kutuk bagai nak putus urat leher yang kerajaan BN kerajaan rasuah .

    Pencacai mereka dipaksa untuk percayakan putar belit ini . Kerana semua benda ada elemen paksaan maka cacai mereka pun percaya.

    TERbaru Anwar didakwa pernah berjumpa Pak Lah untuk diterima masok dalam Umno semula dengan mengupah ulama pak arab untuk mengelirukan Pak lah.

    Ini lah salah satu contoh tindakan manusia bangsat yang terlalu rendah harga dirinya tapi besar sekali angan angan nya.

  2. hamat yakob says:

    Orang baik macammana sekali pun bila masuk dalam jemaah PAS maka dgn sendiri bertukar menjadi pembohong.penipu.penzina dgn bini org. Itulah cara hidup pemimpin PAS tapi jahatnya tak nampak

  3. tengkudin says:

    muka DAPig memang cam tu..tak tau malu..hehehehe

  4. OrangPekan says:

    Nizar lari macam anjing kena baling dengan batu, ekor tersepit di belakang.Tersengih-sengih malu..tak dak maruah punya orang… aku rasa dia tiduq pun tak lena, menyesal, kena maki dan kena boo…

    • syaa says:

      itulah yg dia belajar dalam agama pas.menipu,membelit,dengki,busuk hati,fitnah.islam itu kebenaran,pas itu penipuan.banyak beza antara islam dgn pas ni.jauhi dan tolak pas penipu.

  5. dinda says:

    mata hati kita yang dapat menilai sesuatu kebaikan itu….dengan izin ALLAH…mantapkan keimanan kita kepada Allah…

  6. Mooohyideen says:

    Ye ker…????

  7. mat says:

    apasal komen aku tak lepas?

  8. sungai_siput says:

    hahaha

    memang lawak giler…..

    malu siot muka nizar…..

  9. palat lekat says:

    meluat dah org perak (pengundi atas pagar) tengok muka dia….pi belakon citer ‘pasir berdengung’ la…

  10. StinGray says:

    konon2 nk jadi samseng kg tualang…cisss….baru kena cuit sikit dh angkat kaki….woiii mangkuk nizar, samseng kg.dusun shariff dol tu, 100kali lg macho dari hang……datang mcm anjing serigala….balik macam anjing kurap…pirahhh

  11. pandipory says:

    ceramah pas vs ceramah bn dalam kawasan yg sama..wa duhh..punya ler bising sampai ada penguni yg xleh tdo.hehehee
    tujuan pas nak kaunter balik pekung pas yg didedah oleh dato hassan 3line dlm ceramahnya di tempat yg sama sebelum tu….
    malangnya penyokong pas sendiri pon dah jelak naik muak termuntah2 bila dengar ceramah pas malam tu.. dorang dah sedar yg pas memang kaki kelentong..
    hanya org pas kelantan jer yg masih suka cium bau mulut busuk nik aziz…

  12. najibutuh says:

    sekurang2 nya dia berani pergi ceramah UMNO…

    pemimpin UMNO ada berani ke pergi ceramah PAS????

    • jangan buat lawak says:

      nizar berani sebab dia tahu penyokong kerajaan mempunyai akhlak terpuji.

    • El Halim says:

      orang pas tak bertamadun,kalau masuk tempat diorang konfom kena belasah..tak cam org bn,lu bleh masuk dan keluar dgn selamat..

      • Moooohyideen says:

        Bila yg kena belasah???

        • sungai_siput says:

          moooo

          sah lah hang ni kaki spin…..

          hang tengok dak video kat atas tu????

          hang dengar tak speaker ucap berapi2 , cakap nizar tipu orang ramai kata zambry buat ancak syirik

          depan nizar pulak tu…???

          itu bukan belasah ka???

          hehe…. malu nya muka nizar..tu la buat perangai pegang lagi candle virgil tu….

          orang perak pun da benci tengok muka dia

    • berahim anwa says:

      “Butuh” -betul ke ini nama Kao ? Kesian -kerana disebabkan pembangkang Kao hilang waras dan mengambil nickname yg jelas sangat tidak bermoral.

      Sekali lagi aku kesian pada mak/pak hang yang pastinya tak terpikir sebegitu rendah moral anak yg dibesarkan ini.

      Tukarlah nama lain. dan debat secara matang.

      Bukan orang UMNO takut datang ke Majlis ceramah Pas. Tapi ceramah pas sangat “low class” dan tak ada apa pun kecuali maki hamun dan pembohongan.

      So daripada duduk dalam sidang bodoh itu ada lebih baik duduk rumah ngajar anak mengaji dan menghabiskan masa bersama keluarga.

      Bukankah meninggalkan yg sia sia itu lebih baik ?

      hayat politik nizar cuma berbaki beberapa hari saja lagi. Lepas PRU 13 . dia akan dikenang sebagai Bekas MB paling celaru dan paling singkat dalam sejarah Perak Moden.

      Lagi pun Mamat ni tak significant langsung. Ada tak ada …tak ada apa apa pun…

      • Brother_Borak says:

        Apa nak hairan. Geng2 dia semua guna nama mencarut. Geng dia yg terbaru ni lagi dahsyat, nama dia CIBAI. Perangai depa pun dah macam cibai.

    • selendangbiru says:

      Kesian kena maki free jer…..org PAS tak ada value satu sen pun, zero minded.

    • sungai_siput says:

      nb

      itu bukan berani nama nya

      itu dah tahap kronik meroyan nizar tu, aku ingat dia masuh rasa diri dia MB lagi kot….

      mana ada orang waras buat macam nizar tu???

      kesian yek, suruh lah si nizar makan asam pedas ikan mayong hari ni…haha

    • StinGray says:

      hehehe…berani untuk mendapat malu…org sasau kekal jea yg buat kerja bangang mcm tu…..dia ingat org nk respect dgn dia, sudahnya kena booo jea…binatang pun tak pergi tempat yg manusia tak suka dia datang…

      • sungai_siput says:

        bro sting

        aku rasa Nizar dah tak betul lah…

        macam mana pun kita berpolitik , aku tetap kesian dgn dia , kalau dia jadi lagu tu

        kita jgn jadi mcm geng PR, hati hitam sampai sanggup buang mak sendiri

        sanggup cerai isteri runtuhkan rumah tangga, tinggal kan anak2 sbb sumpah bai’ah PAS

        nauzubillah

        • StinGray says:

          betul hang ckp bro sg_siput…politik punye pasal semua depa pajak..

          Dgn izin dan kuasa Allah jugak si nizar tu disingkirkan, kalau tidak tak tau ape nak jadi dgn negeri perak…puak2 depa ni cuma percaya dgn kuasa Allah kalau depa menang, kalau kalah habis semua org depa fitnah dan berburuk sangka……

          qada dan qadar bg depa kalau keuntungan dipihak depa…..patut la org gelar parti depa ni parti sesat….

          • sungai_siput says:

            lagi satu si mooo

            bab boikot utusan dgn apa yg tak sebulu dgn dia, huiii bukan main depa

            jgn baca lah, toksah baca utusan lah,

            la, depa p tepek cerita tipu kat sini
            tak teringin rakyat nak baca cerita MK cina komunis punya tu ehh

            takdak sapa pun suruh boikot MK dgn Harakah tu….

            rakyat pilih taknak baca , hak rakyat lah

            itu pasai moooo dok tepek tepek article syok sendiri geng depa kat sini

            kesian dah macam kelaku nizar jugak mooo ni yek…hahaha

    • Mohd Tasyahud says:

      MasyaAllah, hina sungguh nama tuan. Inikah ajaran PAS. Tahniah untuk Nik Aziz.
      Wallahualam.

    • syaa says:

      pas pengganas.itulah yg agama pas ajar pd puak dia.islam apa dorang ni,suka pukul orang.

  13. KerisJentayu says:

    Aku selalu piii ceramah PAS–kekadang dapat baju lagi he he he —depa dok bohong aku dok sengehhh e e e

  14. rembiaperkasa says:

    Alhamdulillah..penjelasan yg cukup gentleman..kaedah yang bersesuaian dan bijak dalam menangkis fitnah oleh Nizar. Teruskan usaha ini ,moga2 segala kebenaran dapat disebarkan..Jazakallah khairan..

  15. sungai_siput says:

    mooo

    hang jangan copy paste lah kat sini, tak dak sapa nak baca paste sampah hang

    sumber berita hang pun dari malasyiainsider funded dari yahudi amerika

    hang ni mooo , asyik la bermentaliti rakyat malaysia ni bodo percaya bulat2 apa depa tulis

    • Moooohyideen says:

      semenjak bila org umno suka membaca????? Kalu byk membaca dah lama masuk PR.

      • AkuAnakMalaysia says:

        100% setuju Moo dengan statement hang!!

      • P164 says:

        Moo and kaum-kaum ko pr suka baca harakah n malaysia kini. Tu yang pagi petang siang malam kena kencing je dgn artikel-artikel bodoh pemimpin ko…
        hebat sgt ke ko suka membaca…
        Dapat anugerah nilam x time kt sekolah dulu….

      • sungai_siput says:

        mooooo

        mana ada orang UMNO dgn rakyat malaysia baca sampah sarap

        kau tengok muka beruk yeh kelate datang buat rusuhan 28/4

        pasai dok baca hal2 sampah sarap lah depa jadi mcm tu

        telompat lompat beruk yeh kelate jerit takbir selepas je nuwar israel bagi arahan buat rusuhan 28/4 hari tu

        takdak sapa nak baca sampah yg hang paste tu lah

      • sungai_siput says:

        moooo

        lagi satu aku nak habaq

        pasai nizar dok baca MI dgn join PR lah , dia jadi meroyan mcm di tulis article ni

        lepaih tu gebang jerkah orang

        tu la, baca lagi sampah sarap lepaih tu join PR

        kan betul2 da jadi macam lembu, kena TIBAI dengan rakyat

        memalukan makpak dia yg lahie kan dia

        kesian

        hang jangan malu kan makpak yg lahirkan hang macm nizar buat tu udah lah moooo

      • StinGray says:

        ya ampun pak mooo…kalau nk buat lawak pun bersederhana laaa…..kelakar bodoh giler hujah hang tu…..Ya Allah…kau sembuhkan lah penyakit sawan syok sendiri en.mooo ni….amin…

      • mat says:

        kami baca yang berita.. korang baca cereka.. tu yang nizar tipu pun korang bagai nak rak percaya.. hahaha

  16. pego says:

    harakah propaganda mengatakan pemimpin UMNO terkedu tukar topik mengutuk ambiga dan begitu juga fbook puak2 hancing ni memasukkan propaganda harakah dalam fbook mereka.

    mengapa tidak video di atas ditayangkan dalam tv1………kasi taubat puak2 pembangkang yang kaki fitnah ni

    • sungai_siput says:

      pego

      aku setuju dgn kau….

      sepatut nya RTM astro awani, tv3 keluarkan video ni

      dah terang2 menipu

      memang patut di dedahkan kepada rakyat marhaen

    • Jusuh says:

      Cuba teliti video tersebut…drpd takde botol air tiba2 ada botol air atas rostrum tu. Awani pun kaji dulu sblm keluarkn takut nnti kena saman

  17. StinGray says:

    mooo…tumpang lalu….ZZzzzzzZzz ngantuk la plak….

  18. KerisJentayu says:

    Eh ada aiskrim hanyir ke kat sini,,,,,

  19. Jusuh says:

    Mcm edit je video tu, drp takde botol air tiba2 ada botol air pulak. Dari segi bukaan laptop nampak ada kelainan

  20. najib says:

    suka ati nizarlah di nak gi ceramah kutuk dia..dia pun rakyat malaysia u no..ada hak..ko apa tahu ko bukan PM 1 Malaysia

    • pasdaplaknat says:

      hahah tu tandanya dia sakit mental…kulit muka tebal…mcm kulit biawak..kalau terhegeh sgt desprate pun usahle menipu..atau galak naik atas penyas…wah..wah..makin samseng puak PAS ni smpai ru ah org pn dia nk buat sesuka hati..sbr pn ada had..mau baling tur busuk je kt dia…haha

  21. raja kongkiak says:

    Orang bangang saja baca harukah masuk PR hahahah hahahah hahaah tok sah buat staement macam tuh dahh wahai penyokong Pas..bukan apa rasa macam nak terberak laaaaa..Nizar dah berpuluih kali malu. Apa yang dia sebut semua tak kena. Yang paling lawak di kutip cerita dari penjilat pemabngkang yang bengong lepas tuh buat statement..lasst sekali kena sendal..hahaha..Nampak sangat..Nizat tak ubah seperti PATUNG JALUT yang bukat kalut sampai melalut dan terus melutut kepada DAP..hahah kesihan penyokong PAS dan PR yang siang malam dok kena percaya apa yang orang dah percaya…

  22. bujuk says:

    Oooo… isu ANCAK rupanya. Aku tak peduli apa fatwa Perak cakap, sebab fatwa tersebut untuk defend Dr.Zamry. Siapa boleh kata perbuatan Zamry tersebut(menggantung ancak d tiang seri) bukan khurafat? Aku pernah baca kitab yg. d karang sebelum peristiwa ini dan hukumnya adalah HARAM. Malah ustaz2 juga menghukumkan HARAM mengikat ANCAK d tiang seri sebagai penyelamat ahli keluarga dari d timpa bencana. Apa tujuan Zamry ikat ancak tersebut? bagaimana hari ini jika ada orang lain ikut/tiru cara tersebut.. apakah D.Harusani akan kata harus jugak?
    Aku dengan rendah hati mohon D.Harusani cerita yg. benar kerana bimbang ada orang yg. jahil akan tarik kaki d.Harusani bila dia nak masuk syurga sebab org. tu kata dia buat ANCAK sebab D.Mufti kata boleh.

    • StinGray says:

      hang sapa bujuk dibandingkan dgn mufti…aku pun dgn rendah hati mintak hang bertaubat laa…yg jahil tu hang, percaya dgn fatwa ulamak politik jea…depa tu nak putrajaya, bkn nak islam pun…hang paham kan….

      • bujuk says:

        ANCAK ni jelas haram… bukan fatwa lagi. Sama juga jamu jin dengan darah kambing supaya tak d ganggu. Benda yg. jelas haram, tak boleh d lunakkan sebagai budaya, adat dan sebagainya. Contoh adat bersanding, kalau hukum kata haram boleh ke kita halalkan atas alasan adat. Apakah ADAT lebih penting dari IBADAT?
        Bukan nak kata, tapi D.Harusani dah beberapa kali buat perkara yg. hampir sama. Paling baru isu najib p Batu Cave, mula2 kata HARAM dan KUFUR.. mungkin tak tau Orang tu ialah Najib, tapi bila dia tahu orang tu Najib… boleh p jumpa, minum teh.. keluar kata HARUS. Maaf la.. pada aku orang macam ni, terlalu cepat menghukum dan tarik balik hukum aku tak boleh buat rujukan yg. HAK. Sama juga bila isu pembangkang d tanya, dia akan cepat menghukum tampa jelas isu dan hal sebenar. Sebagai mufti yg. kanan(senior) sepatutnya D.Mufti dapatkan penjelasan dari sumber yg. sahih sebelum menjatuhkan sebarang hukum. Wallahualam..
        Apa pun aku tetap hormat Ilmu dan jawatan D.MUFTI.

        • Pasdaplaknat says:

          YB Zamry dh jelaskan itu bukan ancak…tp si Nizar lilin terang2 menghadiri majlis syrik dan khurafat kenpa ko x sebut?? Adakah hukum Allah ni terkecuali dr penganut PAS? Berkhalwat pun blh kata bagus…ledaership? Tnyalah Abg Mat kita…hmm..munafiq!

          • bujuk says:

            Apa nama daun d ikat dengan kain dan d ikat pula pada tiang seri? penangkal apakah namanya kalau ko orang melayu?
            tak tau la kalau Zamry sebut nama lain..

    • pasdaplaknat says:

      Ehh jap..jap bujuk ngok..aku xde idea sgt nk hujah…tapi aku nktnye kt ko lah bujuk..MUFTI MANA YG JADI ALAT PERKAKAS REJIM PAS DAN DAP SAMPAI HALAL ROBOH RUNTUHKAN MUSOLLA MADRASAH HANYA UTK BUAT SHOPPING COMPLEX???

      Aku rasa org PAS terlalu jahil utk ckp padal Islam…xlayak langsung guna panji2 nama Islam just nk kutip kekayaan dunia guna tipu helah penuh JAHAT mcm tu…pasti ALLAH TK REDHO DGN PUAK KO BUJUK!!

      • pasdaplaknat says:

        Kenapa puak ko bermusuh sgt dgn Mufti Perak yg dulu korang julang nkmampus2? ?…justifikasi korang asalkan org itu sokong dan jilat apajua kerja PAS…so org tu akan jd geng lah..wpun penyamun perogol peliwat…

        • bujuk says:

          Apa yg. betul D.Mufti cakap kami sokong, yg. jelas salah macam ANCAK takkan nak sokong jugak. Kalau hang baca ulasan dan alasan dia memang celaru. ANCAK sah2 haram.. tapi dalam kes Zambry dia cakap benda macam adat/budaya. Boleh ke camtu? kalau ko tau arak tu HARAM boleh ke minum sebab itu budaya/adat?
          hang jawap sendiri…

          • pasdaplaknat says:

            Sokong? Pok Nik kutuk Mufti lagi adelah..suara Pok Nik tu suara ‘keramat’ PAS.. ‘kami’ mesti taat..

            bujuk..ko ni suke melalut pelik2.. ANCAK dgn ARAK.. kenapa samakan dgn Dr Zamry?
            Lilin kematian dgn Khurafat..yes lah.. ko xsebut plak?? guana demo nih?

          • bujuk says:

            Dalam video cerita pasal ANCAK ke pasal LILIN? aku hanya ikut tajuk… bro.

      • bujuk says:

        Kalau ko rasa fatwa atau keputusan JAIK tu salah.. hang boleh letak sini Quran dan Hadis untuk jawab. Sebabnya dah banyak masjid dan surau yg. d roboh dan d bina semula, yg. tak d bina semula pun ada. Dan aku faham isu sebenar bukan surau d roboh, tapi lebih kepada siapa yg. roboh. Kalau UMNO yg. roboh.. aku gerenti korang senyap jee..

        • Pasdaplaknat says:

          Letak Al Quran dan Hadith utk jd bhn mainan penganut PAS?? Sedangkan hukum khatei bab Tauhid pun korang boleh pusing dn tolak…inikan bab furukiyyah!
          Mufti Perak jg ckp bab memelihara agama…maqqasid syariah jg…so klu xpuak hati…bwk Al Quran dan Hadith..hujahlah…ini asyik kutuk dlm harakah..ngok tul!

          Lagi satu…jgn jd pemutar belit ye bujuk…Maslahat meroboh madrasah tu amat jauh beza dgn meroboh surau atau masjid lain utk dibesarkan…ia kekal berfungsi lebih tinggi dn hebat..otg UMNO xsebodoh PAS..sokong buta..

          Madrasah tu nk dirobohkan..dn fungsi serta mrtabatnya akn berubah dan jatuh…kerana shopping complex! ! ko pegi tgk sndiri Plaza Putra ape jd? Xjauh dr situ…cabutan pettama JK Fatwa menolak perobohan dn ambil alih..tpnkrn Tok Jijan Rejim PAS mempengaruhi Mufti..pantang toj jijan org pangkah kerja dia…ko tahu tk!??

          • bujuk says:

            Bro… hampir semua shoping complex besar ada surau. Malah dalam isu ni.. surau d beri keutamaan hingga letak d luar atau ada pintu masuk sendiri. Kalau sekarang 10 orang, insyaAllah lepas ni lebih ramai orang pergi solat.
            Dah hang kata furukiah… jadi apa masalah kalau bukan busuk hati dan politik perkauman UMNO?

  23. bujuk says:

    Aku tengok video tersebut… penceramah dia lari bila Nizar datang. Aku tak tau la kalau dah kena edit. Nizar balik sebab dah tahu apa isunya… ANCAK tetap ANCAK. Hukum ANCAK tetap haram sebab bergantung pada benda/makhluk utk. keselamatan keluarga. So dia nak p ceramah PAS untuk jawab isu ancak tersebut. Tapi kalau UMNO bagi mike dalam majlis tu pun dia boleh belasah balik. Senang punya cerita,kalau isu ancak ni..

  24. pasdaplaknat says:

    Masya Allah…menipu xhbis2 idup macai2 PAS.
    Klu ye pun video tu besi, nk bhujah tgkle btl dn bg habis dlu baru komen. Nmpk sgt gelojoh..terburu2 nk fitnah spin fkta..
    Ko tgk tk video tu btll2 mengesahkn Nizar ialah ahli penipu dn ckp bohong yg jelas! Siapa yg lari? Ko xdgr ke Hanafiah tgh rancak balun Nizar, kemudia beliau nk buktikan dgn soheh dr rakaman sidang DUN mcm mana Nizar bersumpah guna nama Allah (wpun bangsa penganut PAS sumpah xblh pakai), konon YB Zamry Xjwb, so Hanfiah tu nk tnjuk pd audience, clip video tu, ko dgr tk dia duk tnye org jt tepi tu..”boleh? Boleh tak? Boleh? “…utk link kn video Nizar munafiq tu..tiba2 si muka xmalu tu terhegeh2 pegi duduk kt pentas?? Muka tkmalu…mjlis org dia xdijemput duk bwh je lah..

    Lepas tu lg lantang Nizar kena balun..xhingat punye..last ketebalan muka Nizar yg setraf tebal kulit biawak tu xmampu kg bertahan…kena berambus dgn booo…sorakan halau…ko buta ke bujuk??

    Jgn lah puak2 ko asyik hujah bab yg xkena mengena..bab edit video..mmglh edit sbn tu ceramah. UMNO…yg kite nk tnjukkn Nizar tu penipu dn muka xmalu…lengkap lh sifat munafik!

    • pasdaplaknat says:

      Klulah betul sgtlah ko tksub sgt dgn Nizar, kt mana pulk Hanafiah tu ubah topik ambiga? Yg jelas dia serang Nizar sampai berambus…hahaha…spin xjdik! ALLAH MAHA KUASA!! ALLAH BERHAK UTK MULIA ATAU HINA SESIAPA YG DIA BERKEHENDAK!! Bukan PAS or Pok Nicky tau…

      • bujuk says:

        Takkan la nak masuk mykmu kalau jelas dia swing cerita… mesti edit dulu ma.

        • Pasdaplaknat says:

          Itu anggapan ko je yg kecewa..klu ko sorang je nk jd baik tp jemaah ko sesat..ko jg akan sesat..sbb tu Nabi suruh kita pilih kwn yg beriman..mn dikatakan beriman kalau beramal dgn kemunafikan..sepak terajang merusuh xtentu hala…kn..

          • bujuk says:

            Siapa d mykmu berani kata video tu tak d edit?
            tiba2 lari bawak PC.. kemudian bunyi latar, eh..eh.. dah tegah rancak ceramah pulak.
            siapa yg. hendak d tipu?

          • pasdaplaknat says:

            Ish2..bohong lagi..
            memang video tu di edit supaya fokus pada isu Nizar pembohong..dia yg lari dan dihalau..di boo..ko xdgr ke?

            Hanafiah ckp..sabar..sabar… saya tau Nizar ada..! ko bohong lg bujuk?

            mase dia bawak laptop tu kan dia ada tanya..”boleh..boleh tak”..untuk paparkan video pembohongan Nizar pada semua..

            dia nk takut apa…depan tu org UMNO..kalau Nizar atau macai2 dia buat gila..tahulah apa akn jadi kan..

            tera ada bukti pun mau bohong lg ke? kalau xde video tu lg sakanlah Nizar dn ko ckp bohong!

          • bujuk says:

            ngaku pun… benda yg. tak ori orang tak caya bro. suara latar senang mau bikin ma. Jadi betul la.. ubah tajuk Anwar & ambiga…. hahaha.
            Baru kejut sikit, semua terbongkar..

    • StinGray says:

      dia buka buta bro…tapi taksub yg dah level sesat….kalau pok nik kata anjing depa pun ckp anjing jugak, walaupun binatang tu kucing….depa takut tak masuk syurga….

      • pasdaplaknat says:

        Hehehe..sian kan..paling kesian ank bini depalah…kepala keluarga pkt2 rosak dm sesat..Isle depa ialah PAS n Pok Nikcy…Allah Taala pn depa ‘jual’ utk beli undi!

      • bujuk says:

        Itu level korang.. MB kata ANCAK tak HARAM pun korang angguk.

        • pasdaplaknat says:

          Ko mabuk pasal ancak ni pe hal..yg lilin Nizar pegang tu sah2 Khurafat dan Syirik apesal ko diam?
          teruklah sikap penipu ko bujuk..mcm manalah kalau ko ni hidup zaman dulu2..zaman xde teknologi..entah satu negara pe ko sebarkan pembohongan..

          • bujuk says:

            Ancak tu yg. syirik, sebab percayakan ada benda lain selain Allah untuk jaga keselamatan penghuni rumah..
            lilin apasal syirik pulak. Bukan dia sembah lilin… sekadar haram tu memang la sebab tiru benda yg. agama lain buat. Tapi dia d beri nasihat yg. salah oleh penasihat dia(m.idham.. cina). So taubatlah… insyaAllah tuhan terima, Allah itu maha pengampun, dan manusia tu jahil dan pendosa.

    • bujuk says:

      Dah majlis sebut nama dia… apa masalah. Kalau majlis ceramah politik UMNO, dia tak masuk. Tapi sebab majlis Nizar.. so sukati dia la. Siap boleh salam lagi walaupun d boo.. tinggi pekerti dia.

      • pasdaplaknat says:

        wah..wah semakin koboi nya pemimpin2 PAS..
        bebal meroyan sampai gitu sekali ke?
        majlis tu nk terangkan kpd rakyat kemunafikan pemimpin PAS-Nizar yg fitnah dan menipu smbil bersumpah dgn nama Allah..
        semata2 utk jatuhkan DR Zamry..so wajiblah hukumnya bg mereka untuk sebarkan dan terangkan pd rakyat..ghibah yg dibolehkan krn Nizar penderhaka Raja dan kepada pemerintah Islam..

        • pasdaplaknat says:

          lagi satu bujuk.. Nizar ni seorang yg cukup sombong dan riak dlm berkata2..
          setiap bait bahasanya melambangkan dia saja yg hebat bagus..dan cukup padat ceramahnya dgn cari aib serta kelemahan org lain..

          org macam ni Allah jatuhkan dari awal melalui asbab2 yg berlaku..kalau Allah tak izinkan dia pasti takkan jatuh..Allah Maha Kuasa..

          tp lihatlah Allah beri sekejap sj nikmat kuasa..dia lupa diri..sombong..samseng pd Sultan, malah turut mengiakan perbuatan2 berupa syirik.. cukup hina org mcm Nizar ni.. sepatutnya sedar diri..dia naik jd MB pun dgn izin Allah melalui Sultan yg pilihnya..

          • bujuk says:

            kalau sombong dia tak datang majlis UMNO dengan muka manis dan bersalam dengan pemimpin UMNO. Orang sombong kalau kutuk dia, pastinya runtuh pentas ceramah dan terbang kerusi meja. Kamu tak kenal orang sombong dengan orang berkarisma.
            Ingat pentas debat Anwar dengan Sabery chik.. walaupun d hina dan d aibkan Anwar pergi jumpa Shabery bersalam selesai berdebat. Kalau sombong dia akan tunggu shabery datang pada dia sebab dia lebih tinggi kedudukan sebagai bekas Timb. Perdana menteri. Ini cara orang yg. berkarisma dan berhati besar…

  25. Anti bohong says:

    Ang sndiri kena paham situasi ancak tu bro..mb dh terang dlm dewan n nizar dah senyap pn tak terkata dgn pembohongan die…tak tau tye jgn diam nnt org kate bodoh sombong…google je pn lh jumpe video tu..

  26. Pasdaplaknat says:

    Mufti yg bg runtuhkan madrasah dgn jufti yg suruh kita pelihara nama Islam…mana satu yg kita mesti ikut??…kalau kita org beriman..sudah pasti kita ikut saranan pelihara nama Islam…kn..kn bujuk…paspispus..

  27. syaa says:

    islam itu kebenaran,pas itu bapak segala penipuan.bnyk beza antara islam dan pas.oleh itu jauhi dan tolak pas penipu.

    • Pasdaplaknat says:

      Betul tu Syaa, PAS adala pewaris segala penipuan yg ada ata muka bumi ni, pewaris besar keturunan Abdullah bin Ubai-Bapa Munafik!
      Jauhi PAS Insya Allah selamtlh dunia akhirat.

  28. bujuk says:

    Aku copy dari B.Harian..
    “Katanya, selepas mendapat maklumat daripada Zambry, jelas menunjukkan beliau tidak melakukan syirik dan khurafat kerana Menteri Besar tidak mempunyai niat melakukan perkara itu, malah tidak mengetahui majlis berkenaan yang diatur penduduk boleh membawa kepada unsur syirik. “Menteri Besar memaklumkan beliau hanya memegang tiang dan menolaknya bersama-sama orang ramai. Tiada jampi mentera, sebaliknya hanya membaca doa selamat.

    “Beliau cuma melakukan itu (menaikkan tiang seri) atas permintaan orang ramai, malah dia pun tak tahu ancak dan mengatakan tak ada niat pun. Jika begitu, itu bukan melakukan syirik dan khurafat,” katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.
    Ok.. jelas d situ Zambry tak tau ada ancak dan tiada niat. Bab niat aku tak tua sebab tu antara dia dengan Allah. Aku cuma nak tanya, kalau ko minum air dalam gelas yg. hang sangka coca-cola tapi sebenarnya ARAK. Boleh ka hang kata minum arak tu bukan haram? Kalau kata tak berdosa sebab tak tahu dan tiada niat.. aku boleh terima, tapi masih perlu bertaubat. Atau apakah Zamry nak bagitau dia telah d tipu penduduk manong yg. tak bagitau dia sedang naikkan ANCAK?
    Tapi hairannya bab colok Nizar dia tak tanya pulak Nizar ada niat ke tidak..
    Dan aku tegas perbuatan Nizar juga salah walauapapun alasan dan wajib bertaubat jika jahil antara upacara agama dengan budaya cina.
    Orang kata dunia lepas, Akhirat belum tau…

    • bujuk says:

      Tambah sikit lagi… kalau Zambry yg. tak tau dan takda niat tu bukan syirik, bagaimana pulak dengan orang orang kampung tersebut. Apakah perbuatan mereka juga bukan syirik sebab mereka hanya pengikut MB?

      • pasdaplaknat says:

        aku nk tambah skit..

        dah sedar diripun Nizar tu sesat dan syirik..eloklah ko jgn menyibuk fitnah YB Zamry..(Yb Zamry selalu turun Qiamullail di masjid sekitar Perak..)

        rumahtangga sendiri pun penuh lumpur dan najis..basuh dan cucilah dulu lumpur najis kt rumah ko bujuk sblm menyibuk komen rumah org..

        ko faham tak?

        • bujuk says:

          Allah tu maha pengampun.. taubat la kalau salah. Tapi kalau melibatkan orang lain kena minta maaf dan cerita hukum yg. sebenar, yg. syirik sebut syirik dan yg. haram sebut haram. Jangan la kata tak tau dan takda niat. Mustahil MB (MELAYU)tak tau ANCAK… atau dia bukan melayu.

          • pasdaplaknat says:

            Bersangka baiklah pada dia sbb hal hati itu soal dia dgn Allah. Lagipun ‘Ancak’ tu hanyalah propaganda jahat PAS pd MB Perak skrg.
            Tapi kalau dh terang2 sekutukan Allah dlm majlis ritual org kafir..bukan sekali malah berkali2..nk kata taktau mustahil kot sbb cerita bab ‘syar’ei’ dlm DUN mengalahkan Mufti..

            lepas tu buat bodoh tk mengaku…nampak pulak salah org lain..minta maaf pun tidak..jenis muka tebal, xde maruah..hidup bertuhankan parti.. sesat lagi menyesatkan..

            moga dijauhkan Allah dr pemimpin mcm ni memegang mana2 kepimpinan negara!

          • bujuk says:

            Bro.. berapa kali? yg. aku tahu sekali je. ko jangan menambah2 pulak… Tolong jelaskan kat mana. Sebab aku tak boleh terima buat kesalahan yg. sama 2X, tak kira siapa.

    • pasdaplaknat says:

      Ngok oii…kalau ko pegi pantai just2 mandi mandi..tgk2 je pada 1 hb Safar..adakah ko dikira syirik sbb buat mandi Safar yg diharamkan syarak?

      Sama jugak seperti kes Zamry, dia pergi ke majlis yg dikatakan ancak..ko tahu tak ape dia majlis ancak?

      ancak ni org dulu2 buat utk konon selamatkan rumah..puja jampi serapah.. dgn bahan2 tertentu seperti pulut kuning.. bomoh atau dukun akan buat.. lepas tu letak syiling 1 sen sambil seru jampi..

      Aku nk tanya ko..kalau ko nk letak duit syiling 1 set bwh pelapik rumah..just saja2..hukum mana ckp Haram?

      ARak cocal cola pulak dah..

      Suatu taklif hukum yg kita buat tanpa sengaja Allah Ampun dan tidak disabitkan dosa.. kalau ko minum bekas air yg ko tidak tahu dlm tu ada ARAK..HUKUM arak tetap HARAM..tp DOSA tidak jatuh kepada si peminum sbb dia minum tanpa dia tahu.. dan dia kena muntahkan kemabli air tadi..

      ko mengaji Islam ikut sapa ni bujuk?

      ko sesat nk mampus2 aku tgk..berhujah main bantai ikut akal ko jer..

      ko ingt Hukum Islam ni milik org PAS ke boleh modified..tokok tambah sana sini..

      Zamry dh tegaskan dia buat tanpa apa2 niat..dlm kaedah Feqh, jika amalan itu tidak ditegah secara mutlak oleh syarak seperti minum arak, makan babi, makan daging2 tidak disembelih adalah jelas HARAM sama ada berserta niat atau tidak..

      sama juga seperti amalan2 upacara agama lain yg jelas HARAM..adapun ANCAK ini asalnya adat org Melayu untuk menaikkan tiang seri rumah…ko tahu bila di ajadi HARAM?? bila mula disangkut paut dgn ritual jampi serapah, menyeru ruh itu ini.. konon utk selamtkan rumah..

      kalau buang amalan khurafat itu..mcm ambil air yg berpasir..buang pasir itu..minumlah air tadi.. jgn ko pandai2 lah nk istimbath hukum ikut kepala otak ko bujuk..mengaji dulu bg habis Feqh Qowa’ed..

      • bujuk says:

        Mandi niat nak bersihkan badan sunat. Mandi safar kerana tolak bala HARAM. Mandi saje2 harus… tapi kalau mandi saja2 pada upacara mandi safar(tolak bala) tetap haram, sebab meniru perbuatan haram.
        Perkara ni tak susah, Zamry hanya perlu umumkan dia tak tahu dan takda niat. Dia juga kena nasihatkan penduduk kampung tersebut supaya budaya ANCAK tu tak terus d buat kerana HARAM dan SYIRIK. begitu juga dengan Nizar kena jelaskan pasang lilin pada majlis orang kritian mati tu haram kerana boleh d salah tafsir orang biasa yg. jahil. Dalam isu ni aku kata ke dua2 mereka salah atau diberi nasihat yg. salah oleh penasihat mereka. Ini kerana aku d fahamkan penasihat Nizar (m.Idham…cina) kata tak salah. Tapi sebagai pemimpin setiap kesalahan kena d betulkan dan bukan d putar belit. Waalahualam.
        bab arak yg. d sangka coca-cola,rasanya ulasan aku tak kata berdosakan, tapi aku kata tetap haram dan perlu bertaubat. Aku maksudkan kalaupun zamry tak tau @ tiada niat dia masih perlu bertaubat dan maklumkan penduduk kampong ANCAK tu HARAM dan SYIRIK.

        • pasdaplaknat says:

          Kalau ko dh tahu ‘marhalah’ HUKUM maknanya selama ini ko banyak cakap BOHONG semata2 untuk kaburkan orang laian atas dasar politik? Kalau setakat copy paste atau study dr internet..hati2 jgn smpai ko berguru dgn syaitan.. cari guru untuk rujukan..

          Kenapa ko intense dan fokus pada ANCAK??..sedangkan Ancak boleh bersifat adat dan bersifat syirik dengan menambah2 perkara2 khurafat.
          Setakat nak buat majlis naik tiang rumah yg tiada percanggahan dgn Aqidah..samalah mcm Pork Nik naik Backhoe pecah tanah Projek PUTIK dulu..

          asalnya HARUS..tp kalau Pork Ni pergi jampi Siam..jd HARAM..jadi DOSA..ostad2 PAS yg ada pun DOSA sama sbb subahat dlm majlis HARAM.

          Kes Ancak ni Dr Zamry dh jelaskan TIADA sebarang upacara yang bersalahan dgn syarak semasa dia datang (sebelum tu taktau lah) sebb dia hanya melaksanakan ibarat merasmikan majlis tu.

          Tidaklah seperti mana puak2 ko berijtihad nama Allah Ta’ala itu boleh dipakai oelah sesiapa shj atas tafsir ikut Akal..itu sgtlah berat dh boleh terkeluar Aqidah.. JKF Kebangsaan dh wartakan fatwa tu sejak 2008 lagi. Tapi kenapa korang xkesah pulak..ancak ni sbb mileage politik punya hal..??

          Pasal soal nasihat..itu terpulanglah pada dia..kalau dh takdak perkara yg salah takkan dia nk nk cakap ini HARAM.

          Sedangkan huru hara rusuhan di BERSHIT 3 dulu sewajibnya Pimpinan Tertinggi PAS dan MorsiDOL Pok Nik nasihatkan Allah murka pada perkara sia2-memudharatkan diri dan org lain, apatah lagi bercampur gaul dgn yg haram dan kafir dlm urusan bertentang agama..itu maslaha sgt besar berbanding ancak..

          Lain kali jangan hujah ikut rentak politik..sbb cenderung ko untuk ubah hukum ikut hawa politik..boleh kufur..

          bila ko dh tahu tp ko buat2 senget..ko boleh jadi kufur.. aku nasehatkan ko mufarakah dulu dr PAS..tunggu dn lihat dulu..dr memihak buat tuli sehingga sedar2 xsedar kongsi ‘saham DOSA’ bersama2 wpun ko xbuat..

          kalau ye pun mabuk sgt dgn PAS tunggulah sampai stabil dulu..sampai org2 berakal dan beriman mengemudi PAS..itupun jika PAS tidak dilenyapkan ALLAH..

        • bujuk says:

          bro.. jauh ko bawak aku.
          Aku cerita pasal ANCAK sebab video cerita pasal ANCAK ok. Ni tajuk utama pembohongan bersiri NIZAR. Dalam video dan tulisan penulis juga tak cerita pasal Lilin. Tapi aku dah ulas panjang juga pasal lilin. Pada aku yg. salah tetap salah walau TGNA dan D.Harusani yg. buat. Ini berbeza pandagan ko bila menghalalkan ANCAK Zamry dan mensyirikkan Lilin Nizar. Berjudi itu HARAM walaupun ko saja2, begitu juga ARAK tetap haram walaupun minum tak mabuk. Sebab hukum asalnya haram.. begitu juga ANCAK adalah haram, samada budaya, adat atau sebagainya. Bukan sebab MB yg. buat maka dia jadi halal..

  29. sam says:

    jelas lg nyata…video edit ja….cuba bg video penuh tgk..itu pn klo berani la…mcm mna video bersih 3.0 diedit oleh org umno dn dieksploitasikan untuk mnyatakn bersih tlh bertindak ganas kononnya…mcm tu jgk la video nih di edit oleh puak mereka…klo betul anda di pihak benar…knapa takut untuk tunjukkn video penuh…?????tunjukkn kebenaran dn jgn gunakn penipuan untuk menutup sgala kesilapan…sbb bagkai yg cuba disembunyikn lama2 akn mgeluarkn bau yg busuk dn waktu tue dah tak da apa lg yg nk disembunyikn…

Leave a Reply