Menu Utama

Namewee Maki “PU**MAK!” Kepada Majoriti Rakyat Malaysia: Biarkan Saja?

Nampaknya pengarah filem yang pernah menghina Malaysia dengan mempersendakan lagu Negaraku, Namewee, kali ini mencari nahas dari seluruh rakyat Malaysia. Terbaru, dia memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyokong Bershit 3.0 dengan panggilan kesat, “PU**MAK!”.

Dalam video terbarunya yang dirakam khas untuk memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyertai himpunan ganas Bershit pada 28 April lalu, Namewee selamba mencarut dan memuatkan kata-kata keji di dalamnya.

Persoalannya, apakah Namewee sedar bahawa hanya sekitar 20 ribu orang sahaja yang turun berhimpun untuk Bershit 3.0 tempohari?

Dan dalam jumlah tersebut, ia juga termasuk ratusan wartawan, ratusan jurugambar, ribuan pihak berkuasa dan orang awam yang bekerja di sekitar kawasan tersebut yang tidak menyokong himpunan itu.

Untuk rekod, dipercayai ramai juga penyokong pembangkang yang tidak turun buat kacau di Dataran Merdeka tempohari, termasuk Timbalan Pengerusi DAP, ibu bapa Namewee, Tan Sri Harussani, Datuk Dr. Haron Din dan ramai lagi saudara maranya sendiri.

Jika ditolak tambah dengan jumlah rakyat Malaysia, ia bermaksud bahawa Namewee menujukan perkataan “PU**MAK” itu kepada lebih 27 bilion rakyat negara ini yang tidak menyokong Bershit! Namewee nak “mampos” cepat ke?

Siapa Namewee untuk mencarut dan memaki hamun rakyat Malaysia? Di mana letaknya tatasusila budak Cina kurang ajar itu sebagai rakyat Malaysia?

Namewee memang terkenal dengan sikapnya yang kurang ajar, biadap dan melampau sebelum ini. Dia pernah memohon maaf mengenai kes menghina lagu Negaraku suatu ketika dahulu.

Namun kemudian, dia buat perangai lagi dengan merakamkan video-video yang menghina, memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata nista dan dimuatkan di dalam Youtube untuk tontonan segenap lapisan.

Dia pernah memaki hamun TNB, Lynas dan dilihat begitu condong menyokong agenda pembangkang. Tapi, bila dia mahu meminta bantuan kewangan dari kerajaan untuk menghasilkan filem, dia mengaku kononnya dia adalah penyokong tegar Gagasan 1Malaysia! Nampak sangat menipunya…

Sebagai warganegara yang bersikap rasional dan waras, saya tidak marah sekiranya Namewee memilih untuk menyokong Bershit atau parti politik pembangkang. Itu normal dan membuktikan satu amalan demokrasi sihat.

Namun, dengan mengeluarkan perkataan kesat dan mencarut begitu rupa, saya rasa dia sudah melampau dan perlu diberi pengajaran yang setimpal.

Pada saya, jika dia memohon maaf kali ini pun saya tidak akan percaya dan dapat menerimanya lagi selagi dia tidak dihukum dengan kebiadapan dan keceluparan melampaunya itu.

Pada saya, FINAS perlu menggantung segala hak penyiaran mana-mana karya seni Namewee dalam apa bentuk sekalipun di negara ini untuk jangkamasa 10 tahun. Semua karyanya perlu diharamkan dan sesiapa yang menyiarkannya perlu dihukum.

Selain itu, budak kurang ajar ini perlu dihukum sewajarnya dari sudut perundangan kerana dia mampu menyebabkan rakyat marah dan tidak mustahil sekiranya ada seseorang yang tidak dapat mengawal kemarahan serta menyerang pengarah biadap itu.

Saya yakin, sekiranya Ahmad Idham, David Teo atau Khabir Bakhtiar membuat filem atau rakaman pendek memaki hamun dan mencarut sesuka hati, sudah tentu pihak kerajaan akan mengambil tindakan terhadap mereka.

Jadi, apa lebihnya Namewee untuk dibiarkan terus menyalak berkurang ajar dan mencarut terhadap rakyat? Nak tunggu rakyat mengamuk dan pukul Namewee baru nak ambil tindakan?






120 Komen to Namewee Maki “PU**MAK!” Kepada Majoriti Rakyat Malaysia: Biarkan Saja?

  1. Jack says:

    27 million, bukan billion ok.

    • anakmerdeka says:

      Cakap banyak tak guna.Kalau Betul UMNO ada telor tangkap jer mamat ni ngan Ambiga.Setakat hari ni nampaknya hanya berani kat ikan bilis jer

  2. lidi says:

    Masalahnya si nazri aziz bongok ni yg rela hidup rakyat msia dimaki…kena plak dpt menteri kdn yg lembik aka pondan…lg la suka si sepet ni nak kutuk msia…apa la susahnya….buang jer dr msia..tak der rugi apa pun..guna akta yg ada..cuba cth mcm thai…skit.tegas ngan kedaulatan negara..bkn dibiar dipijak2 mcm tu…susah kalo dpt menteri yg tongongll.l
    Kita ada raja..naper diam ajer…tak kisah ker…kena hina mcm tu….susah laaaaaaa mcm ni…asik nak bg muka jer…ni bkn zaman tok kadok….

  3. bujuk says:

    Korang kecoh2… nanti k’jaan BN terbit BON bagi Namewee buat filem baru. Kita tunggu apa Rais Yatim ulas anak mas dia ni..

    • StinGray says:

      bujuk…hang ni tau ke ape maksud BON…kalau tak tau jgn la main sebat jea…..konon2 nk perli, tp diri sendiri pun tak tau apa yg ditulis….emmmm

      • bujuk says:

        tak kesah la…. yg. pentingnya, orang macam namawee lebih d pandang dan d martabat berbanding macai2 UMNO yg. siang malam memikul beban UMNO. Korang tak sedar ke…

        • jebat says:

          bujuk..cermin diri tu dulu..yg kita duk pertahankan org yg suka meliwat tu apa kejadahnya..

          • pasdaplaknat says:

            ape ko merepek ni bujuk?

            ko dh rase bangga sgt ke jd macai PAS yg hanya tahu menjilat DAP? ko tk sedar ke..malulah sikit bujuk..

            kenapa 3 tahun dulu xckp pasal Islam, kenapa ckp pasal Negara Kebajikan..? sbb pengecut dan melukut di kaki Kafir ke bujuk?
            bila timbul isu namewee yg PAS juga bela dulu..tiba2 skrg point to UMNO.. so macai2 mcm ko support si kafir ni lah?
            rubbish la ko ni bujuk..

          • bujuk says:

            Ape kejadahnya aku nak pertahankan peliwat… bodoh la kalau buat/sokong benda haram. Tapi kalau korang nak fitnah samalah jugak haramnya.
            Apakah Islam tu bukan kebajikan?
            Korang nak kata apa, peduli apa yg. penting Allah tahu perjuangan dan niat kami hanya kerana Allah.

        • StinGray says:

          org bangang mcm hang ni bujuk memang semuanya tak kisah…depan belakang hangpa sesah…

        • ciku says:

          biar benar juk, cakap siang pandang2…

        • yon76er says:

          bujuk Mak Bapak ko Org FELDA Ke??????

          • yon76er says:

            or ada saudara mara, suku sakat, bau2 bacang,bau Tahi Kucing, ipar duai, mertua kot yg org FELDA?????

    • bajuk says:

      bon tu maknanya bontot Anwar

    • raplahjingaa says:

      Alaaaa bujuk at least bebudak UMNO berani bersuara…tanpa ada rasa latakut pun…

      tak macam “ualamak-ulamak” hangpa….orang sebut kegusaran pasal murtad pun…terus di buang parti

      ada pulak tu…terus keluarkan dalil tak masyuk syurga orang yang menentang PAS.

      yang percaya sokong PAS masuk syurga…terus kelu lidah…jadi lah mereka tepu macam cai-cai yang dok ada

      • bujuk says:

        Suara amendanya… tunggu himpunan UMNO nanti berani ke tidak suara. Dalam mykmu ni hanya syok sendiri jeee….

        • StinGray says:

          mcm hang la bujuk…

          • yon76er says:

            Yang pasti Hang SYOk Habis bila dok dlm MyKMu…tempat lain lu ada suara ker?? bujuk dahlah menumpang Blog org …nak cari Glamour MURAHAN…….pi lah Melalak dlm Harakah tmp jual “UBAT KUAT KOTE”

          • bujuk says:

            glamor buat apa… korang kan kenal aku pun. Aku amsuk sini sebab dalam blog tranung, m’siakini, harakah… dah ramai daie kat sana.

        • yon76er says:

          ko lagi Syok sendiri kat Rumah Orang..melalak sian malam dlm blog nie..1 ari tak masuk mcm sebulan tak dapat Pa**at………kan…..

  4. bujuk says:

    Luar tajuk…
    Isu Khalid Ismath sebagai bukti mykmu sama macam utusan penyebar fitnah.

    Aktivis pelajar, Khalid Ismath, yang didakwa menendang seorang anggota polis trafik ketika perhimpunan BERSIH 3.0 akan menyaman akhbar Utusan Malaysia dan Kosmo! berhubung tuduhan tersebut.

    Pada sidang media petang ini, Khalid berkata, tindakan saman itu diambil berikutan berita yang dipaparkan kedua-dua akhbar itu tidak benar.

    “Saya kini sedang berbincang dengan peguam dan beberapa aktivis pelajar. Saya akan saman Utusan dan Kosmo! kerana memaparkan berita dan gambar saya.

    “Berita tersebut mencalarkan reputasi saya sebagai seorang mahasiswa dan mengaibkan nama keluarga saya yang sebelum ini dikenali dengan keluarga yang baik kerana mereka mengatakan saya ganas,” katanya.

    Turut hadir pada sidang media itu Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Safwan Anang dan Pengerusi Malaysia Bangkit, Mohd Syahid Zaini.

    ‘Menteri kata bukan saya’

    Khalid berkata, beliau rasa teraniaya apabila ditahan polis ekoran penyiaran gambar lelaki yang didakwa sebagai dirinya itu.

    “Saya tak pernah pakai style macam ini. Dan kalau orang yang waras, boleh tengok dengan jelas dari segi gaya rambut, warna kulit dan sebagainya berbeza dengan saya.

    “Saya rasa teraniaya bila polis tiba-tiba menahan saya sedangkan saya datang ke sana (balai polis) atas kerelaan untuk membantu polis. Nak buktikan yang saya bukan pelaku dalam gambar itu,” katanya.

    Khalid juga memaklumkan bahawa Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah sendiri memaklumkan di Twitter bahawa individu yang disiarkan dalam akhbar milik Umno itu bukan dirinya.

    “Dalam satu tweet , Saifuddin mengatakan, dia dapat info daripada seorang SB UiTM yang mengatakan imej gambar dalam akhbar itu bukan saya.

    “Kerana menurutnya, SB sentiasa ada bersama mengikut saya,” katanya lagi.

    • StinGray says:

      Mcm Anwar saman nala ke????…

      • Brother_Borak says:

        Cakap je saman tapi writ saman tak hantar. Afidavit pun tak ada. Cakap saman semua org boleh cakap.

    • pasdaplaknat says:

      ORANG GILA MANA MENGAKU DIA GILA..
      bujuk penyebar fitnah ni memang tetap akan sokong kebinatangan dan kesyaitanan Pakatan Haram..itulah sifat PENCACAI..

    • bajuk says:

      Itu kata dia,sapa nak ngaku buat jahat,Anwar ada video mengetot pun tak ngaku

      • bujuk says:

        hang baca habis tak…?
        bukan kata dia tapi, kata pegawai UITM dan Saifuddin. Malah ada SB yg. ikut dia masa bersih 3.0, aritu aku dah tulis dalam mykmu itu bukan khalid ismath… sekarang tak caya jugak.. terpulang.

        • StinGray says:

          bila msa pegawai UITM tu yg ckp…yg ckp tu si pudin bangang…baca la betul2…dah le tak berani pi jd berok, berlagak mcm tengok dpn mata plak…

          • raplahjingaa says:

            Budak tak ada pedoman hidup macam tu…tak payah lah kita nak buang masa cerita pasal dia….hes nobody !! macam sampah !

          • bujuk says:

            habis hang ingat Tim.Menteri to bodoh macam hang, cakap takda fakta? dia dah rujuk pegawai UITM baru cakap, bukan macam hang cakap dulu, bila salah tak tau malu pulak.

          • StinGray says:

            Tim menteri tu dari mana bujuk…kuatnya lalang bergoyang….

          • raplahjingaa says:

            hehe…angin tak dak pun….lalang goyang sendiri..

            bujuk….bujuk siann

          • bujuk says:

            Tapi dia nyatakan fakta bukan AUTA. Jadi kena terima fakta dan tolak auta. Tak kira siapa atau parti mana…

    • raplahjingaa says:

      oooo…dia rasa teraniaya…pas tu nak saman Polis…heheheheheheheheheeh !!

      • bujuk says:

        M’sia negara demokrasi… sukati la nak saman ke tidak setelah d zalimi.

        • StinGray says:

          suka hati la nak LGBT ke..nak murtad ke…mcm tu…suka hati pala hotak hang….dalam islam boleh buat suka hati ke????…bodoh punye syiah..

          • raplahjingaa says:

            hang ni bujuk….dah lebih demokrasi drp demokrasi tu sendiri…hang ingat demokrasi tu lesen nak buat apa saja hang suka ? rasa-rasa tu kot yang di ajar ambiga kat hang !

          • bujuk says:

            Dah ISLAM kena ikut undang2 ISLAM la… bukan ikut undang2 penjajah. Islam suruh tutup aurat korang jawap apa? Islam suruh laksanakan hudud korang jawap apa? Islam suruh tutup pusat maksiat korang kata apa?
            Aku cerita pasal saman.. yg. hang bawak cerita pasal Islam kenapa? Islam kata tak boleh minum arak ada juga muslim minum arak… dosa dia tanggung la. Tapi kalau dia kata dia minum arak sebab k’jaan tak laksanakan hudud.. nanti PM nak jawap apa pada Allah? Korang yg. sokong tindakan PM nak jawap apa pulak?

          • raplahjingaa says:

            alaaaa bujuk….hang spin bagoih nampak…hang tak kira kalau mencarut di tanya Allah swt…akan di jawab si polan alim ulama pun kata Allah mencarut….siapa nak jawap ?

            bila di tanya Allah swt…kenapa buat kerja syaitan…di jawap pulak alim ulama kami kata boleh kawan dengan syaitan….siapa nak jawab tu bujuk ?

            Di tanya pulak Allah swt kenapa sekutukan aku dengan tuhan kafir…di jawap si polan…oooo alim ulamak kami kata tak pe guna nama Allah untuk tuhan kafir….hang rasa-rasa sapa nak jawap?

            hang ni bujuk….macam buih, lawak laaa

          • melayu_islam says:

            terbaik punya akidah hang..TGNA kata lain..ko spin kt lain.. buat pengentahuan ko…Allah x maki org ingkar dlm Al-quran kah…ade TGNA suh korang carut srupa dgn hang duk sbt hari2 tu kah…kalau x mau berdosa…jgn pakai pakaian’ Allah..kalau ilmu ko sejemput..buat pe ko nk ckp lebey2..kang jd mcm org jahil bercakap…

            ko kenalkah setan tu sape…tau kah ape sifatnye…kau tahukah ape matlamatnye didunia nih…ko tau ke ape TGNA kte ape???why ko nk jd org bodoh nk mendustakan kebenaran..sdgkan ati ko tau ape sbnrye yg dikatakan..IF setan tu nk tolong islam..pas pon berkawan dgn setan kan??…tu mksud ko kan….ko bg aku setan mane yg mahukan islam…sekoq pon cukup la…tp ko x rse ke org yg tolak hukum islam tu mcm setan prangainye… ko x kte ape plak…

            sape plak nk sekutu Allah dgn Tuhan kafir org kafir ni…sape yg ko tuduh ni..berat dah fitnah ko ni…knpe ko mrh dgn org kafir guna Allah…Allah juga ade dlm Bible mereka..ape prasaan ko klau pope benedith haramkan org islam sebut Allah plak..mne slogan toleransi kaum nk pok jib usong hari2 tu…klau ko xleh hormat agama org mcm mne org nk hormat agama kite…yg penting kita tau ALLAH adalah Tuhan kita..Tuhan yg maha Esa..tdk disekutukan…utk itu kte perllu akidah yg kuat..utk dptkan akidah yg kuat..disni ptgnya politik..sbb politik boleh memainkan peranan yg besar dgn hal2 masyarakat melalui ptdbiran..khususnya dlm bab agama..
            masalhnye..dlm pol amno ni…kamu suma x ptgkan agama…yg ptg ongkos yg dpt hasil sokong amno…ko tgk la program2 amno…bab2 agama kureng semacam…. jd utk memertabatkan islam blk…perlunye ade sebuah parti yg berjuang utk islam..ko x yah nafikan…ini adalah agenda pas sjk dr awal pnbuhannya..

  5. Anak Lenggong says:

    Kah kah kah..bujuk oii..gambar dan video tu sape pulak ko ke..bodoh punya budak..lagi satu bujuk ooii..ko..moon..C5 dan penyokong bangang PAS dok hebuh pasal hudud yang dicanang kata nak dilakukan oleh PAS..penyokong jumud dan tabsub je saperti bujuk, monn dan C5 je yang dok kata gitu sedangkan pemimpin mereka dah lama buang perkataan hudud tu tak caya tengok ni semalam boss besar mereka berkata:-

    HULU TERENGGANU – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata hukum hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahan negara.

    Menurutnya, hudud akan dilaksanakan terlebih dahulu kepada umat Islam sementara bukan Islam diberi pilihan (untuk menerimanya atau tidak).

    “Bagaimanapun, ia mesti dilaksanakan mengikut proses demokrasi. Kita dahulukan yang mana dahulu, kita selesaikan masalah, atasi kemiskinan dahulu.

    “Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan, hukum mencuri tidak boleh dijatuhkan sekiranya gaji minimum tidak dilaksanakan.

    “Sebagai contoh, gaji minimum kena ada, kalau dia mencuri sebab gaji tak cukup, ia (hudud) tak boleh dilaksanakan sebab tak cukup syarat nak laksana hukum ini, itu kena faham.

    “Masalah pengangguran diselesaikan dulu baru (hudud) dilaksanakan,” katanya.

    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mengadakan ceramah Pra-Bubar Parlimen di Kuala Berang, di sini, semalam. – Bernama

    • StinGray says:

      hehehe…lawak la puak2 lebai taik kucing ni…..zaman nabi dulu ada gaji minimun ke mr hardy oiiii….

      kalau mcm tu semua pencuri bg alasan dia mencuri pasal gaji tak cukup la…bodohnye hang hardy….pencuri pun gelak terbahak bahak dgr hang punye dongeng…

      senang ckp hang sebenarnya tak mau buat…temberang jea lebih….kepala hotak hang la hardy…bodoh mcm bujuk jugak hang ni….

      • jijan says:

        hadi ni sejak akhir2 ni aku tengok dia punya statement dah mcm tak da akal. Bila BN ckap belum sesuai untuk laksana hudud sbb persekitran dan lain2 ….kata kafir. Ni dia ckap mcm tu plak so sama ler alasan yang BN pakai.

        Memang tak layak nak jadi PM……..

        • bujuk says:

          orang tak ngaji kitab memang tak faham…

          • jebat says:

            org mengaji kitab tak kan pakai nande’ bujuk..

          • StinGray says:

            kitab jingga tu ke bujuk…tu kitab sesat lg ngok…

          • raplahjingaa says:

            hang ngaji kitab apa bujuk sampai hang jadi lagu ni ??

          • ciku says:

            resmi padi, makin tua makin tunduk.. bukan makin tunjuk ye juk..

          • bujuk says:

            Takpalah… kalau korang rasa lagi pandai dari TGHA dan TGNA. Sebab kita semua akan d tanya tentang umur kita harta kita ilmu kita dan amalan kita. Dunia katalah macamana pun takpa…

          • StinGray says:

            hang ingat TokGaru2 hang tak kena tanye….pirahhhh

          • raplahjingaa says:

            hehe….mana dia nak lari depan Allah swt nanti..

          • bujuk says:

            Sebab tu mereka nak laksanakan hudud, sebab mereka bimbang jika Allah tanya kenapa tak laksanakan hudud sedang kamu berkuasa… mereka boleh jawab UMNO tak benarkan sebab UMNO yg. jaga undang2 d m’sia, PAS takda polis dan penjara untuk laksanakan HUDUD. Orang UMNO nak jawab apa pulak kalau Allah tanya…?

          • raplahjingaa says:

            Betul kan diri hangpa dulu…solat pun tuggang terbalik….fitnah sampai ke dalam masjid…menipu dah jadi makanan…hidup dah tak ada macam orang Islam….

            Tu pun jangan….nak hudud, tu pun depan orang kampung cakap macam tu…depan karpal sink…senyap ruyup.

      • bujuk says:

        Hang tak faham atau buat2 tak faham..
        Orang miskin yg. mencuri sebab nak makan tak kena hudud(potong tangan). Yg. kena hudud tu pegawai yg. gaji lebih dari cukup, kereta besar, rumah besar, jawatan besar, isteri besar… tapi masih nak rasuah, masih curi harta k’jaan dan seumpamanya. Itu yg. aku hairan kenapa orang UMNO takut sangat undang2 hudud ni, takat orang biasa dan kerja kampong rasanya tak kena potong tangan kecuali saja2 nak mencuri nak cabar hukum hudud.

        • bajuk says:

          hANG NI BUJUK PANDAI JUGA PUTAR ISLAM NI,INGAT HAJI HADI JE PANDAI

        • raplahjingaa says:

          Perempuan yang kena rogol tapi tak ada saksi, melainkan CCTV….dan perogol tu pulak di kenal pasti melalui rakaman video ….boleh tak di jatuhkan hukum hudud pada perogol tu ?

          • bujuk says:

            bro… tak sama rogol dengan zina. Satu d paksa sedang yg. satu lagi sukarela. Perogol d hukum tapi yg. d rogol tak kena hukum, tapi zina kedua lelaki dan perempuan d hukum. Sebab tu aku nasihat korang p belajar dulu, dah faham baru buat ulasan. Boleh ke pengulas sukan nak ulas pasal hiburan… habis berkecamuk.

          • StinGray says:

            rap citer pasal saksi rogol…hang jwb pasal beza zina dan rogol….asik salah lane jea hang ni….mcm bodohkan jwban hang…hang perasan tak bujuk….

          • raplahjingaa says:

            bujuk spin bagoih nampak….orang tanya lain…lain pulak hang gelong, kalau hang tak tau jawapanya…kata la tak tau, hang pi tanya tuan guru hang sat…boleh tak ?

          • bujuk says:

            aku tahu… apa d sebalik soalan korang, nak pertikaikan hudud kan. Aku tanya korang dulu, rogol ni jenayah hudud ke tidak?

          • raplahjingaa says:

            eh ! hang kan pakar hudud…hang cerita la sat…sah perempuan tu di rogol sampai cedera parah, saksi tak ada melainkan kamera cctv yang merakamkan dengan jelas muka perogol dan perbuatannya…

            sebagai pakar hukum Islam…apa pendapat hang ? hang jangan pusing-pusing pulak

    • OrangPekan says:

      Jelas pada aku, Hadi ni memanglah sesangat bodoh. Tak tau setakat mana ilmu pengetahuan dia.Nak tunggu semua masaalah selesai baru nak buat hukum hudud, sampai akhirat pun masaalah pengangguran akan ada walaupun sedikit, kes mencuri tak bergantung kepada gaji minima, mana lah logiknya. Ada orang suka mencuri dari bekerja. Aku rasa Hadi nak cari escape route, alasan kenapa hukum hudud tak boleh laksana.Dulu Mahathir kata kena kaji persediaan dan perlaksanaan, terus Mahathir dan UMNO dikatakan menolak Islam. Sekarang dia bagi reason pulak. Sudahlah Hadi ooi…berhenti lah menipu.Buat malu aje..

  6. mustaqim says:

    https://www.facebook.com/#!/pages/Anti-Namewee/196332853773148

    cakap banyak pun dah penat…like la page nie yer…kita bukan anti namewee kita anti sikap dia….kita nak betulkan, nak dia minta maaf pada umat islam seluruh dunia melalui youtube…pastu kita kawan balik…

    melayu kena bersatu…xkira bujuk, duke, c12345, sesapa saja….like this page….tq

  7. AkuAnakMalaysia says:

    Hanya sekitar 20 ribu orang yang hadir saja pada Bersih 3.0….bodoh..bahlul…balik sekolak la..matematik pun tak pandai…kira…

    27 billion penduduk malaysia pulak>??? bahlul betul…berapa penduduk di Malaysia pun tak tahu…konon orang Malaysia pulak..

    • bujuk says:

      dia bukan tak tahu… bro, tapi nak menipu puak2 UMNO yg. masuk mykmu semata2 dan tak sekolah. Cara dia 200 ribu buang satu kosong, 27 juta tambah satu kosong jadi 27 bilion… haha. Tapi kalau tak tau bezanya… memang bodoh la penulis artikel ni.

  8. bobman says:

    Namewee belajar maki hamun dari ostat pr lah ni..

    • pasdaplaknat says:

      lebih tepat lagi dari Ostad PAS Laknatullah yg di’fatwa’kan oleh Mursidol Am Pork Nikcy si tua kutuk laknatullah tu..
      dia ckp Allah pun mencarut.. kepala hotak dia..samakan Allah Ta’ala dgn kelakuan Makhluk!

    • sungai_siput says:

      bro bob

      bukan ostat panggilan yg sesuai

      kalau bro sekolah agama ataupun ada kenkawan dulu belajar kat UIA ka

      biasa nya kami panggil “ustek” budak2 macam bagus tunjuk alim tapi gemar sangat ngurat pompuan

      sepatut nya gelaran bebudak aliran agama ni memang lah rata2 boleh di gelar ustaz bila abih belajar

      gelaran ustek di beri kepada golongan yg gemar “usha pantek”

      di pendek kan jadi “USTEK”

      tu gelaran yg sesuai untuk orang PR yg tunjuk2 alim nih….

      memang sesuai

  9. berahim anwa says:

    Hisham Keris ? Tunggu apa ? Kalau tak gheti kerja biar aku ganti. Apalah kao ni …Lembikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sangatttttttt.

    Orang semberong malu …malu …

    • bujuk says:

      kempen pada orang sembrong jangan undi dia lagi…. ada berani?

    • sungai_siput says:

      sabar bro, aku ingat cawangan kena buat mesyuarat tergemar lah, buat meeting pasal hisyam ni….

      Menteri KDN kena tegas

      • bujuk says:

        Masalah utama PM sepupu dia…

        • berahim anwa says:

          Bujuk -orang semberong pun dah lemas dengan “Mat lembik ” ni . Bukan najib tak pernah tegur ..

          Dia ni dah jadi “Fobia Giler” sejak kena “gempak” dek peristiwa menghunus keris dulu.

          Sudahnya -badi dibawak sampai ke ari ni..kalau ikut petua orang dulu ..kena mandikan kat tujuh Longkang baru boleh kembali pulih…dan semangat balik…

  10. baba says:

    namewee haiwan peliharaan nazri aziz…..jgn kata oooo.nanti dia gigit pulak.

  11. randomsee says:

    padanlah pengarah filem si khalid mamat mengecam umat melayu yang bekerjasama dgn cina komunis ini dahulu…..walaupun mereka bagi alasan atas alasan memajukan idustri seni negara..tindakan mereka seolah-olah membenarkan pencarutan dan penghinaan terhadap Malaysia dan melayu…

    tgk sajalah si david teoh, mereka hanya menggunakan melayu menjana kekayaan mereka tapi mereka tidak pernah dan tahu hormat kepada insan yang memberi mereka kekayaan..malah dihinanya….bila dah terdesak..mereka buat cerita lain….

    • bujuk says:

      Menteri UMNO lebih percaya pada cina ni dari macai mykmu, nak buat camna. Bab kena tipu ni… dari dulu sampai sekarang, UMNO asyik kena tipu. Pemimpin UMNO dapat projek juta2 bagi pada cina. Dapat la untung atas angin.. ribu2 je. Cina dapat juta2… macai dapat kain batik dengan beras,tepung dan gula. Itu pun nak sokong/undi jugak.

  12. bujuk says:

    Luar tajuk lagi…
    Kehebatan pengumuman Najib bagi rm15,000 pada peneroka felda seramai 112,000 keluarga d tutup dengan isuperlantikan Tan sri Hanif Omar mengetuai penyiasatan awam bersih 3.0 oleh Hishamudin. Rasanya ini pertama kali ketua penyisatan Awam d cabar atau d tolak rakyat. Apakah Hishamudin tak jumpa orang yg. bebas dari politik untuk ketuai isu awam yg. UMNO kata isu politik. Hanif Omar ni semua orang tau anti bersih… apa tujuan Hishamudin sebenarnya.

    • sungai_siput says:

      Hisyam goyang cawangan dgn bahagian nak bermesyuarat usul supaya dia letak jawatan sebagai Menteri KDN

      serupa jugak lah hadi flip flop goyang bila orang PAS pakat tak nak bagi undi pada PAS

      tu yang Hadi flip flop remind pasal sumpah Bai’ah tu…..

      politik ni bujuk kalau pusing ikut mana pun tetap bagi kebaikan kepada islam dan orang melayu, aku sokong

      tapi yg aku nampak sekarang ni UMNO banyak bagi kebaikan pada islam dan orang melayu

      bersih ni agenda barat lah bujuk, tujuan memecah belah kan orang islam kepada 2 golongan

      • bujuk says:

        SS.. kebaikan satu hal, tapi cara kebaikan itu d beri dan didapati juga satu hal. Pada aku, aku nak kebaikan yg. HAK(benar). Contoh kalau aku salah aku nak d hukum ikut kesalahan aku dan bukannya d bebaskan sebab aku melayu dan Islam. Bertepatan apa yg. Rasulullah sebut, jika Fatimah mencuri nescaya aku potong tangannya.
        Aku nampak banyak kebaikan yg. UMNO bagi pada orang melayu hingga orang melayu jadi lemah dan lemak. Orang kata nak bagi tongkat pada yg. tua tak berdaya bukan pada orang muda gagah perkasa. Aku setuju K’jaan bantu orang susah, tapi apa manafaat tolong orang kaya yg. hidup mewah?

        • sungai_siput says:

          Bujuk

          Allah Ta’ala berfirman dalam Quran , ada manusia yang aku jadi kan kaya sekaya kaya nya, dan ada manusia yg aku jadi miskin semiskin miskin nya

          tak lain tak bukan hendak menguji manusia itu

          bujuk

          orang yg takde irihati pasai kekayaan orang lain ni, bila di bersolat insyaAllah dia dapat rasa ketenangan dan kusyuk

          cuba lah

          • raplahjingaa says:

            hehe…tapi bujuk solat tu kena lah mengadap Qiblat dan haruslah mengambil wudhuk dengan sempurna tau.

            Jangan hang pi sujud atas gambar ambiga pulak macam anwar buat tu.

          • bujuk says:

            Maksud nya.. ko setuju Jutawan macam Tajudin tu d bilout jutaan ringgit duit rakyat. Sedang ramai lagi orang miskin yg. merempat tak dapat pembelaan. Dalam tv9 cerita bekas ketua UMNO tinggal dalam stor. Yg. mana patut d bantu?

          • raplahjingaa says:

            Company bail out ni bujuk…dilakukan dimana-mana saja di dunia ni…primary bukan nak bantu empunya syarikat, tapi lebih kepada memastikan beribu-ribu pekerja syarikat tersebut tidak dihentikan pekerjaan mereka yang mana booleh mengakibatkan kesusahan kepada berpuluh-puluh ribu lagi tanggungan pekerja syarikat tersebut.

            hang boleh menambah ilmu dalam ekonomi kalau hang kaji kes bail out general motor, chryler, goldman and sechs dam banyak lagi syarikat gergasi dunia.

            belajar ye bujuk…

          • bujuk says:

            Aku cerita Tajudin individu… bukan company. Bab company bersepah yg. k’jaan bilout, tapi semua yg. ada kaitan dengan kroni dan nepotisma. Dah bilout, company punya CEO tak ubah2 jugak. Patut kalau bilout company, semua saham CEO k’jaan pegang dan CEO kena letak jawatan.. macam d negara luar.

        • pasdaplaknat says:

          bujuk dia hujah guna akal nafsu..petik satu ayat..tolak satu ayat.. ko merepek ape dgn ayat2 ko tulis tu?
          sejak bila pula perundangan negara guna double standard melayu Islam xkena hukum bila buat salah?? dalam penjara tu sape yg ramai??

          teruk lah macai sekor ni..putar belit

          • sungai_siput says:

            Bujuk ini anwar dgn tokey kapir yg irihati dgn tajuddin

            Lehmann Brothers pun gomen luar negara bailout juga

            bila malaysia buat, kroni lah , pakai duit rakyat lah…

            samapai bila mesti ada sifat irihati tengok bangsa sendiri ????

            bersyukur lah dgn apa yg ada, dalam masa yg sama usaha lagi untuk dapat kekayaan supaya boleh membantu orang2 melayu yg lain

          • bujuk says:

            bukan masalah irihati, tapi tak kena cara. Ada dua orang murid sorang miskin dan sorang kaya. Patut ka yg. miskin tak dapat pinjaman buku dan biasiswa tapi yg. kaya dapat pinjaman SPBT dan biasiswa… contoh.

        • ciku says:

          jangan selalu berburuk sangka, tak semua melayu kaya tu bongkak! tolong melayu memajukan lagi perniagaannya supaya melayu miskin dapat sama sama tumpang rezeki, melayu akan semakin kuat..

          kurangkanlah sifat dengki yang ada dalam DNA melayu kita.. berbanggalah sekurang2nya ada melayu di atas, walaupun beberapa kerat.. niat memartabatkan taraf melayu tu perlu di nilai secara rasional.. bukan dengki khianat..

          • bujuk says:

            Aku tak dengki sikit pun pada melayu yg. macam Syed Bukhari, malah aku sanjung dan tabik pada dia. Tapi sebagai manusia aku jelek pada melayu yg. kaya semata-mata pergunakan pengaruh dan jawatan.

          • StinGray says:

            Anwar pun kaya jugak…tapi si saipul jea yg dia selalu manjekan….kenapa ye bujuk….

          • raplahjingaa says:

            hang mengata kat anwar ibrahim ke bujuk ?…iskh ! iskh ! iskh !

          • bujuk says:

            Semua yg. perangai camtu… tak kira parti. Kita kena ADIL pada semua.

  13. Bulan Empat says:

    Budak cina NaBabi ini pernah duduk minum kopi dengan Nazri Aziz. Kali ini dia berharap PM pulak panggil dia ke PM office untuk minum kopi.

    Dia diberi lesen kebal. Dia bolih buat apa saja dia suka.

    Nasib manusia berbeza. Budak cina ini nasib dia memang baik selalu.

  14. Repomen says:

    kpd khalid Ismmat! kalau mencuri harta tok hang,bila kena tangkap tak kan hang nak mengaku hrm jadah oi! hang mesti ada hang punya mentor ngajaq jangan menganku,lagi pun fee peguam bukan hang yang keluaqkan,semua nya Ambiga,Nuar Aljubujri.Guan Eng bangsat tu,tong2 duit untuk peguam yang bela hang tu! hang ingat orang M’sia ni! bodoh ke sewenang wenang nya nak tuduh orang membabi buta! kalau tak ada bukti yang sahih kejam sangat org2 yang hang sepak terajang tu! sampai di perlaku kan Polis tu mcm tak ada harga diri,senang2 aje hang kata bukan hang haramjadah ooi!!!….muka mcm hang tak kan ada 17 orang serupa hang.Hang dgn Namwee tu elok2 lah di satukan dan di buang jauh2 dari tanah air M’sia ni! pergi dekat negara yang orang mkn org! baru ada akai!!!…sbs M’sia ni! bukan ke negara tak selamat bagi hangpa dua ekoq! lu! pikir lah sendiri bingai ooi!!!….

  15. raja kongkiak says:

    Makalau pesen belalai tak potong semua kelaku macam tuh. Tapi bab maki hamun nih yang dah potong pun dok buat jugak…patutnya ambik budak sekoq nih letak di tgh padang stadium bukit jalil ..mai buang 30000 pakat maki kaw-kaw punya…..kita tengok apa nak jadi

Leave a Reply