Menu Utama

Muzakarah: PAS Dah Mula Pusing Dah..

KITA kena ingat ya, soal muzakarah ini pertama kali dibangkitkan Hadi Awang, Presiden PAS, sebelum di endorse Nik Aziz, Mursyidul Am PAS.  Ini penting sebab soal siapa mula apa ini selalu jadi isu bila ada masalah timbul, contohnya kalau muzakarah tak jadi dilaksanakan.

Tapi penulis lihat, setelah Timbalan Perdana Menteri sahut seruan Nik Aziz dan Hadi Awang untuk muzakarah UMNO-PAS, Nik Aziz sudah mula main ayat pusing, dan siap letak DUA syarat pulak untuk muzakarah seperti yang disiarkan Buletin Utama sebentar tadi.

Eh, siapa yang ajak siapa muzakarah?

Tapi secara peribadi penulis tidak terkejut dengan tindakan seumpama ini sebab tahu sangat dah dengan politik PAS yang macam mengkarung ni.  Bukan tak pernah terjadi dahulu, dia yang sibuk nak mulakan, alih-alih kepada kita pulak diletakkan kesalahan bila muzakarah tak jadi.

Malah penulis dah ingatkan lama dahulu kepada kepimpinan UMNO, PAS tidak ada kepentingan lain atas apa juga yang dia cadangkan atau sebut untuk buat, melainkan yang boleh mendatangkan kepentingan kepada dirinya sendiri.

Justeru, penulis tidak nampak keperluan kenapa UMNO perlu menjawab seruan muzakarah PAS.  Buat tak tahu sudah, sebab niatnya bukan nak muzakarah sangat pun tapi nak cari kepentingan politik, menghidupkan sokongan terhadap PAS yang semakin berkurang.

Kurang yang banyak sangat, sehinggakan nak dibanding dengan JATI pimpinan Hasan Ali pun tidak setaraf (dari segi sambutan ceramah).

Tapi penulis boleh faham, kalau kita jawab tak mahu kang, ada juga implikasinya terhadap UMNO, nampak sangatlah orang hulur tangan nak bincang, kita pijak-pijak tangan itu.  Tak patut jugalah, walaupun kita cakap tentang PAS – parti munafik dan pembohong nombor satu.

Cuma yang nak ditegaskan disini ialah, plot cerita Muzakarah ini sama macam cerita hudud jugaklah.  Dari mula sampai habis, kita dah tahu perjalanannya macam mana.  Oleh itu sementara bukti-bukti masih segar, simpan dan bersedia untuk digunakan bila perlu, terutama kepada pejuang maya UMNO di alam siber ini.

Sebab firasat penulis kuat mengatakan, pada bila-bila masa dari sekarang cerita muzakarah ini akan terbalik kepada UMNO pula yang mengharap walaupun bukti jelas menunjukkan PAS yang memulakan.






82 Komen to Muzakarah: PAS Dah Mula Pusing Dah..

  1. Adi Kencana says:

    memang dah agak ni semua sandiwara PAS..

    HOT!! RAJA NONG CHIK & KELUARGA JADI MANGSA FITNAH POLITIK! Baca di sini…

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    • jinkun says:

      SEBENAQNYA N.AJIS NAK BG TAU KAT UMNO YG DIA DAN PAS TERINGIN NAK DUDUK PUTRAJAYA, DAH XSABAQ. SO KALAU UMNO SUDI TERIMA PAS JANGAN LUPA GENG2 PAKATAN HARAM JADAH TU. DEPA PUN DAH XSABAQ NAK DUDUK PUTRAJAYA TERUTAMA BAPAK ANUAR BIN IBRAHIM(BABI). TP ADA SYARAT, UMNO KENA BUANG PRINSIP KEBANGSAAN NYA GANTI ISLAM (KEPALA BAPAK POK NIK TUA KUTUK NAK MAMPUS).

    • Jamaluddin Othman says:

      Kehidupan adalah sebuah sandiwara

    • Orang kampung says:

      Nampaknya maharaja lawak pun kalah kalau macam ini,patutnya Umno yg letak syarat ini tidak pas yg cuma ada kuasa kat kelantan aje yg meletak berbagai syarat. Betolah kata Dato Hassan Ali parasit dlm pas memang byk dan mula menunjukan belangnya patutnya jgn letakan kepentingan politik dlm soal ugama yg penting muzakarah dulu bagi penyatuan umat jgn pakai baju politik itu baru ikhlas namanya kalau dah bersyarat syarat ini dah jadi cerita lain bukan soal ugama lagi tetapi lebih kpd kepentingan nafsu politik. Haji Hadi dgn syaratnya,mahfus dgn syaratnya,tuan ubrahim dgn syaratnya dan terbaru nik aziz pun dah letak syarat juga,napa ye dgn dap dan pkr tak ade syarat pulak sanggup ketepikan perjuangan asal pas?????

  2. nangkabulat says:

    PAS memang tak boleh di percayai langsung sejak dulu lagi. Dasar politik PARIAH, mengadu domba dan tak guna buat baik langsung dengan puak-puak ni. Aku dah agak dia orang ni ada agenda tersembunyi, tak payah lah persoalkan “KEIKHLASAN” kalau dari Mursyidul, Presiden hinggalah ke ahli pencacai berhati KOTOR. Klau nak jadi muzakarah dah lama dah tapi ini semua permainan politik BARUA PAS, hancing dan bernajis. Aku heran pimpinan UMNO ni, cubalah berfikir dulu sebelum respons pasal muzakarah, bukan kali pertama benda ni berlaku dan tak payah lah nak nunjuk UMNO ni parti yang bersifat terbuka atau cintakan kedamaian kerana dalam diam puak-puak PUAKA ni memasang jerat dan sebarang respons cara tergesa-gesa menampakkan kebodohan sendiri. Bukan nak mendabik dada yang UMNO ni dalam keadaan selesa sekarang tapi sekadar mengajar puak-puak pembangkang yang kurang ajar ni sikit. Biar puak-puak JAHANAM ni tau yang mereka ni tak ada HARGA langsung dan kedudukan mereka tak lebih dari menempik dari kesenangan orang. Aku bukan anti perpaduan tapi masalahnya PAS ni tak sedar diri dan mereka ni patut diberi pengajaran. UMNO kena hati-hati dalam menangani isu ini malah boleh menimbulkan kesangsian pada kalangan penyokng. Seperti yang kita tau PKR memang dah nak bungkus dan strategi PAS sekarang hanya nak mencari sisa-sisa sokongan yang mana umum dah tau PAS dah tak relevan, tiada perjuangan agama bangsa dan negara di hati mereka. Yang ada adalah nafsu serakah ingin medapatkan kuasa di bawah telunjuk DAP dan jauh sekali untuk menegakkan syiar islam. PAS..take BEER…

  3. Bulan Empat says:

    PAS party gila. Orang gila saja yang sokong benda gila.

  4. Repomen says:

    orang yg dok sekongkol ngan setan mana boleh percaya,kan ka setan tu banyak putaq belit.

  5. raplahjingaa says:

    PAS mula pusing ???….sejak bila pulak PAS tak pernah pusing ???

  6. Adam Abdullah says:

    Cerita pasal muzakarah UMNO/PAS sudah dicadangkan dalam tahun 2000 lagi semasa Tun Dr. Mahathir PM lagi.

    Kalau PAS ikhlas dan niat baik kerana Islam, Muslimin dan Melayu tidal payah bagi syarat-syarat.

    • Jamaluddin Othman says:

      Sebelum, semasa dan selepas. Semasa muzakarah tu kena ikut syarat ke? Cakap aje lah apa tersirat

  7. OrangPekan says:

    Tak payah muzakarah dgn PAS. Depa main balik CD lama, nak umpan UMNO.Bagi penendang kat Nicky Ajis, sahabat syaitan tu.

  8. Cfu says:

    UMNO tak perlu layan muzakarah yg ditimbulkan PAS. Takut balik-balik nanti UMNO pula yg dipersalahkan. Sebab PAS cukup mahir dalam hal putar-belit.

  9. StinGray says:

    Diantara syarat si tua kutuk jahanam tu utk bermuzakarah dgn UMNO –

    “Kalau Umno nak bersatu (dengan Pas), tukar dasar kebangsaan dia, bubuh (letak) Islam.

    “Umno kena terima Pas sekali dengan pakatan (pembangkang). Bila Umno dah ubah dasarnya, mereka kena bersama dengan pakatan,”

    woii…kepala hotak hang la pok nik…..kalau tak mau bermuzakarah dgn UMNO toksah nak buat alasan paling sial dalam sejarah la….dulu masa hang bergabung dgn DAP & PKR kenapa tak mau buat syarat mcm tu…hang takut dgn Aljuburi & Karpal ke??….

    Dengan UMNO hang nak tunjuk alim….dengan DAP & PKR hang tunjuk kapiaq hang….haiwan jenis apa hang ni pork nik….

    kalau nak tau beza ularmak politik dan ulama yg muktabar jadikan pok nik ni sbg mascot ularmak politik sepanjang zaman.

    Ayuh pastikan riwayat politik banjingan si tua kutuk ni berakhir di PRU13….

    • Jamaluddin Othman says:

      Nik tu orang tua macam orang tua saya juga tapi taksama macam ayah saya, tak sampai hati nak kutuk orang tua macam tu, kesabaran itu kan keimanan.

  10. Zizan says:

    Sebenarnya lepas Kit Siang berdehem Nik Aziz terpaksa buat pusing U turn.Maklumlah “Isle” PAS bertuhankan Kit Siang.

  11. Jokiden says:

    Hahaha.. Jokiden dah komen dalam blog anak merdeka tadi.

    Putar belit PAS ni, sumo oghang dah agak dah.. Syarat dia lebih kurang sama macam syarat Puteri Gunung Ledang kepada Sulatan Melako dulu-dulu.. mari kita gelak.. hahahahahahaa….!!!

  12. tengkudin says:

    Isle PAS berkiblatkan DAP Syaitan..

    jadi PAS jadi hamba abdi dan barua paling hina dalam pakatan rakyat..

    tak sia sia hassan ali dipecat..sebab dalam PAS banyak sangat PASrasit DAP dan ALjuburi dalam tu..

  13. mawar says:

    Percayalah , ini adalah satu strategi najis untuk memerangkap UMNO…..bila muzakarah ini tidak menjadi kenyataan, maka akan bersemburlah keluaar suara2 busuk drp pemimpin2 paspispus mempersalahkan UMNO….dan akan ddiikuti oleh penceramah2 pas dan dlam khutbah2 Jumaat menghentam UMNO dan para pemimpinnya. Hati2 lah para pemimpin UMNO terhadap perangkap ulamak2 songsang ini.

  14. Zainalsd says:

    PAS tidak pernah tepati janji. Orang yang tak tepati janji adalah ciri-ciri orang miunafik. Nik Aziz yang nak muzakarah, dia pula yang bagi alasan nak gagalkan muzakarah, kan kah itu ciri orang munafik. Betullah cakap tokoh tu yang nik aziz bapak kafiak.

  15. StinGray says:

    PAS ajak UMNO menyembah DAP mcm depa…..hehehe….PAS2…hangpa sembah la depa sampai kiamat yea…UMNO ada byk kerja lain nak buat demi agama, bangsa & negara…

  16. ku2 says:

    tak payah layan lah org tua gila tu..dia yang ajak org leh dia bagi 2 syarat plak..memang sah dia kawan ngan syaitan..nasib baik tak mintak syarat supaya dibenarkan kawin sejenis..hehehe

  17. jebat says:

    dunia nak kiamat..

    • pandipory says:

      bukan dunia bang jebat..tapi nik aziz tue yg hampir kiamat kott.. sama2 kita redha pemergiannya nanti.. dia idup pon asyik memecah belahkan org islam jer..memang seduit tak guna orsng tua tue..

  18. raja kongkiak says:

    HAHAHAHHAHAHAAHHAHAHA…inilah di antara 99 jenis gila yang ada di atas muka bumi yang Allah Taalla jadikan ini. Di akhir zaman ini Allah tunjuk dekat kita semua satu pertubuhan yang Gila dan dipimpin oleh sekelompok manusia yang gila,berkawan dengan dengan rakan pemimpin yang gila.Tak payah laaa kita nak layan pendapat orang yang separuh akal. Masuk balai pun tak boleh terima sebab tak cukup akal.Kalau kita masuk duduk berbicang pun buat rugi angin kentut kita sahaja. Sebab kalau ikut akai, ini semua jenis parti masuk angin keluar asap. Parti Cap Cekelat angin. Jadi pendek kata, TAK PATUT LAYAN LANGSUNG apa yang sahaja yang terkuncil dari perut pemimpin PAS sebab semuanya itu adalah TAIK saja.

  19. Azan Hussin says:

    NIK AZIZ SUDAH NYAYUK DIA YANG BANGKIT SEMULA ISU MUZAKARAH TAPI DIA PULA LETAK SYARAT-SYARAT UNTUK BERMUZAKARAH. NAMPAK SANGAT PAS TIDAK IKHLAS. NIK AZIZ HIDUNG TAK MANCUNG PIPI TERSORONG-SORONG.DASAR ORANG PAS TIDAK TAHU MALU. NIK AZIZ KAKI PEMMBELIT.

  20. umnototok says:

    Hati awak dah ‘hitam’ konon buat demo ‘bersih’ … bersih apa yang dicarinya????
    Hati awak dah hitam…awak yang cetus idea untuk muzakarah….tiba2 bila ada respond dari pihak yang dipelawa…awak pula yang letak ‘syarat’….????
    GILA KE APA NI ORANG TUA NI…???

  21. wang ku pun says:

    pusin jgn tak pusin
    putak jgn tak putak,
    ketua tak intellegen
    Yang ikut sama jugak

  22. siamang gagap says:

    Dah agak dah. Tua kutuk nie akan konar baring punya. Nik Aziz kalau tak belit dah lama masalah perpecahan ummah boleh selesai.

    Memang bapak setan besar dia nie

  23. pandipory says:

    bagi jew ubat batuk supaya dia tido terus, baru aman melayu islam di negara ini. selagi dia tak mampos, selagi itu lah umat islam berpecah belah..

  24. umnototok says:

    Kadang2 kalau direnung dalam2 kita dapat kesimpulan;
    Ada dua kepala yg menjadi punca kelam-kabut bangsa Melayu dan Islam.
    Yang satu Bapa Islam Plurism, ‘dia’ yg banyak merosakan moral dan akidah orang Islam di Malaysia ini.
    Yang kedua Ulamak Fatwa, ‘dia’ yg banyak meroskan perpaduan bangsa Melayu apabila dia berkata ‘Melayu” tidak penting dan pejuang2 Melayu adalah gulungan Asyabiah, dan dia sendiri ‘menyesal’dilahirkan’ sebagai Melayu.
    Wallahua’lam…..

    • Tubir says:

      Boleh terangkan siapakah orang tersebut agar tidak timbul fitnah kepada orang lain dan berburuk sangka .Sebab didalam islam kita tidak perlu berselindung demi kebaikan.Dan tidak lah pula mengatakan semuanya betul bila ia nya datang dari puak yang kita sokong

      • syaa says:

        tak usah bselindung demi kebaikan,segala keburukan pemimpin pakatan haram wajib kita dedahkan.bila keburukan itu datangnya dari puak yg kita sokong jgn nak sorok pulak.meruntuhkan masjid buat shoping komplek di kedah,tidak blh azan dan mngaji kuat di penang,jual arak,rmh urut bleluasa di selangor.semua ni blh buat klu pakatan haram perintah,puak dia pun senyap jer tak bantah.klu bn buat tak blh,dia blh.jgn pula mengatakan semuanya betul bila ianya dtg dri puak yg kita sokong.pegi la bantah buat demontrasi bersih.bahalul..

        • Tubir says:

          Siapa suruh orang islam masuk?Kan dilarang masuk .Yang gatal nak masuk tu tanggung sendirilah .Tuhan jadikan anjing dan babi dimuka bumi ini dan tuhan juga mengharamkan memakan serta menyentuhnya ,Kenapa tak pertikaikan tuhan ?Jangan tunjuk alimlah allah tahu apa dihati kita .

        • umnototok says:

          Sendiri fikirlah…kita ada mata kasar dan kita ada mata hati….

  25. tengkudin says:

    elok nik ajis dibaling dengan terompah dia jje….bak kata aljuburi anugay…WALI TEROMPAH la katakan..heheheh

  26. aziz pukimak says:

    Patut pun di panggil bapak segala kapir!!

  27. Selamatkan Ummah says:

    Kena ingat sejahat mana seseorg itu walaupun pernah menghukum UMNO masuk neraka, dia tetap Islam dan selagi dia ‘Isle’ yg Islam kita wajib bantu dan perbetulkan yg salah. Kena ingat manusia tak sunyi dari melakukan kesilapan dan tugas kita menyedarkannya dan kembali bertaubat. Pada saya, kita UMNO nak berbaik HANYA dengan PAS tidak dengan pakatan haram, sebab ajaran mereka terutama dlm isu sokongan LGBT adalah bertentangan dgn akidah UMNO mahupun sebagai org Melayu muslim. DAP LAGI LAH TAK BOLEH DITERIMA SEBAB MEREKA MENGHALALKAN AGENDA MURTAD. Tugas org Islam adalah menyatu padukan sesama kita dan itulah yg diajar oleh Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW. Berbanyaklah baertaubat dan menjadi seorg yg pemaaf agar org yg kita bimbing sedar akan kesilapan mereka dimasa lalu. Insya-Allah..

  28. amjad haikal says:

    penulis yang membuat tafsiran sendiri tidak bersandar pada fakta,disokong oleh mereka yang buta politik..

  29. melayu_islam says:

    kesian korang…kecik2 x nk blaja agama..ble bsr lawan ulamak..lwn ust..agama ntah kmna…dosa pahala tolak tepi…

    • sungai_siput says:

      M_I

      Guru nanak pun anak2 murid dia samakan dgn level2 ulamak……

      jadi nik aziz tu ulamak bagi puak kau saje, tidak bagi umat islam am nya di negara ni…..

      lu ada paham ka tamby…???

      • syaa says:

        betul betul betul

      • melayu_islam says:

        ade perlu dpt ijazah dr ko ke bru dpt title ulama ust ni…

        jd ust pas tu masuk amno ke bru ko reti hormat gol ulama, ust…

        ualamk dikutuk sebarangan…x tau la puak amno nih…smkin jauh dgn kbnrn..

        • sungai_siput says:

          tak perlu kait kan umat islam malaysia dgn ulamak kau tu

          berlebih lebihan dan taksub kepada mahluk Allah adalah di larang

          sesat nya ahli kitab(nasrani) bila terlalu taksub dgn mahluk Allah…..

          sehingga wujud nya gelaran pastor/paderi yg boleh mengampun kan dosa manusia

          yg mengampun kan dosa manusia hanya Allah sahaja….

          manusia yg rasa diri dia berurusan terus dgn Tuhan dalam mengampun dosa mahluk lain

          bukan sahaja di kutuk oleh manusia, bahkan Allah dan sekian alam mengutuk mahluk penipu tersebut

          baca tafsir/maksud surah akhir alfatihan, ar rahman dan juga ibnu kathir

          mak/pak kau pun sesat sbb hantar kau belajar agama islam ajaran yg sesat

          • melayu_islam says:

            taksub n hormat x tau beza ke…hormat mulia org krna ilmunya.. yg korang duk kutuk org alim ilmu dah ckp ke….dah konpem msk syurga ke..rse btl sgt ke…walhal TGNA pn x pernah kta dia sje yg betol…tobat la korang kalau nk buat ftnah…ckplah dgn akal..jgn emo…

            raikan perbezaan pndpt..jgn main kutuk je..kebenaran kne cri bkn diberi..

          • sungai_siput says:

            nik aziz pun belum tentu konpem masuk syurga….. takde sapa pun yg tau nasib masing di negeri akhirat

            betul ke kompem undi PAS masuk syurga…??

            betu ke sokong PAS terhapus nya segala dosa kejahatan yg di buat???

            kalau macam tu PAS lebih ada kuasa penuh dari Allah SWT pasai syurga neraka….

            lebih lagi bila pemimpin PAS melonggar kan pegangan agama lain boleh pakai nama Allah

          • melayu_islam says:

            cakap main sebat je..ko dgr dulu ape sbnrnye isu msk syurga ni… kalau ko nk hentam tp x tau isu sbnr jd fitnah…

            bo bak sni video yg mengatakan undi pas konfem msk syurga..video TGNA kte dia otomatik msk syurga…

            mana????mana video yg kta hapus dosa kalau undi pas…ni ade chance nk rse api neraka main loyar buruk x tau isu ni…org pas sndiri pon x kata gtu nk tuduh ulama2..snang la kalau cmtu..x yah buat ibadat..time PRU je undi pas..selesai..konfem msk syurga…org x bdoh la…

            pasal isu kalimah Allah…dlm pas ada pndanga yg berbeza lah…ada yg stuju ade yg x….ikut pdngan ulama tu sendiri..x nk tima sudah..nk trima x pa…slagi x mnyalahi agama…klau ko xnk trima ko p la menyalak kt org kristian soh jgn guna klaimah Allah…yg salahkan Pas buat per…ape pekdah ko dpt..

        • syaa says:

          dosa bukan kira kau kata dan fitnah sapa.kau maki hamun,aibkan,fitnah ululazmi pun berdosa dol.tak tau la apa nak jadi dgn puak pakatan haram ni.nasihat org jer tau,diri sndiri pun buat dosa.insaf la.

          • sungai_siput says:

            syaa

            depa mana tau pasal dosa ni..

            depa dah di ajar dgn pengajaran agama islam yg sudah di songsang kan demi kuasa dan kegilaan terhadap pangkat dunia

            kalau tak masa kan dah tua2 ada hati nak jadi MB kelantan lagi…

            bagi lah orang lain pulak jawatan tu… Takiyuddin pun layak jugak jadi MB kelantan tu

          • syaa says:

            itu la,klu tun mahathir dulu pandai puak dorang ni ngata gila kuasa lah,taknak turun lah,nyanyuk lah.tapi bila pemimpin dia yg buat boleh pulak?setan betul.

          • sungai_siput says:

            m_i

            ada banyak mahkluk kat muka bumi ni yg jual ayat Allah

            tipu orang ramai psal ada chance nak rasa api neraka…… m_i budak2 tak tau pasai islam boleh la kau tipu untuk kepentingan kau….

            m_i, kau tak tau apa2 pasal agama…
            sempit lagi jumud pemikiran kau pasal islam ni

            jonathan manthorpe vancouver sun anti islam tu kau lagi percaya dari orang islam sendiri

            memalukan mak bapak kau lahir kan kau saje kat dunia ni…

            porah lah…..

            tuan guru konon…. muka tak tau malu

    • aziz pukimak says:

      tak payah kesian. ularmak pas memang pukimak

    • Delta Source says:

      Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda, “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah s.w.t. berfirman kepada mereka, ‘Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku? Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku? Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendikiawan) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu).\'” [Terjemahan Hadis Riwayat at-Tirmidhī]

    • Jamaluddin Othman says:

      Doakan kebaikan kepada saudara-saudara kita Melayu seIslam. Mohon Allah memberi hidayah yang baik-baik sahaja.

  30. Mohd Taib Kamin says:

    Seperti yang diduga. Ketika isu ini Nik Aziz timbulkan, berbagai reaksi kita lihat dikalangan pemimpin2 PAS sendiri. Mahfuz Omar menentang, Mustaffa Ali cakap lain, Hadi Awang cakap lain. Diantara pemimpin PAS sendiri sudah beretentangan pendapat. Akirnya Nik Aziz meletakan syarat untuk yang tujuan jelas untuk menggagalkan muzakarah yang mereka sendiri timbulkan. Mereka yang ajak muzakarah, mereka pula yang meletakan syaratyang bukan2. Yang lucu ialah mereka berlagak seolah2 mereka terlalu ‘kuat’ sehingga melayakkan mereka meletakan syarat yang tak mungkin UMNO akan penuhi kerana kenyataannya UMNO jauh lebih kuat dari PAS dan Pembnagkang. Syarat GILA yang datang dari orang yang GILA.
    Yang tersirat amat jelas, PAS cuba menjerat UMNO tetapi apabila pemimpin2 tertinggi UMNO menyambut secara positif, maka PAS mula menggelabah kerana jeratnya telah menjerut diri sendiri. Mereka sedar UMNO dalam keadaan yang kukuh dan bersemanagt sedangkan PAS sedang bergelut untuk menentukan hidup mati mereka. Sambutan2 yang diberi kepada DS Najib dimana2 sahaja beliau pergi hatta di Kelantan sekali pun telah meremangkan bulu roma PAS dan menjadi bukti bahawa UMNO ada kekuatan luar biasa untuk menumbangkan PAS sendiri.
    Kelemahan Kerajaan Nik Aziz di Kelantan telah membuka mata rakyat Kelantan. Siri2 Demonstrasi rakyat Kelantan yang menggambarkan penentangan rakyat Kelantan keatas pentadbiran Nik Aziz yang gagal sedikit sebanyak menggerunkan PAS dan Nik Aziz sendiri. Apalagi pilihan yang PAS ada? Heret UMNO dalam isu muzakarah dengan harapan untuk mengelirukan penyokong dan ahli mereka. PAS mengulang tayang isu muzakarah sama seperti isu hudud dan pengundi hantu yang hanya timbul pada musim pilihanraya.
    PS sampai bila2 pun tidak akan ikhlas.Justeru UMNO tidak perlu melayan kerenah gila PAS. Lebih baik menggunakan masa yang ada sebelum PRU13 untuk memngukuhkan UMNO dan BN. UMNO jangan terikut2 dengan kegilaan PAS dan Nik Aziz serta DAP dan PKR. Pebangkang hari ini berada dalam kegilaan yang berbagai. PRU13 akan menjadi penamat keatas segala kegilaan Pembangkang.

  31. sungai_siput says:
  32. mya says:

    Gelaran “ulamak, tok guru, hatta menyamai nabi sekali pun” kpd nik aziz diberikan dan diagungkan oleh penyokong2 PAS yakni dlm lingkungan golongan mereka saja, tidak melibatkan majoriti umat Islam lain.

    Ramai memandang nik aziz adalah seorang “ulamak politik” yg lebih mementingkan kuasa dan keuntungan2 keduniaan, ulamak yg SENTIASA angkuh dan ego seolah-olah keislamannya melebihi setiap umat Islam lain, sedangkan umum memahami hal ini hanya Allah swt yg Maha Mengetahui”.

    Puak Bahai mempunyai tokoh agama/’ulamak’ dan nabi mereka sendiri, begitu juga dgn Guru Nanak dan pengikut2nya. Hinggakan Ayah Pin pun diakui sebegitu hebat oleh pengikut2nya kerana berjaya ‘menguasai’ kerajaan langit! Kerana apa? Tidak salah kalau dikatakan – Hasutan syaitan …

    Jadi setinggi mana pun sanjungan ahli2, pengikut2 dan penyokong2 PAS kpd nik aziz hatta menyamai taraf nabi sekali pun, semua sanjungan ini HANYA berkisar dlm lingkungan mereka saja yg disatukan dlm sebuah parti politik bernama PAS. Dan jangan kita lupa nik aziz sendiri telah pun mengucapkan dgn mulutnya sendiri lebih kurang bunyinya “usahkan bantuan DAP (kafir harbi) dia akan terima kalau nak bantu, (hatta) bantuan setan pun dia sanggup terima kalau boleh mendatangkan keuntungan”, padahal semua umat Islam tahu dan mengerti Tuhan telah memperingatkan bahawa “syaitan itu adalah musuh kamu yg nyata.” Ada sesiapa yg berani mengucapkan utk bersahabat dgn syaitan diantara kita? Tak payah diundang pun setan akan tetap datang menghampir!

    Ayah Pin menguasai ‘kerajaan langit’ utk kebahagiaan pengikut2nya nanti, sedangkan nik aziz menjanjikan ‘syurga’ utk penyokong2 PAS. Ada persamaannya? Sama2lah kita fikir2kan …

  33. akmal says:

    nik ajis ni mcm mcm ada.

  34. Santrang says:

    PAS macam pendekar bacul, bila UMNO sahut cabaran maka ada saja helah yang dikeluarkan, jadi tolonglah PAS jangan pilih nik aziz sebagai wakil pendekarnya.

  35. abe says:

    Tuan-tuan semua, pas bukan nak bermuzakarah tapi sebenarnya mereka nak membesarkan zakarlah! Bukan apa cina doll kan suka yang besar-besar macam kote anwar tu.

  36. raja kongkiak says:

    PEMIMPIN PAS dah meghoyan nak masuk TV .Sebab tuh laaa tak semena-mena nak bermuZakar ah pulak dahhh. Aiseyyy men..taktik lama tuh nak berkempen..

  37. abe says:

    Maka akhirnya akan besarlah zakar-zakar mereka itu kerana asyik menipu orang saja. Tak de kerja lain siang malam dok fikir macamana nak jual malaysia ni pada DAP. Harap-harap orang melayu sedar akan kebodohan pemimpin-pemimpin pas ini yang kerjanya menggadai agama islam.

  38. pasdaplaknat says:

    DAri awal saya katakan UMNO jangan tertipu dengan wayang Pork Nik. Sbb tu dlm posting sy gelarkan Nik Aziz ‘PORK’ kerana perangai laknatnya itu lebih hina dari PORK.

    Baru 2-3 hari lepas posting saya nyatakan ‘muzakarah’ itu hanyalan tipu helah PAS melalui Pork Nik yg digerakkan oleh Perang Saraf PAS supaya isu panas boleh popularkan PAS di dada2 akhbar menjelang PRU13.

    PAS hidup atas dasar isu, mereka bukan hidup atas dasar menegakkan kalimah Allah, sebab itu mereka xkisah menipu asalkan ranking publisiti naik.

    Pemimpin UMNO seperti Dato Pa terlalu ‘lurus’ buat statement seolah2 anggap PAS ni seperti kain putih. Memalukan juga bila UMNO asyik jilat PAS dlm isu Muzakarah ini.

    Sepatutnya teri seperti TPM-Muhyiddin Yassin yg lebih bijak membaca otak sial Pembangkang dgn kata2nya yg menusuk.

    Rakyat juga menilai ‘kebendulan’ pemimpin UMNO, tiada siapa yang nk simpati pd zaman ni pada si’bendul’ krn rakyat Malaysia skrg’otak BERCABANG’.

    So pemimpin UMNO kena bijak tackle isu..jangan syok sgt isu muazakarah ini. Tumpukan agenda utama menjelang PRU13, jangan layan org sewel berkata2.

  39. bujuk says:

    Apakah kamu terlalu sukar memahami atau tidak mahu memahami walaupun faham. Tuan2 boleh sebut apa saja, tapi bolehkah tuan2 menipu apa yg. terdetik d hati tuan2. Jangan sampai Allah tutup hati kita menerima kebanaran kerana selalu sangat memutar belit kata2 ulamak dan sengaja taknak faham apa yg. Allah firmankan dalam Quran dan Sunnah rasulnya.
    Semua orang tahu PAS dah banyak kali ajak UMNO bermuzakarah(Isu agama), tapi apa yg. UMNO mintak ialah kerjasama/perjumpaan politik MELAYU. PAS dah sambut dah perpaduan MELAYU ni, akhirnya PAS d tendang keluar bila UMNO kuat. Jadi PAS takkan terkena untuk kali ke-2. Walaupun pada UMNO, ISLAM itu MELAYU dan MELAYU itu ISLAM, tapi PAS tetap katakan MELAYU dan ISLAM dua perkara yg. berbeza. UMNO terlalu memegang perlembagaan yg. kata MELAYU itu ISLAM, sehingga mereka yg. jadi saudara baru ISLAM d sebut masuk MELAYU. Apakah bangsa India dan Cina yg. memeluk Islam jadi MELAYU? apakah akan putus talian darah mereka dengan keluarga mereka, dan d pulaukan oleh keluarga dan bangsa mereka? Tidak tuan2, sebab tu mereka masih kekalkan sebahagian nama mereka untuk terus kekal talian darah atau bangsa mereka. Umat Islam seluruh dunia, berbagai bangsa, warna kulit, bahasa dan sebagainya.. bersatu dalam agama ISLAM. Islam tanda perpaduan, bukan bangsa, warna kulit, bahasa dan sebagainya. Perpaduan selain Islam tidak tulen dan tidak boleh d pertahankan. Atas perpaduan Islam kita merasa terhiris setiap kali saudara Islam kita d inayai dan d zalimi tak kira d mana. Tuan2 mungkin tak kesah kalau rakyat m’sia berbagsa India/cina d pukul. Tuan2 tak kisah kalau orang Indonesia yg. satu bahasa dengan kita d pukul. Sebab tiada ikatan yg. tulen. Tapi tuan2 sedih dan geram bila rakyat palestin, bosnia, indonesia, iraq yg. beragama Islam d zalimi. jadi bila bertembung antara AGAMA dan BANGSA atau NEGARA, maka pilihlah AGAMA.

    • brahimLybia says:

      Wahai bujuk, lidah kamu memang tidak bertulang, tetapi hati kamu bagaikan petualang. Kalau kamu benar-benar memilih Agama tidak perlu kamu berburuk sangka dengan insan-insan yang seagama dengan kamu. Kalau kamu berjuang demi agama kenapa kamu memusuhi manusia seagama dengan kamu. Terlalu hebatkah agama kamu.

      Islam itu indah dan bersaudara, tetapi kamu buang segalanya demi mempertahankan si adi boroi dan si pok nik keding. Perjuangkan kamu hanya untuk parti kamu, bukan kerana Allah swt. Aku bermandi darah kerana benci dengan UMNO yg bergabung dengan MIC & MCA, tetapi kamu sekarang bergabung dan menjadi kuli kepada DAP dan PKR. Sedangkan UMNO mengawal MIC dan MCA, tetapi kamu dikawal DAP & PKR. Siapakah yang lebih hina disisi Allah swt wahai kadam bujuk?

      Aku tidak dapat menyesal lagi, sedangkan kamu masih mempunyai masa lagi wahai kadam bujuk.

    • pasdaplaknat says:

      Bujuk, no ni munafiq besar yang tak habis2 memutar belitkan hujah. Kenapa ko begitu taksub bodoh dengan helah jahat PAS dan Nik Aziz?

      UMNO ‘atas kertas’ memang parti berasaskan kaum Melayu..kerana apa bujuk?? kerana tunjang Islam di bumi Nusantara ini ialah dari bangsa Melayu.

      Mengapa Melayu? kerana itulah wasilah terbaik ketika ini di mana majoriti bangsa Islam dalam negara ini ialah MELAYU.

      Melayu hanyalah ‘atas kertas’ bagi perjuangan UMNO, sebaliknya perlaksanaan dan ‘dibawah kertas’ UMNO meletakkan Islam itu sebagai keutamaan, sebab itulah adanya PERKIM. Bagi yang memeluk Islam dan berkahwin dengan orang Islam dab beramal dengan cara Islam dan adat Melayu, Insya Allah kerajan ‘dibawah kertas’ menaikkan orang itu dan anak pinaknya sebagai MELAYU dan BUMIPUTERA.

      Sebab itulah di Pulau Penang, mamak dikira dikira Melayu Bumiputera, hanya PAS laknat shj suka hina dan maki Mamak atau India Muslim dengan ejekan menghina ciptaan Allah (seperti macai PAS PKR DAP mereka hina Dr Zamry yang berkulit gelap)

      Cakap soal menerima ISLAM??

      itulah tepu helah paling jahat Nik Aziz dalam hal ini!!

      Pada satu tangan beliau mungusap2 anjing..pada satu tangan yang lain beliau mengusap kucing..perumpamaan.. lepas tu tipu org yg dibelakang bahawa dia sedang pegang kucing..

      Jadi, mana satu sebenarnya pendirian Nik Aziz? Anjing atau Kucing??

      Jika beliau memilih Islam letaklah Islam sebagao model, berkawan dengan org Islam, meletakkan syarat yang sama kepada musuh2 Islam seperti DAP dan PKR.

      Mengapa pada DAP dan PKR atau Anwar Brahi Nik Aziz tidak letak syarat ‘terima Islam’ dahulu baru boleh berpakat??

      kenapa bila pada UMNO terus cepat2 pegang tengkuk ‘anjing’? cepat2 cari Islam sbg syarat?

      Apakah hukum yang menyatakan UMNO tolak Islam?

      Tolong bgtahu aku kitab Allah mana yg cakap belum buat HUDUD org itu Murtad atau tidak Islam?

      HUDUD hanya salah satu cabang daripada syariat Islam sedangkan beribu lagi hukum Allah yang lain FArdhu atas kita semua yang masih lemah tidak diperbaiki, dan PAS tidak pula ke arah memperbaiki yang FArdhu tetapi beria2 untuk meloncat ke HUDUD?

      Celik mata HUDUD..pantang silap cakap pasal HUDUD terus hukum Kafir.. ini gila punya ULARMAK PAS!!

      cuba lihat apa kandungan rukun Islam dan Rukun IMAN, HUDUD berada di cabang mana?

      jangan cuba jadikan HUDUD sebagai MUSLIHAT untuk mengugut umat Islam supaya sokong parti celaka PAS!

      HUDUD itu wajib bila sampai marhalahnya nanti. Dalama keadaan sekaran kita pakat2lah bina marhalah itu supaya sampai ke marhalah HUDUD..

      tp PAS berada di Marhalah mana? marhalal AMBIGA? Anwar? DAP?

      Bujuk, ko cukup banyak jadi wasilah kepada golongan MUNAFIK

      Tidak layak menghukum UMNO itu menolak Islam pada marhalah sekarang hanya kerana beberapa bab UMNO belum sempurna.

      UMNO tidak pernah menghalang penyebaran dakwah Islamiyyah, syiar yang hari2 terpancar di bumi Malaysia ini yg sama2 kita nikmati, org PAS pun dapat, masjid2 terbentang luas untuk kita imarahkan, kuliah2 ilmu, perundangan syariah diperingkat negeri telah ada sttruktur

      Jadi, jika Nik Najis tu ikhlas nk ckp bab ini (bab Islam), waktu inilah dia duduk dulu semeja, ckp! bgtahu! runding! ajak! pujuk! nasihat! tawar!! amik peluang ini untuk bincang di mana silapnya, bukan guna wasilah media!!

      Tapi itulah Nik Najis dan PAS..mereka PENIPU besar
      Tk sudah2 ko bujuk asyik ungkit peristiwa PAS dgn APU dulu? Sedangkan PAS yang bermasalah ketika itu!

      Ayat2 ko cukup penuh muslihat dan fitnah bujuk. Kerajaan cukup banyak membantu umat Islam di seluruh dunia, adakah ko BUTA bujuk??

      tidak pernah pula iktiraf Yahudi tetapi Pakatan Rakyat yang mengikuti jejak Yahudi, menjulang dan membela Yahudi seerta amalan2 mereka!!

      Hati umat Islam terhiris dengan sikap dan MUnafiqnya PAS melakukan pencabulan yang banyak kepada Islam sejak PRU12.

      Usah bercakap negara asing jika di Malaysia pun PAS boleh rosakkan Islam dengan menjual Aqidah, kes Murtad Gereja di diamkan malah UMNO dan JAIS disalahkan, PAS menipu dengan agama semata2 untuk cari untung dunia.

      Hanya Allah Ta’ala sahaja mampu balas dan jawab kembali ‘loyar buruk’ pemimpin dan pencacai2 PAS ini dengan helah2 penuh jahat dan menipu!!

      Jijik lah hujah ko bujuk. Ko hidup dengan pura2.

      ALlah takkan redho dengan sikap ko yang Munafik dan menyebelahi org2 yang terang2 MUNAFIQ dan MENIPU!!

      Hanya azab Allah layak buat mereka2 PAS Laknatullah ini yang amat keras hati dan angkuh!

    • Jamaluddin Othman says:

      Malay Dilemma ditujukan untuk UMNO,
      Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa
      Ini bukan terbitan Pas tapi dari saorang bapa kepada anak yang dilemma dan mudah lupa.

  40. Jamaluddin Othman says:

    Wahai saudara Ibrahimlibya. Umno mengawal MIC dan MCA manakala kamu (PAS) dikawal DAP & PKR. Sejakbila kawal mengawal ni berlaku tanyalah Ibrahimlibya. Tahu tak kedudukan MELAYU ISLAM dalam Perlembagaan Negara? Feudal Beraja perlembagaan kita @ Melayu Islam yang akan jadi PM. Takfaham tanya jangan semberono aje.

Leave a Reply

Threesome