Menu Utama

Mahkamah Perancis: Anwar Cakap Pasal Dirinya Atau Najib?

NAIK kembung perut penulis ketawa membaca gesaan ketua pembangkang, Anwar Ibrahim yang mencabar Perdana Menteri hadir ke Mahkamah Perancis untuk menjawab isu berkaitan dengan pembelian kapal selam Scorpene hampir 10 tahun lepas.

Memetik kata-kata Anwar dalam satu ceramah di Dataran Rakyat, Pekan Tanjong Piandang di Parit Buntar, Perak Jumaat llepas ““Mudah saja, hadir dan berikan keterangan sebagai saksi. Ini bukan perkara sukar untuk dilakukan kecuali adanya sesuatu kebatilan yang cuba disembunyikan dari pengetahuan rakyat negara ini”.

Penulis minat nak soal Anwar semula.

Pertama, dah keluar ke sapina Mahkamah di Perancis yang mengkehendaki Najib hadir ke negara tersebut untuk memberi keterangan?  Setahu penulis, tidak ada apa yang berjalan sekarang melainkan propaganda mengenainya yang setakat memetik sumber dari NGO pro Pakatan haram – SUARAM (RAM juga dihujungnya – haram).

Kedua,  Anwar siapa nak gesa-gesa Perdana Menteri untuk hadir ke mahkamah di Perancis bila tidak ada keperluan untuk beliau hadir di sana?  Eh, Anwar lupakah, yang dia nak menghadap kes liwat di Mahkamah dalam negara ini pun, bertahun-tahun ambil masa untuk selesaikan dek banyaknya penangguhan.

Boleh pulak senang hati dia ‘mengarahkan’ Najib datang ke Perancis untuk beri keterangan atas kes yang belum dijalankan.  Tidakah kelakarnya tu?

Bagi penulis yang memang biasa meneliti perkembangan dalam media pro pembangkang ini (termasuk yang memetik kenyataan SUARAM berhubung soal pembelian Scorpene), sukalah penulis nak sebutkan disini bahawa setakat ini tidak ada apa perkembangan pun mengenai tuduhan konon ada salah laku berhubung pembelian Scorpene.

Setakat yang ada ialah kenyataan peguam yang dilantik SUARAM dan salah seorang dari 3 hakim yang ‘menyiasat’ kes ini.  Perbicaraan yang sebenarnya belum berjalan pun, silap-silap tak akan berjalan pun sebab bukti yang diperolehi pendakwa Perancis tidak menjumpai sebarang bukti salah laku.

Sebab itu SUARAM (sebut Pakatan haram) lantik peguam untuk menyiasat.

Ini belum disebutkan lagi ‘penemuan’ kelakar oleh peguam yang dilantik SUARAM, kononnya Najib terima komisen USD 1 billion (RM 3.8 billion mengikut tukaran tahun 2003) untuk 2 buah kapal selam yang berharga Euro 1.4 billion (RM 3.6 billion) – komisen lebih mahal dari harga kapal selam.

Dan Anwar bergantung sepenuhnya kepada ‘penemuan’ SUARAM ini untuk meneruskan fitnahnya terhadap kredebiliti Najib dan kerajaan dalam isu Scorpene ini, walaupun berbuih jawapan telah diberikan, termasuk di Parlimen.

Justeru, penulis nak menasihatkan Anwar, berhentilah buat kerja bodoh ni sebab orang dah tak minat nak dengar air liur kau lagi dah.  Oh ya, sebelum penulis terlupa, dalam ceramah itu Anwar mendakwa 10,000 orang hadir, tengok sendirilah gambar di bawah, ada 10,000 ke tidak.






91 Komen to Mahkamah Perancis: Anwar Cakap Pasal Dirinya Atau Najib?

  1. raplahjingaa says:

    Yup !! soalan pada anwar…ada ke mahkamah perancis sapina Najib ?? hehe….jawapannya tak ada !!

    kalau mahkamah pun tak panggil mat liwat tu ingat dia sapa, nak suruh orang pi mahkamah tak tentu pasal ??

    makin hari, makin tak ketahuan punca puak-puak ni cari isu terdesak.

    benda yang tak ada pun di jadikan modal kempen tipu rakyaat….dah desperado maximum ni

  2. akmal says:

    anwar ahli politik paling sial yg pernah ada dlm malaysia.semenjak jadi ketua pembangkang .tak da satu pun sumbangan dia pada negara.yg dia tau hanya cari kesalahan org lain.perangai sendiri pun dah mcm sial.puak puak pr tak payah la buang masa sokong anwar.cari lah pemimpin yg lebih bijak dari si anewar ni.hanya org bodoh je yg selalu cari kesalahna org lain utk nak tunjuk dia lebih pandai dari org lain.

  3. iPas says:

    selamat ke penjara ..Najib…

    kah..kah..kah…

    ps : durian runtuh bawak lah sekali… bagi kat hakim perancis…kah..kah..kah

  4. tengkudin says:

    orang soh cabar bersumpah pasal kes moral dia..pun tak berani..ada hati nak cabar orang..hehehehe…

    ni mesti aljburi dapat imbuhan dari penulis gay perancis tu..hehehe..

  5. Cfu says:

    Yang datang ceramah Anwar pun sebab dapat duit.

  6. Ealaun gay berapa? Tapi pergerakan bebas ke luar negara jumpa dengan bung kotor bung bung bung…

    • iPas says:

      komisen untuk Altantunya dah bayar ke…??? kalu belum lagi pergi
      bank in cepat… sebelum kes nin jalan kat perancis.

      kah..kah..kah…
      kah..kah..kah…

  7. Bulan Empat says:

    Dunia merasai kehilangan pemimpin besar selain nama besar pemimpin Islam yang terukir dalam sejarah.

    Dunia tetap memuja mahatma gandhi, Nehru, SW Churchil dan beberapa yang lain kerana ternyata kehilangan mereka tiada pengganti.

    Sementara dinegara sendiri kita yakin Tun M selepas pemergian nya akan dikenang lebih dari Tunku, walau tidak melebihi Tun Razak. Atau mungkin juga lebih dikenang dari Tun R , kita tidak pasti.

    Yang kita pasti Anwar selepas pemergiannya akan dirasai ketiadaannya. Anwar bakal meninggalkan satu impak besar dan yang paling pasti pemergian Anwar TAK AKAN ada penggantinya.

    Yang bakal Anwar tinggal dan tidak mampu diganti ialah KeSiALAn nya.

  8. raja kongkiak says:

    Lelaki yang patut pas bermuZakar ah. Kerana dia mempuanya ANu gerah yang hebat..

  9. Bulan Empat says:

    Sama sama kita tunggu SiAnwar cabar PM bersumpah laknat untuk membuktikan ketidak penglibatan PM dalam kes scorpene. PM pernah bersumpah yang beliau tidak mengenali perempuan mongolia yang dipalit keatas dirinya walau tidak dicabar sesiapa untuk bersumpah.

    Anwar sering bawak cerita kelakar dan tak mustahil cerita kelakar macam itu dibawak lagi oleh manusia yang paling desparado dunia ini.

    Cerita kelakar yang buat kita nak termuntah yang ditinggal tergantung tak terjawap saperti jam omeganya, cina doll nya, aiskrim nya dengan samsidar the sialan dan tERlalu banyak lagi hal hal onar untuk diperkatakan.

    ANwar the champion of all sials dilihat seolah DIPaksa untuk membuat sial serupa ini. JIka diamati TERlalu munasabah dakwaan yang Anwar berhutang dengan YAhudi 5o juta dan menjanjikan penggulingan kerajaan Msia. Anwar perlu lakukan ini tak boleh tidak.

    Maka dalam peroses itu pasti akan hanya menambahkan degree KESialan nya.

  10. arogan says:

    Macam manalah orang macam ni boleh jadi Ketua Pembangkang. Tak ada kualiti langsung ..merapu tak tentu hala. Dah le tu diri sendiri pun tak ada moral. Tapi yang peliknya ada juga orang yang nak ikut dia termasuk pak-pak lebai PAS. Hai…entahlah ada otak tak nak pikiaq.

  11. akmal says:

    org yg bodoh hanya tahu dan dapat memperbodohkan manusia yg lebih bodoh darinya.manusia yg terlalu bodoh hanya layak jadi hamba kepada kejahilan diri nya sendiri kerana terlalu mudah diperbodoh kan walaupun telah diperbohongkan dgn kata kata dan juga dgn perbuatannya

  12. Bujang Senang says:

    Muhyiddin yassin pasti gembira kalau bossnya disabit kesalahan atas skandal scorpene ni.. Dia tak sabar sabar lagi nak jadi PM Dan president UMno.

    • syaa says:

      kau jer bfikiran mcm tu.jenis suka fikir negatif dan buruk sangka.muhyiddin tak pikir kotor mcm kau.

    • zassss says:

      yang tak sabar tu anwar…. dari tahun 1997 lagi. Tapi dia, dan juga PAS, masih tak dapat lawan kuasa Allah swt yang menentukan siapa jadi PM Malaysia. Dah 14 tahun Allah swt tak izinkan lagi. Itulah qada dan qadar Allah namanya.

  13. Bujang Senang says:

    Sekurang-kurangnya Anwar itu berani menghadap ke mahkamah atas tuduhan kes liwatnya. Kenapa Najib pulak takut nak menghadap ke mahkamah peranchis pulak?? Ini dahpun sudah lamanya sejak pembelian scorpene yang sudah 10 tahun lamanya. Kan dia boleh mempertahankan diri dan membela untuk membersihkan daripada tuduhan itu. Bak kata pepatah berani Kerana benar, takut kerana bersalah.

    • iPas says:

      najib no stone. kah..kah..kah… have “batang’ only. kah..kah…

    • syaa says:

      klu anwar menipu korang percaya jer.politik anwar nak burukkan najib.org perancis pun tau takde bukti.tipu jer.

      • iPas says:

        org perancis memang tak ada bukti.. tapi polis perancis ada bukit yg
        boleh di sabitkan….

        kita tunggu lah nanti… kes ini simple. kalu tak bersalah lepas… kalu bersalah
        go to jail lah.

        ps : jgn pulok nanti Najib kata kat hakim – ” i no spik inglis” … kih..kih..kih

        • syaa says:

          ini sume politik pembangkang.org tak bsalah kau org dah bkokok sana sini kata dia bsalah.tambahkan dosa fitnah kau.bodoh la.

          • zassss says:

            tu sebab parti pembangkang dipanggil parti cap ayam. Kerja dia berkokok aje, apa yang dikokok pun dia tak tau. lepas tu kena sembelih.

    • selamber says:

      anwar tu..berani kerana benar ke?…hehe

      • Bujang Senang says:

        Lebih berani dari najib Dari segi menghadap mahkamah untuk tuduhannya Dan berani berdebat dengan najib. Najib pula takut untuk berdebat walaupun dicabar beberapa kali dah.

        • selamber says:

          anwar berani utk menipu je..tp pada kebenaran dia tak berani pun..hmmm..korang je pencacai2 yg beriya2 percaya padahal korang la yg asik kene tipu..kesian korang bermati2an mempertahnkn penipu..xyah la nak debat2 buang masa je sudahnya 1 keje pun xdibuatnya…bnyk keje PM nak buat utk rakyat & negara

  14. baba says:

    hanya geng magkuk tandas saja yg percaya dgn cerita anwar ni sebab jiwa dan akal dipenuhi taik.

  15. batang naik says:

    Anwar akan jadi macam mangkuk tandas…

  16. Bujang Senang says:

    Roh Altantuya balik menghantui najib Dan terutamanya Rosmah wanita puaka itu. Dendam akan dilangsaikan sesudah najib disabit kesalahan penjara atau dihukum mati…

  17. pasdaplaknat says:

    Anwar ngok tu pegi bohong org kg di Tanjung Piandang, kawasan nelayan tu boleh lah.. kawasan totok PAS ngok dulu, Khalid Idham pun depa nak buang ke longkang..

    Sebenarnya jiwa Anwar bukan lagi jiwa manusia yg normal dan dihat akal. Dek kerana banyak masalah, fokus kerjanya dgnkedudukannya sebagai ‘bakal PM’ seperti budak hingus.

    Sepatutnya di fikir mcm mana nk jinakkan DAP supaya tidak ultra racist, tidak menindas rakyat, membuang rasuah dgn pura2 SELCAT, memikrikan untuk membantu Kedah yg tengah NAZAK DUIT, tebang balak menggila, fikri mcm mana nk pulihkan masalah basic humanity-kutip sampah di Selangor dan bekalan air..

    dia wajib fikir mcm mana nk banteras kegiatan dalang DAP dlm mencambahkan pelacor2 China dan rumah2 urut yg luar biasa di Selangor..

    akhir sekali Anwar WAJIB fikir mcm mana dia nk lunaskan DOSA dan TAUBAT pada Allah tentang terlalu banyak aktivit2 yang dia sendiri tahu HARAM..MENIPU dan JAHAT..

    org yg otak bodoh dan suka dibodohkan sj masih suka dgr Anwar tabur air liur..

    • iPas says:

      iakk.. kau tak baca ke kenyataan Mahathir

      mahathir kata yg bonggok2 masuk Umngok, yg cerdik2 masuk Pas/Pr…

      nin buka aku kata… mahathir kata. kah..kah..kah.

      kah..kah..kah….

      • selamber says:

        yg cerdik2 masuk pas?…hehe..kelulusan je nampak cerdik tp kalau buat tindakan yg bodoh pun tetap BODOH jugak..

  18. Apa susah sgt, kalau betul kata najib salah…Cepat2 push untuk bicara kan najib…simple…kalau dah takde bukti tu,jgnlah nk terhegeh-hegeh jaja citer utk political mileage sendiri….ANWAR pun brape bnyk kali tangguhkan perbicaraan kes liwat….tu lagi la bacul…mintak DNA bg mcm2 alasan….sumpah pun xberani…hehehe…

    • Bujang Senang says:

      Ala..Menteri Pertahanan itu melengah-lengahkan dan tidak berani pergi..dia kata mahkamah perancis tidak ada hak untuk memanggil dia sama Najib untuk meghadap maahkamah di situ..alasan yang pengecut..kerana apa..takut kerana bersalah…lol

      • BERSHIT 4.0 says:

        Mcm penulis artikel ni ckp la..Dh ada SAPINA ker blm..Sblm keluar SAPINA dh ader PRIMA FACIE ker dari mahkamah 2..Mahkamah maner yg bicarakn ni..

        Tlg bg link utk aku tgk apa pertuduhan pd Najib, saper yg jd pendakwa raya dn saper jadi hakim..

        Setakat ckp mcm angin lalu budak2 pon blh..Sm la ckp2 kena suntik HIV,arsenik nk kena bunuh smpai lari kedutaan Turki..Suma 2 ckp air liur jer la bangsat!

  19. raplahjingaa says:

    Peeh ! teruja aku tengok kapal selam tu…serba canggih, guan eng pun kata bagus…cai-cai nak nafikan.

    • iPas says:

      kapal selam malaysia nin macam chipsmore… kejap leh selam..kejap tak leh selam…

      kah..kah..kah…

      • selamber says:

        mcm anu-war punye torpedo..kejap selam kejap timbul makin lama makin laju..hehe..tp dia suka selam timbul ni..hehe

      • BERSHIT 4.0 says:

        Dulu heboh konon KAPAL SELAM YG TAK MENYELAM..Tp bila guan eng sial 2 dpt naik sendiri dn telah MENYELAM ckp plak konon mcm chipsmore..jgn jd hipokrit blh tak??

  20. m says:

    Ada 100 orang

  21. Bujang Senang says:

    Mykmu.net = website lucah UMNO = kumpulan menyokong porno seks umno

    • BERSHIT 4.0 says:

      Kalau mcm 2 blah jer la dari web ni..Sbb kalau dh bnda HARAM ko pon akn terlibat dosa SYUBAHAT..syuh syuh syuh g main jauh2

  22. djray says:

    boleh kalau anwar nak ngarahkan najib.. sebab dia kan PM bayangan, hasil dari kabinet bayangan merak kayangan.. so anwar leh bayangkan je Najib dah pegi Perancis n dah balik dah pon.. anwar juga leh bayangkan the whole universe tepok sorak sokong dia, termasuk segala species UFO and jin

  23. Tarzan says:

    Xpayahlah kalian iye2 kutuk, hamun, tunjuk fanatik yg tak tentu pasal, fanatiklah hanya pd Allah, dgn menjjung tinggi kejujuran,menegakkan keadilan utk kemaslahatan ank cucu serta negara,dan itu yg akn membawa keberkahan yg sebenar utk kalian di dunia maupon akhirat.kite sebg rakyat di tuntut utk bijAk menimbang saring segala isu yg timbul d masyarakat,apapun itu kite kene teliti dan selidik baik kes najib, maupon sesiapapun, jgn kerana fanatik, trus kalian menutup mata, telinga rapat2 hanya utk kejar kenikmatan dunia yg hanya sementara ini. Tidakkah pikirkan pihak si korban,2 anak yg kini jadi yatim piatu kehilangan seorang ibu tercinta dgn kabar kematiannya yg sgt mengenaskan itu,?di mana letak nurani kemanusiaan kalian!seorang bapa dan keluarga yg bertahun-tahun menunggu keadilan atas pembinuhan anaknya!, kenapa kalian seolah menutup nutupi kes, memperlambt kes,?! Itu sama saja kalian membiarkan penjenayah bebas leluasa, bahkan di hormat di sanjung, bukankah itu tindakan yg sgt bodoh,!? Seperti menyimpan bankai bawah bantal,!

  24. Tarzan says:

    Xpayahlah kalian iye2 kutuk, hamun, tunjuk fanatik yg tak tentu pasal, fanatiklah hanya pd Allah, dgn menjjung tinggi kejujuran,menegakkan keadilan utk kemaslahatan ank cucu serta negara,dan itu yg akn membawa keberkahan yg sebenar utk kalian di dunia maupon akhirat.kite sebg rakyat di tuntut utk bijAk menimbang saring segala isu yg timbul d masyarakat,apapun itu kite kene teliti dan selidik baik kes najib, maupon sesiapapun, jgn kerana fanatik, trus kalian menutup mata, telinga rapat2 hanya utk kejar kenikmatan dunia yg hanya sementara ini. Tidakkah pikirkan pihak si korban,2 anak yg kini jadi yatim piatu kehilangan seorang ibu tercinta dgn kabar kematiannya yg sgt mengenaskan itu,?di mana letak nurani kemanusiaan kalian!seorang bapa dan keluarga yg bertahun-tahun menunggu keadilan atas pembunuhan tragis anaknya!, kenapa kalian seolah menutup nutupi kes, memperlambt kes,?! Itu sama saja kalian membiarkan penjenayah bebas leluasa, bahkan di hormat di sanjung, bukankah itu tindakan yg sgt bodoh,!? Seperti menyimpan bankai dalam tilam,!

  25. pasdaplaknat says:

    Perasan dak semua gambar ceramah AnuWar di Tanjung Piandang di buang dari pautan alamat keadilandaily..mengapa? sbb angka 10000 ribu tu menipu..

  26. Kalo menurut pendapat aq, negri ini sudah saatnya membuat perubahan,biarlah bagi rata kursi empuk pd yg lain pulak,dah puas dah orang2 bontot besar ( umno) tu berkuasa, takde salahnya bagi parti lain kesempatan, mreka tu pun rakyat malaysia, darah daging lahir kat malaysia, jd mreka pun ade hak atas perjuangan mreka selama jd politician bertahun-tahun,berilh kesempatan mreka share diorang punya ability juga, asik monoton tu tu je,tulah jd nya. Perkomplotan gelap berkembang biak dgn pesat, sbg rakyat kite xleh asal menunduk dan ikut je. bagi sye flexible is the best.!

  27. penyokong UMNO dulu says:

    astaga… mengucap… ingat akhirat… biar la dia orang bergaduh… kau bising2 buat apa? UMNO bagi apa kat kau? sudah2 la tu… betul la semua kau parti BN tu… macam betul cakap Rosmah dia simpan duit dari kecil untuk beli cincin berharga jutaan ringgit… hehehe… di akhirat kita tau la nanti… siapa betul siapa saah… jangan kecoh2

  28. penyokong UMNO dulu says:

    Kita ni rakyat Malaysia insaf2 la. Cukup2 la satu parti jer memerintah. Dah lebih setengah abad. Kita tukar2 boleh tak? Aku tengok negara lain tukar2 parti memerintah tak terlungkup pun… Kita bagi peluang semua orang buktikan bagaimana mereka memajukan negara… BN atau Pakatan Rakyat, tukar2. Tak bagus BN tukar PR, tak bagus PR tukar balik BN. Kenapa takut sangat untuk merdeka kan minda! hehehe

  29. penyokong UMNO dulu says:

    Dulu masa negara kita nak Merdeka pun begini lah orang2 Melayu semua pakat bantah. Kata orang Melayu bodoh tak pandai perintah lah, nanti habis tergadai lah, pemimpin2 Melayu nanti kena tindas Cina lah, nanti Melayu/Tanah Melayu tak boleh maju lah, mana nak cari duit lah, Tanah Melayu ni miskin macamana nak hidup lah, dan macam-macam lagi. Itu pasal la Tunku Abdul Rahman minta merdeka secara diplomatik, kalau secara perang belum tentu… banyak sangat orang Melayu tak sokong. Sekarang ini nak Merdeka kan minda dan kekayaan Malaysia supaya semua rakyat boleh sama2 nikmati kesenangan dengan gaji yang sepatutnya 2 atau 3 kali ganda dari sekarang pun banyak yang bantah. Kena perlahan2 lah buat semua orang Melayu paham. Musuh kita bukan Melayu mana2 pihak. Musuh kita diri sendiri yang tak mau paham. Jangan dah bengkrap Malaysia ni baru nah paham. hehehe. Selamat berjaya lah semua. Janji Melayu tetap memerintah Malaysia, siapa pun boleh. Cuma jangan takuk ini saja…

  30. Katemiddlesite.. in terms of political or nk manage sesebuah negara xsemudah yang ko ckp kn..ni berkait rapat dgn soal ideologi perjuangan parti lain yg ko maksudkan..kalau nk cite rakyat malaysia,semua politician tu rakyat malaysia..ape yg kite nk is d best,yg bleh tadbir dgn baik…sape kate asyik menunduk..if PR memerintah org yg sokong PR utk terus memerintah pun kite nk label menunduk dan ikut?? u kene widen ur view la…cant define it as flexible…u pun tak tau ape yang u ckp sbnrnye… 😉

  31. Hii flexible means,bagilah peluang pde parti lain takkiralah PAS ke PR,sebb sekang sye lihat semakin bayk sgt pemesongan2 ideologi serta hukum yg oleh org2 UMNO itu hanya sebuah topeng saje oleh kerana perkomplotan gelap yg berlaku antr pejabat negare,yg bersamaan dgn group mereka memperdayekan hukum dan ideologi . Macm hakim, polis negare, keadilan boleh di beli dgn uang ringgit. Etc.

  32. wah..perkomplotan gelap lah bagai…hahahaha…theory will always be a theory….
    Dalam ISLAM, tetap tak bersalah selagi tak dibuktikan bersalah…setuju???? 😉
    next time nk tulis sila pakai otak sikit ye…ada bukti ke pe yang u cakap? ape maksud keadilan boleh dibeli dengan wang ringgit???maksudnye u pun boleh beli,sesape pun boleh beli???? try beli keadilan tgk…hahahaha…u describe sumthing tu macam budak2 la….

  33. if u kate keadilan boleh dibeli, it is not impossible for KEADILAN/PAS/DAP to buy the keadilan also…kan????what make u so sure they all tak corrupted???

    cube u buktikan polis negara boleh dibeli,hakim negara boleh dibeli??
    u punye statement tu pun xbetul,seolah2 u describe polis n hakim Malaysia boleh dibeli….

    1 soalan jer…
    rakyat Malaysia pernah ditangkap,kes “al-maunah”, adakah kita nak kata “ala,rakyat Malaysia ni terrorist”??? 😉

  34. Hi mamat , umno pejuang islam@ you ni betul dah bute ke memg dah terlalu blurr oleh kefanatikan kolot mu tu,
    Polis bole di beli, sebb die sanggup ingkar sumpah die oleh kerana silaukn ringgit dan kuasa
    Contoh depan mata, sirul dan zilah nape dia kena gantung(itupun camuflage saje, even diorg sekang ni tgh asik tengok Euro 2012)
    Kes letup terkejam dalm sejarah pembunuhan seorang wanita lemah, ?! Itupon x juga membuka mata dan mindamu Aq x tahu nak caka,’ apa lagi dah.!?
    Rasuh yg berbillion2 yg melibatkn aparat tertinggi negare,?

  35. Kalo betullah hukum dan keadilan malaysia tu bagus sgt, nape x bole settle kes scandal scorpene najib tercinta ko tu,? Nape justru mahkamah luar yg terpaksa ambik tindakan,?

    Adakah ini yg ko maksud, umno pejuang islam,?
    Sebar video lucah kasi seluruh asia tengok,?!
    Adakah itu kiat sehat org umno dlm mencerdaskn kehidupan bangsa,?

Leave a Reply