Menu Utama

Ambiga Minta Bantuan ‘Polis Israel’

Nampak gayanya Ambiga dan puak perusuh Bersih 3.0 terpaksa menjilat ludah sambil menelan kahak sendiri selepas lebih seminggu lalu beria-ria mencemuh pihak polis yang mengambil tindakan tegas menyuraikan perhimpunan dan demonstrasi ganas oleh peserta Bersih 3.0.

Selepas pelbagai gelaran dilemparkan terhadap polis termasuk digelar sebagai anjing, polis Israel, polis yahudi, ganas, kejam dan macam-macam lagi, akhirnya semalam Ambiga memalukan penyokongnya apabila dia menebalkan muka temboknya meminta polis campurtangan berikutan protes oleh peniaga di depan kediamannya.

Lebih menarik lagi, apabila berhadapan dengan protes tersebut, Ambiga tanpa menilik perilaku dirinya sendiri boleh pula menasihatkan para peniaga yang menerima kesan buruk hasil penganjuran demonstrasi Bersih 3.0 mengikut saluran mahkamah untuk http://www.sinarharian.com.my/polopoly_fs/1.43890.1335619660!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_400/image.jpgmenuntut gantirugi. Bunyinya macamlah Ambiga seorang yang patuh pada undang-undang dan arahan mahkamah.

“Saya serahkan kepada rakyat Malaysia untuk menilai sendiri tindakan yang dilakukan oleh sehingga mereka boleh datang ke kediaman dan  mengganggu privasi saya serta seluruh kawasan kejiranan ini, tentang hal ini biarlah pemimpin negara yang ulas, saya tunggu.

“Saya tidak akan bayar ganti rugi itu sekarang, mereka (peniaga) boleh failkan semua tuntutan ganti rugi  itu di mahkamah, jika pihak mahkamah arahkan  bayar ganti rugi baru saya akan bayar begitu juga  kalau mahkamah suruh minta maaf,  mungkin saya akan lakukan,” katanya….

…Kata Ambiga lagi, laporan polis juga akan dibuat berhubung  tindakan protes yang dilakukan di hadapan rumahnya.

Pengerusi BERSIH 3.0, Datuk S Ambiga, 10 Mei 2012

https://i0.wp.com/rilekslah.com/1/rilekslah-live-streaming-online-full-watching-bersih-3.0-468x350.jpg?resize=229%2C170Walhal umum dah sedia maklum yang mahkamah dah keluarkan perintah larangan berhimpun di Dataran Merdeka, tapi Ambiga dan kuncu-kuncunya masih dengan sengaja menghampiri sempadan kawalan polis berhampiran Dataran Merdeka semacam sengaja nak mencabar. Bukankah itu namanya provokasi dan sengaja nak mengatasi arahan mahkamah?.

Malah Bersih 3.0 itu sendiri bergerak secara haram dan disokong oleh 60 NGO yang tidak berdaftar, layakkah Ambiga nak bercakap soal undang-undang dah mahkamah sewaktu dia meminta para peniaga mengikut saluran yang betul sedangkan dia sendiri macam ibu ketam yang mengajar anaknya berjalan lurus?

Begitu juga bila Ambiga tanpa segan silu bercakap soal privasi dan ketenteraman awam, bukankah lawak bunyinya apabila keutamaan privasi hanya untuk dia dan jiran-jirannya sedangkan privasi penghuni bandaraya KL serta kesan buruk yang menimpa ramai para peniaga di sekitarnya hanya dipandang sebelah mata?

Baru kena terjah sikit dek peniaga yang marah terus saja pada ‘polis israel’ juga yang disembah meminta bantuan keselamatan. Asal saja rasa  terganggu dan mata menjadi semak melihat demo jalanan di depan rumah sendiri mulalah bercakap soal ketenteraman dan hak privasi.

Inilah masalah utama dengan Ambiga dan pemimpin pembangkang yang mendukung budaya demonstrasi jalanan, hanya bila kena atas dahi sendiri barulah nak bercakap soal hak sendiri tapi sewaktu mereka bergalak sakan duduk, baring dan melalak sakan di tengah jalanraya langsung tak pernah diambil kira kesannya pada orang lain.

Sekarang apa rasa?






25 Komen to Ambiga Minta Bantuan ‘Polis Israel’

  1. kassim says:

    Tulah lagaknya Ambiga bermoral PKR ini, ada tempat aman tetap nak buat kat dataran merdeka, mahkamah perintah tak boleh, masih nak buat jugak. Pas tu minta balik bantuan makahmah, mana prinsip dia pakai, kejap tak boleh kejap boleh.. Jadi kita boleh tahu dah apa dia punya prinsip, macam anwuar jugak tahu dah prinsip dia..

  2. tengkudin says:

    hahhaa…elok bawak rumah pelacuran depan rumah dia pulak..tengok apa dia kata..kan dia sokong SEKS Bebas..tak salah kalau depa nak buat seks bebas depan rumah dia kan?? heheheheh

    • raplahjingaa says:

      keling mata satu tu dok kira privacy dia….privacy orang dia tak kira…dok kira nak buat rusuhan kat dataran…orang buat demo depan rumah dia..tau pulak meraung macam anjing !!

      Syabas para peniaga semua…tunjukan ketidak puasan hati kelian !!

      • pandipory says:

        sok tambah lagi peniaga kat depan rumah nya.. biar hari2 dia jumpa polis buat aduan.. niaga kat situ sampai dia mampos..

  3. raja kongkiak says:

    Tak paaaa unit kebajikan PAS akan dengan sukarelanya menjaga keselamatan ambigos tuh…..aikk…budak-budak pas buat-buat malu pulak nak jaga ambiga hahahahhahaahhaha….srikandi pas tuuuu

  4. Shah says:

    Sekarang Islam tipu Islam. Ahli PAS kena tipu dari negara Islam turn negara kebajikan. Dulu membangun bersama Islam
    Sekarang membangun bersama DAPig. Dulu memimpin bersama Islam. Sekarang DAP memimpin Islam. Dulu Islam di hormati
    Sekarang Islam di pijak & hina

    • Mooohyideen says:

      La…Berita dari UMNO…tak payah nak percaya… UMNO sendiri dalam Mykemut.com ni telah kata “Tak nak hudu..”- macam tu nakl kepada Islam kah??

      • StinGray says:

        mcm bangang jea pak hj.hardy kena ketuk dgn banggali tu…puak2 PAS pulak menikus jea…..ada unit amal pun berani dgn polis jea…kena dgn hj.karpal sembah lutut terus…mcm pondan la hangpa semua ni..

  5. bujuk says:

    Siapa yg. berhimpun d dataran merdeka? aku ingat lagi ada artikel d mykmu kata rumput d dataranpun tak kena pijak.. macamana boleh keluar cerita bersih berhimpun d dataran. Peniaga tak boleh salahkan bersih sebab bersih nak berhimpun d dataran polis/dbkl tak izin maka terpaksa berhimpun d jalanan. Bukan berhimpun dalam kedai diorang. Tapi ni.. peniaga ni ada mintak kebenaran ke nak berniaga depan rumah orang? jangan ajar bukan2 nanti kami p berhimpun depan rumah Najib pulak nanti.

    • StinGray says:

      makdatuk bujuk oiiii….ramainya umat melayu pejuang agama dan bangsa bujuk oiiii….mcm butiran pasir di pantai bujuk oiiii…kalau hang pi kejut lesut teloq hang bujuk oiiii…takde kereta polis yg terbalik bujuk oiiii….aman sungguh bujuk oiiii….kalau berani berhimpun la depan rumah najib bujuk oiii…kena pijak2 hangpa jadi sagu bujuk oiiii…selamat ulangtahun umno yg ke 66 bujuk oiii…jgn marah bujuk oiiii…

      • bujuk says:

        Aku teringat artikel adamyan yg. kata hanya 20k dari 27 bilion.(yg. sebenarnya 200k dari 27 juta). Jadi maknanya yg. sokong UMNO hanya 60 k dari 27 juta maknanya hanya 0.22% rakyat msia sokong UMNO. Ini ikut kira2 adamyan…

  6. Bulan Empat says:

    Siapa berani sangkal yang AMbiga ini dari specis ANak haram jadah yang tak ada nilai barang setengah sen.

    Semua harus setuju. Ini jenis yang tak mahu mampus hidup terus menyusah orang lain.

  7. syaa says:

    bujuk bodoh ni sedara sedarah sedaging ambiga.bodoh punya orang.

  8. umnototok says:

    Hey jangan main2….Ambiga dah ada org kanan baru..siOKU Irene Fernandes kembar siKapal Sink!!!!
    Orang macam Ambiga tak layak pun jadi warga negara!!!!

  9. Jangan marah sama Ambiga sebab dia kawan baik Hadi, Anwar dan Nicky Aziz. Kalau nak cakap dengan Nicky Aziz, sebut nama Ambiga kuat kuat, sebab selama ini dia terkeliru dengan nama Azizah…..

  10. Adam Abdullah says:

    Akta Himpunan Aman atau Peaceful Assembly Act 2012 baru sahaja dibincang dan diluluskan di Parliament tetapi Bersih 3.0 tidak ikut.

  11. biarbetul says:

    Kalau Ambiga tak sayang negara ini;
    Kalau Ambiga nak mejatuhkan maruah negara di mata dunia;
    Kalau Ambiga tak suka SPR;
    Kalau Ambiga tak suka polis, aku boleh faham.
    Tapi aku tak faham, kenapa ada orang Melayu suka ikut telunjuk dia? Aku rasa dia orang ni lupa, “sekotor-kotornya orang Islam, adalah sebersih-bersihnya orang kafir”…alahai

Leave a Reply

Threesome