Menu Utama

Konsert Di HBN 2012 Program Mungkar?

Untuk seketika dalam seminggu dua ini, pihak pembangkang sekali sekala akan mengapungkan isu Himpunan Jutaan Belia 2012 (HBN 2012) yang salah satu segmennya dikaitkan kononnya menggalakkan maksiat dikalangan belia.

Pembangkang khususnya PAS, melihat penyertaan artis seksi dari Korea yang turut memeriahkan HBN 2012 tempohari menunjukkan seolah-olah kerajaan sengaja mahu menyuburkan kemungkaran di kalangan generasi muda.

Munurut Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS, Riduan Mohd Nor, “Dengan menampilkan artis seksi sebagai hidangan masyarakat, kerajaan menganggap itu sebagai suatu perkara yang biasa dan tidak ada salahnya. Mungkin inilah nilai wassatiyyah yang hendak diterapkan oleh perdana menteri”.

Jika kita baca satu persatu bait ayat yang diucapkan oleh Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat itu kelihatan semacam betapa prihatinnya PAS terhadap etika penampilan artis dan kesannya terhadap gejala sosial.

Dari satu sudut teguran itu bolehlah diterima sekalipun nadanya sinis dan menyindir.

Untuk masa akan datang elok pihak berkenaan mengambil serius etika pemakaian untuk artis tempatan dan luar negara. Lagipun kalau setakat ada garis panduan saja tapi penguatkuasaan kurang, tak guna juga, tak gitu?

Dalam pada itu penulis teringatkan satu peristiwa yang agak nostalgic sekali dan pernah berlaku di negeri Selangor suatu ketika dulu yang mungkin sudah hilang dari memori Pemuda PAS.

Andai  disebut nama Caburetors Dung, tentu saja boleh membangkitkan kembali ingatan umum bagaimana ‘menariknya’ gaya tarian gelek yang dipersembahkan oleh artis underground pujaan pembangkang itu.

Kebetulan acara tomggeng itu diadakan di program anjuran pembangkang “Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat – Protes Sampai Turun” bertempat di Stadium Kelana jaya.

Barangkali nak disesuaikan dengan tema ‘protes sampai turun’ itu pasal seluar si penyanyi pujaan pembangkang pun terlondeh sama menayangkan seluar dalam sambil menyebut “jilat, jilat, jilat”.

Insiden tonggeng punggung oleh penyanyi Carburetors Dung itu pernah mendapat ulasan positif dari Naib Presiden PAS, Husam Musa yang menyifatkannya sebagai protes terbuka terhadap Kerajaan BN.

KOTA BHARU : Naib Presiden PAS, Dato’ Husam Musa meminta supaya semua pihak tidak menyalahkan kumpulan underground Carburetor Dung yang mengadakan persembahan nyanyian pada perhimpunan Protes anjuran parti Pakatan Rakyat kerana kumpulan itu berani membawa mesej kepada kerajaan.

“Saya bukannya pro kepada band rock itu tetapi kalau kita dengar semula senikata lagu (yang dinyanyikan) itu ada mesej tertentu kepada kerajaan,

“Cuma silap budak tu (penyanyi) buka seluar walaupun dalam konsertnya sebelum ini pun dia memang buat begitu, jadi pada malam itu tak baiklah dia buat macam tu,” jelasnya.

Pendek kata, kalau dihalusi bait kata Husam Musa, tonggeng punggung itu hanya kesalahan kecil berbanding senikata lagunya yang ada mesej protes terhadap Kerajaan BN.

Kata-kata Husam Musa itu sebenarnya kalau kita mahu sensasikan lagi isu ini boleh saja dimanipulasi untuk aplikasikannya dalam isu artis seksi dari Korea di HBN 2012, tak gitu?

https://i2.wp.com/2.bp.blogspot.com/-mdbW2leB_ms/T8JOil-uhII/AAAAAAAAArw/P3gLw9xb9LI/s1600/BONY9086.jpg?resize=307%2C204Satu lagi imbasan yang penulis suka ketengahkan untuk perhatian juak-juak PAS dan pemimpin pemuda PAS yang gemar bersoal jawab pasal konsert & program ‘maksiat’, apakata kita undur seketika setahun sebelum ini dan tumpukan seketika di I-City Shah Alam.

Pada tahun 2011 telah berlangsung konsert MTV World Stage Live in Malaysia 2011 pada tanggal 24 Julai 2011 di I-City Shah Alam yang turut melibatkan artis dari luar negara.

Kira-kira seminggu selepas itu kita sambut kedatangan Ramadhan Al-Mubarak. Kebetulannya program yang turut menampilkan artis k-pop seksi Korea itu juga mendapat sokongan kuat dari kerajaan negeri Selangor.

Bukankah jika benar PAS serius tidak mahu bersekongkol dengan program maksiat & mungkar rasanya dengan pengaruh 3, 4 orang exco PAS dalam kerajaan negeri Selangor patutnya program tersebut boleh dibatalkan sahaja, tak gitu?

Kalau ini tidak menunjukkan PAS pun turut sama redha anak muda leka dan dilalaikan dengan hiburan sambil mencuci mata, agaknya apa alasannya pula untuk membezakannya dengan konsert di HBN 2012?

 

* Amoi seksi basuh kereta, pesta bikini, model ‘seksa’ di pertunjukan automobil dan mandi buih di Selangor dan Penang serta masalah gro siam di Kelantan  juga minah lgbt di perkhemahan haram Dataran merdeka, Pemuda PAS tak mahu ambil tahu ka?






49 Komen to Konsert Di HBN 2012 Program Mungkar?

  1. Cfu says:

    Itulah fatwa PAS, apa sahaja yg PR buat adalah halal & tidak munkar. Kalau UMNO buat semuanya munkar . Satu lagi ialah kisah Bob Lokman. Bila Bob Lokman jadi ahli PAS, terus dapat gelaran USTAZ BOB LOKMAN. Cepat sangat dapat tauliah gelaran Ustaz.

    • man says:

      Bob Lokman Tu Hang kenai ka sapa Cucu cicit Tok Kenali…tu…Memang la UMNO buat mungkar Ikut Undang-undang British..semua nak ikut British Termasuk la hari cuti.la bla2.Ibarat Undang Barat lebih bagus dari Undang2 islam yang Allah Suruh .Sekurang-kurangya Orang2 Pas boleh bagi panduan ilmu ugama,ramai ulama yang ada dalam pas.kalau ikut umno ada ka ulama yang boleh ikut.boleh bawa rakyat ikut undang2 berteras undang2 islam.tu yang kita nak sekurang-kurangya anak-anak melayu kita tidak hanyut.buang anak ikut negro,ikut Mat Bangla Mat Endon…Nak ke anak-anak kita hanyut dengan undang2 Malaysia hari ini…Ibarat suruh makan ayam nak yang sembelih.kalau tak sembelih x mau makan haram Allah suruh tapi hukum Allah undang alak tolak buta2

      • yon76er says:

        Helo man ko nie mcm msih dok zaman Hang Tuah tau….klu ank derhaka pd Mak Babak salahkan Sultan/Pemerintah….Zaman nie jgn salahkan Pemerintah jika Anak2 kita tak degar kata..Cermin diri kita dulu samaada pengajaran dan perbuatan kita bagus atu elok sangat jadi contoh bg anak2 kita…Aku tetap salahkan apa yg berlaku dlm rumah dahulu sebelum nak salahkan sapa2….contoh ko bagus tang Ayam tuuu…sekarang nie nak tyn, ko dn anak2 ko makan Ayam yg ko sembelih sendiri ker????

      • raplahjingaa says:

        Tak ada sesiapa pun nak anak-anak jadi hanyut…hang ni macam masuk gua awal tahun 80an dan baru kelur gua semalam….dah start dah cerita sembelih Ayam…lama-lama nanti keluar la skrip orang UMNO sembelih ayam tak sah..cuma Ayam yang di sembelih orang PAS jer yang sah.

        Ulama dalam PAS ?? hang jangan dok buat lawak retro kat sini ! berzina dengan bini kawan, khalwat dengan bini orang..fitnah, menipu..ulama tengkorak hang !

        Panduan agama apa yang orang PAS boleh bagi?…fitnah, menipu dah jadi makanan harian…hati pun dah hitam.

        hang ni retro laaa….hehe

      • TOKEH BABI DAP says:

        tapi nik aziz tak kira itu sumer..pasal politik sumer halal..dok dalam kemah berdua jantan betina pon dia senyum jew..

      • paklang says:

        sombong ke bodo budak ni?

    • ex-umno says:

      Tak da program ngajak kepada islam ke? macam mana PEMUDA TAK ROSAK KALAU IKUT UMNO?
      Cuba tengok pemuda2 sujud kepada Allah masa malam Ceramah Ustaz Azhar Idrus di Puchong…Bayangkan program ni clash dengan program UMNO.

  2. raplahjingaa says:

    Konsert cowdung yang di hadiri oleh labai-lebai PAS…tak mungkar la pulak.

  3. P164 says:

    PAS kn parti paling sempurna kt dunia..
    Sebab tu negeri bawah pentadbiran pas maju dan makmur, undang2 hudud dapat dilaksanakan…
    Tapi tu semua hanya mimpi indah pas…
    Heheheheeee

    • Cfu says:

      Dulu Nik Aziz pernah mengharamkan Konsert Jom Heboh. Tapi tahun lepas boleh pula Jom Heboh buat di Kelantan. Kejap haram, kejap halal, kejap halal, kejap haram. Hukum hakam ikut suka kepala otak dia.

      • P164 says:

        Betul tu bro..
        Baik dia bersara dari politik…
        Sudah-sudahlah menipu rakyat dengan fatwa-fatwa sesat PAS tu

      • man says:

        Haram Sebab Artis seksi tidak pakai tudung duk..menari…lelaki dan perempuan bercampur.dia bagi mesti dah bagi syarat artis yang datang tidak boleh dedah aurat…bukan Hukum Hakan ikut Pala Hotak…Sekurangnya Nik Aziz tu x dak la. kaki makan duit hang duit rakyat samun harta rakyat…jual maruah negara bagi Ic pendatang…Cuba Hang Pi KlCC Time raya aku rasa hang pun mcm warga asing..Ni Pi belajaq ugama bagi habis sekurang-kurang Nik ajis Dah Melarang Jangan Buat joom heboh lepas dah dosa dia..tanggungjawab dia…tapi ada pihak pengajur la kena tanggung..Islam tu cantik..Ibarat hang jadi Ustaz pi tegur bini PM tidak pakai tudung tak kan hang nak pi tegur tugas PM la teguq bini dia…ustaz bagi ceramah Cd nasihat kat Tv,radio,youtube,dah bagi maklumat nasihat dah tak tau..

        • yon76er says:

          Nak buat sesuatu biar sampai habis. Tegur sekali dah cukup ker..dah lepas tanggung jawab..senangnya jadi MB. kan kuasa diTangan MB jgn nak jawatan tapi tak tau kerja..tapi klu soal BN/UMNO punya hal blh sampai jatuh hukum ie. mengkafir org UMNO, menghalalkan MakiHamun sesama Islam tuu sapa yg punta FATWA, tak siNikky kau tuuu…ISLAM memang cantik tapi diKotori olih org mcm SiNikky dan PAS Pi Pus…..

        • raplahjingaa says:

          Islam tu memang cantik…yang buruk dah hudoh hanya PAS jer…nik ajis ? laaa…kat anwar ibrahm dah kata….nik ajis tu ulama terompah !! dan mat sabu pulak kata anwar kaki liwat !….celaru jadinya !!

      • selamber says:

        Lebai2 PASPISPUS tentu suka tengok..lg2 yg seksi2..hehe

      • bujuk says:

        Yg. HARAM tu KONSERT JOM HEBOH.. bukan program lain JOM HEBOH. Buktinya KONSERT JOM HEBOH takda dalam JOM HEBOH KELANTAN.
        Bebeza d Perak.. walaupun Mufti kata Haram Konsert JOM HEBOH, tapi MB tanggung semuanya.

        • TOKEH BABI DAP says:

          LU MALI WA PUNYA KELAI, BELAKANG ANGKAT SIKIT DAGING BUAT SOP… LU UNDI PAS NIK AZIZ TALAK BISING PUNYA..

  4. man says:

    Negara Amerika Maju,Jepun Maju,seperti Negara2 Eropah tapi cuba pikirkan dari segi kejala sosial,hancur,cuba tengok kat negara kita kes buang anak,pecah umah,rogol,macam lagi kes jenayah..Cubalah kita pikir masa depan anak-anak kita masa akan datang…apa akan jadi hanyut…Ibarat bagi ayam tidak sembelih haram dimakan Sebab Allah Suruh Sembelih bukankan Hukum Hudud tu Allah Yang Suruh…Pilihlah Pemimpim Yang Ada pengetahuan Agama Kalau anak-anak isteri pun tidak bertudung tanpa pengetahuan agama yang kukuh bagaimana untuk menjadi pemimpin yang Adil,bijaksana tanpa pengetahuan agama sebaliknya apa akan terjadi kepada anak-anak kita nanti terjebak dengan gejala maksiat Anak-anak dara melayu ikut,negro,Bangla,Nepal,Indonesia entah mana negara pun tak tau…mudah sangat terima makluk Asing pasal duit masuk…Satu lagi Allah suruh kita nak pilih pemimpin pilihlah yang Alim agama pi belajaq agama baru paham..Jangan pikir seronok ingat Allah dah turun kan bala kat malaysia ni tanpa kita sedar rakyat dah bangkit,barang mahal,rumah mahal,tanah mahal,pergaduhan sana sini rogol bauang anak.Tak semestinya Allah turun bala tsunami,gempa dan sebagainya..Ni cuma pendapat peribadi penulis tidak ada kena mengena dengan parti…Harap Maaf

    • raplahjingaa says:

      laaaa…cerita hudud lagi !! aji adi depan karpal dengan penuh rendah diri dan tersipu-sipu malu…kata hudud hangya 0.001% drp Islam, kalau tak mendesak tak payah buat…hang patut pi maki hamun aji hadi…mengaku ulama tapi apasal dia menikus dengan keling yang dah nyata anti Islam ? dan keling tu la yang kami tentang sekarang ni…..hangpa buat kawan pulak doh !

      hanya satu jenis manusia jer di dunia ni yang kata tak pe berkawan dengan syaitan…ulama PAS !!

  5. man says:

    Pas Memang nak jalankan hukum hudud tapi dah berapa kali kerajaan pusat menentang bayangkan kes Gro minum arak dekat cherating…nak hukum sebat x ada tukang sebat punya jahil…sampai kena bawak ke kajang…pun x ada last dpt pengampunan sultan pahang…x mau sebat bagi aku sebat bukan susah pun bukan sebat macam nak tebas lalang …kalau sakit relak dulu pi minum sambung balik

    • raplahjingaa says:

      PAS nak jalankan hukum hudud ? tu la aku kata hang ni retro…hehe

      di sergah dek benggali janggut…ulama hang tersipu-sipu pandang lantai.

      Cuba hang bayangkan…ulama PAS kantoi berzina dalam keretapi dengan isteri seorang lagi ulama PAS…kantoi dengan suami sendiri, bawa pi jumpa nik ajis, dia suruh balik…esok tu dia kata Allah dah maafkan penzina tu !!

      Lagi senang kan..relex gila !! hang bayangkan orang macam nik ajis tu diangkat jadi pemimpin negara….alahai

      • bujuk says:

        Walaupun d sergah, IMAN PAS tak goyang dan tunduk. Tapi Najib terus melutut, bila CSL yg. gila seks tu ancam keluar BN.

        • StinGray says:

          Bujuk….Hang belajar agama kat mana??….belum pernah aku dengar IMAN ada pada PARTI POLITIK ( IMAN PAS )….yg aku tahu cuma manusia yg beriman atau tidak beriman….Parti berIMAN ni 1st time aku dengar…..Ajaran agama baru hangpa ke bujuk???….

          • bujuk says:

            Maksud aku IMAN pemimpin PAS la.. mereka yg. corakkan PAS dan tentukan arah tuju. Kalau nak pertikai jugak.. ok la, aku tertinggal perkataan pemimpin d antara perkataan IMAN dan PAS. OK?

          • StinGray says:

            Ingat bujuk…patah2 dan rangkap perkataan boleh menyesatkan sekiranya tersalah maksud.

            Ini bukan soal Mempertikai tapi soal akidah. siapa hang utk nilaikan IMAN seseorang…samada berIMAN atau tidak..

            bujuk…Iman itu adalah pembenaran hati…Pengakuan dengan lisan dan perbuatan dengan anggota badan. ketiga -tiga perkara ni perlu dilakukan sealiran, tanpa meninggalkan salah satu drpdnya….dan IMAN boleh berkurangan dan bertambah…

            bujuk…sapa hang utk mewartakan IMAN pemimin2 hang??…..berIMAN sungguh ke pemimpin2 PAS yg bukan lg dipimpin oleh golongan ulama ‘kononnya’ yg telah tertewas pada golongan profesional ‘kononnya’……

            bujuk…hang ingat nilaikan IMAN seseorang ni mcm nilaikan kekayaan harta/duit seseorang ke????…..hang ingat pandai hang ni sama dgn Allah ke???…..bulu bini kawan pun tersekat kat kerongkong….beriman konon….

          • raplahjingaa says:

            tu la hang bujuk…ilmu agama hang nak mau belajar, kalau hang belajar pun kat tok guru yang songsang…

            kan dah kena tarbiyah…agama jangan buat main bujuk…kalau hang tak tau, hang jangan berlagak pandai. Ingat tau.

    • paklang says:

      hmmm.. baru faham sikit perangai budak ni?

    • Cfu says:

      Man, kerajaan pusat tak menentang PAS laksanakan hudud. Tapi Nik Aziz takut pada Karpal Singh. Karpal Singh gampaq, Nik Aziz dah kecut teloq. Takut Karpal lebih dpd takut Allah swt.

  6. Adam Abdullah says:

    Kalau pembangkang Boleh upload dan downloading vedio di atas, UMNO kenalah upload dalam You Tube vedio yang menunjukkan kegiatan dan aktiviti yang menarik untuk tuntonan semua di Malaysia dan Luar Negara seperti mana mereka uploading Bersih 3.0. Cari pakar upload vedio ke You Tube.

  7. raja kongkiak says:

    Yang tak haram buat macam ostas bedron,abang mat sabun,bung nuar balun jamban ngorek mantat. Yang tuh sapa kata haram..yang tuhhhh syioooqqqqq…

  8. bujuk says:

    Salam…
    Jika betul kata penulis.. aku cadangkan UMNO buat wawancara khas isu ni. panggil Exco belia/pemuda (PAS) S’gor untuk jawab supaya hamba rakyat seluruh S’gor boleh buat keputusan yg. betul bila PRU13 nanti. Tiada maknanya lari dari mulut Harimau masuk ke mulut buaya.

    • syaa says:

      sesat betul agama pas ni.klu bukan puak dia buat maksiat,pas berkokok sana sini bantah,kononnya pas ni alim.klu puak dia buat maksiat,pas diam diam,setuju kottt.siap pertahankan lagi tu.cilako kau pas.

      • selamber says:

        berdangdut di serambi mekah..hehe

        • raplahjingaa says:

          tu tak pe…nicky kata hiburan…hehe, hang dangdut tropedo nicky oiii…hang lanyak je laaa…tapi hang jangan bawa mat sabu…terlepas subuh mamat tu nanti.

          • StinGray says:

            dangdut tropedo…hehehe

            mcm2 pun ada dlm parti PIS ni…byk betul skrip2 lawak parti PIS ni simpan…sapa2 yg nak masuk Raja Lawak boleh la pi jumpa SU Parti PIS…depa ada 1 kontena skrip2 lawak tahap kelakar pecah pout…

  9. Anti Yahudi says:

    ckp je la diorg dengki program diorg x dpt sambutan. Walhal pd mlm yg sama diorg wat program himpunan belia kt area umah aku ss 7 ada KONSERT ROCK THE YOUTH… Bising je lebeh.

  10. tengkudin says:

    ayoyoyoyo…K POP PAS Kelantan ooooo heheh

  11. ulamak pas says:

    dangdut kelate, molek sokmo deh..ambo selaku tok guru pas suko sangak2.. meh secawan deh..muuahhhh!!!

  12. Anak Lenggong says:

    Ha’aa laa Man..orang Pas banyak yang berilmu agama..tapi dia guna ke ilmu yang dia ada tu…atau dok menyesatkan orang dengan fatwa merapu ikut keadaan dan kepentingan politik dia..kalau dia guna takde laa caci maki dan menjatuhkan maruah orang didalam ceramah ditepi longkang..surau dan masjid..Islam mengajar pak lobai PAS menjatuhkan maruah orang kee..tu tengok statistik kes HIV dah 3 tahun Kelantan yang dikatakan kononnya diperintah oleh tok guru dan lagi negeri serambi mekah merupakan kes yang tertinggi. begitu juga dengan kes penangih dadah baru..lu ape cite…

    Man..ape pulak cite pabila puak ko bebudak yang tak berapa cerdik buat bentahan PTPTN di dataran merdeka tu..dok berkepit jantan betina siang malam tak pulak ko dan lobai PAS bising..Man ko kata PAS nak jalan kan hukum hudud tu ..ko kata kerajaan pusat halang ..wei tu zaman datuk ko laa..sekarang ni dah bertukar 2 PM..lagi satu ko..bujuk..moon..C5 dan penyokong bangan PAS je yang dok kata PAS nak buat hudud tapi pemimpin ko dah buang hudud tu daripada ingatan mereka..Hadi kata hudud hanya 0.001% sahaja dalam perjuangan PAS..Azizan pulak kata Hudud bukan perjuangan PAS dan Nizar sewaktu didalam persidangan dewan negeri Perak mencabar Tajul Rosli supaya menunjut kepada beliau dekat mana dalam perlembagaaan PAS ada menyatakan akan melaksanakan hukum hudud…aku nak tanya ko Man..ko pernah ke tengok perlembagaan PAS…atau main sedap mulut jee..lu pegi kaji dan pandai ke belakang dulu laa PAS bermula daripada mana dan punca PAS ditubuhkan dan siapa yang membiayainya..

  13. baba says:

    biasa la, benda yg depan mata pakatan tak pernah nampak, tapi benda seberang laut yg besar kuman dia nampak clear pulak.

  14. Anak bukit says:

    BN dah MUla kecut.. bakal di kalahkan dlm PRU13.. Tingailah pencacai umno yg dicucuk hidung..

  15. sempoi says:

    mari pakat2 berdangdut..yahooo..yabadabeduuu!!..hidup PAS!!

  16. tiongsat says:

    Memang benar kerajaan UMNO jadikan hari belia sebagai hari maksiat supaya anak muda leka dengan UMNO bangsattu…

Leave a Reply

Threesome