Menu Utama

Siapa Kata DAP Tak Korup?

TAWARAN jawatan kanan di Penang Institute dengan elaun tahunan sebanyak RM 50,000 (dan faedah lain) sebagai ganti tidak meletak jawatan dan kehilangan jawatan Senator kepada bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Aziz adalah bukti jelas kekorupan parti DAP ini.

Soal ini sangat penting kerana intergriti dan bebas rasuah adalah tiang yang membentuk DAP hari ini.

Kalau PAS menentang BN dan UMNO dari sudut agamanya (hudud), DAP pula memperjuangkan soal intergriti dan rasuah.  Kalau PAS cukup pantang dituduh kurang Islamik, DAP juga sangat pantang kalau dikaitkan dengan rasuah, kerana itu imej yang telah dibina sekian lama.

Tapi akhirnya sekarang, dua-dua itu pun telah dibuktikan tuhan hanya penipuan masing-masing untuk mendapat kelebihan politik dan undi.  Terutama DAP, sanggup menggunakan wang rakyat Pulau Pinang dalam jumlah yang banyak untuk merasuah Tunku Aziz menarik semula perletakkan jawatannya.

Ya, duit rakyat Pulau Pinang, sebab Penang Institute itu bukannya badan yang menjana keuntungan tapi sebaliknya badan pemikir think thank yang bertujuan memantapkan DAP.  Sudah tentu fundingnya datang dari duit rakyat Pulau Pinang, takkan dari poket Guan Eng dan bapanya kot.

Mungkin DAP akan kata Tunku Aziz membuat cerita dan sebagainya, itu masalah senang, saman sajalah Tunku Aziz dan selesaikannya di Mahkamah.  Lagipun kita tak hairan sebab plot cerita apa-apa yang berkaitan dengan Pakatan Rakyat ini sama sahaja setiap kali – sama macam PAS dan soal hudud jugalah.

Tapi sementara itu berlaku, bolehlah kita anggap DAP ini tidak terlepas dari menjadi korup, bukan orang lain kata, tapi bekas Naib Pengerusi dia sendiri kata.  Itu yang terdedah ya kawan-kawan, yang tidak terdedah tak tau macam mana hebat lagi.

Jadi sekarang yang beria-ia nak menyokong DAP ni kenapa?  Dulu bolehlah, dia tidak memegang kuasa, sekarang dia sudah berkuasa di Pulau Pinang, kita sudah ada bukti fizikal yang boleh dijadikan perbandingan.  Nampak sangat DAP lebih korup dari apa yang dia selalu kata kepada UMNO.

Ini belum lagi kes skandal berkaitan dengan projek Bayan Mutiara terbongkar habis lagi ni tau.

Satu-satu gebang parti komponen Pakatan haram ini mula memakan diri sendiri dari dalam.  Dulu cakap pandai, bila dah berkuasa baru tau langit tinggi atau rendah.  DAP pun tidak boleh menahan diri dari membelanjakan wang rakyat Pulau Pinang untuk kepentingan parti itu sendiri, bukan untuk kepentingan rakyat.

Hayatilah sebahagian petikan temuramah Tunku Aziz dengan The Star, mengesahkan DAP adalah sebuah parti korup seperti yang telah diterjermahkan oleh AgendaDaily:-

[B]S: Adakah ini penamat karier politik anda (dengan DAP)?[/B]

Tentu sekali, tidak ada soalan. Tetapi apa yang benar-benar membuat saya akhirnya memutuskan untuk meninggalkan DAP adalah kejadian Ahad lepas kira-kira jam 8.43 pagi. Saya menerima panggilan telefon daripada Guan Eng. Saya tidak tahu sama ada ia untuk mengambarkan penyesalan atau mereka merasakan perlu mengantikan saya (memberi pampasan) dengan sesuatu berikutan khidmat saya sebagai senator tidak disambung. Beliau menawarkan saya jawatan kanan di di Institut Pulau Pinang, dengan kemudahan perjalanan sebagai salah satu daya tarikan … Dan saya berkata saya perlu berfikir tentang hal itu.

Sehingga semalam, selepas saya telah membuat keputusan (meninggalkan parti). Pembantu beliau menelefon saya pada waktu makan tengahari mengulangi tawaran bosnya, tetapi menambah bahawa kali ini terdapat wang saku sebanyak RM50, 000 setahun, bersama-sama dengan faedah lain. Saya menganggap tawaran tersebut sepenuhnya menghina. Sama sekali menghina, dan saya hanya boleh menyimpulkan bahawa ia telah datang daripada seseorang yang mempunyai tidak berakal dan tidak mempunyai walaupun sedikit rasa hormat. Adakah beliau fikir saya ini orang jenis apa? Satu penghinaan, petama kerana anda ‘menyerang’ saya dengan sebab yang salah, kemudian tidak sambung pengkhidmatan saya, dan kemudian ditawarkan jawatan kanan di Institut Pulau Pinang. Ini adalah hal yang saya bimbangkan, orang ini tidak mempunyai rasa kesopanan, dalam erti kata lain.






64 Komen to Siapa Kata DAP Tak Korup?

  1. pasdaplaknat says:

    Cubalah tgk siapa pengamal RASUAH terhebat kalau bukan Lim anak bapak dn DAP laknatullah ni

    epas tu sebok tuduh org lain rasuah.. SELCAT lah konon..

    cubalah kita lihat betapa hinanya bangsa Cina DAP ini lakukan pd org Melayu..iaitu dgn mainan duit tawar menawar…

    maknanya org Melayu ini boleh dibeli seluruh akal dan tubuh badan dgn negotiation DUIT.. maruah dan harga diri serta kedaulatan negara cashed exchanged..

    kalau kena pd bangsa PAS mcm Abg Mat tu..rasanya melahap dah amik tawaran emas Cina Kafir Harbi ni!

    Muhasabahlah dr isu ini..bangsa DAP akan pergunakan Melayu utk jd anjing suruhannya sj..xlebih dr tu!

  2. pasdaplaknat says:

    dari satu sudut lain..inilah balasan yg Allah nk pamerkan..sbb join DAP Laknatullah ini.. akn disampahkan org Melayu bila xdiperlukan lagi

  3. randomsee says:

    kalau cina komunis bagi rasuah itu namanya sedekah- fatwa nik ajis gila

  4. bujuk says:

    50,000 setahun… baru rm4,000+ sebulan. Gaji pengetua sekolah pun rm6,000 sebulan. Takkan kerja takda gaji pulak… lain la kalau rm50,000 sebulan. Tu.. pengerusi TNB pun lebih 1/4 juta sebulan… apa cerita.

    • jebat says:

      apa makna tawaran ni bujuk??? ko ingat semua org mcm anwar aljuburi ke.. maruah diri terlalu bernilai bujuk..

      • pasdaplaknat says:

        ko mane pun dia nk masuk belah DAP jugak bujuk ni.. ko ni Islam jenis ape bujuk?
        ko terpesona kt mana dgn DAP ni selain dr ultra racist dan bijak menipu dpn pemimpin PAS.?

        • bujuk says:

          Bro.. iklas la, gaji korang berapa?
          Tawar jawatan pada ahli politik, ada masalah ka.. kalau dia ada kelayakan. Kalau takda SPM, lantik jadi pengetua memang la tak layak.

          • jebat says:

            itu la rupa ko yg sebenar bujuk..perumpamaan pun berterabur.. kerana marahkan melayu islam umno.. DAP pun ko sokong..

          • Cfu says:

            Bujuk, cara bercakap tu agaknya hang kerja sebagai guru. Jangan banding dengan gaji Pengerusi TNB. TNB syarikat milikan awam berhad, berbaloi la gaji pengerusinya.

          • StinGray says:

            isu nye soal korup kurap DAP, bukan soal kelayakan akademik utk jawatan tersebut..

            bujuk…jgn bodohkan diri hang terlalu kerap, cian anak bini hang kat rumah tu..

            penghujah level IQ kambing jea ke yg mampu PAS hantar kat sini….takde ke yg berIQ manusia normal???…

          • bujuk says:

            cecita.. kat mana korup tu. Korup ke Jamaludin Jarjis tak dapat jadi menteri tukar jadi duta bertaraf menteri, sama juga Samy Vellu dulu Wan Mokhtar dan banyak lagi. Korang kata ahli politik yg. bersara d lantik jawatan k’jaan sebagai korup? Tu TunM pencen PM jadi penasihat Petronas dan Proton, Khalil yakob dari MB jadi Sultan melaka(ada sultan ke melaka.. hehe), Sakaran Dandai KM jadi Yang d pertuan Sabah semua tu korup ke?

          • StinGray says:

            kenapa la bongok sgt hang ni bujuk…Tunku Aziz sendiri yg menganggap tawaran ni sebagai rasuah…dgn alasan sbg balasan persetujuan perletakan jawatan beliau….nak cari kebenaran jgn rujuk satu sumber jea bujuk..nanti nampak mcm tolol….

            dah paksa org resign sudah la, tak payah la nak rasuah pulak bg jawatan lain pulak…org ada perinsip bukan tengok duit semata-mata mcm hang ni…kenapa suruh resign lepas tu nk bagi jawatan yg tak de kena mengena dgn perjuangan dia…bukan semua org giler duit macam puak2 haprak macam hang ni….sanggup pasang bendera DAP dan jilat bontot kapir laknat tu…paham kan…

          • bujuk says:

            habis korang hanya mengikut dan tak boleh fikir mana yg. betul? K’jaan P.pinang tawarkan jawatan kanan d penang intitud kepada dia namanya korup, habis tu tawaran jawatan senator dulu bukan korup pulak.

          • bujuk says:

            Stingray jawap aku.. apakah jawatan yg. d tukar kepada pembesar UMNO tu korup atau tidak?

          • mustaqim says:

            bujuk………cuba baca betul2….dan cari dalam kamus makna elaun atau wang saku dan gaji……gaji makna nya upah yg setimpal dengan kerja yg dibuat….

            tue tak sebut gaji…sebut wang saku…

            elaun??????aku malas la nak type apa elaun…ko lagi pandai….aku keje skang nie..lau guang eng nak lantik aku jd direktor kat penang berhad xbergaji pun takpe..asal elaun jalan…err…paham dok???

          • StinGray says:

            bujuk ngok…kau kena paham tujuan sesuatu tawaran tu dulu…adakah kerana paksaan…upgrade…keperluaan…kepentingan peribadi…adakah kerana HAK atau sebagai tebus ganti…

            Dlm kes Tunku Aziz ni LGE mengarahkan beliau meletakan jawatan, kerana tidak sehaluan dgn DAP, sedangkan Tunku Aziz tidak melakukan apa2 kesalahan seperti mana yg termaktub dlm perlembagaan DAP….LGE juga berjanji akan menawarkan jawatan sbg pegawai kanan di sebuah institut sekiranya Tunku Aziz setuju untuk berundur secara diam tanpa membangkitkan isu ini secara terbuka….ko tutup mulut, sbg ganti aku bg ko sesuatu…bukan rasuah ke ni bangang….

            Dengan lain perkataan LGE menawarkan sesuatu hadiah kepada Tunku sekiranya beliau menurut kehendak LGE. Dalam sesuatu urusan menghadiahkan sesuatu yg bukan haknya kerana kesanggupan membantu dianggap rasuah..LGE cuba memberi RASUAH kepada Tunku…paham dah ke??….tak paham baca ni plak…

            RASUAH : Ditakrifkan sebagai memberi sesuatu kepada orang-orang yang tertentu dengan niat untuk mendapatkan sesuatu yang bukan menjadi haknya.

            Memberi sesuatu itu samada dalam bentuk wang ringgit, harta benda, JAWATAN, perkhidmatan, janji manis dan sebagainya. Ianya diberikan kepada orang yang tertentu yang tidak layak menerimanya. Mungkin orang yang diberi rasuah itu mempunyai gaji dan upah yang tertentu, lebih kaya dan berjawatan dan bukan pula kaum keluarga si pemberi. Pemberian yang diberi dengan niat agar suatu masa mendapat balasan dan imbalan yang lebih besar dari orang-orang tertentu tadi. Sedangkan pada hakikat orang lain yang sepatutnya memiliki hak itu.

            Paham dulu pengertian HAK dan yg bukan HAK sebelum nak tunjuk pandai..,bagi puak2 hangpa memang la rasuah tu dh convert kan jd hadiah…..tu pasal hang tak boleh baca isu ni….kefahaman hang memang lemah bujuk….lagi pun siapa yg tak tau puak yg menghalalkan cara kat malaysia ni…kalau bukan PARTI PASPISPUS Khawarij…

          • bujuk says:

            Ok lah.. aku copy paste jawapan LGE, korang fikir sendiri.. adakah namanya korup atau tidak. Jangan nafikan pulak jawapan LGE.. ok. Dah panjang sangat aku bukak baru.. ok.

          • StinGray says:

            jawapan cina tu hang percaya bujuk…rosak hang dh bujuk….seburuk2 Tunku tu dia org islam bujuk….walaupun islam dia tak sehebat hang, tp bukan dia tak tau semua soal islam..dosa..dan rasuah…

          • fabregaz says:

            gaji dgn elaun pun xtau nk beza..bodoh

          • selamber says:

            hehe..dah kata dah..bujuk ni mmg bodoh..agen komunis pulak tu..mmg cilako..

          • Pasdaplaknat says:

            Masya Allah..apa kena bujuk ni? Pelik benar perangai dia dh xmcm org berakal…dia merosakkan dirinya sndiri tiba2 jadi talibarut musuh Islam.

            Aku tergamam jg..bace hujah ko..tergamam bkn krn hebat tp krn luar biasa taksub dan jahil..

            Kenpa ko rosak seteruk ni bujuk? Kasihanlah diri ko sndiri..byk2 istighfr, mntk Allah betulkan otak ko semula.

    • bujuk says:

      Atau aku salah faham… sebenarnya Tunku Aziz nak lebih sebab tawaran UMNO lebih lumayan. Kita tunggu betul ke idak cakap aku…

      • StinGray says:

        bujuk…anjing DAP kapir laknat sedang menyalak…..hang mana paham ape pun bujuk….paham hang ni fitnah jea…

      • armandulA says:

        Kalau boto kete ikau ek memanglah Tunku Aziz tu kaki korup jugak macam pemimpin UMNO yang dituduh pembangkang selama ni..kan…kan….. Tu la dokrin yang dipegang secara taksub oleh pemimpin PR…memang nak rebah la pada PRU 13 nanti..

        Kalau ikau tak cayo kecek ambo ni ikau tunggu la nanti rakyat akan belasah hamlau-hamlau yang haprak hampeh tu….!!!

      • selamber says:

        dah kantoi pasal rasuah tukar pulak kepada FITNAH..dah tentu fitnah yg dirujuk kpd UMNO la tu..hehehe..bujuk..bujuk..mmg dasar agen komunis ko nih!!..jahanam

    • pandipory says:

      orang cakap pasal korup, lu cakap pasal gaji…lu myk mengong lor..

    • jagat says:

      4 ka, 40 ka, 400 ka, 4000 ka, 40000 ka, 400000 ka, 4 juta ka, 4 billion ka… yg penting itu rishuah… bujuk, awat la bengap sangat umar hg tu, ngaji ngan tok guru pun x faham2 lg ka.. la ni hg pi ajaq sndiri la kut2 dia blh faham… bgtau kat umar jgn cakap saja kita bnci rasuah tp alih2 kita yang buat ..

    • chephang says:

      RM 50,000 setahun tu bukan gaji, tu elaun tutup mulut @ rasuah. Gaji bayar asinglah bujuk. bodoh betul

  5. joflo says:

    las las UMNO pulak akn dpersalahkn…..kita tunggu

  6. aziz pukimak says:

    siapa kata DAP tak korup?
    aku tahu aku tahu!! melayu pukimak dlm PAS dan melayu kaki buntut dlm PKR.

  7. kojol says:

    melayu pukimak dlm pas melayu kaki bontot dlm pkr melayu dlm umno nak panggil apa pulak…

  8. raja kongkiak says:

    Hahahahhahahaha…awat laaa bengap sungguh penyokong penyokong pembangang kat sini. Orang cakap bab rasuah depa cakap bab gaji hahahaah..samdol sungguh laaaaa. Macam,mana pun oleh sebab “umar abdul aziz” yang menawarkan maka ia bukan lah KORUP bagi Pas kaa PKR kaa. Cuma bagi kita yang dok perati tengok , boleh kata nih semua Guang Eng nak “mengkulup”kan orang melayu yg sokok DAP dengan jawatan tersebut.Nih diaa lah pemimpin “mulia” melayu yg sokong pembangkang suka sangat.

  9. Tubir says:

    Rasuah adalah tafsiran dan siapa yang mentafsirkagan nya.Macam undang undang juga ,undang undang adalah tafsiran yang dibuat oleh pengamal undang undang .setiap pengamal undang undang boleh membuat tafsiran berbeza sama juga dengan hakim .Begitu juga den dengan sejarah penganas boleh ditafsirkan sebagai wira jika kominis memerintah .benda yang kita angap betul pada nasa sekarang boleh bertukar menjadi salah dimasa akan datang.
    Macam lim kit siang danlee kuan yu saya mengangap beliau adalah pencetus prestiwa 13 may yang berdarah dan satu pristiwa malang untuk malaysia dan merika berdua ni wajib dipengal kepalanya .Merika inilah bapak segala korup dan bencana .

  10. KerisJentayu says:

    Cina DAP ingat melayu boleh dibeli seperti besi buruk..

  11. Mohd Tasyahud says:

    Tuan Bujuk telah pun dalam kata lain bersetuju dengan LGE agar merasuah Tunku Aziz agar tidak meninggalkan DAP.

    Apa agaknya pendapat bujuk jika tawaran sama diberikan kepada Kadir Sheikh Fazir oleh UMNO?

    Wallahualam.

    • StinGray says:

      Dgn pantas bujuk ni akan ckp haram..berdosa…isi neraka…..alasannye…sebab org/parti UMNO..

    • bujuk says:

      LGE jawap… ia tawaran Iklas dan tiada kaitan samada Tunku Aziz jadi ahli DAP atau tidak. Apa yg. Tunku Aziz cakap hanyalah pandangan sisi dia… bukan pandangan sisi LGE. Kalau pemberi sedekah kerana Iklas, tapi penerima anggap rasuah… penerima haram ambik habuan tersebut, tapi pemberi tidak haram menawarkannya. Tapi kalau kata saya tolong tuan2, dan tuan2 tolong saya.. sah rasuah sebab ada perjanjian.

      • StinGray says:

        LGE ikhlas kepala hotak hang…kalau dia baik sgt dan ikhlas kenapa suruh Tunku tu resign.

        Kalau LGE ikhlas bg hang babi panggang hang lantak jugak la yea…sebab dia ikhlas….hukum agama jelas bujuk oiii…toksah nk berselindung dgn lisan hang…

        hujah hang mengelirukan org2 Islam…..ramai org ckp dia ikhlas nak bagi hadiah, tapi kita yg waras ni fikir la, sama ada hadiah yg nak dibagi tu ada kaitan dgn jawatan, kuasa atau pengaruh yg kita ada ke?…pok nik sasau tu dah confused kan hang beza di antara Rasuah & hadiah….

        Bujuk oiiii…..Rasuah ialah – hadiah yang dihulurkan kepada seseorang yang mempunyai kuasa tertentu bertujuan untuk membatalkan hak seseorang, atau menetapkan hak yang tidak sepatutnya, atau untuk memperoleh jawatan atau pekerjaan yang tidak selayaknya.

        Hadiah pula ialah – Harta/Pangkat yang dihulurkan bertujuan mendekatkan seseorang dengan saudaranya yang lain kerana cinta dan kasih, atau supaya mereka dapat bantu membantu atas kebaikan dan takwa, atau untuk menjadi rakan kongsi dalam suka dan duka – tanpa ada di sebaliknya itu suatu niat yg lain…

        Hang percaya sungguh si LGE kapir tu seperti Khalifah Umar Abdul Aziz….beria-ria hang nak protect cina tu…apa nk jadi dgn hang ni bujuk…

        Dari Thauban katanya: “Rasulullah s.a.w. melaknati pemberi rasuah, penerima rasuah dan perantaranya,” (HR Ahmad & Hakim)

        …hang nk jadi perantaranya ke bujuk….

        • sungai_siput says:

          Bro sting

          LGE kan sama level dgn UMAR al Khattab bagi bujuk

          menjadi kewajipan bujuk mempertahan kan pemimpin DAP tu

        • Pasdaplaknat says:

          Bujuk..sudah2lah melampau2 sgt menjilat LGE, jijik! Ko lupa diri jd anjing DAP.
          Kenapa ko husnu dzon melampau2 pd puak Kafir Harbi ini melebihi sesama Muslim spt UMNO?? Syariat mana yg ko pakai ni bujuk?

          Ko mabuk apa smpai percaya luar biasa pd LGE? Apakah ko boleh baca hatinya? Nilai ikhlas apa yg si kafir tu tahu sedangkan dia tidak berhukum dan berada dlm Akidah Islam, masa yg sama semua keikhlasan DS Najib bulat2 ko tolak dlm mmbntu rkyt?

          Jika LGE tu beretika, kenapa Aziz digugurkan jd Senator?? Kenapa beri rasuah utk tutup mulutnya???

    • sungai_siput says:

      kadiaq tu takyah panggil lah masuk UMNO

      elok lah takde orang macam dia dalam UMNO

  12. bujuk says:

    Jika semua tawaran k’jaan pada kakitangan dan menteri selepas bersara d namakan korup…
    Bekas MB perak (Ramli ngah talib) d pecat dan d lantik jadi Yg. D pertua Dewan Negara. Hamid Albar jadi pengarah SPAD, Idris Jusuh jadi pengarah Risda, Isa Samad jadi pengerusi Felda yg. mana sebelumnya Yusuf nor(bekas menteri jugak) tak terkecuali pegawai2 k’jaan Ahmad Sarji pengarah Amanah Saham, Bekas KPN Hanif Omar lembaga pengarah Genting, Khir Johari pengarah toto… selain nama yg. aku sebut seperti JJ, Sakaran dandai, Khalil Yakop, wan mokhtar, samy vellu… hui panjang senarainya.

    • mat says:

      Hhaahah..bujuk ni macam siut la.. spin.. spin spin tak abis abis.. bila pulak LGE suruh tunku aziz bersara? selepas kenyataan dia tak sokong bersih kan? point utama kat situ la bujuk.. nasib baik nama ko bujuk.. kalau macam nama kawan ko BUxxH hari tu.. memang benanah la kena sumpah ngan aku,, hahahah

  13. djray says:

    siapa yg pernah kerja dgn cina bangsat macam ni pasti tau.. yg jenis ni bukan sekadar busuk.. tetapi adalah bangkai yg berjalan.. sama saja dgn pe’el yahudi..

  14. StinGray says:

    Bujuk kata ….”Ko berjuang kerana Allah ke kerana PAS?

    Kalau kerana Allah yakin lah janji Allah tu benar, kalau kerana PAS ko telah tertipu dengan Syaitan.”

    10:36 PM on May 16, 2012

    Rujuk tajuk : Bubar Sajalah Majlis Fatwa, Bagi Nik Aziz/Anwar Jadi Mufti – 15 may 2012.

    betul hang ckp bujuk….hang dah tertipu dgn syaitan LGE…

  15. anak melayu says:

    Bujuk is just an idiot…..cakap melayu pun tak faham…tetapi belagak bijak….seharusnya haiwan seperti bujuk…..kita hapuskan saja…..sedikitpun tidak akan merugikan negara ini jika ada sesiapa yang sanggup hapuskan binatang laknak seperti ini

  16. raja kongkiak says:

    Macam mana laa boleh ada pengikut yang rendah megabaitnya. Makalau macam nih ada melayu kat tanah melayu nih ..jahanam..mulut kena suap lobang taik kena sumbat.Orang perli depa ingat orang suka. Orang ludah depa dok pikiaq orang dok semboq minyak wangi. Lahabau DAp dok lempaq taik kat muka depa pun depa tak merah aihhhhh…!! sebab ada bigboss depa yang suka main lobang taik jugak..waaaaaaaa…ghoplahhhh ghoplahhh

Leave a Reply

Threesome