Menu Utama

Hudud: Kejap Buat, Kejap Tidak, Kejap Tunda

ASAL nak pilihanraya cerita hudud pasti keluar, ini biasa.

Asal keluar, mesti ada alasan, sama ada nak buat sebelum ayam berkokok atau selepas disembelih, ini juga biasa.

Bila DAP masuk campur, PAS akan senyap balik, ini paling paling biasa.

Begitulah nasib hudud di Malaysia ni, hukum Tuhan yang diangkat ke makam tertinggi oleh pemimpin dan ahli PAS, terutama yang dungu-dungu, tapi dalam pada itu diperlaku macam bola.

Sebab itu bila cerita hudud ini keluar balik, dari mulut Hadi (mulut sama yang scrap negara Islam/hudud untuk digantikan dengan negara berkebajikan dalam Muktamar PAS tahun sudah), maka penulis tidak langsung terperanjat.

Ini memang sudah diagak.  Ia ibarat drama telenovela yang plot ceritanya memang macam itu jugalah setiap kali.  Kalau tak plotnya, makcik dia rupanya adalah mak kepada kawan rapat sepupunya yang 25 tahun tak jumpa, mesti plot lainnya ialah, mak kepada kawan rapat sepupunya itu sebenarnya adik beradik dengan datuk dia.

Maaflah kalau mengelirukan, tapi itu gambaran macam mana hukum hudud ini boleh disepak terajang oleh pemimpin PAS.  Kalau pilihanraya lambat lagi, ceritanya macam ini, kalau dah dekat, ceritanya macam ini pula.

Hairannya, itupun masih lagi ramai yang tegar-tegar menyokong parti PAS ni.  Lupakah dia yang PAS itu bukan mewakili Islam dan perjuangan Islam, nampak sahaja macam itu sebab warna rasmi dia hijau putih.

Hakikat yang sebenarnya, Islam hanyalah mainan politik PAS dan hukum hudud juga tidak terkecuali.

Sebab itu penulis tak minat nak bincang bab hudud ini.  Hukumnya memang hukum Islam tapi ia tidak jauh beza dengan hukum-hukum Islam yang lain, kalau mampu laksanakan, kalau tak mampu ada pilihan lain.

Sembahyang yang tiang agama pun, kalau sakit dan sebagainya, boleh digantikan pada masa yang lain.  Itu sembahyang, tiang agama dan disebut terang-terang dalam rukun Islam.

Yang penulis berminat ialah mempersoalkan kenapa PAS masih lagi tak ubah-ubah pendekatan lama berkaitan hudud ni?  Kalau nak kekal relevan, carilah idea dan pembaharuan sesuai dengan peredaran zaman.  Masyarakat hari ini bukan mudah dibodoh-bodohkan macam masyarakat dulu.

Hari ini arkib berlambak-lambak.  Cakap berputar belit sahaja, sekejap itulah fakta apa yang dicakap dulu keluar.

Dalam soal hudud ini, pen’scrap’annya telah rasmi diumumkan Hadi tahun lepas dalam Muktamar untuk diganti dengan negara berkebajikan, semua orang pun tahu itu.

Dia pusing balik kata nak laksana hari ini, orang dah tak hairan dah.






142 Komen to Hudud: Kejap Buat, Kejap Tidak, Kejap Tunda

  1. Moooohyideen says:

    sekali lagi umno spin.

    Pkoknya UMNO yg memegang tampuk kuasa dah lebih 50 tahun, apasal UMNO sendiri tak nak laksana??? Takut kat Chua Soi Leks atau UMNO sendiri parti sekular??

    • P164 says:

      UMNO x spin bro. UMNO x pnh kata nk laksanakan hudud. Pas je yang dari dulu smpai skrang asyik modal kan hudud je. Islam dipolitikan. Apesal pas kelantan dn berpuluh tahun perintah x laksanakan hudud….

      • pasdaplaknat says:

        UMNO xpernah janji ‘undi UMNO masuk sorga’ mcm Pork Nik tua kutuk tu janji pd org PAS..

        PAS bkn sudh janji malah menghina HUDUD dan syariat Allah.. satu pun xbuat!!bersumpah dan mengugut guna nama HUDUD utk tamakkan kuasa!!

        ini bangsa Khawarij PAS Laknatullah..dh terminum air kencing Lim Kit Sial ke?
        satu habuk pn xde nk laksanan Islam.. nk runtuhkan Islam mmg banyak… Madrasah boleh di halalkan runtuh just nk buat shopping complex.. pala hotak syaitan yg ada dlm pemimpin2 Khawarij PAS!

        • raplahjingaa says:

          alaaa…moooo apa pun jadi PAS tak kan laksanakan hudud !!

          Cerita hudud naik semula sebab PAS rasa trick tu boleh tipu lagi oarang melayu…tapi si hadi tua kutuk tu dah lupa….dia sendiri kata kalau banyak masaalah tak payah buat hudud, dia sendiri kata hudud tak mendesak….tak perlu di laksanakan lagi…

          hangpa ni moooo…macam buih !

        • C5 says:

          sapa yang cakap undi PAS masuk surga???

        • C5 says:

          “Undi PAS masuk syurga” merupakan ajenda yang datang dari UMNO sendiri. Ketika pilihan raya kecil (PRK) diTerengganu dahulu, poster “Undi PAS masuk syurga” telah diedarkan oleh pemimpin UMNO/BN sendiri… Pihak PAS Pusat dan Negeri tidak pernah mengeluarkan poster atau mencetak poster seperti itu…Apabila disemak poster berkenaan tidak ada tanda nama dan siapa pencetaknya ….

          Poster tersebut dicetak sendiri oleh UMNO/BN diedarkan dan ditampal di sekitar Kuala Terengganu semasa PRK… Itu lah strategi yang digunakan oleh UMNO…… Media kerajaan TV1, TV2 dan TV3 juga terus menyiarkan berita UNDI PAS MASUK SYURGA ….. tanpa memeriksa siapa sebenarnya mengedarkan poster berkenaan…….

          Apakah ulamak-ulamak seperti Harun Din, Dr Mahfuz dan ramai lagi cerdik pandai islam sebodoh itu ??? ….. dengan mempercayai slogan UNDI PAS MASUK SYURGA …..?????

          • raplahjingaa says:

            dey cpai…harun din pun semakin menjauhkan diri dari PAS…sejak nik ajis gilos tu menyokong pengunaan nama Allah sebagai tuhan orang kafir, harun din berkata itu satu kekufuran.

            mahpus ? Dr dari mana yang dia dapat tu…SRP pun tak lepas !! elok la tu sama jugak macam hang !

          • StinGray says:

            Dr Prof Diraja Mat sabu kerongkong hang tertinggal ke???….heheheh

          • PASbodoh says:

            Dr mahfuz bile dapat taraf “Dr” tu??? Sejak belajar ekonomi tahap sampah dari Al-Juburi ke??? Kesian pencacai yang sorang-sorang ni….

            Kah kah kah kah kah… Doktor Mahfus Bagasi la…

      • C5 says:

        “UMNO x pnh kata nk laksanakan hudud”

        jelas lah bahawa UMNO sendiri tak suka hudud????

        • PASbodoh says:

          Sekurang-kurang UMNO tak berjanji itu dan ini. sebab UMNO paham realiti rakyat kat Malaysia ni. Tok Jijan pun cakap camtu juga…. adakah bermakna Tok Jijan sendiri tak suka hudud??? Silakan spin wahai C5 yang bongok…!!!

          Kah kah kah kah kah

        • Binder says:

          alahai C5 n moo.. aku dr masa budak2 lg dh dengar Pas nk buat hukum hudud..skrg ank aku dh nk kwin..nk PRU je baru timbul nk buat..Nizar komunis pun sah kan dlm pelembagaan Pas x ada nk wujudkan negara Islam..jgn duk bca sgt harakah..klau nk ubat kuat tenaga batin blh baca..tp klau nk tahu isu semsa byk2lh refer paper arus perdana..pastu engkau org fikir klau x faham..engko tyalh tok guru engko..

      • Mooohyideen says:

        Laa…UMNO tak pernah kata nak laksana hudud??? What is this??? Terbukti umno sekular!!!!

      • Brother_Borak says:

        Hudud di Pasrael Kelantan jadi bahan xperiment. Kaji! Kaji! Kaji! 20 tahun cakap pasal hudud pun masih dlm peringkat kajian.

        • PASbodoh says:

          Bukan tahap kaji dah… dah tahap tunda.. tunda.. tunda… mesyuarat sebab Timb MB terlalu sibuk takde masa nak mesyuarat pasal hudud yang “penting” ni. Perkara lain lagi PENTING dari hudud alagaPAS tau..!!!

          Kah kah kah kah kah

        • jinkun says:

          kelantan mana boleh buat hudud. Kelantan kan SERAMBI ISRAEL, dah tukar dr serambi mekah jd SERAMBI ISRAEL.

    • armandulA says:

      Lantuik wak ang ni norak jo lobeh,UMNO memamang tak pernah janji laksanakan hudud kerana terdapat kekangan sosial pelb agai etnik,agama,bahasa & budaya. Tapi PAS dari sejak mula dah buek janji nok laksanakan hudud tapi semuanya hampeh belako.

      Kalian dah kono tipu oleh pemimpin haprak nampak waraq. memang kalian ni bebal macam keldai memanjang dikelentong oleh orang pandir…..cayo la kecek ambo bro….!!!

      • C5 says:

        Sebelum mengutuk, menghina, memperlekeh hukum hudud. Sila baca “Qanun Jinayah Syar’iyah dan sistem Kehakiman dalam Perundanan Islam berdasarkan Quran dan Sunnah” karangan Haji Sa’id Haji Ibrahim (bekas Mufti Negeri sabah) muka surat 37 para 21(1) (2)(3) bab kedua Fasal pertama.

        • StinGray says:

          ape lg yg hang nk spin ni C5..hang x paham ke pak hardy tu ckp…pi la maki hamun dia…menyalak mcm anjing kat sini ape hal..hang suruh kitorang baca karangan Hj Sa’id…karangan Hj hardy kat atas tu hang dah baca ke???….sama biul hang dgn hardy tu…

        • PASbodoh says:

          Apsal enakmen hudud Kelantan dan Terengganu boleh lain pulak?? N.Ajis ikut kitab mana?? Hadi Boroi ikut kitab mana pulak??

          Yang best Tok Jijan juga, kitab dia langsung takde hudud…. kesiannya kene tipu hidup-hidup puak bongok tu…!!!

          Kah kah kah kah kah

        • azlan says:

          c5..elok ko sedar diri
          tok guru hang dah la bangang..kuar fatwa yg bukan2
          ko penah dengar ke fatwa2 mcm tok guru ko tu sejak azali..
          aku memang penah dengar..tapi bila aku dah besar mcm nih la..dan tok guru ko dah tua nyanyuk..

    • syaa says:

      hudud pas hudud politik jer…hudud politik..bukan kerana allah.menipu tak habis habis.

      • omega says:

        Kalau tak menipu bukan “Ulama” dalam PAS. Memang benar ulama pewaris nabi, tapi bukan ulama politik yang menghalalkan cara demi kuasa.

        Benar kata Tan Seri Rahim Nor, ramai bapa kafir ada dalam PAS.

    • omega says:

      Itulah sifat-sifat yang ada dikalangan “Ulama” dalam PAS. Pemimpin munafik semenjak menjadi hamba syaitan akibat fatwa tua kutuk lahanat.

    • politikar says:

      najib kan dah janji tak mau buat hudud …sebab tok guru najib pope al vatican musti tak setuju ….lagipun nallakarupan tak mau hudud ….. umi hafilda pun tak mau …apatah lagi mak lampir badak air rosmah mansur lagi tak mau hudud
      umno tinggai pencacai upahan saja ….

    • sungai_siput says:

      MooHH

      yang beriya tipu rakyat malaysia konon nak buat hudud ialah PAS

      pasai apa kait kan dgn UMNO pulak penipuan PAS ni…

      bagi WANITA malaysia yg depa nampak, PAS bagi fatwa halal boleh liwat jubo isteri, itu ka hudud PAS???

      mooh, rakyat benar2 dah tolak PAS da, yg bodo2 macam kau aje yg sokong, mgkin subtance kau nafsu sex luar tabie yg kau kejar

      liwat isteri, atau suka kepada hal2 songsang ni

    • ex-umno says:

      inilah akibatnya bila Cina terpengaruh dengan PAS.

    • ex-umno says:

      kesan dan pengaruh atas orang Cina….bahaya ni…http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bmkcweHCtUI

  2. OrangPekan says:

    Tak usah nak spin kat UMNO balik. Ini pasal Hadi dan PAS penipu, sekali kata nak buat, lepas tu tak jadi, lepas tu scrap , lepas tu nak buat balik, lepas 2 jadi 3. Amanat Hadi masih belum bertaubat, dah keluar pelan baru pulak. Pegi dah…Hadi dan PAS penipu.Karpal sergah sat lagi, terus sengap. Tok sah tunjul sangat muka penipu ni dalam blog, meluat aku tengok.

  3. OrangPekan says:

    Tak usah nak spin kat UMNO balik. Ini pasal Hadi dan PAS penipu, sekali kata nak buat, lepas tu tak jadi, lepas tu scrap , lepas tu nak buat balik, lepas 2 jadi 3. Amanat Hadi masih belum bertaubat, dah keluar pelan baru pulak. Pegi dah…Hadi dan PAS penipu.Karpal sergah sat lagi, terus sengap. Tok sah tunjul sangat muka penipu ni dalam blog, meluat aku tengok.

    • azlan says:

      aku pun meluat lebih dari orang pekan..ikut hati aku nak lempang aje tok guru pas nih..

      diorang ingat generasi skarang ta de otak…depa lupa hari ini maklumat pasal dunia..agama ke..politik ke..boleh dapat dalam sekelip mata..

      depa tau ke tu..
      bodoh pas tu

  4. aku bukan tok guru says:

    Aku tak leh tgk muke si pengkhianat ugama ni…ptuiiihhh..khhhhaaaaaiiikk pttuuuiiihhh

  5. Deen says:

    Dalam dunia ni hanya ada 3 orang yg penipu yang pertama anwar, yang kedua nik aziz dan yang ketiga hadi awang…itu saje kerja lain tak de menipu sepanjang hayat…

  6. jijan says:

    Moo ni dah tahap bangang. Hadi ckap tak boleh laksana hudud sebab nak atasi yang lebih penting iaitu kemiskinan. Takut nanti ramai plak kena ptong tangan. So prasarana kena lengkap dulu, kerja cukup, gaji minima..lepas tu baru boleh laksanakan.

    So apa beza alasan dengan BN ? BN pun ckap sebab tak sesuai lagi….so hadi pun sama….

    Kalu dah tak mampu nak laksanakan cakp jer terus terang….Ni nak permainkan hukum agama…..Hadi oh hadi…nak panggil ulamak ..boleh ker dia ni?

    • pasdaplaknat says:

      Hadi = Ular dalam SEMAK
      yg menyusur senyap2..permainkan hukum krn politik..
      mereka ni semua sakit mental xboleh pandang langsung perkataan UMNO..

    • PASbodoh says:

      Baru terjumpa dalam kitab yang hudud akan dilaksankan selepas 100% rakyat takde yang miskin. Kat Kelantan tu beria-ria nak buat, semua rakyatnya dah kaya kot…

      Tapi tak nampak pun hasil ape yang hamPAS Kelantan nak laksanakan hudud ni. Yang nampak tunda.. tunda.. tunda mesyuarat…

    • bujuk says:

      Mana ada UMNO cakap camtu.. baru lagi Najib kata selagi BN berkuasa HUDUD tidak akan d laksanakan. Berbeza kata2 TGHA, HUDUD akan d laksanakan bila Putrajaya d kuasai. Jelas d situ satu pihak tiada azam untuk d laksankan, manakala satu pihak berazam untuk melaksanakan. Satu pihak ada kuasa tapi taknak laksankan, satu pihak takda kuasa untuk melaksanakan. Tak tau lah kalau korang tak nampak perbezaannya.

      • raplahjingaa says:

        alaaa,,,bujuk bukan hang tak kenal depa….cakap pasal hudud kat kampung pendalaman jer….

        haaa…hari ni karpal dah mengamuk !! kita tengok apa tok-tok guru tiga suku hang akan kata…

        kita tunggu….

        • bujuk says:

          Mintak media pergi jumpa TGHA untuk ulas karpal… boleh. Korang tak p jumpa untuk ulas korang kata TGHA diam. Betoi ka..?

          • StinGray says:

            media dh cari pak aji tu, tapi lesap tah kemana…takut sgt kot dgn hj.karpal tu…bujuk, cuba hang cari pak aji adi dlm sari ambiga, kot2 dia lepak kat situ…cuba la dulu bujuk….

          • raplahjingaa says:

            Alaaa…bujuk bukan hang tak tau…mana berani si tua tu nak bantah-bantah karpal sink…

            Last sekali dia akan kata…kenyataannya di putar belit oleh media…dia tak pernah keluarkan kenyataan nak laksanakan hudud.

            Cerita lama tu semua bujuk….rakyaat tahu PAS tak ada kena mengena dengan Islam.

      • sungai_siput says:

        bujuk hang takyah lah angkat haji hadi tu level tuan guru

        na’naQ pun anak2 murid dia panggil TG Nn’naq

        bagi orang yg tau ajaran apa yg na’naq bawak, confirm bekahak meludah bila orang bagi gelaran TG pada Na’naq

        jadi sama lah jugak dgn hadi dgn niz aziz, tukang bagi duit percubaan membuat onar di masjidil haram dgn masjid nabawi madinah

  7. umnototok says:

    Kalau dah jadi Negara Kebajikan tak adalah orang susah nak mencuri lagi…so… asal ada orang kurang makan Kerajaan bagilah nasi…ada yang nak duit sekolah anak2 Kerajaan bagi duit….mana yang nak duit buat beli rumah Kerajaan bagi rumah….mana yang nak kahwin…tak payah susah2 Kerajaan bagi bini lagi….mana yang rasa nak mengawan …Kerajaan boleh bagi cinadoll…..pendek kata soal tangkapan zina dan tangkapan curi…sifarlah jawapannya….dan hukum hudud dah relevan lagi….kah..kah..kah…

  8. PASbodoh says:

    Ala, cakap je lebih mereka ni. Kat Kedah tu nape pulak tak mau laksanakan hukum hudud?? Jangan katakan hukum, draf hudud pun tak pernah dengar kat dewan DUN Kedah….

    Perjuangan hamPAS Kedah berlainan dengan perjuangan hamPAS Kelate dan hamPAS Tengganu ke??

  9. tengkudin says:

    tunggu la ayam berkokok sebelum subuh, hudud akan terlaksana di terengganu….bak kata hadi boroi la..last last ayam tu dah kene sembelih buat lauk..hehe

  10. StinGray says:

    kesian pengikut2 PASPISPUS yg dh meningal dunia…hang settle la dgn depa kat padang mashyar nanti mr hardy oiii….kat dunia ni boleh la hang putaq belit…

    lepas ni apa plak alasan si tua giler ni…mungkin dia ckp hudud PAS tak boleh buat sebab ramai lg rakyat yg belum ada rumah sendiri dan kereta, pasal tu depa pi merompak nk beli benda tu….bodoh sungguh org PAS ni…contoh kat mykmu ni si bujuk…

  11. Baba says:

    Ni dinamakan hudud bermusim pas.mcm biskut kejap ada kejap tak ada.laksanakan dulu di kelantan dan kedah .

  12. C5 says:

    kenapa UMNO tak buat ???

  13. C5 says:

    Kenapa kepimpinan UMNO dan BN marah sangat dengan TGNA? Sepatutnya kita mahukan kepimpinan untuk menerajui Negara ini biar lah dikalangan dan keturunan orang yang baik-baik?

    1.Adakah bini TGNA pergi keluar Negara berbelanjan sakan macam Rosmah bini Najib?

    2.Adakah keturunan TGNA bapak atau datuk nya Pengerusi syarikat judi terbesar kat Malaysia?

    3.Adakah akhlak dan moral anak TGNA sama dengan akhlak dan moral anak Najib dan Rosmah?

    4.Pernah ke TGNA telibat dengan pembunuhan Altantuya?

    5.Pernah ke TGNA menyalahgunakan kepentingan awam, macam Rosmah guna untuk mengangkut segala barang-barang yang dia shopping kat luar Negara?

    6.Cuba bandingkan akhlak, budiperkerti dan moral TGNA dengan Najib dan Rosmah?

    7.Boleh kah kita percaya orang yang seperti Najib dan Rosmah menerajui kepimpinan yang kita mahukan??

    8.Apa ilmu agama yang najib ada, yang boleh dimanafaat oleh rakyat????

    9.Kalau TGNA bagi rakyat Kelantan mereka boleh mendapat ilmu agama yang diajar olehnya dan digunakan untuk dunia dan akhirat.

    10.Apa ajaran agama Islam yang boleh ditunjuk ajar oleh Najib dan Rosmah untuk kegunaan dunia dan akhirat bagi masyarakat Kelantan?

    Ini adalah factor yang menyebabkan rakyat Kelantan masih menyokong TGNA, sehingga kini UMNO dan BN tidak mampu dan gagal untuk mendidik dan mencari calun kepimpinan yang setaraf dengan TGNA. Satu lagi factor terutama masyarakat dan rakyat Kelantan adalah golongan yang menghormati golongan agama dan guru pondok sejak dari Tok Awang Kenali lagi. Tak kira samada perempuan atau lelaki, tua atau muda rakyat Kelantan senang dengan pemerintahan TGNA, sehingga kekal selama 20 tahun. Serangan demi serangan yang dilakukan oleh UMNO dan BN keatas TGNA sebenarnya telah menjatuhkan UMNO dan BN sendiri. Dengan itu sehingga hari ini UMNO dan BN gagal merampas Kelantan.

    • StinGray says:

      sibuk bandingkan akhlak TGNA sasau tu dgn Najib…tapi peliwat tegar tu yg hangpa nk pilih jd PM…bodohkan hang ni…

    • PASbodoh says:

      TGNA cakap tak serupo bikin. nabi N.Ajis yang boleh berkawan dengan setan tu termasuk dalam rukun iman hamPAS ke???

    • azlan says:

      apela ko nih…
      tanya umno kenapa ta buat hudud..tok guru ko cakap kat kat video tu nak buat ke..
      kenapa ta buat..buata labodoh
      kenapa pas ta buat hudud sejak dari dia cakap nak buat..cuba ko terangkan

      ko ni generasi negara yg ke berapa..lahir zaman keris ke..zaman parang kontot..
      kami skarang zaman nuklier..it..
      skali aku clik..dah tau ade berapa juta org mcm tok guru ko tu..
      paling banyak kat iran syiah..

    • sungai_siput says:

      mudah jawapan nya c5

      sbb nik aziz menjual agama islam untuk kepentingan dunia

      nik aziz manusia yg bertanggung jawab dalam memecahkan perpaduan sesama umat islam di malaysia ini

      sbb nik aziz bongkak dan angkuh rasa diri dia lebih islam dari orang2 islam yg lain di bumi malaysia ini

      semua manusia yg beragama islam selalu mengharap ampunan pada Allah SWT kerana kesalahan yg pernah laku kan….

      tapi bagi puak asobiyah PAS, memandang sinis dgn permohonan taubat oleh orang islam lain yg bukan ahli PAS….

      jelas islam PAS terpesong dari ajaran islam sebenar…..

      itulah akibah nya bila menggunakan nama islam

      nik aziz mendapat jolokan panggilan tuan guru dari para pengikut dia

      na’nak juga mendapat jolokan panggilan tuan guru dari para pengikut dia

      aku yakin hati kau tidak akan sekali setuju bahawa nanak layak di gelar tuan guru

      begitu juga dgn nik aziz , tidak layak di panggil tuan guru pada pandangan keseluruhan rakyat malaysia

  14. C5 says:

    Apakah kita telah merasakan diri kita sebagai seorang Islam tulen yang pasti masuk surga????, Apabila sembahayang 5 waktu setiap hari kita lakukan ditambah dengan sembahayang sunnat yang lain, baqdiah, kabdiah, tahajud dan tasbih setiap malam, membaca alquran, berpuasa bulan ramadahan disamping itu puasa sunnat Isnin dan Khamis, mengeluarkan zakat dan mengejrjakan haji setiap tahun????

    Dalam masa yang sama kita juga mempertikaikan hukum allah, memperlekehkan hukum allah ( sapa nak makan sup tulang kaki dan tangan datang lah ke Kelantan) undang-undang hudud tidak boleh dilaksanakan sebab Negara Malaysia adalah berbagai kaum. Apakah allah itu tidak tahu bahawa Malaysia ini Negara berbagai kaum, hukum dia tidak boleh dilaksanakan? Bagaimana kita sebagai seorang Islam sendiri tidak yakin dengan agama Islam dan ajaran Alquran dan Hadis ???? Pemimpin UMNO bercakap bukan main lagi kena ikut Alquran dan Hadis, tapi mereka juga menentang nya.

    Kerana kita sendiri sebagai seorang Islam “tidak yakin” dengan kemampuan agama kita sendiri, sedang kita melaksanakan semua perintah seperti sembahayang, puasa, zakat dan haji. Fahaman kita tentang islam hanya kepada ibadah individu seperti sembahayang, puasa, zakat dan haji sahaja. Apabila kita bercakap Darul Islamiah, mula lah penyokong2 UMNO muka macam tahi, buat report kat Polis kononnya Ust mengajar politik kat Masjid dan Surau.

    Dengan itu kalau kita mengerjakan sembahayang, puasa, zakat dan haji sahaja dalam masa yang sama “tak yakin” dengan agama Alah ini???? Apa beza kita dengan golongan yang pergi ke Batu Cave tu….??? Apa beza kita dengan golongan yang pecah kelapa kat tepi jalan tu???

  15. Mooohyideen says:

    UMNO keje dok spin…. pegang tampok kuasa tapi tolak hudud, lepas tu dok kecoh org lain tak buat hudud pulak????

    • StinGray says:

      kecoh sebab yg kecoh nak buat tu tak buat2..last2 merapu bg alasan tak boleh buat…lawak la ajaran sesat hangpa ni..

    • PASbodoh says:

      Sape yang tolak hudud?? Cuba ko tengok balik hansard DUN Kelantan masa N.Ajis nak bentang draf enakmen hudud tahun 1993, UMNO sokong ke atau bantah??? Kalau masa tu ko budak kecik lagi aku maafkan la.

      Tapi masa tu ko dah tua bangka, memang layak aku panggil ko ni BEBAL…!!!!

    • azlan says:

      ko tu yg kecoh nak buat..kenapa ta buat..musti la org duk tanya bodoh

      ape la otak ko nih…ceramah agama semua ada maki2 org

    • sungai_siput says:

      UMNO cuma menghebahkan penipuan PAS dalam bermain kata2 kepada rakyat berugama islam dalam konon nya hendak melaksanakan hudud…

      yg jadi hanya undang2 membenarkan meliwat isteri oleh PAS

  16. C5 says:

    Kenapa aku mesti undi BN……??
    Kalau aku undi BN aku hanya mengekalkan Najib dan Rosmah lagi ….
    Ilmu apa yang aku dapat Najib dan Rosmah???? …kedua2nya jahil murakab…
    Kalau aku undi Hadi Awang atau Nik Aziz …
    Ada juga ilmu-ilmu akhirat yang aku dapat… dari mereka ….
    Menyuruh aku bertakwa pada Allah …
    Najib dan Rosmah boleh bagi tazkirah agama ke?????

    • OrangPekan says:

      Hang dapat ilmu menipu 1st class punya.

      • StinGray says:

        sembang semacam jea cipai ni…last2 peliwat/penzina tu yg dia nak angkat jd PM…siang baca khutbah malam dok kat celah bedah bini org…apekejadah…

        • omega says:

          betui tu, mana ada pemimpin pas yang layak jadi PM, kuat menipu serta pelacur agama. Yang layak jadi PM dimata pengikut pas hanyalah peliwat dan penzina.

          Kalau pemimpin pas layak dah lama mereka tinggalkan pkr….

    • PASbodoh says:

      Kalau takde Najib dan Rosmah ko akan undi BN ke?? Ala, cakap macam budak bodoh je. Abistu ko nak undi peliwat pulak ke dan sahabat setan bernama nabi N.Ajis???

      Kah kah kah kah kah

    • anonymas says:

      Aku rasa lebih elok depa berdua jadi penceramah je. Mereka tu memangla ustaz, tapi bab-bab pentadbiran dan politik memang spoil

      Islam pun pi jual pada kapiaq

    • sungai_siput says:

      kau tak nak undi BN pun takpa c5, ada beratus ribu lagi orang nak undi BN

  17. OrangPekan says:

    Hadi tu penipu, hangpa orang PAS semua kena tipu. Tok sah nak fitnah orang lain. Settle penipu tu dulu. Dosa mandat Hadi pun tak settle lagi.

    • C5 says:

      rosmah dan najib tak tipu ke???

      • azlan says:

        c5..jum bertumbuk nak

        • StinGray says:

          hehehe…

        • sungai_siput says:

          sabar dik…

          buang karen jer kau ajak orang macam c5 ni bertumbuk

          c5 ni mana paham pasal agama…

          ada ka nak bertakwa pada Allah SWT, kena pulak najib dgn rosmah suruh

          jadi di takdir kan c5 duduk kat san fransisco, sepatut nya ddia kena puasa bulan ramadhan kat sana

          tapi di sbb kan barack obama tak ajak dia bertakwa, nanti di akhirat c5 boleh lah bagi alasan macam tu pada tuhan

          ( c5 takwa= mengerjakan segala suruhan Allah dan meninggalkan larangan NYA)

          c5 lagi satu Allah maha mengetahui setiap perbuatan mahlukNYA

          jadi jgn keluarkan statement bodo kau Allah SWT pun tak tau apa yg mahluk DIA laku kan dan akan lakukan…

          pasal tu azaln aku kata c5 tak tau pasal agama

          c5 terikut ikut dan cepat terpengaruh orang nya, kesian c5 terperangkap dgn penipuan parti politik yg guna nama islam

          mudahan c5 dapat petunuk hidayah agama islam yg sebenar nya

    • PASbodoh says:

      Betul tu, setuju sangat… Hadi la BAPAK PUTAR BELIT. Kejap ade negara Islam, kejap ubah ke negara kebajikan. Kejap hudud tu wajib, kejap kata 0.0001%, kejap kata tak boleh buat sebab kene hapuskan kemiskinan dulu. Last-last Tok Jijan juga yang rileks, Kedah tak mampu buat hudud sebab realiti penduduk Kedah bercampur-campur….

      kah kah kah kah… sekali kene kencing je dengan puak-puak ni…

    • Binder says:

      kerana amanat Hadi awl 80`an.. suami isteri bercerai berai, 2 imam dlm 1 masjid..x pergi kenduri yg bkn ahli Pas, nikah 2 kali ( sbb nikah dgn kadi bkn org Pas x sah), kelurga pecah belah..byk .. nk tanggung sma dosa dgn Hadi?..rmai dh meninggal dunia..yg percya dgn amanat itu..klau budak yg lhir 80`an spai la ni mmg x tahu isu ini..jgn malas baca sejarah..

  18. Bulan Empat says:

    Nak cerita HUdud kepala hatok mak bapak dia buat apa lagi kalau islam pun sudah ditukar dengan KEBajikan. Sudah keluar fatwa dengan mengeluarkan islam dari perlembagaan negara.

    Mereka semua yang berketayap dan berjubah ini sentiasa bercakap dengan membaca skrip yang siap dikarang walau pun sudah bertahun tahun expired.

    Tingkah laku mereka, bercakapan mereka sejak akhir akhir ini lebih rendah taraf nya dari kafir laknat. Apa tidak kafir kalau merusuh itu OK, tak salah. Rosak kan harta benda tak salah. Rosak kereta polis tak salah. Pukul polis pukul wartawan boleh.

    Ini lebih dahsyat dari Yahudi. Yahudi memang sudah yahudi semenjak lahir mereka dan akan terus berperaNGAI yahudi sampai ke hari kiamat. Tetapi kalau perangai muslimin muslimat yang dilahirkan islam seburuk itu, ia akan jadi lebih hina dari yahudi laknatullah.

    Berperangai style puak puak ini semua kita nampak mereka hanya menghina ketayap diatas kepala mereka, menghina jubah yang disarong dibadan mereka dan menghina janggut yang disimpan mereka.

    Buang jubah buang ketayap kerana pakaian ini memang tak sesuai untuk kita pakai disini pun. Ditanah suci lain keadaan nya. Kita pakai jubah ditanah suci kerana semasa kita disana kerja kita hanya menunggu waktu solat dari subuh tunggu zohor, dari zohor tunggu asar dan seterusnya. Aktiviti diantara waktu solat tidak mencomotkan jubah yang kita pakai. Malahan ditanah suci jubah yang kita pakai boleh diulang pakai berkali kali walau tidak dilaundry kerana jubah sentiasa bersih, terasa bersih kerana disana kita sentiasa rasa bersih atas faktor cuaca dan juga oleh roh ibadah yang kita lakukan.

    Jubah dinegara kita hapak baunya kerana kita berpeloh oleh humiditi dan paling tidak sesuai kecuali ketika kemasjid.

    Tanpa jubah pun kita tetapi islam tulin jika sunnah diikuti dengan mengerjakan yang dituntut ikhlas kerana Allah bukan untuk show off.

    Full stop

    • C5 says:

      apa yang kau merapu ni macam lembu giler..

      kau terlepas dari kandang lembu shahrizat ke???

      • PASbodoh says:

        Negara Islam pun boleh bertukar kepada negara berkebajikan. La ni hudud tak boleh dibuat sebab banyak lagi kemiskinan. Konar punye konar, rupenya hudud hanyalah mainan politik hamPAS je…

        Bodoh sape yang kene kencing dengan Hadi dan nabi N.Ajis tu…!!!

      • azlan says:

        pas lagi gila..ade ke Allah pun mencarut..
        gila la korang nih

  19. OrangPekan says:

    Aku setuju, depa lagi jahat daripada Yahudi.Berselindung dgn serban sebesar bakul & janggut Taliban.

  20. randomsee says:

    oooo..patutlah hadi bawang kluar fatwa..video itu besi..rupanya ada rakaman video menscrapkan hudud

    • C5 says:

      video memang besi …bukan manusia …

      apa lah bangang nya puak2 UMNO ni…

      • PASbodoh says:

        Video correct.. correct.. correct pun besi juga. Tapi sape yang percaya habis dengan besi tu eh?? Bangangnye….

        Fax tu kertas,tapi ade juga yang percaya Najib ambik RM 1 billion. Memang tahap bangang puak-puak penganut hamPAS ni…

        Kah kah kah kah kah

      • azlan says:

        otak kau taruk mana
        ko pas nak buat hudud hukum tuhan..mana ada alasan lagi apetah lagi pasi miskin
        ‘..hukum tuhan miskin ke kaye ke..kene buat
        ko buat la skarang
        jgn nak memain bodoh betul ko yeh

        pas memang bodoh

      • omega says:

        video tak menipu yg kuat menipu hanyalah tua kutuk lahanat

  21. Brother_Borak says:

    Salam. Pada pendapat kita apabila Pasrael mengatakan tentang perlaksanaan hudud ini mereka sebenarnya telah mengelirukan rakyat khususnya yang beragama islam. Ini seolah-olah hukum Allah ini berkisar kepada Hudud sahaja. Apa yang kita faham dan belajar hukum Allah yang sebenarnya ialah hukum yang dipanggil Syarak. Hukum Syarak ini terdapat 3 bahagian iaitu Hudud, Qisas dan Ta’zir. Tapi yang Pasrael kelirukan ialah Hudud. Kita tidak pernah pun mendengar Pasrael bercakap pasal dua lagi hukum ini iaitu Qisas dan Ta’zir. Seolah-olah dua hukum ini tiada dalam islam. Itu yang tidak betul pasal Pasrael ini. Hudud dibangkitkan untuk mengabui mata rakyat kerana Qisas dan Ta’zir telah dilaksanakan sejak dari dulu lagi oleh kerajaan BN sedia ada ini. Mereka cuba menutup dua hukum yang telah dilaksanakan oleh kerajaan BN dengan Hudud. Undang-undang yang kita laksanakan iaitu hukuman mati bagi seorang pembunuh ialah Qisas. Hakikatnya disini mereka ini malu dengan kerajaan BN kerana kemampuan kita melakukan hukum Syarak. Sejak sekian lama mereka ini memperkatakan tentang hukum Hudud sebagai proksi kepada negara Islam. Sehinggakan Hadi Awang mengeluarkan amanat. Menentang kerajaan BN dan Umno sebagai jihad kerana negara bukan Islam. Akhirnya berlaku perpecahan dalam islam itu sendiri seperti sembahyang dua imam, perceraian berlaku kerana mengatakan Umno itu kafir dan tidak sah memakan binatang yang disembelih orang Umno. Kemuncaknya ialah tragedi Memali. Ibrahim Libya dan rakan-rakan yang lain bangkit menentang kerajaan BN kerana inginkan sebuah negara islam. Dalam kejadian itu 4 anggota polis terkorban. Turtu terbunuh ialah Ibrahim Libya dan 14 rakan-rakannya yang lain. Mereka ini dikebumikan sebagai syahid oleh Pasrael, tidak dimandikan, tidak dikapankan dan tidak disembahyangkan. Tetapi hari ini Hadi Awang mengatakan tiada negara islam didalam Al-Quran tapi negara kebajikan ada. Persoalannya ialah siapa yang patut dipertanggunjawabkan diatas pengkebumian Ibrahim Libya dan rakan-rakan lain tanpa dimandikan, dikapankan dan disembahyangkan?

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

  22. azlan says:

    pegi jahanan dengan pas….
    cakap mcm budak2..
    korang jgn ingat generasi skarang ta de otak
    pegi jahanam dengan pas

    korang cakap memain aje..basted

  23. PASbodoh says:

    Dalam kitab JINGGAY Fuckatan tu ada sebut nak laksanakan hukum hudud ke??

  24. azlan says:

    ade pulak alasan hudud ta boleh buat lagi pasi utamakan yg perlu dulu..basmi kemiskinan..
    kepala hotak kau..
    kalu dah reti cakap hukum tuhan ..mana ada lagi yg perlu didahulukan…mustllah agama dahulu..miskin ke..kaye ke..hukum tuhan musti kene buat..
    ko jugak yg cakap dulu..
    bila org cakap ta boleh buat lagi kat negara ini..ko cakap boleh..sape cakap masuk neraka
    semua org menentang kapir

    woi org tua ko rehat kat uma je la
    mampus lah pas..
    jahanam pas

  25. PASbodoh says:

    ‎”Kerajaan Pas Kedah tidak akan laksanakan hudud buat masa ini kerana Pas berkongsi kuasa dengan DAP dan PKR. Inilah realiti politik hari ini di Kedah. Jangan samakan Kedah dengan Kelantan. Kerajaan Pas Kedah akan berunding dengan rakan Pakatan dahulu.” (Datuk Seri Azizan Abdul Razak – MB Kedah)

    • PASbodoh says:

      Ape penganut fuckatan nak kata??? Apa ini bermakna Azizan Razak SEKULAR dan TAK SUKA PADA HUDUD??? Jawab la, kalau nak spin la.. memang itu perangai puak penganut hamPAS pun…

  26. bujuk says:

    Aku baca tulisan Adamyan.. dia tulis kalau sakit boleh ganti, setau aku solat tak boleh ganti seperti puasa. Solat kena laksanakan selagi sempurna akal dia. Yg. sakit cara sakit, bukan boleh buat waktu lain.Takda air kena tayammum. Malah tak tau kiblat pun kena solat juga ikut naluri kita. Malah dalam kenderaan pun kena solat, takda wuduk kena solat menghormati waktu. Kalau musafir boleh pula qasar dan jamak. Tapi kalau dah tinggal solat, wajib khado sebagai bayar hutang dengan harapan Allah terima solat kita dan berazam tidak tinggal solat lagi. Wallahualam.. kalau salah mohon betulkan.
    Lagi satu Adamyan tulis..
    “Hukumnya memang hukum Islam tapi ia tidak jauh beza dengan hukum-hukum Islam yang lain, kalau mampu laksanakan, kalau tak mampu ada pilihan lain.”
    Aku nak tanya Adamyan, apa hukum Islam yg. lain tu. Memang ada Qisas dan Takzir tapi bukan untuk kesalahan HUDUD. Sekarang k’jaan hanya laksanakan Takzir kerana ia adalah hukuman yg. d tentukan oleh pemerintah. Jadinya Takzir ini semua k’jaan buat. Apa bezanya negara Islam dengan bukan Islam jika hukuman/undang2 kita sama dengan undang2 negara kafir?

    • StinGray says:

      perangan 1 tu memang betul..

      perangan 2 tu buat ape hang nk tanye Adamyan…bukan dia yg pusing2…tp tok ketua hardy hang….pi la bersoal jwb dgn dia…hang ni bujuk selalu silap lane…

      • bujuk says:

        Apa yg. TGHA pusing?
        Yg. aku faham TGHA kata jika PR ke Putrajaya(berkuasa) HUDUD akan d laksanakan untuk umat Islam, yg. lain boleh pilih. Apa yg. salahnya..? Adakah TGHA kata HUDUD tak perlu d laksanakan atau tidak akan d laksanakan? Tiada.

        • PASbodoh says:

          Setakat cakap je la. Sekali Karpal Singh berdehem, terus hamPAS akan tukar nada pulak… macam tak biasa..

        • StinGray says:

          tu la namanya pusing…bodoh la kefahaman hang ni…

          nabi dulu ada set gaji mininma ke utk laksana hudud…

          • bujuk says:

            Nabi takda.. tapi zaman khalifah Umar hukum hudud kepada pencuri d tangguh kerana rakyat ramai yg. miskin. Jadi tak salah jika TGHA ikut khalifah Umar dalam hal ni.

          • ciku says:

            kerana negeri miskin.. paham lah den..

          • raplahjingaa says:

            tua kutuk tu nak ikut khalifah omar ? suruh dia ikut perangai guan eng tu dulu…kan cai-cai PAS kata pemerintahan guan eng kat Penang macam pemerintahan khalifah….apa punya perbandingan !

            Hang tak rasa malu ke bujuk samakan khalifah islam dengan guan eng…kalau nak jadi kuda cina pun agak-agak la nak bodek pun.

            Bila kata hangpa pelacur agama…hangpa marah

    • mat says:

      sebab tu puak Pas ni kalau org cakap bodoh marah.. tapi kalu org cakap Jahil tak marah..

    • sungai_siput says:

      orang khawarij bab bab menunjuk hebat pasal ibadah memang kegemaran dia orang

      jadi pada hemat dan akal kau c5

      adakah Allah SWT tidak bersifat maha mengetahui akan amal perbuatan hamba DIA????

      jangan lah kau memperlehkan Tuhan c5

  27. Anak Lenggong says:

    Lawak betul bila baca kenyataan terkini Presiden PAS, Haji Hadi, yang kononnya jika Pakatan menang PRU nanti, hudud hanya boleh dilaksana bila tiada pengangguran, tiada kemiskinan dan ada gaji minimum.

    “Kita selesai masalah membasmi kemiskinan, pengangguran. Hukum hudud tak boleh dilaksanakan kalau gaji minimum tidak dilaksanakan, itu syarat dia.”

    Pada aku ini cuma dalih PAS untuk mengelak dari melaksanakan hudud kalau menang nanti. Cuba fikirkan secara logik, di dunia sekarang, negara mana yang langsung tiada orang miskin, tiada pengangguran? Hatta negara maju seperti Jepun, Amerika Syarikat dan Great Britain pun masih ada kemiskinan dan pengangguran.

    Aku nak tanya Haji Hadi, apa nas dari Quran dan Sunnah yang menyatakan ketiga-tiga syarat ni perlu dipatuhi sebelum hukum hudud boleh dilaksanakan?

    Cuba fikirkan pula di zaman Rasulullah dan sahabat, adakah semua orang pada zaman itu kaya-raya, tiada langsung kemiskinan dan pengangguran? Kalau betul tiada orang miskin, kenapa wujud zakat untuk membantu golongan fakir miskin? Ada tak gaji minimum pada zaman Rasulullah dan sahabat dulu?

    Kalau Pakatan dah memerintah 10 tahun contohnya dan kemiskinan dan pengangguran masih wujud, adakah ini bermakna selama itulah hukum hudud takkan terlaksana? Wah, ini alasan mudah untuk PAS mengelak dari menjalankan hukum hudud!

    Mungkin ada yang kata, ada yang mencuri kerana kesempitan wang, jadi dalam keadaan ini tak boleh nak dilaksana hukum hudud dan perlu tunggu syarat sepertimana yang dinyatakan Haji Hadi. Aku nak tanya Haji Hadi, bagaimana dengan orang kaya yang mencuri? Kena tunggu tiada pengangguran, tiada kemiskinan dan ada gaji minimum baru boleh dihukum juga ke?

    Aku nak tanya Haji Hadi juga, adakah hukum hudud untuk kes mencuri sahaja? Bagaimana dengan kes minum arak dan berzina? Kena tunggu tiada pengangguran, tiada kemiskinan dan ada gaji minimum baru boleh dihukum juga
    Kalau dahulu PAS cukup gemar mengkafirkan UMNO kerana kononnya tidak menyokong hudud dan konsep negara Islam. Tapi kini PAS pula yang berdolak-dalik mengenai hudud. Sebelum ini perjuangan negara Islam telah digugurkan, sekarang ni, nampak gayanya perjuangan untuk menegakkan hudud akan turut terkubur.
    Kalau dahulu PAS cukup anti pada UMNO kerana kononnya tidak menyokong hudud dan konsep negara Islam. Tapi sekarang boleh tidur sekatil pula dengan DAP yang jelas anti Islam. Siapa boleh lupa kelantangan Karpal Singh yang menentang hukum hudud? “LANGKAH MAYAT AKU DULU!!” katanya.

    Lim Guan Eng juga lantang bersuara menafikan bahawa hudud akan dilaksanakan jika Pakatan menang.

    “Perlaksanaan hudud tidak termasuk dalam Buku Jingga, maka ianya tidak akan dilaksanakan.”

    Jadi kalau negara Islam bukan lagi keutamaan, hukum hudud juga tidak akan dilaksanakan, apa sebenarnya peranan PAS sebagai parti yang kononnya memperjuangkan Islam?

    Di Selangor dan Pulau Pinang pun EXCO Agama Islam tidak disandang oleh PAS, jadi apa fungsi PAS dalam Pakatan? Sekadar menjadi umpan untuk meraih undi orang Islam, kemudiannya ditolak ke tepi macam anjing kurap?

  28. anonymas says:

    haha janggut hadi awang macam colonel Sanders KFC

    Finger lickin good

  29. syaa says:

    hudud politik,hudud politik….politik kotor agama pas.hudud politik,nak dkat plhanraya ni lgi kuat la citer hudud politik agama pas ni.tipu tak habis habis.

    • sungai_siput says:

      bagi rakyat malaysia yg beragama islam umum nya tahu PAS memang penipu pasal perlaksanaan hudud ni…

      jadi biarkan PAS buat penipuan dia

      bagus untuk rakyat menilai PAS memang jual nama islam tipu orang ramai

    • PASbodoh says:

      PRu dah dekat, tu sebab keluar lagu HUDUD alaPAS. Esok lepas dapat balik Kelantan dan ilang negeri lain, senyap la pasal hudud ni. Tunggu nak dekat PRU ke-14 pulak, lagu hudud alagaPAS akan dimainkan semula… CONFIRM..!!!!

  30. AKMY says:

    Mat Sabu yang ditangkap berkhalwat dengan bini orang PAS, dalam bilik hotel yang berkunci dari dalam, ditangkap oleh 5 orang saksi semua ahli PAS dari Majlis Agama Islam Kelantan, didalam negeri serambi Mekah PAS, diperintah oleh pejuang hukum Islam kononnya bertaraf tok guru, tapi sampai sekarang satu hukum sebesar habuk pun tak dikenakan keatas ahli maksiat itu!!!

  31. siamang gagap says:

    Isu kitar semula bila majoriti umat islam mula menolak fahaman pasIK.
    Jika bulan julai nie kuota atau bakal jemaah haji dari malaysia tidak diberi visa maka seluruh umat melayu islam akan membenci dan mencela para pemimpin pas.

    Pas akan dikenang sebagai parti yang menyebabkan umat islam dari malaysia dihalang dari mendapat visa untuk mengerjakan haji dan umrah.

    Mentang2 lah tua kutuk dah pergi haji dengan selsea serta percuma sebab tajaan RM65K, maka sesuka hati pulak meeka nak berpolitik di mekah. Patutnya polis arab saudi tangkap dan penjarakan saja hanjing2 pas yang menyusahkan umat islam yg lain.

  32. raja kongkiak says:

    JANGAN SEKALI-KALI PERCAYA skrip drama wayang tongkoi dan wayang karut samada DAP mahu pun PAS. Trick lama gaya berlakon dahulu kala dah depa main balik. DAP dok kepung melayu PKR sokong PKR dan DAP.Mana kala PAS pulak dok pujuk penyokong depa jangan tinggalkan parti serba tak kena depa nih. Kebangkitan UMNO yang secara mendadak telah menjadikan pembangkang KECUT segala teloq dan sarung-sarungnya sekali.Lalu HADI yang tenggelam akal tak tau dah nak buat apa terpaksa putaq balik lagu”HUDUD”..hahahahahahaah putaq alam depa nih lamaa dah orang perasan. Yang terperasan lebih penyokong PAS yang syahdu semacam..Maklom laaaa siang malam depa dah digelintil dengan kisah asyik mahsyuk oleh tok guru tok guru depa. Maka pakat bertakbirlaaaa kononnya kebangkitan jihat Pas yang terkini.. Siang malam kena kencing dek pemimpin depa..tapi sebagaimana yang telah difahami penyokong PAS tak ubah seperti kaldai ciptaan untuk kepentingan pemimpin pembangkang yang lain….nasib seorang penyokong pembangkang khususnya pas..

  33. entahla…, banyak mana la dosa dia orang ni, nampak macam main-main dengan hukum hudud. Timbul hanya waktu dekat pilihanraya!!!!!

Leave a Reply

Threesome