Menu Utama

Himpunan Raksasa UMNO: Dari Mana Semangat Ini Datang?

SECARA tiba-tiba, segalanya berubah.  Secara tiba-tiba UMNO kembali gagah.  Penulis tahu, selama hari ini UMNO kuat, tapi tidaklah sekuat dan segagah yang penulis lihat semalam.

Ratusan ribu penyokong yang memenuhi Stadium Bukit Jalil, puluhan ribu lagi yang berada di luar,semasa Majlis Sambutan Ulang Tahun UMNO ke-66 semalam, benar-benar mengujakan bagi sesiapa yang fikir UMNO sudah semakin tidak relevan.

Dan semuanya berjalan dengan aman.  Tidak ada gas pemedih mata yang dilepaskan dan sebagainya.

Berhimpun di Stadium ini ada risikonya tersendiri.  Antara sebab kenapa Ambiga dan Anwar takut nak mengadakan perhimpunan di stadium kerana tidak mahu imej-imej yang menunjukkan stadium tidak sepenuh yang diharapkan, menjadi hiasan dan kenangan sepanjang zaman.

Berlainan kalau diadakan di jalanan.  Penulis dah menulis mengenainya seminggu sudah dan mengulanginya semula hanya membazirkan waktu.

Sebab itu penulis sambut dan sanjung tinggi keputusan Perdana Menteri mengadakan himpunan raksasa itu di Stadium.  Walaupun tahu risiko besar yang bakal dihadapi.  Tapi keyakinan yang tinggi itu yang menjadikan perhimpunan semalan satu kejayaan.

Kebetulan atau apa, beberapa hari sebelum perhimpunan besar-besaran ini, ada kajian oleh Universiti Malaya yang menunjukkan BN yang diterajui UMNO sedang mendahului, jauh meninggal Pakatan haram 28% di belakang.

Dan perhimpunan semalam, hanya mengukuhkan lagi tanggapan itu.

Apa yang penulis nak katakan ialah, segala dan semuanya sedang baik untuk UMNO sekarang.  Rakyat di negeri-negeri yang diperintah Pakatan haram semakin tidak sabar untuk beralih semula kepada BN, yang duduk di negeri BN pula semakin tak sabar untuk meneruskan pemerintahan tersebut.

Kita mungkin ada masalah di satu atau dua negeri yang jenteranya tidak berjalan lancar, tapi itu bukan masalah yang tidak boleh diatasi.  Yang nyata kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak semakin cemerlang dan harum baunya di kalangan masyarakat.

Kalau ikut dari cerita Pakatan haram mengenai ‘kejayaan’ Bersih 3.0, tidak sepatutnya perhimpunan UMNO semalam dihadiri beratus ribu orang.  Tapi sebaliknya yang berlaku dan ini adalah bukti kukuh bagi mengatakan Bersih 3.0 gagal sama sekali.

Buat pertama kalinya, semua usaha penggiat media siber Pakatan haram untuk meletakkan semua kesalahan kepada pihak polis tidak berjaya, malah sebaliknya memakan diri sendiri.  Gambar-gambar keganasan perusuh Bersih 3.0 terutama kereta polis yang dimusnahkan menjadi hiasan wajib setiap kali bercakap mengenainya.

Kini, perhimpunan UMNO pula yang penuh mendapat sambutan.

Momentum ini perlu berterusan dan digiatkan sehingga pilihanraya akan datang supaya kejayaan gemilang UMNO yang sekejap gelap pada 2008 akan kembali menyinari bumi bertuah Malaysia ini.

p/s menanti setiap Jumaat dari sekarang






114 Komen to Himpunan Raksasa UMNO: Dari Mana Semangat Ini Datang?

  1. crk says:

    Alhamdulillah, ini yg kita harapkan…semoga ia berkekalan….

    • yon76er says:

      UMNO …DULA, KINI DAN SELAMA2 NYA bagi aku……HIDUP UMNO….. HIDUP MELAYU…

    • iPas says:

      ku li dan pak lah.. tak jemput ke???? sampai hati korang tak jempu ku li dan pak lah sama
      kecil hati mereka…

      kah..kah..kah..

      • Darth Anwar says:

        Ku Li? Dia kena buktikan dulu usahanya utk merampas Kelantan balik kpd UMNO selepas dia sendiri yang keluarkan dulu pada 1990.

        Pak Lah? Dia kena buktikan usahanya utk mengeluarkan KJ dari barisan kerajaan dan UMNO yg menjadi punca kekalahan BN 2008.

        Baru kena dgn aspirasi ahli2 akar umbi UMNO.

        • mat says:

          BRO..LU JANGAN LAYAN SOALAN MAMAT BODOH GILA KUASA TU.. SETIAP SOALAN PERLU DIJAWAB DENGAN SUMPAH SERANAH MAK BAPAK DIA JE.. HEHEHEHE

  2. raplahjingaa says:

    Laaa…tak teringat pulak aku, patutlah puak pakatan tak nak buat kat stadium…takut tak penuh stadium, boleh di agak banyak mana yang datang…kalau kat jalanan 25,000 boleh jadi 300,000

    hmmmmm….

    • StinGray says:

      kalau buat kat jalan dpt le lebai2 kulup tu gesel2 dgn ostazah2…

      • pandipory says:

        heheheee..mat sabu mmg suke tue…winky ckit..

        • yon76er says:

          Aku ingat mlm b4 BERSHIT tuuu byk yg dapat lepas GERAM kot…Awek2 PR pon cari alasan ajer tuuuu..siap buat Projek sekali….mlm tuuu semua bolih sebab TGNA dah bagi Pas Percuma semua bolih……..

  3. AkuAnakMalaysia says:

    Ala..yang datang tu semua ahli UMNO.. Bukannya rakyat. Jadi, tidak boleh lah dikatakan UMNO itu kuat.. Kerana sokongan Dari puak puak UMNO itu sendiri bukannya seluruh pelusok rakyat.

    • StinGray says:

      BODOH HANG YG-1…Kalau ahli UMNO bkn rakyat, ahli parti PASDAPPKR tu ape bendanya..berok Bodoh ke??..kalau definasi RAKYAT pun tak tau tok sah teringin nk bg komen kat sini..buat malu jea..nama bkn main lagi AkuAnakMalaysia tp maksud rakyat pun tak tau…memang sudah ditakdirkan puak2 pembangkang ni memang bangang2 belaka.

      BODOH HANG YG-2…Habih tu BERSIH haram jadah tu dapat sokongan seluruh rakyat ke…bengong…

    • so kenapa?… bayangkan la, yang datang hanya perwakilan UMNO dan ahli yang dah berdaftar dalam UMNO je dah ramai macam ni… tu belum campur rakyat lagi…

      errr…. dulu convention PKR kenape tak seberape je yang datang yep?… perwakilan pun ade yang tak datang…. hehe… berani tak lepas ni buat kat stadium?….

    • pandipory says:

      tue lebih 100k baru ckit jer.. sbb org umno ada otak ler.. kalo sumer org umno yg bernafas datang, tak muat bumbung stadium ler ..tak kan diri atas jalan kott, mane der klass, lain ler org bershit.3 dok dalam longkang pon leh lena..siap meleleh air liur basi..

    • yon76er says:

      Bunyi ayat2 tuuu mcm cemburu ajer…..ko pon bodoh ..klu 1 Malaysia turun nanti byk pulak Penyokong PR yg Melopong Mulut>>>>>>>>mcm tak percaya…

    • syaa says:

      bodoh la kau ni..ahli amno tu rakyat la juga,bodoh..yang prgi bersiht tu sume puak pakatan haram jer..bukan rakyat.bodoh kau ni.sampah kau ni

  4. diharap kekuatan ini berterusan…

    ini menunjukkan BERSIH 3.0 gagal sama sekali apabila mereka sibuk menghuruharakan dan menyusahkan rakyat, dalam mase same UMNO pimpinan PM terus mara kehadapan, perkukuhkan lgi semangat untuk terus berbakti pada rakyat….

  5. umnototok says:

    AkuAnakMalaysia apa tak sebut je ‘AkuAnakRepublicMalaysia’, tak tahu ke Kemerdekaan Malaysia dibawah teraju UMNO, ko nak jadi apa??? Oh ya ko orang Komunis yang dah surrender tu kan???!!!
    Tak usah nak mengarutlah…..

    • AkuAnakMalaysia says:

      Jangan mengarut ada komunis lagi.. Bahlul.. Komunis itu sudah lama mati dan tidak wujud lagi..tak baca sejarah ker masa sejarah..Maaf ya..saya sangat menghormati sultan Dan raja melayu. Yang cuma saya tak berapa respect cuma ahli UMNO yang sudah songsang akibat ketamakan Dan kejahilan.

  6. Joseph Estrada says:

    Ini jelas membuktikan perhimpunan di Stadium Bukit Jalil itu telah dihadiri oleh orang-orang yang waras fikirannya, yang rasional yang menghormati undang-undang dan beriman kerana yang datang adalah 100% ahli UMNO orang Melayu yang beragama Islam. Walaupun lebih 100,000 ribu yang hadir di dalam Stadium dan ribuan lagi di luar Stadium, tidak ada seorang pun anggota polis yang cedera malah mereka (anggota polis) merasa amat selesa sekali kerana semua yang hadir mematuhi undang-undang dan peraturan. Berbanding dengan Bershit tak sampai 10,000 yang berhimpun, ada anggota polis dimasukkan ke Hospital kerana dibelasah, kereta polis dihenjak dan diterbalikkan, pendatang Cina kafir laknatullah menghalau orang keluar dari Malaysia memaki hamun dan mengejek anggota polis dengan gelaran anjing, bayangkan kalau mereka berkuasa.

    • iPas says:

      orang demo kat jalanraya
      “lembu” demo kat stadium.. tidur kat kondo…

      kah..kah..kah

      • demo dengan perhimpunan bukan ke aktiviti berbeza?..

        buat perhimpunan dalam stadium, patuhi undang2….

        bukan duk tepi jalan besorak caci maki cam orang tongong…

        sape yang lembu sebenarnye?…

        dah xde modal ke brader?…..

      • syaa says:

        bodoh + bangang kau ni..lembu bersiht la yg demo kat jlnraya..manusia btamadun yg demo kat stadium.bodoh,bodoh,bodoh

      • Hazmihaza says:

        Tahniah i liPas. Kau berjaya menyerlahkan kebodohan kau dengan jayanya. Beza demo dengan perhimpunan pun tak tau! Sama seperti bodohnya Timbalan Presiden liPAS yg tak tau bezakan Pajero dengan Waja! Ha ha ha

    • yon76er says:

      Nama u Asing tapi nada u Malaysian..tak mcn orng tuu. nama ajer AkuAnakMalaysia tapi napa ala2 KOMUNIS…memalukan

    • AkuAnakMalaysia says:

      Waras??? Takut Kerana perhimpunan Bersih… Yang begitu banyaknya, jadi nak tunjuk menunjuk pulak…Jangan sombong Dan ego ok

      • StinGray says:

        tertekan ke…bkn sombong tapi fakta, tak kan nk ckp 100 org yg dtg plak….kalau puak belah sana tak tau laaa…depa pakai calculator cap ayam…

  7. nangkabulat says:

    Puak ‘Pakatan Haram’ ni memang super haramjadah..aku ulang sekali lagi…memang HARAMJADAH….!!!!!!!!!!!! konon Pakatan Rakyat mendapat sokongan rakyat….fuck you lah…ahli UMNO dan BN ni bukan rakyat ke..hah bahalol…low class punya pembangkang kat Malaysia ni…jangan ingat pendemo BERSHIT 3.0 yang tak berapa sangat bilangan tu kau rasa seluruh rakyat menyokong kau…cermin lah diri tu dulu. Ada pendemo berlagak hero, masa demo dok megah bergambar, masuk facebook tapi bila gambar keluar dalam surat kabar wanted tau pulak takut…pengecut sampai tutup account kat fb. Kau ni sama lah macam Anwar Al Jubo…cakap je lebih..”Lawan Tetap Lawan”…tengkorak kau lah. Apasal tak lari kat kedutaan Turki…kalau dah dasar Pencacai…itu lah. Ada juga yang kena buru dengan Polis sampai kat rumah..pun POlis jugak yang salah…BABI punya pendemo..tarak telor punya orang. Bila dah kena tangkap, dakwa di mahkamah sempat juga ambil gambar pakai kot tu..publish kat fb…nak cari publisiti lagi tu…aku tak paham lah orang2 macam ni…dah terang2 kau melanggar undang2 ada hati nak popular…nak popular kalau benda baik tak apa jugak..bodoh ke apa orang2 macam ni.

    • iPas says:

      bila ketua BN kata haramjadah… pencacai2 pun ikut sama kata haramjadah…

      selepasa nin bila ketua BN kata puukiimak… semua pencacai kata pukiimak…

      kah..kah..kah..

      • Bile pemimpin PR kata langgar, kambing PR pun langgar…

        bile pemimpin PR derhaka dangan mak, anjing PR pun durhaka kat mak…

        bajet cool ar ko dapat taip pekataan pukimak, haramjadah kat sini?…

        konon samseng la…..

        ko ni suke merapu kan?.. macam bos ko mat sabun dengan mahpus encik kacang….

        kahkahkah…

      • StinGray says:

        alahai si sengal sekoq ni…boss hang tu waja dgn pajero pun tak kenal, ada hati nk jadi pimpin negara…
        si tua kutuk nik ajis tu suruh hangpa semua minum ayaq selipar dia pun, hangpa sesah…mcm tak berakal jea hangpa cacai2 PAS ni…

  8. zumazore says:

    MALAYSIA aman tanpa PAS+PKR+DAP…!!

    • iPas says:

      aman merompok dan menyamun harta rakyat

      kah..kah..kah…

      • syaa says:

        puak kau jugak yg banyak mkn subsidi kerajaan.kah kah kah tak malunya.tak bsyukur lak tu.

        • iPas says:

          subsidi…kah..kah..kah…

          50 thn umngok memerintah… ada lg… subsidi utk orang melayu

          malu..malu… baja, tong tandas, atap zink.. masih lagi dibagi kat orang
          melayu

          hebat…hebat peminpin UMNGOKkkk…… kah..kah..kah…

          • syaa says:

            susah org bodoh ni.baja,tong tandas,mangkuk tandas beli sendiri la mangkuk.takkan malu nak ngaku ko bnyak mkn subsidi.harapkan pakatan haram.habuk pun tarak.

        • AkuAnakMalaysia says:

          Kami rakyat patut menikmati subsidi sebab ini tanah air kami. Lagipun hasil daripada sumber asli Malaysia itu kepunyaan seluruh rakyat. Ini bukan Kerana tidak bersyukur tetapi tidak tergamam melihat semua hasil Dan keuntungan dibolos oleh UMNO yang rasuah, tamak Dan pentingkan diri sendiri saja.

          • syaa says:

            kerajaan umno dan bn tbukti btanggunjwb menjaga kebajikan rakyatnya dgn berbilion subsidi untuk rakyat.termasuk utk rakyat pakatan haram yg tak reti bsyukur.patutlah mejoriti rakyat undi umno dan bn.

          • melayu_islam says:

            sudahlah..memperbodohkan diri sya..suma org tau…subsidi yg korang tanggong tu x berbaloi dgn kesusahan rkyat krn harge brg mahl2 blake..klau ko org kye ko x rse…blh blagak…

            sedangkan puak2 pemimpim korang tu tamak habola…duit baham juta2..x de ingt kesusahan rkyat…org yg x amanah korang nk angkt lg jd pemerintah…mmg makin gelap la idup rkyt gamaknye…dapat duit time pilhanyara wat ape…brape sgt utgnye banding dgn rugi 5 tahun lps tu…x de akal la org yg undi amno lg..

          • raplahjingaa says:

            Kesusahan rakyaat mana ni ?? rakyaat yang malas macam hang ?….kalau dah malas duduk dalam timbunan emas pun boleh susah.

            Di negara bertuah ni, peluang terbuka di mana-mana saja, janji kena rajin berusaha…ni idak, cai-cai pembangkang ni semua harap kerajaan suap nasi dalam mulut hangpa pagi, petang, siang malam….jenuh la macam tu.

            hang kata melayu, hang kata islam…tapi hang pemalas…hang ni PAS sungguh !!

          • melayu_islam says:

            yang malas tu amno…mls cri rezeki dgn halal….judi, rasuah, rompak wang rakyat…org tu la malas…rakayt yg keje…byr cukai mcm2..korang yg tibai… siapa yg mls…sape yg suka cri wang dgn cre mudah..AMNOOOOOO…

            kalau aku mls dah lame kebulur duk malaysia ni…siapa kata aku tggu disuap krajaan…hak rkyat utk dpt barang murah ko kte malas…x tau la manusia jns ape…x de hati perut…kami kerja penat2..bukan suh masuk poket amno..beli brg2 mwah..rembat juta2….utk bg krjaan balas pd rkyt dgn sediakan kemudahan yg rkyat mampu milik…bkn suh kepala bapak amno je kaye…same2 senang…

            belagak,mengungkit konon buat mcm2….padahal kaya atas ehsan pembayar cukai…

            korang x faham ke…

          • sungai_siput says:

            sudah sudah lah tuduh UMNO rasuah ni…..

            rakyat malaysia tau PR lagi kuat rasuah nya, siap mintak rasuah amoi lagi

          • StinGray says:

            bagi tau aku kat negara mana yg kerajaan dia sediakan dgn barang yg murah2…aku nak pindah kat situ….

            kerajaan buat KR1M hangpa kutuk, lpas tu sibuk ckp pasal nk barang2 murah…hang tu pemalas, gaji ciput, tu pasal hang rasa semua barang mahal….sapa suruh sampai ketua bangka keje jaga parking ceramah DAP…dah le miskin, sombong, tak berterima kasih dan bersyukur plak tu…..bangang la benih PAS ni…

  9. siamang gagap says:

    Insyaallah, PRU 13 akan memihak kepada BN

    • iPas says:

      orang cina tunggu masa nok humbang ‘united melayu no otak’ ke dalam tong taikkkkk…

      kah…kah..kah…

      • Brother_Borak says:

        Kemudian org Melayu macam hang jd pencacai tua angkat najis depa.

        • iPas says:

          cukong2 cina dok pulas kepala menteri2 melayu, ‘cow’ orang tak sedar ke..??

          • mat says:

            BUKTI MANA LIPAS?? BABI SUNGGUH MAMAT NI.. KALAU KEPALA PUAK PAS KENA PULAS NGAN KARPAL SINKI ADA LA AKU TENGOK.. CONTOH NEGARA ISLAM DAH TUKAR JADI NEGARA KEBAJIKAN JE.. HUDUD PAS KEMANA TAK TAU.. NAYA KAT SAPA HAT DOK PERCAYA KAT PUAK SYIAH NI..

      • syaa says:

        bodohnya…

      • sungai_siput says:

        laa iPas , itu cina DAP komunis punya cakap tunggu masa nak humban UMNO..

        Cina DAP komunis ni bukan UMNO jer depa nak humban, segala kepentingan orang melayu dan agama islam cina DAP komunis ni nak humbankan

        tu polis malayu bukit kepong tu cina komunis lah yg humban

        matsabu pun sayang dan percaya cina komunis mcam hang jugak, pasai tu matsabu kata komunis pejuang negara

      • mat says:

        HAHAHAHA.. BERANGAN LA NGKO LIPAS.. MACAM PEMIMPIN BERSHIT JUGAK.. hAHAHAHA

  10. yon76er says:

    Suatu kitika dulu semasa Pembangkang sebelum adanya Jelmaan Syaitan bernama Anuar Ibrahim, mereka adlah Pembangkang yg tahu tujuan mereka dipilih. Tapi sekarang mereka terikut2 dan terpegaruh akan Janji2 Manis sinuar yg akan memberi kuasa2 memerintah…Jangan takut lakukan apa saja demi Tercapai Cita2 utk menjadi PM…PAS sudah Jauh Menyimpang dari Tujuan Asal yg dilandaskan Pemimpin2 sebelum TGNA dan Hadi…DAP hanya Melihat dan akn tegelak besar bila dapat Kuasa yg jatuh
    keriba atas kekalutan Politik org2 Melayu…PKR hanya pandai pencetus ketidak Harmonian/Demontrasi diantara Raayat Malaysia…Kamu pilih Pembangkang yg bukan inginkan negara ini terus Maju demi raayatnya tapi pembangkan yg tahu memberi kesusahan, penderitaan dan menanam sifat prejudis antara kita semua…Mustahil 1 kebaikan pon tiada selama BN memerintah sehingga kamu sepert bujuk, c4,c5, mooooo dan AAM buta hati utk menilainya…wasallam

    • iPas says:

      ada …bakpa tak ada nya…

      1,000,000 kejahatan BN buat tak leh tutup dgn buat 1 kebaikan je….

      kah..kah..kah..

      • mat says:

        lipas .. lu buleh pegi main jauh2 tak?.. kalau rausuah lu pergi report la.. apasal nak menyalak kat sini?kanninacibai..

        • iPas says:

          kita orang arr… kalu kes rasuah kita tak report kat malaysia dah… low class

          kita report kat france, uk, italy, usa……

          nota : Pok Jib – ” welcome to tour de france..” kah..kah..kah…

          • syaa says:

            kau pendatang haram.report pun tak guna pendatang haram.mentaliti pun jenis pendatang haram…low class

          • StinGray says:

            kuboq hang nanti hang dah booking kat france,uk,italy & usa ke L’iPas??..tanah kat malaysia ni tak sesuai utk simpan bangkai hang nanti…welcome to hell tour de france,uk,italy & usa…

          • mat says:

            Lipas ni bangsat tak reti bersyukur.. keturunan Raja Jembal(ang)cam pok nik ajis dio jugok..

        • AkuAnakMalaysia says:

          Rasuah sudah buat pada MACC tapi apa boleh buat. MACC itu di bawah kawalan UMNO Dan tidak independent. Jadi MACC pun tidak berkuasa Dan perlu bertunduk kepada UMNO untuk cover up..alahai

          • syaa says:

            alasan yg biasa dguna pakai oleh puak pakatan haram.pakatan haram lgi bnyak rasuah

          • raplahjingaa says:

            independent…konon, kalau kena kat hangpa…independent, kalau tak kena kat hangpa MACC UMNO control konon…apa punya baghal !!

            kerajaan bagi duit kat rakyaat…rasuah.
            si tua kutuk tu bagi duit….sedekah.

            hang ni anak malaysia…tapi daya fikiran hang macam mat indon jer.

          • mat says:

            SETATAKAT TULIS KAT SINI NG SUE LIM PUN PANDAI.. HAHAHAH

      • syaa says:

        1 juta kejahatan pakatan haram 1 kebaikan pun takde..kosongg,tipu kuat mcm kau

      • sungai_siput says:

        itu fitnah hang saje iPas

        hang rasa tergugat dgn BN sbb hang pun nampak rakyat cenderung nak bagi undi pada BN/UMNO

    • AkuAnakMalaysia says:

      Kalau kamu ada rajin mengikuti perkembangan semasa, negara Malaysia menghadapi budget defisit sebanyak hampir RM 500 billion yang dilaporlan oleh Bank negara Malaysia Dan juga skandal seperti PKFZ, khir toyo, NFC, Kehilangan enjin pesawat pejuang Dan banyak lagi, kami Tahu ini perlu diperhentikan. Kalau tidak, Malaysia nescaya Akan menerima nasal seperti Greece Dan Europe. Yang paling teruk adalah generasi masa depan anak anak.

      • syaa says:

        malaysia akan jadi mcm greece klu pakatan haram mmerintah.lebih 20 tahun mmerintah klantan,rakyat klantan kbanyakkannya tpaksa cari mkn kat tempat org.sbb klantan susah nak cari mkn.tak sedar diri.

        • yon76er says:

          Nak sedia pekerjaan diKlntan??????Nak makan pon pi merempat negeri lain….

          • AkuAnakMalaysia says:

            UMNO telah merampas hak rakyat kelantan daripada royalti minyak semenjak berdekad dekad dulu. Sebab tu, PAS tak der peruntukan untuk perkembangan yang lebih pesat untuk rakyatnya. Macam mana anda Tahu kalau PR memerintah Dan menjadi kerajaan persekutuan ya, bukan kerajaan negeri saja Akan menjadi Greece?? Anda tukang tilik ker??bagilah chance Bagi PR satu penggal. Kalau PR lingkup Dan lebih teruk daripada BN, undi baliklah BN semula.

          • StinGray says:

            AAMonyet….idea hang tu dah tak laku…masa hang berak nanti, teran lebih sikit biaq idea kuno hang tu keluar sekali…lepas tu jgn lupa pam tau…idea busuk mcm taik…

  11. anjing jenis pitbull belaan pakatan bernama iPas dah dilepaskan…..

    duk menyalak tepi longkang….

    ade tak sape2 dak2 PR, pls, tolong ambik mangkuk ni pi jauh2….

    • iPas says:

      tabiat anjing memang menyalak.. tapi aku tergelak sakan tengok ‘lembu’ dah pandai
      demo kat stadium dan tido dalam kondo…

      kah..kah..kah…

      • syaa says:

        perusuh bersiht la lembuuu

      • StinGray says:

        tertekan sungguh dah berok PAS sekoq ni…tu baru himpunan ahli umno…kalau himpunan BN, giler sampai ke sudah badut amal PAS ni…hang terkejut sgt ke L’iPas…tak sangka hebat mcm tu yea…

      • StinGray says:

        sat nuetron sat L’iPas…deyyy…mana ada lembu tido dalam kondo…yg bertenggek dgn chinadoll dalam kondo ada laa…kalau hang nk bukti aku boleh bg…99.99% tulin bro…..

      • yon76er says:

        iPas yg ko kata lembu tuuu..kawan ko siMoooooooo tuu ker???? kah..kah…

  12. bujuk says:

    Oooo… dah ada cerita himpunan UMNo, ingatkan takda. Tapi cerita pasal bilangan je takda cerita yg. lebih bermanafaat kepada rakyat dan negara ke?
    Aku tengok juga kejap.. rasanya Najib sebut 60,000 orang datang mana ratusan ribu orang pulak, musykil betul.
    Tapi tadi aku dengar cerita IC untuk UNDI. Ni cerita Ustaz yg. ngajar surau aku… aku percaya sebab dia sembang sendiri dengan orang luar tersebut. 1 orang dari Nepal, baru 1 tahun tinggal m’sia dapat IC… puak UMNO bagi dan dia sembang dengan kawan Nepal dia yg. lain supaya mohon IC macam dia. Sebenarnya budak Nepal ni sembang dalam bahasa Nepal, dia ingat Ustaz aku ni tak tau… sekali Ustaz aku ni pernah belajar d Pakistan & India. sebab tu terbuka rahsia.
    Satu lagi india baru 6 bulan datang m’sia dah mohon IC, dia kata Naina Rizal tolong. Ceritanya dia p makan nasi kandar d penang dan cakap pelat mamak dengan budak India ni, sekali budak ni marah dia kata ‘saya melayu la…’. Lepas makan ustaz aku p tanya taukey restoren tersebut dan pecahlah rahsia ni.
    Jadi aku nak tanya korang d sini, apakah korang setuju orang luar yg. baru tinggal m’sia tak sampai 1 tahun dapat IC…? Apakah korang sokong IC m’sia d gadai tak tau berapa ringgit oleh puak2 ni? Apakah pemberi IC ni bukan petualang atau pengkhianat negara? Apakah korang semua setuju hak melayu yg. korang dapat hari ni berpindah tangan kepada orang luar yg. mengaku melayu…. terutama sekali INDIA MUSLIM. Hari ni dah takda india muslim lagi rasanya… semua dah convert melayu. Malah ramai juga dah jadi top management dalam UMNO seperti Naina Rizal, Abdul Azeez dan ketuanya tentulah TunM.

    • hadi says:

      ko jangan buat fitnah la bujuk..

    • iPas says:

      bos… bukti mana bos… bukti…

      dlm kes nin aku sokong umngok…sbb tak dok bukti…

      kah..kah..kah…

      • StinGray says:

        awat hang terasa ke L’Pas…hang jenis tu jugak ke??..sat nuetron sat L’iPas…

        bos hang si bujuk tu kaki temberang mcm ostart dia jugak, yg hang pi mintak bukti sapa suruh…..mana dia nk cakau…tak respect langsung la hang ni….

    • raplahjingaa says:

      tak kira la berapa banyak pun bujuk…tapi jumlah peserta berkali-kali ganda dari dari bershit.

      bujuk…depa kata burger depan rumah ambiga sedap sungguh….hang dah try ka ?

      • iPas says:

        sebelum ‘cow’ orang kira berapa ramai kat dlm stadium tu … ‘cow’ orang kira nin dulu…

        2012 – 1988 = 66 … kah..kah..kah… ngok nya ‘cow’ orang semua… tak malu ke
        ‘cow’ orng semua dapat PM yg tak tahu ‘ilmu hisap’…..

        kah..kah..kah…

    • StinGray says:

      panjang nyer fitnah hang bujuk…seronok aku baca cara ostart hang hiburkan hati hangpa semua….lepas ostart tu abih citer pasal tu, hangpa tepuk tangan ke takbirr…

      bujuk, boleh hang kenalkan ostart hang tu kat aku tak…lawak la dia…sekali sekala syok juga layan lawak2 khawarij bodoh ni….ostart Bob Lokman ke??..

      • syaa says:

        itu jer la ustad agama pas tau buat.buat dosa fitnah.ustad yg benar agamanya bg ceramah agama islam,ustad agama pas bg ceramah politik dlm masjid,sesat…buat citer tipu,fitnah lgi..

    • sungai_siput says:

      alahh

      tu gebang kau je bujuk

      macam PAS gebang nak buat undang2 hudud setiap kali nak pilihanraya…

      setakat cerita “hear say” ni …. level bebudak sekolah baru nak kenal dunia

      pengundi tak bodoh lah bujuk macam kau sangka kan

    • raplahjingaa says:

      laaaa ustaz tu hang pi ngaji kat dia ??….patut la hang jadi lagu ni. Ostad hang pun gelong, dia sendiri berserabut…elok la dapat pulak murid macam hang…hehe

      dah la bujuk hang pi cari ostad lain kalau nak ngaji pun.

    • mat says:

      uSTAZ HANG TU ic KOD 71 JGAK KOT BUJUK.. HAHAHA

    • bujuk says:

      Aku cerita apa yg. aku yakin, Ustaz aku ni pencen Prof. UM. Kalau budak UM aku sebut nama dia aku yakin diorang kenal. Tepulang korang nak percaya ke tidak… tapi dia bukan cerita ni masa mengajar, tapi masa borak2 lepas solat. Ustaz ni juga ajar ilmu TASAUF. Jadi korang nak tau Ilmu tasauf ni yg. nak ngajar mesti ahli tasauf juga. Aku tak paksa korang percaya… tapi korang kenal tak Naina Rizal. jadi tanya dia betul ke tidak…

      • sungai_siput says:

        bujuk

        naina bukan grade dari UIA ka???

        hang ni bujuk… suka2 ja jaja fitnah orang lain bawak, sia sia jer buat dosa kering

        sapa nama ustek UM tu bujuk????

  13. hadi says:

    hidup umno..

  14. melayu_islam says:

    stakat himpunan amno mlm tu…dah la kene berangkut2 dgn beribu2 buah pas…bju free…dah la slh guna harte krajaan..bru leh dpt jumlah tu…yakin sgt la tu…ape tggu lg…bubar je parlimen…rmai duk tunggu ni…

    stkt himpunan gtu…cramah biase Pr je..dah la dtg dgn duit sndiri..derma lg…tu bru 1 tempat…x msuk lg jumlah kwn2 cina yg skrg ni mmg anti umno bn lg…

    • org2 yg kecewa dan desperate je bnyk sokong pr ni..alang2 dia dh kecewa dia sanggup jual bangsa dan agama sendiri utk puaskan hati..

    • raplahjingaa says:

      Biasa la cai-cai ni semua, depa gabra tengok gelombang merah…apa lagi yang depa boleh buat ?….tak ada apa…cuma pujuk diri sendiri.

      • StinGray says:

        si melayu tak berapa islam ni jealous…depa dpt T-Shirt round neck kain cotton jea…umno pakai baju kain viscose….cian kat hang…mana pi duit dlm karung yg hangpa dok keliling tu….cuba la pi check dlm serban pok nik gan aji adi….

    • sungai_siput says:

      nik aziz tak sediakan bas ke angkut “beruk yeh” dari kelate guuu..???

      tu yg hotel budget kat kg baru, penuh malam sebelum rusuhan 28/4, bebudak kelate tinggal , mano dapak pitih guu…??

      mu ghoyak molek la sket

      gedebe mu nih…

    • syaa says:

      aku tak bodoh tapi aku bsyukur.kau yg bodoh dan tak bsyukur

    • syaa says:

      aku tak bodoh aku sgt bsyukur kau yg bodoh dan tak reti bsyukur.org mcm kau elok campak kat israil atau somalia jer,bru tau maksud bsyukur..

  15. Repomen says:

    Nampak Warna merah! satu Stdium,yang bershit buat kuning tak kuning merah pun tak berapa nak merah,bagi org pening dgn marah aje! adalah!!!…porah!!!..p manpus lah hangpa!!!….hidup UMNO,Hidup BN.hidup aku dari kecil hingga umur ku!skrg! tak ada rasa susah pun! tak pulak kebuloq,sbs arwah emak,bapak ku! juga ibu mertua dan arwah bapak mertuaku Penyokong setia,UMNO dan BN!!!…aku kena ikut jejak lahgkah kedua belah pihak org tua ku!!!…Ya! Allah! kau Pelihara lah kami dripada kekejaman pebangkang yg bersekongkol dgn puak2 yahudi!!!..ni!!!….

  16. Sahar rahim says:

    Puak2 pembangkang ni mmg bengong.klu cerdik tk la jd tungangan dapig.

  17. berahim anwa says:

    Tanda Tandah Jelas …PKR /PAS /DAP bakal melingkup pada PRU 13

  18. WrgaKlia says:

    Tanda awal menunjukkan PRU 13..PR akan perintah malaysia,Good by…BN.

Leave a Reply