Menu Utama

Himpunan Jutaan Belia 2012 Sudah Bermula

Bermula hari ini hingga Ahad nanti, Putrajaya akan menjadi tumpuan jutaan orang muda berjiwa merdeka yang datang dari pelusuk negara untuk sama-sama memeriahkan Himpunan Jutaan Belia 2012 sempena Hari Belia Negara.

Program Himpunan Sejuta Belia 2012 ini adalah program besar-besaran yang ketiga diadakan sejak 2010 sebagai lanjutan kepada Hari Belia Negara yang jatuh pada tanggal 15 Mei setiap tahun.

Sambutan Hari Belia Negara bertujuan memberi penghormatan kepada belia negara kerana mereka telah memberi sumbangan besar kepada negara dan kerajaan. Mereka tidak harus dilihat sebagai beban tetapi bahkan mereka boleh menjadi aset berharga kepada negara kerana mereka adalah penentu ketahanan dan kekuatan sosial, politik dan ekonomi di masa hadapan.

Hari Belia Negara 

Pelbagai acara dan aktiviti bermanfaat disediakan oleh pihak penganjur dan dijangkakan sekitar sejuta orang akan menghadiri program ini yang berlangsung selama 5 hari bertutur-turut.

Bagi orang muda yang sedang mencari kerja ada disediakan pameran kerjaya yang menyediakan tidak kurang 5,000 peluang pekerjaaan. Manakala bagi muda mudi lepasan SPM / STPM pula berpeluang mengikuti pameran pendidikan baik dari IPTA mahupun IPTS.

Selain itu turut disediakan persembahan pancaragam, pameran senjata dan perbarisan kawad dari anggota keselamatan serta sukarela yang tentu saja menarik minat ramai dalam menyemai semangat patriotik dan sayangkan negara.

Pendek kata macam-macam ada. Semuanya memberi manfaat kepada hampir segenap lapisan masyarakat khususnya warga belia.

Cuma agak malang bagi golongan lgbt serta pengikut amalan makan ‘aiskrim’ dalam tandas mahupun pengemar chinadoll, anda tidak perlu hadir kerana dikhuatiri kebebasan hak asasi dan jiwa bebas anda terguris kerana satu lagi segmen Modal Insan yang memfokuskan pengisian ilmu  agama turut mendapat tempat dalam Himpunan Jutaan Belia 2012.

Apapun kepada semua belia dan masyarakat di luar sana yang berkelapangan masa dan memiliki akhlak terpuji serta moral yang tinggi dan tidak redha dengan aktiviti luar tabie, anda semua seisi keluarga dijemput hadir memeriahkan program ini. Belia hari ini mencerminkan masa depan negara.


Malam ini jangan lupa, satu majlis penerangan oleh 3 orang bekas orang kuat Anwar akan berlangsung di Seksyen 20 Shah Alam. Manakala satu lagi roadshow oleh bekas Pesuruhajaya Pas Selangor pula akan diadakan di kampung Jawa, Klang.






34 Komen to Himpunan Jutaan Belia 2012 Sudah Bermula

  1. bujuk says:

    Luar tajuk..
    KJ yang berdebat dengan Rafizi kenapa Najib yg. berpeluh?

  2. Selamatkan Ummah says:

    Kenapa nak lemparkan fitnah kalau tak nampak..seperti baling kayu sempunyikan tangan, itu jahatnya namanya..

    • bujuk says:

      bukan… depa baling telur dengan batu d melaka, lepas tu tak ngaku. Cermin pecah dan kereta kemek cara semulajadi… hahaha. Ibrahim ali kata sengaja nak rosakkan kredibiliti perkasa.

  3. Gullit says:

    Jadikan esok lebih baik dari hari ini

  4. goblok says:

    majlis fatwa tak nak bagi fatwa ka himpunan belia kat putrajaya bawa artis seksi k pop pakaian separo bogel..stimgay dan penyokong mykmu mesti sokong punya..ha.ha

    • selamber says:

      GOBLOK punya goblok…hehe..memang kene la ko goblok..

      • brahimLybia says:

        Wahai goblok. Jangan kau memperlekehkan Majlis Fatwa Kebangsaan. Mereka adalah himpunan insan-insan yang berilmu dan bertakwa. Siapakah anda untuk menghina golongan-golongan yang ramai terdiri daripada Al-Hafiz tersebut.

        Jangan menyesal sekiranya berlaku malapetaka pada diri anda dalam waktu terdekat ini, kerana anda telah menghina insan-insan yang beramal soleh.

        Mereka amat-amat berbeza dengan Pok Nik & si adi boroi yang anda bergitu taksubkan. Para Mufti tugas utama mereka adalah mempertahankan kesucian Agama Islam, manakala tugas utama Pok Nik keding & si Adi boroi tersebut adalah untuk mempertahankan Parti PAS sahaja.

        Islam akan suram tanpa Mufti, tetapi Islam akan tetap subur walaupun tanpa PAS. Bersedialah anda wahai goblok, pasti Allah SWT akan menggoblokkan anda kerana jahatnya lisan anda.

    • iPas says:

      fatwa dah dikeluarkan – hukum nya “HALAM”.. kih..kih..kih…

      – selamat merosakan belia negara – … kah..kah..kah…

      • brahimLybia says:

        Wahai LiPas. Jangan kau persendakan Fatwa. Tiada hukum dengan pengertian HALAM. Adakah kerana anda penyokong PAS anda bebas mengubah hukum hakam yang telah Allah tetapkan?. Jangan terlalu taksub didunia kerana di alam lain sangat berbeza.

        Didunia aku pejuang tulin yang 1000 kali ganda lebih hebat dari anda, tetapi bukan disini. Celaka Amanat kau adi!!!.

          • StinGray says:

            Tumpang lalu pak B.lybia…

            Awat teruk sgt hang ni LiPas…hukum pun hang nk kih3 kan…fatwa pun hang maen2 kan….hang pernah tak dgr org kena sambaq petir….hang teringin ka??…

            Mintak diri dlu yea pak B.Lybia…..lalalalala….cabuutttt…

        • Omong_Kosong says:

          hahaha..tumpang lalu brahimLybia..
          TAKSUB..?abis yg ko ni manusia suci ke..?
          abis yg ko beriya2 sokong pak jib bkn kh taksub namanye..lidah pon ko x reti nk jaga..lg mengaku pejuang tulin…pejuang ‘tahi kuching’..adalah..brahimLybia like brahimAli..la-la-la..eeeee.

  5. djray says:

    pegi dah.. ptuih! anwar nak tunjuk betapa handalnyer dia bercakap.. kaki putar belit memang la pandai cakap.. x selera nak dengo.. klu najib x layan dia tentu kata najib takut.. padahal najib sejuta kali lebih bijak.. Go Go najib x yah layan mat jenin anwar tu.. next time PKR nak debat buat la kat kedai kopi je.. x yah la kat national tv, buang masa negara je.. tengok animal planet lagi banyak manfaat

    • iPas says:

      sambutan hari belia di Melaka… meriah dan gempak

      belia pemimpin masa depan negara …kah..kah..kah…

  6. Bulan Empat says:

    KETIDak sediaan PM berdebat dengan TIBAI dikata nya PM takut.

    Soal nya layak ke Anwar berdebat dengan PM seorang pemimpin negara yang diiktiraf sedunia kerana visi kepimpinannya.

    Anwar seharusnya berusaha beri jawapan perkara tertunggak pada cacai nya yang terlalu banyak tak terjawab. Hidup tak boleh diteruskan tanpa penjelasan terlalu banyak perkara tersebut.

    Anwar manusia pelik yang tak diperlukan dunia.

    ANDa tanya sendiri untuk apa anda perlukan seorang saperti itu…??

    • iPas says:

      aku sokong…memang PM diiktiraf dunia…. selepas nin hakim Perancis akan beri pingat
      kat Pm kita – pingat “DCNS”

      kah..kah..kah,.

      • raplahjingaa says:

        c4…hang syok sendiri nampak ! hehe

        • iPas says:

          bertambah2 popular Pm kite yaa…
          jom baca…

          http://naimnikmat.blogspot.com/2012/05/apa-hal-pulak-ni-selepas-popular.html

          • jebat says:

            ABAI..

          • Omong_Kosong says:

            tau pon surrender…hahaha..ko puji ulama dlm majlis fatwa..tp apa pendirian majlis fatwa..ttg sumpah laknat,yg di buat oleh Sai-full(penuh taik) dlm bahasa cina,dan trio T,org yg BINGONG mcm ko,tuduh DSIA liwat lah ,china doll,ko ada nampak.ke ?..ko ada bersamanya masa itu ke..?jika ko semua nampak.makne nya apa yg mak & bapak ko buat dlm bilik tido pon ko intai gak..hahaha..sabarrrrr..

      • Omong_Kosong says:

        betul2.iPas…asyik dpt pingat dlm negara jerk.bosan lh.sesekali negara luar plakk bagi..
        kah…kah..kah..

  7. […] Bermula hari ini hingga Ahad nanti, Putrajaya akan menjadi tumpuan jutaan orang muda berjiwa merdeka yang datang dari pelusuk negara untuk sama-sama memeriahkan Himpunan Jutaan Belia 2012 sempena Hari Belia Negara. Program Himpunan Sejuta Belia 2012 ini adalah program besar-besaran yang ketiga diadakan sejak 2010 sebagai lanjutan kepada Hari Belia Negara yang jatuh pada tanggal […] Read More […]

  8. raja kongkiak says:

    Tapi himpunan BELIA SELANGOR lagi dahsyat! Hampir 3000000 orang berhimpun di dalam dewan tuh. Sampai tak cukup kerusi meja laaaa..

  9. bujuk says:

    Himpunan 2juta belia d tutup megah dengan kematian penonton yg. menonton kereta lumba. Hairan jugak aku, bila menteri kata mereka ini pelumba berpengalaman sedangkan pelumba hebat F1 pun berlumba d litar yg. selamat tapi UMNO suruh anak muda berlumba d jalanraya. Inilah hasilnya bila ghairah sangat nak undi orang muda hingga sanggup langgar undang2 negara. Kita tunggu keluarga yg. terlibat saman KBS dan penganjur.

  10. Adam Abdullah says:

    Saya terharu dan marah Bila baca dan tebgok dalam You Tube tentang Bersih 3.0.

    Tetapi saya terharu dan rasa gumbira Bila baca dan lihat dalam You Tube tentang Himpunan Jutaan 2012. Kena semak, mingling ada orang sabotage You Tube tu. Saya punya line pun ada orang kacau.

Leave a Reply

Threesome