Menu Utama

Durian Runtuh: Ahli & Penyokong PAS Muka Tembok

https://i2.wp.com/2.bp.blogspot.com/-JeixsWExBSk/T7V5F96LxyI/AAAAAAAAPyg/-gM-3LNTNB4/s1600/IMG_1431.JPG?resize=340%2C547Bila disebut muka tembok maksudnya seseorang itu dari jenis tiada sifat malu dan tak tahu malu.

Sedangkan malu itu sebahagian dari iman sebagaimana pernah diriwayatkan oleh Abu Hurairah dalam hadithnya;-

“Iman itu ada lebih 60 cabang. Dan sifat malu adalah sebahagian daripada cabang iman”.

Di sebabkan ada perasaan malu kita akan mengelakkan diri dari berkelakuan tidak senonoh, dek kerana malu kita tidak sanggup meludah kahak dan jilatnya kembali.

Tapi dalam dunia hari ini, sifat malu bukan satu perkiraan penting sekalipun bagi seseorang yang sering mendabik dada sebagai pejuang Islam yang saban hari serban, kopiah dan jubah tidak pernah lekang dari melilit badan.

Ambil contoh sejak berbulan-bulan lalu Pas serta rakan sekedudukannya dalam pakatan pembangkang asyik sungguh menjual temberang mengata busuk dan jijiknya mereka terhadap penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) ke Bursa Saham Malaysia.

Pelbagai maklumat palsu dan khabar angin yang bersifat propaganda disebarkan bagi tujuan mencemar imej Felda termasuklah dakwa dakwi peneroka akan kehilangan tanah dan harta benda – semuanya dilakukan demi untuk mencetuskan kebencian peneroka terhadap Kerajaan BN.

Namun bila usaha penyenaraian FGVH dapat diteruskan dan durian runtuh diumumkan, individu dan kelompok yang menjual temberang dan propaganda itu jugalah yang paling awal ke depan menghulur tangan menuntut imbuhan.

Tentu saja mereka akan berselindung disebalik kata dusta kononnya itu hak mereka dan itu duit rakyat serta seribu satu alasan lagi untuk justifikasikan ludah yang dijilat mereka itu lebih sedap dari daging kambing jamnapari.

Soal malu? Sebagaimana yang diterangkan sebelum ini, ia bukan persoalan penting kerana wang ringgit jauh lebih bernilai berbanding mengenang kembali bau busuk kahak ludah yang datang dari mulut sendiri.

Ini sifat semulajadi PAS dan ia sudah sebati dalam diri mereka – dulu, kini dan sejak azali.

+++

* Tentu sahaja beberapa ketika nanti banyak tabung-tabung baru akan di cipta oleh puak Pas sambil melilau meminta diisi dengan duit, semuanya demi ‘perjuangan isle alagapas’, tengok je nanti confirm ada punya.



« (Previous News)



73 Komen to Durian Runtuh: Ahli & Penyokong PAS Muka Tembok

  1. kassim says:

    Kita sebagai org Islam perlu memberi kesempatan rakan-rakan kita sedar akan kesilapan masa lampau, tak payahlah kita membesarkannya lagi..Kata selagi air bah sekali pantai berubah..banyak tu 5,000 macam-macam boleh dibuat demi kemajuan bersama..

  2. aziz pukimak says:

    memang PAS pukimak

  3. Adi Kencana says:

    Hipokrit dari atas sampai ke bawah.. Macam tulah rupa penyokong PAS & PKR.

    KERANA TERDESAK, NURUL IZZAH KERAH RAJA PETRA SERANG RAJA NONG CHIK? Baca di sini!

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    • P164 says:

      Pak Haji yang pakai songkok haji tu pn mata duitan jugak… Mana bole tahan duit depan mata….
      Kalau kerajaan PaS yang perintah, jangan harap nk dapat imbuhan cm tu…
      Suruh bekal air bersih pn susah….
      Hidup UMNO……

  4. Megat Alam Gempita says:

    Spesis haram jadah mana ada sifat malu dan harga diri. Kerana tiada sifat malu inilah mereka sanggup menjual maruah agama dengan membenarkan kalimah Allah digadaikan, soal murtad dianggap remeh, hudud ditukar kepada negara kebajikan, pejuang seks songsang diagungkan, membenarkan Al-Quran dibaca oleh puak kafir dan kesucian masjid dibiarkan dicemari tapak kaki sang kafir harbi. Sanggup mereka diperkudakan si kapir harbi DAP kerana kemaruk kuasa.

  5. iPas says:

    HALAL JADAHHHHHHH……. punya PM… tipu peneroka….

    kahh..kahh..kahh

  6. pasdaplaknat says:

    Kenapalah perjuangan mereka2 ini semakin kotor dan destructive. Apa akan terjadi pada negara ni jika ditakdirkan manusia2 yang sakit otak Pakatan Haram ini menjadi kerajaan.

    Sikap dan politik mereka keterlaluan, busuk dan jijik. Mereka meyemarakkan politik yg melampaui kehendak Islam.

    Moga Allah lemahkan dan hancurkan Pakatan Haram ini yang tidak sudah2 merosakkah pemikiran rakyat.Aminn

  7. StinGray says:

    Muka tak malu MUNAFIK ni memang dah jadi trademark kekal puak2 PAS…sampai bini org pun bini depa jugak..bini sendiri depa pajak….

    Cadangan BR1M pun depa buat2 tolak…masa beratur nak ambil siap tolak menolak…

  8. iPas says:

    hari ni durian runtuh……
    hari esok felda yg runtuh…….

    kah..kah..kah…

  9. umnokini says:

    kah..kah….kahh guling2aku

  10. matporno says:

    kalau dah nama umno bn dari atas sampai bawah sama rata menyamun duit hak rakyat berikan pada rakyat terpilih memang umno bn yahudi haram jadah, babi bangsat penghianat bagsa dan negara.

    • Fazli Yusof says:

      Laaa…bila UMNO samun duit rakyat…..elok je hak rakyat kerajaan beri….siap 15000 lagi tu….kekekekeke……PAS pengkhianat Agama….kekekekeke

  11. tengkudin says:

    hehehe…last last yang runtuh PAS jugak..hehehe..eeiii tak malu sungguh totok PAS ni…

  12. Bujang Senang says:

    UMNO = Untuk Melayu No Otak

  13. G2 says:

    Typical pencacai pakatan haram..akal letak kat lutut..low class.

  14. Tubir says:

    Tak ada salahnya peneroka yang menentang Penyenaraian FGVH menerima wang seperti yang diumumkan oleh PM tempoh hari .Tetapi sebaliknya PM harus merasa malu dan mesti memohon maaf kepada peneroka kerana memaki hamun dan mengeluarkan kata kata kesat .Kata kata yang keluar dari mulut PM itu mencermin apa yang ada didalam hatinya .PM harus merasa malu kerana harta yang nak disenaraikan itu adalah hak peneroka ,,,,,,Najib tidak ada satu sen pun hak keatas nya …….Tak taulah kalau najib boleh beli saham felda ……….Macam mana najib boleh beli ?

    • Delta Source says:

      Apa yang tertulis pada kain rentang tersebut?

      “tidak teringinkan durian runtuh”

      Tak teringin tapi orang dah bagi, ambil je la kan?

      Ooooops….

    • StinGray says:

      contoh muka tembok di mykmu…pejuang yg tiada perinsip adalah pejuang yg dayus…pejuang mcm kenyataan diatas lah yang mudah lari dari medan perjuangan..maruah boleh dibeli dgn duit…mcm si anak derhaka tu…

      tak hina pun mengaku salah, tetapi sgt hina jika terus berhelah untuk menutup salah..

      • StinGray says:

        komen di atas utk tatapan Sdr. Tubir..

        • Tubir says:

          bercakap soal perjuangan dan perinsip aku nak tanya apa jasa kau dan perjuangan anda untuk negara ?Jangan nak mengaku pejuang kalau setakat mempertahankan UMNO.Aku tak bencikan umno dan aku tak sokong PR .Perinsip aku kalau betul aku katakan betul ,dan kalau salah aku katakan salah walaupun kepada siapa.
          Ingatan saya kepada peneroka ambilah wang yang diberi …keraja itu hak anda ……Tentang saman tu teruskanlah hasrat anda semua jangan berasa takut atau gentar ……biar kalah dimahkamah dari menyerah kalah bulat bulat inilah yang dikatakan perjuangan dan perinsip!!!

          • StinGray says:

            Kalau kefahaman bahasa mudah pun tak boleh nak faham, elok hang kancing mulut hang…..aku bercakap tentang definasi perjuang bukan apa yg diperjuangkan…

            Kalau salah pun dikatakan betul itu bukan perinsip perjuangan, tu BODOH namanya…

          • raplahjingaa says:

            Prinsip ? hang tau tak apa makna prinsip tu ? duit ambil kerana katanya hak…lepas tu saman pulak FELDA konon-konon masuk bursa boleh tergadai tanah…tapi lupa ke hang kalau tak masuk bursa, tak dapat la duit tu..

            Prinsip ?sebut prinsip macam bagus-bagus tapi sayang, makna prinsip pun hang tak tau…..hmmmmm

          • penyokongketuanan says:

            Perjuangan?

            Ceh! Perjuangan Tembolok ada lah! Kutuk bagai nak rak, menentang macam perjuangan jihad, tapi bila ada untung jilat juga! Bukan ini aje, semua pun jilat juga, walaupun memang terang dari perjuangan Umno seperti Mara, Brim, Diskaun Bumi, Asb, Rumah Mesra Rakyat, Pprt, elaun nelayan, dsb. Dengan tak ada rasa malu jilat juga hasil perjuangan Umno yang mereka samakan macam kafir, Umno yang mereka katakan kalau diberi undi sama macam tempah tiket ke neraka! Tak Tahu Malu, dan tak ada Maruah!

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        • KerisJentayu says:

          Kalau ada hukum yang membolehkan aku tidak menghalalkan orang yang memaki kerajaan menerima batuan atas dasar duit rakyat dok ghasanyanya ramai yang tidak redha..kah kah kah kah ..muka 10 sen agaknya puak-puak bangsat —

          • syaa says:

            bak kata pepetah.kerajaaan umno dan bn beri madu puak pakatan haram pi balas dgn racun.mmg jenis tak reti bersyukur dan cilako jenis manusia yg dberi madu dbalas racun ni.mudah mudahan jenis manusia mcm ni akan dberi petunjuk dan hidayah oleh allah swt utk sedar dan insaf dan menyokong umno dan bn smula.aminn

    • raplahjingaa says:

      Tu dia….satu lagi harakah yang bercakap…hehe

  15. Tubir says:

    pada perinsipnya FGVH ni merompak disiang hari .

  16. iPas says:

    “SELAMAT MERUNTUHKAN FELDA”

    namun UMNGOK tetap di hati pakcik&makcik felda.. isk..isk..iskk

    kah..kah..kah..

  17. iPas says:

    “SELAMAT MENGADAIKAN RUMAH/TANAH SENDIRI”

    kah..kah..kah…

  18. iPas says:

    akhir kalam… “BERAMBUS KAU DARI FELDA…. TANAH INI SUDAH JADI HAK AKU…NYAH KAU DARI SINI”

    kah..kah..kah..

  19. iPas says:

    “BYE BYE FELDA”

    kah..kah..kah…

    • raplahjingaa says:

      elok la tu…hang byebye diri hang sendiri…peneroka seronok boleh beli macam-macam…..hang seronok makan chocolate angin…hehe

      • StinGray says:

        hehehe..kesian AHL’iPas @ nuetron ni…bye2 diri sendiri…..kena halau dgn peneroka….bye2 AhLipas..jgn mai Felda lagi tau…nanti depa spray hang dgn baygon..

  20. iPas says:

    “PARIS CALLING PARIS CALLING”

    kah..kah..kah…

  21. KerisJentayu says:

    terlebih makan buat kelapa sawit,,jadi banyak lemak…si Ipas lipas nih

  22. Tubir says:

    Jangan lupa saman FGVH lepas ambik duit durian runtuh tu ya …..saman jangan tak saman ………kemuncak sebelum PRU13 hadiah untuk puak puak perompak……..Cuba tanya yusof nor apa pendapat dia?……tanyalah kenapa tak tanya ……….Tanyalah isa kenapa najib kasi dia jadi pengerusi FELDA? Betul ke TUN M tak setuju isa jadi calun BN portdekson dulu atau ianya satu sindiwara ja ,,,,,,,cuba tanya najib?berani ke najib bantah cakap TUN M .Sama juga isu felda ni …….Bagus sangat ke isa ni pada orang FELDA,,,,,,,Apa yang dia dah buat pada peneroka felda sendayan ?adake dia tolong selesaikan masalah merika tu ……..Perompak mesti ambil penyamun sebagai kawan.

    • KerisJentayu says:

      Kau dok per soalkan orang lain apa yang dia buat–cuba tanya diri apa pula yang dibuat,,,

      • Tubir says:

        Aku akan masuk diperingkat kedua ini ……tunggu…..Aku akan menyaman FELDA sebagai rayaat biasa keatas felda plantations .

        • raplahjingaa says:

          Hang nak saman sebab depa tak bagi kat hang duit ka ? Peneroka tengah bergumbira, hang dengki tak senang duduk…

          melayu macam hang la yang buat tanah melayu di jajah…nasib baik ada UMNO dapat la jugak dol macam hang belajar ABC

          Hang ni…hang pi tolong pak hang trim rumput lagi baik, tak pun hang pi tolong mak hang pi buang sampah…apalaaa.

          • StinGray says:

            Tak abih meroyan kemaluan lagi Mat Perinsip ni…kalau ikut perinsip agama kita sentiasa perlu bersyukur pada setiap nikmat yg Allah kurniakan…kalau ikut perinsip hang tak tau la pulak…

            Nak saman Felda la konon….sapa sponsor duit laywer hang…National Democratic Institute (NDI) ke??…syaabasss.

  23. tengkudin says:

    hehehe…ini mesti si tubir tak dapat durian runtuh..dia dapat buah kelapa sawit busuk yang runtuh..hahahha

    • Tubir says:

      Jadilah rayaat yang baik dan sayangkan negara tapi jangan jadi rayaat bodoh hanya ikut saja cakap orang politik tak kiralah dari parti mana pun .sebagai rayaat kita mesti mendapat manafaat dari kerajaan yang memerintah sebab kerajaan dilantik oleh rayaat,Maka rayaat wajib bersuara jika ada tindakan kerjaan akan mendatangkan kerugian kepada rayaat.kerajaan mesti menjawab segala permasalahan .Jika rayaat tidak berpuas hati kepada kerajaan rayaat berhak menyaman dan mendakwa kerajaan ,soal menang atau kalah itu soal kedua .Sebab itulah badan kehakiman kena telus dan bebas didalam menjalankan tugas dan tidak harus menerima tekanan dari mana mana pihak .Kita tidak mahulah kes kambing hitam untuk menunjukan badan kehakiman ini telus .Rayaat sekarang ni semakin bijak dan bermaklumat .Kerajaan tidak boleh lagi bersembunyi disebalik lalang sehelai.

      • raplahjingaa says:

        Rakyaat semakin bijak….alhamdulillah, sebab tu la BN terus menerajui pemerintahan negara !!

        Kalau semua rakyaat benak…alamat dah lingkup lama dah negara ni..

        mereka mungkin akan pilih PM yang ada janggut tapi tak ada otak….atau PM yang ada janggut, ada otak…tapi buta perut, atau yang tak ada janggut, dan tak ada otak !!

        Nasib baik rakyaat yang bijak mengatasi rakyaat yang benak di negara ni….syukur alhamdulillah.

        • Tubir says:

          Kerana kebijakan rayaatlah BN gagal mendapat 2/3 di pru13 dan terlepas 3 negeri serta gagal menawan kelantan tidakah itu tindakan rayaat yang bijak?Dari rintitan tersebutlah membuatkankerajaan BN kepanasan dan bagi kat rayaat macam macam .Kalau rayaat tidak bijak tak akan ada semua tu.Tengok selangor walaupun sebuah kerajaannegeri saja sekurang kurangnya mampu beri air RM 20 percuma .Masa bn memerintah nak naik lagi adalah .Tengok bil TNB semakin naik adalah .PR memerintah selangor belum sampai 5 tahun yop !BN dah memerintah sabah dan serawak dari mula merdeka jalan raya pun masih tak ada ,baru sekarang lah terhegeh hegeh nak buat ….lebih 50 tahun yop jangan lupa 50 tahun bukan 5 tahun.Masa BN tidak dapat 2/3 dulu BN salahkan pak lah sebagai penyebab.Lepas ni BN akan salahkan rayaat pulak……..ada akai ke ?Tidak mustahil johor akan jatuh ketangan pembangkang serta gagal mendapatkan selangor dan pulau pinang jauh sekali .Ambilah kelantan tu sebab banyak nak gunakan duit untuk membangunkan semula .Apa yang Bn boleh buat kat kelantan tu,Kelantan sama macam Bangladesh

          • penyokongketuanan says:

            Bn menang kerana PR bodoh. Zaman peluang terbuka luas untuk memerintah dah berlalu dah. Sekarang dah lain.

            Apa nak bangga sangat dengan subsidi RM 20 yang tak dapat dinikmati majoriti rakyat miskin yang tinggal di flet?

            Kalau nak kira lah, pencapaian kerajaan Bn dan Umno terlalu besar kepada negara. Jurang antara mskin dan kaya semakin berkurangan. Rakyat makin senang. Kalau tak ada pendapatan tetap tu, orang malas lah. Lebih kerja dari rakyat, terpaksa pulak impot pekerja asing. Ramai sangat Melayu yang kaya sampai kena hadkan pemilikan saham ASB. Ramai sangat Islam yang mampu sampai kena tunggu 32 tahun nak pergi haji. Ramai sangat rakyat yang pandai sampai terpaksa beri pinjam PTPTN untuk belajar, kerajaan dah tak mampu beri biasiswa kepada semua.

            Terlalu banyak pencapaian cemerlang Pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional.

            Tengok pulak gelagat PKR. Tengok pulak gelagar Pas, Tengok pulak gelagat Dap. Terperangkap dengan keganasan Bersih, skandal seks, derhaka pada ibu, dan banyak lagi. Nampak sangat mereka bodoh dan tak layak memerintah.

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  24. iPas says:

    Najib nak bagi “durian runtuh” kat Perancis lah pulak…

    “may I spek France”…. kah..kah..kah..

  25. KerisJentayu says:

    Nik ajis pesan siapa yang dpt durian runtuh,,dia suruh buat keduri pada bulan purnama,,,

  26. KerisJentayu says:

    Kawe royat kelete..nik ajip sudah nyayok,,dah,,,,

  27. abe says:

    Puak pas ni bukan saja muka tembok,muka kuali,muka baldi,muka seposen dan akhirnya talam dua muka.Sebelum dapat duit macam-macam kata najib penipu tapi bila dapat muka kuali tu la dok depan sekali hulur tangan mintak cek. Biol punya pas!

  28. ANAK PENEROKA CELIK says:

    kain rentang dari kroni umno la ni..haha rakyat y dicucuk hidung boleh la caya…xde sbarang arahan dari ANAK pon sroh wat kain rentang camni..insaflah wahai kroni umno…

Leave a Reply