Menu Utama

Duit & Perjuangan 2 Perkara Berbeza Tau…

MAAFLAH kalau hari ini semua orang cakap benda yang sama, soal peneroka tua-tua yang muka tembok itulah, yang umur masing-masing 60 dan 61 tahun tapi begitu bodoh untuk ditipu Mazlan Aliman dan PAS, ya terutama sekali PAS.

Isu ini memang menarik untuk dibincangkan banyak-banyak kali sebab bukan selalu kita  jumpa keadaan yang serupa, bila yang menipu dan ditipu terkantoi dalam masa yang sama.

Penulis dan teman-teman lain dalam angkatan perjuangan di alam maya ini sudah lama tahu tentang kebobrokan PAS.  Kami dah cuba dah banyak kali untuk terangkan kepada generasi muda hari ini supaya sedar dengan putar belit PAS, sebab kami tak mahu bila tua nanti, kamu semua jadi bodoh macam dua peneroka yang digambarkan di atas itu.

Ya bodoh.

Memang 2 orang itu lebih tua, jauh lebih tua dari penulis, malah sebaya dengan ibu penulis pun, tapi itu tidak menghalang kita bercakap tentang perkara yang betul.  Kalau dah bodoh, bodohlah, kalau muka tembok, muka temboklah.

Umur dan pengalaman yang banyak nampaknya tidak menghalang mereka dari ditipu hidup-hidup oleh Mazlan Aliman yang jauh lebih muda dari mereka, hanya kerana Mazlan Aliman itu dari parti yang memperjuangkan Islam, kononnya.

Tipu orang, menyusahkan orang, Islam sangatkah tu?

Itu baru yang tergambar sahaja, jangan lupa, didepan ini ada lebih banyak masalah untuk 8 orang peneroka itu tadi (2 tua bangka di atas sebahagian darinya) sebab Koperasi Peneroka Felda (KPF) akan tuntut semula dari mereka gantirugi lebih RM 1 juta kerana injuksi yang mereka pohon telah menyebabkan KPF rugi dek pembatalan mesyuarat agung luar biasa pada 22 Februari lepas.

Penulis tak cakap soal hak, apa yang hak itu memang hak masing-masinglah.  Kita cakap ni soal hipkorit dan munafik.  Depan cakap lain, belakang cerita lain.  Sehinggakan senyap-senyap masuk pejabat Felda sebab ‘kebulur’ dengan duit yang dulu dia juga kondem, yang kononnya ‘hak’.

Tak apalah kalau dua-dua yang tua bangka itu tak masuk internet, tak belajar tinggi, sebab itu mudah ditipu.  Tak apalah kalau selepas ditipu, depa masih muka tembok, masih nakkan duit yang dulu dia juga mintak orang lain tolak.

Tak apalah semua tu.

Yang kita mahu orang lain yang nampak pembohongan PAS ni supaya sedar, parti ini adalah parti munafik.  Perjuangan dia sendiri pun banyak yang bercirikan munafik.  Pembohongan dan fitnah sudah jadi makanan ruji, kalau sehari tak menipu, gelisahnya macam janda miang tak dapat batang!!!

Maaflah, celupar sangat statement penulis tu ya, tapi itulah, nak bagi contoh baik-baik kang susah pulak nak faham.






49 Komen to Duit & Perjuangan 2 Perkara Berbeza Tau…

  1. Tubir says:

    Tak ada salahnya peneroka itu mengambil wang tersebut kerana dia ada hak keatasnya .Soal saman itu soal lain disini lah bodohnya penulis ni adamyan .
    Apa hak najib memaki peneroka tersebut ?ini harta peneroka ,sepatutnya najiblah merasa malu akankata katnya keatas peneroka tersebut yang lebih tua darinya .Yang salah tetap salah .Kepada yang tidak berpuas hati teruskanlah saman tersebut…….jangan berasa takut atau bimbang .Kenapa wang durian runtuh diberi berperingkat peringkat?Simpan dulu dalambank dapat bunga atas angin …banyak tu!!!!buatlah nanti rayaat akan hukum kamu kamu yang terlibat ….

    • StinGray says:

      kalau dah ambik zip jea la mulut tu…berapa kali nak tunjuk bodoh kat sini…toksah nak spin merata lagi…pejuang tak berperinsip ini pejuang dayus/bacul….berapa kali lg hangpa nak kena bodoh dgn si Mazlan Aliman tu….

      • Tubir says:

        Kenapa marah sangat ni ……dah ambik duit durian tu ke? Kalau belum pegilah ambik itu pun kalau ada haklah ……

        • StinGray says:

          aku rasa hang yg marah sgt, mungkin termalu dan terkejut dgn tindakan Pakcik dua org tu…hang tak sangka depa pi jilat ludah depa sendiri ke??…

          perinsip aku, aku tak ambik benda yg aku dah sumpah seranah dan saman…perinsip kental hang aku tak tau laa…

          • raplahjingaa says:

            dia dah termalu la tu….alaaa cai-cai PAS bila dah termalu mula la komen tak ada hujung, tak ada pangkal….hehe

            UMNO forever !!

          • pasdaplaknat says:

            macai PAS mereka cukup petah dn celupar dalam kritik, tp tiada apapn sumbangan mereka pada umat, melainkap merosakkan pemikiran.
            DS Najib tk maki sesiapa, beliau hanya mencabar ouak bodoh ejen PR yg hasad pd FELDA! bapak maki hamun yg suka maki carut ialah tok guru sesat korang, Pork Nikcky, ckup huduh seorang tua yg memegang jwtn besar, berserban ttp memaki hamun live dpn TV krn kesumat dlm hati. ini yg wajib kita tolak

    • pasdaplaknat says:

      Org munafik mmg hidup dgn air liur mcm mavai PAS, gerak kerja zero! siapa katak hak mutlak peneroka jika tiada sokongan dasar oleh krjn BN??? usah lagak sombong dn bodoh wahai macai PAS, kalau stkt ckp pndai tp ngok, xde satu sumbgn pn utk umat, lbh baiklah betulkan rumah sndri dulu.
      tiafa satu prkara dlm dunia ni dtg tnpa usaha. Allah izinkn dasar krjn Tun Razak dn pewaris2 UMNO utk lahirkan kejayaan buat FELDA. jgn ajar oeneroka jd angkuh dn sombong sehinggs, ditakuti segala nikmat itu lenyap.

  2. StinGray says:

    Isu cek duit durian runtuh tu terlalu kecil dimata PAS…kalau agama pun depa jual dan gadai….bini sendiri pun depa pajak…apa saja lah dgn duit sebanyak tu…PAS itu bodoh dan bodoh itu PAS..

    • selamber says:

      hehe…sabar bro

    • brahimLybia says:

      Betul kata-kata anta wahai stingray.

      Ana sampai gadaikan darah ana, sebab si adi boroi tu berkata-kata dengan ana haram makan sembelihan orang umno, tidak sah pernikahan yang di kadikan oleh kadi umno.

      Tetapi anta semua tengoklah keldai-keldai PAS sekarang,semuanya sudah jadi halal. Janji dan perjuangan PAS semuanya dusta.

      Celaka betul amanat ko adi boroi, dulu ko cakap apa saja usaha dari umno semuanya haram, sekarang ko sental cukup-cukup. Dengan duit collection untuk family aku pun ko sesah juga.

      Apakan daya, ana hendak menyesal pun tidak bermakna lagi….arhhhhhhhhh

      insaflah yang masih berada di atas tu..si boroi & si keding tu bukan ulama yang sebenar, dia cuma ahli politik macam syaitan karpal juga.

      • melayu_islam says:

        mulut ko mmg sial…blh ko main2 kan org yg dah mati..laknatlah kau wahai kaum zolim…semoga Allah x ampunkan dose kau..bior ko x kan berjumpe dgn arwah kat akhirat nti utk mintak ampun…
        zalim, munafik, mmg sifat sejati puak2 korang…

  3. armandulA says:

    Umur bukan menunjukkan kematangan seseorang tu tapi cara mereka berpikir. Individu yang maleh nak berpikir memangnya tak ado maso nok berpikir. Sebab tu la mereka sentiasa dalam kejahilan. Orang yang jahil mudah tertipu oleh insan-insan yang cerdik. Oleh itu ambo nasihatkan kalian berhati-hatilah bilo bodepan dongan kumpulan orang yang cerdik tapi licik…….!!!!

  4. umnototok says:

    Apalah sangat nak malu2….
    dia orang ni dosa pun dibuat macam makan kacang aje…inikan setakat malu…..
    tak berbekas pun kat muka yang bertampal kulit ‘bak’..tu….

  5. umnokini says:

    hanya org jahil agama sj yg menghina ulamak.ulamak adalah pewaris nabi.sedangkan nabi yg maksum pak sedaranya abujahal pun cuba nak membunuhnya..buka minda dan fikir2kan

  6. iPas says:

    halam jadah punya penoroka Pas… itu duit poket Najid sendiri lah… kenapa kau
    ambik….. kalu tak pun itu duit mak bapak umngok…..

    kah..kah..kah…

  7. iPas says:

    “SELAMAT MERUNTUHKAN FELDA”

    kah..kah..kah..

    • Cfu says:

      FELDA tak runtuh pun. lipas, hang tak perasan ka yang FELDA makin kukuh ?

    • raplahjingaa says:

      yang nak runtuhkan FELDA dah tak selamat….terkebil-kebil masuk angin keluar asap….last sekali dengan penuh tak malu…terhegeh-hegeh sua tangan….

      PAS sungguh !!

    • P164 says:

      Felda bnyk mmbantu orang yang tdk memiliki tanah, dh dapt tanah kacang lupakan kulit.
      kerajaan bn sahaja yang mampu mmbela nasib orang melayu.
      Hidup umno

      • StinGray says:

        AHL’iPas memang suka benda2 yg kotoq ni..tapi tak susah nak handle…spray jea dgn Baygon..gone la depa…..

  8. kajol says:

    duit poket najib…kah.kah.kah.guling2aku

  9. iPas says:

    “SELAMAT MENGADAIKAN RUMAH/TANAH SENDIRI”

    kah..kah..kah..

  10. tengkudin says:

    nak watcamen…spesis PASti cam tu la…cam tok gundu dia jugak..hehe

  11. Adi Kencana says:

    Pembangkang memang xda prinsip..

    HOT!! BUKTI RAJA NONG CHIK SALAHGUNA KUASA!! Baca di sini..

    http://apakecoh2.blogspot.com/

  12. palat lekat says:

    22 tahun perintah Kelantan tapi tk upaya nk buat ‘mini FELDA’….tuh yg PAS jeles sangat dgn BN, diorang nih mmg takdak wawasan, yg ada angan angan jer….dlm konteks hudud pun angan angan jugak, tak bersungguh, muak dah gua kena tipu.

    • umnototok says:

      Tak sampai kemana pun puak2 dia orang…
      Letak didepan kaki menendang,letak belakang menanduk pulak???
      Hampasss…

    • syaa says:

      mmg betul puak pakatan haram ni takde wawasan.yg ada cuma hati yg busuk dan hasad dengki jer.dengki,dengki,dengki,sedar sedar la pakatan haram takde jasa dan sumbangan langsung pd peneroka dan negara malaysia ni.aktiviti sumbang banysk la pakatan haram buat.bodoh tak sedar diri.

  13. Brother_Borak says:

    Assalam. Dalam hal ini biarlah mereka ambik. Hak mereka ada disitu selagi mereka ini bergelar peneroka. Durian runtuh ni pun memang kerajaan BN nak bagi kepada semua peneroka macam bagi BR1M yg lepas. Kerajaan tidak sesekali akan pilih kasih dalam bantuan kepada rakyat. Kita berharap mereka akan sedar dan kembali menyokong kita. Mereka tidak bersalah tetapi mereka ini ditipu oleh pencacai pembangkang. Maklumlah orang ni dh tua. Mereka nak fikirkan lama sikit pun boleh jadi penat. Memori dah tak kuat. Maka orang macam inilah yang menjadi sasaran pembangkang untuk menimbulkan isu dan tentangan kerana mereka mudah ditipu. Semoga Allah membalas kepada mereka-mereka yang menipu orang tua-tua ni.

    • Tubir says:

      Puembetulan pada pandangan brother tu orang orang tua macam ni lah menjadi sasaran pembangkang .Ayat yang betul adalah sebaliknya dan ditambah lagi pemuja umno yang berfikiran tampa umno orang melayu akan mati .Kerana adanya golongan yang tamak dan mengunakan wang untuk mendapatkan kedudukan pangkat didalam umno yang menyebabkan orang orang melayu merasa malu .Orang orang umno menyerang orang orang pas dan orang orang pas menyerang orang orang umno dengan mengunakan teknik yang sama ia itu ugama islam .Akhirnya siapa yang rugi?Anak anak muda melayu jadi tidak berminat pada proses pilihanraya merika tidak kesah untuk mendaftar untuk membolehkan merika mengundi .Jenuhlah spr pujuk dan macam macam cara untuk dia orang mendaftar .Kebanyakan yg tidak mendaftar adalah orang orang melayu .Banyak pemimpin UMNO ,PAS,PKR yang memalukan orang orang melayu .Ada pemimpin yang sudah tertangkap dan didakwa dan ada juga yang sudah tertangkap kerana isu politek wang dan digantung dan akhirnya menjadi pengerusi FELDA lagi ,Adakah orang orang melayu sudah kekurangan orang orang yang berkebolehan untuk memimpin?

  14. iPas says:

    sian Umngok… tinggal pakcik/makcik felda je yg dok sokong umngok…

    betul lah kata Mahathir… yg ngok2 masuk Umngok… yg cerdik2 masuk Pakatan

    kah..kah..kah…

    • P164 says:

      Memang ramai yang cerdik pandai masuk Pakatan kot, tapi semuanya bongkok..
      Tu yang sampai baring tengah jalan…
      Ramai yang x tahu hukum islam…
      Tunggulah balasan Allah nanti…
      KTe tengok PRU nanti, sape yang tido dulu…. Hidup UMNO…
      Undilah Calon BN

      • sungai_siput says:

        depa islam ikut ikutan jer bro

        depa mana paham pasi islam pun

        khalid samad PAS pun setuju orang kristian boleh pakai nama Allah

        jadi orang PAS pun setuju lah dgn konsep, tuhan, bini tuhan, anak tuhan(trinity)

        islam ikut ikutan , tak tau apa2 pun

    • aziz pukimak says:

      cerdik macam hang la masuk pakatan. elok gak cerdik mcm hang. boleh la nik aziz jadik MB dari kecik sampai dewasa sampai liang lahad dan sampai jadi ahlul neraka.
      ha ha ha

      • Tubir says:

        Orang UMNO,PR dan PAS sudah masuk tahap taksub yang melampau dan boleh menjurus kepada kekufuran .Ingatlah orang yang berkuasa itu terLALU HAMPIR dengan sikap tamak serta pembohong ….yang akhirnya jadi pencuri atau perompak dimalam dan siang hari.

    • sungai_siput says:

      kasihan sungguh orang tua2 di bumi malaysia ni yek….

      bodoh sungguh pada pandangan orang PAS sbb sokong UMNO

      macam cina2 DAP komunis lah

      depa anggap pck/mck ni bodoh senang2 depa nak tipu bila pck/mck p kedai depa

      la ni semenjak PAS ni begabung dgn DAP depa pun dah pandai ikut style DAP , dalam kepala pikir pck/mck semua nya bodoh, senang depa nak tipu…

      jadi undi lah BN pck/mck semua demi kebaikan bumi bertuah tanah melayu ni

      • Tubir says:

        Tahukah anda trend baru telah ujud dimana pengundi akan memileh calun bebas pada PRU nanti.

      • iPas says:

        ciang Umngok… nak tipu orang2 bandar dah tak leh…

        bawa diri kat pak/mak cik felda, org tua2 kat kampung, ciang pak/mak cik, org kampung
        kena kelentong kat Umngok…

        kah..kah..kah… “DI MANA MELAYU MEREMPAT…DISITU UMNGOK KUAT” ..isk..isk..isk

  15. arg pencen says:

    umngok parti kampungan kah.kah.kah.kah guling2aku

    • jebat says:

      he..he..tp sampai skrg pun masih UMNO yg perintah malaysia.. cuma aku kesian kat balaci2 pakatan haram yg duk mengharap karpal sing and the gang jadi kerajaan.. sory.. ALLAH tetap bersama UMNO..

      • Tubir says:

        Parti yang perintah jepun lebih 100 tahun pun boleh tewas bro ,Cakap mau ingat sikit janga terlalu takbur .Undi ditangan rayaat bukan ditangan orang orang umno aja .Ahli umno didakwa 3 juta orang …..berapa yg bolen dan layak mengundi itu yg penting .ORang orang bukan umno lagi ramai boleh nengundi ini kenyataan .

Leave a Reply

Threesome