Menu Utama

Derhaka Pada Ibu: Azmin Patut Berterima Kasih Kepada Media

Mendengar kenyataan Azmin yang menyatakan bahawa dia tidak pernah derhaka kepada kedua ibubapanya dan menyalahkan media pro-UMNO sebagai dalang penyebaran fitnah tersebut membuatkan saya tertarik untuk mengulas mengenai kenyataannya itu.

Sesungguhnya artikel ini bukan untuk Azmin sahaja, malah juga untuk saya dan mereka-mereka yang mengaku beragama Islam dan merupakan seorang manusia yang dilahirkan dari rahim seorang ibu…

Azmin berkata, jika benar pun isu derhaka tersebut berlaku di antara dirinya dan Mak Tom, ia adalah isu peribadi keluarganya serta tidak perlu digembar-gemburkan oleh media.

Katanya, Arwah Pak Ali mendidiknya untuk “patuh dan taat kepada tuntutan Al-Quran berakhlak luhur dan tuntas istiqamah kepada prinsip perjuangan.” Dia mengaku menghormati dan mengasihi kedua ibubapanya sebagaimana yang dipesan di dalam Islam.

Persoalannya, apakah dia fikir Mak Tom sengaja mereka-reka cerita kepada para wartawan yang hadir di rumah ibunya itu? Apakah Azmin cuba menyatakan bahawa ibunya menipu para wartawan dan menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkannya?

Apakah Azmin cuba menyatakan secara halus di sini bahawa ibunya itu seorang pembohong dan menyebarkan berita tidak benar mengenainya yang diibaratkan sebagai anak derhaka?

Apakah Mak Tom menipu apabila menceritakan bahawa Azmin tidak pernah menjenguknya selepas Hari Raya Aidilfitri tahun lalu? Azmin berani menafikan kenyataan ibunya itu? Mak Tom dimasukkan ke hospital pun Azmin tidak melawat?

Secara terbuka, saya ingin mencabar Azmin, jika benar dia seorang hamba Allah yang beragama Islam, sila nafikan segala kenyataan Mak Tom itu.

“Menarik”nya, Azmin sanggup menyalahkan pihak media yang kononnya mengembar-gemburkan isu ini. Padahal, Azmin sepatutnya berterima kasih kepada media kerana berjaya menyampaikan pesanan Mak Tom tersebut kepadanya!

Dianggarkan sudah hampir setengah tahun Azmin tidak mengambil peduli dan tidak menghubungi ibu tua itu sehingga membuat Mak Tom “tawar hati” dan enggan membenarkan Timbalan Presiden pulang melihatnya meskipun di akhir nyawa.

Sekurang-kurangnya, media-media inilah yang menyampaikan pesanan tersebut kepadanya dan mengharapkan agar Azmin tidak terus menjadi anak derhaka di dunia ini. Bukan apa, Islam melaknat umatnya yang menderhaka kepada ibunya.

Sepatutnya, Azmin bersyukur kerana ada juga media yang prihatin kepada rintihan ibunya dan memberikan peluang kepada “kekasih gelap Anwar” itu untuk kembali ke pangkuan keluarga serta bertaubat atas dosa-dosanya.

Malangnya, Azmin begitu angkuh dengan menuduh media yang bukan-bukan. Malah UMNO yang tiada kena mengena dengan kisah derhakanya itu turut dikaitkan. Kononnya skrip sidang akhbar Mak Tom itu disediakan oleh UMNO.

Sudahlah menderhaka kepada ibu, kemudian Azmin fitnah pula UMNO. Anwar Ibrahimkah yang ajar Azmin untuk bersikap begitu?

Maafkan saya jika Azmin terasa. Tapi, saya terpaksa menyatakan di sini bahawa Azmin merupakan seorang individu yang paling hina di negara ini kerana sanggup melayan ibunya begitu rupa.

Ini bukan soal politik. Ini isu moral. Ini adalah tentang akhlak.

Dan ini adalah isu Islam. Azmin mendakwa dia taat dan patuh kepada Al-Quran. Tapi, pernahkah dia membaca dan memahami tentan “birrul walidain” yang kerap difirmankan Allah SWT di dalam Al-Quran?

“Wa qadha rabbuka anla taq’budu illa iyyahu wabil walidaini ihsaana, imma yablughanna ‘aindakal kibara ahadu huma au kilahuma, wala taqullahuma uffin wala tanharhuma waqullahuma qaulan karima”.

Harap Azmin cari firman Allah tersebut di dalam kitabullah dan jika tidak faham, dapatkan istinbatnya dari para ustaz yang belajar tafsir Al-Quran. Kembalilah kepada Al-Quran wahai Azmin dan kembalilah kepada ibu yang kandungkan dirimu itu…Wallahua’alam.






20 Komen to Derhaka Pada Ibu: Azmin Patut Berterima Kasih Kepada Media

  1. baba says:

    saya rasa azmin telah dibutakan mata dan hati oleh iblis dan sayitan bernama anwar ibrahim. utk dia mak dia, adik dia tidak mempunyai nilai dan hanya kuasa dan anwar ibrahim nilai utama dia. kerana tu dia sanggup gadaikan bini utk anwar.

  2. konceng says:

    TIADA SATU FORMULA…TIADA SATU AYAT ALQUR’AN…YANG BOLEH MENYEDARKAN ANUWAR
    AND ASSMIN.
    HANYA SATELAH DITIMPA BALA BARU KESEDARAN BAGI MEREKA…INSAF ALLAH
    KITA SAMA2 TUNGGU DAN LIHAT.

  3. Bulan Empat says:

    Barking Magpie menulis Anwar sudah dijangkiti HIV. Dan dia hidup dengan ubatan yang hanya orang kaya mampu membelinya.

    Kita tidak mahu bersangka yang buruk terhadap insan sama agama dengan kita tetapi cerita begini terlalu hampir dengan kebenarannya.

    Kita tahu sumber jangkitan HIV yeini hubungan sejenis dan seks rambang. Kedua dua menjadi kegemaran Anwar. (penulis menggunakan abbreviation ba alif ba ya dalam tulisan nya sebagai ganti nama Anwar)

    Kita elakkan guna panggilan sama tetapi dari ukuran nya Anwar memang layak sangat di panggil begitu.

    Maka dikatakan dengan terusungnya virus HIV dalam badan dia, he has nothing to lose and he is burning the bridge. Dia akan buat apa saja yang terlintas dikepala dia, ibaratnya kalau aku tak dapat, aku akan rosakkan supaya tak ada siapa yang akan dapat.

    Phrase saperti itu akan dipraktikkan selepas dilisankan oleh seorang yang belum diberi hidayah dan melihat duniawi semata sebagai keutamaan hidupnya. Tanpa memikirkan balasan diakhirat keutamaan duniawi akan dikehadapankan dan ini kita semua memang dapat lihat saban hari apa yang beliau ini lakukan bersama puak puak yang sama waktu dengan nya.

    Dia mahu diingat sebagai Hitler, Staelin… mungkin.

    Manusia akan hanya boleh balik kepangkal jalan dengan dua cara. Pertama selepas diberi hidayah dan mula mengingati yang lima perkara ye ini, sehat sebelum sakit, hidup sebelum mati dan seterusnya.

    Kedua, manusia lazimnya hanya akan insaf setelah dilanda musibah. Elok kalau dia pilih yang pertama kerana musibah walau dalam apa buntuk sekalipun terlalu perit untuk ditanggung. Dan ingatlah musibah bolih datang pada bila bila masa sahaja bila dikehendaki Nya.

  4. Bulan Empat says:

    Dikhabarkan budak nama Khalid yang ditangkap , yang tendang polis, yang ugut nak bunuh polis, semasa disoal siasat polis tanya dia sama ada dia suka melancap.

    Soalan serupa ini biasa dalam soal siasat kerana ada relevance dengan sokongan nya pada LGBT, seks bebas.

    Lalu dia mengadu pada peguam dia yang membuat press conf. selepas itu.

    Dia bernasib baik kerana diiringi peguam. Sepatutnya walau pun polis tak sepak dia balik, polis patut jentik buah dia biar dia mendodoi baru padan.

    Dia patut dibogelkan dan duduk atas blok ice 5 jam sampai punggung dia jadi kembang mengalah punggung badak air.

    Tak pernah dibuat orang untuk tendang polis. Gangster pun tak tendang polis. Gangster mungkin tembak polis untuk elakkan dia dari dikejar dan beri ruang pada dia untuk lari. Bukan untuk matikan polis.

    Ini jenis bahalul cap ayam yang semangat naik membabi buta bila di api kan.

    Kita cadangkan bersih 4, 5 ke atau 6 dato zahid hamidi pohon untuk letak orang dia mengantikan polis dan FRU. Kita tengok ada tak orang berani sepak army beruniform. Nak mampos cubalah sepak army.

    Macam siot budak bahalul ni.

  5. Santrang says:

    Azmin tudoh UMNO sebarkan fitnah dia membuang kasihnya pada ibunya supaya satu dunia tahu, sedangkan ianya benar, dan lepas ini azmin akan sembah kaki ibunya minta maaf, dan seterusnya kasih ibu dan anak akan bertaut kembali, kalau itu terjadi besar pahla yang UMNO akan terima, ianya juga akan diterima seluruh ahli UMNO jutaan orang.ianya bukan fitnah tapi ingatan untok kesedaran.Itu pada pandangan aku.

  6. StinGray says:

    Minicecream…daripada hang tuduh merata, lebih baik hang balik rumah mak hang mintak ampun maaf dgn mak hang…hang tuduh sapa pun bkn boleh reduce dosa hang yg dah lukai hati mak hang tu…tak salah hang masuk dunia politik, tapi jgn la nak politik kan semua benda…

    kalau mcm tu lebih baik hang cakap, yang mak hang ngandungkan hang selama 9 bulan tu dan melahirkan hang kat dunia ni adalah kerana angkara kerja2 kotor UMNO…bodoh la hang ni min…

  7. pasdaplaknat says:

    Hang toksah duk sembang hebatlah Azmin binti Anwar oii.. dalam kehidupan dunia ni sehabat mana seseorang manusia itu…tapi jika ibu sendiri tidak redho dan berkecil hati..nescaya seluruh makhluk yg ada dilangit melaknat ko wahai Azmin oiii..

    Bangsa Pakatan Haram Laknatullah yang diketuai oleh Anwar, bersama sekutu2 jahat Pork Nikcy, Lim K Sial sedang ditunjukkan Allah kebusukan dan perangai kebinatangan mereka,

    jika masih ada yang terpesona dengan kebinatangan puak2 Pakatan Haram ini..tanda mereka juga sesat dan menempah jalan gelap menuju azab Allah..

    xperlu lagi hujah2 brilliant superior untuk lawan puak2 ngok Pakatan Haram Laknatullah ini. Cukup dgn hujah2 level pelajar2 KAFA sekolah rendah sahaja boleh kita pamerkan mereka ialah manusia2 yang KORUP dan GAGAL dunia dan akhirat..jadi HAMBA pada NAFSU POLITIK yang ditunggangi oleh SYAITAN..

    full-STOP!!

  8. C5 says:

    kesian semua tu dirancang oleh Umi hafida…demi duit..

    Umi hafida perempuan jalang ….

    sapa2 pun boleh kencing dalam puki nya …

    janji bagi duit ….

    • mat says:

      Umi hafilda ada maki ko jalang ke? Ko smayang tak hari ni Cipai??

    • riz kl says:

      yg bestnya,kalau ayat kita ni dibaca seribu org dan menjadi pegangan org lain,kene pulak ia tidak benar,walaupon dah meninggal,dosa tu tetap jalan.kan baik sebarkan ilmu,jariah berkekalan walau diri tiada lagi.dosa pada Allah bole minta ampun,dosa pada manusia,larat ke nak carik sorang2.

  9. C5 says:

    sapa yang buat scrip untuk mak nya baca????

    • pasdaplaknat says:

      Skrip jam Omega hilang tk tnjuk2 sampai skrg tu sapa yg buat?

      Pembohong nakmampus.. malu lah weii.. ko tu buta perut buta hati masih bersama dgn puak2 Laknatulllah Anwar Pakatan Haram..

      Mak ko pun takkan restu jika tahu perangai ko!!

    • mat says:

      apa yg ko meraban ni cipai..bagi la hujah yg bernas sikit.. camni je mental cybertrooper Pakatan?? sedih..

  10. syaa says:

    cipai ni syaitan penghasut..mane ada hati baik.hati busuk jer.tugas dia kat kmu ni untuk menghasut jer..jahanam punya setan laknatullah.

    • riz kl says:

      Rasulullah yg maksum tu tiap2 malam mohon ampun pada Allah, kita semua ni mcm dah best aja confirm masyuk syurga, mudah2 jer lak nak cakap org itu ini.kan bagus rendah diri pada Allah, biar Allah saja yg tentukan sapa yg laknat sapa yg setan.tugas kita jadi hamba Allah.. maaf yer.. saya pon sama 2 x 5. jadikanlah Allah dan rasul sebagai idola yg diagungkan. jgn agungkan manusia dan parti. Agungkan lah islam.

Leave a Reply