Menu Utama

Demo Depan SUK: “Anjing’ Yang Jaga, Unit Amal Dimana?

SEMALAM berlangsung demonstrasi oleh sekumpulan masyarakat India di depan bangunan SUK Selangor, menuntut hak mereka yang dijanjikan kerajaan Pakatam haram ini sebelum berkuasa pada Mac 2008.

Soal demonstrasi ini tidak penting kerana sebagai Pakatan yang gila berdemonstrasi untuk menjatuhkan kerajaan, memang kenalah kembali di muka mereka sendiri bila rakyat negeri itu pula berdemonstrasi menuntut hak yang dijanjikan.

Lagipun Selangor ialah negeri yang mencatatkan jumlah janji pilihanraya 2008 yang paling banyak tidak dilaksanakan, memang patut kalau orang nak demonstrasi hari-hari pun.

Yang penting semalam ialah bila Pasukan Simpanan Persekutuan dipanggil untuk mengawal keadaan setelah para demonstran mula menggoyang-goyangkan pagar bangunan SUK sehingga berpotensi untuk roboh, setelah penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam, menarik kereta peserta demonstrasi yang di letakkan di tepi-tepi jalan.

Tindakan menarik kereta ini adalah bagi memberikan tekanan kepada para demonstran supaya bersurai.

Hebatnya ialah, disitu sahaja ada 2 kisah yang menarik untuk dibincangkan.  Pertama, menggunakan FRU untuk mengawal keselamatan, kedua, memberi tekanan kepada para demonstran dengan mengarahkan MBSA tarik kereta peserta yang diparkir di tepi jalan.

Kedua kisah ini bolehlah kita kaitkan dengan kejadian hampir sama dengan rusuhan Bersih 3.0 yang diadakan pada 28 April lepas.  Ketika itu apa yang beruk-beruk Pakatan ini kata dan lempar kepada FRU?  Penulis yang berada disitu mendengar sendiri ada antara mereka yang menuduh FRU sebagai ‘anjing’ Najib dan sebagainya.

Tapi bila mereka ada masalah yang hampir sama, ‘anjing’ ini juga yang dipanggil untuk mengawal keadaan.

Dah tu diberikan pula tekanan kepada para demonstran dengan mengarahkan MBSA menarik kereta peserta.  Kenapa dibuat semua itu?  Biarkanlah mereka nak berdemo dan sebagainya, bukannya depa pecah kereta MBSA ke kereta MB ke?

Nampak tak berapa besar punya hipkorit puak-puak ini?  Kalau dia buat kecoh, dia harap polis layan lemah lembut, kalau orang lain buat kecog dekat dia, pandai pulak nak suruh polis ambil tindakan?

Munafik punya puak.

Ini yang kita katakan, ‘harapan baru’ yang dijanjikan Anwar itu hanyalah pembohongan.  Tidak akan ada apa-apa yang berubah malah keadaan akan lebih teruk lagi kerana ‘acara’ balas membalas dendam akan berlaku, ditakdirkan Pakatan haram ini mengambil alih kerajaan.

Gebang sebelum dapat bolehlah, bila dah dapat haram apa pun takde.






41 Komen to Demo Depan SUK: “Anjing’ Yang Jaga, Unit Amal Dimana?

  1. Mooohyideen says:

    Habish tu, yg suruh rakyat bayar cukai buat apa? Polis bukan kerja untuk umno..paham???

    Kalau polis tak nak buat keje, berhenti jer…

    • raplahjingaa says:

      hehe….moooo hang termalu nampak ?? tu la mooo…whats goes around comes around…sekarang hang sendiri yang malu.

    • paklang says:

      Moo retarded ni … hangpa bagi lah soalan apa pun dia jawab .. hang pa buka la tajuk apa pun dia komen … dia bukan kesah apa pun … layan je lah.

      Aku rasa dia ni ..dekat2 nak mampus esok tak lepas nak mengucap… asyik dok keluar kat mulut dia UMNO..UMNO… UMNO

    • mengaku lak kau polis bukan kerja untuk UMNO.. tapi bile kne kat batang hidung korang kate polis anjing UMNO…

      alasan kau rakyat bayar cukai… tau lak kau rakyat bayar cukai… habis kerosakan dari BERSIH haram jadah tu nak selenggara gune duit sape?…

      mentang2 bayar cukai, ko ingat suke2 hati kau je nak komplen?… tu kereta polis yang anjing2 dan beruk2 BERSIH pecahkan tu, beli pakai duit sape?.. ko ingat orang PR je ke yang bayar cukai?…

      i would never really know whether you are confused or stupid.

    • yon76er says:

      Jawapan seorng yg sama standard kepala otak mcm “LEMBU” tak faham sendiran yg Penulis katakan……..Lembu..Lembu…

  2. Mooohyideen says:

    UMNO nak berhimpun mulai hari ni, ada sapa2 ugut? ada sapa2 bagi tekanan???

    • fabregaz says:

      kat dataran merdeka ke?

    • bangKano says:

      Tak dak sapa beghi tekanan kat UMNO sebab perhimpunan di ada kan di Stadium Nasional Bukit Jalil. Dah tentu tak ganngu keamanan awam kan..kan…!!!!

    • syaa says:

      bodohhh.bnyk beza buat kat stadium ngan kawasan terbuka.umno lebih btanggungjawab menjaga keamanan dan kesejahteraan rakyatnya.pakatan haram buat huru hara negara ala ala komunis.memang buta hati,bodoh puak pakatan haram ni.mcm mana la setan mcm moolembu ni blh ada kat malaysia sepatutnya campak kat israil jer.

    • UMNO berhimpun kat stadium… ade nak langgar undang2?… even UMNO pun tak pernah buat perhimpunan kat dataran merdeka….. ade tak dalam perhimpunan UMNO yang langgar undang2?.. so kalau takde… sape yang nak bagi tekanan?..sape nak marah?…

    • yon76er says:

      Kita Berhimpun dgn berADAP….bkn mcm Lembu lepas kandang……mcm tuuu ari…bila Babak Lembu ko tuuu kata ……..masukkkkkk…..tak ubah mcm Lembu korang tau…bah…bah…bah…..mooooo..bah..bah…bah….

  3. politikar says:

    kahkahkah…… penulis pun sertai bersih kahkahkah ….. mcm lembu nfc masuk kondo gamaknya bila pembodek jahilliyah umno mcm penulis pi ke bersih 3.0 ……
    nak bahong pun ikut dahlah ……

  4. mat says:

    moo.. kalau Pakatan Buat polis dikatakan menghalang demokrasi.. bila Rakyat buat Pakatan memanggil pihak polis untuk menghalang demokrasi.. what the hell!!

  5. bujuk says:

    Adamyan… hang merepek apa ni. Ceritalah apa yg. puak2 pendemo tu tuntut, ok la sikit. Tak tau hujung pangkal berdemo, memang patut kena tarik kereta. Kesian aku puak2 MIC ni… ada palaneval nak tolong tak?

    • PasBerokKuning says:

      ko tu yg tak tau ujung pangkal,otak dah kena liwat dgn sikeling ambiga.bodoh si bujuk ni.

      • bujuk says:

        Hang baca artikel kat atas mereka tuntut janji… janji apa? tak tau..
        Tahap artikel sampah… mana ada orang berhimpun mintak tunai janji, tapi taktau janji apa.

        • StinGray says:

          apa yang hang tau bujuk…ceciter satu benda jea yg hang tau…..

          bujuk…aku dgr hj.karpal ketuk kepala hj.hardy…hang diam jea ke…..hang takut yea….

          • raplahjingaa says:

            Laaaa….punya banyak janji pakatan haram kat rakyaat Selangor…satu pun hang tak ingat ? ok hang baca ni semua…manifesto pakatan haram PRU 12 yang lepas,

            1) PENIPUAN yg dibuat dengan tidak menunaikan JANJI untuk memberi RM75 untuk anak yg dihantar ke nurseri.

            2) PENIPUAN untuk membuka tabung sebanyak RM100 kepada setiap anak kelahiran Selangor.

            3) PENIPUAN untuk memberi sebanyak RM50 kepada anak2 pra sekolah.

            4) PENIPUAN untuk memberi hadiah RM1000 kepada anak Selangor yg berjaya masuk ke Universiti.

            5) PENIPUAN untuk memberi bantuan kepada anak2 muda yang hendak berumahtangga.

            6) PENIPUAN untuk membuka pusat sukan & reakreasi mini untuk orang muda.

            7) PENIPUAN untuk mencarumkan Takaful RM2,500 kepada semua warga emas, OKU dan anak yatim.

            8) PENIPUAN untuk memberi elaun kepada ibu tunggal yg layak.

            9) PENIPUAN untuk memberi elaun khas kepada suri rumah yg menjaga anak mereka sendiri di rumah.

            10) PENIPUAN untuk membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri.

            11) PENIPUAN untuk mengurangkan cukai pintu kediaman sebanyak 20% dan komersial sebanyak 10%.

            hang buat-buat hairan apasal rakyaat selangor tunjukan ketidak puasan hati mereka.

          • bujuk says:

            Semua dah dapat.. tipu apa pulak. Yg. tak dapat tu sebab dia tak daftar/ mohon peruntukan. Budak yg. baru lahir, kalau mak/ayah dia tak pergi mohon sijil lahir… ada JPN nak keluarkan sijil lahir? Atau puak2 ni mintak pada MIC kut… memang la tak dapat.

    • kami semua dah tau diorang berkumpul sebab ape…. cuma penyokong PR je yang tak tau.. sebab sumber rujukan kau orang cume media pro Pr je…xkn diorang nak cerita…

      cube ko..beli rumah.. kat dalam S & P kate pkai material lain.. tapi dekat site rupenye pakai polistrine… kalau ko marah tak?..

      kalau tak marah tak tau la…

      mane “Human Rights” untuk dorang untuk berkumpul?

      • bujuk says:

        Aku baca bina tu… tak tulis tuntutan apa2 pun.
        Kalau beli rumah material lain… saman la, atau mintak tukar material dia. marah buat apa, bukannya kalau marah meterial tu boleh bertukar.

    • yon76er says:

      Pandai tyn org apa yg dituntut sibujuk@AHJ nie …tuu ari apo yg korang tuntut sebenarnya masa BERSHIT???? Nak Tumbangkan Keraajaan cara Jalanan kan…

      • bujuk says:

        Hang tak tau… ni aku bagi tau. Tujuan bersih adalah bersihkan pelihanraya samada daftar undi, media, rasuah, aset k’jaan. Kalau nak rampas k’jaan tak perlu tuntut pilihanraya bersih, kami langgar je putrajaya tu. Berkumpul 3hari 3malam depan rumah najib, rasanya selesai.

  6. syaa says:

    inilah pakatan haram bodoh,dah fitnah dan maki hamun polis dgn tak malunya minta tlg kat polis balik.jenis setan betul.jahanamlah setan laknatullah.

  7. omega says:

    Masyarakat India menuntut agar tanah SJKT Ladang Midland dikembalikan kerana kerajaan negeri PKR telah jual tanah tersebut kepada pemilik ICT.

    Mereka juga menuntut agar dibina rumah yang lebih selamat untuk didiami bukan rumah yang berdiinding polisterin dan dilapisi simen dibahagian luar.

    Ramai anak muda india yang tidak mendapat tempat dan peluang untuk belajar di Unisel sedangkan mereka dijanjikan peluang sama rata sebelum pru12.

    • syaa says:

      kena tipu dgn pakatan haram..nak kesian ke nak padan muka kat mereka ni..undilah lgi pakatan haram,anda akan terus dtipuuu

    • yon76er says:

      omega…ko sebut nama budak bujuk@AHJ tuuu sikit…dia x faham kenapa Tambhi2 tuuu mengamok……PANDAI BUAT JANJI TAPI X TAU TUNAIKAN….BABAK PUTARALAM aka Nuar & Famili DAN mADU DIA…..

    • bujuk says:

      aku pernah sewa rumah polistrin d lapis simen tahun 2000 dulu. Jadi siapa yg. buat rumah camni…? PR perintah s’gor 2008. Tolong jawab..

      • StinGray says:

        cian kat hang bujuk…awat, masa tahun 2000 tu hang tak dapat byk tender pasang bendera DAP ke….

        • ayh_chor says:

          bodoh betol bujuk ni..ade ke kerajaan tipu hang..ade ke kejaan pada masa tu janji ape2 kt hang..bahlol betol bujuk ni..asik nk spin je

  8. PR dan penyokong PR double standard….

    bile kene kat batang hidung sendiri baru la tau… da la bongkak…

    pegi perhimpunan haram BERSIH konon nak tuntut pilihanraya bersih…. sedangkan pemimpin PR pun tak dapat bagi bukti jelas yang pilihanraya tak bersih…. siap bawa perjuangan sia2 ni sampai ke madinah… sekarang name baik Malaysia dah tercalar kat arab saudi…. anjing PR bersorak bongkak…. padahal BERSIH tu tak bgi kebaikan ape2 pun pada negara dan rakyat… makin merugikan ade la…

    sibuk dengan BERSIH… rakyat dilupakan..masalah rakyat dibuat2 tak nampak.. bile rakyat bangkit buat demonstrasi tuntut hak mereka, makin ditindas lak…… masalah rakyat tak didengari…

    PR zalim…

    • bujuk says:

      Beza bro… bersih berhimpun untuk rakyat, ni peniaga ni berhimpun untuk siapa? kalau betul tak niaga sehari pun bukan bersih yg. suruh tutup kedai. kalau dia bukak kedai dan kedai dia rosak sebab rusuhan bersih… baru boleh mintak gantirugi.

      • StinGray says:

        laaa…bengong bertaut le hang ni bujuk…kalau dia buka jugak masa tu lagi teruk jahanam kedai dia dan dgn dia2 sekali lunyai….lg banyak dia mintak ganti rugi plak….

        hang ni pun satu, kalau hang dah tau ada bahaya, hang nak saja2 letak leher hang ke??…depa tu perusuh bujuk…hang kena paham jiwa2 perusuh ni, depa ni tak waras…

        • ayh_chor says:

          lagi jawapan bangang dari bujuk..kereta polis pun kena terbalik ni pulak peniaga..ckp ikut ponggong ke bujuk..

  9. KerisJentayu says:

    Aku sokong bila baju aku bersih-Tapi aku tak sokong bersih a/l bershit …sepekara lagi memang demo tu untuk rakyat-untuk rakyat tambah kurap–

Leave a Reply

Threesome