Menu Utama

Dataran Merdeka: Ambiga vs Azmin & Anwar

Datuk Ambiga, bekas Presiden Majlis Peguam yang juga Pengerusi Bersama Bersih 3.0 merangkap penyokong Seksualiti Merdeka (LGBT – Lesbian, Gay, Biseksual & Transgender) secara terbuka telah mengikrarkan komitmen Bersih 3.0 untuk tidak menceroboh kawasan Dataran Merdeka dan sama sekali tidak akan melewati penghadang jalan yang di dirikan oleh pihak berkuasa.

“Tidak ada apa-apa perubahan daripada pihak Bersih 2.0. Perintah larangan hanya untuk kita memasuki Dataran Merdeka tapi tidak di tempat lain.

“Oleh itu kita masih boleh meneruskan Duduk Bantah di tempat lain tanpa melanggar undang-undang” – Ambiga, 27 April 2012

Itu perakuan rasmi BERSIH 3.0 – sebuah NGO yang di dokong oleh lebih 80 NGO kecil lain yang mana 60 daripadanya tidak berdaftar. Dan BERSIH 2.0 mahupun BERSIH 3.0 sendiri bergerak secara haram tanpa berdaftar dengan ROS.

Penyokong utama BERSIH pula ialah pakatan pembangkang yang gabungannya dinamakan sebagai Pakatan Rakyat (PR) juga sebuah gabungan tidak berdaftar – dengan kata lain, gabungan pakatan haramjadah.

Kira-kira sejam dua sebelum demonstrasi berlangsung secara rasmi, sekali lagi Ambiga menegaskan yang puak Bersih 3.0 tidak akan masuk ke Dataran Merdeka sebagai menghormati undang-undang.

 

Apa yang berlaku kemudiannya kita semua tahu. Anwar Ibrahim dan Azmin Ali mula menghasut khalayak dengan ucapan provokasi yang akhirnya telah mendorong peserta Bersih 3.0 melanggar undang-undang dan ingkar pada perintah mahkamah.

Unit Amal Pas pula yang sepatutnya menjadi pengawal keselamatan semasa demonstrasi tersebut menambah hangatkan lagi suasana apabila turut terlibat sama merobohkan penghadang jalan dan menceroboh kawasan yang dipertahankan oleh polis dan FRU.

 

Sekarang Ambiga, Anwar, Azmin dan Unit Amal Pas, masing-masing sedang cuba mengelak beban tanggungjawab di atas kekalutan yang berlaku.

Mana ada orang gila yang berak atas jalan mahu mengaku salah, so jalan terbaik untuk mereka ialah menuding jari ke arah polis dan kerajaan.

Satu jari tuding pada polis, empat jari lagi ke arah mana?






11 Komen to Dataran Merdeka: Ambiga vs Azmin & Anwar

  1. Bulan Empat says:

    Tangkap saja. Kenapa belum tangkap. Ambiga, Anwar, Azmin. 3A ini sudah layak tidor 4 malam dalam lokap polis.

    • tengkudin says:

      baru betol betol tido bantah dalam lokap! hehehe

    • bujuk says:

      Sebab takda bukti kesalahan… hanya media je buat cerita.

    • sungai_siput says:

      tahniah kepada ambiga lina joy murtad, kerana berjaya memesong hati para pejuang jihad PAS menyokong tindakan demo beliau,

      walaupun ambiga pernah bermati-matian mempertahan kan hak lina azlina keluar dari agama islam, dan dahulunya di tentang oleh para pejuang PAS ala ala hangat tahi ayam

      hari ini, ambiga telah dapat menawan hati para2 pejuang islam dalam PAS dan orang melayu yg mengaku dirinya lebih islam supaya tunduk dan mengiktiraf ambiga lina joy murtas sebagai pemimpin mereka

      pasal tu amerika bagi penghargaan terhadap ambiga, rupa nya amerika dapat menghidu kehebatan ambiga di dlam menunduk kan hati orang2 yg konon nya pejuang isle acuan PAS

    • bangKano says:

      Soba bai tunggulah masa nya nanti polis akan cokup mereka yang terlibat dalam BERSIH 3.0. Nok dakwa bukan mudah mesti kumpulkan sebanyak-banyak maklumat,data,fakta,saksi,eviden/foto pegun & video. Pengurusan secara sambil lewa tak akan berjaya malah gagal dan memalukan institusi berkaitan – PDRM & Jabatan Peguam Negara…

      Kalian cayo la kek kecek ambo ni….!!!

  2. tengkudin says:

    kot kot ambiga ada ura ura nak lari ke ISRAEL kot?? dia kecut perut sekarnag ni…

    nak sangat cabar polis…gelabah sakan ko ambiGAYSEX

  3. The Zeks says:

    Dulu Pemimpin dan penyokong PAS sanggup mati mempertahankan islam. Hari ini mereka sanggup berkorban demi Anwar dan pemimpin DAP. Tukar dasar daripada Islam ke kebajikan.

    Rupanya perjuangan mereka selama ini tidak ikhlas. Memperalatkan agama untuk kepentingan peribadi. Kesihan penyokong PAS rela diperalatkan.

    • Bulan Empat says:

      Hadi memang awal2 mengaku PAS memang tak ikhlas. PAS tahu Anwar is the king of maksiat. Farther for all sinners.

      Hadi pernah cakap.. “kita tak kisah ini semua” apabila dia diajukan rasionale PAS bersengkongkol dgn Anwar.

      “Yang penting kita dapat berkuasa. Dapat tawan Putrajaya” ini pengakuan Hadi.

    • sungai_siput says:

      PAS bukan islam

      islam bukan PAS

      PAS parti politik yg mahu berkuasa sahaja

      lihat sahaja di universiti tempatan bagaimana acuan PAS memecah belah kan sesama islam dan berpuak puak

      adakah ini ajaran islam?????

      mungkin ajaran isle agaknya

      anwar ibrahim terang2 menyokong segala usaha bagi menjamin keselamatan negara israel…

      tiada langsung bantahan secara total dari PAS , yg ada cakap2 politik, lepaih tu mat sabu, hadi ikut balik anwar yg sokong israel ni

      buat lah berapa banyak rusuhan bersih pun…..

      rakyat tetap mengingati anwar yg menyokong israel dan di sokong pula oleh parti PAS

  4. Jack says:

    Jenis keling tak kenang budi. Org dah bagi duduk malaysia dia buat kacau pulak. Memang BABIGA. Kenalah team mate dia tu B.A.B.I. Anak haram Pak berahim.

Leave a Reply