Menu Utama

Bubar Sajalah Majlis Fatwa, Bagi Nik Aziz/Anwar Jadi Mufti

MAJLIS Fatwa Kebangsaan ini sepatutnya menjawab kepada Yang Dipertuan Agung – itu yang sepatutnya.  Kalau pun keputusannya tidak memihak kepada mana-mana parti politik, itu memang dah patut, sebab dia takdak kena mengena dengan politik.

Masalah datang bila, ahli politik yang diketahui berpihak dan tidak bebas ini masuk campur dalam urusan fatwa, rakyat semua jadi celaru dan keliru.  Sementara tuduhan kata UMNO masuk campur dalam keputusan Majlis Fatwa berhubung pengharaman Bersih 3.0 tidak terbukti, yang puak-puak pembangkang dah jelas mempertikaikan keputusan tersebut berasaskan faham-faham masing-masing.

Sehinggakan Anwar yang kaki zina dan liwat jantan itu pun nak persoal Fatwa juga!!!

Kelakar, kelakar.  Macam mana kaki betina, kaki jantan (ada video dan keputusan mahkamah yang mengesahkan) ni boleh tergerak hatinya untuk mengulas soal Fatwa.  Fatwa, untuk apa sekalipun hanya layak disebut oleh orang yang ada latar belakang agama dan merdeka (bebas dari sebarang pengaruh).

Lagipun dalam fahaman Zionis yang didukung Anwar, ada ke soal fatwa ini semua?

Dalam soal Bersih ini, kalau dah tunggang terbalik hadangan polis, kereta polis dan sebagainya tu, takkan nak kata rusuhan itu halal dan dibolehkan pulak?  Soal Yusof Qardhawi nak cakap apa, itu soal lain.  Fatwanya mengenai demonstrasi Dataran Tahrir itu adalah sesuai dengan keadaan di Mesir.

Kita disini ada ke masalah macam itu?

Sebab itu Majlis Fatwa Kebangsaan diwujudkan di Malaysia ini sebab hanya ulama sini saja yang tahu keadaan dan situasi disini.  Kalau rasa Yusof Qardhawi saja layak bagi fatwa, maka kenapa PAS tak ambik Yusof Tantawi saja jadi Mursyidul Am, terajang mayat hidup nama Nik Aziz tu ke jalan.

Skrip dan plot sama setiap kali dapat dilihat bila bercakap tentang fatwa ataupun kenyataan mufti yang tidak selari dengan pendirian politik Pakatan haram.  Itu nasib baik, DAP pun tidak tumpang semangkuk, kalau tidak mahu juga surah Al- Aura keluar.

Kalau ada pendapat mufti yang berkenan di hati Nik Aziz tu kang, maka berkoyan-koyanlah pujian dan hamburan kata-kata manis terhadap Mufti tersebut.  Masa tu tak teringatlah dengan Yusof Qardhawi.

Tapi cuba kalau bertentangan kang, tak cukup-cukup keji dan nista dilemparkan.  Macamlah masing-masing berilmu sangat.

Hairannya, di Kedah, negeri yang diperintah PAS, ada undang-undang yang melarang sesiapa pun mempertikaikan Fatwa yang dikeluarkan Mufti (kecuali di Mahkamah).  Di luar Kedah sekarang, berduyun-duyun penyokong PAS, termasuk sibangka Nik Aziz, gasak mempertikaikan fatwa berhubung Bersih.

Itu macam mana cerita tu.  Parti yang sama, diketuai Tuk Guru Bangka itu juga tapi boleh cerita sana lain sini lain.  Politik, macam inilah, ikut suka perut aje nak cakap macam mana.






39 Komen to Bubar Sajalah Majlis Fatwa, Bagi Nik Aziz/Anwar Jadi Mufti

  1. sungai_siput says:

    da habis pun kredebiliti nik aziz di mata orang islam malaysia

    bila dia sanngup jadi kan ambiga lawyer azalina jailani(lina joy murtad)sebagai ketua ikutan dia….

  2. Bulan Empat says:

    Bagi puak puak ini semua, manusia yang paling berakhlak, berilmu tinggi, berbudi pekerti paling tinggi dan sempurna imannya ialah Ambiga dan Lim KS saja. Kerana mereka berdua itu buat benda secocok dengan citarasa semasa.

    Kentut Ambiga menjadi terlalu wangi pada Nik ajis sekarang. Hinggakan angin yang dia lepas pun busuk tak boleh tahan terhidu buat Nik Ajis.

    Anwar memang layak jadi Mufti. Anwar pun pandai berfatwa, berfirman dan hadis. Nalla pernah ikhtiraf Anwar dulu. Betapa Anwar dilihat boleh berubah warna serta merta, siang lain, malam jadi lain mengalahkan sesumpah. Kerana dia macam specis yang dipanggil sesumpah inilah dia jadi phobia dengan perkataan Sumpah itu sendiri.

    Anwar bersumpah pada diri nya untuk tidak bersumpah walau pun dipaksa. Ini kerana dia tahu bahana sumpah laknat dengan berbohong. Terbaru yang jadi phobia dengan sumpah ialah Azmin.

    Dia dengan Anwar sudah sebakul sekarang walau pun mereka dari dulu memang satu tongkang jugak mari.

  3. TUBIR says:

    Nik aziz tu kan segala galanya kat kelantan tu apa nak hairankan …..Jadi tuhan pun agaknya boleh kot

  4. selamber says:

    buat malu Islam je mamat 2 ekor nih…tu pun asik dok sokong lg..BENGONG punye pembangang..

  5. StinGray says:

    Marah cai2 pembangang dgn tajuk hang ni Adamyan…standard dua ekoq tu bukan level2 mufti…

    depa dua ekoq tu punye warak hang jgn main2…yg bergusti dgn chinadol tu kewarakan dia tahap imam mahadi…yg nak pi haji guna duit rasuah tu mulianya tahap nabi…tahap2 mufti ni tak main laaa…takbirrrr….

  6. Anak Lenggong says:

    Puak ni bukan tau pun menghormati dan patut kepada undang2 yang dilakukan oleh puak mereka….sebab tu lah kat Mekah dan Madinah pun mereka buat kacau..pada mereka apa yang dibuat oleh semuanya betul dan tak boleh dibangkang walaupun melibatkan dinegara luar..

  7. Santrang says:

    Aku tidak hairan dengan nik aziz dan anwar nak bercakap, waktu nik aziz lepas belajar pondok di India dan anwar bidang sastra di UM mungkin ilmu mereka ada 50 % apa yang dibelajar lekat kat kepala, tapi bila dah tua masa kini mungkin tinggal 10 % saja lagi ilmu yang lekat di kepala mereka, jadi tidak hairan mereka merapu dan meraban tak tentu arah bila sebut pasal perkara berkaitan fatwa, mereka kosong dengan ilmu yang patut mereka tau bila nak campur keluarkan pendapat.

  8. raja kongkiak says:

    Aaaaahakkk ahaaak…takat tok nik, nuar buat lap ayaq hinguih cayaq dia saja. Bengong Pas saja dok dok peghasan Nuar suka sangat kat tok nik. Teddia yang kata beza yang cerdik dan yang pandai. Nuar pandai bagi oghang Pas peghasan.. yang puak pas pua ingat dan pandai sangat jadi kaldai saja…Tapi yag pasti takat jadi kain lap hingus cayaq lepas nyehhhhhh “kluaq “ada laaa

  9. neutron says:

    Aiyoo… mamak tarak kesa juga kalu majlis Fatwa suda ada kasi fatawa tentang Bersih… suma suda tahu… tapi itu apa nama kumpulan satu pamili sama AMENO…PERKASAM ka??? ..PERKOSA???..PERKASA…ya PERKASA buat himpun haram depan rumah LGE mau bikin kacau kasi gaduh MALAYU sama CINA… tarak kuluar fatwa ka??? itu dapat pahala ka…

    • selamber says:

      BODOH punya mamak..tahu pun marah bila org buat macamtu..yg korang pandai2 bikin rusuhan bikin kacau apahal..sendiri mahu ingat la mamak..

    • aziz pukimak says:

      ayoyo, mamak suka buntut cina. sudah gagal bersih3.0 pigi lali london mau tunjuk samseng. tapi dua olang saja. boleh main selemban.

    • fabregaz says:

      fatwa sudah keluar la..hukumnya sama tak kira siapa..bodoh

  10. Bulan Empat says:

    Flashback mengenai mak Limah mati dibunuh di singkap oleh ZulNordin amat baik sekali. Playback yang dibuat dalam majlis TIBAI perlu direnung kerana yang disebut adalah apa yang benar, semua benar , tak ada yang tak benar.

    Beliau menyingkap tindakan DAP pada May 1969 yang berarak lalu ‘menaklok’ Kg Baharu KL selepas menang 3 kerusi di Selangor. Mereka raikan victory mereka dengan menyeru melayu masok hutan, negeri ini cina yang punya. Dimasa itu Kit Siang ketua pemuda DAP.

    ZulNordin timbulkan scenerio terkini cina yang tentunya kafir laknat masok masjid/surau pijak tempat orang islam sujud untuk berkhutbah politik. Alangkah derhakanya cina kafir ini semua yang sudah sampai ketahap melampau. Benda yang mereka takut buat dulu, mereka buat sekarang. Benda yang mereka tidak sebut dulu, mereka sebut sekarang.

    Semua ini hanya kerana seorang berok yang dilahirkan islam, diberi nama orang islam dan mengaku dia islam telah memberi endorsement kepada kafir harbi itu semua untuk berlaku kurang ajar.

    Jika melayu terus menerus leka seolah olah tak ada apa yang berlaku, buruk akibatnya menimpa bangsa kita ditanah air kita sendiri ini oleh tindak tanduk kafir harbi ini.

    • selamber says:

      TIBAI..TIBAI..TIBAI…kasi TIBAI mereka2 yg CIBAI…

    • yon76er says:

      Bulan Empat…sapa yg ada dizaman 13Mei saja yg tahu sapa Cina2 ini sebenarnya…budak2 sekarang nie apa yg mereka tahu main ikut saja apa yg org2 yg seperti siNuar, Nik Aziz dan Azmin iginkan supaya Hasrat Busuk mereka tercapai (menjadi Pememrintah)…x nak ambil tahu sejarah Berdarah 13Mei dimana Parti Cina ini menang kerusi lebih sedikit drp Parti Org Melayu diSelangor. Tapi sifat Kurang ajar mereka pd org Melayu telalu Busuk utk kita terima…..Kita bernasib baik sebab masa itu org2 Melayu Bersatu menentang Sifat Kurang Ajar mereka dan kita berjaya…..Kali ini mereka berjaya memutar belitkan Fakta sejarah dan dapat menghasut Org sprt. Nik Aziz & SiNuar memperlaga org Melayu sesama sendiri dan akhirnya Cina2 ini yg akn bersorak gembira dn memaki hamun org Melayu sprti Menyambut Kemenangan mereka semasa 13Mei 1969 dahulu….bujuk, c4.c5, Moooo dan butuh aku ada dimasa peristiwa 13Mei …aku tahu apa yg terjadi…nak tyn korang semua dah lahir ker zaman tuuu??????

      • Bulan Empat says:

        Ye mereka tak tahu pasal sejarah kerana tak pernah ambil pusing apa yang terukir kekal menjadi sejarah. Detik cemas serupa itu perlu kita amati kalau tak hendak jadi macam palestine yang tersingkir dari bumi warisan mereka sendiri.

        Cina tetap cina walau apa pun kita panggil mereka.

        Melayu harus cepat sedar kerana jika diamati bangsa kita sebenarnya terarah pada akhiran yang parah yang bakal merugikan kita semua.

      • Bulan Empat says:

        Ye mereka tak tahu pasal sejarah kerana tak pernah ambil pusing apa yang terukir kekal menjadi sejarah. Detik cemas serupa itu perlu kita amati kalau tak hendak jadi macam palestine yang tersingkir dari bumi warisan mereka sendiri.

        Cina tetap cina walau apa pun kita panggil mereka.

        Melayu harus cepat sedar kerana jika diamati bangsa kita sebenarnya terarah pada akhiran yang parah yang bakal merugikan kita semua.

  11. Cfu says:

    Anwar & Nik Aziz jadi mufti, manakala Pengerusi Majlis Fatwa ialah Kapal Singh dan timbalannya ialah Ambiga.Guan Eng pula jadi…… apa?

  12. bujuk says:

    Manusia ni mudah lupa… majlis fatwa dah keluarkan fatwa pertubuhan2 boleh gunakan Nama Islam. Masa tu kecoh lebih kurang sekarang iaitu UMNO kalah banyak kerusi kepada PAS. Tak silap aku zaman Ust.Fadhil Nor lagi. Jadi bila UMNO lemas maka habis semua jabatan dan pihak berkuasa dia tarik supaya dia selamat. selepas Polis, SPRM, DBKL, Hakim,NGO2 & Raja2 tak mampu mengubah UNDI rakyat sekarang Mufti pun dia tarik sekali.. patut2 la.

    • mat says:

      Umno bangkang pasal Tak mau ISlam disalahguna macam yg dibuat puak puak Syiah Pas cam pemimpin korang la BUjuk..

      • bujuk says:

        Apa yg. salah tu kena jelaskan.. Islam d tegak dengan hujah, jadi seringkali PAS ajak bermuzakarah, wawancara dan debat. Sekalipun UMNO tak sahut..
        UMNO hanya mintak jumpa PAS isu melayu dari dulu dan kini… akan datang tak tau la.
        Mungkin ada 2 kali jumpa.. 1 isu palestin, 2 debat SAR Nazri Aziz dengan Salahudin Ayup. Yg. mana Nazri kata Dr.M dah nak bersara, nanti Paklah Naik UMNO akan bagi semula bantuan. Maknanya UMNO sedar mereka bersalah tak jaga kebajikan guru2 dan anak2 d SAR.
        Jadi belum lagi ada isu yg. tunjukkan PAS bersalah dalam perjungkan Islam hingga kini.
        Kalau BENAR UMNO nak tegakkan Islam, mari bermuzakarah atau forum. siarkan terus pada rakyat untuk jadi hakim… keluarlah hujah yg. pastinya dari quran dan Hadis sebagai FAKTA yg. HAK.

        • brahimLybia says:

          hujah kepala hotak ko bujuk. Pasal hujah PAS lah aku tak dimandikan. Pasal hujah PAS la aku dibunuh dan membunuh. Celaka la sapa yang menyokong PAS ni. Ko memang sial adi & pok nik.

          • bujuk says:

            ko meroyan apa kat sini?
            Ko berjuang kerana Allah ke kerana PAS?
            Kalau kerana Allah yakin lah janji Allah tu benar, kalau kerana PAS ko telah tertipu dengan Syaitan.

          • StinGray says:

            ala bujuk…mcm hang jugak laa…semua PAS buat betul…hang berjuang utk PAS ke ISLAM….la ni DAP pun hang perjuangkan….

            cian hang brahim….

          • StinGray says:

            opsss…sikit lg bujuk…bukan ke hangpa ckp PAS tu ISLAM….sekarang dh lain plak…bagus la hang dh insaf…janji Allah itu betul…janji PAS tertipu dgn syaitan….”hang yg ckp yea, bkn aku”…lalalallallala….

          • bujuk says:

            Stingray hang janganlah edit dan fitnah aku pulak. hang nak copy paste ok, jangan edit.. sebab ayat hang tak sama makna dengan ayat aku. Aku tak izinkan..

          • StinGray says:

            bila masa aku edit ayat hang…aku tak sentuh langsung…ayat hang dok terpacak kat situ….

            aku cuma tafsirkan ayat hang jea…ayat hang aku tak edit pun…dosa hang tuduh aku mcm tu…

    • brahimLybia says:

      Tak pasal2 aku mati…cilaka betul ko ni adi..ko tipu aku!!!!!..negara islam kepala hotak ko!!!!..

  13. KerisJentayu says:

    Fatwa ular Pas mesti dipatuhi –kalau tidak nanti dochop tolak Islam-Hang tau apa

  14. biarbetul says:

    ada orang nampak jalan ke syurga
    tapi lupa ada jalan ke neraka
    mata melihat syurga
    kaki melangkah ke neraka
    pandang ke langit memuja bulan
    tak sedar kaki terpijak tahi
    mengaku pejuang agama
    hati penuh hasad dengki

    poket berisi BR1M
    alahai…buat tambang sertai BERSHIT

    alahai..
    tak ada kemaluan
    tak ada kesopanan
    tak ada kesusilaan

  15. Pasdaplaknat says:

    Punoh..klo pok nikcy ajih jd jd mjlis fatwa..silap2 ambiga tu blh bg khutbah kt masjid…bkn blh kira puak sesat lavi gila PAS laknat nih…skrg xde kuasa bida g fatw pn mereka dh ftwaka mcm2….

  16. KerisJentayu says:

    Sikit hari lagi,,jika puak puak pakatan rosak memerintah malaysia ,,, tender akan di buka kpd sesiapa mahu megeluarkan fatwa,,,,,siapa bayar lebih dia dpt,,,,dasar PAS pitih for all….

  17. OrangPekan says:

    Kenyataan atau fatwa dari Ularmak Nicky Ajis dan Hadi(dosa mandat belum bertaubat) kita anggapkan lawak jenaka seperti joke of the year, or joke of the month. Kalau tak dak fatwa ularmak-ularmak ini tak ada modal nak kutuk PAS. Lagi banyak fatwa depa keluaq lagi syok kita TIBAI.

  18. bujuk says:

    Cakap bergegar-gegar, bila berdepan menikus. TGNA dan PAS dah beberapa kali hantar surat untuk MUZAKARAH(berbincang) kedudukan Islam d m’sia, UMNO buat dek.. je. Yg. UMNO nak buat ialah perjumpaan melayu.. yg. ni PAS tolak sebab dalam M’sia dah ada parti PKR yg. juga d pimpin melayu. Malah sekarang PAS dah join PR, maka himpunan atas nama bangsa boleh menggugat persefahaman bila UMNO guna media untuk jadi BATUAPI.

    • OrangPekan says:

      Tak ada faedahnya bermuzakarah dgn parti ajaran sesat dan penyokong LGBT.New approach is TIBAI aje.

      • bujuk says:

        Apa-apa lah… kalau tak mampu berdepan, jangan bagi berbagai alasan.

        • mat says:

          mana ada surat? tak serik serik lagi kena tipu ngan pemimpin ko la bujuk.. jemputan muzakarah pas tu nak mintak macam2 syarat.. pastu bila org tk setuju ngan syarat yang pemimpin ko letak.ko spin cakap orang tk nak bincang ngan ko.. apa punya mahfuz la ko ni bujuk..

          • yon76er says:

            Buang MASO AJO Bro…buat kerja lain yg berfaedah lagi baik…..Tak perlu Layan Org Tua tu..Ari nie ckp lain bsk lain. Mcm aku kato tadi BUANG MASA BUANG KAREN..

Leave a Reply

Threesome