Menu Utama

Bersih 3.0: Keras Gila Muka Pemimpin Pembangkang Ni

BANYAK sudah gambar-gambar, video dan entah apa lagi bahan bukti yang menunjukkan bahawa rusuhan Bersih 3.0 dicetuskan oleh penyokong pembangkang, lebih tepat lagi Unit Amal PAS yang merempuh halangan polis.

Sebelum itu, polis langsung tidak bertindak kerana perusuh tidak merempuh halangan tersebut, penulis ada di lokasi, penulis tahulah.

Tapi bukti yang banyak itu, tidak cukup juga untuk menyedarkan pemimpin pembangkang seperti Anwar, Nik Aziz, Hadi dan Guan Eng yang masih lagi berulang kali menuding jari kepada pihak polis sebagai pihak yang memulakan rusuhan.

Ini adalah tanda bahawa pemimpin pembangkang tidak langsung berminat dengan bukti, tidak kira sejelas mana.

Ambiga sebagai Pengerusi Bersih 3.0 sendiri pun mengakui kecewa dengan tindakan perusuh merempuh halangan polis tapi 3-4 ekor yang diatas sama masih lagi dok main pembohongan yang sama – polis punca rusuhan.

Nik Aziz yang tidak ada disitu pun boleh beri komen jugak, itu yang kelakarnya.

Begitu juga dengan halnya apabila Anwar menafikan ada mengeluarkan arahan untuk perusuh merempuh sekatan.

Penulis adalah antara yang pertama melapurkan pada hari kejadian bahawa Anwar telah mengarahkan perusuh merempuh sekatan setelah selesai menunaikan sembahyang Zuhur pada Sabtu lepas, tanyalah kepada semua yang ada disitu pun, memang itulah arahannya.

Rujuk sini.

Tapi selamba juga dia menafikan, bukan setakat menafikan, malah memberi alasan paling bodoh – mahu perusuh bergerak ke Jalan Tunku Abdul Rahman.

Pelik bagaimana Anwar masih mampu berbohong bila mana beribu orang lain tahu perkara yang sebenarnya – dialah yang mengarahkan perusuh untuk merempuh Dataran Merdeka, seterusnya mencetuskan kekecohan pada hari tersebut.

Dan kemudian, dia yang nombor satu hilang.

Justeru, amat penting untuk semua rakyat mengambil keadaan ini sebagai asas untuk menolak pembangkang dalam pilihanraya umum yang akan datang.  Amat payah dan parah kalau negara ini dipimpin oleh mereka yang pekak dan tuli kepada kebenaran.

Ini baru satu bab – pihak yang memulakan kekecohan dan mengarahkan rusuhan, bagaimana dengan banyak bab yang lain?  Apa jadi dengan rakyat dan negara ini kalau kepimpinannya tidak boleh langsung disentuh, tidak kira sejelas mana bukti yang ditunjukkan?

Sudah tentu, negara kita akan setaraf dengan negara seperti Korea Utara, totalitarian, cakap pemimpin sahaja yang betul, lain orang semuanya yang salah.

Penulis tidak ada masalah kalau benar ada polis yang bertindak di luar tindakan undang-undang.  Ada bukti, ada gambar, ada video, tunjukkan dan perlu berani jadi saksi di Mahkamah, tidak ada masalah.

Tapi masalahnya sekarang, banyak bukti, bersepah gambar, video apa segala yang menunjukkan keganasan perusuh Bersih 3.0, kenapa tidak mahu diakui oleh pemimpin Pakatan haram ini?






33 Komen to Bersih 3.0: Keras Gila Muka Pemimpin Pembangkang Ni

  1. bobman says:

    saya tengok kat forum2 bebas dan blog, setelah pr hina serta burukkan nama polis, sekarang ni mereka sedang cuba mendapatkan simpati dan sokongan polis serta keluarga polis, macam2 thread mereka buka, warkah anak polis lah, martabatkan polis lah .dll, semua mereka salahkan kerajaan. macam2 cara pr nak hasut rakyat.

  2. penyokongketuanan says:

    Dah berak tengah jalan, memang tak ngaku punya. Ambiga ngaku, tapi dia ngaku beruk baju merah yang berak, bukan puak dia.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  3. Santrang says:

    Jalang anwar adalah pepimpin pondan , cakapnya akan disengaukan untok menunjok kehebatannya, jumpa perempuan lebih suka melendeh, boleh jadi penghasut no satu, bila berjaya menghuru-hara akan lesap caripada pandangan untok mengelak daripada di cekup polis, ialah ciri-ciri pemimpin pondan yang boleh membelasah dan dibelasah tak kira depan atau belakang.

  4. siamang gagap says:

    Rakyat akhirnya akan menghukum anuwar serta Penipu Rakyat…. Selepas ini akan ada lagi tuduhan diatas kekalahan mereka pada PRU 13

  5. tony gunawan says:

    najib bimbang revolusi berlaku di malaysia! ini jawapan paling tepat! umno pengecut!

    • penyokongketuanan says:

      Rakyat yang makan kenyang, duduk selesa, gaji banyak, takkan buat revolusi. Kalau di Mesir tu rakyatnya lapar. Orang Indon pun lapar masa turunkan Suharto. Rakyat Malaysia terlebih makan sampai obese, selesa duduk rumah sendiri, kesana kemari dengan kereta Proton dan Perodua, buat apa susah-susah revolusi?

      Cuma jenis-jenis bodoh aje yang nak buat revolusi untuk julang pemimpin LGBT, dan evangelis Kristian sebagai pemimpin. Jangan nak kelentong laa Hj Hadi boleh jadi PM.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • cam says:

      HA HA HA
      REVOLUSI DAH LIMA TAHUN BERSIH. WOII, REVOLUSI APA SAMPAI 5 TAHUN. CAMPUR TAHUN 1998 REFORMASI DAH 14 TAHUN.
      REVOLUSI KEPALA BANA LA!

      • azhar says:

        Bersih akan berterusan jika SPR masih berat sebelah. Pergi la tengok TV Indon macamana mereka adil, apa lagi Amerika. BN memang penakut nak bertanding secara jantan.

        • penyokongketuanan says:

          Bodohnya kamu ni.

          Indon kempen ganyang Malaysia tu adil ke?

          Indon pijak dan bakar bendera kita tu adil ke?

          Kamu buat kenyataan Spr tak adil. Pernahkah kamu bertugas sebagai polling agent, atau counting agent?

          Jangan malukan diri sendiri lah. Itu bodoh namanya.

          Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • Zulfikar says:

      kalau aku berpeluang pergi sidang akhbar Anwar ibrahim atau Ambiga pasti akan aku lempar mereka dengan “kasut”….. dasar bangsat.

      Pada mereka yang mahu mencemarkan Imej negara malaysia dan agama islam serta melayu boleh berambus dari bumi malaysia. penyokong bersih bukan gambar atau wakil kepada keseluruhan rakyat malaysia. bersih hanya golongan minoriti rakyat malaysia, majoriti yang jauh lebih besar masih menyokong kerajaan yang ada sekarang.

      Jangan nanti disatu tahap yang kritikal dan tidak boleh dielakkan dan pada masa itu jangan disalahkan Polis atau tentera yang dalam keadaan keterpaksaan mengambil tindakan sehingga mengibatkan ada nyawa melayang, jangan salahkan mereka. yang salah orang-orang bersig dan parti pembangkang.

      kemudian itu lah peluang orang-orang barat dan kafir terutamanya amerika dan yahudi dtg masuk tawan Malaysia kononnya atas alasan membela orang yang tak bersalah kononnya lah. Dan kemudian kita semua jadi hamba di dalam negara sendiri, kemana mana sahaja dikawal atur oleh tentera kafirun. ITU yang orang bersih nak!!!!! parti pembangkang nak!!! Nik Aziz Nak!!! anwar nak!!!… Ambiga dan Eng guan eng dan kafirun yang lain memang tunggu saat ini!!!!

      sedar lah sikit wahai rakyat lain. Kami tidak mahu itu terjadi…. so jangan cemarkan imej malaysia.

      jangan jadi rakyat yang BANGSAT!!!!!!!!

      Nak luah perasaan tak puas hati bukan dengan cara keganasan dan mencemarimej negara sendiri. Ada cara yang lebih elok dan sesuai.

      Jangan jadi rakyat yang SIAL!!!!

  6. Cfu says:

    Pemimpin PR dah buat 3 dosa dalam himpunan haram BERSIH 3.0. Pertama dosa menghasut , kedua dosa bagi rasuah duit kpd peserta . Dan ketiga dosa menuduh polis memulakan huru-hara.

    • syaa says:

      pakatan haram memang pakar bab buat dosa.agama pas.bukan agama islam pakatan haram nie.

      • Syah27 says:

        Korang tau x yg si Lim Guan Eng tu terang2 mnampakkan sgt yg dia tu tlah m’pergunakan PKR@PAS.Aq dh tgk dh video kt Youtube yg b’tajuk Bersih 3.0 Penang A Sounding Success pnya,dia kata “mreka msti ltak jwatan,knapa?Mreka adalah UMNO kita msti gntikan dgn org bru yg bkan ahli UMNO,PKR,DAP dn bkan dri PAS,bru kita bleh prcaya”.DAP tu bkan Lim Guan Eng ka?Aq rsa dia mksudkan tu krajaan sptutnya bkan d pimpin oleh org2 Melayu,maybe tu mksud dia?Sbb dia mention DAP party pdahal dia sndiri pn DAP jgak.Dlam DAP pn ada org2 Melayu xsilap aq la.Mms sah2 dia ni nk mnindas org2 hak2 Melayu.Wallahualam…

      • anonymous says:

        kalau x tau pe tujuan prhmpunan bersih 3.0, jgn ar sibuk merepek..
        perbuatan kalian ni hanya memburukkan nama baik hang ja…
        apa la..kita hanya hamba dan rakyat yg ditugaskan utk memerhati dan berfikir,bukannya menghukum org lain slps mndgr brita yg diragui kbnrnnya tntg cacat-cela org lain..

    • azhar says:

      Dosa menfitnah?

  7. anti bohmau says:

    mereka lupa, kerajaan mana naik pun, pihak berkuasa akan taat kpd sesebuah kerajaan yg memerintah…

    tp tak tahula polis mana lagi nak berkhidmat di bawah negeri pulau batu sebutir berPMkan nwar sbb semua tak suka polis!!

  8. OrangPekan says:

    Kesian anak-anak muda Melayu di pergunakan oleh PAS dan PKR. DAP senyum dari jauh.Hanya Melayu boleh menghancurkan Melayu dan Islam, itulah yang digunakan oleh kafir dan musuh-musuh Islam.

  9. Ikhlas Menjawab says:

    Sewaktu press conference di HQ PKR bersama wartawan, Anwar hanya banyak bercerita penglibatan beliau, PKR dan Pakatan Rakyat. Dia x sebut pun PAS n DAP. Sedangkan juak2 PAS lah yg paling sibuk kat atas jalan…

    • raplahjingaa says:

      dan terkebil-kebil anwar bila di sergah oleh seorang penyokong bershit !! tak terkata apa….last-last suruh cai dia heret cina tu keluar..

  10. raja kongkiak says:

    Pas kepada Nuar tak lebih dari pelacur tua di lorong belakang saja. Pas tak ada harga langsung kepada nuar. cuma Pas saja yang terperasa yang mereka ini amat berharga. Kalau diibaratkan dengan binatang tunggangan, Pas tak lebih daripada kaldai sahaja. Haiwan untuk membawa beban dan dosa dia. Selebihnya apa pun tak adaaaaa. Kesihan penyokong Pas yang siang malam kena kencing,siang malam kena lumoq dengan najis Pkr. Tapi itulah menu terlazat yang meraka suka. bagi penyokong pas menjilat najis pkr adalah jihat…gila bangat!!!

  11. orang MELAYU says:

    masing2 sibuk memalukan orang melayu>>kaum sendiri..
    apa la nak jadi ni woiiiii…
    kalau kau sibuk hebohkan keburukan org lain,kau jangan lupa,kat akhirat nanti keburukan kau pon akan ditayangkan jugak sebagaimana kau tayangkan keburukan orang lain..
    renung-renungkan dan selamat beramal..
    ==V peace 4 ummah

  12. Jebatassamad says:

    Salam..Sesungguhnya Allah SWT menjadikan ‘Manusia’ ni sebaik2 kejadian, namun apakan daya bilamana Akal Akli & Nakli yg dikurniakan itu tidak digunakan sebaik mungkin. Tambahan pula jika Nafsu Amarah menguasai diri..Maka akan bertindak ia diluar batasan & hilang rasa malu terhadap diri sendiri ! Lupa kehadrat Allah Ta’ala yg menjadikannya..Iblis Laknatullah & Syaitan akan terus memacu kearah jln kemungkaran ! Marilah Kita semua sbg Umat Islam & saudara sesama bangsa..Berdoa & bermunajatlah kehadrat Allah SWT agar sentiasa terpelihara Ahlak Kita serta menjaga kesucian Ugama Islam yg dianuti. Jgn menyakiti sesama manusia atau pun mahluk Allah, jgn direndahkan martabat bangsa, ugama & tanah air kita yg tercinta. InsyAllah..sekiranya Kita berbalik kejln Allah, selamat Kita didunia & akhirat. Amin Ya Allah, Amin.

  13. Nicky Najis says:

    Revolusi untuk KEBEBASAN GOLONGAN GAY, SEKS BEBAS DAN LIBERALISMA.. hidup Anwar Al Jub, Haji Hading, Tok Guru N.Ajis dan Tuan Khalifah Lim Guan Eng…

  14. Omar says:

    Sedar lah wahai Anak-Anak Melayu. Bangun dan tumbangkan ahli-ahli juburi.

  15. sotong says:

    Siapa ikut anuar ibarat lembu cucuk hidung,kemana tuannya tarik dia ikut saja.Itu lah manusia macam lembu siapa ikut anuar.Anuar tu cuma nak peralatkan orang melayu…ialah jangji dia senang,bila dia dah dapat apa yang dikehendaki lepas tu orang melayu yang ikut dia tiada dapat apa-apa.Apa yang anuar bagi kepada pengikutnya selama ini kepada rakyatnya,….tiada apa pun,yang senang anuar,yang merana rakyatnya.Ada kemewahan yang anuar bagi,yang mewah anuar,yang papa kedana pengikutnya,sedar lah wahai manusia di dunia ini fikirkan lah …..yang mana lebih berharga,……….emas atau batu.

  16. anakmelayu says:

    Kepada rakyat malaysia fikirlah yang mana lebih baik dan yang mana buruk,kalau pilih anuar nasib malang lah,anuar cuma menperalatkan orang melayu.Siap yang mengikut anuar ibarat terjung lubuk buaya,semua dia bedal.Itulah anuar,…….dia ada dua huruf (A)………….Anuar dan ambiga.Rakyat perlu sedar ambiga pula nak mennhabcurkan orang melayu.Rakyat kena fikir adakah benar apa ambiga katakan…………selama ini,homosexsual boleh di malaysia itu budaya songsang,tapi yang bodoh kenapa pemimpin pas setuju apa yang ambiga katakan,ini kah yang di kata ulamak dalam parti pas,tak tahu membezakan yang haram dan halal main tibal ja.Kita orang islam kena ingat,jangan merosakkan agama kita.Ambiga tu orang islam kah yang pkr dan pas ikut terlunjuk ambiga,nampak cerdik tapi bodoh.

Leave a Reply

Threesome