Menu Utama

Bershit 4.0: Mat Sabu Mahu Polis Belasah Lagi Penyokongnya

Mungkin merasakan bahawa Bershir 3.0 gagal secara objektif dan sasaran untuk memburuk-burukkan kerajaan, Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu bertindak mengugut untuk menganjurkan Bershit 4.0 sekiranya Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dan Timbalannya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar tidak meletak jawatan.

Mat Sabu yang mungkin malu dengan kegagalan tersebut turut memberikan tempoh selama 30 hari untuk Abdul Aziz dan Wan Ahmad untuk meletak jawatan masing-masing atau ibu negara bakal berdepan dengan satu lagi siri huru-hara selepas ini.

Paksaan PAS terhadap kedua individu yang dilantik oleh DYMM Yang DiPertuan Agung itu dibuat melalui satu memorandum yang diserahkannya semalam kepada SPR.

Persoalannya, siapa Mat Sabu dan siapa PAS untuk menggesa kedua individu tersebut? Apakah paksaan itu dibuat atas dasar rasional akal yang waras atau sekadar satu lagi babak mainan politik jijik pembangkang untuk mengalih isu “dewa” mereka yang dikaitkan dengan skandal video seks terlarang dengan ‘isteri orang kanan’nya?

Sebagaimana kita maklum, Bershit 3.0 tidak relevan untuk diadakan. Segala tuntutan yang diminta oleh Bershit sebelum ini telah dibincangkan dan diputuskan. Sebahagiannya telah terlaksana (seperti penggunaan dakwat kekal), manakala sebahagian yang lain di dalam proses perlaksanaan.

Namun, ada juga tuntutan itu yang tidak dapat dilaksanakan kerana ia bertentangan dengan perlembagaan dan agak mustahil untuk dilaksanakan dalam masa yang singkat. Penjelasan telah dibuat dan Pengerusi Bershit, Ambiga bersetuju untuk terus berbincang dengan SPR mengenainya.

Jelas sekali isu-isu tuntutan Bershit itu sebenarnya sudah selesai dan ia disahkakan sendiri oleh Ambiga yang mahu bekerjasama dengan SPR dan ahli-ahli parlimen untuk duduk semeja bagi tujuan membaiki bersama sistem pilihanraya di negara ini.

Jadi, apa isunya Mat Sabu mahu mengadakan himpunan Bershit 4.0?

Sebenarnya, jika Mat Sabu dan PAS benar-benar ikhlas mahu SPR memperbaiki sistem pilihanraya negara ini, Pengerusi SPR dan Timbalannya yang sedia ada tidak perlu pun disuruh meletak jawatan.

Sepatutnya, Mat Sabu dan PAS mengikut langkah Ambiga untuk bertemu dengan SPR untuk tujuan tersebut. Apa jaminan Mat Sabu bahawa pilihanraya di negara ini hanya akan adil jika Abdul Aziz dan Wan Ahmad meletak jawatan?

Apakah keadilan dan kebersihan sistem pilihanraya di negara ini bergantung kepada perletakan jawatan kedua individu itu?

Kita rujuk kembali PRU12 di mana pembangkang berjaya menguasai 4 buah negeri dan Wilayah Persekutuan. Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Wilayah Persekutuan tumbang kepada Pakatan Haram dan Nik Aziz berjaya mengekalkan Kelantan di bawah kemunduran pentadbirannya.

Ketika Pakatan Haram memenangi semua kerajaan negeri di bawah BN itu, siapakah yang menjadi Pengerusi SPR dan Timbalan badan bebas itu? Bukankah PRU12 berlangsung dibawah hasil kerja Abdul Aziz dan Wan Ahmad?

Jika mereka berdua merupaka faktor penentu kebersihan pilihanraya, apakah Pakatan Haram menang di kesemua negeri itu kerana kekotoran mereka terhadap BN? Mereka berkonspirasi memenangkan Pakatan Haram dan memberikan kekalahan terbesar BN dalam sejarah PRU?

Selain itu, menurut Perkara 114 Perlembagaan Persekutuan, jawatan Abdul Aziz dan Wan Ahmad dilantik oleh DYMM Yang DiPertuan Agung. Jadi, apakah Mat Sabu dan PAS mencabar keputusan Baginda Tuanku melantik kedua individu terbabit?

Beginilah bila politik menguasai pemikiran mereka-mereka yang memanipulasi segalanya demi kuasa yang dikejar.Dalam fikiran mereka, hilang rasional dan kewarasan yang sepatutnya digunakan dengan bijak untuk memperbaiki sesuatu ke arah yang lebih baik.

Menurut tinjauan dan kajian, rakyat sudah muak dengan permainan politik keji ini. Mereka jelik dengan sikap pihak pembangkang yang mengada-adakan cerita, menganjurkan keganasan dan huru-hara sehingga hampir meragut nyawa mereka.

Mat Sabu boleh mengarahkan Bershit 4.0. Tapi siapakah yang akan dipukul polis kerana provokasi golongan pelampau mereka? Apakah Mat Sabu dihenyak dengan cota pada himpunan Bershit sebelum ini? Kalau benar pun Mat Sabu tercedera, dia bukan dipukul polis, tapi dia sendiri yang lari dari sekatan polis!

Yang bengkak, lebam dan berdarah adalah “keldai-keldai”nya yang dihasut untuk merempuh FRU. Mat Sabu dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haram yang lain selamat saya kerana mendapat kawalan dari ‘bodyguard’ masing-masing.

Apakah “Keldai”mereka ada pengawal peribadi untuk lindungi mereka dari ideo bodoh Mat Sabu itu? “Keldai – keldai” pembangkang juga yang jadi mangsa, kan?






36 Komen to Bershit 4.0: Mat Sabu Mahu Polis Belasah Lagi Penyokongnya

  1. Antihipokrit says:

    buang karan saja kau ini! politik murahan!kami pengundi yang tak daftar mana2 parti akan tetap sokong dan undi BN!

  2. Mohd Najib Budiman says:

    Salam Tn MyKMU.Net, Mohon mengunakan font bersaiz besar dan hitam supaya ramai yang boleh membaca didalam handphone.

    Ramai rakyat perlu faham mengapa kita kena kembalikan PAS pada ajaran Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw. Menghidupkan kemarahan pada orang ramai bukan ajaran islam apatak lagi memukul dan mencaci PDRM.

  3. Delta Source says:

    Mat Sabu mengaku mahu buat huru hara sekali lagi?

  4. Rakyat Marhaen says:

    Hoi Mat Sabu(N), buatlah BerSHIT 4.0 tu cepat-cepat. Kali ni bukan polis je tunggu kau! BerSHIT 1, 2 dan 3 kau berjaya meloloskan diri bila semua penjenayah jalanan melanggar arahan mahkamah sebagaimana yang dirancangkan. Kali ni, kau buatlah, kami pastikan kau takkan dapat ke mana-mana demi negara yang sudah merdeka ini!

  5. adik merah says:

    bershit 4.0… hahaha.. kali ni polis tak kasi can.. tembak je beruk ni seko2.. nyusahkan org

  6. tukul says:

    bersih is sampah..pru13 mari kita masukkan sampah kedlm tong sampah.
    tk sabar nk undi BN dan telingkupkan pr

  7. Invisiblemen Al Mahdi says:

    Adakah Mat Sabu seorang Islam yg memiliki Iman dan Taqwa pada Allah…?Atau Mat Sabu berkiblatkan Iblis dan Syaitan..?

  8. kulaan says:

    Piiirah.. adakah Mat Sabu hanya bersetuju jika SPR di lantik dikalangan orang mereka. Adakah tak ada orang2 dalam SPR di kalangan penyokong mereka. Kalau macam itu SPR kena siasat, semua ahli-ahli PAS dalam SPR juga perlu meletakkan jawatan..

  9. selendangbiru says:

    PAS hanya boneka PKR….siang malam tabur fitnah dan fanatik pada ketua membabi buta!. kutuk Kerajaan tp tangan hulur bila diberi bantuan oleh Kerajaan lepas tu fitnah lagi Kerajaan, itu lah life circle org PAS.

    • bujuk says:

      Yg. d kutuk dan d tegah perkara mungkar, kan Allah suruh nahi mungkar. Takkan korang sokong nahi mungkar pulak. Bantuan dari k’jaan ni rezeki, kan ada pepatah kata REZEKI JANGAN D TOLAK… Kami ambik semua yg. baik.

      • selendangbiru says:

        kau tak malu ke?! cuba tanya diri or berdiri depan cermin tengok muka kau balik!!!…fitnah sana sini tu bukan kah ditegah dlm islam. hanya tahu nahi mingkar tapi buat jugak perkara mungkar! zero minded lah korang nie.

        • bujuk says:

          bro siapa yg. sebar fitnah? terbaru kata Azmin pulak buat aksi lucah… terencat la korang ni.

          • jebat says:

            aku pun tak percaya bujuk..mana mungkin pemimpin pakatan haram buat kerja haram mcm tu..yg aku percaya najib-altantuya, shafie apdal-zahida rafik..tak da bukti tak apa yg penting spekulasi tu je..

          • bujuk says:

            Siasat la dulu…

          • raplahjingaa says:

            hush hang jebat apa pulak tak ada bukti…tu pic najib dgn altantuya tu…betul apa !!

  10. nalsd says:

    Mat Sabu dah tak jadi Ahli Parlimen, tu sebab tak tahu undang-undang dan Perlembagaan Negara. SPR – Suruhanjaya Pilihan Rayan dimana Pengerusinya dilantih oleh Yang DiPertuan Agong merujuk Perkara 114(1) Perlembagaan Persekutuan… sila rujuk Mat Sabu. Suruh Pengerusi letak jawatan samalah derhaka kepada Yang DiPertuan Agong. Sebagai rakyat Malaysia yang Luhurkan Perlembagaan akan taat kepada Yang DiPertuan Agong. Mat Sabu patuh mohon ampun kepada Yang diPertuan Agong. Semua orang terlibat dengan Kotor 3.0 patut mohon ampun kepada Yang DiPertuan Agong.

    • bujuk says:

      Tak salah Pengarah dan tim. ahli UMNO, yg. salah mereka BIAS UMNO. Terbaru ada IC terhad hingga 2013… apa makna semua ni? kalau tak betul ambil tindakan segera, bukan berdiam diri. Jabatan pendaftaran perlu segera jawab atau nafikan, kelewatan mengambil tindakan akan menyebabkan rakyat fikir ada sesuatu yg. hendak d sembunyikan. Isu ni dah lebih sebulan Mahfuz dedahkan.. tapi dia masih bebas. Jika ia hanya tuduhan, tindakan mesti d ambil seperti kes Nizar… polis segera panggil untuk siasatan tapi kenapa pendedahan Mahfuz d diamkan?

      • chephang kedede says:

        TAK PERLU DILAYAN, SI MAHFUZ TU, DIA BUKANNYA CERDIK SANGAT, KALAU DILAYAN, NANTI ORANG AKAN KATA KITA PUN SAMA MACAM MAHFUZ.
        KALAU TAK KERANA ADANYA PARTI POLITIK DI MALAYSIA, APA KERJA YANG BOLEH DIA BUAT UNTUK NAK CARI MAKAN?.
        BAGI HANGLAH BUJUK? TAK PERNAH KA HANG JUMPA ATAU TERPERASAN KESALAHAN DAN KEBENGONGAN PUAK-2 HANG? KALAU ADA HANG BUAT APA? MUNGKIN HANG DIAMKAN ATAU BUAT-2 TAK TAHU KAN? KAN?. KALAULAH BEGITU, NAMANYA ASSOBIYYAH LAH.

        • bujuk says:

          Aku tak mintak layan Mahfuz, tapi kenyataan yg. dia buat. Ini isu besar.. apakah isu bagi IC pada pendatang untuk mengundi korang kata isu kecil? Mana maruah korang sebagai rakyat m’sia jika orang luar boleh buat keputusan masa depan negara kita.
          Yg. salah aku tetap kata salah, macam isu pukul dan terbalikkan kereta polis. Aku tetap salahkan orang tersebut jika dia ahli PR, tapi tolong siasat rapi kerana ada pertikaian mereka adalah SB untuk provok peserta buat benda yg. sama.

          • fabregaz says:

            isu besar klu dicerita oleh org bodoh xperlu dilayan.klu dah tau akan ada provokasi knp nak jgk buat dijalanan?klu buat kat stadium kan blh elak semua tu?bila dah jd mcm ni mula nak tuduh SB..nmpk sgt puak hgpa tak cerdik..dah nmpk dlm lubang ada najis tp masih nak terjun..

          • jebat says:

            apa yg terkeluar dari mulut mahfuz adalah benar belaka ke bujuk…tak ada satu pun fitnah.tipu daya politik… puak2 ko orang memang dah sebati dgn mulut2 longkang anwar,mat sabu,ambiga dll..

          • bujuk says:

            Bersih 2.0 dah kena dulu.. Najib janji bagi stadium, bila mintak stadium merdeka tiba2 ubah b.jalil dan s.alam pulak. Samalah sekarang, Hishamudin kata boleh berhimpun tapi mintak kebenaran DBKL… ini semua lakonan politik, dah masak sangat perangai munafik.
            Apa yg. Mahfuz cakap mungkin tak semua betul… that why aku mintak d siasat.

          • raplahjingaa says:

            kalau semua mr bean tu cakap hang nak suruh kerajaan siasat letih laaa !

            dah tau mahfuz tu kurang cerdik…hangpa dok nga-nga dengar dia kelentong tu buat apa, orang yang kurang cerdik ni, kalau menipu….bebudak pun tahu dia menipu, macam mana la hangpa boleh percaya kat dia

  11. nalsd says:

    Mat Sabu dah tak jadi Ahli Parlimen, tu sebab tak tahu undang-undang dan Perlembagaan Negara. SPR – Suruhanjaya Pilihan Raya dimana Pengerusinya dilantih oleh Yang DiPertuan Agong merujuk Perkara 114(1) Perlembagaan Persekutuan… sila rujuk Mat Sabu. Suruh Pengerusi letak jawatan samalah derhaka kepada Yang DiPertuan Agong. Sebagai rakyat Malaysia yang Luhurkan Perlembagaan akan taat kepada Yang DiPertuan Agong. Mat Sabu patuh mohon ampun kepada Yang diPertuan Agong. Semua orang terlibat dengan Kotor 3.0 patut mohon ampun kepada Yang DiPertuan Agong.

    • Orang Mude says:

      puak-puak UMNO yg dibayar & dirasuah yang patut memohon taubat kepada Allah di atas segala finah, maksiat, kezaliman & kekejaman yg dilakukan. Ingat, Allah maha adil lagi maha keras seksaNya. jika terlepas hukuman di dunia, takkan terlepas di akhirat.

    • qaseh says:

      rsanya klu pemerintahan yang adil xkn berlaku bersih 3.0…myb awk rsa pemerintahan skrg adil..mereka berhak bersuara terutama sy untuk menyampaikan ketidakpuasan hati dan pendapat terhadap sistem pemerintahan..sbgai anak muda kita pperlu bersuara br blh dianggap pemimpin masa depan pemimpin yang bbersuara lantang bknnya pemimpin tkut kat bini semua project dpt kat bini..kita negra demokrasi berhak bersuara knpe kami nak bt demontrasi dihalang sedangkan mai xblh kesalahan pon just berhimpun knpe polis nak sembur gas ngn air adalah itu lambang demokrasi…??? try awk expalin kat sy mcm mn perkara 2 berlaku lain kali selidik dlu br ckp..

  12. Bulan Empat says:

    Dalam permainan bola sepak “Attack is the best defense”.

    Taktik yang sama digunakan oleh puak puak hampeh ini semua. Mereka mengugut,berdemo, memukul dalam missi menyerang sebagai defense mereka.

    Defense dalam context ini adalah bagi mengelak dari menjawab. Mereka berhutang terlalu banyak benda tergantung belum berjawab kerana tak boleh jawab.

    Ini semua product hampeh.

  13. qaseh says:

    malunya sy bca artikel yang totally tidak profesional lngsg…

  14. OrangPekan says:

    Mat Sabun seronok ada amoi bawak gambaq dia.Pasti lagi dahsyat dari Aljuburi.

  15. fabregaz says:

    Kalau dah rasa hebat sgt buat la hari2…tp buat la kat tmpt lain jgk.. dataran shah alam,padang kota,pasar siti khatijah ke..

  16. nonama says:

    Kalo MatSabun nak buat Kotor 4.0, hrp Pemuda UMNO, Perkasa & ahli-ahli Silat gayung jadi benteng pertahanan di barisan hadapan pasukan Polis.

  17. abe says:

    Apa kata kita cadangkan mat sabun ni anjurkan bersih 4.0 kat depan rumah azmin ali sebagai tanda bantahan gambar blowjob panas beliau tu, atau mat sabun takut pasal cerita phone sex dia tak berjawab sampai sekarang!

  18. Anuar Barua says:

    Anuar cam sial,xkan la bujuk xnampak lagi..ke bujuk dah dapat habuan dari anuar??cakap kerajaan RASUAH,tp PKR lagi kuat RASUAH..kalau dh dasar gay tu,gay gak..xkemana pn..KILL BERSIH 1.0,2.0,3.0 and .0000000..

  19. ABANGJACKY says:

    JACKY PERNAH TANYA POT MAT SABU.DIA KATA POLITIK

Leave a Reply

Threesome