Menu Utama

‘Bapak Kafir’: Nik Aziz Merestui BERSIH 3.0 Tapi Mempertikai Fatwa Ulama

 

Marah bebenor penyokong PAS bila bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor memberi gelaran kepada Menteri Besar Kelantan Nik Aziz Nik Mat sebagai ‘Bapak kafir’ berikutan kenyataan terbuka Nik Aziz yang mewajibkan orang awam menyertai demonstrasi BERSIH 3.0.

Kenyataan Rahim itu berkait rapat dengan reaksi negatif Nik Aziz yang mempertikaikan keputusan Jawatankuasa majlis Fatwa Kebangsaan yang menetapkan haram bagi umat Islam menyertai atau menyokong demonstrasi yang impaknya buruk terhadap ketenteraman – termasuklah demonstrasi BERSIH 3.0.

Dalam kenyataannya sebelum ini, Nik Aziz menganggap semua anggota Jawatankuasa Fatwa telah membuat kesilapan kerana melihat isu BERSIH 3.0 hanya dengan sebelah mata – satu penyataan yang sengaja memperlekehkan kelayakan para Ulama yang emnganggotai jawatankuasa tersebut.

Dan bila Rahim tiba-tiba tampil ke depan menemplek kembali kenyataan Nik Aziz itu, memang termanggu seketika penyokong PAS dibuatnya. Sampaikan Nik Aziz sendiri yang selama ini amat gemar komplen sana sini mempertikaikan akidah dan tahap ilmu orang lain pun kelu lidah tak mampu komen apa-apa.

Mungkin melihat Nik Aziz terpana seketika dengan tujahan keras tepat atas dahinya itulah mendorong penyokong PAS dan ramai pimpinan PAS yang lain cuba cover malu yang terpalit atas dahi Nik Aziz. Walhal sebenarnya ramai kalangan mereka hanya baca tajuk sahaja dan tak mustahil sebahagian besar yang lain hanya mendengar dari pihak yang ketiga.

Rupanya penyokong dan pemimpin PAS tahu juga apa rasanya bila telinga panas dan rasa marah serta geram bila kena tujah atas dahi oleh orang lain.

Sebelum ini tatkala penyokong UMNO dikafirkan dan dipersenda akidahnya oleh pemimpin PAS, ada pernah orang PAS ambil kisah? Bila Nik Aziz memuliakan syaitan sebagai kawan semata-mata untuk menghalalkan hubungan PAS dengan kafir harbi DAP, ada orang PAS terfikir untuk menegur keterlanjuran kata Nik Aziz?

Jawabnya tiada… Sebabnya?… Kerana hati nurani penyokong PAS sudah hitam kelam dan buta tuli mengiakan saja dengan segala macam ucap keji dari mulut Nik Aziz sekalipun tahu hakikatnya Nik Aziz hanyalah seorang politikus yang mencari duniawi dengan menjual agamanya.

Walaupun penulis tidaklah bersetuju sepenuhnya dengan kenyataan Rahim menganggap Nik Aziz adalah BAPAK KAFIR (Father Of Kafir) namun sekali sekala ada orang dengan selamba saja balun Nik Aziz elok juga, kena pula yang membalun itu non-politician memang cair tahi telinga penyokong PAS dibuatnya.

Beruang Biru






40 Komen to ‘Bapak Kafir’: Nik Aziz Merestui BERSIH 3.0 Tapi Mempertikai Fatwa Ulama

  1. P164 says:

    Mursyidul Am PAS ni bukanya nabi. Dia bukanya maksum. Pada penyokong tegar pas, apabila orang ni kena tegur, melenting x tentu pasal. Setiap manusia pasti ada melakukan kesilapan. Manusia boleh ditegur oleh orang lain. Ulamak islam yang beriman dan bertakwa pada Allah, tidak terlibat dengan politik.

    • Abdullah says:

      Kau yang cetek ilmu ugama jgn nak komen lebih2. Pi belajar ugama dulu..baru tahu hukum hakam. Dalam islam politik dan agama
      tak dapat di pisah kan.

  2. penyokongketuanan says:

    Hahaha

    Betul tu, baru tersentak bila kena batang hidung sendiri.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  3. Alyabu says:

    Orang yang membuat fatwa mestilah mempunyai pengikut seperti Qardhawi selain mempunyai ilmu yang tinggi..Majlis fatwa yang ada sekarang ini tidak dikenali dan mereka kebanyakannya bekerja dan makan gaji dengan kerajaan BN..sudah tentu berat sebelah..elok bubar saja Majlis Fatwa ni..

    • pasdaplaknat says:

      ini statement ejen2 Yahudi yg bertopengkan nama IC Islam..
      hati perut yg sangt busuk dan tidak menggambarkan seorang Muslim yang bertaqwa..
      tetapi mengaku sebagai pejuang Isle? ini MUNAFIQUN namanya

      Mufti buat fatwa yang benar dan baik..merujuk kepada kitab2 Muktabar dan kesepakatan mereka dalam peliharaan Allah.. bukan seperti Pork Nik Najis PAS Laknatullah yg buat ‘fatwa’ berseorangan dengan nafsu serakah dan carut marut.. untuk penganut2 PAS.

      Usah cari murka Allah dengan menghalalkan perkara yang HARAM lagi MUDHARAT wahai macai PAS oii!!

    • pasdaplaknat says:

      Mufti Kedah yang sokong roboh Madrasah tu makan gaji jugak kan? so ko tknk suruh bubar ke Alyabungok?

      Mufti makan gaji krjn PAS lagi celaka.. makan gaji tapi meruntuhkan agama..itu bukan sekadar bubar malah WAJIb ditentang kerajaan Zalim PAS Laknatullah!!

      • bunga raya says:

        aku rasa baik engkau orang jangan bergaduh hina menghina….ini nampak kelemahan orang melayu …lemah…tak beriman…….asyik kutuk mengutuk aje cuba ko check amalan ko tu confirm surga tu milik ko orang……..bergaduh macam orang tak sekolah

    • P164 says:

      Mereka memang tidak dikenali sebab mereka bukan ahli politik mcm Nik Ajis ko tu. Tetapi mempunyai pendidikan agama dan berkelayakan dan tinggi taraf pendidikan. Majlis takwa bukan menyokong BN, tetapi mengeluarkan fatwa mengikut hukum syarak.
      Suruh lah nik ajis ko berundur dari politik. Sudah-sudahlah menipu rakyat…

    • ciku says:

      bawak2 mengucaplah.. bukan calang2 ilmu mereka untuk dihina sedemikian rupa.. Islam kah kita kiranya tidak mahu menerima kebenaran, tak terfikirkah kita melalui fatwa itu sebenarnya petunjuk dari Allah (melalui pengkhabaran dari orang pilihan yang memuliakanNya) supaya kita berfikir kembali secara rasional buruk baiknya bershit tu?

    • tegar says:

      nik najis tu bukan ulamak tulin pun..dulu kerja KEMAS je dia ni hanya pandai mencarut dan menganggap di sorang je yang pandai agama hakikatnya dia tamak harta dan jawatan dunia …sebab tu la sampai mati dok pegang jawatan..

  4. pasdaplaknat says:

    Usha kita risau..kecelupran dan kecelakaan Pork Nicky semasa dia tengah popular dulu memperkudakan agama untuk politiknya..skrg dia sedang dihina Allah dgn kemerapuan dan nyayoknya dia mengeluarkan kata2 nista..

    Kita tidak perlu sangat serang dia..krn Allah Ta’ala yg sedang jatuhkan kemuliaan nya.

    Jika 10 tahun dulu org UMNO sndiri tidak berani kutuk Pork Nik Najis ni wpun amatlah jahat mulutnya dan sangat celupar..kerana dia masih dihormati..

    skrg? totok PAS pun thumb down padanya.. semoga si tua kutuk ini dilemahkan dr merosakkan agama Allah!!

  5. orang kampung says:

    nike ajis ni bukan setakat bapak kafir tapi bapak setan kerje dia cuma memecah belahkan umat islam kat malaysia ni…

  6. mRsTURDY says:

    Rahim Noor nak beri gelaran Bapak Kafir kpd Nick Ajis nie pon tentu dia ada alasan tersendiri yg kukuh.

  7. OrangPekan says:

    Sudah sampai masanya rakyat sejagat menghentam ularmak jadian yang sanggup berkawan dengan syaitan semata-mata nak kuasai Putrajaya.Hit on the spot…sebelum ni semua menahan marah, dah tak tertahan lagi. kenalah tang dahi…baru tau.

  8. bujuk says:

    Takda hal lah… tak jadi kudis pun.
    TGNA takkan jadi KAFIR atas sebab Rahim Noor kata dia bapak KAFIR. Tapi Rahim Noor kena ingat, jika kamu mengata pada seseorang dengan gelaran yg. buruk sedangkan dia tidak begitu maka tuduhan itu akan balik kepada kamu.
    Pada aku mudah, fatwa bukan hukum ia adalah ijtihad ulamak. Seperti merokok, ada fatwa mengharamkan rokok tapi majoriti perokok masih merokok. Apakah mereka berdosa sebab tak ikut fatwa tersebut? sebab hukum asal merokok adalah makruh, jadi ia jadi begitu. Berbeza dengan arak kerana hukumnya haram, maka peminum arak tidak minum arak d tempat awam kerana hukumnya haram dan boleh d dakwa.
    Kesimpulannya fatwa biasanya tidak d kuatkuasakan. Hanya sekadar untuk mencegah dan menegah. Jika nak d kuatkuasakan maka kenalah buat undang2 baru…. tapi dalam isu bersih ni, K’jaan izinkan himpunan AMAN.

    • P164 says:

      Kalau ko nk berhimpun ke, baring tengah jalan ke, tido tepi jalan ke, ikut suka ko lah. Tp tolong hormati hak orang lain yang juga rakyat malaysia. Yang pg bersih pn berapa peratus je rakyat malaysia. Yang lain suka kan keamanan dan ke makmuran..

    • pasdaplaknat says:

      aku xbrani nk hukum Nik Najis ni kafir..tp apa yg aku belajar menghina Nabi Muhammad Sollallahu Alaihi Wasallam dengan menyamakan Nabi seperti Mat di kampung2.. bg tamsilan yang menghina Nabi terang2 itu jelas KAFIR dan TERKELUAR dari Islam

      belum lagi dihisab kata2 Pork Najis ni berkoyan2 semasa ceramah mengubah2 hukum2 Feqh sesuka hatinya untuk disuaikan dengan NAFSU SERAKAH TAMAK HALOBA kuasa politik PAS Laknatullah.

      Bujuk..lagi banyak ko hujah tentang hukum lagi dekat ko nk jatuh pada kegelinciran Aqidah..sbb ko tu BANGSA PAS JAHILIYYAH!

      hujah ikut akal NAFSU, bertuhankan Parti SESAT!! Kepala hotak Khawarij ko terang2 menolah apa yg di tulis dalam ‘perlembangaan Isle PAS’

      -Al-Quran- (PAS tkpernh ikut Al-Quran..PAS hanya petik satu dua ayat shj buat modal menipu org)

      -As-Sunnah – ( PAS langsung xde ikut Sunnah Rasulillah..tetapi bertopengkan ‘sunnah’ Yahudi dan Khawarij peruntuh islam dan umat-iaitu menipu-memfitnah-akhlak keji bermusuhan melampaui batas)

      -Qias – (PAS mmg buat ‘qias’..tp QIAS pd dalil2 org kafir, Yahudi, DAP, dan kesedapan nafsu pemimpin2 PAS utk keluarkan sesuatu pendapat agama..celakalah puak2 ini)

      – Ijmak Ulama- ( yang ini lah konon2 mereka guna dlm sistem Morsidol bongok PAS-asalkan org itu balik Mesir, kuat bencinya pd UMNO dan petah memak hakum di pentas ceramah dgn selitkan ayat2 hukum maka org itu terus diangkat jdi ‘ULARMAK’ dlm PAS..jd ‘ijmak’ puak2 laknat ini shj yg mereka anggap layak untuk dipakai oleh macai2 PAS kt bawah2 tu mc bujuk sekor ni..

      maka Ijmak Mufti2-kesepakatan Mufti2 seluruh Malaysia mereka akan tolak jika tidak kena pada hawa nafsu jahat mereka- jadi merekalah yang menolak segala Ijma’ Ulamak, hukum2 Allah secara sedar atau tidak.. main cakap ikut sedap mulut je mcm bujuk tu.. ckp mcm org kufur!

      PAS Laknatullah!!

    • OrangPekan says:

      Takpa, janji puas hati dan syok tua kutuk tu kena hentam. Bagi dia hangat, besok dia merapu lagi.

    • ciku says:

      pulakkk…

      ‘jika kamu mengata pada seseorang dengan gelaran yg. buruk sedangkan dia tidak begitu maka tuduhan itu akan balik kepada kamu.’

      bukankah ‘tuduhan’ tersebut sedang balik kepada empunya MULUT?

      KEBENARAN apakah yang saudara cari seBENARnya?
      apakah hang berfikir menggunakan KEPALA LUTUT?!! juk?!!

      • ciku says:

        tak perlu fikir atau hujah pun dah tau yang itulah dikatakan BALASAN!!

        Tak nampak lagi betapa MAHA ADIL nya Allah SWT..

  9. Santrang says:

    Ungkapan Tan Sri Rahim Nor tepat sekali, sela ini, kita take jumpa lagi perkataan sesuai untok nik aziz, Dan sekarang nah ambil title untok kau.

  10. utusan says:

    betol9…i like bujuk says

  11. utusan says:

    semoga allah ampumkn semua dosa2 umat nabi mohammad,cz kte semua bnyk lakukan dosa2 stiap hari tampa kte sendiri sedar.sedar lar kte akan mati xde gna memcaci sesama sendiri…allahhuakbarrrr..

  12. paklang says:

    Bala2 dah ula menimpa PAS, termasuklah Nik Aziz celaka ni…. kalau ada lagi kutu dok ikut dan dok pertahankan dia… kita timbang2lah tanpa manusia2 tu

    • paklang says:

      PEMBETULAN
      Bala2 dah Mula menimpa PAS, termasuklah Nik Aziz celaka ni…. kalau ada lagi kutu dok ikut dan dok pertahankan dia… kita timbang2lah tahap pemikiran manusia2 tu

      • pasdaplaknat says:

        Insya Allah.betul tu paklang..saya sendiri masih merasa dan ‘merentas’ zaman Pork Nik Najis ni ‘dimuliakan’ suatua ketikan dahulu dan skrg di sedang DIHINA ALLAH melalui kehinaan berterusan..dengan dibiarkannya bercakap perkara2 sesat, buruk dan menjijikkan agama!

        dan dia dibiarkan dikelilingan oleh org2 MUNAFIQ dan KUFUR sbg penyokong kesesatannya.. kasihan.. seusia dgnnya sepatutnya menjadi pendamai umat, lantaran Allah berikan umur yang panjang, maka ilmu dan pengalaman lebih bijak mengatur USLUB Dakwah sbg Da’ei.

        ini bukan daei tp seperti cicit Iblis.. bercakap merapu dan menolak Hasanah!!

  13. tengkudin says:

    nik ajis bapak setan…itu yang sesuai..
    celako celako celako..hehehe

  14. Bulan Empat says:

    Jika Umno dikafirkan PAS sejak dari dulu kerana bersekongkol dengan kafir dalam MCA dan MIC, walau bersekutu nya Umno dengan non mulim hanya untuk kebaikan semata dalam negara majmok saperti Msia … maka dengan berpeloknya PAS dengan kafir HARbi dalam DAP dan PKR , melonjakkan taraf Nik Ajis menjadi FAther of All Kafir and Thee KIng of all Sesat.

    Bila dia cakap dia sanggop berkerjasama dengan setan sekalipun asalkan dapat kuasa, ini melonjakkan Nik Ajis menjadi KINg of Setans.

    Ditambah pulak dengan putar belit dia maka dia jadi Father of all KAfir on the way to lubang kubur untuk MAMpus.

  15. OrangPekan says:

    Tepat sekali lah title itu diberikan oleh ex-IGP.It needs somebody like him to hantam Nicky.

  16. Bulan Empat says:

    Yang kita memang sudah tahu sejak berzaman, apa jugak tafsiran yang puak ini buat baik firman mahu pun hadis adalah satu tafsiran yang diubah suai mengikut acuan dan selera mereka.

    Jika AlQur’an Nul karim kalam Allah pun termampu diubah suai maka apa nak jadi pada akidah.

    Apa orang lain buat semua salah, yang betul tidak pernah diterangkan.

    Apa jenis sesatnya manusia semacam ini.

    Tertewas nya PAS dikelantan nanti bakal membawa 2 isu besar yang akan dapat diubah dan bakal memberi kebaikan. Tiada lagi dakyah kosong, fatwa yang salah kerana puak ini akan menjadi hilang suara. Hasilnya tiada kekeliruan dan rakyat tak payah lagi bingong serta tongong saperti sekarang.

    Ke2 , Perubahan besar bakal berlaku dari asas sosio ekonomi lantas membangunkan kelantan dari kolot jadi canggih dari hasil yang dijanakan. Jangan buat tak tahu kelantan banyak emas hitam diperut lautnya yang menunggu masa untuk disedut keluar. Untuk merealisasikan hasil emas ini kelantan tak boleh terus diterajui oleh seorang tua yang mengaku jadi ketua hingga lupa yang dia sebenarnya sudah nyanyok serta ganyut dan sudah tidak boleh memberi faedah pada dirinya sendiri, jauh sekali masyarakat nya sendiri.

  17. azlan says:

    fatwa nik aziz yg perlu anda fikirkan.
    1. Allah juga mencarut
    2. Kafir baca quran dan terjemahkan kepada umat islam boleh. tak mengapa
    3. Buat senaman dlm kwsn surau seksi ok
    4. kapir masuk masjid kasi ceramah ok
    5. Bersetongkol dgn kapir jahanam ok
    6. Fatwa Ulamak yg beramai2 tak boleh pakai..fatwa nik aziz yg sesorang tu semua ok..
    7. Politik itu agama..agama itu politik
    kepala hotak nik aziz berjambul

  18. azlan says:

    fatwa nik aziz nih ta penah aku dengar sejak kecil..sekarang bila dah besar org tua tu dah nyanyuk baru aku dengar

    nik aziz…..aku sangat geram dgn kau
    fatwa kau mengelirukan umat islam negara ni..
    ko ni tak ingat nak mampus ke

  19. azlan says:

    bapak segala kapir ialah nik aziz

  20. Ghazmalazie says:

    Orang Islam dinasihatkan supaya jangan gunapakai fatwa ulamak dari planet V.

  21. bunga raya says:

    Hello kawan aku rasa …..kau patut jadi seorang pemerhati yang bukap caption main…ini bukan zaman penjajah orang cakap ko angguk-angguk ….ini zaman era millinium….apa kita nak cakap kita lihat , kaji analisis……jadi tak lah macam burung belatuk..tuk..tukkk

  22. pemerhati says:

    bila wat gini ….nampak benar otak orang UMNO tak leh pakai….lebih baik ko jangan sebor-sebor….jangan tunjuk kebodohan….simpan sikit

Leave a Reply

Threesome