Menu Utama

ANWAR MAINKAN LAGI SANDIWARA KONSPIRASI POLITIK

 

Sekali lagi pihak pembangkang melontar tuduhan terhadap kerajaan bahawa tindakan mendakwa Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim dan timbalan presiden parti itu, Azmin Ali berhubung himpunan Bersih 3.0 motifkan politik.

Rakyat Malaysia sudah muak dengan alasan yang diberikan Anwar setiap kali pendakwaan mahkamah dilakukan terhadapnya.

Pemecatan beliau oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada 1998 dikatakan ‘konspirasi politik peringkat tertinggi’.

Begitu juga dakwaan liwat, pertama kali 14 tahun lalu dan kali kedua pada 2008, juga dianggap ‘konspirasi’ untuk menyekat impian Anwar ke Putrajaya.

Malah bagi mengguatkan lagi hujah mereka, maka diseret pertubuhan hak asasi manusia antarabangsa seperti Human Rights Watch untuk membuat menyokong Bersih 3.0 serta menghentam kerajaan.

Begitulah sifat dan perangai pimpinan pembangkang terutamanya Anwar dan kuncu-kuncunya yang sentiasa bergantung atas sokongan NGO dari Amerika Syarikat mahupun Eropah untuk mengabsahkan segala tindak tanduk politik mereka, walaupun perbuatan itu secara terang melanggar undang-undang negara ini.

Anwar dan pakatan pembangkang yang diketuainya mahu dilihat bahawa mereka bebas melakukan apa sahaja untuk menentang kerajaan tanpa apa-apa sekatan perundangan.

Ini termasuklah mengadakan siri ceramah tanpa permit sesuka hati mereka di seluruh negara serta menganjurkan perhimpunan yang berakhir dengan rusuhan.

Di dalam himpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu, bukan sahaja ramai peserta, malah petugas media serta anggota polis yng menjalankan tugas mereka turut tercedera.

Ini semuanya angkara Anwar yang dilihat di dalam paparan video memberi arahan supaya peserta merempuh halangan untuk menceroboh Dataran Merdeka yang sudahpun diisytiharkan sebagai zon larangan.

Begitu juga penganjur utamanya, Ambiga Sreenevasen seorang peguam kanan yang sepatutnya arif mengenai undang-undang tetapi bertindak lebih sebagai pemimpin pembangkang.

Pembangkang berfikir mereka bebas dari segala dosa dan kesalahan, justeru itu juga bebas melakukan apa sahaja tanpa sebarang tindakan undang-undang.

Malah mereka memperlecehkan Akta Perhimpunan Aman 2012 yang diluluskan untuk menangani antara lain penganjuran serta protes jalanan seperti Bersih 3.0.

Tindakan kerajaan mendakwa Anwar, Azmin dan lain-lain pemimpin pembangkang dalam isu ini patut dipuji dan dihargai.

Ia menunjukkan dalam hal menjaga keselamatan awam dan negara, kerajaan bersikap tegas dan tidak memilih bulu.

Sesiapa sahaja yang melanggar undang-undang, tidak kira apa kedudukan mereka dalam masyarakat, hatta Ketua Pembangkang sekali, tidak bebas melakukan perkara yang menodai kesucian perundangan negara.

Samada Anwar dan Azmin bersalah atau tidak, terpulang kepada kebijaksanaan mahkamah menentukan berdasarkan hujah dan bukti sediada.

Bak kata pepatah Melayu, siapa yang termakan cili, dialah yang merasa pedasnya atau dalam lingo anak-anak muda, ‘sendiri buat sendiri tanggung’.

Beruang Biru






5 Komen to ANWAR MAINKAN LAGI SANDIWARA KONSPIRASI POLITIK

  1. Anak Omak Kembali says:

    KJ tikam Najib, bantu Anwar

  2. aziz pukimak says:

    laa.. dah lah karpal bodoh, anuwar pulak suka beli org.

  3. Bulan Empat says:

    Kelaziman nya seorang pencuri akan belajar ilmu mencuri. Selain dari kepakaran tentang selok belok mencuri , pencuri akan juga gunakan keaedah tertentu untuk memastikan kerja mencurinya itu akan memberi hasil dan menghindarkan dia dari musibah, gagal atau tertangkap.

    Ilmu ini termasok kiraan haribulan, kedudukan bulan, bintang dan sebagainya. Contoh nya pencuri itu plan untuk mencuri malam ini bertarikh 3 rejab misalnya… ilmunya minta dia tengok dan buat kiraan. hasil kiraan.. kalau nak selamat dan dapat hasil lumayan dia perlu keluar ikut arah barat rumahnya. kebetulan pintu rumahnya yang depan pengadap utara dan belakang mengadap selatan. Barat cuma ada tingkap. Jadi ikut tingkaplah dia keluar. Ini contoh dan ini benar.

    Seorang yang hidupnya penuh onar dengan amalan yang kurang bersih dari muda sampai ketua akan terpaksa berbohong untuk menutup pekong sendiri. Pembohongan baginya menjadi penting dan element utama untuk terus dipercayai oleh orang sekeliling. Oleh keluarga, sahabat handai dan pengikut.

    Untuk memastikan hal itu berterusan dan menyakinkan pengikut, apa yang manusia jenis ini perlu ialah ilmu untuk orang lain percayai cakapnya.

    Ilmu yang meyakinkan orang bahawa dia tak berbohong walau pun bohongnya segunung.

    Yang ini bukan contoh tapi ini benda benar. Bahawa pembohong itu memakai ilmu untuk berbohong dan terus berbohong untuk orang terus percaya.

  4. Nicky Najis says:

    Nate mu BABI Brother Anwar Bin Ibrahim. Sedap2 kote bengkok hang tibai cina doll kau kata konpirasi.

  5. resepi says:

    dari mana tau kote bengkok tu,jangan jangan ,fitnah lagi

Leave a Reply

Threesome