Menu Utama

Ambiga Terpaksa Panggil “Boyfriend”nya Untuk Pujuk Hati Yang Gundah Gulana?

Nampaknya kedudukan “Ambiga” semakin parah pada ketika ini. Kebencian dan marah rakyat kepadanya semakin memuncak apabila dilaporkan seramai lebih 100 orang cuba berhimpun di depan rumahnya semalam untuk menunjuk rasa protes terhadapnya.

Tidak kurang juga penyertaan sekumpulan anak muda yang hadir bersama untuk memberikan memorandum “Halau 1.0” yang meminta Ambiga berambus keluar dari muka bumi Malaysia.

Namun, hasrat mereka telah disekat oleh pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Polis DiRaja Malayasia (PDRM) yang mengawal ketat laluan utama untuk masuk menuju ke rumah Pengerusi Bershit itu.

Bagaimanapun, dikhabarkan bahawa memorandum “Halau 1.0” berjaya juga diserahkan kepada Ambiga. Itu pun ia diserahkan melalui celah pagar dan ia diterima oleh “kekasih gelap Amburger”, Pak Samad Janggut.

Menariknya, 100 peniaga yang cuba berhimpun di depan rumah Ambiga itu tidak pula memaki hamun DBKL atau polis.

Mereka juga tidak bertindak ganas membaling objek keras, topi keledar, botol, batu, besi atau kayu kepada para pihak berkuasa yang berkawal di situ.

Malah, mereka juga tidak pun merempuh sekatan, bertindak ganas atau memukul anggota pihak berkuasa yang menghalang mereka itu.

Dalam ertikata lain, tiada sesiapa yang dipukul sehingga masuk hospital, ICU, mati atau “pura-pura mati” di lokasi tersebut.

Maka jelaslah bahawa mereka-mereka yang berhimpun di situ yang terdiri dari ahli dan penyokong  Majlis  Tindakan Peniaga Kuala Lumpur lebih bertamadun, menghormati undang-undang dan mampu mengawal emosi nafsu yang marah.

Ia berbeza sekali dengan tindakan para pemimpin dan peserta himpunan Bershit 3.0 yang cuba menakluk Dataran Merdeka secara ganas, tidak bertamadun dan menggunakan undang-undang rimba yang direstui Majlis Peguam!

Keributan itu sebenarnya jelas mengganggu Ambiga apabila terpaksa merayu kepada “boyfriend”nya, Pak Samad Janggut untuk datang ke rumah untuk menemani dan mententeramkan hatinya yang gundah-gulana itu.

Pak Samad Janggut yang ditemui media memberitahu bahawa dia dan jawatankuasa Bershit akan bermesyuarat mengenai tindakan selanjut mereka kepada tuntutan dan tindakan pihak Bersih 4.0 yang cuba berniaga pasar malam di depan rumahnya itu.

Bagaimanapun, Pak Samad Janggut menyatakan bahawa dia tidak dapat memberikan sebarang kata putus kerana dikhuatiri bercanggah dengan kenyataan “girlfriend” kesayangannya itu.

“Saya tidak mahu mengeluarkan kenyataan kerana sebagai sebuah jawatankuasa biarlah kenyataan tersebut selari dengan apa yang mahu Ambiga nyatakan nanti,” kata Pak Samad Janggut yang dipetik dari media.

Jelaslah bahawa Pak Samad Janggut “takut” pada “girlfriend”nya itu! Dia tidak berani mengeluarkan sebarang kenyataan dan terpaksa menunggu cakap Ambiga, sedangkan Pak Samad Janggut juga berjawatan yang sama dengan Ambiga di dalam Bershit!

Pak Samad Janggut adalah Pengerusi Bersama Bershit, jadi selain Ambiga, dia juga mempunyai kuasa memutuskan sebarang kenyataan yang membabitkan jawatankuasa Bershit. Apa perlunya tunggu Ambiga yang sedang “kurang waras” akibat tekanan dari depan rumahnya?

Pak Samad Janggut perlu tahu kuasanya yang boleh mengeluarkan kenyataan bagi pihak Jawatankuasa Bershit.

Itu kuasa Pengerusi Bersama. Tentang soal rumah Ambiga, itu tiada kena mengena dengan jawatankuasa tersebut kerana jawatankuasa itu hanya membincangkan tentang tuntutan terhadap SPR dan kerajaan sahaja. Soal rumah Ambiga, biarlah dia yang uruskan sendiri…

Nampaknya, Pak Samad Janggut cuba bertindak seolah-olah dia adalah “suami Ambiga”. Suami Ambiga pun tak cakap apa-apa, tapi dia pula yang lebih-lebih. Sudahlah Pak Samad Janggut! Takkanlah bini orang macam Ambiga pun Pak Samad berkenan juga. Nak jadi macam Mat Sabu ke?






47 Komen to Ambiga Terpaksa Panggil “Boyfriend”nya Untuk Pujuk Hati Yang Gundah Gulana?

  1. Bulan Empat says:

    Ketamaddunan membezakan manusia. Manusia yang memilih cara tamaddun dalam meluahkan rasa hati akan menghindar diri mereka dari dilihat ganas, didengar ganas.

    Mereka geram, mereka marah tetapi mereka tetap ada rasa malu pada diri sendiri.Mereka hurmat diri mereka sendiri dengan rasa penuh sedar bahawa mereka adalah manusia, makhlok Allah.

    Syabas pada Anda semua. Allah tetap bersama anda.

  2. Bujang Senang says:

    Perhimpunan Aman konon…pihak polis dan DBKL berat sebelah..dahlah letak benteng untuk mencegah mereka masuk ke rumah Ambiga. Puak puak ini pun melanggar undang-undang dengan masuk tetapi FRU tidak spray chemical water dan tear gas..kalau tidak…puak-puak ini pun akan memberontak dan menjadi lagi super ganas!! FRU pun tak de..tear gas pun tak der..berat sebelah…tu la.

    • Bulan Empat says:

      Bila tak ada manusia berlari merempuh barier, menjerit macam berok, membaling, melontar, melompat atas kereta, mencederakan polis…. itulah dinamakan demo aman.

      Demo aman begini mampu membuat perempuan tua 55 tahun terkencing terberak. Dia lihat bersih 4.0 dan dia nampak halau 1.0. Dia pandai kira dari halau 1.0 akan ada 2.0 dan 3.0. Tapi kita akan rubahkan jadi Nyah 2.0 nanti.

    • selamber says:

      MANGKOK punya bujang Xsenang..tahu pulak marah bila diorang buat mcmtu..tp takde la sampai merempuh2 masuk..xde la pulak sampai memanjat2 & meroboh2kan pagar rumah ambibay kesayangan korang tu..sapa suruh buat rusuhan..baru kene balas sikit je dah melenting2..berat sebelah la konon…BODOHHH

    • kandawai says:

      aik ingatkan dah tak perlu perkhidmatan pihak keselamatan polis/dbkl. bukankah mereka itu anjing. anjing yang mahu dibunuh oleh pendemo bershit. kenapa bahru sekarang dapat melihat yang mereka itu ada kuasa menjaga keamanan? sedangkan masa bershid kuasa mereka diperlekeh. mereka dihina. malah mahu dibunuh.

    • StinGray says:

      BS…tahu pun hang makna undang-undang..kalau hang nk tau kenapa FRU tak perambat depa, jawabannya yang datang depan rumah Ambabiga tu menuntut keadilan mutlak secara berakhalak….

      Kalau hang nak tau kenapa FRU perambat puak Bershit3 tu, jawabannya sebab yang datang diDataran Merdeka tu mencari keadilan palsu secara nafsu ala2 berok sawan…clear kan BS…kalau tak clear aku up lg ni….

    • zumazore says:

      so BS ko nak polis simbah atau pancut air kat mereka yang berdemo secara tertib?.. lol.. ko ni kambing ker tenuk yang tak tahu membezakan yang mana satu baik dan yang mana satu ganas..
      INILAH SATU DARI BERIBU TAULADAN BANGANG DARI P.R

    • bangKano says:

      Hang ni bodo ka apa hah…? jangan nak sama kan perhimpunan BERSIH 3.0 ngan perhimpunan peniaga kecil tu. Polis tak semboq ayaq gatai kat peniaga aman tu kerana tak ada larangan berhimpun. Lain la ngan perhimpunan BERSIH 3.0 tu pendemo meluru masuk ke Dataran Merdeka yang di larang masuk oleh mahlamah. Sebab tu la polis dok pi semboq kat hang pa yang bodo macam lembu belaan Ambiega…!!!

    • Jack says:

      Hoi bujang senang bahlul!!!!
      Lu tak tau ke perhimpunan aman tidak lagi perlu permit???
      Separutnya polis tidak halang perhimpunan tersebut.
      Satu lagi nak beritahu ialah polis tak sembur sebab mereka tidak langgar perintah mahkamah dan tidak berlaku ganas.
      Bodoh!!!!

    • yon76er says:

      Nie 1 lagi Buaya yg dok dlm pekan…Nak jadi KJK Ambiga gak yer…sayang nya dia pada Priah Betino nie..Jgn rebut2 dgn Pak Janggut dah lah yerkkk……Tapi Betino nie blh pakai depan Belakang gak…tak yah gusar Bujang & Pak Janggut blh 3 ways…….Pegerusi LGBT kata kan lah…

  3. Bujang Senang says:

    Kebencian dan marah rakyat kepadanya semakin memuncak apabila dilaporkan seramai lebih 100 orang cuba berhimpun di depan rumahnya semalam untuk menunjuk rasa protes terhadapnya????

    Marah rakyat semakin memuncah dengan seramai lebih 100 orang saja??? Adakah 100 orang ini mewakili kebanyakan rakyat Malaysia ker??? Yang cuma marah puak UMNO, perkasa dan kroninya saja..

    • Bulan Empat says:

      Kerana semua tahu untuk tundukkan manusia bernama Ambiga tidak memerlukan seribu orang. Seratus itu pun sebenarnya sudah lebih.

      Ambiga ternyata tunduk selepas terkencing 2 baldi dalam rumah dia.

    • selamber says:

      Iye la korang kan penyokong kesayangan ambigay..dok dalam kain ambigay..pendokong LGBT yg terang2 tak betul pun korang sokong & oertahankan..korng ingat rakyat Malaysia (Melayu Islam) terutamanya menyokong dia ke?..manusia pendek akal je yg menyokong..sbb..terpedaya..mmg jahanam punya PR

    • StinGray says:

      hehehe…baru 100 org jea yg datang dah kelam kabut si AmBABIga tu….yg lawaknya si AmBABIga tu siap SOS Pak janggut mintak nyawa……ape la yg boleh Pak janggut tu buat AmBABIga oiii…dia sendiri pun kalau kena tiup jea tah kemana melayangnya…..emmmm

    • rafrash says:

      Itu baru 100 orang Amburger dah terkencing kencing, tok janggut dah haru biru. Dah berani sangat tanggung ajelah.

    • syaa says:

      bodoh kau ni.umno dan bn tak la sampai suruh penyokong panyokongnya huru harakan rumah ambiga mcm pakatan haram hasut puak dia buat huru hara satu malaysia.klu umno dan bn nak buat pun boleh.umno dan bn lebih bertamadun.pakatan haram binatang,mana ada tamadun.

    • paklang says:

      Amboi.. sampaikan kouta hj pun jadi mangsa… hangpa dok merapu lagi… Nak suruh ganas macam hangpa buat kira berani la…

    • Ju says:

      Bujang senang kalu ko yakin…ko punya parti bole menang dlm pilihan raya nanti….ko teruskan dgn usaha yg sia2….sebab lepas kejadian bershit 3 ari tue…aku dah tau siapa yg bersih….

  4. tengkudin says:

    tau pulak dia kecot telor peranakan dia…lain kali jangan cabar kesabaran orang…nama je peguam tapi otak ambiga cam lembu…hahaha

    • Bulan Empat says:

      Ambiga naik tocang buat negara ini macam moyang dia punya kerana silap kita jugak. Kita terlalu hurmat diri sendiri dan duinampak passive tak mampu buat apa.

      Sekarang dia patut mula sedar yang retaliation rakyat adalah lebih dahsyat dari apa yang dia sudah buat.

      Kehebatan kuning 4.0, halau 1.0 berhak terima tabik spring dari semua.

      Wahai sahabat B 4.0, H 1.0 anda hero kami dan anda berhak menerima kalongan bunga. Anda berhemah, anda tidak sedikit pun ganas.

    • yon76er says:

      bila ko sebut lembu..teringat aku pd Simooooooooo @ lembu…hidup lg ker mamat nie or dah kena sembelih lps BERSHIT 3 tuu ari…kah…kah….

  5. umnototok says:

    Kah..kah..kah..Buah pelxx Bujang senang berat sebelah!!!!
    Apa nak marah orang langgar undang2..bukankah itu budaya Bersih 1-3…..

  6. kamen rider says:

    bujang senang : tau plak kata yg 100 tu bkn gambarkan/wakili rakyat malaysia…ingat yg pegi demonstrasi BERSIH 1.0/2.0/3.0 tu wakili kami ke??? bodo punya statement…banggang dan sekata dgn nye… tgk bila perhimpunan yg x dipersetujui org kan ada kesan x baik…sama gak ngan BERSIH…(kononnya bersih)…MALAYSIA ni dah aman bro…demokrasi pun baik (kalau zalim xde la sampai berapa negeri PR ambil alih)..let say kalau PR dpt tampuk pemerintahan , demonstrasi begini ke nanti org nak buat…pikir2 la bro..tunku aziz pun ckp yg dia penah lalui zaman dulu, negara yg buat demo ni…hasilnya byk negatif drpd matlamat sebenar…buku sejarah org buat suh tgk/kaji/teladan bg kita ni…bila kata buta sejarah ko marahhhhhhhhhhhhh……(pikir guna kewarasan)…medan pilihanraya guna ko punya kuasa utk memilih…sapa majoriti dia la yg menang…xkan minoriti plak yg nak amik kuasa…bodooooooooooooooooo la ko ni broooooooo….(aku plak yg emosi layan lembu mcm ko ni) p/s: kebebasan bersuara ada batasnye…simpan baik2 dlm otak ko ni bro….rakyat benci & marah kat sape pun, medan demonstrasi jalanan bkn jln nye…

  7. talking head says:

    En. Bujang Senang, bila masa pula anggaran 30,000 demonstran bersih 3.0 mewakili 27 juta rakyat Malaysia?

    • sungai_siput says:

      talking head

      aku baru nak type, tapi hang da type ..ok lah tu

      BS ni rasa nya bukan encik… cik ataupun puan

      dia ada gebang kata dia ni pejuang keadilan….

      dia tak suka gay dgn lesbian….

      lagi satu hobi dia suka bagi markah kat hujah orang lain bro…

  8. Anak Lenggong says:

    Tahniah kepada peniaga dan NGO yang telah mengajar sikeling betina ni pengertian menghormati orang lain..dulu dia ingat dia sebagai mantan presiden majlis peguam tu dia dah besar sangat dengan tak menghormati orang lain diatas slogen hak asasi manusia..

    So..sekarang atas dasar yang sama pihak peniaga dan NGO ini lakukan..tiada apa2 kesalahan kan sebab mengikut kata keling betina ni boleh berhimpun dimana-mana saja..jadiii terima je laa..

    Lepas ni diharap para peniaga dan NGO membuat deklimasi sajak pulak didepan rumah situa berjanggut putih samad said pulak …sebab dia merupakan salah saorang penaung Bersih 3.0…tengok apa pula reaksinya..

    • nak join deklamasi sajak says:

      hehe…sokong2. saya pun nak join deklamasi sajak depan rumah pak samad janggut!! pantun2 pun boleh kan.. syair tentu lagi klaz kan… hehe.. pak samad janggut tolonglah berbalas2 pantun dengan kita ek..

  9. Santrang says:

    Hai ambiga , kau ujudkan masaalah pada orang, orang akan fikirkan ujudkan masaalah pada kau,jangan kau besar kepala kerana kau dilindungi oleh kuasa-kuasa luar dan anwar ibrahim kau fikir kau boleh buat apa saja kau suka, kau macam semut saja berbanding dengan rakyat.Kalau kau berani buat lagi kecoh yang mengusahkan orang, dan kau akan terima lebih dashat lagi kesusahan yang akan kau hadapi, bodoh punya orang….

  10. Bulan Empat says:

    TERBARU PENGANJUR RUSUHAN BAKAL DIDAKWA KEMAHKAMAH.

    Selain dari Anwar dan Madu dia yang telah diseret ke mahkamah, yang lain lain juga akan naik turun kemahkamah. Penjenayah ini sebenarnya tak berapa heran kena hukum pasal salah dia orang ini akan didenda dengan RM dan pasti mereka mampu bayar tanpa perlu kena gari masok jail .

    Tapi DIKATAkan lawsuit terhadap si Nuar dan madu dia jika convicted akan disqualify dia dari bertanding PRU. Kemungkinan ini lah yang sedang di gendangkan oleh cacai mereka sekarang tentang ketidak adilan kerajaan konon. Kerana mereka hanya fikir dalam kotak sempit dan merasakan diri mereka mengatasi undang undang, boleh berbuat apa yang bapak emak dia orang suka.

    Undang undang mak bapak dia orang buat dirumah sendiri pun dia kena ikut ini pulak undang undang kerajaan yang dibuat bagi memastikan perjalanan negara dan kehidupan rakyat aman dan sejahtera.

    Punye lah tolol nya manusia jahat lagi sempit fikiran ini. Dalam hutan pun ada law. Tak percaya tentang law dalam hutan, cuba masok hutan, cuba meraung kemudian kencing merata dipangkal pokok sebarangan ikut suka hati. Lepas itu tunggu apa yang berlaku. Samada kau orang sesat tak jumpa jalan keluar atau dirasok jembalang hutan. Itu lah makna nya law. Peraturan dan pantang larang mesti kena ikut.

    • Bulan Empat says:

      KITE ADA BUJANG SENANG YANG MEMEKIK TERLOLONG. TAPI KITE KEHILANGAN DUA TIGA YANG LAIN TERMASOK MOOOOOO YANG SEBUTANNYA MACAM SAPI.

      MUNGKIN JUGAK SUDAH TUKAR NAMA, SWOP IDENTITY. LET IT BE.

  11. Din67 says:

    Peguam plaintif kata pihaknya betul sama sebaliknya pihak defenden. Bila di sebut peguam, jangan keliru, dia akan condong kat mana dia akan dibayar betul tak betul cerita no.2. sebagai pemerhati tak bole percaya sangat kat peguam kekadang naampak macam malaikat, corner baring lebih teruk dari penyamun. Yang Penting Hakim mestilah adil.. berat tugas hakim ni.

  12. danielgks says:

    1 hari tak dapat niaga nak bising macam nak mati.
    bukan nak kata kerja lebih rajin lagi.
    pergi pulak rumah orang bagi burger free pulak.
    sekarang dah jadi pulak 2 hari tak niaga.
    ni pulak peniaga kecil.
    apa logiknya.
    saya rasa logiknya ada back-up lah tu.
    anyway patut lah berniaga kecil bertahun-tahun sebab bodoh.

    • jebat says:

      dia org bukan tak berniaga la bahalol tp tak boleh niaga angkara babiga-bagiga yg duk demo..kalau dah kepala pro murtad pencacai memanglah bodoh sombong..

      • StinGray says:

        Kalau ada back-up sekali pun hang peduli apa…yang penting betina AmBABIga tu perlu diajar Kesopanan & Kesusilaan sebagai rakyat Malayisa….

        Jgn hina peniaga2 kecil mcm tu…kalau hang org islam laa…kalau hang ni kapiaq harbi lantak hang la..tapi kami akan tentang habis-habisan mahkluk perosak mcm hang ni sampai pupus….paham!!!

        • selamber says:

          hehe..danielgeligeli..dah la BODOH..BAHLOL pulak tu..

          • danielgks says:

            hei jebat bodoh pakai lah cermin mata saya kata tak dapat niaga.
            oi stingray, hang tak paham maksud ada backup ke? ada backup maksud bukan agenda sebenar peniaga kecil nak demo depan orang tapi dipengaruh buat demikian paham.
            dari hang pi sendiri dan dipengaruh lain tau? tak paham tak apa boleh balik tadika belajar.
            tentanglah sepuas-puasnya sampai hang syok sendiri, biasalah orang tak ada kerja so tiap-tiap hari boleh berdemo macam lembu ikut arahan depan rumah orang.
            hahaha selamber pun bodoh dan bangang macam lembu.

  13. raplahjingaa says:

    aiii…tok janggut selekeh tu makin rapat dengan ambiga….puaka-puaka pakatan haram ni bukan boleh kira dengan depa….hentam je lah tok janggut oii…ambiga pun ambiga laaah…hehe

  14. bujuk says:

    Hihihi… 100 orang punya suara nak d banding dengan 100 ribu orang punya suara. 100 ribu orang turun bersih 3.0 kerana marahkan UMNO/BN @ SPR. Tapi hanya 100 orang yg. marahkan bersih. Lagi lawak… golongan yg. kata rugi perniagaan mereka menawarkan kereta mewah kepada yg. datang sokong mereka, pun takda orang datang jugak.

    • syaa says:

      klu umno dan bn nak hasut penyokong penyokongnya mcm pakatan haram buat,bukan setakat 25 000,10 juta org akan turun la bodoh.tak payah la nak tunjukkan kekuatan kat jalan mcm pakatan haram tu.buat huru hara jer.

    • StinGray says:

      hehehehe…tu la bujuk…lain kali pi la joint Bersih tu…pi tengok dgn mata kepala hang sendiri…lama sgt hang kena tipu ni….bukan 300 ribu ke bujuk????……

      oppsss…Bersih4 ni hang jangan lupa joint pulak bujuk…

    • raplahjingaa says:

      alaaaa bujuk hang ni….karpal sink punya suara satu je….tapi disebabkan dia bersuara…semua dol PAS senyap ruyup, tergagap-gagap si tua kutuk tu…aji adi pulak berbuih-buih mulut tukar cerita..

      karpal sink sorang jerrr…..hehe

  15. djray says:

    Baru padan muka. Tunggu kalau kerajaan arab saudi sekat jemaah malaysia ke tanah suci pulak.. mmg 1 malaysia akan datang ke rumah ambiga.. robohkan rumah baru tau! lain kali jgn bagi melayu marah!! yg masih sokong ambiga tu patut tukar je keturunan melayu ke ‘melayu keling haprak’.. x layak jadi melayu jati!

  16. yon76er says:

    Aku harap sangat2lah Pasar malam dpn rumah Betino LGBT nie berterusan sampai jadi Pasar Ramadan nanti…..Baru Betul…

  17. Tunggu dan Lihat says:

    saya hanya berharap Allah swt menurunkan bala ke atas org yg berniat jahat terhadap negara dan agama islam. Semoga dia tidak diterima bumi dan mati seperti president Turki Mustafa Kemal Ataturk. Sekiranya tidak dapat melihat dengan mata kepala sendiri, sekadar mendengar beritanya sahaja pun jadilah.

  18. raja kongkiak says:

    Wow…penjilat bontot ambiga masih bersemangat untuk terus memeluk dan mencium di samping menjilat sisa-sisa yang masih melekat. Tapi sayang…akhirnya ambiga yang selama ini cuba “memggeraskan” apa yang dia ada dari memintak maaf kepada rakyat malaysia terpaksa “melembekkannya”. Kini dia terpaksa melutut memohon maaaf juga. Tapi sayang tukang cium dan jilat montot ambiga tak tau, depa ingat heroin depa tuh masih ada kekerasannya. Hahahah….tak sedaq-sedaq lagi puak pencium bontot ambiga, sebab seudah tak kenal dan tahu yang mana busuk dan yang mana wangi..kacauuu baikkkkk!!

Leave a Reply

Threesome