Menu Utama

Ambiga Akhirnya Mengaku Kalah

 

Setelah mengetuai 25,000 orang untuk membuat provokasi terhadap pihak polis di jalanan yang akhirnya berakhir dengan huru-hara, kecederaan, kerosakan terhadap harta awam dan mengotorkan kawasan tersebut dengan sampah-sarap, Ambiga dengan tidak malunya tidak mahu bertanggungjawab terhadap apa yang terjadi. Dia mendakwa bahawa dia tidak mengarahkan penyokong-penyokongnya supaya mengganas. Ambiga langsung tidak menyesal terhadap tindakannya yang enggan menerima Stadium Merdeka untuk menjalankan perhimpunan aman ‘Duduk Dan Bantahnya’.
Apa yang Ambiga mahu adalah publisiti dan sokongan dari parti-parti tententu terhadap bantahan yang dilakukan. Dia berharap agar BERSIH mampu membantu gologan liberal dalam meraih kuasa.

Namun, dia tetap gagal untuk membawa pendekatan ini di jalanan. Sekurang-kurangnya, rakyat sedar bahawa BERSIH seakan-akan menunjukkan bahawa Pilihan Raya Umum (PRU) tidak akan bersih dan mereka akan menjalankan lebih banyak protes dan mereka juga akan membawa lebih ramai media asing yang akan membantu dalam menjatuhkan kerajaan.
Ambiga pasti menjangkakan bahawa dia akan dikutuk oleh penyokong kerajaan. Namun, dia pasti mempunyai ‘kekuatan dan semangat’ yang kental. Jadi, apabila semuanya berakhir, dia pasti menjangkakan bahawa rakyat pasti akan sentiasa menyebut-nyebut tentang semangat ‘keheroan-nya’
Dia pasti tidak menjangka bahawa orang-orang biasa atau ‘nobodies’, akan membantah dan mengamuk akibat daripada kesan BERSIH 3.0. Sebenarnya, mereka tidak berbuat banyak, mereka hanya memasang gerai-gerai dan menari sedikit di hadapan rumahnya, tetapi itu sudah cukup untuk menakutkan Ambiga.
Dalam keadaan panik, dia menyifatkan mereka sebagai bodoh, tidak matang, dan penganggur yang tidak mempunyai apa-apa yang lebih baik untuk dilakukan. Ambiga marah kerana mereka telah mengganggu jiran-jirannya, melanggar hak privasinya dan mengotorkan kawasan rumahnya dengan sampah-sarap di sepanjang jalan di rumahnya.
Apa yang dia tidak sedar adalah dia telah lakukan perkara yang sama terhadap peniaga-peniaga tersebut, lebih teruk lagi, kerana dia telah menganggu pendapatan harian mereka. Dia tidak sedar bahawa terdapat banyak perumahan di Kuala Lumpur dan juga di sepanjang jalan yang dikotori oleh BERSIH pada 28hb April 2012. Penduduk di pangsapuri, tetamu di hotel-hotel yang pasti mempunyai rancangan hari itu bnagaimanapun terkandas, takut dan tertanya-tanya mengapa Ambiga hancurkan rancangan mereka pada hari tersebut.
Semestinya, Ambiga akan memberi alasan bahawa ianya hanya dijalankan selama ‘satu’ hari. Tetapi, BERSIH 2.0 pada 9 Julai 2011 juga dijalankan selama ‘satu’ hari. Dan kini terdapat khabar angin yang mengatakan bahawa satu lagi protes akan dijalankan kerana PAS sudah mula meroyan untuk menjalankan ‘satu’ lagi demonstrasi. Jadi, tiada siapa yang tahu berapa ‘satu’ hari lagi Ambiga akan jalankan.
Ada yang boleh mengatakan bahawa perbuatan membalas dendam adalah kebudak-budakan. Walau bagaimanapun, kita mehu mengucapkan tahniah kepada yang para peniaga dan yang rakyat yang datang untuk memperjuangkan hak-hak mereka menyatakan bantahan mereka terhadap BERSIH dan melakukannya di tempat yang betul – di hadapan rumah Ambiga.
Ambiga mendakwa bahawa dia mewakili suara majoriti rakyat.Namun, para meniaga tersebut adalah antara mereka yang tidak pernah menyokong Ambiga. Terdapat beberapa laporan polis dan panggilan yang telah dibuat bagi membatalkan perhimpunan BERSIH, dan ianya dibuat oleh rakyat.
Adakah Ambiga dengar akan rintihan rakyat?
Dan bilakah rakyat pernah mengundi Ambiga untuk mewakili kita? Dia semestinya tidak mewakili penulis, keluarga, rakajn sekerja dan rakan-rakan penulis yang kini tidak tahan melayan kerenah dari Ambiga.
Apapun, rakyat perlu bersyukur kerana Ambiga akhirnya belajar dari kesilapan setelah dua lagi kumpulan telah datang ke rumahnya untuk membantah BERSIH. Jadi, setelah menerima segala memo, gangguan dan ‘pasar malam aman’ di hadapan rumahnya. Ratu LGBT ini tidak mampu bertahan lagi

.
Akhirnya, dia meminta maaf!
Kita tidak perlu mempersoalkan seikhlas mana Ambiga dalam memohon maaf.
Dengan ini, kita percaya bahawa Ambiga tidak akan menggangu kita, rakyat Malaysia. Dan jika dia masih berbuat demikian, pasti jiran-jiran Ambiga akan menghalau ratu LGBT ini keluar dari kawasan perumahan mereka.

Beruang Biru

lagi di : http://jinggo-fotopages.blogspot.com/2012/05/ambiga-enggan-terima-risalah-halau-10.html






9 Komen to Ambiga Akhirnya Mengaku Kalah

  1. jojo says:

    ngaku ngaku jugak tapi gantirugi bila nak bayar?!

  2. aziz pukimak says:

    terbaik. eh, PAS kan kata Allah bersama mereka, mana PAS?
    ohh..lupa golongan PAS ni byk kafir.
    duit kena balun ngan DAP dan PKR. kesian. jgn lupa malam karang buat ceramah komunis dan kutip derma atas nama islam!

  3. Bulan Empat says:

    SEbut pasal KAFIR terdengarlah satu kenyataan ye ini orang bukan islam sebenarnya ngeri dengan perkataan kafir itu sendiri yang sering disebut oleh orang islam. Walau pun hakikatnya mereka adalah orang kafir kerana mereka bukan orang islam.

    Kafir bagi mereka ialah orang jahat. Orang yang saban hari melakukankan dosa kejahatan dan penjenayah.

    Bagi kita orang Islam, KAFIR atau infidels ialah orang yang menganut agama lain selain dari islam. Walau pun mereka mungkin baik, banyak menderma dan berbakti kepada negara tetapi mereka tetap kafir kerana mereka menganut agama lain selain Islam.

    MAKA dari sini bayangkan apa perasaan mereka yang bukan penganut islam ini rasa dan anggap bila kita memanggil sedara segama kita sebagai kafir.

    Sebagaimana orang PAS memanggil orang yang bukan PAS kafir. Sebagaimana dakwaan mereka sembelihan orang Umno haram dimakan kerana Umno kafir.

    Cakap lagi pasal kafir, si AMBIgo yang memang kafir ini seharusnya setelah menerima ‘ancaman’ aman akan bertaubat. Setelah rasakan perbuatan dia yang telah lepas adalah perbuatan yang paling besar onarnya, akan mula rasa insaf. Jadi tak adalah lagi perhimpunan bersih yang KOTOR dari dia.

    Sepatutnya sudah tak ada lagi BERsih kerana berSIH 4.0 pun sudah diambil alih oleh kumpulan yang benar benar bersih. Ditambah lagi dengan HALau 1.0.

    Kalau dia masih degil kita boleh rancangkan Cibai Kereput 1.0 dan Buntut Berkedut 1.0 untuk memastikan halau 1.0 benar benar berkesan.

  4. DARAHUMNO says:

    sebab itulah harapan saya salah satu dari anak2 penasihat “persatuan dajjal semmelaysia” tu akan dibukakan hatinya oleh allah di butakan matanya.merayu agar emak dan bapaknya bertaubat betul2.satukan orang melayu.kesian saya tengok org melayu berpecah belah gara2 menyokong org2 yg kecewa.syaitan akan masuk ke dalam darah anak adam yg sedang marah,kecewa dll.seperti mana kecewanya iblis dengan kehadiran adam.rindu,sedih saya bila tiba sambutan maulud nabi,hari raya,1 rejab,kita umat melayu yg islam berkumpul.ketua masing2 keluarkan amanat supaya kita bersangka baik.mcm dulu2 60an,70an.

  5. DARAHUMNO says:

    munafik,kufur,kafir.didiklah anak bangsa kita supaya jauhkan dari gulungan2 ini..mati,seksaan barzah,titian sirat,padang masyar,surga neraka semuanya wujud dan akan kita tempoh..

  6. selamber says:

    Akhirnya ambiga mengaku kalah???….bole percaya ke malaun2 pakatan haram nih..?..nak menyelamatkan diri je ni…hmmmm

  7. paklawak d'dapur says:

    puak2 pas kalau bercakap
    semua dia betul semua hal2
    agama islam dia pakar.. dia
    ingat dia sahaja yg menganuti
    agama islam.. dia ingat islam
    tu cuma dia Allah anugerah..
    Islam tu bukan hak pas.. pas
    sekadar sebuah parti.. parti
    yg memutar belitkan agama
    islam untuk kepentingan parti
    dan puak pemimpin yg taksub
    tapi tak ada hala tuju
    berpolitik… pas sekadar parti
    politik yg tak punya modal
    insan yg jujur lagi suka
    memfitnah dan membawa
    kabar pembohong semata2 ..
    bila masa pilihanraya suka
    menabur janji palsu.. kalau
    pas bagus kenapa pas tidak
    pernah menang untuk
    memerintah Malaysia.. jika
    pemimpin2 pas bagus
    sangat.. apa baktinya kepada
    rakyat Malaysia setelah 55
    tahun Malaysia merdeka apa
    sumbangan bakti pemimpin
    pas pada kemajuan Malaysia..
    kata parti islam tapi apa
    sumbangan agama dan
    bangsa melayu yg dia buat..
    kecuali mengkafirkan sesama
    umah islam dan menabur
    fitnah.. membohong dan
    mungkir janji2 pilihan raya
    ada lah…

Leave a Reply

Threesome