Menu Utama

Wee Ka Siong Ditumbuk: Siapa Sebenarnya Samseng Sekarang?

PAKATAN harami sejak beberapa menjak ini gemar menggunakan pendekatan mengaitkan UMNO dengan imej samseng.  Untuk menyokong gambaran tersebut dikatakanlah Nurul Izzah nak kena tumbuk, Guan Eng nak kena pukul, Anwar nak kena liwat dan sebagainya.

Penulis sebut Anwar nak kena liwat ke tadi?

Apa-apa punlah.  Yang penting tu isunya disini cubaan mengatakan kita UMNO ni ganas dan depa tulah yang sebenarnya suci murni macam minyak masak Sri Murni.

Walhal takde bukti pun bahawa ‘samseng’ yang terlibat itu orang UMNO.  Hanya sebab dia pakai baju UMNO, itu mungkin samseng yang diupah sendiri oleh Anwar untuk menjatuhkan imej UMNO.

Dan apa ke banghalnya UMNO nak menghantar samseng yang pakai atau bawa bendera UMNO?  Bukankah itu hanya mendedahkan UMNO kepada kecaman dan kutukan?  Ini politik zaman 60-an PKR sebab banyak sangat terpengaruh dengan wayang lama.

Tapi janganlah kita terlupa.  Dalam kalau diikutkan sejarah negara ni bermula tahun 1998, imej ganas dalam berpolitik sebenarnya banyak dikaitkan dengan PKR dan PAS.

Paling di atas sudah tentulah PKR.  Banyak contoh yang  boleh ditunjukkan disini seperti cubaan menggagalkan upacara sumpah laknat oleh Trio Datuk T pada April tahun sudah dan sidang media bekas pegawai khas Anwar, Rahimi Osman pada Oktober 2010.

Disamping demonstrasi-demonstrasi yang kononnya aman tapi sering kali berakhir dengan kekecohan sebab penyokong Pakatan harami mananya yang reti makan saman, semuanya pun suka nak mencetuskan keadaan tidak tenteram.

Perhimpunan Dong Zong di Kajang semalam yang menyaksikan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Wee Ka Siong ditumbuk pula kita percaya dilakukan penyokong DAP sebab DAP saja yang kuat sokong Dong Zong ni.

Walaupun dakwaan Wee Ka Siong itu belum dibuktikan kerana polis masih menjalankan siasatan, tak salah untuk bercakap sebab dakwaan Nurul Izzah nak kena tumbuk pun masih tidak terbukti sehingga sekarang tapi UMNO dah dituduh sebagai bertanggungjawab dah, tak  gitu?

Minggu sudah, Ketua Wanita MCA Pulau Pinang, Tan Cheng Liang diprovok, digelar ayam tua dan pelacur oleh penyokong Pakatan harami dalam satu majlis di negeri tersebut.

Semua ini menunjukkan bahawa Pakatan haramilah sebenarnya yang mengamalkan politik samseng, bukan UMNO mahupun BN seperti mana yang hebat dituduh sekarang.

Isu UMNO dan samseng ini dibangkit dan diulang banyak kali hanya untuk menanamkan persepsi negatif UMNO kepada rakyat.  Tak pulak disedari mereka bahawa dalam masa yang sama Pakatan harami juga menuduh UMNO mengawal polis dan tentera.

Macam mana tu?  Kejap kata kita guna samseng, kejap kata kita guna polis?  Kalau dah boleh guna polis, nak guna samseng buat apa lagi?

Itulah pelik dan singkatnya otak penyokong Pakatan harami dan kesempatan ini digunakan sebaik mungkin oleh manusia bernama Anwar untuk kepentingan politik peribadinya dan itu sahaja semata-mata.

Mananya ada yang berkaitan dengan kepentingan rakyat, bohong saja semua itu.






61 Komen to Wee Ka Siong Ditumbuk: Siapa Sebenarnya Samseng Sekarang?

  1. melayu_islam says:

    ye ke…setahu aku yg mafianye anak nazri aziz n zahid hamidi tu…tumbuk org sampai lebam…tu x sbut polis lg..tumbuk org sampai lebam muke

  2. Anak Lenggong says:

    Selama ini dalam setiap PRU ataupun PRK sape yang jadi samseng bukan ke Pak Lobai PAS..yang berlakun kena belasah pun pak Lobai PAS jugak..

    Sewaktu pihak pembangkang menjadikan jalanraya sebagai pentas untuk menunjukkan kuasa..sape yang jadi samseng upahan..Pak Lobai PAS jugak..

  3. Mohd Tasyahud says:

    Jangan hairanlah dengan mereka semua, tanya sahaja dengan Reformis 1998, setiap sekali demonstrasi siapa yang mulakan provokasi? Siapa yang memulakan panggilan anjing dan babi kepada polis?
    Saya pun pernah buat perkara yang sama, bukan susah, tunjukkan sahaja kesalahannya pada polis, seperti kata pepatah, baling batu sembunyi tangan. Kekadang polis tu berdiri memerhati sahaja, kita langgarlah dia dan kita jatuh, katakanlah polis tu berkasar dengan kita pasti orang percaya.

    • bujuk says:

      jelaslah, hang ni jenis refomis yg. tak ikut kata ketua. Refomis sebenar tak buat apa hang buat.

      • jebat says:

        he..he..ketua pun dipilih secara jalanan kualiti pun mcm longkang jugak la..tengokla kualiti mat sabu, mahfuz mr bean tak layak langsung diangkat jadi pemimpin..

        • bujuk says:

          siapa yg. tentukan layak ke tidak?
          dah dia dapat undi terbanyak, dia menang la. Macam TunM lawan KULI dulu dia kata akan terus jadi Presiden walaupun menag 1 undi.

  4. sekarang melayu tak semua Islam says:

    Dia ni penyokong komunis. Melayu Islam konon.

  5. MenantuOrgFelda says:

    Anak LGE raba nenen budak sampai coklat, itu samseng tak? Ha ha ha….

  6. Cfu says:

    Puak PR dah banyak kali MENYAMAR pakai baju UMNO dan pegang bendera UMNO semasa melakukan keganasan. Diupah oleh boss depa.

  7. melayu_islam says:

    x payah nafikan la…org da tau prangai amn la cmne….terutamenye pemude amno..nk2 time pilihanraye…korang tgk je mase raih undi hari mengundi…prangai mcm pe tah.. lucah semacam…smseng kg je…cmtu ke pewaris kepimpinan amno..hancurla bangse melayu jawabnye… x beradap lgsg…

  8. mat says:

    Melayu_islam ni sekolah lagi ke? dah pi tidor esok nak sekolah la dik..

  9. tony gunawan says:

    tak payah menafikan umno tu samseng!
    menteri agama umno menumbuk kendak anak perempuannya sehingga terlantar di hospital!
    apa macam komen!

    • raplahjingaa says:

      mat sabu pun samseng jugak…masuk bilik hotel bini orang pagi-pagi buta, kalau tak samseng apa namanya tu….tolong komen sat..

  10. tony gunawan says:

    begitu dengan anak nazri aziz ,pakai kereta porsche bernilai jutaan ringgit (entah duit itu datang dari mana,mungkin ayahnya yang bagi) berlagat macam samseng memukul pegawai keselamatan hanya tidak mahu berdaftar nama untuk masuk ke kondo mewah !
    apa macam anda pun tak komen!

  11. melayu_islam says:

    gagal rancangan penulis ni nk menunjukkan amno tu berbudi pekerti… pemimpin sendiri berlagak samseng…

  12. fabregaz says:

    pas paling samseng sebab berani tido tgh jalan..steady!

    • raplahjingaa says:

      hehe..

    • melayu_islam says:

      tido atas jln x pa…jgn tido dlm kandang lembu dah la…lembu lg hebat tido kondo..lembu pon x staraf hangpa…korang layak duduk dlm kandang lembu ja…sbb x dapat pa..dibodohkan pemimpim penyangak..

      • StinGray says:

        Tak mcm melayu islam punye komen pun???…

        Hai.. surah mana yg hang rujuk lembu lebih mulia dari manusia..tuhan mana yg wakilkan hang ckp mcm tu…dewa krisna ke???…hang ni kalau nk jadi lebai jgn la jadi lebai “KADANG2″…

        Tapi ni la wajah juak2 PAS, bila nk menipu semua nas dan hadith dibaca, bila hangin setan pun kagum dgn hangpa..

        priahhh..melayu islam konon..

        • melayu_islam says:

          aku x prnh kta aku lebai ka apa…biasa la…kalau ckp baik2 pon korang xdgr..makin diejek adelah…skrg2nye aku x da carut marut mcm korang..x aih…shahrizat punya kata..betoi apa…kalau lembu x lbh hebat dr korang…x kan laki dia beli kondo utk ternak lembu kan…..mknanya dia syg lembu lg dari org mcm korang…betoi x…

          • jebat says:

            apa kisah pulak yg duk perbesarkan ladang babi..dia lebih suka babi dari penyokong mcm ko la..

    • C5 says:

      UMNO kena ugut oleh China dan India pun dah takut ….

      termasuk teloq mereka ke dalam…

    • kasturi says:

      hahaha..betul2..samseng pakai lebai lak tu..

  13. baba says:

    pakatan dah terbukti samseng jalanan. pukul curi ni memang kerja mereka dari dulu lagi. harap polis menyiasat dgn terperinci sebelum keluarkan kenyataan.

  14. C5 says:

    kena penumbuk sikit dah mengadu ….

    apa lah pemimpin BN ni tak ada teloq langsung ………

  15. C5 says:

    DALAM tempoh 1,460 hari dari tarikh Pilihan Raya Umum Ke-12, apa yang rakyat Selangor telah saksikan????.

    Apa hasil ekonomi baru Selangor?

    KOSONG MASA UMNO MEMERINTAH SAHAJA EKONOMI SELANGOR BAIK….

    Dalam tempoh empat tahun ini berapa banyak rumah mampu milik dibina?

    TAK BINA APA-APA …SEMUA RUMAH YANG ADA DINEGERI SELANGOR UMNO DAN BN YANG BINA…

    PKNS buat apa?

    MAIN TELOQ

    Berapa banyak kawasan pertumbuhan baru dibuka?

    TAK ADA LANGSUNG SELAM INI UMNO SAHAJA YANG BUAT…

    Jika semasa pentadbiran Barisan Nasional (BN), Selangor ada Lembah Bernam, Lembah Beringin, apa yang Menteri Besar kerajaan PKR Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim buat?

    PKR TAK BUAT APA ….. KHALID IBRAHIM TAK BUAT APA …. HANYA KHIR TOYOL SAHAJA YANG PANDAI BUAT ….

    Tak habis-habis yang dipasang Abdul Khalid di seluruh pelosok negeri adalah poster-poster dan sepanduk yang tertera ucapan ‘terima kasih, terima kasih dan terima kasih’. Terima kasih kepada siapa? Kepada diri sendirikah?

    UMNO/BN TAK PERNAH LETAK POSTER UNTUK BERTERIMA KASIH PADA RAKYAT ….

    RAKYAT MESTI BERTERIMA KASIH DENGAN PEMIMPIN UMNO/BN…

    SEBAB UMNO/BN YANG BAGI KEMEWAHAN DAN REZEKI PADA RAKYAT …..BUKAN ALLAH ….

  16. Yop Tulin says:

    Sekolah – sekolah cina , tamil – Suqui, DOng Ziong semua ni tutup sj.. habih ceriter..

  17. bangcak says:

    kekerasan bukan cara kita

  18. antoo says:

    Polis kata tak de bukti dia kena tumbuk—Tun Hisan

Leave a Reply