Menu Utama

UMNO & PAS: Tersirat Disebalik Yang Tersurat

Dalam bahasa Croatia, perkataan PAS membawa maksud ANJING. Manakala dalam tulisan jawi, ejaan UMNO (امنو) bunyinya menghampiri sebutan istilah arab, AMANU (امانو) yang memberi maksud BERIMAN.

Pasca PRU 12, 2008 sekian banyak bukti menyokong dan menunjukkan kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat (PR) agak tercorot & kerap mengikut rentak & arahan DAP.

Taat setia menurut perintah walau sekalipun kesucian agama dipertaruhkan.

Sifat anjing pula taat pada tuannya, entah apa sialnya kebetulan perkataan PAS dalam bahasa Croatia pula membawa maksud ANJING. Rezeki atau bala?

Berbanding UMNO (امنو) yang banyak bermuhasabah diri, mengakui kelemahan kemudian berani memperbetulkan kesilapan, sikap sedemikian menghampiri sifat orang yang beriman  (امانو) yang menyedari dirinya hanyalah hamba Allah yang tidak sempurna & tidak maksum sifatnya.

Akronim PAS pula berasal ejaan jawi yang ‘di romankan’ (ڤاس)P (pa), A (alif), S (sin), tapi jika di Melayukan singkatan sebenarnya ialah PIS (Parti Islam SeMalaysia – P (pa), I (alif), S (sin)).

Dalam bahasa Inggeris pula akronim PIS bunyinya hampir sama dengan sebutan perkataan PISS yang bila diterjemahkan semula membawa maksud KENCING.

Barangkali risaukan orang ramai mengetahui sikap PAS yang suka kencing meleret dan memperalatkan agama untuk menipu rakyat, maka akronim PIS yang dekat dengan bunyi PISS di abaikan dan PAS digunakan sebagai identiti hingga hari ini.

Realitinya, hari ini telah terbukti dalam pelbagai isu pokok & perkara yang menyentuh dasar perjuangan PAS, jelas tampak kelihatan agama hanyalah umpama propaganda kosmetik untuk menarik undi khalayak umum.

Sedangkan bila masuk bab pratikal, ia gagal dilaksanakan. Sembang gah mengalahkan bunyi tong drum namun di dalamnya kosong sama seperti simbol kosong pada bendera PAS.

Isu kalimah Allah s.w.t pun gagal dipertahankan dan isu kemurtadan di Selangor juga gagal ditangani, lebih dari cukup untuk menggambarkan slogan yang di laungkan & dasar Islam yang konon diperjuangkan oleh PAS hanyalah kosmetik, temberang & hanyalah KENCING semata-mata.

Manakala itu, dalam satu babak Pendekar Bujang Lapok, lakonan P.Ramle, Sudin & Aziz Satar, ada satu dialog yang diucapkan oleh Sudin yang berbunyi, “Alif, Min, Nun, Wau…. Alif tendang Wau, SARKIS”.

Ramai orang PAS berpendapat dialog Sudin yang mengeja “Alif, Min, Nun, Wau” itu sebagai SARKIS kemudian ditafsirkan ianya adalah sindiran tersirat terhadap UMNO, walhal dialog selanjutnya sengaja diabaikan – “Alif tendang Wau, SARKIS”. 

Fakta menunjukkan watak Sudin adalah seorang yang buta huruf, jadi ia membawa makna tersirat bahawasanya hanya orang buta huruf & buta kayu sahaja yang kerap tidak jelas sesuatu kebenaran kemudian mudah pula menyalah tafsirkan sesuatu mengikut kefahamannya yang terhad.

Dialog Sudin jika ditafsirkan dalam konteks lain, “Alif , Min, Nun, Wau…. Alif (A / U) tendang Wau (O), SARKIS” secara tersiratnya hampir kepada maksud “jika UMNO & orang Melayu gagal BERSATU (U = united) dalam satu saf (O = organisation), natijahnya UMNO & Melayu akan jadi bahan tawa semata-mata (SARKIS)”.

Apapun, apa saja tafsiran atau pemahaman kita berkaitan UMNO & PAS, kenyataannya UMNO kekal teguh mewakili kuasa politik umat Islam sementara PAS pula terus memperalatkan agama demi mengejar keuntungan politik akibatnya habis berkecamuk dasar & arah tujunya.

Dulu, kini dan di masa depan, orang Melayu Islam tetap tekad menolak parti yang memperalatkan agama demi politik kepartian apatah lagi bila parti tersebut memiliki sikap yang menghampiri sifat ANJING yang hanya pandai KENCING saja merata-rata.






90 Komen to UMNO & PAS: Tersirat Disebalik Yang Tersurat

  1. Mooohyideen says:

    Perlu ker percaya sumber umno ni???
    UMNO yg berkuasa pesal tak nak laksana???
    kedah memang nak buat hudud ni.

    • HackerXP says:

      moo, keratan berita pasal hudud tu datangnya dari sumber muktabar PR, Malaysiakini.

      cer cari..cer cari.. ha..ha..

      http://www.malaysiakini.com/news/184076

    • C4 says:

      UMNO dah tak ada modal …..dah..

      BN terdesak nak menang kali ini ..

      bawak lah cerita2 macam budak2 ..

      cerita setaraf dengan budak tadika

    • paklang says:

      Mooo.. ni adalah salah satu makhluk yabg sudin tujukan kata2nya

    • zarman says:

      si malaun Moo ni agaknya tidur dengan komputer kot, asal ada posting baru je, dia lah yang dulu bagi komen jahanam. Mungkinlah umat islam akhir zaman kut, tidor bangun dengan komputer, komen x masuk akal, fitnah etc tulah kerjanya. Ko dah tukar zikir harian dgn fitnah dan adu domba melalui internet.

      • Cfu says:

        Moo komen pun waktu syuruk 7.45am. Waktu terbit matahari dimana kedudukan antara 2 tanduk syaitan. Jadi faham-faham la.

  2. Mooohyideen says:

    UMNO ialah “United Malay ….” parti kununnnya champion memperjuangkan bahasa melayu..

  3. Mooohyideen says:

    UMNO parti yg memperjuangkan melayu:
    – melayu yg macam mana umno bantu?
    – at what expense and cost?

    Lim Kit Siang

    The Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak should present a White Paper to Parliament when it reconvenes on March 12 to present the government case to justify a third bailout of RM840 million for former Malaysian Airlines (MAS) chairman Tajudin Ramli – as well as reasons for the previous RM12 billion double bailouts for Tajudin.

    The latest round of bailout revolves around the out-of-court settlement of Tajudin’s RM589 million debts which Pengurusan Danaharta Nasional Bhd had obtained in a Kuala Lumpur High Court judgment in December 2009.

    The Minority Shareholders Watchdog Group (MSWG) described the judgment as probably the largest sum awarded in Malaysian legal history and computed that the total amount would have ballooned to RM840 million as the judgment allows Danaharta to charge an interest of two per cent over the base lending rate on the outstanding sum from Jan 1, 2006.

    It raised questions all Malaysians are asking and which must be answered by the Prime Minister in Parliament, viz:

    · What could have prompted Danaharta not to exercise its legal right to collect the outstanding amount?

    · Why the government resorted to an out-of-court settlement despite winning the case in court?

    The government write-off of RM840 million judgment debt due from Tajudin would at least be the third bailout of Tajudin using public funds, the first time involving RM1.8 billion bailout of Tajudin in December 2000 paying RM8.00 per share for his 29 per cent stake in MAS or more than double its market price then; and the second bailout in taking over the some RM10 billion losses suffered by MAS after Tajudin’s take over from 1994-2000.

    What public interests could Najib plead to justify a third bailout for Tajudin?

    It is time for Najib to come clean with Parliament and the nation whether there is any truth to Tajudin’s claim that he was directed by former Prime Minister Dr Mahathir Mohamad and former Finance Minister Tun Daim Zainudin in 1994 to buy a controlling stake in MAS to bail out the government as a “national service” – to partly “bail out” Bank Negara from its RM30 billion foreign exchange scandal in 1992/1993 – and that there was an “Overriding Agreement” to indemnify him against any losses suffered.

    Is it because what Tajudin was the truth despite the denial by Mahathir that was the reason for the series of Tajudin bailouts, including the current third Tajudin bailout of RM840 million?

    If Tajudin’s claim is baseless, as asserted by Mahathir, then Tajudin had committed perjury in making a false affidavit. Why then had no criminal action been instituted against Tajudin?

    Whatever the truth, Parliament and the country are entitled to know the facts especially on why the Government of Malaysia has to embark on further billion-ringgit bailouts of Tajudin after the RM12 billion double bail-outs after the disastrous six-year “privatisation” of MAS to Tajudin from 1994-2000!

    • kiasu says:

      Lim Kit Siang to Anwar Ibrahim (Finance Minister) in 1994:-

      Anwar Ibrahim is a liar. Anwar must resign for the rm30billions forex losses.

      “However, the person who must also bear responsibility for the colossal Bank Negara forex losses, apart from Tan Sri Jaffar Hussein, must be the Finance Minister, Anwar Ibrahim, himself. Jaffar should be made a Tun instead of having to resign in ignominy if it could be shown that over the years, Bank Negara had cumulatively made more profits from forex speculation despite the colossal losses in the past two years. Anwar Ibrahim had misled Parliament last July when I questioned him whether Bank Negara had suffered more forex losses. Anwar said that this was not true as he had been monitoring the Bank Negara’s forex dealings weekly.” – Lim Kit Siang, 1994

  4. Mooohyideen says:

    Penulis sepatutnya bawak hujah/dalil/ayat-alquran/hadith yg lebih bernas- sebaliknya bwk cerita p Ramlee.

    UMNO Dog sangat…

    • sungai_siput says:

      ini cerita lawak sesama ahli UMNO dalam KMU ni….

      hishhh…… terasa pulak mooh ni… bukan ahli UMNO pun kau ni…

      • pasdaplaknat says:

        dia terasa bro..maklumlah Moo..tgh muflis.. parti dia tgh kalut nk cover byk mslh..payment pun sangkut kot hehehe..

    • jebat says:

      he..he..anwar yg patut bawak dalil al quran bila sokong israel..

    • StinGray says:

      mooo..yg hang bawak citer Lim Kit Siang kat atas tu mcm mana plak…ada dalil/firman dan hadith ke dlm artikel LKS tu…

      moooo..bkn nk kata apa la, tapi lembu cuma pandai sikit dari hang jea tau…sikit jea….

  5. HackerXP says:

    marah betul Moo, dalam setengah jam sampai 4 komen ditulisnya.. rilek Moo.. sabor.

  6. bujuk says:

    Apakah Pemimpin dan Ahli UMNO menunjukkan ciri-ciri Amanu(orang2 beriman)?
    Terbaru MP sabak bernam dijatuhkan hukuman bersalah kerana clim acara yg. tak wujud. Yg. lama dan banyak lagi biar dulu… kita dedahkan kemudian.
    Bab Anjing dan kencing… takpalah kita kenal benar pasal akhlak ahli dan pemimpin UMNO. Inilah salah satu akhlak mereka, bila gagal berhujah dengan baik maka akan keluarlah gelaran2 yg. buruk serta makian.

    • HackerXP says:

      tentu sekali salah untuk mengatakan semua orang UMNO beriman kerana dalam setandan pisang tak semuanya elok.

      sama seperti tidak patut untuk orang Pas mengaku hanya dirinya saja yang Islamik & layak masuk syurga, kerana hak ketentuan syurga neraka hanya milik Allah s.w.t.

      Kes MP Sabak Bernam adalah antara kes betapa UMNO tidak menyorok kelamahan & kesilapan dirinya. Tidak sapu sampah ke bawah karpet dan tidak claim dirinya saja yg perfect.

      Perkataan UMNO menghampiri bunyi AMANU adalah hakikat walau tak semestinya gambaran keseluruhan.

      Akronim PAS membawa maksud ANJING (croatia) & PIS menghampiri sebutan PISS juga hakikat yang dekat dgn kenyataan & kedudukan PAS hari ini. 🙂

      • bujuk says:

        ok lah… tapi boleh tak sebut sorang pemimpin UMNO yg. berciri AMANU. kalangan menterilah senang…. tak kesah la, menteri JAKIM pun takpa. kalau ada la… nak korang sebut supaya kita boleh ulas AMANU dia.

        • StinGray says:

          nak bagi 1 nama rasanya tak adil la bujuk…sebab yg berciri AMANU dlm UMNO menghampiri 95%…hang tembak la salah sorang, kami nak tengok ulasan khawarij hang tu…cepat la bujuk…

          • bujuk says:

            Ok..lah mampu sebut 95% pun boleh. Dari dulu lagi aku pernah tanya soalan ni… belum keluar satu nama pun. Zaman dulu ramai yg. kata Pak Lah Mr.clean, tapi lepas jadi PM hilang dah clean dia. mungkin ada yg. lain…?

          • StinGray says:

            jgn byk kona la bujuk…hang pilih satu nama dan ulas…kami nk tengok ulasan hebat khawarij hang tu…cepat la bujuk…jgn nak gempak jea…ulas laaa…

          • bujuk says:

            Hang tak berani bagi 1 nama pun, macamana nak ulas… hehe. 95% konon.. 1 pun tak berani sebut. Mana AMANU… korang?

          • StinGray says:

            hai..suruh pilih dari 95% pun hang tak boleh nk pilih…hang ni sembang jea lebih bujuk…mcm tin kosong jea hang ni bujuk…cepat la ulas bujuk…hang bubuh nama sapa2 pun…95% tu bkn nya sikit…hang takut salah pilih ke????

          • bujuk says:

            masalahnya aku tak jumpa 1 pun yg. betul2 beriman, ZUHUD, WARAK…. kalau menteri JAKIM pun guna duit zakat untuk untuk bayar peguam, apalah yg. aku boleh harap dari yg. lain2.

          • StinGray says:

            tak jumpa ke tak tak boleh jawab bujuk…kesian kat hang…mcm tin kosong jea…standard hangpa laa..

          • bujuk says:

            Aku dah ulas sorang.. hang sebut pulak sorang kalau hang jumpa la.

        • zarman says:

          Kalau UMNO susah sikit sebab amalan mereka bukan dipentas politik bujuk ooii!!!. Tapi kalau dlm PR bulehlah ku nak sebut iaitu Mat Sabu phonesex, Anugay AlJubb dan terkini Ostad Khalwati Ha ha ha ha puas hati?

          • bujuk says:

            Masalahnya mereka kata dalam Quran sebut UMNO sebagai AMANU..(orang beriman) dan mereka kata lagi PAS adalah anjing dan PIS.

          • StinGray says:

            nak buat mcm mane bujuk…dah bunyi nye mcm tu…terima jea laa…

          • pasdaplaknat says:

            Allahuakbarr..
            ..berhujah dgn org MUNAFIQ bujuk ni perlukan banyak KESABARAN dan ISTIGHFAR..
            kalau tk jd mcm kisah Saidina Umar nk kerjakan shj Abdullah Bin Ubai yg sering ‘loyar buruk’ dengan Islam..

    • C4 says:

      pemimpin UMNO rasuah berjuta2 …. ciri2 amanu ????

      • sungai_siput says:

        bro c4

        masa kes almaunah dulu takitudin panggil kenalan aku datang kota baharu sebab nak suruh geng2 aku defense Almaunah ni

        dari pagi sampai lah ke petang duduk bercerita bergebang sakan kat hotel

        yg budak habaq kat aku bunyi nye macam ni,

        saya ni solt tunggang langgang bang kata budak tu pada aku, tapi si takiyudin hitam ni bila bab berceramah agama bukan main dasyat, tapi tak solat gak bang macam saya…

        aku cuma boleh nasihat kan kawan aku tu…. jangan jaga hal2 ibadat orang lain, itu dia dengan Allah

        sudah lah c4 , group PR ni mintak hadis dengan ayat kitabullah hanya nak kabur kabur kan mata orang ramai, kunun alim lah

        satu malaya dah tau korang jual ayat Allah hanya untuk kepentingan dunia sahaja

        la ni, boleh pulak PAS bagi group DAP berceramah pakai ayat2 Allah , Lim guan Eng pulak di angkat jadi sama taraf dengan Khalifah Umar Al Khattab

        penyokong2 PAS pun dah taknak bagi pada undi PR ni c4

        rasullullah mimpi minum susu sampai basah janggut beliau tumpah dek susu, lepai tu beliau bagi pada umar minum susu tu pulak dalam mimpi tu

        jadi sahabat lain bertanya apakah maksud mimpi rasulullah itu??? beliau menjawab itu adalah ilmu, bermaksud Umar alkhattab berpengetahuan tinggi dalam ilmu dunia akhirat…

        Rasullullah berkata lagi sekiranya ada nabi selepas aku, maka umar lah yang paling layak di pilih dan di angkat menjadi nabi..

        kalu begitu boleh suruh Lim Guan Eng buat satu buku untuk tafsir surah al Baqarah yek c4…..

        bertapa ramai nya orang2 islam di malaysia lebih2 ahli2 PAs sendiri yg cukup jelak bila2 pencacai anwar yg berada dalam PAS mengangkat Lim Guan Eng setaraf dengan Umar Al khattab?????

        Mudah2 mudahan Allah Taala melenyap kan orang mcm kau c4 kat muka bumu=i malaysia buat selama lama nya

        amin…

        • Mooohyideen says:

          Gang Samy Vel…dah sebat duit banyak dah…

        • bujuk says:

          Sorry la… aku tak percaya cerita ko. Mustahil TGNA nak lantik orang tak Solat jadi EXCO. Yg. merokok pun dia taknak jadi calon YB. mungkin mamat tu pernah jalan dengan D.Takiyudin tengok dia tak solat zohor, tapi D.Takiyudin solat JAMAK. Itu contoh la…

          • StinGray says:

            fuyooo…maksumnya EXSEKOR PISS ni…yg bawak bini org dlm otel dan keretapi tu nk simpan citer kat mana bujuk….tu por nik suka yea jadi YB…

            Takiyudin solat jamak tu, contoh ke hang nk menghalalkan politik hang…kalau tak sure, tak payah la nak agak2 bujuk…nak spin jugak hang ni…

          • bujuk says:

            Itu cerita tepi jalan macam sg.siput sebut… aku pun reka cerita setakat nak buat fitnah.

          • StinGray says:

            hang tak bleh jwb ke bujuk…tu contoh ke atau taksub hang pada boss2 hang…jawab laaa, jgn dok kalih sana sini…

          • jebat says:

            he..he..yg berkhalwat boleh pulak jadi calon..

          • sungai_siput says:

            husam musa macam mana bujuk/????

            cakap tak serupa bikin, kalau macam tu hang cakap bujuk, nik aziz sudah jatuh hukum kategori flip flop

          • pasdaplaknat says:

            hehhe layan je lah sibujuk tu bebel..
            nnt merajuk plak die..
            Parti PISS ni pemimpin2 dan balaci2nya sentiasa di’clear’ dr dosa..oleh rejim Pok Nik wpun buatlah dosa sebesar2 dosa..SESAT MENYESATKAN!

          • bujuk says:

            sg.siput.. Husam apa kes?

    • sungai_siput says:

      ramai bujuk….

      yang kau tak tau pun ada.. sebab depa tak pakai serban sebakul dengan jubah nak menunjuk nunjuk alim dan warak dalam ilmu agama

      abu jahal pun pakai serban sebakul dengan jubah, adakah beliau alim????

      kau pakai jubah tak bujuk???

      • Mooohyideen says:

        menutup kepala itu adalah sunnah. Jangan perlekeh. Keikhlasan tu hak allah.

        • StinGray says:

          pemfitnah citer pasai keikhlasan…mulut pun kena tutup jugak moooo…jgn asik nk salahkan org lain jea…dan tak pernah bersyukur apa yg Allah kurniakan pada kita rakyat msia ni…kalau hang rakyat malaysia laa…

        • sungai_siput says:

          abu jahal pakai serban dengan jubah tak moo?????

          apa beza jubah abu jahal dengan pemakai jubah PAS yg menyokong anwar dalam mempertahan kan negara israel????

          dan orang yg memakai jubah dalam mempertahan kan dakwah orang kristian terhadap umat islam di selangor….

          apa kau ingat orang lain tak belajar agama ka, kau ingat orang islam lain kat malaysia macam group kau ka , suka memperleceh kan orang islam yg lain

          lepaih tu dah tak boleh nak jawab, tuduh orang lain memperlekeh kan sunah

          betul lah memang puak2 hang ni tergolong dalam kategori khawarij

        • pasdaplaknat says:

          ooo menutup kepala tu Sunnah..pandai plak..
          menfitnah itu HARAM.. lawan pemimpin Islam HARAM..so asal tutup kepala boleh lah buat maksiat?
          ko amik sunat ko buat yg HARAM?..sesat nak mampos!

          • melayu_islam says:

            kalau ye pon x suke…jgn duk pelekeh sunah…terok sgt dah akhlak korang…sanggup kta mcm tu….x tau nk kte apa dh dgn akhlak puak2 korang dlm ni..rosak semuanye…

          • StinGray says:

            memang dah tak tau nk kata apa dgn puak hang ni…tak sudah2 bertopengkan melayu dan islam…perangai macam iblis….pakaian ikut sunah konon, perangai kenapa tak ikut sunah???…bertakbir 3kali, caci maki hamun 100kali…pala hotak hang la puak khawarij…

      • bujuk says:

        Mintak sebut sorang boleh…? Yg. semua kenal la senang. macam menteri ke..

      • StinGray says:

        bro..bujuk tak pakai jubah…dia pakai sari…

  7. syaa says:

    mooolembu sudah dibayar pakatan haram.tugas dia menegakkan benang basah dan menegakkan penipuan pakatan haram.orang yang dibayar mane boleh dipercayai.double standard.

  8. C4 says:

    PAS anjing? UMNO babi pulak …

  9. Mooohyideen says:

    Tak kisah lah benang basah ke benang kering..

    Tapi terbukti, kalau rugi rakyat tanggung, kalau untung, kroni umno dapat…eg famili Pak Lah dulu byk buat profit dgn MAS (exhorbitant profit), sampai hari ni, MAS jatuh kat Tony Fernandez dan rugi..rakyat tanggung eg TS Tajuddin. (teringat kereta Bentle Azure nye no plate TR 1 itu)

  10. Mooohyideen says:

    Aku memang patut marah rugi sampai billion2 rakyat tanggung, yg korang marah TS Khalid servis kereta RM7 ribu pun kecoh walhal dia guna his own personal asset (his car) untuk kegunaan rasmi. Tapi pemimpin umno terbalik, guna harta kjaan untuk kesenagan diri, keluarga dan rakan2.

    • StinGray says:

      rumah hang dah takde beras langsung ke moooo…teruk betul kesan yg hang tanggung…aku ok jea…pelik la pulak…hang ni rakyat mana????

    • kiasu says:

      Bank Negara kerugian rm15-25 bilion dalam pada 1992-1993 akibat forex tradings semasa Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan. Apabila disoal oleh ketua pembangkang Lim kit Siang didalam sidang Parlimen pada tahun 1994, Anwar telah BERBOHONG bahawa tiada berlaku kerugian dan keadaan adalah dikawalselia setiap masa oleh beliau.

      Sebaliknya Gabenor Bank Negara Jaafar Hussein telah melaporkan kerugian pada tahun 1993 sahaja adalah rm5.7 billion, walaupun cuba dinafikan oleh Anwar. Jaafar telah meletak jawatan selepas skandal forex ini. Anwar enggan meletak jawatan walaupun didesak oleh Lim Kit Siang.

      Sekarang keadaan sudah terbalik. Lim kit Siang kini membela perompak negara Anwar ini semata- mata kerana agenda politik dan kerakusan kuasa china rasis DAP.

  11. C4 says:

    Rosmah pulak ciri apa ????

  12. randomsee says:

    Dalam bahasa Croatia, perkataan PAS membawa maksud ANJING. Manakala dalam tulisan jawi, ejaan UMNO (امنو) bunyinya menghampiri sebutan istilah arab, AMANU (امانو) yang memberi maksud BERIMAN.

    – permulaan artikel itu pun dah buat pencacai Pas panas hati…muahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

  13. tony gunawan says:

    pas for all!

  14. Anak_Nogori says:

    Berpuluh2 tahun PAS laungkan hudud kehulu hudud kehilir..last2 negara islam tak ada dalam Alquran..yg ada katenya negara kebajikan.

    Hudud mudud PAS ni retorik PAS saja…nak buat hudud pun kena tanya DAP kena tanya PKR…haha…so…sapa yg lebih dominen dalam Pakatan Haram tu?..PAS..PKR atau DAP?.

    • zarman says:

      tak apalah… sekurang-2nya mereka untung dunia dapat mengkafirkan dan memfitnah orang UMNO, ada juga untung dunia..
      tapi rugi besar diakhirat kerana semua tuduhan yang tidak benar tersebut akan kembali kpd si penuduh. Kini mereka sedang menerima musibah besar seperti berkawan dgn harbi, menafikan hudud dgn tidak melaksanakannya dinegeri yang diperintah dan mcm2 lagi fitnah besar.

    • Cfu says:

      PAS kalau nak laksana hudud tak payah pinda perlembagaan. Kapal Sinki gempaq dah terkencing. Janji nak laksana hudud di Kelantan tapi tak buat. Ciri-ciri munafik ialah mungkir janji. Ikut hudud, orang munafik di hukum bunuh.

  15. djray says:

    BN x terdesak pon nak menang.. yg terdesak tu si PAS bodoh! buta huruf, pekak, bodoh sombong, x boleh beza antara taik kambing dgn kacang.. suma tu character org2 pas.. mmg jenis sampah masyarakat!! sembang kosong leh lah! org umno pon x mau org2 cam ni.. cuma kami nak beri ingatan kepada si bodoh PAS nih.. x lama lagi PAS akan sedar diri jugak..

  16. pasdaplaknat says:

    Balaci2 low class mcm bujuk, moo ni punyelah hempas pulas nk ‘save’kan PAS dan PR.. tp pemimpin atas mereka guna air liur je bodohkan mereka..lepas tu sikitpun xpeduli maslahat ke atas balaci mereka ataupun umat Islam..

    sbbtulah DAP punya muslihat tipuhelah wpn dlm Al-Quran telah jelas-mereka engkar dan terus bersekedudukan dgn DAP kafir harbi..

    bab basic pun failed..bab2 lain xyh hujahlah.. confirm sesat!

  17. syaa says:

    memang pakatan haram sesat pun.depa kata kawan kafir sesat.depa kawan baik dengan kafir dap.kafir dap jugalah yang memurtadkan umat islam depa sokong.depa kata lim kit siang,karpal,lim guan eng sama dengan umar al khattab.sunat pun takde sama apa jadahnya?suruh sunat pas tu masuk islam la..anwar ibrahim imam mahdi depa.imam mahdi sangattttt.nampak jelas pakatan haram ni sesat.hati hitam gelap takde cahaya.

  18. melayu_islam says:

    ape faedahnye penulis ni kte bgitu…adekah tujuan pas ditubuhkan utk jd piss atau anjing seperti yg didakwa..adakah amno menjadi aamanu orgnye bila hampir serupe mksudnye..no no no…jauh sesekali…yg ade adalah terbalik…sia2 nye tulisan org ini..org yg percakapan sia2 ni boleh menjerumuskan ke arah neraka…sama2 lah beringat..

    • StinGray says:

      penulis cuma citer pasal definasi sesuatu perkataan….kalau hang dah bubuh nama hang PIG yg bermaksud BABI, kenapa hang nak salahkan org yg mendefinasikan maksud yg tersurat dari perkataan tersebut….tu laaaa jgn makan cili banyak sangat..kan dah tak tertahan pedasnya…

      mendefinasikan sesuatu maksud boleh menjerumus ke arah neraka…lawak@sesat giler la hang ni…habis la Dewan Bahasa Dan Pustaka dan Kamus2 yg ada kat muka bumi ni…

      betul ke hang ni melayu islam..macam dak jea…

      • melayu_islam says:

        ikut suka nk kte ape..tp ko tanggug la kt akhirat nti ape yg ko tulis sepatah kata..kalau perkara yg baik2 alhamdulillah..kalau bende yg x de faedah..nasib la kne jawab…jgn kata puak korang x diberi amaran n tegoran kt dunie ni mase tu dah le…pandai2 la korang nk klenteong ke ape dgn malaikat penyoal kubor nti..

        • StinGray says:

          hang dah confirmed tak kena tanye dgn malaikat ke???…pok nik bg hang berapa tiket ke syurga…bak mai satu….

        • syaa says:

          nak nasihat orang,nasihat jugak puak pakatan haram.dorang lebih teruk.berkempen cakap mengumpat ,caci maki,mencarut,tipu,buruk sangka sume pakatan haram buat.

        • syaa says:

          nak nasihat orang,nasihat jugak puak pakatan haram.dorang lebih teruk.berkempen cakap mengumpat ,caci maki,mencarut,tipu,buruk sangka sume pakatan haram buat.

    • syaa says:

      ramai juga puak pas masuk neraka sebab banyak buat mulut,buat cite tipu,banyak buruk sangka,banyak buat definasi maksud-maksud kotor pada ululazmi(pemerintah)agaknya neraka penuh dengan puak pas nanti.

      • melayu_islam says:

        anda pasti…adakah syurga neraka itu milik kamu bkn Allah..Allah menentukan siapa yg berhak merasa nikmat syurganya…sesungguhnya org yg berusaha menambahkan amalnye dan ikhlas InsyaAllah akan memeperolehinya…jd adakah kite termasuk dlm golongkan itu….peringatan dan teguran utk diri sndiri dn utk semua x kire fahaman politik…

        • StinGray says:

          pok nik ckp lain plak????…emmmmmm

        • syaa says:

          kau pi masuk blog pembangkang sekarang ni jugak dan tegur dan nasihat mereka semua sebelum mereka mati.tak payah nak jadi ustad kat sini jer.lebih baik kau jadi ustad kat blog pembangkang.banyak dosa blog pembangkang tu.

          • melayu_islam says:

            ko tau beza ke…aku biasa bce tko..diorang x de mencarut,maki bagai..diorg perli…terkawal la sket..lbh beradap dri mykmu ni..ptt la depa kata mykemu ni tong najis..kalau skit ati sbb ape yg dorang kte x yah la bce..

  19. melayu_islam says:

    ape yg lain..cuba ckp..nk tau jgk ape yg lainnye…

  20. NSHINAH says:

    C4 & MOOHyideeen hakikatnya sangat MEMINATI blog MYKU ini. Justeru mereka, selaku cybertroopers anti-establishment, tidak jemu-jemu mengikuti se tiap topik yang dikeluarkan oleh blogger MYKMU.

    Syabas MYKMU.
    Teruskan perjuangan anda dan jangan sekali-kali rasa tercabar atau gentar dengan kaki-kaki ampu PR. Sebahagian besar mereka ini ‘berjuang’ kerana wang dan ganjaran, bukan kerana Allah Taala.

    Syabas.

    Dari DRNK@bangi

Leave a Reply