Menu Utama

Tambah Subsidi Minyak, Bukti Kerajaan Tidak Bankrap

DIKALA negara serantau terutama Indonesia menaikkan harga minyak, negara kita yang tercinta ini mengekalkan harga produk petroluem tersebut dengan menambah 10 sen bagi setiap satu liter.  Jumlah itu nanti di darabkan lah dengan jumlah keseluruhan liter penggunaan minyak dalam negara kita.

Silap-silap kosnya mau memakan bilion.

Sudah tentu pembangkang akan kata tindakan ini untuk memancing undi – macamlah yang depa janji segala bulan dan bintang dalam buku Jingga dan luar buku Jingga itu bukan sebab nak pancing undi.  Pancing undi juga tapi sebab depa yang buat, taklah mahu digambarkan begitu.

Pedulilah pancing undi atau tidak, yang penting kerajaan BN sekarang laksana apa yang dia janji dan cakap, sementara puak-puak pakatan harami ini janji, buatnya belum tentu.  Kalau Selangor dijadikan contoh, dari 31 janji manifesto 2008, yang baru dilaksanakan hanya 1, itupun sedang mengalami banyak masalah sekarang ini.

Dari bekalan yang hampir tidak cukup, sehingga kepada pemberian yang tidak menyeluruh (rumah pangsa tak dapat).

Keupayaan kerajaan BN pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menguruskan ekonomi dengan baik inilah yang rakyat perlu timbang dan ambil berat.  Disebalik segala macam pemberian yang dijanjikan dalam pembentangan Bajet 2011, Oktober tahun lepas, kerajaan masih berjaya mengekalkan pemberian subsidi dan manfaat sedia ada.

Kalau kerajaan bagi BR1M tapi kurangkan bantuan penerima dibawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) umpamanya, itu cerita lain, masalahnya sekarang ini BR1M beri juga, wang bantuan dibawah JKM tak kurang sesen pun.

Jangan kita baca apa pembangkang tulis, semua pun rugi, semua pun tak jadi, penyelewengan sana sini dan sebagainya.

Itu kata mereka tapi rakyat boleh nilaikanlah sendiri macam mana kebolehan dan kebijakan kerajaan BN ini menguruskan kewangan negara dengan baik.

Memang penulis akui, minyak kita tidak akan kekal selamanya murah seperti sekarang, itu adat.  Sama juga, tidak akan ada sesiapa pun yang rela gajinya sama setelah bertahun-tahun berkhidmat.  Sampai satu masa kerajaan akan mengkajinya semula tapi percayalah kerajaan akan memastikan rakyat mempunyai wang untuk menampung kenaikan tersebut.

Pembangkang pun tak berani nak janji harga minyak akan kekal selamanya pada paras mana yang mereka janjikan sekarang.  Kalau depa berani, dah lama disebut dalam buku Jingga yang harga minyak akan dikekalkan pada paras sekian-sekian, selama mereka jadi kerajaan.

Tak berani nak janji pun, gebang sementara belum dapat bolehlah.

Yang penting, ekonomi perlu ada keseimbangan dan keseimbangan itulah yang berjaya diuruskan dengan baik oleh kerajaan BN sekarang.  Lihatlah apa yang berlaku di Pulau Pinang dibawah DAP, negeri itu hampir menjadi Singapura kedua kerana tanahnya yang terlalu mahal, tidak mampu dibeli orang tempatan melainkan rakyat dari republik tersebut.

Sedangkan BN, walaupun mengakui orang yang ada duit berhak membeli hartanah yang bersesuaian dengan pendapatan masing-masing, tapi hak rakyat yang kurang berkemampuan tidak diketepikan.  Ini yang penulis sebutkan keseimbangan.  Itu baru mengambil rumah sebagai contoh, yang lain lagi?

Adakah kerja ini mudah?  Sudah tentu tidak tapi kerajaan BN berjaya mengawalnya dengan baik.  Maka itu, undilah BN, tolak PAS, DAP dan PKR.






119 Komen to Tambah Subsidi Minyak, Bukti Kerajaan Tidak Bankrap

  1. P164 says:

    Syabas dan tahniah kerajaan Barisan Nasioanal. Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan… Undilah BN

  2. baba says:

    yg pasti pakatan cukup frust dgn langkah kerajaan ni. mereka tertunggu2 kenaikan harga minyak. kalau harga minyak naik, tokey2 bisnes yg kebanyakan dr pakatan akan membuat pesta naik harga. secara otomatik org ramai akan marah dgn bn dan peristiwa 8 march 2008 akan berulang lagi dan mungkin lebih teruk.
    syabas kpd najib. anda cukup bijak.

  3. C5 says:

    Lepas pilihan raya umum ke 13…. pasti harga minyak akan naik….

    nak dapat balik duit BR1M ( Beri Rasuh Satu malaysia)

    • P164 says:

      Ko ambk x BR1M tu, sedara2 ko ambik x.
      Kerajaan BN menunaikan tanggunjawap dan amanah yang diberikan dgn meringankan beban rakyat. Kerajaan yang adil dan bijaksana sentiasa memenangi hati rakyat.

    • jebat says:

      RASUH tu apa?? tak faham la c5..

    • StinGray says:

      hai..tak naik kan harga minyak pun menyalak jugak ke???…kenan anjing btul la hang ni….cian plak aku tengok hang ni….

    • Wong Pin Ter says:

      BR1M = Beri Rasuah Satu Malaysia?

      Tapi saya tengok penyokong tegar Pakatan Rakyat yang siang malam berwirid UMNO/BN tipu zalim, mereka inilah yang dok kalut isi borang BR1M. Kalau boleh hari ini hantar borang esok dah boleh dapat duit. Sampai sesetengahnya tak layak pun dapat BR1M turut tumpang semangkuk. Sememangnya para penyokong Pakatan Rakyat adalah sangat tidak bermaruah dan punya harga diri macam ketua umum Pakatan Rakyat juga. ABAI.

    • Siamang Gagap says:

      BR1M dikata rasuah, bila penyokong datang minta sedekah duit BR1M diwajib pulak bagi impak…. pada C5, baik kau jual pelacur kepada anuwar dari menjadi perosak rakyat.

  4. Bulan Empat says:

    Pak Lah buat silap kerana dengar anak menantu dia yang sentiasa buat silap dalam mengejar impian jadi PM menjelang umur nya 40 tahun. Ternyata kenaikan 20 sen petrol sebelum PRU 12 membuatkan Pak Lah terbakar oleh bahang harga petrol.

    PM kita sekarang mendengar suara seluruh rakyat bukan nasihat dari seorang muda yang kurang pengalaman.

    Dia dengar dan beri imbuhan. Dia beri duit kepada semua orang termasok pembangkang. Malangnya pembangkang tetap mebangkang dan terus cari silap walau alternatif bila ditanya, mereka tak tahu.

  5. C5 says:

    jangan nak menipu rakyat …..

    UMNO dan BN dah lama menipu rakyat

    • Shah says:

      Alami dan pengertian bersyukur. Kalau orang PAS atau PKR cakap orang menipu bermakna sebenar PAS lagi kuat menipu dengan seperti ini:-
      Kalau UMNO bagi duit itu dinama Rasuah
      Kalau PAS bagil duit itu Amal Jariah
      Kalau ceramah UMNO, Hujan turun itu bala
      Kalau ceramah PAS, Hujan rahmat
      Kalau PAS masuk gereja ikut Nabi,
      Kalau PAS ada cryno & nepo ikut Nabi, Semua UMNO buat haram, semua PAS buat halal

      • StinGray says:

        Aku pun rakyat jugak…bila masa aku kata UMNO & BN menipu….bila masa hang mintak izin utk jadi wakil aku ni…hang ni penipu la CipAi…

    • jebat says:

      anwar harus bertaubat-en karpal sigh

    • P164 says:

      Kerajaan khalid gagap tu tipu rakyat x? cakap pakai otak dulu bro
      Sampah pn x settle lagi, memang pemimpin sampah…

    • selamber says:

      hehe..biar la ko anggap la rasuah pun C5..yg penting harga minyak kita masih rendah kalau nak dibandingkan dgn kat Indonesia ke Thailand ke..ko beli la minyak kat Thailand je jgn beli minyak kete kat malaysia..haram tau..rasuah tuh..hehe..BODOH

    • Wong Pin Ter says:

      UMNO BN tipu rakyat berdosa besar dan akan masuk neraka.

      PAS dan PKR tipu rakyat dapat banyak pahala dan akan masuk syurga.

      Itulah fatwa Mursyidol Am dan Ketua Umum mereka. Penyokong dan pengikut akan sentiasa angguk kepala tanda setuju. Memanglah mereka bangang.

      ABAI.

  6. raja kongkiak says:

    Akai pembangkang daripada boss depa sampai ke balaci di bawah.Kerajaan buat salah tak buat salah. Paling depa suka makalau kerajaan naikan harga minyak, bolehlahh depa buat demontrasi macam kat jiran kita. Yang tuhhhh laaaaa depa nak dengaq sebab depa nak buat kelaku macam tuhh. Bila kerajaan tak naik harga minyak, depa kata Najib carik nahas sebab negara akan semakin takdak duit..hahahahahaaaaa…Akai tarbussss sungguhhhhh puak-puak tuhhh..

    • P164 says:

      mmg x da akai.. yang x da spm pn ble jd pemimpin… suruh pg sekolah asyik ponteng je. tu yang dh besar jd penipu. semua harta nk dijual… susah…

  7. Delta Source says:

    Harga RON92 di Indonesia hampir sekali ganda lebih mahal dari harga RON95 di Malaysia.

  8. tony gunawan says:

    tak payah tipu ,lepas PRU-13 harga petro pasti naik!

    • Darth Anwar says:

      Macam yang ditulis dalam poster tu. Bila harga minyak tak naik puak-puak parti Penipu Rakyat memang tak suka punya.

      Rakyat for sure suka.

      So boleh la buat demo / memorandum minta harga minyak naik, alasan: supaya subsidi tu boleh diguna utk perkara2 lain yang lebih penting.

      • selamber says:

        hehe..macamtu yg dikatakan mengutamakan kepentingan rakyat..nampak sangat la kebodohan pencacai pakatan haram nih

    • StinGray says:

      btul tu bro..cian depa tak dapat guling2 kat jalan…cuti pun dah apply agaknya…

    • selamber says:

      kalau dah terpaksa dinaikkan selepas PRU13 nti xpe la..sekurang2nya sekarang kita masih menikmati harga rendah lagi..sedangkan kerajaan pulak yg menambah subsidi minyak..adoiyai!!…BANGANGnya tonyXguna nih

    • jebat says:

      apalah nasib malaysia dpt pembangkang pun bodoh..

    • raplahjingaa says:

      tonik…awat anwar bisik kat hang kalau dia jadi PM, dia nak jual minyak patrol 1 liter 10 sen kot ?

      Alhamdulillah… kerajaan kita membuktikan betapa teguhnya malaysia mengimbangi kenaikan harga minyak !

      patut hangpa pun suka, price patrol di kekalkan…ini idak, hangpa sakit hati tak ketahuan punca !

      siap siap la diri tu nak berkampung di bawah rumah nik ajis selepas PRU13, rakyaat akan tunjukan jalan…

    • StinGray says:

      tonyXgunaseduit…barang Anuwar naik ada hang kisah!!!!…

    • fabregaz says:

      tony takguna pun dah tak yakin PR akan menang PRU-13 keh3x

  9. Cfu says:

    Pakatan Haram kalau harga minyak naik pun depa marah, kalau tak naik pun marah juga. Yang betoi bagi depa ‘kote bengkok’

    • zumazore says:

      kesian aku tengok si pencacai PAKATAN HARAMI ni … dari atas sampai kat tempat aku tulis ni mereka meroyang seroyan royan royanya.. menyalak tak berkesudahan.. yang aku boleh kata kat sini ialah LOGIK MINYAK AKAN NAIK SEBAB SEMAKIN LAMA SEMAKIN SIKIT RIZEB MINYAK DUNIA.. apa-apa pun mereka ni semua ialah mereka yang tak pernah di ajar oleh mak bapak diorang dengan perkataan syukur!!

  10. umnototok says:

    Gulungan IBLIS sahaja yang bersikap seperti C5 dan konco2nya….
    Tak reti nak berterima kasih…tak pernah bersyukur…malah sentiasa berperasangka buruk terhadap sesiapa sahaja waimah telah mendapat segala faedah, keuntungan dan keamanan hidup di Negara Malaysia yang kita cintai ini…
    Pergi JAHANAM bagi orang2 MUNAFIK dan GULUNGAN2 IBLIS INI!!!!!

    • C5 says:

      penyokong UMNO sahaja yang Iblis ….

      sebab mereka berterimakasih dan bersyukur dengan pemimpin UMNO….

      sebagai hamba allah kita kena berteriam kasih dengan Allah…..

      bukan sesama manusia …. itu perbuatan syirik ….. ada reti ke ???

      jangan mengkafirkan diri sendiri

  11. bujuk says:

    Terima kasih k’jaan M’sia kerana mendengar denyut nadi rakyat yg. dibawa oleh pemimpin PR. Rakyat m’sia kena terima kasih pada PR kerana telah berjaya memaksa k’jaan tidak menaikkan harga minyak. Ingat dulu k’jaan pernah kata m’sia BANKRUP jika tambah subsidi minyak. Tapi PR melalui buku jingga menjamin m’sia mampu d tadbirurus dengan baik dan tidak akan bankrup dengan “KERAJAAN BERKEBAJIKAN”. Hasilnya beberapa TOL telah d tutup, harga minyak tak naik dan tidak mustahil PTPTN akan d hapuskan ikut hasrat PR jika k’jaan sekarang tidak nampak perubahan sokongan rakyat dari PR kepada BN walaupun Kahled Nordin kata MUSTAHIL PTPTN d hapuskan. Buktinya macam harga miyak sekarang… adakah m’sia BANKRUP? cuma wang saku pemimpin telah berkurang.

    • selamber says:

      hehe..aik..sendiri angkat nak jadi hero..hehe

      • StinGray says:

        loya tekak aku dengar mat khawarij ni membebel tahap cipan…bab terima kasih pun dia nak spin….apa punye mangkuk sekoq ni…..aku rasa binatang pun lebih ikhlas berterima kasih pada sapa2 yg bg makan dan minum pada depa drpd si melayu sesat ni…

    • Wong Pin Ter says:

      Adalah sekor penyokong PR yang tahu juga berterima kasih. Pasal PTPTN tu saya rasa kalau nak buat ikut kemampuan kewangan kerajaan juga. Tapi yang lebih baik biar pinjaman PTPTN ditukarkan kepada biasiswa mengikut pencapaian graduan. First class automatik tukar jadi biasiswa tak payah bayar sesen pun. Second class upper bayar balik 75% dari jumlah pinjaman. Second class lower bayar balik 100% pinjaman tanpa ada interest. Third class dan ke bawah kena bayar balik 100% pinjaman beserta kadar interest yang berpatutan. Jadi mana-mana graduan yang tak mahu bayar balik pinjaman atau tidak mahu terlalu terbeban dengan bayaran balik pinjaman kenalah belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai kecemerlangan di dalam pengajian mereka. Barulah menepati motto ” Pencapaian Diutamakan” bukan hanya menitikberatkan “Rakyat Didahulukan” semata-mata. Cara ini selain tidak terlalu membebankan kewangan kerajaan ia juga akan dapat membantu meningkatkan kemajuan dan ekonomi negara di dalam jangka masa panjang kerana negara mempunyai talent pool atau modal insan yang cukup banyak yang boleh menyumbangkan pengetahuan dan kepakaran mereka kepada kemajuan dan ekonomi negara. Kaedah ini bukan setakat terpakai pada graduan di peringkat diploma dan ijazah sarjana muda sahaja malah harus juga diguna pakai untuk graduan peringkat masters dan PhD juga. Maknanya setiap mahasiswa yang menuntut di IPTA/IPTS yang membuat pinjaman PTPTN akan hanya ditentukan sama ada berapa mereka kena bayar balik berdasarkan pencapaian akedamik mereka apabila bergraduat nanti.

    • C5 says:

      denyut kote najib ????

  12. tengkudin says:

    perasan..PR konon…denyut kote nuar dalam china doll boleh la ..hehehe

  13. bujuk says:

    “Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat parti itu kini mempunyai masalah ketandusan pemimpin gara-gara kepimpinan di peringkat bahagian serta cawangan yang menyekat kemasukan mereka ke dalam Umno.”
    Bukti pemimpin UMNO tamak kuasa dan nak bolot kuasa…. hinga tiada pelapis berwibawa.

  14. Moooohyideen says:

    Zaman Pak Lah dulu asalnya RM1.50, kata tak naik…lepas GE, terus naik…

    • Mohd Tasyahud says:

      Saya setuju dengan tuan 5 tahun dulu. Pak Lah kata minyak tak kan naik dalam surat khabar hari ini. Tetapi esoknya naik sehingga 70 sen, dan ini lah antara janji yang tidak boleh dipakai.
      Tapi sekarang adalah kerajaan yang telah bertransformasi dan yang pasti pembangkang telah mula bertransformasi menurut langkah seperti langkah Pak Lah dahulu.

      • bujuk says:

        iyeee.. ke.
        Berapa banyak dasar yg. baru d buat kemudian tarik balik?
        BN tak terikat dengan dasar yg. d buat tapi ikut apa pemimpin dia nak buat, dia sanggup pusing balik kalau rakyat sungguh2 bantah saja. Dulu kata negara bankrup kalau bagi subsidi kenapa sekarang boleh pulak? tak bankrup ke?
        apakah BN lebih pentingkan menang PRU walaupun negara bankrup?

    • Delta Source says:

      Kemudian bila ahli-ahli UMNO desak Pak Lah untuk letak jawatan, para pemimpin pembangkang pula bercadang untuk buat undi percaya di parlimen agar Pak Lah kekal menjadi PM>

  15. Mohd Tasyahud says:

    Tiada negara dan kerajaan didunia yang mampu menjanjikan harga minyak yang rendah sepanjang zaman, waimma negara IRAN yang merupakan pengeluar terbesar minyak dunia setelah kejatuhan IRAQ.
    Saya bersetuju dengan pendapat penulis bahawa:
    “Pembangkang pun tidak akan berani nak janji harga minyak akan kekal selamanya pada paras mana yang mereka janjikan sekarang. Kalau depa berani, dah lama disebut dalam buku Jingga yang harga minyak akan dikekalkan pada paras sekian-sekian, selama mereka jadi kerajaan”.

  16. danielgks says:

    Setiap kali sebelum menjelang PRU, jalan ditar, sampah dikutip bersih, lalang dipotong, projek terbiar diurus, sekolah sjk dapat bantuan, PM lawat pasar/gerai/sekolah/kampung & GST tidak dilaksanakan serta harga minyak tak naik.
    Lepas PRU, harga minyak mula naik, perbincangan GST mula lagi, jalan dah mula berlubang, sampah mula bertimbun.
    Mengapa segelintir rakyat Malaysia sentiasa terjatuh kedalam perangkap ini.

    • Mohd Tasyahud says:

      Betul tu tuan seperti saya yang tinggal di Selangor, selama 3 tahun dahulu sampah 2 – 3 minggu sekali baru kutip, sekarang alhamdulillah 2 hari sekali dah di kutip. Begitu juga dengan rumput yang tinggi sehingga paras pinggang, tetapi sekarang 2 minggu sekali di mesin.
      Yang paling hebat adalah tidak pernah dalam sejarah taman perumahan saya ni sejak 3 tahun dahulu orang membersihkan jalan taman, tetapi baru2 ini dah ada orang bersihkan jalan dan kutip sampah sarap dan daun pokok depan rumah.
      Hebatkan.

      • P164 says:

        ko duduk area mana ye? kt umah aku sampah dh 5 hari x kutip. Sampah dalam longkang example daun2 kering dh 3 bulan x berkorek. Mana lah tanggungjwp yang diberkan oleh rakyat. X yh sembang serupa bangsat PR ni..

        • C5 says:

          masa zaman UMNO bukan hanya sampah jea banyak ….UMNO berak tengah lepas tu tak mengaku ….

        • Mohd Tasyahud says:

          Saya duduk di kawasan adun yang sepatutnya menggantikan Dato’ Hassan Ali sebagai exco tapi kempunan dan parlimen yang sekejap kena ugut, sekejap tahu hal pasir, sekejap bergaduh sesama kawan, sekejap jadi baik balik dan sekarang senyap.

      • bujuk says:

        aaaa.. ye ke tasyahud?
        sekarang ni selangor tengah ada problem kutip sampah, camna hang kata boleh kutip daun kayu?
        kut nak tipu biarlah tempat lain bukan selangor. D selangor majlis perbandaran saja dengki dengan k’jaan s’gor dan suruh kontraktor tak angkat sampah.

        • Delta Source says:

          Tasyahud dok perli le tu…

          Ahli-ahli Majlis Perbandaran dilantik oleh Kerajaan Negeri, YDP Majlis pun dilantik oleh Kerajaan Negeri. Kau salahkan majlis perbandaran bermakna kau salahkan Kerajaan Negeri.

          • bujuk says:

            tak..
            ini pasal pekerja majlis, bukan ahli majlis. Ahli majlis baik2 semua, tapi kalau pekerja dah jenis malas nak buat camna. Takkan nak pulas telinga tiap2 hari.

          • Mohd Tasyahud says:

            Anak sahabat saya yang berjawatan penguatkuasa terlalu hairan bagaimana setiap kali operasi pasti tempat tersebut samada kosong atau ditinggalkan beberapa benda sebagi bukti operasi telah dijalankan seolah2 mereka telah menghidu lebih awal operasi akan dijalankan.
            Daripada 10 operasi mungkin hanya 1 yang berjaya. Ini menunjukkan ahli majlis tersebut tersangat benar2 menjalankan tugas dengan baik. Tahniah

          • selamber says:

            hehe..mmg tak dinafikan bro

        • Mohd Tasyahud says:

          Tuan silap, dalam Malaysia Kini Ronnie Liu kata kerajaan Selangor baru sahaja membeli 50 buah lori “Compactor” untuk PBT kerana kontraktor2 yang dilantik tidak mempunyai lori selepas operasi Alam Flora dihentikan .

          • bujuk says:

            ye.. aku tau tu. Aku pernah tulis isu ni dulu, bagilah masa untuk mereka jalankan tugas. Mungkin 2-3 bulan, aku d fahamkan mereka ambil tugas ni awal MAC. Jadi kita kena terima ketidakcekapan pengurusan dan pekerja. Ini memang kelemahan k’jaan dan perlu perbaiki segera. Aku pun marah jugak sampah tak kutip… tapi alhamdulillah sekarang dah kutip 2x seminggu walaupun d awal operasi 2 minggu sekali. Tapi masih belum ikut jadual 3x seminggu.

  17. hairie says:

    P164 KO PLK DDK AREA MANA?TMPT AKU SHAH ALAM MASALAH SMPAH DH SELESAI PN,JGN KO PLK NK JD BANGSAT DH LA

    • StinGray says:

      hairie…tu maknanya Pakatan Haram masih belum mampu mentadbir dgn lancar..gebang jea lebih….dah dekat PRU baru sibuk tambah beli lori angkut sampah…mcm jugak isu air percuma tu, bkn semua dapat merasa pun…yg pakai meter pukal sampai sekarang melopong jea..

      hang bernasib baik sebab tempat hang masalah tu dah selesai..tempat lain mcm mana???…di selangor ni org bukan dok shah alam jea…sebelum menulis warmed up hotak hang dulu la…hang dah servey semua tempat ke???…bodoh lama jugak hang ni….

      • selamber says:

        konon nak kata kerajaan tadbiran PKR ni elok la tu..agaknya kerajaan PKR mentadbir cuma dekat2 rumah dia je kot..pasal tu la dia nampak yg dekat2 rumah diorang je..hehe

    • P164 says:

      aku ddk area Putra Height bro.. aku x jd bangsat… Ko tengok longkang, smpah bnyk.. Sampah x pungut. x faham aku.. Kerja mudah pn susah nk buat.. Berjanji bulan dan bintang, roket pn dijanjikan.Ko yang bangsat

      • bujuk says:

        ni orang majlis yg. majoriti UMNO tak buat kerja, agaknya.

        • StinGray says:

          spin jgn tak spin bujuk…ayaq kat kelantan keroh berkarat tu pun org majlis yg majoriti UMNO tak buat keje ke???…laaaa biul btul hang ni…

          • bujuk says:

            yg. tu sebab PM rompak royalti k’tan.. hehe.

          • StinGray says:

            yg 600 juta tu pi mana???…dok dalam jubah pok nik ke???..bila la hang ni nk baligh bujuk…

          • bujuk says:

            yg. tu k’tan dah mula bayar. Bukan dapat free…

          • StinGray says:

            aku ckp mana hasil dari 600 juta tu, bkn pasai hangpa dah mula bayar ke belum….depa buat apa dgn duit tu, ayaq dok karat lagi…soalan mudah pun tak paham..ngok..

          • bujuk says:

            hang tanya negeri lain berapa bilion diorang dapat untuk tingkatkan mutu air? kak ijat dapat rm250 juta untuk ternak lembu tah berapa ribu je. Ni nak buat semula/ tukar saluran paip seluruh negeri k’tan rm600 juta tak cukup bro. Dah tu bagi bertangguh2 sampai bertahun2.

        • Delta Source says:

          Ahli majlis perbandaran dilantik oleh kerajaan negeri…

  18. C5 says:

    rakyat malaysia mudah ditipu ….

    oleh UMNO dan BN …..

    • P164 says:

      Ko mmg x reti bersyukur C5. Ko pilih lah pemimpin gay ko tu ye.. sokong lah yahudi n israel tu. sokong lah umah2 urut tu, sokong lah kedai2 judi on line tu. Semoga hidup ko tenang…

    • selamber says:

      BANGANG punya C5..ko yg asik kene tipu dgn bos2 korang je

  19. C5 says:

    BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKUR LAH KEPADA BN DAN UMNO KERANA KERAJAAN MENIPU

  20. C5 says:

    kita tegor pemimpin UMNO dan BN masa pilihan raya umum nanti….

    kita tegor dengan undi….

    jangan undi BN lagi….

  21. eXception says:

    Salam… Tuan rumah… Mohon utk copy artikel… Terima kasih…

  22. TUBIR says:

    Memang benarlah kerajaan tidak bengkrap jika berterusan memberi subsidi minyak kepada penguna dinegara ini …….Jadi segala cakap cakap dari pemandu tu dulu tidaklah betul dan tepat samasekali.Oleh yang demikian eloklah kerajaan menambah lagi subsidi minyak tersebut agar harga barang barang boleh diturunkan termasukalah juga tarif lektrik dinegara ini .Jika ini dapat dilaksanakan dengan baik barulah boleh dikatakan rayat didahulukan …….bukan menyusahkan rayaat macam pakatan rayaat .

  23. Gullit says:

    Tkasih bn

  24. Balok Teli says:

    Mlm ni harga minyak ron97 akan turun seposen… Yeay!!!!
    Benar kata kerajaan harga ron97 tiada subsidi dan mengikut harga semasa… Iaitu rm2.80..
    Harga semas ron95 kekal rm3.54.. Eh kenape ron95 mahalnyer..lupa kerajaan subsidi rm1.64.. So jadi rm.1.90.. Yeay. Murah…
    Eh jap2.. Nape tak subsidi ron97 2.9-1.64 :1.26 jer…minyak lagii power dan murah… Pelik2..

Leave a Reply