Menu Utama

Saman Nalla: Bila Anwar Nak Saman Ummi Hafilda, Eskay Dan Lain-Lain?

SEMALAM Anwar cuba bikin kejutan bila pertama kali menyaman Datuk S. Nallakarupan, bekas kawan baiknya yang kini jadi musuh ketatnya (atas apa alasan yang depa 2 orang sahaja tahu), kerana menuduhnya biseksual.

Ramai antara kita tak sangka Anwar akan saman Nallakarupan kerana menuduhnya biseksual, kalau Nalla tuduh Anwar homoseksual itu mungkin ada harapan boleh menang sebab Anwar memang bukan homoseksual (walaupun ada kes liwat), Azizah dengan china doll tu nak bubuh mana?

Itu yang buat terkejut sikit tu ya.

Penulis nak jelaskan sedikit tentang prosedur disini.  Saman itu difailkan peguam Anwar, R Sivarasa di Mahkamah Tinggi semalam tapi dimaklumkan bahawa writ saman tersebut belum diserahkan kepada 2 pihak yang dinamakan dalam saman, Utusan dan Datuk Nallakaruppan sendiri.

Takut kes ini jadi macam kes saman Anwar membabitkan Dr. Chandra Muzaffarlah, saman difailkan tapi writ samannya tak pernah diserahkan.

Jadi ada kemungkinan, saman ini hanya gimik Anwar sahaja untuk redakan tekanan yang dialami penyokongnya yang dah kehabisan alasan untuk menjawap persoalan rakyat, kenapa saman Anwar hanya untuk orang-orang tertentu sahaja, sekumpulan orang yang lain tidak pernah disamannya?

Walaupun sekumpulan orang tersebut berulangkali memburukkan imej Anwar kepada umum.

Itu hal yang pertama.  Hal yang kedua, Nalla perlu disaman kerana beliau guna Mingguan Malaysia untuk cabar Anwar menyamannya selepas notis tuntutan awalnya tidak dipedulikan.  Kenapa Mingguan Malaysia penting?  Sebab Mingguan Malaysia adalah akhbar terlaris di Malaysia pada hari Ahad.  Itu sangat menakutkan Anwar memikirkan jumlah orang yang sudah membaca cabaran Nalla itu.

Kalau Anwar tak saman, dia bukan sahaja akan kelihatan bodoh dan menghadapi risiko dipertikaikan oleh pengikutnya sendiri, malah lain-lain pemimpin dalam komponen Pakatan harami yang mati-mati dok sangka dia lelaki ‘straight’ (walaupun ‘anu’nya bengkok mendongak langit) akan turut mempertikaikannya juga.

Tentula depa tak pertikai terang-terang tapi bisik-bisik di belakang “ooi jaga dubor, Anwar datang”.

Maka itulah kenapa hanya Nalla sahaja disaman (termasuk Utusan kerana menyiarkan kenyataan Nalla itu).  Walhal lain-lain orang yang diketahui cukup kuat mengkritiknya seperti Eskay, Anuar Tahir, Ummi Hafilda dan Ezam Ali masih tidak disaman Anwar sehingga kini.

Sebenarnya, kalau Anwar fikir dengan menyaman Nalla dan Utusan dia selesaikan semua masalah berkaitan cabaran menyaman ini, dia sebenarnya silap, silap sangat-sangat.

Oh ya, penulis dapat tahu saksi pertama Nallakarupan dalam perbicaraan itu nanti ialah Shamsidar Taharin, betul ke?

Kalau betullah berita di atas, penulis bimbang, ‘anak’ Azmin seorang yang belajar di Australia tu tak balik jugaklah ke Malaysia, takut-takut DNAnya diambil untuk dibuat padanan dan keputusannya negatif pulak nanti.  Maknya memangla Shamsidar, tapi papanya eerrrrr……eeerrrrr…

Agak-agak boleh tau ke siapa?






127 Komen to Saman Nalla: Bila Anwar Nak Saman Ummi Hafilda, Eskay Dan Lain-Lain?

  1. baba says:

    rasanya sekarang anwar dah terbelit dengan perangkapnya sendiri.mana berani dia nak saman eskay kerana eskay yang tanggung semua perbelanjaan dia semasa bercuti di luar negara.
    dengan saman terhadap nalla dah cukup untuk mendedahkan kejhahatannya. tapi percayalah akan ada org2 buta akal akan mengatakan semuanya tipu.mereka ni kalau anwar melakukan maksiat di depan mata mereka sekali pun akan dinafikan mereka.

    • Aliff Tan says:

      Haaaaa teman2 semua, nak cakap aper lagi yer sebab keputusan dah keluar pun mengatakan Nalla buat fitnah kat Anwar. Mahkamah rayuan pun dah TOLAK rayuan Nalla ni. Cuma kita tunggu Mahkamah Persekutuan aje lagi (itu pun kalau Nalla mohon perbicaraan peringkat tertinggi). Sekarang ni Anwar kasi Nalla 2-0. Sebenarnya Nalla hanya bersendirian menghadapi kes ni walaupun dibantu oleh peguam terkenal Datuk Shafie Abdullah. Nalla hanya cakap mulut aje mengatakan yang dia ada bukti kukuh tetapi bila diminta mahkamah, satu buktipun dia tak boleh nak tunjuk.
      Orang2 dalam Magnum pun tak nak bagi kerjasama sebab mereka pun tak tahu menahu benda ni. Entah dari mana dia dapat duit RM60j tu…. kenalah tanya Nalla & The Geng. So biarlah Nalla terjun dengan labu-labunya

  2. StinGray says:

    Auta jea mamat ni…dah masak dah….org kalau dah tersepit bangunan 20 tingkat pun dia pi terjun…rasa mcm rendah jea, sudahnya bercerai nyawa dari badan…

    tapi apa2 pun mintak kerajaan tahan passport dia, takut kita sibuk2 kat sini, dia pun tengah sibuk cuci rumah baru kat Tel-Aviv..

  3. C5 says:

    hindu ni dapat perlindungan dari UMNO..

    tu sebab dia nak tunjuk samseng …keling

  4. C5 says:

    tindakan Nallakarupan mendapat pembiayaan dari UMNO……

    polis dah belasah terok Nallakarupan kat lokap dulu ……

    sekarang ni buat lah macam2…..

    semua tu putar belit keling jea….

    • sungai_siput says:

      bukti kan umno biayai nalla

      asyik fitnah orang saje keja c5 ni

      yang samseng adalah unit amal PAS, kesian budak2 unit amal PAS ni

      depa benar2 mencari ilmu untuk negeri akhirat tapi di tipu dan di guna keldaikan oleh pemimpin2 penjual2 agama dalam PAS untuk mengejar keuntungan dunia

      • bujuk says:

        jawatan Senator….
        Kenapa presiden PPP tak jadi senator tapi parti baru Nalla (tak tau dah daftar dalam BN ke belum) boleh jadi senator?
        Wanita UMNO tak marah ke Kak Ijat tak d sambbung senator…?

        • jebat says:

          rapat sungguh anwar dgn nalla.. sampai semua rahsia nalla tau.. ada balaci2 pakatan haram peduli?? yg penting ABAI..

          • bujuk says:

            bukan tau, tapi fitnah atau reka cerita macam saiful… alih2 kalah.

          • jebat says:

            ha..ha..yg kalah ka saiful tu mahkamah yg anwar duk maki hari2 dlm ceramah.. boleh percaya ke..hakim tak kata anwar tak meliwat..

          • bujuk says:

            Masalahnya Saiful pun takda kesan d liwat.

          • jebat says:

            ha..ha..siapa cakap mcm tu..

          • bujuk says:

            doktor la.. takkan aku suka2. Itu keputusan doktor sebelum pakar DNA buat ujian. So.. boleh fikir la sebab apa Hakim cakap takda bukti DNA tersebut tidak d usik… apa maknanya?

          • jebat says:

            DOKTOR mana bujuk.. dah terang2 DNA anwar dlm jubo saiful..takkan UMNO yg masukkan..

          • bujuk says:

            semua doktor yg. periksa Saiful.. baca elok2 ulasan terdahulu.

          • StinGray says:

            hang refer kat doktor haiwan ke bujuk…patut la hang mcm perkataan selepas doktor tu….emmmm

          • bujuk says:

            maksud hang saiful tu haiwan ka?

          • StinGray says:

            tak kan la aku nk kata org yg berani bersumpah dgn nama Allah kat dalam masjid mcm tu….hang ni….maksud aku hang la….nak clear lagi ke??….maksud aku hang la mcm haiwan bujuk…clear tak…..

          • bujuk says:

            hang penin ke?
            Allah kata manusia yg. tidak takut dengan Allah dan segala perintahnya adalah lebih teruk dari haiwan. Maknanya siapa yg. buat sumpah palsu adalah lebih teruk rendah darjatnya dari haiwan.

          • selamber says:

            org yg meliwat & balun bini org tu tak macam haiwan la ye..kira org yg meliwat & berzina tu tak salah la ye..hehe..songsang dah peel ko ni bujuk

          • StinGray says:

            mana hang tau dia buat sumpah palsu…bila jibrail bh wahyu kat hang…lg pun kes depa bkn settle lg pun….hang dah kering idea ke bujuk…elok hang pi check mental hang kat doktor haiwan la…mungkin depa ada penawar kat hang…

          • bujuk says:

            hang reti baca tak…
            ada aku tulis sebahagian orang?
            maknanya siapa saja yg. langgar perintah Allah seperti yg. d sebut dalam Quran atu melalui rasulnya, mereka lebih rendah dari Haiwan.

          • StinGray says:

            hang nak pusing mana bujuk….”Maknanya siapa yg. buat sumpah palsu adalah lebih teruk rendah darjatnya dari haiwan.”…yg ni hang address pada sapa….dasar khawarij totok…bru tak sampai 1 minit post boleh nk putar belit lg…besar betul pangkat setan yg berdamping dgn hang ni bujuk…

          • bujuk says:

            pada semua yg. mengaku manusia tapi buat sumpah palsu. kalau hang buat sumpah palsu… hang pun ikut sama seperti yg. Allah kata dalam Quran.

          • selamber says:

            ele..bujuk..ayat atasnya ok la tp ayat bawahnya ko kata “sapa yg buat sumpah palsu adalah lebih teruk rendah darjatnya daripada haiwan’…hehe..ko ckp ni sbb nak tujukan kpd si seipol tu kan..sbb korang mana nak percaya kan..seolah2 ko cuba nak menutup & membela kesalahan peliwat (nuar tu la) dgn menyatakan keburukan org yg bersumpah..yg kononnya sumpah tu palsu kan..kenapa nuar tak berani bersumpah?..ko takleh fikir ke?..apa punya spin ko ni

          • bujuk says:

            bro.. aku tak tipu, tapi aku memang tak ingat ayat berapa, surah apa. Memang d sebut pasal sumpah palsu yg. Allah laknat mereka itu dan Allah kata darjatnya lebih rendah dari haiwan.

          • selamber says:

            aduss..!! ko jgn la buat2 bangang bro..aku tahu la kalau sumpah palsu tu memng dilaknat Allah..tp ko ckp mcm tu sbb ko yg anggap seipol tu yg buat sumpah palsu kan..sedangkan seolah2 ko cuba pulak nak menutup kesalahan si peliwat dgn tuduhan sumpah palsu tu pd saipol..jd sebenarnya ko membela pesalah..ko faham tak..

          • bujuk says:

            Aku tak sebut nama, kenyataan aku umum. Tapi kalau ko kata dia buat sumpah palsu, tu antara ko dengan dia. Sebab akhir2 ni bukan sorang yg. bersumpah.. ramai sangat. Kononnya nak bukti kan mereka benar, tapi diri sendiri fasik… contohnya masih bergelumang dengan maksiat. Macam setengah orang kata, dia yg. sediakan bilik dan pompuan untuk orang ni… orang macam ni sumpah dia tak boleh percaya.

          • selamber says:

            aik..td bukan main lg ko sebut nama Saiful kat atas tu..hehe..ko ni memang kaki kelentong jugak la bujuk..sama mcm bos2 korang jugak..org tak pandai bole la ko kencing..hehe

          • StinGray says:

            sudah la bujuk…hang pusing kot mana pun, jiwa khawarij dah lekat dalam hati hang….hang merujuk pada kes saipul dan anwar, lpas tu hang nk cuci tangan dengan perasangka hang pada seseorang…kalau betul saipul tu tak buat sumpah palsu hang cari la dia nanti kat padang mahsyar…masa tu pok nik hang tak bleh tlg hang lagi tau…

          • selamber says:

            nak spin..konon pandai spin la tu tp kantoi sendiri..BODOH la jadinya hehe

          • bujuk says:

            terpulang… aku cerita pasal Anwar dan saiful tajuk lain, tapi ayat Quran kita baca umum selagi tak sebut satu-satu kaum seperti bani Israel, atau nama orang seperti firaun, hamman dan lainnya.

          • selamber says:

            hehe..org yg baca posting ko tu boleh menilai bujuk..jgn la ko nak belit..

        • pandipory says:

          lu apa susah..

    • pandipory says:

      hello dey…lu apa susah..dok diam2 lor..

  5. C5 says:

    Nallakarupan nak bertanding presiden MIC tu….

    hei dey poraah …. wolu …..

    • jebat says:

      Bila pulok???

    • bujuk says:

      salah tu bro… dia ada tuduh parti barua. Tak tau dah masuk BN ke tidak… hairanya macamana boleh jadi senator… kalau takda JOB.
      So mungkin ni JOB pertama dia…

      • jebat says:

        aku lg hairan penasihat ekonomi selangor dibayar rm1.. macam mana boleh hidup..

        • bujuk says:

          dia tak hidup dengan jadi penasihat ekonomi. Lain la ko… tulis dalam mykmu untuk tampong hidup.

          • jebat says:

            ha..ha..imam mahdi katakan..pemimpin anugerah tuhan pakai nande’ pun halal.. sontot pun halal..

          • bujuk says:

            dah tukar tajuk ke..?
            nande… tu hal dia dengan Allah untuk taubat. jelas salah…

          • jebat says:

            ha..ha…ha…ha…bijak2..aku suka pendapat ko bujuk..geli hati aku..mati akal nampak..

          • bujuk says:

            kebenaran Aku pertahankan…
            Manusia tak lari dari melakukan kesalahan.

          • jebat says:

            alangkah bagus kalau pegangan ko tu digunakan kpd setiap hamba Allah yg lain jugak mcm najib ke..

          • bujuk says:

            ye.. Najib dah mintak maaf dan bertaubat ke?
            Dia kena mintak maaf pada rakyat sebab semua rakyat tau dia sambut Thaipusam, walaupun berbagai visi. Dia kena jelaskan dan taubat tak buat lagi… sebab dia akan menggalakkan umat islam yg. kurang akidahnya sambut perayaan agama lain.

          • jebat says:

            anwar dah bertaubat ke pasal nande’? sory la bujuk aku tak tau..

        • StinGray says:

          yg berzina dgn bini hang tak heran ke???…hang geram kat pungkok jantan hang tak heran yea….hang ni spesis apa bujuk…..empat kaki ke dua kaki atau yg menjalar….

          • raplahjingaa says:

            dah la tu…kesian bujuk…tak sempat nak tarik nafas hangpa dok tibai dia, kesian pulak aku tengok.

            Dah laa….dia macam jugak yang seekor lagi tu cpai…depa berdua perlukan kasih sayang !!…hehe

  6. carlosmontoya says:

    MENGAPA PULAK ROSMAH DAN NAJIB TIDAK SAMAN
    CHEGUBARD PASAL CINCIN 24 JUTA?
    PASAL NAJIB ALTANTUYA YANG SERING MENJADI BAHAN CERAMAH PR?

    WAKKAKAKAKAKAAKAKAK

  7. stongkol says:

    penyokonh umno tengah pening ..ramai penyokong pr masuk dlm mykmu

    • jebat says:

      haaaaa..haa..aku lagi suka..boleh gak buat hiburan malam..suka tengok idea2 songsang puak pakatan haram ni..

    • penyokongketuanan says:

      Tak de peningnya, Nalla kata AI balun bini orang. Umi Hafilda pun kata gitu, Azizan Bakar pun serupa. Takkan semua bohong kot? Penyokong Pakatan dah gabrah dan masuk KMU ramai-ramai. Bukan bawak cerita Nalla pun, pegi spin tempat lain kerana nak tenggelamkan isu ni. Memang susah nak defend orang tak de moral.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • StinGray says:

      tiga empat org pun hang kata ramai….patut la kalah manjang jea…biul setongkol la hang ni…

      • C5 says:

        UMNO sedang terdesak untuk nak menang pada PRU 13 ini, UMNO terpaksa mengekalkan kerusi yang sediada dan juga merampas kembali kerusi-kerusi yang telah kalah. Merampas semula Kedah, Selangor Kelantan dan Pulau Pinang. Ini bukan kerja mudah bagi Najib laknatullah. Najib terpaksa berkerja keras merasuah rakyat dengan memberi wang tunai kepada budak2 sekolah RM100, pelajar universiti RM200, rakyat yang kurang pendapatan RM3,000 mendapat wang tunai RM500, bekas tentera dan polis RM3,000. Sebab Najib seorang yang bodoh lagi bangang, tidak mempunyai ajenda dan wawasan langsung dalam menggunakan wang rakyat ……Najib masih bodoh melihat scenario politik sekarang ….. masyarakat dah berubah sekarang…Ini bukan tahun 50an dan 60an ….. manusia boleh dibeli dengan wang ringgit….

        • penyokongketuanan says:

          Mentaliti binatang. Tak pernah bersyukur. Kalau tak nak bagi undi pun, diam sudahlah. Tak nak terima kasih pun tak apalah, tetapi panggil orang yang beri duit tu laknat kenapa? Berapa ramai kerabat hang yang dapat, entah-entah hang pun kaut sekali, lepas tu gigit tangan orang yang beri, macam binatang. Tapi binatang tak ada akal, mungkin hang pun serupa jugak lah. Orang yang datang pakai baju bersih pin dapat, ketua Pas cawangan pun dapat juga. Macam ni beli undi ke? Orang beri pada dia pun dilaknatnya. Orang Liwat dan zina disokong sepenuh hati. Jaga-jaga, jangan sampai Allah butakan terus mata hati hang hingga tak boleh nampak lagi jalan yang lurus.

          Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  8. selamber says:

    betul tu bro..sedangkan sebahagian besar penyokong kuat nuar dah keluar & menentang..& berkata dgn kenyataan yg sama takkan la diorng yg ramai tu yg berbohong..bodoh2 je la pencacai2 nuar ni yg konon mcm lebih kenal dgn penjubor tu..memang benar la korang (pencacai2 pakatan haram) sebenarnya dah gabra..dgn timbulnya bnyk kes nuar kebelakangan nih..bertungkus lumus la korang kononnya nak memebela nuar tu..jd makin bnyk la konon nama2 baru (pencacai) yg menyertai mykmu..manusia hina tu pun korang (pencacai pakatan haram)nak bela..BODOH

    • C5 says:

      aku bukan penyokong kuat anwar ….

      tapi cara UMNO dan BN menjatuhkan seteru politik …..

      tidak macam anak jantan….

      sebab najib pondan siam….taraf longkang

      • penyokongketuanan says:

        tulis macam orang tak berfikir. Kalau orang jahat, tak boleh dedahkanlah? Dia telah diberikan peluang untuk membela diri dalam mahkamah. Dia diberikan peluang untuk membela diri dalam Masjid. Dia diberikan peluang membela diri dengan mengemukakan jam Omega. Tapi apa dia buat? Samapai hari ini tak ada pembelaan diri, yang ada hanya tuduhan-tuduhan liar dan fitnah.

        Kalau esok dia bersumpah muhabalah, terkedu seluruh kepimpinan UMNO, dan semua tuduhan keatas dirinya akan serta merta berbalik kepada yang menuduh. Tapi dia takkan buat punya. Serupa dengan Abu Lahab yang tak bersyahadah walaupun dilaknat Allah dalam surah yang khusus untuknya.

        Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        • C5 says:

          sebab UMNO dan BN dah tak idea lain untuk menjatuhkan sesaorang….

          kalau fair kenapa nak sorok cerita najib khalwat dengan penyanyi ziana zain???

        • penyokongketuanan says:

          Bawak lagi cerita dongeng. Adakah kamu ada kenyataan bersumpah dari Ziana Zain? Atau Dato Najib sendiri? Atau pegawai yang menangkap? Hang cita apa ni?

          Yang aku tahu yang kena tangkap khalwat tu Badrol Bodoh. Hang caya ka cerita dia kena pukul dengan 20 orang? Atau hang caya Umno yang bawak bini orang masuk bilik dia?

          Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        • nazwan says:

          Sokong anwar supaya buktikan dirinya tidak bersalah. Selagi beliau tidak mempertahankan dirinya sebaiknya, akan timbul fitnah kepadanya. Sebaiknya beliau kemukakan bukti. Begitu juga dengan pemimpin2 yg lain.
          Isu saiful bahari pada saya selesai. Beliau didapati tidak bersalah. Cuma isu2 yg lain perlu diperjelaskan.
          Kalau anwar tunggu hujung2 pilihanraya untuk jawab persoalan yang ditimbulkan, saya rasa terduduk habis kerajaan BN.
          Jadi buktikan anda tidak bersalah.
          Nalla karuppan dah pun disaman oleh anwar, jadi tidak jadi isu apa2 lagi. Tunggu dan lihat perjalanan kes ni. That all.

          • selamber says:

            hehe..ko ni nampak macam kat tengah tp sebenarnya kecondongan ko ni ternyata..hmmm..rasanya penyokong veteran mahu pun yg seangkatan dgnnya yg telah keluar & menentang semula anwar ni tersenyum je bila baca posting ko ni..ko faham ke

          • nazwan says:

            Kemukakan bukti. That all. Both of you (PR & BN) asyik spin sahaja. Sekejap Mahkamah adil, sekejap tidak adil. Mana2 keputusan yang memihak pada anda semua, anda setuju. Itulah keputusan yang terbaik, or whatever.
            Anwar dibuktikan tidak bersalah.(Kes saiful bahari) Mahkamah lepaskan beliau. Jadi ikut sahaja keputusan mahkamah. Kalau tidak puas hati buat rayuan. Tetapi tahukah anda, rakyat tetap curiga dengan beliau. Itu kenyataan.
            ‘Statement anwar akan tunjuk bukti dekat2 pilihanraya’ Penyokong2 BN kena lah berhati2, takut terlebih komen, nanti malu sendiri sahaja. Sekadar ingatan dari kawan2. Bukannya boleh kira dengan Anwar ni.
            Umi hafilda & nalla, jangan sekadar cakap sahaja, tunjuk bukti. Saya nak tengok. Tapi bagi lah bukti yang kukuh. Sibuk suruh orang saman. Kenapa? Kerana permainan politik. Carilah dikalangan orang2 yang boleh dipercayai, buktikan kejahatan anwar ni. Kalau betul ramai rakan anwar yang tahu kejahatan anwar ni. Tak kan tak ade yang baik2 sikit, yang boleh dipercayai kredibiliti mereka. Ataupun anwar memang dikelilingi golongan manusia yang macam ni.
            Video seks anwar. Bawa sahaja kes ke mahkamah, dan lihat apa keputusannya. That all. Macam mana rakyat malaysia tak pening. Kami bukan nya orang2 kanan PR & BN. Bukannya ada saluran maklumat yang benar2 boleh kami percayai. Masuk blog PR, umno & BN kena maki. Masuk blog BN, pas & PR kena maki. Tak jadi kerja, hari2 maki orang. Yang kena maki & memaki almost orang islam sama islam.

            So jalan penyelesaian; BN & PR: Akar umbi, dan pemimpin2 yang berjiwa rakyat. Anda mempunyai secukup kuasa untuk tolak pemimpin korup. Memang terlalu sukar untuk dilakukan. Tetapi jika benar anda berjuang dilandasan yang benar, InsyaAllah kejayaan milik anda.
            Rakyat Malaysia: Rakyat mempunyai secukup kuasa untuk tolak Party korup.

            Penyokong veteren. hehehe. Yang berkawan dengan Najib, Dato Isa & etc. Dah pencen, tinggal dengan mak ayah saya. Dah tak larat dah. Peace.

            Maaf sekiranya terkasar bahasa, tetapi sekadar ingatan kepada semua pihak. Selagi landasan perjuangan anda berada dilandasan yang betul, perjuangkan. Ingat asas perjuangan anda.

          • penyokongketuanan says:

            Nazwan,

            Terima kasih atas teguran, tapi kita kena jugak menegakkan apa yang kita fikir betul, dan kena jugak menidakkan tang bathil. Kalau buat diam dan lihat sahaja semua akan jadi rosak. Aku menyokong IMR, dan berpendapat kalau dibiarkan apa sahaja yang Pakatan fitnahkan, fitnah itu jika diulang-ulang , orang akan percaya juga. Ini konsep pengiklanan yang dipelopori pemikir barat. Aku juga salah seorang yang mengundi Pas, malah jenazah bapa aku diimamkan solat oleh Ketua Dewan Ulamak Pas Negeri. Tapi sekarang rasa hormat tu semakin tipis kerana tindak-tanduk pemimpin Pas sendiri. Aku takkan mengundi Pas lagi. Aku akan perjuangkan IMR yang akan tergugat sekiranya Pakatan memerintah negara.

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

          • nazwan says:

            penyokongketuanan

            Benar. saya setuju dengan anda. Anda semua adalah harapan kami rakyat jelata untuk mengetahui yang benar & salah.
            Saya faham dalam mana2 pihak pun ada yang berjuang dengan kebenaran, dan ada yang sebaliknya. PAS umpamanya, pada pendapat saya semakin hilang & berkurangan kekuatannya memperjuangkan Islam. Tetapi masih memperjuangkan Islam. Sebagaimana yang Tuan katakan,tindak tanduk pemimpin2 dalam PAS memang diakui menjejaskan kredibiliti parti itu sendiri. Kesilapannya tidak berpegang kuat & tegas dalam memperjuangkan asas perjuangan mereka. Rentetan dr pergabungan dengan PR & DAP. Pada waktu inilah kelihatan tindak tanduk pemimpinnya bercelaru. MB kedah yang saya nampak berkeras sangat dengan PR ni.
            (ini pendapat saya dari pemerhatian saya; ahli2 PAS jangan marah sangat. Muhasabah dan akui kenyataan. Perbetulkan kembali mana2 yang tak betul).
            Asas perjuangan perlu kekal. Jangan yang salah dibenarkan. Malu pada Allah yang sentiasa memberi nikmat kepada kita semua.

            Anwar Ibrahim; tolak sahaja sementara, selagi beliau tidak membuktikan beliau tidak bersalah.

            Najib; tak tahu nak cakap, Rosmah mansor sentiasa merosakkan imej najib pada pemerhatian saya.

  9. Mohd Tasyahud says:

    KES LIWAT 1

    3 dari 4 hakim mengakui bukti yang perlakuan liwat berlaku tetapi terdapat masalah teknikal

    KES LIWAT 2

    Bukti DNA tidak boleh diguna pakai dalam kes ini bagi membuktikan kesalahan,
    walaupun setiap mahkamah di AS negara kesayangan Anuwar menggunapakai bukti DNA samada secara sukarela, paksa atau helah (Boleh refer rancangan CI astro 732)

    KES ANUWAR saman NALLA

    Saya difahamkan beberapa orang saksi penting termasuk akan dipanggil oleh pihak pembela (senarai saksi agak panjang. Bila melihat kepada senarai saksi, saya yakin Surendran akan cuba mempertikaikan kredibiliti saksi dan pasti kes ini akan tertangguh.
    Tunggu dan lihat.

    • bujuk says:

      salah tu bro…
      kes liwat 2, hakim kata tiada kepastian sampel DNA yg. d uji tidak d usik. Maksudnya DNA tersebut diambil dan diuji tak ikut prosedur biasa. Telah d cemari dan tidak tulen.
      kes liwat 1
      berlaku kes liwat… tapi waktu berlaku, kondo belum siap. Lepas kondo siap saksi utama kata tak pernah berlaku. Malah saksi utama tidak pernah d siasat oleh dr. untuk sahkan telah d liwat.
      Lain kali carilah saksi yg. berkredibiliti, saksi fasik dan munafik Allah pun tolak.

      • Mohd Tasyahud says:

        KES LIWAT 1
        Saya menyewa di kondo tu dari tahun 1996 – 1998, sebelum berpindah ke jalan limau purut juga di bukit bandaraya.

        KES LIWAT 2
        Cuba baca huraian lengkap hakim dari mahkamah, pencarian berbeza tidak semestinya tidak mengikut procedure. Sebab itu saksi pakar DNA Anuwar tidak dapat menjawab berkenaan apakah procedure standard antarabangsa adalah sama disetiap negara

        KES ANUWAR SAMAN NALLA
        Saksi2 yang dipanggil terdiri daripada mereka2 yang masih setia bersama Anuwar. Fasik dan munafikkah saksi2 tersebut.

        • StinGray says:

          bujuk…bkn semuanya hang tau, yg hang tau spin jea…aku tunggu ko reply komen mohd Tasyahud ni…nk tengok ko pusing kot mana lagi……hehehehe…bujuk dah terkantoi….taubat la bujuk….

        • bujuk says:

          keputusannya…
          kedua-dua kes Anwar, Hakim memutuskan Anwar tidak bersalah dan d bebaskan. Ada masalah? Lain kali peguam negara pastikan ada bukti yg. sahih dan sah dan bukan buat cerita rekaan.

          • Mohd Tasyahud says:

            Tuan,
            Inilah cara saya menjawab setiap persoalan yang melibatkan Anuwar 5 ke 10 tahun dahulu sebab, (Ulang sekali lagi) saya percaya 500% yang Anuwar tidak melakukan perkara2 TERSEBUT…..

          • StinGray says:

            bila plak kes dia dgn saipul dah settle ni bujuk…hang dok dgr sapa citer??…sebln dua lg, berulang alik la si karpal tu ke mahkamah….nape hang suka sgt syok sendiri ni bujuk….dia servis hang ke??..

  10. C5 says:

    Apa lah kau sayang sangat dengan Najib tu…. ????? datuk dia Tan Sri Noah tu Ahli Lembaga Pengarah syarikat judi tebesar di Malaysia…. Genting Highland Berhad… kalau datuk najib boleh jadi pengarah judi … maknanya keluarga Tun Razak dan najib sendiri ni tak ada fikrah islam langsung….

    Anak2 Tun Razak dan Hussin Onn belajar pun dengan duit judi….. hasil dari Yayasan Mohamad Noah yang memperolehi dana dari Genting Highland …… bila dah makan duit haram…. dijauhi oleh allah taala dari sifat beriman…. apa lah kau orang boleh memilih pemimpin yang macam tu…..???

    Buta ke kau orang memilih Najib???? Lebih baik sikit Mahyuddin anak Tok Guru Agama….
    Kau orang provoke lah sikit Mahyuddin supaya lawan Presiden UMNO….

    • penyokongketuanan says:

      Kurang akal punya orang.

      Anak Nabi Nuh a.s. sampai mati menolak Islam. Isteri nabi Luth a.s cerita apa? Oklah zaman ini, sebut satu nama, Dr Redzuan Tee Abdullah, asal dari mana ya?

      Takkanlah hanya orang yang dilahirkan suci seperti Nabi Isa a.s dan Nabi Muhammad s.a.w , hanya mereka yang berkriteria seperti itu sahaja yang layak memimpin?

      Dan cubalah bawa bukti sahih sebelum menuduh itu dan ini. Main ulang saja apa puak dia cakap, tapi tak ada bukti.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

      • C5 says:

        bukti apa pulak …memang betul pun

      • penyokongketuanan says:

        Kalau bawa cerita tak de bukti, fitnahlah namanya.

        Yang aku tahu lah, Najib bin Tun Abd Razak bin Hussein. Kat mana pulak nama Tan Sri Noah tu. Ceciter sikit. Bawak bukti sekali.

        Apa pulak kena mengena cerita tok nenek dia? Tak nak ungkit ke teori Darwin yang kata manusia asal dari beruk? Akai ada ka?

        Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  11. Anak_Nogori says:

    Isu pokok didalam tajuk artikal ni mudah je..tak perlu puisng2 360 darjah pun.

    Kalau Anwar Ibrahim berani saman Nalla kerana dikatakan membuat fitnah…adakah tuduhan2 dari Ummi Hafilda, Dtk Eskay, Gopala dan yg lain itu adalah benar?…kalau tuduhan2 mereka itu adalah fitnah..kenapa Anwar Ibrahim tak berani nak saman?….ada sesapa pacacai2 Anwar ni boleh menjawapnya?.

    • bujuk says:

      takkan kalau ada 1000 fitnah ko nak jawab semua? banyak kerja lain lagi. Anwar tau ni semua untuk menambah beban kerja dan curi masa Anwar bersama rakyat.
      Tapi dia ambik satu-satu kes ikut preoriti. Lagipun yg. lain tu takda duit nak bayar saman….

      • StinGray says:

        bila masa peliwat tu buat keje utk rakyat….yang dia selalu pi jumpa rakyat US jea..ada kalanya dia curi masa pi jumpa rakyat cinadoll dan thailandoll….bila masa plak dia jumpa hangpa….benak btul hang ni…

      • Anak_Nogori says:

        Ini bukan soal nak jawap..ni soal nak jaga maruah sendiri, keluarga, parti dan Pakatan Rakyat…kalau tak saman,itu membuktikan Anwar Ibrahim memang melakukan spt yg mereka tuduh…jadi jangan salahkan rakyat kalau mereka percaya Anwar Ibrahim sangat2 rendah moralnya sehingga ada anak dgn Shamsidar bini Azmin Ali…apa Anwar Ibrahim tak rasa malu ka?.

        Kalau ikut preoriti spt yg ko kata, apa tuduhan mempunyai anak haram last preoriti ka?….lagipun Anwar saman ni nak jaga maruah ka nak duit juta2?..memandai je ko jadi wakil cakap Anwar.

        • bujuk says:

          rakyat tak percaya… buktinya zaman refomasi lebih 500,000 orang keluar KL bantah k’jaan. Tapi kenapa UMNO terusan paksa rakyat percaya? dah 2 kali kes sama, hakim sahkan Anwar tak salah.. kenapa UMNO sibuk nak kata salah juga?

          • penyokongketuanan says:

            Rakyat memang boleh ditipu, sekali, mungkin 2 kali. Tapi kalau asyik tipu aje, siapa pun tak percaya lagi dah. Kalau di mahkamah boleh lepas, mahkamah persepsi rakyat tak boleh lepas punya. Bila yang menuduh bersumpah muhabalah, dan yang kena tuduh tak berani bersumpah, tentulah rakyat akan kata dia salah. Itu yang paling penting. Bila Eskay bawak bukti video yang dia berzina, ini sudah satu bonus. Orang meliwat dan berzina tak boleh jadi PM.

            Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  12. A;lyabu says:

    Isu2 yang dibawa oleh Pakatan Rakyat:-
    1.Lembu dengan Shahrizat
    2.Belanja Pertunangan anak Najib RM80,000
    3.PTPTN Masuk kampus buat hutang keluar kampus tanggung hutang.

    KETIGA ISU DIATAS SANGAT RELEVAN DIBUKTIKAN DENGAN ANGKA DAN FAKTA YANG TEPAT UMPAMA TEMBAK TEPAT KENA PADA DAHI.

    Isu2 yang dicanang oleh UMNO/BN:-
    1. Anwar sokong Israel
    2. Anwar terima bantuan kewangan dari luar negara.
    3. Anwar seorang biseksual
    4. Anwar penyokong Islam Plural

    ISU2 INI SEMUANYA TIDAK DAPAT DIBUKTIKAN DENGAN TEPAT DAN SAHIH..MACAM TEMBAK DENGAN PELURU KAPUR..

    Rakyat Malaysia yang bijak tidak akan menerima lawak bodoh dari UMNO/BN…

  13. Anuku says:

    Ade sape2 yang nak komen lagi ker dengan kemenangan Anwar saman Nalla.

    Sekarang ni kan dah terbukti siapa benar siapa salah…

    Nak kau nyahhhh

  14. hahaha says:

    KUALA LUMPUR 20 Jun: Ahli Parlimen Machang, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendedahkan, bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid telah diugut untuk membuat akuan bersumpah mengaitkan Anwar Ibrahim dengan tuduhan RM3 bilion.
    “Murad ini kita tahu, dua tiga hari lepas telah didatangi oleh ejen-ejen kerajaan, ugut dia lagi…Kita tahu nama pegawai ini, ugut dia jangan sesekali membuat kenyataan penafian.
    “Walaupun dia (Murad) telah mengunjungi Permatang Pauh (Anwar) ketika menerima rawatan di Munich dan minta maaf kerana dia telah dipaksa, keluarganya diugut…Kita tahu semuanya. Tapi tak mengapa, teruskan permainan,” kata Saifuddin.
    Beliau berkata demikian ketika memohon laluan semasa perbahasan oleh Ahli Parlimen Permatang Pauh di Parlimen hari ini.
    “Saya minta izin kepada Permatang Pauh, terima kasih…Oleh kerana sebelah sana (Ahli Parlimen BN (MP BN)) tak berani bangun, maka saya bangun. Kerana ia cabaran terbuka,” katanya selepas MP BN gagal berdiri apabila dicabar Anwar membangkitkan isu tersebut.
    “Saya berpendapat, kita harus tunggu cabaran daripada Pekan (Datuk Seri Najib Razak) dan Pagoh (Tan Sri Muhyiddin Yassin) untuk kita dedahkan pula. Berani tak mereka membuat cabaran terbuka seperti ini? soal Saifuddin.
    Terdahulu, Anwar yang juga Ketua Pembangkang mencabar MP BN berdiri membangkitkan isu tuduhan kononnya beliau menyorokkan RM3 bilion.
    Berikutan kegagalan kesemua MP BN menyambut cabaran Anwar itu menyebabkan Saifuddin yang juga Setiausaha Agung KEADILAN menyambung hujah menangkis tuduhan tersebut dengan membacakan pengakuan bersumpah bekas Pengarah Siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR), kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Abdul Razak Idris. kd

    free bump!

Leave a Reply